Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5560 posts, 1201508 views
📖 Pagination options
- 3mil
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
3mil
Si eu sunt de aceeasi parere cu antevoritorii mei in legatura cu consumismul. In ziua de azi masinile sunt facute sa schimbi cat mai multe ,,comsumabile" la o anumita perioada. Va dau un exemplu: ai de schimbat o curea de distributie, producatorul iti baga pe gat si pompa de apa. Dominatrix are dreptate cu Mercedes-ul. Nemtii ajunsesera la concluzia ca daca mai fabricau modelele din '70-'80, dadeau faliment, pentru ca erau prea fiabile si se prafuiau piesele pe rafturi. Acum toate masinile au cat mai mult plastic, iar daca iti pica vreo piesa, vre-un subansamblu ceva faci credit la banca sa o repari. La 10 ani... out... la reciclat. Nu mai vorbesc de electronicaraie, care daca da eroare un senzor, ceva, ramai in mijlocul drumului si te uiti la ea. Asa la cele vechi, incropeai ceva pe loc, improvizai, legai cu sarma si ajungeai unde aveai nevoie. Din pacate asta este tendinta peste tot. Tot ce este simplu are mai putine sanse sa se defecteze. Bunicul meu are o vorba: ,,tot ce este mai vechi a fost mai bun", si este valabil cam peste tot.
Sper sa nu va fi plictisit prea tare cu aceasta deviere a subiectului, dar sunt domenii infratite cu tema discutiei noastre.
Si eu sunt de aceeasi parere cu antevoritorii mei in legatura cu consumismul. In ziua de azi masinile sunt facute sa schimbi cat mai multe ,,comsumabile" la o anumita perioada. Va dau un exemplu: ai de schimbat o curea de distributie, producatorul iti baga pe gat si pompa de apa. Dominatrix are dreptate cu Mercedes-ul. Nemtii ajunsesera la concluzia ca daca mai fabricau modelele din '70-'80, dadeau faliment, pentru ca erau prea fiabile si se prafuiau piesele pe rafturi. Acum toate masinile au cat mai mult plastic, iar daca iti pica vreo piesa, vre-un subansamblu ceva faci credit la banca sa o repari. La 10 ani... out... la reciclat. Nu mai vorbesc de electronicaraie, care daca da eroare un senzor, ceva, ramai in mijlocul drumului si te uiti la ea. Asa la cele vechi, incropeai ceva pe loc, improvizai, legai cu sarma si ajungeai unde aveai nevoie. Din pacate asta este tendinta peste tot. Tot ce este simplu are mai putine sanse sa se defecteze. Bunicul meu are o vorba: ,,tot ce este mai vechi a fost mai bun", si este valabil cam peste tot.
Sper sa nu va fi plictisit prea tare cu aceasta deviere a subiectului, dar sunt domenii infratite cu tema discutiei noastre.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Mai degraba cu banii cheltuiti aiurea pentru ramura lui M 3 din Balta Alba amenajau un terminal de nota 10 la "Republica" - loc este destul, pentru a putea sa preia cele 2 ramuri - de la Dristor II si din Militari. 1 Decembrie transformata in parcare iar NT in noul sediu Metrorex.. Era si in subteran - asa le place lor, si puteau sa si-l amenajeze si ultramodern.
Cat priveste viitoarea folosinta a "ramurei" din Balta, pana la "viitoarea folosinta" dr. Taberei "tipa in prezent" pentru metrou si nu "in viitor" cand se va vedea ca "ramura" este rentabila.
Iar vechea investitie neterminata, vorba lui Subway guru, investitiile "din secolul trecut" - ( l-am citat ) nu se pun la socoteala. El singur a spus acest lucru.
sab wrote:
...Tronsonul NG-LdC era necesar "ca apa" pentru circulatia din Militari.
Mai degraba cu banii cheltuiti aiurea pentru ramura lui M 3 din Balta Alba amenajau un terminal de nota 10 la "Republica" - loc este destul, pentru a putea sa preia cele 2 ramuri - de la Dristor II si din Militari. 1 Decembrie transformata in parcare iar NT in noul sediu Metrorex.. Era si in subteran - asa le place lor, si puteau sa si-l amenajeze si ultramodern.
Cat priveste viitoarea folosinta a "ramurei" din Balta, pana la "viitoarea folosinta" dr. Taberei "tipa in prezent" pentru metrou si nu "in viitor" cand se va vedea ca "ramura" este rentabila.
Iar vechea investitie neterminata, vorba lui Subway guru, investitiile "din secolul trecut" - ( l-am citat ) nu se pun la socoteala. El singur a spus acest lucru.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Nu imi dau seama care era problema la Republica si cum facea fata pana in 1989 cand frecventa era mult mai ridicata si deodata nu a mai facut fata. Nu ma bag in discutii despre capacitatea de rebrusment, am vazut ca sunt oameni care se pricep la asta.
Este insa posibil ca odata cu constructia liniei spre Pantelimon sa-i fi fost afectata o linie de rebrusment. Exista pareri cum ca rebrusmentul de la Republica avea 4 linii la origine, iar linia spre Pantelimon a fost executata prin prelungirea uneia din aceste linii.
Iti dai seama ca Republica trebuia sa faca deodata fata la plecari in trei directii (doua intr-un sens D2, Industriilor si alta in celalalt sens Pantelimon, chiar daca era mai rar). Banuiesc ca de la Pantelimon i se trage...
Nu stiu ce ar mai fi putut sa se faca la Republica in conditiile date. Doar ca linia spre Pantelimon sa fi fost facuta altfel daca se putea....Sincer, cu toate argumentele legate de amortizarea tunelului catre Pantelimon, eu nu vad utilitatea statiei...N-as fi facut-o, mai ales ca ea nu este si nu va fi niciodata o statie normala cu doua peroane. In aceste conditii chiar nu inteleg ideea asta a Metrorex de a considera M1 D2-Pantelimon, cand pe distanta Republica Pantelimon este cu totul alta poveste...
La fel cum nu inteleg si pace complicatia M5 numita statia Valea Ialomitei. . Este din aceeasi categorie. Dar asta este, suntem originali in multe.
Nu imi dau seama care era problema la Republica si cum facea fata pana in 1989 cand frecventa era mult mai ridicata si deodata nu a mai facut fata. Nu ma bag in discutii despre capacitatea de rebrusment, am vazut ca sunt oameni care se pricep la asta.
Este insa posibil ca odata cu constructia liniei spre Pantelimon sa-i fi fost afectata o linie de rebrusment. Exista pareri cum ca rebrusmentul de la Republica avea 4 linii la origine, iar linia spre Pantelimon a fost executata prin prelungirea uneia din aceste linii.
Iti dai seama ca Republica trebuia sa faca deodata fata la plecari in trei directii (doua intr-un sens D2, Industriilor si alta in celalalt sens Pantelimon, chiar daca era mai rar). Banuiesc ca de la Pantelimon i se trage...
Nu stiu ce ar mai fi putut sa se faca la Republica in conditiile date. Doar ca linia spre Pantelimon sa fi fost facuta altfel daca se putea....Sincer, cu toate argumentele legate de amortizarea tunelului catre Pantelimon, eu nu vad utilitatea statiei...N-as fi facut-o, mai ales ca ea nu este si nu va fi niciodata o statie normala cu doua peroane. In aceste conditii chiar nu inteleg ideea asta a Metrorex de a considera M1 D2-Pantelimon, cand pe distanta Republica Pantelimon este cu totul alta poveste...
La fel cum nu inteleg si pace complicatia M5 numita statia Valea Ialomitei. . Este din aceeasi categorie. Dar asta este, suntem originali in multe.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Daca tot o dam pe mere-pere atunci s-a demonstrat matematic ca daca o familie medie isi inlocuieste dintr-o data toate becurile cu incandescenta cu becuri moderne de calitate atunci se face o economie de 50euro/an, cu tot cu pretul becurilor; si tot o economie a facut si Andrei11 daca frigiderul ala rusesc l-a inlocuit cu unul avand clasa de consum A sau A+.
Deci impotriva Ivelor apar vejnicele intrebari:
- cate economie s-ar face la consumul de curent + curentul recuperat din frana recuperativa daca s-ar inlocuii partea de forta cu motoare ca si actionare moderna?
- cata economie s-ar face la intretinerea motoarelor(perii colectoare, bobinari) daca s-ar inlocuii motoarele cu motoare in ca moderne cu rotor cusca in scurt?
- cata economie s-ar face daca nu s-ar mai cara inutil 2 sau 4 posturi de conducere cu fiecare tren?
- cata economie s-ar face daca trenul ar fi continuu, astfel uzura fiind distribuita uniform nu doar la capete si intreaga garnitura ar putea fii pazita contra vandalismului si a hotilor de buzunare de un buadiguard scorseze?
Daca SGP U Viena sunt astea http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 62&page=10 , atunci ultimele 2 puncte sunt reduse la jumatate din proiectul initial iar primele 2 se rezolva prin modernizari, deci Viena nu e un exemplu bun.
La noi ar trebuii modernizate cu actionari in ca si desfiintate posturile de conducere din vagoanele intermediare cel putin, da la noi nu se face nimic si asta nu poate demonstra nimeni ca e bine.
Daca tot o dam pe mere-pere atunci s-a demonstrat matematic ca daca o familie medie isi inlocuieste dintr-o data toate becurile cu incandescenta cu becuri moderne de calitate atunci se face o economie de 50euro/an, cu tot cu pretul becurilor; si tot o economie a facut si Andrei11 daca frigiderul ala rusesc l-a inlocuit cu unul avand clasa de consum A sau A+.
Deci impotriva Ivelor apar vejnicele intrebari:
- cate economie s-ar face la consumul de curent + curentul recuperat din frana recuperativa daca s-ar inlocuii partea de forta cu motoare ca si actionare moderna?
- cata economie s-ar face la intretinerea motoarelor(perii colectoare, bobinari) daca s-ar inlocuii motoarele cu motoare in ca moderne cu rotor cusca in scurt?
- cata economie s-ar face daca nu s-ar mai cara inutil 2 sau 4 posturi de conducere cu fiecare tren?
- cata economie s-ar face daca trenul ar fi continuu, astfel uzura fiind distribuita uniform nu doar la capete si intreaga garnitura ar putea fii pazita contra vandalismului si a hotilor de buzunare de un buadiguard scorseze?
Daca SGP U Viena sunt astea http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 62&page=10 , atunci ultimele 2 puncte sunt reduse la jumatate din proiectul initial iar primele 2 se rezolva prin modernizari, deci Viena nu e un exemplu bun.
La noi ar trebuii modernizate cu actionari in ca si desfiintate posturile de conducere din vagoanele intermediare cel putin, da la noi nu se face nimic si asta nu poate demonstra nimeni ca e bine.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
Am dat de o poza interesanta facuta in zona macazelor de la Victoriei M2. Uitati-va putin cat de peticiti sunt peretii, peste tot este tabla ca sa dirijeze suvoaiele de apa ... ca un sistem de burlane tiganesc facut de mantuiala. Cam asa e peste tot pe M2, este cea mai "mucegaita" si "imbibata" magistrala. In zilele cu ploaie cand te uiti pe geam in acea zona se vede cum ploua din tavan. Dar, asta este normal? Asa se face "la carte"? Se pune tabla pe unde picura si gata? Oare aceste infiltratii nu vor fi o problema pentru structura de rezistenta a tunelelor?
Personal nu prea inteleg cum au facut poza, deoarece in fatza departe se vede un BM care a plecat, cred ca au facut-o in timpul de circulatie dupa trecerea trenului.
Am dat de o poza interesanta facuta in zona macazelor de la Victoriei M2. Uitati-va putin cat de peticiti sunt peretii, peste tot este tabla ca sa dirijeze suvoaiele de apa ... ca un sistem de burlane tiganesc facut de mantuiala. Cam asa e peste tot pe M2, este cea mai "mucegaita" si "imbibata" magistrala. In zilele cu ploaie cand te uiti pe geam in acea zona se vede cum ploua din tavan. Dar, asta este normal? Asa se face "la carte"? Se pune tabla pe unde picura si gata? Oare aceste infiltratii nu vor fi o problema pentru structura de rezistenta a tunelelor?
Personal nu prea inteleg cum au facut poza, deoarece in fatza departe se vede un BM care a plecat, cred ca au facut-o in timpul de circulatie dupa trecerea trenului.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Este un lucru pe care l-am observat si eu. M1T1 executata in excavatie deschisa nu prea are probleme de infiltratii, in schimb tronsonul de la GdN1 la PV tot pe M1 estev plin de "izvoare". Probabil calitatea executiei a fost mai precara in ultimii ani. Nu mai spun de M4 care are statiile pline de infiltratii.
Este un lucru pe care l-am observat si eu. M1T1 executata in excavatie deschisa nu prea are probleme de infiltratii, in schimb tronsonul de la GdN1 la PV tot pe M1 estev plin de "izvoare". Probabil calitatea executiei a fost mai precara in ultimii ani. Nu mai spun de M4 care are statiile pline de infiltratii.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dr2005
Viena nu e un exemplu bun din cauza distanței foarte mici între stații. În rest, sistemul lor de metrou e foarte bine pus la punct. A... și, la ei, circulă și ,,Kurzzug"-uri (trenuri scurte) din două sau chiar o singură ramă la anumite ore, nu se cară inutil 6 vagoane din care 4 goale. Excepția e U2-ul, care între Praterstern și Donauspital e ca M2-ul nostru între Dimitrie Leonida și Berceni și mai departe de Donauspital, spre Apsernstrasse e ca Republica - Pantelimon de la noi (adică 5 călători maxim).
shoppy wrote:
Daca SGP U Viena sunt astea http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 62&page=10 , atunci ultimele 2 puncte sunt reduse la jumatate din proiectul initial iar primele 2 se rezolva prin modernizari, deci Viena nu e un exemplu bun.
Viena nu e un exemplu bun din cauza distanței foarte mici între stații. În rest, sistemul lor de metrou e foarte bine pus la punct. A... și, la ei, circulă și ,,Kurzzug"-uri (trenuri scurte) din două sau chiar o singură ramă la anumite ore, nu se cară inutil 6 vagoane din care 4 goale. Excepția e U2-ul, care între Praterstern și Donauspital e ca M2-ul nostru între Dimitrie Leonida și Berceni și mai departe de Donauspital, spre Apsernstrasse e ca Republica - Pantelimon de la noi (adică 5 călători maxim).
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
DanCld
In anii '90 am citit intr-un ziar (pe atunci nu erau la moda forumurile si blogurile) despre explorarea speologica a tunelurilor de metrou din zona Pajura. Se pare ca acele tuneluri au stat pline de apa timp de mai multi ani, timp in care a aparut si o flora / fauna specifica devenita la vremea respectiva obiect de cercetare stiintifica. Acum nu stiu cat e adevar si cata fabulatie insa prezenta izvoarelor de apa la metrou in Bucuresti e o certitudine.
sab wrote:
Nu mai spun de M4 care are statiile pline de infiltratii.
In anii '90 am citit intr-un ziar (pe atunci nu erau la moda forumurile si blogurile) despre explorarea speologica a tunelurilor de metrou din zona Pajura. Se pare ca acele tuneluri au stat pline de apa timp de mai multi ani, timp in care a aparut si o flora / fauna specifica devenita la vremea respectiva obiect de cercetare stiintifica. Acum nu stiu cat e adevar si cata fabulatie insa prezenta izvoarelor de apa la metrou in Bucuresti e o certitudine.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Utilizator anonim
Este adevarat ca s-au facut cercetari speologice in zona statiilor de metrou de la Pajura. Lucrul este confirmat de cei cu care am fost cand am facut reportajul din noiembrie.
Este adevarat ca s-au facut cercetari speologice in zona statiilor de metrou de la Pajura. Lucrul este confirmat de cei cu care am fost cand am facut reportajul din noiembrie.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Nu confundati faptul ca tunelurile/statiile au fost inundate candva cu faptul ca acum, dupa finalizare si dare in folosinta, siroieste apa pe pereti...
Nu confundati faptul ca tunelurile/statiile au fost inundate candva cu faptul ca acum, dupa finalizare si dare in folosinta, siroieste apa pe pereti...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
La un moment dat, s-a circulat la "stafeta", cel putin la orele de varf. Ideea cu ramura spre Catelu a fost buna, intrucat in varianta cu cap comun la Republica pentru M1 si M3 era absolut necesara mentinerea unei frecvente ridicate pe tot tronsonul Eroilor - Republica, ceea ce nu se putea justifica economic, mai ales ca statiile periferice (Titan, Muncii/C. Georgian si Republica nu puteau niciodata genera un flux de calatori suficient de mare pentru circulatia pe acolo la 2 - 2,5 minute.
andrei11 wrote:Amenajat cum? La Republica o frecventa mai mica de circa 2 - 2,5 minute nu ai cum sa ai, indiferent ce ai face. Am mai avut discutia asta. Deci ar insemna interval de urmarire MINIM de circa 4-5 minute pe fiecare din ramurile Eroilor - Preciziei si Eroilor - Dristor 2, presupunand ca la Republica e cap comun asa cum era pana la mijlocul anilor '90.
Mai degraba cu banii cheltuiti aiurea pentru ramura lui M 3 din Balta Alba amenajau un terminal de nota 10 la "Republica" - loc este destul, pentru a putea sa preia cele 2 ramuri - de la Dristor II si din Militari.
Dr2005 wrote:Mie asta mi se pare o complicatie cam mare. Ai mai multe detalii cum se face acest lucru? Decuplarea are loc la capete de linii sau numai in depouri? Daca manevra se face la capetele de linii, cum sunt manevrate vagoanele suplimentare, dupa decuplare si unde sunt garate?
În rest, sistemul lor de metrou e foarte bine pus la punct. A... și, la ei, circulă și ,,Kurzzug"-uri (trenuri scurte) din două sau chiar o singură ramă la anumite ore, nu se cară inutil 6 vagoane din care 4 goale.
sab wrote:
Nu imi dau seama care era problema la Republica si cum facea fata pana in 1989 cand frecventa era mult mai ridicata si deodata nu a mai facut fata.
La un moment dat, s-a circulat la "stafeta", cel putin la orele de varf. Ideea cu ramura spre Catelu a fost buna, intrucat in varianta cu cap comun la Republica pentru M1 si M3 era absolut necesara mentinerea unei frecvente ridicate pe tot tronsonul Eroilor - Republica, ceea ce nu se putea justifica economic, mai ales ca statiile periferice (Titan, Muncii/C. Georgian si Republica nu puteau niciodata genera un flux de calatori suficient de mare pentru circulatia pe acolo la 2 - 2,5 minute.
sab wrote:Nu a fost afectata nici o linie, la Republica au fost intotodeauna 3 linii, din care una s-a prelungit mai tarziu spre Pantelimon.
Este insa posibil ca odata cu constructia liniei spre Pantelimon sa-i fi fost afectata o linie de rebrusment. Exista pareri cum ca rebrusmentul de la Republica avea 4 linii la origine, iar linia spre Pantelimon a fost executata prin prelungirea uneia din aceste linii.
sab wrote:Nu cred, distanta Republica - Pantelimon si retur putea fi acoperita bine-mersi de un tren de pe M1/M3 care in loc sa intoarca la Republica avea traseu prelungit pana la Pantelimon, si retur. Exact asa s-a procedat mult timp. Habar n-am cum se face acum, fiindca n-am mai "calcat" pe acolo de foarte mult timp.
Iti dai seama ca Republica trebuia sa faca deodata fata la plecari in trei directii (doua intr-un sens D2, Industriilor si alta in celalalt sens Pantelimon, chiar daca era mai rar). Banuiesc ca de la Pantelimon i se trage...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
Acum este o naveta dus-intors Repubica-Pantelimon cu o singura garnitura la cca 20min.
Deci constructia liniei spre Pantelimon si deci pierderea unei linii de rebrusment acolo nu a avut niciun efect asupra capacitatii de rebrusment la Republica si deci nu a stat la baza separari celor doua ramuri ale M1 ?
Ideea cu Catelu este buna, sunt de acord. Insa ramane intrebarea ce s-ar fi intamplat daca respectivul tronson ar fi apartinut inelarei, ca in planul initial. Cum s-ar fi descurcat la Republica atunci ?
Acum este o naveta dus-intors Repubica-Pantelimon cu o singura garnitura la cca 20min.
Deci constructia liniei spre Pantelimon si deci pierderea unei linii de rebrusment acolo nu a avut niciun efect asupra capacitatii de rebrusment la Republica si deci nu a stat la baza separari celor doua ramuri ale M1 ?
Ideea cu Catelu este buna, sunt de acord. Insa ramane intrebarea ce s-ar fi intamplat daca respectivul tronson ar fi apartinut inelarei, ca in planul initial. Cum s-ar fi descurcat la Republica atunci ?
- fider
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
fider
Referitor la magistrale si frecventa cred ca e cam inutil sa mentionam prezentul si sa ne fim suspiciosi de ce se putea in trecut. Oricum am lua situatia actuala este jalnic pentru M1 si M3 ca se circula cam la 7-8 minute interval in perioada de varf pentru fiecare tronson in parte. Asta desi se trambiteaza cat de bune sunt ramele noi Movia, cum se economiseste cu ATO/ATP si cat de grozav este de cand dispecerizarea se face pe monitor in timp real.
Si tot asa, doar ca sa spunem lucrurilor pe nume, cu tot ATO/ATP si asa-zisa eficienta a ramelor Movia, se circula semnificativ mai lent pe M2 decat atunci cand erau ramele IVA. Franele proaste, trepidatiile si toanele ramelor Movia fac ca tabloul sa fie departe de ce vrea Metrorex sa spuna. In realitate ei tot spera ca la vreuna din magistrale (M5, M6), oricare sa fie numai una, vor da lovitura cu ramele Movia pentru ca in prezent nu au reusit ceva concludent. De asta si au marea nebunie cu magistrale noi si rame noi, ca sa nu se poata compara cu trecutul.
In vremea aceea nu cerere de transport era problema pentru metrou. Poate unii mai in varsta isi amintesc cum asteptau mult si bine sa vina vreun tramvai sau autobuz pe la Posta Titan. Statia Titan in sine a avut intotdeauna cere suficienta. Doar statia Costin Georgian nu genera prea mult interes, dar nici asta nu a contat pentru ca o statie ca Mihai Bravu a avut mereu o cerere infima si a trait mult si bine asa ba chiar si in prezent dainuie in aceeasi stare. Statia Republica era destul de aglomerata pana in 1990 si chiar la cativa ani dupa 1990.
In realitate, pana in 1989 dorinta lui Nicolae Ceausescu era sa se faca economie de electricitate. De asta au aparut cioturile "Magistralei Racorduri" si limitarea lui M3 la Eroilor. In plus, in trecut nu avea nimeni nesimtirea de astazi sa lase trenuri care merg doar pe jumatate din traseu (vezi actualul M4, viitorul M5, magistrala este deservita ciuntit) sau cu o relatie ambigua (M1 cu capat la Republica sau Pantelimon?). Astazi orice este posibil.
Relatia Republica-Pantelimon este deservita cat se poate de ambiguu, in buna traditie de nesimtire a Metrorex, fara a exista vreo informatie publica despre intervale sau alte mizilicuri de detalii:
- cam 80% din trenurile de pe M1 se limiteaza la Republica
- razlet, cate un tren de pe M1 se duce pana la Pantelimon, dar nu se mai intoarce in traseu
- razlet cate un tren de pe M3 ajunge pe la Republica sau chiar Pantelimon, dar nu se mai intoarce in traseu. Pe toate panourile de informare electronice el va fi trecut insa drept tren care ajunge la Linia de Centura. Nesimtire si bani aruncati degeaba pe sistemul "inteligent" de informare.
- de obicei exista un tren (o rama IVA) care face pendula Republica - Pantelimon cam la 17-20 de minute interval in timpul saptamanii
- in statia Republica nu este vreun peron la care soseste traditional rama ce face pendula, peronul este la intamplare
- frecvent nu se anunta nici macar cand va trece rama prin Republica, daramite pe la Pantelimon
- cand se soseste in statia Republica nu se anunta in vagon ca M1 se mai intalneste cu o alta magistrala sau ciot care ajunge pana la Pantelimon ci doar ca este capat si ca trebuie sa coboare calatorul nostru
- orarul sosirilor si plecarilor de la Pantelimon este aproape secret. Doar casiera/ supraveghetoarea de la cabina din Pantelimon poate spune calatorilor cand vine si pleaca rama de metrou. In statie nu exista nici o alta informatie.
Referitor la magistrale si frecventa cred ca e cam inutil sa mentionam prezentul si sa ne fim suspiciosi de ce se putea in trecut. Oricum am lua situatia actuala este jalnic pentru M1 si M3 ca se circula cam la 7-8 minute interval in perioada de varf pentru fiecare tronson in parte. Asta desi se trambiteaza cat de bune sunt ramele noi Movia, cum se economiseste cu ATO/ATP si cat de grozav este de cand dispecerizarea se face pe monitor in timp real.
Si tot asa, doar ca sa spunem lucrurilor pe nume, cu tot ATO/ATP si asa-zisa eficienta a ramelor Movia, se circula semnificativ mai lent pe M2 decat atunci cand erau ramele IVA. Franele proaste, trepidatiile si toanele ramelor Movia fac ca tabloul sa fie departe de ce vrea Metrorex sa spuna. In realitate ei tot spera ca la vreuna din magistrale (M5, M6), oricare sa fie numai una, vor da lovitura cu ramele Movia pentru ca in prezent nu au reusit ceva concludent. De asta si au marea nebunie cu magistrale noi si rame noi, ca sa nu se poata compara cu trecutul.
Dominatrix:
La un moment dat, s-a circulat la "stafeta", cel putin la orele de varf. Ideea cu ramura spre Catelu a fost buna, intrucat in varianta cu cap comun la Republica pentru M1 si M3 era absolut necesara mentinerea unei frecvente ridicate pe tot tronsonul Eroilor - Republica, ceea ce nu se putea justifica economic, mai ales ca statiile periferice (Titan, Muncii/C. Georgian si Republica nu puteau niciodata genera un flux de calatori suficient de mare pentru circulatia pe acolo la 2 - 2,5 minute.
In vremea aceea nu cerere de transport era problema pentru metrou. Poate unii mai in varsta isi amintesc cum asteptau mult si bine sa vina vreun tramvai sau autobuz pe la Posta Titan. Statia Titan in sine a avut intotdeauna cere suficienta. Doar statia Costin Georgian nu genera prea mult interes, dar nici asta nu a contat pentru ca o statie ca Mihai Bravu a avut mereu o cerere infima si a trait mult si bine asa ba chiar si in prezent dainuie in aceeasi stare. Statia Republica era destul de aglomerata pana in 1990 si chiar la cativa ani dupa 1990.
In realitate, pana in 1989 dorinta lui Nicolae Ceausescu era sa se faca economie de electricitate. De asta au aparut cioturile "Magistralei Racorduri" si limitarea lui M3 la Eroilor. In plus, in trecut nu avea nimeni nesimtirea de astazi sa lase trenuri care merg doar pe jumatate din traseu (vezi actualul M4, viitorul M5, magistrala este deservita ciuntit) sau cu o relatie ambigua (M1 cu capat la Republica sau Pantelimon?). Astazi orice este posibil.
Dominatrix:
Nu cred, distanta Republica - Pantelimon si retur putea fi acoperita bine-mersi de un tren de pe M1/M3 care in loc sa intoarca la Republica avea traseu prelungit pana la Pantelimon, si retur. Exact asa s-a procedat mult timp. Habar n-am cum se face acum, fiindca n-am mai "calcat" pe acolo de foarte mult timp.
Relatia Republica-Pantelimon este deservita cat se poate de ambiguu, in buna traditie de nesimtire a Metrorex, fara a exista vreo informatie publica despre intervale sau alte mizilicuri de detalii:
- cam 80% din trenurile de pe M1 se limiteaza la Republica
- razlet, cate un tren de pe M1 se duce pana la Pantelimon, dar nu se mai intoarce in traseu
- razlet cate un tren de pe M3 ajunge pe la Republica sau chiar Pantelimon, dar nu se mai intoarce in traseu. Pe toate panourile de informare electronice el va fi trecut insa drept tren care ajunge la Linia de Centura. Nesimtire si bani aruncati degeaba pe sistemul "inteligent" de informare.
- de obicei exista un tren (o rama IVA) care face pendula Republica - Pantelimon cam la 17-20 de minute interval in timpul saptamanii
- in statia Republica nu este vreun peron la care soseste traditional rama ce face pendula, peronul este la intamplare
- frecvent nu se anunta nici macar cand va trece rama prin Republica, daramite pe la Pantelimon
- cand se soseste in statia Republica nu se anunta in vagon ca M1 se mai intalneste cu o alta magistrala sau ciot care ajunge pana la Pantelimon ci doar ca este capat si ca trebuie sa coboare calatorul nostru
- orarul sosirilor si plecarilor de la Pantelimon este aproape secret. Doar casiera/ supraveghetoarea de la cabina din Pantelimon poate spune calatorilor cand vine si pleaca rama de metrou. In statie nu exista nici o alta informatie.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sab
La ce te referi ? S-a circulat in Militari inainte de 1989 precum pana acum un an si jumatate, adica doar pana la Eroilor?
fider wrote:
In realitate, pana in 1989 dorinta lui Nicolae Ceausescu era sa se faca economie de electricitate. De asta au aparut cioturile "Magistralei Racorduri" si limitarea lui M3 la Eroilor..
La ce te referi ? S-a circulat in Militari inainte de 1989 precum pana acum un an si jumatate, adica doar pana la Eroilor?
📖 Pagination options