Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 276392 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Subiectul spetei era firesc sa fie ”trantit” si s-o ia in bot la CAB!! E o alta tergiversare nascocita...de potentialul sublim al legislatiei in domeniu achizitiilor publice din Romania!
Subiectul spetei era firesc sa fie ”trantit” si s-o ia in bot la CAB!! E o alta tergiversare nascocita...de potentialul sublim al legislatiei in domeniu achizitiilor publice din Romania!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Evident ca semnarea a fost tergiversata aiurea, timp in care nevoia de troleibuze noi este maxima in oras...
Evident ca semnarea a fost tergiversata aiurea, timp in care nevoia de troleibuze noi este maxima in oras...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
ByOnu
Corect, propun desfiintarea Solaris, si a MB, si a Alstom, si a oricarui producator care indrazneste sa conteste un CS prost sau un castigator nelegitim. Doar turcii sunt cei mai corecti si cei mai frumosi. Ei participa cu un prototip la o licitatie in care este scris negru pe alb ca nu se accepta prototipuri. Dar e perfect ok. Sa se cumpere orice, dar sa se cumpere. Nou sa fie, ca noi n-avem demnitate si nu meritam produse conforme.
Corect, propun desfiintarea Solaris, si a MB, si a Alstom, si a oricarui producator care indrazneste sa conteste un CS prost sau un castigator nelegitim. Doar turcii sunt cei mai corecti si cei mai frumosi. Ei participa cu un prototip la o licitatie in care este scris negru pe alb ca nu se accepta prototipuri. Dar e perfect ok. Sa se cumpere orice, dar sa se cumpere. Nou sa fie, ca noi n-avem demnitate si nu meritam produse conforme.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Fie ce-o fi. Chiar dacă la banii aia puteam cumpara ceva mult mai bun, ce mai conteaza? Bozankaya direct, chiar dacă celelalte orase cumpara Solaris. Sa ne uitam un pic la Brașov.
Fie ce-o fi. Chiar dacă la banii aia puteam cumpara ceva mult mai bun, ce mai conteaza? Bozankaya direct, chiar dacă celelalte orase cumpara Solaris. Sa ne uitam un pic la Brașov.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Ca dovada, ca nici in prezent nu exista asa ceva, este faptul ca de 10 luni n-au facut vreun ”upgrade” catalogului de prezentare al troleibuzelor, ramanand tot aceleasi doua game de produse (18 m si 24 m).
https://www.bozankaya.com.tr/wp-content ... atalog.pdf
Ca dovada, ca nici in prezent nu exista asa ceva, este faptul ca de 10 luni n-au facut vreun ”upgrade” catalogului de prezentare al troleibuzelor, ramanand tot aceleasi doua game de produse (18 m si 24 m).
https://www.bozankaya.com.tr/wp-content ... atalog.pdf
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Mai bine luau de 18m si era totul ok dar la cum fuge STBul de articulate ca dracul de tamaie... Atat a inteles si Firea si ceilalti, ca totul trebuie luat scurt. Le-o placea scurtul.
Mai bine luau de 18m si era totul ok dar la cum fuge STBul de articulate ca dracul de tamaie... Atat a inteles si Firea si ceilalti, ca totul trebuie luat scurt. Le-o placea scurtul.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Nici cele de 18m nu au omologare de tip.
Puss in Boots wrote:
Mai bine luau de 18m si era totul ok dar la cum fuge STBul de articulate ca dracul de tamaie... Atat a inteles si Firea si ceilalti, ca totul trebuie luat scurt. Le-o placea scurtul.
Nici cele de 18m nu au omologare de tip.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Doresc sa lamuresc povestea cu contestatia. Respingerea s-a facut pe lipsa de interes a Solaris in aceasta procedura. Pe scurt, instanta a decis ca, atata timp cat Solaris nu a participat cu o oferta la procedura, nu poate demonstra interesul in a contesta acea procedura.
Nu s-a judecat nimic pe fond si anume, imposibilitatea de a se califica dpdv tehnic a troleibuzului turcesc.
Singurele entitati care ar fi putut interveni in speta sunt cele ale parchetului sau ANAP. Acestea se puteau autosesiza. Este posibil ca in perioada urmatoare sa explodeze subiectul avand in vedere ca urmeaza o campanie electorala ce se arata de pe acum extrem de dura.
Oricum, Solaris a informat PMB despre lipsa omologarii si de faptul ca omologarea prezentata de Bozankaya este a unui autobuz electric si nicidecum a unui troleibuz de 12m. Evident ca PMB nu a reactionat si nu a intrebat pentru conformitate RAR despre aceasta omologare (mai exact e1*2007/46*1963*00).
Doresc sa lamuresc povestea cu contestatia. Respingerea s-a facut pe lipsa de interes a Solaris in aceasta procedura. Pe scurt, instanta a decis ca, atata timp cat Solaris nu a participat cu o oferta la procedura, nu poate demonstra interesul in a contesta acea procedura.
Nu s-a judecat nimic pe fond si anume, imposibilitatea de a se califica dpdv tehnic a troleibuzului turcesc.
Singurele entitati care ar fi putut interveni in speta sunt cele ale parchetului sau ANAP. Acestea se puteau autosesiza. Este posibil ca in perioada urmatoare sa explodeze subiectul avand in vedere ca urmeaza o campanie electorala ce se arata de pe acum extrem de dura.
Oricum, Solaris a informat PMB despre lipsa omologarii si de faptul ca omologarea prezentata de Bozankaya este a unui autobuz electric si nicidecum a unui troleibuz de 12m. Evident ca PMB nu a reactionat si nu a intrebat pentru conformitate RAR despre aceasta omologare (mai exact e1*2007/46*1963*00).
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Eu am zis de la inceput, de ce Solaris nu a participat, chiar si fara sanse mari, dar tot poate avea ocazia si chiar sansa de a schimba ceva in final? Desi in ultima vreme contestatiile nu prea mai au un fond clar, nu am mai vazut de ceva timp contestatii sa treaca, la fel ca la AFR unde dupa o groaza de contestatii tot CRRC au castigat. Asta e, se schimba piata, sa nu ne plangem de mila si sa le uram succes celor de la Bozankaya in a livra un produs fiabil. Piata globala oricum se schimba, iar estimarile spun ca in 10 ani, cel putin in Europa, marii producatori, nu doar din transportul public, vor fi subsidiari ai companiilor din China si vor depinde de acestea. Sa nu uitam ca in cazul masinilor, chinezii de la Gelly sunt acum cel mai mare actionar al Daimler.
Eu am zis de la inceput, de ce Solaris nu a participat, chiar si fara sanse mari, dar tot poate avea ocazia si chiar sansa de a schimba ceva in final? Desi in ultima vreme contestatiile nu prea mai au un fond clar, nu am mai vazut de ceva timp contestatii sa treaca, la fel ca la AFR unde dupa o groaza de contestatii tot CRRC au castigat. Asta e, se schimba piata, sa nu ne plangem de mila si sa le uram succes celor de la Bozankaya in a livra un produs fiabil. Piata globala oricum se schimba, iar estimarile spun ca in 10 ani, cel putin in Europa, marii producatori, nu doar din transportul public, vor fi subsidiari ai companiilor din China si vor depinde de acestea. Sa nu uitam ca in cazul masinilor, chinezii de la Gelly sunt acum cel mai mare actionar al Daimler.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Le-aș fi urat succes cu tot dragul celor de la Bozankaya dacă ar fi produs un model de 12m, sau măcar dacă ar fi lansat așa ceva. Or nimic în acest sens nu apare la ei pe site, iar o lansare în acest sens nu a existat. Aici nu e vorba că vrem sau nu vrem turcisme. Se pune problema unei ipocrizii cât casa din partea autorității contractante. Adică spune în caietul de sarcini că nu vrea prototipuri sau serii mici, vine un ofertant care fix asta are și iese câștigător? Doar mie mi se pare complet imoral acest lucru?
Le-aș fi urat succes cu tot dragul celor de la Bozankaya dacă ar fi produs un model de 12m, sau măcar dacă ar fi lansat așa ceva. Or nimic în acest sens nu apare la ei pe site, iar o lansare în acest sens nu a existat. Aici nu e vorba că vrem sau nu vrem turcisme. Se pune problema unei ipocrizii cât casa din partea autorității contractante. Adică spune în caietul de sarcini că nu vrea prototipuri sau serii mici, vine un ofertant care fix asta are și iese câștigător? Doar mie mi se pare complet imoral acest lucru?
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Nu este asa simplu. Participarea la o licitatie este analizata din multe puncte de vedere. Costul participarii la o asemenea licitatie, cu o oferta conforma. este extrem de mare. Numai traducerile se duc la cateva mii de Euro. Garantia de participare costa si ea etc. Chiar daca tehnic, Solaris era 100% conform, bugetul alocat era mult subdimensionat fata de cerintele din caiet. Partea de after sales se intinde pe 8 ani. Daca intradevar, ca si ofertant, iti asumi aceasta perioada cu toate cerintele caietului de sarcini, costul calculat ce trebuie sa-l consideri pentru a acoperii orice situatie este din 5 cifre in Euro. In conditiile in care Solaris are in exploatare troleibuze de 12m de peste 20 de ani si are o statistica a costurilor.
Utilizator anonim wrote:
Eu am zis de la inceput, de ce Solaris nu a participat, chiar si fara sanse mari, dar tot poate avea ocazia si chiar sansa de a schimba ceva in final? Desi in ultima vreme contestatiile nu prea mai au un fond clar, nu am mai vazut de ceva timp contestatii sa treaca, la fel ca la AFR unde dupa o groaza de contestatii tot CRRC au castigat. Asta e, se schimba piata, sa nu ne plangem de mila si sa le uram succes celor de la Bozankaya in a livra un produs fiabil. Piata globala oricum se schimba, iar estimarile spun ca in 10 ani, cel putin in Europa, marii producatori, nu doar din transportul public, vor fi subsidiari ai companiilor din China si vor depinde de acestea. Sa nu uitam ca in cazul masinilor, chinezii de la Gelly sunt acum cel mai mare actionar al Daimler.
Nu este asa simplu. Participarea la o licitatie este analizata din multe puncte de vedere. Costul participarii la o asemenea licitatie, cu o oferta conforma. este extrem de mare. Numai traducerile se duc la cateva mii de Euro. Garantia de participare costa si ea etc. Chiar daca tehnic, Solaris era 100% conform, bugetul alocat era mult subdimensionat fata de cerintele din caiet. Partea de after sales se intinde pe 8 ani. Daca intradevar, ca si ofertant, iti asumi aceasta perioada cu toate cerintele caietului de sarcini, costul calculat ce trebuie sa-l consideri pentru a acoperii orice situatie este din 5 cifre in Euro. In conditiile in care Solaris are in exploatare troleibuze de 12m de peste 20 de ani si are o statistica a costurilor.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
ByOnu
Irelevant. Proiectarea si constructia a ramas tot in occident... la nivelul de calitate impus de occident.
PTMZ, multora ni se pare ...nu imoral, ci clar contrar CS... nu vedem cum de este legal asta.
Utilizator anonim wrote:
Sa nu uitam ca in cazul masinilor, chinezii de la Gelly sunt acum cel mai mare actionar al Daimler.
Irelevant. Proiectarea si constructia a ramas tot in occident... la nivelul de calitate impus de occident.
PTMZ, multora ni se pare ...nu imoral, ci clar contrar CS... nu vedem cum de este legal asta.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Geely nu are acțiuni la Daimler. Geely și Daimler au format un JV pentru producția de Smart (nu de MB), și asta pentru ca Daimler nu are experiența in fabricarea autovehiculelor electrice de volum mic. S-au gândit ca in acest context, know-how-ul Geely ii va ajuta. Sa spui de pe acum ca piata din Europa de autovehicule va fi deținuta de de firme din China e o mare prostie. Nu ai de unde sa știi, mai ales la modul cum evoluează piata auto din Europa, care din punctul meu de vedere e pe primul loc in lume in momentul de fata. Se vede de la o posta ca licitația aceasta a fost aranjata.
Geely nu are acțiuni la Daimler. Geely și Daimler au format un JV pentru producția de Smart (nu de MB), și asta pentru ca Daimler nu are experiența in fabricarea autovehiculelor electrice de volum mic. S-au gândit ca in acest context, know-how-ul Geely ii va ajuta. Sa spui de pe acum ca piata din Europa de autovehicule va fi deținuta de de firme din China e o mare prostie. Nu ai de unde sa știi, mai ales la modul cum evoluează piata auto din Europa, care din punctul meu de vedere e pe primul loc in lume in momentul de fata. Se vede de la o posta ca licitația aceasta a fost aranjata.
- N116
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
N116
Offtopic - Geely deține 9.69% din acțiuni și astfel este cel mai mare acționar Daimler așa cum spune Andrei. În plus BAIC (parte a jv-ului Beijing Benz care produce și asamblează modele MB pentru piața chineză) este al treilea cel mai mare acționar Daimler și urmărește, dar încă nu a reușit, să-și mărească participația la 10% depășind astfel pe Geely - detalii aici și aici. Scenariul deținerii cel puțin al unor mari bucăți din piața auto europeană de către firme din China este plauzibil la ora actuală, capacitatea economică există cu siguranță, deși probabil că la un moment dat vor apărea măsuri de tip capital controls la nivelul UE care să limiteze deținerile.
Offtopic - Geely deține 9.69% din acțiuni și astfel este cel mai mare acționar Daimler așa cum spune Andrei. În plus BAIC (parte a jv-ului Beijing Benz care produce și asamblează modele MB pentru piața chineză) este al treilea cel mai mare acționar Daimler și urmărește, dar încă nu a reușit, să-și mărească participația la 10% depășind astfel pe Geely - detalii aici și aici. Scenariul deținerii cel puțin al unor mari bucăți din piața auto europeană de către firme din China este plauzibil la ora actuală, capacitatea economică există cu siguranță, deși probabil că la un moment dat vor apărea măsuri de tip capital controls la nivelul UE care să limiteze deținerile.
📖 Pagination options