Topic: Troleibuze Solaris Trollino 18S
164 posts, 66789 views
📖 Pagination options
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 18S
Andrei Andraș
Prietenii spioni polonezi au surprins luna trecută, în premieră, o caroserie verzuie de Solaris destinată nouă, Brașovului.
Aceasta face parte din contractul semnat în toamna aceasta privind livrarea a 26 de unitați Solaris Trollino 18S.
Se pare că s-a optat pentru aceeași schemă de vopsire ca pe Menarini, cum am intuit, și anume verde complet. După dezlipirea abțibildurilor, și autobuzele Menarini vor fi verde complet. Trebuie să ne așteptăm și la niște SOR verzi.
Foto: omni-bus.eu
Prietenii spioni polonezi au surprins luna trecută, în premieră, o caroserie verzuie de Solaris destinată nouă, Brașovului.
Aceasta face parte din contractul semnat în toamna aceasta privind livrarea a 26 de unitați Solaris Trollino 18S.
Se pare că s-a optat pentru aceeași schemă de vopsire ca pe Menarini, cum am intuit, și anume verde complet. După dezlipirea abțibildurilor, și autobuzele Menarini vor fi verde complet. Trebuie să ne așteptăm și la niște SOR verzi.
Foto: omni-bus.eu
20191108_14212828029_--_kopia.jpg (155.25 KB; downloaded 9455 times)
- punmeister
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 18S
micutzu
In sfarsit,o veste buna si pentru troleibuzul brasovean.Dar care e diferenta intre 18 si 18S?
In sfarsit,o veste buna si pentru troleibuzul brasovean.Dar care e diferenta intre 18 si 18S?
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 18S
bercenicity
E vorba de cine furnizeaza partea de tractiune:
18M - MEDCOM ANT 250-600 (IGBT), asynchronous 250 kW 6-pole motor
18Š - Škoda BlueDrive (IGBT), asynchronous 250 kW 6-pole motor
18 Kiepe - Kiepe IMC 500 (IGBT) two axles powered, two asynchronous 160 kW 4-pole motor
https://pl.wikipedia.org/wiki/Solaris_T ... %C4%99dowa
E vorba de cine furnizeaza partea de tractiune:
18M - MEDCOM ANT 250-600 (IGBT), asynchronous 250 kW 6-pole motor
18Š - Škoda BlueDrive (IGBT), asynchronous 250 kW 6-pole motor
18 Kiepe - Kiepe IMC 500 (IGBT) two axles powered, two asynchronous 160 kW 4-pole motor
https://pl.wikipedia.org/wiki/Solaris_T ... %C4%99dowa
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 18S
Andrei Andraș
În ultimul timp, au apărut mai multe fotografii cu troleibuzele pentru orașul nostru:
Cea mai recentă postare ne arată al patrulea troleibuz fabricat, iar în a doua fotografie vedem un detaliu de pe foaia din parbriz și o dată de 26.02.2020, probabil data plecării spre Cehia pentru montarea echipamentelor electrice Skoda.
În ultimul timp, au apărut mai multe fotografii cu troleibuzele pentru orașul nostru:
Cea mai recentă postare ne arată al patrulea troleibuz fabricat, iar în a doua fotografie vedem un detaliu de pe foaia din parbriz și o dată de 26.02.2020, probabil data plecării spre Cehia pentru montarea echipamentelor electrice Skoda.
Untitled.png (165.02 KB; downloaded 9100 times)
Foto: Pawel Dabrowski
Pawel Dabrowski.jpg (261.68 KB; downloaded 9103 times)
Foto: captura de ecran dintr-un video prezentat pe pagina Miasto Stoleczne Warszawa
Miasto Stoleczne Warszawa.png (605.43 KB; downloaded 9112 times)
Foto: Jaroslaw Osowski
Jaroslaw Osowski.jpg (419.58 KB; downloaded 9114 times)
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 18S
Andrei Andraș
Iată că avem și câteva poze din partea primăriei, inclusiv schița din punct de vedere al aspectului troleibuzelor. Îmi place sigla Brașovului pusă pe remorcă care se continuă frumos în captatorul troleibuzului. E simpatic. Pozele nu sunt cele mai uau, dar sunt.
Ce nu îmi prea plac sunt părțile negre de pe bot, din spate și de sub geamul șoferului. Dar mereu e loc de mai bine, că doar vor mai veni alte 25.
Schița:
Câteva informații mai importante preluate din articol:
În urma ultimelor discuțiilor cu partenerii noștri de la Solaris, aceștia au confirmat că până la finalul lunii februarie vor finaliza construcția caroseriilor pentru toate cele 26 de troleibuze, iar Škoda, care furnizează ansamblul electric pentru aceste troleibuze, va începe producerea acestor sisteme, astfel că primele troleibuze vor ajunge la Brașov cel târziu la sfârșitul lunii aprilie sau la începutul lunii mai, iar până în luna iulie toate cele 26 vor fi la Brașov. Aceste troleibuze vor asigura legătura centrului orașului cu 4 dintre cartierele Brașovului, Astra – zona Saturn, Valea Cetății, Triaj și Tractorul.
Troleibuzele sunt dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite vehiculelor să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Autobuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Articulația este controlată electronic, iar sistemul de propulsie este furnizat de Škoda, motorul având minimum 240 kW (aproximativ 320 cai putere). Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.
Cele 26 de troleibuze vor deservi liniile 1, 2, 6 și 31 din municipiu. Alegerea acestor trasee are la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate, urmărind să se realizeze:
- diminuarea poluării în zona centrală a orașului (până în Livada Poștei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze diesel;
- activarea unui tronson de rețea aeriană neutilizat în prezent (Str. Zizinului) și creșterea gradului de utilizare a altor tronsoane slab deservite de troleibuze (Str. Hărmanului, Bd. Muncii);
- diminuarea costului ridicat de operare al transportului cu troleibuze (12,49 lei/km).
Sursă -> https://www.brasovcity.ro/index.php?ck= ... BWFZpWWT1w
Iată că avem și câteva poze din partea primăriei, inclusiv schița din punct de vedere al aspectului troleibuzelor. Îmi place sigla Brașovului pusă pe remorcă care se continuă frumos în captatorul troleibuzului. E simpatic. Pozele nu sunt cele mai uau, dar sunt.
Ce nu îmi prea plac sunt părțile negre de pe bot, din spate și de sub geamul șoferului. Dar mereu e loc de mai bine, că doar vor mai veni alte 25.
Schița:
WhatsApp-Image-2020-01-13-at-14.38.24-768x339.jpeg (37.68 KB; downloaded 8944 times)
Untitled-1.jpg (146.16 KB; downloaded 8942 times)
WhatsApp-Image-2020-01-13-at-14.33.00-768x576.jpeg (101.38 KB; downloaded 8941 times)
Câteva informații mai importante preluate din articol:
În urma ultimelor discuțiilor cu partenerii noștri de la Solaris, aceștia au confirmat că până la finalul lunii februarie vor finaliza construcția caroseriilor pentru toate cele 26 de troleibuze, iar Škoda, care furnizează ansamblul electric pentru aceste troleibuze, va începe producerea acestor sisteme, astfel că primele troleibuze vor ajunge la Brașov cel târziu la sfârșitul lunii aprilie sau la începutul lunii mai, iar până în luna iulie toate cele 26 vor fi la Brașov. Aceste troleibuze vor asigura legătura centrului orașului cu 4 dintre cartierele Brașovului, Astra – zona Saturn, Valea Cetății, Triaj și Tractorul.
Troleibuzele sunt dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite vehiculelor să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Autobuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Articulația este controlată electronic, iar sistemul de propulsie este furnizat de Škoda, motorul având minimum 240 kW (aproximativ 320 cai putere). Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.
Cele 26 de troleibuze vor deservi liniile 1, 2, 6 și 31 din municipiu. Alegerea acestor trasee are la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate, urmărind să se realizeze:
- diminuarea poluării în zona centrală a orașului (până în Livada Poștei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze diesel;
- activarea unui tronson de rețea aeriană neutilizat în prezent (Str. Zizinului) și creșterea gradului de utilizare a altor tronsoane slab deservite de troleibuze (Str. Hărmanului, Bd. Muncii);
- diminuarea costului ridicat de operare al transportului cu troleibuze (12,49 lei/km).
Sursă -> https://www.brasovcity.ro/index.php?ck= ... BWFZpWWT1w
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 18S
Andrei Andraș
Am aflat astăzi că respectiva dată este cea până la care troleibuzul trebuie finalizat adică în 26 februarie troleibuzul trebuie să fie apt de a circula în parametrii normali.
Andrei17 wrote:
iar în a doua fotografie vedem un detaliu de pe foaia din parbriz și o dată de 26.02.2020, probabil data plecării spre Cehia pentru montarea echipamentelor electrice Skoda.
Am aflat astăzi că respectiva dată este cea până la care troleibuzul trebuie finalizat adică în 26 februarie troleibuzul trebuie să fie apt de a circula în parametrii normali.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 18S
Andrei Andraș
Începutul de săptămână este unul strălucit, deoarece RATBV ne încântă privirile cu câteva fotografii din fabrica Solaris, acolo unde o echipă a mers pentru a vedea stadiul troleibuzelor și „pentru a se informa în legătură cu unele soluții tehnice alese de producător la fabricarea celor 26 de troleibuze Solaris Trollino 18 ce vor fi livrate Municipiului Brașov. De asemenea, echipa s-a deplasat și la Gdynia (Polonia), acolo unde operatorul de transport public de persoane din localitate are în exploatare troleibuze Solaris de tipul celor ce vor opera și în municipiul Brașov, pentru a obține informații detaliate despre exploatarea instalațiilor și sistemelor de ghidare pentru decaptare și recaptare la rețeaua de alimentare, cât și despre autonomia oferită de acumulatori. Această soluție tehnică de deplasare pentru troleibuze prin zone fără rețea de contact, utilizând bateriile, reprezintă o premieră pentru un operator de transport public de persoane din România.”
Începutul de săptămână este unul strălucit, deoarece RATBV ne încântă privirile cu câteva fotografii din fabrica Solaris, acolo unde o echipă a mers pentru a vedea stadiul troleibuzelor și „pentru a se informa în legătură cu unele soluții tehnice alese de producător la fabricarea celor 26 de troleibuze Solaris Trollino 18 ce vor fi livrate Municipiului Brașov. De asemenea, echipa s-a deplasat și la Gdynia (Polonia), acolo unde operatorul de transport public de persoane din localitate are în exploatare troleibuze Solaris de tipul celor ce vor opera și în municipiul Brașov, pentru a obține informații detaliate despre exploatarea instalațiilor și sistemelor de ghidare pentru decaptare și recaptare la rețeaua de alimentare, cât și despre autonomia oferită de acumulatori. Această soluție tehnică de deplasare pentru troleibuze prin zone fără rețea de contact, utilizând bateriile, reprezintă o premieră pentru un operator de transport public de persoane din România.”
84206446_479781119357993_5668582138878885888_o.jpg (216.92 KB; downloaded 8252 times)
85076788_479781132691325_2597693475860250624_o.jpg (283.21 KB; downloaded 8245 times)
87054388_479781129357992_9002326223501656064_o.jpg (258.23 KB; downloaded 8249 times)
85211788_479781212691317_3330802152284094464_o.jpg (223.1 KB; downloaded 8241 times)
- Gheorghe
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 18S
Andrei Andraș
La început așa se zvonește, pe 7 și 8, până va fi gata rețeaua lipsă din centru. Dar după vor circula autobuze, iar de la anul când vin celelalte 25 ce vor fi identice, vor circula în mod normal și acolo asemenea troleibuze.
La început așa se zvonește, pe 7 și 8, până va fi gata rețeaua lipsă din centru. Dar după vor circula autobuze, iar de la anul când vin celelalte 25 ce vor fi identice, vor circula în mod normal și acolo asemenea troleibuze.
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 18S
Celestin Draganescu
Adica abia asteapta sa scape de troleele actuale pe care nu le-au intretinut deloc si o sa bage Solaris-urile pe 7 si 8 ca sa nu fie practic nicio extindere in final...ce pacat!
Adica abia asteapta sa scape de troleele actuale pe care nu le-au intretinut deloc si o sa bage Solaris-urile pe 7 si 8 ca sa nu fie practic nicio extindere in final...ce pacat!
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 18S
Andrei Andraș
Citește topicul privind licitațiile pentru troleibuze și mai apoi comentează, dacă vei mai avea ce. Speculațiile unora din alte orașe cu privire la situația unor altor orașe nu își are locul pe forum, că îl umplem degeaba cu prostii. Eu sunt din Brașov și știu foarte bine ce se discută și se hotărăște aici. Astea vor circula o perioada scurtă pe 7 și 8, iar după ce se vor termina lucrările în centru vor intra acolo pentru că pentru acele linii au fost luate și e loc și de câteva laude în campania electorală ce urmează. Șoferii de pe actualele troleibuze se vor muta pe troleibuzele noi, iar pe 7 și 8 vor circula autobuze până la anul când vor veni troleibuzele dedicate acestor linii.
De o săptămână au început lucrările la infrastructura aeriană în Centrul Civic (Hidro - AFI) și urmează lucrări pentru montare de rețea la Castanilor pentru linia 2 și lucrări mai ample în giratoriul de la Onix. Lucrările astea se fac doar noaptea, de aia durează mai mult.
Tot o dăm în speculații că se face așa și nu așa pentru a face nu știu ce și nu știu cum. Dați-ne crezare celor care suntem din Brașov, care avem o oarecare vechime pe aici și care putem să oferim o informație sau mai multe informații bune care au ca bază ceva real, concret pentru că scopul nostru nu este de a dezinforma lumea.
Citește topicul privind licitațiile pentru troleibuze și mai apoi comentează, dacă vei mai avea ce. Speculațiile unora din alte orașe cu privire la situația unor altor orașe nu își are locul pe forum, că îl umplem degeaba cu prostii. Eu sunt din Brașov și știu foarte bine ce se discută și se hotărăște aici. Astea vor circula o perioada scurtă pe 7 și 8, iar după ce se vor termina lucrările în centru vor intra acolo pentru că pentru acele linii au fost luate și e loc și de câteva laude în campania electorală ce urmează. Șoferii de pe actualele troleibuze se vor muta pe troleibuzele noi, iar pe 7 și 8 vor circula autobuze până la anul când vor veni troleibuzele dedicate acestor linii.
De o săptămână au început lucrările la infrastructura aeriană în Centrul Civic (Hidro - AFI) și urmează lucrări pentru montare de rețea la Castanilor pentru linia 2 și lucrări mai ample în giratoriul de la Onix. Lucrările astea se fac doar noaptea, de aia durează mai mult.
Tot o dăm în speculații că se face așa și nu așa pentru a face nu știu ce și nu știu cum. Dați-ne crezare celor care suntem din Brașov, care avem o oarecare vechime pe aici și care putem să oferim o informație sau mai multe informații bune care au ca bază ceva real, concret pentru că scopul nostru nu este de a dezinforma lumea.
- Celestin Draganescu
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 18S
Celestin Draganescu
Pornesti de la 2 premise gresite:
1. Ca stii ce am citit inainte sa scriu vreun mesaj.
2. Ca cine este din alt oras iti este inferior.
Descrierea ta privind punerea in circulatie a acestor troleibuze sper sa fie un zvon de garaj pentru ca altfel nu are niciun sens sa fie exploatate asa.
Daca doresti sa detaliez... Partea cu "pe 8 si pe 7" vor circula autobuze cand avem troleibuze acum functionale este un exemplu de "asa nu."
Pornesti de la 2 premise gresite:
1. Ca stii ce am citit inainte sa scriu vreun mesaj.
2. Ca cine este din alt oras iti este inferior.
Descrierea ta privind punerea in circulatie a acestor troleibuze sper sa fie un zvon de garaj pentru ca altfel nu are niciun sens sa fie exploatate asa.
Daca doresti sa detaliez... Partea cu "pe 8 si pe 7" vor circula autobuze cand avem troleibuze acum functionale este un exemplu de "asa nu."
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Transportul în comun din municipiul Brașov (SC RATBV SA)
•
Choose destination