Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 275927 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Conform declarațiilor primăriței, primul troleibuz va ajunge în noiembrie. Articol de pe Economica:
Conform declarațiilor primăriței, primul troleibuz va ajunge în noiembrie. Articol de pe Economica:
Achiziţia celor 100 de troleibuze noi a intrat în linie dreaptă, a declarat vineri primarul Capitalei, Gabriela Firea. Ea a adăugat că primult troleibuz va fi livrat în luna noiembrie a acestui an. Troleibuzele vor fi dotate cu climatizare automată, tehnologie wireless şi prize USB şi vor avea autonomie de 20 de kilometri.
Pe data de 25 februarie, Curtea de Apel Bucuresti a respins definitiv contestaţia companiilor Solaris Bus&Coach SA şi Skoda Electric SA la licitaţia prin care Primăria Capitalei a atribuit contractul privind achiziţia celor 100 de troleibuze Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) – Sileo Gmbh (asociat).
Contractul fusese atribuit în luna octombrie a anului trecut, însă semnarea acestuia a fost blocată de această contestaţie, spun reprezentanţii Primăriei Capitalei.
Primarul General, Gabriela Firea: ”Prin achiziţia celor 100 de troleibuze realizăm un alt pas important în modernizarea parcului auto al Societăţii de Transport Bucureşti. Astfel, numărul noilor mijloace de transport în comun contractate până acum de actuala conducere a Primăriei Capitalei ajunge la un total de 630, însumând 100 de troleibuze pentru care voi semna contractul în cel mai scurt timp, cele 400 de autobuze Otokar achiziţionate anul trecut şi care se află în trafic şi cele 130 de autobuze hibrid Mercedes - Benz, a căror livrare va începe curând şi se va efectua etapizat. Primul autobuz hibrid va ajunge in Capitala in cel mai scurt timp, pentru omologare”.
Troleibuze cu climatizare automată şi tehnologie wireless
Gabriela Firea a mai adăugat faptul că noile troleibuze au o capacitate de minim 96 de pasageri, o lungime de 12 metri, şi, în cazul întreruperii furnizării curentului electric, autonomie în exploatare de minim 20 de km, asigurată prin intermediul grupului generator propriu al troleibuzului.
Troleibuzele vor fi dotate cu climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi.
De asemenea, vor fi dotate cu tehnologie wireless pentru călători şi prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor despre călătorie în timp real, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a troleibuzelor către Societatea de Transport Bucureşti.
Licitaţia a fost câştigată de singurul ofertant înscris în acest proces, care a fost declarat câştigător ca urmare a îndeplinirii cerinţelor solicitate în caietul de sarcini, Asocierea Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) – Sileo Gmbh (asociat).
Potrivit contractului, livrarea se va face începand cu luna noiembrie 2020 şi se va întinde pe o perioadă de 16 luni, dupa cum urmează: primul troleibuz va fi livrat în luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate până în februarie 2022.
Garanţia funcţionării de care dispun troleibuzele Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S.– Sileo Gmbh este de 4 ani şi 240.000 km. De asemenea, troleibuzele dispun şi de garanţie extinsă pentru 4 ani şi 240.000 km, în intervalul de exploatare corespunzător de la anul 5 pana la anul 8 inclusiv.
Valoarea contractului este de aproximativ 43 de milioane euro fără TVA, iar finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”. Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat în decembrie 2018.
ECONOMICA.NET a relatat încă de joi despre decizia Curţii de Apel Bucureşti, în urma căreia poate fi semnat contractul de troleibuze cu producătorul din Turcia, singurul care a depus ofertă la licitaţia Primăriei Capitalei.
- Bogdan MD
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Bogdan MD
Si o sa pun eu o intrebare pe care nu am vazut-o pe aici de cand a inceput toata discutia cu troleibuzele cu autonomie: cumparam si noi niste echipamente pentru reteaua actuala care sa permita ridicarea automata a captatorilor, sau va opri cate un trenulet de troleibuze pe banda 1 pe Cantemir ca sa puna betele pe fir? Idem la Piata Romana si pe unde mai cream trasee speciale pentru 0,5 km de retea lipsa.
Si o sa pun eu o intrebare pe care nu am vazut-o pe aici de cand a inceput toata discutia cu troleibuzele cu autonomie: cumparam si noi niste echipamente pentru reteaua actuala care sa permita ridicarea automata a captatorilor, sau va opri cate un trenulet de troleibuze pe banda 1 pe Cantemir ca sa puna betele pe fir? Idem la Piata Romana si pe unde mai cream trasee speciale pentru 0,5 km de retea lipsa.
- Rarzet44
-
Posted:
-
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
...
...
Screenshot_20190208-162221_Drive.jpg (216.06 KB; downloaded 3216 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
1689
Eu am mai intrebat si repet: de ce cumparam troleibuze cu autonomie de zeci de kilometri, in loc sa extindem reteaua si sa luam mai multe vehicule clasice ?
Troleibuz cu zeci de km autonomie ~ autobuz electric (cu toate avantaje si dezavantajele asociate...).
Eu am mai intrebat si repet: de ce cumparam troleibuze cu autonomie de zeci de kilometri, in loc sa extindem reteaua si sa luam mai multe vehicule clasice ?
Troleibuz cu zeci de km autonomie ~ autobuz electric (cu toate avantaje si dezavantajele asociate...).
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Cum si-or pune unii semnatura pe asa o comicarie... ca primarul?!
Asa, la o prima aproximare:
1. ce rost au ”iesirile astea in decor” a tuturor celor 7(sapte) linii pe care se vizeaza alocarea noilor troleibuze?! Numai sa nu zica lumea ca au dat banii aiurea pe hachite, nu?
2. chiar sunt necesare ”ultimul racnet” de troleibuze pe linia 97 si prelungirea pana la Romana, pe ”autonomie”, cand acolo se poate instala, in doi timpi si trei miscari, o retea de contact, aditionata la cea existenta, care sa faca bucla in rond?!
3. 62 o sa se plimbe si el nitel ”brat la brat” cu 178 avand acelasi azimut!
PS
Are cineva vreun dubiu ca cei din Berceni n-o sa foloseasca tot metroul, pentru a ajunge la Gara de Nord, in detrimentul liniei 73?! Scuze, nu i-am luat in calcul pe cei cu gratuitati la STB si care au timp berechet sa zaca in traficul cotidian, pentru wireless si priza USB!
Sa vezi cum o sa ramana pe Magheru, de-o sa facem poze cu si langa el!
Cum si-or pune unii semnatura pe asa o comicarie... ca primarul?!
Asa, la o prima aproximare:
1. ce rost au ”iesirile astea in decor” a tuturor celor 7(sapte) linii pe care se vizeaza alocarea noilor troleibuze?! Numai sa nu zica lumea ca au dat banii aiurea pe hachite, nu?
2. chiar sunt necesare ”ultimul racnet” de troleibuze pe linia 97 si prelungirea pana la Romana, pe ”autonomie”, cand acolo se poate instala, in doi timpi si trei miscari, o retea de contact, aditionata la cea existenta, care sa faca bucla in rond?!
3. 62 o sa se plimbe si el nitel ”brat la brat” cu 178 avand acelasi azimut!
PS
Are cineva vreun dubiu ca cei din Berceni n-o sa foloseasca tot metroul, pentru a ajunge la Gara de Nord, in detrimentul liniei 73?! Scuze, nu i-am luat in calcul pe cei cu gratuitati la STB si care au timp berechet sa zaca in traficul cotidian, pentru wireless si priza USB!
Sa vezi cum o sa ramana pe Magheru, de-o sa facem poze cu si langa el!
- WAYNEN
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
WAYNEN
Eu aș instala rețea convențională de troleibuz pe Bulevardele I.C. Brătianu,Nicolae Bălcescu,Gheorghe Magheru,pe Calea Dorobanților(între Bulevardul Dacia și Piața Lahovari) și pe Strada George Enescu(între Piața Lahovari și Bulevardul Gheorghe Magheru).Totodată aș reinstala rețeaua de troleibuz pe Strada Liviu Rebreanu(între Bulevardul Nicolae Grigorescu și Aleea Barajul Dunării),rețea care ar fi extinsă în continuare pe Strada Liviu Rebreanu și Bulevardul 1 Decembrie 1918 până la terminalul "FAUR Poarta 4".Aș cumpăra 50 de troleibuze convenționale pe care l-aș distribui în felul următor:16 pe linia 73,14 pe linia 97 și 10 pe linia 92 care s-ar reînființa și care ar fi prelungită atât la "FAUR Poarta 4",cât și la "Gara de Nord".
Legat de troleibuzele cu autonomie,aș prelungi linia 74 comun cu linia 76 până la "Piața Alba Iulia",cu un parc circulant de 16 troleibuze.
Eu aș instala rețea convențională de troleibuz pe Bulevardele I.C. Brătianu,Nicolae Bălcescu,Gheorghe Magheru,pe Calea Dorobanților(între Bulevardul Dacia și Piața Lahovari) și pe Strada George Enescu(între Piața Lahovari și Bulevardul Gheorghe Magheru).Totodată aș reinstala rețeaua de troleibuz pe Strada Liviu Rebreanu(între Bulevardul Nicolae Grigorescu și Aleea Barajul Dunării),rețea care ar fi extinsă în continuare pe Strada Liviu Rebreanu și Bulevardul 1 Decembrie 1918 până la terminalul "FAUR Poarta 4".Aș cumpăra 50 de troleibuze convenționale pe care l-aș distribui în felul următor:16 pe linia 73,14 pe linia 97 și 10 pe linia 92 care s-ar reînființa și care ar fi prelungită atât la "FAUR Poarta 4",cât și la "Gara de Nord".
Legat de troleibuzele cu autonomie,aș prelungi linia 74 comun cu linia 76 până la "Piața Alba Iulia",cu un parc circulant de 16 troleibuze.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
De ce trebuie sa faca troleibuzele ”autonome” cu 6km mai mult aiurea?! Sa-si demonstreze autonomia numai? Ce la piata Alba Iulia e vreun ”punct nevralgic” al transportului in comun bucurestean? NICIDECUM! S-ar opri ca nuca-n perete!
Sunt praf, domniile lor de la STB, in a revizui/ajusta, traseele urbane!
De ce trebuie sa faca troleibuzele ”autonome” cu 6km mai mult aiurea?! Sa-si demonstreze autonomia numai? Ce la piata Alba Iulia e vreun ”punct nevralgic” al transportului in comun bucurestean? NICIDECUM! S-ar opri ca nuca-n perete!
Sunt praf, domniile lor de la STB, in a revizui/ajusta, traseele urbane!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
ByOnu
+1, as adauga si completarea retelei de pe Dacia (intre Calea Victoriei - Piata Romana).
No way. Ca sa ce? Este destul tramvai in zona. Troleibuzul nu are de ce sa mai revina acolo, nici sa fie extins. Asta nu imi pare o sugestie justificata, precum cea de mai sus.
WAYNEN wrote:
Eu aș instala rețea convențională de troleibuz pe Bulevardele I.C. Brătianu, Nicolae Bălcescu, Gheorghe Magheru, Calea Dorobanților (între Bulevardul Dacia și Piața Lahovari) și pe Strada George Enescu (între Piața Lahovari și Bulevardul Gheorghe Magheru).
+1, as adauga si completarea retelei de pe Dacia (intre Calea Victoriei - Piata Romana).
Totodată aș reinstala rețeaua de troleibuz pe Strada Liviu Rebreanu (între Bulevardul Nicolae Grigorescu și Aleea Barajul Dunării), rețea care ar fi extinsă în continuare pe Strada Liviu Rebreanu și Bulevardul 1 Decembrie 1918 până la terminalul "FAUR Poarta 4".
No way. Ca sa ce? Este destul tramvai in zona. Troleibuzul nu are de ce sa mai revina acolo, nici sa fie extins. Asta nu imi pare o sugestie justificata, precum cea de mai sus.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Daddy
Toate troleibuzele cumparate de acum inainte ar trebui sa fie autonome. Acum bineinteles, nu cu 20km ci maxim 2-5 este suficient pentru a depasi obstacole legate de autoturisme ce blocheaza circulatia si avarii existente pe o portiune a retelei. Isi aduce cineva aminte de poleiul din ianuarie 2019 care a inchis pentru o zi liniile de troleibuze? Despre o retea pe Magheru sunt convins ca nu se doreste de sus, dar asta e alta discutie.
Cat despre trasee, este evident ca lista aia nu va fi respectata, nu sunt destule rezerve, cererea se mai schimba si parcul nu poate fi completat cu neautonome (ex 73 creste la 10min ora de varf cand lumea se calca in picioare in Berceni, probabil va duce la o suplimentare a dublajului ne-ecologic numit 313 - asta nu e bine, nu asta e scopul achizitiei prin fondurile de mediu, nu?)
Nu imi e clar, retragerea captatorilor va fi automata sau va trebui conducatorul sa le coboare el si sa le repuna pe retea?
Toate troleibuzele cumparate de acum inainte ar trebui sa fie autonome. Acum bineinteles, nu cu 20km ci maxim 2-5 este suficient pentru a depasi obstacole legate de autoturisme ce blocheaza circulatia si avarii existente pe o portiune a retelei. Isi aduce cineva aminte de poleiul din ianuarie 2019 care a inchis pentru o zi liniile de troleibuze? Despre o retea pe Magheru sunt convins ca nu se doreste de sus, dar asta e alta discutie.
Cat despre trasee, este evident ca lista aia nu va fi respectata, nu sunt destule rezerve, cererea se mai schimba si parcul nu poate fi completat cu neautonome (ex 73 creste la 10min ora de varf cand lumea se calca in picioare in Berceni, probabil va duce la o suplimentare a dublajului ne-ecologic numit 313 - asta nu e bine, nu asta e scopul achizitiei prin fondurile de mediu, nu?)
Nu imi e clar, retragerea captatorilor va fi automata sau va trebui conducatorul sa le coboare el si sa le repuna pe retea?
- alex83
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
alex83
Oare cine poate sa raspunda sigur, avand in vedere ca nu exista o versiune a troleibuzului in trafic? In mod normal, automata, atat coborarea captatorilor, cat si urcarea lor la retea, iar la urcare exista niste ghidaje ca niste palnii. Se pot gasi niste exemple pentru Solaris pe YouTube.
Oare cine poate sa raspunda sigur, avand in vedere ca nu exista o versiune a troleibuzului in trafic? In mod normal, automata, atat coborarea captatorilor, cat si urcarea lor la retea, iar la urcare exista niste ghidaje ca niste palnii. Se pot gasi niste exemple pentru Solaris pe YouTube.
- George
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
George
Acum asa s-au luat, foarte bine, poate nu mai merg ca dupa mort asa cum sunt educati soferii STB cu troleele actuale si poate ajung si pe 69...
Acum asa s-au luat, foarte bine, poate nu mai merg ca dupa mort asa cum sunt educati soferii STB cu troleele actuale si poate ajung si pe 69...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
andrei11
Piei drace ! Atât le trebuie șoferilor să afle că troleibuzele au autonomie, să vezi câte parcări ilegale sub rețea vor fi ! << Dă-l încolo, poate să mă ocolească, are autonomie ! >>
Daddy wrote:
...ci maxim 2-5 km este suficient pentru a depasi obstacole legate de autoturisme ce blocheaza circulatia si avarii existente pe o portiune a retelei.
Piei drace ! Atât le trebuie șoferilor să afle că troleibuzele au autonomie, să vezi câte parcări ilegale sub rețea vor fi ! << Dă-l încolo, poate să mă ocolească, are autonomie ! >>
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
micutzu
In ce orase din Turcia circula troleibuzele celor de la Bozankaya si cate bucati au fost produse pana in prezent?Ar fi interesat de vazut cu se comporta ca fiabilitate pana in prezent cele care exista deja in exploatare.
In ce orase din Turcia circula troleibuzele celor de la Bozankaya si cate bucati au fost produse pana in prezent?Ar fi interesat de vazut cu se comporta ca fiabilitate pana in prezent cele care exista deja in exploatare.
📖 Pagination options