Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449711 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Utilizator anonim
InterCity cu vagoane business si restaurant ca lumea ar trebui introduse de urgenta pe rute unde se pot reduce timpii din mers, adica Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Cluj - Oradea, Bucuresti - Arad, mai ales cele care circula pe tronsoane modernizate.
InterCity cu vagoane business si restaurant ca lumea ar trebui introduse de urgenta pe rute unde se pot reduce timpii din mers, adica Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Cluj - Oradea, Bucuresti - Arad, mai ales cele care circula pe tronsoane modernizate.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Andrei98
Și pe București-Suceava ar putea, fiind eliminate cam toate restricțiile și viteza fiind una buna. Problema este ca după părerea mea nu mai au nici un vagon apt sa ofere niște condiții demne de acest rang.
Și pe București-Suceava ar putea, fiind eliminate cam toate restricțiile și viteza fiind una buna. Problema este ca după părerea mea nu mai au nici un vagon apt sa ofere niște condiții demne de acest rang.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Utilizator anonim
Dan Costescu – Capacitate dublata astazi pentru trenurile de pe Valea Prahovei
Trenurile CFR Călători care se întorc astăzi de pe Valea Prahovei în Capitală au capacitatea dublată.
Numărul vagoanelor este dublu față de aceeași perioadă a unei zile obișnuite, ajungând la aproape 80 pe parcursul întregii zile de astăzi. Aceasta înseamnă că peste 6600 de turiști se vor putea întoarce de la munte cu trenul în Capitală, față de 3600 într-o zi obișnuită.
Este cea mai mare suplimentare decisă de conducerea CFR Călători în ultimii ani.
“Am promis că vom pune călătorul în centrul deciziilor noastre, ne respectăm promisiunea încă din prima zi. Am promis mai multe trenuri, ne-am organizat. Vă așteptăm!” – Dan M. Costescu, Director General, CFR Călători.
CFR Călători a dublat capacitatea celor 10 trenuri care circulă astăzi, duminică, 26.01.2020, pe relația Brașov-București, în intervalul orar 11-24, având în vedere că multă lume a profitat de acest week-end prelungit pe Valea Prahovei.
Aceasta înseamnă că vor fi și trenuri la care nu se mai poate suplimenta numărul de vagoane deoarece maximul permis de rețea a fost deja atins !!
Spre exemplu, trenul IR 1746, care pleacă astăzi din Brașov spre București la ora 16.51 va avea în compunerea sa, 15 vagoane și 2 locomotive. Numărul de locuri este suplimentat la aproape 200% față de media zilnică. Capacitatea acestui tren va fi de 1022 de locuri, cu 500 în plus față de compunerea medie zilnică.
Sau trenul IR 1636 care pleacă din Brașov la ora 13.20 va circula cu un număr de 10 vagoane, față de 3, cu cât circula până acum și cu peste 500 de locuri în plus, adică o suplimentare de peste 370%.
Pentru cei care vor să se bucure de nocturnă pe pârtiile de ski, CFR Călători va dubla și capacitatea trenului care pleacă din Brașov la ora 20.15.
CFR Călători operează in intervalul orar vizat un număr de 10 trenuri pe relația Brașov-București, 6 trenuri în rang de Interregio și 4 în rang de tren Regio.
Capacitatea totală medie zilnică a acestor trenuri este de cca 3600 locuri. In zilele de duminică, această capacitate este suplimentată cu cca 25%, ceea ce în seamnă peste 900 locuri.
Pentru duminică 26.01.2020, pentru a prelua afluxul mare de călători care se întorc în București pe Valea Prahovei, capacitatea trenurilor a fost suplimentată, în premieră, cu 3000 de locuri față de media zilnică. CFR Călători are în plan suplimentarea garnitururilor și pe alte rute aglomerate
Compunerea trenurilor s-a făcut în funcție de volumul estimat de călători. In eventualitatea că această cerere va fi mai scăzută, vom adapta corespunzător și compunerea trenurilor.
Vă rugăm urmăriți situația pe site-ul CFR. Călători și pe contul de Facebook al companiei.
https://mobilitate.eu/dan-costescu-capa ... -prahovei/
Dan Costescu – Capacitate dublata astazi pentru trenurile de pe Valea Prahovei
Trenurile CFR Călători care se întorc astăzi de pe Valea Prahovei în Capitală au capacitatea dublată.
Numărul vagoanelor este dublu față de aceeași perioadă a unei zile obișnuite, ajungând la aproape 80 pe parcursul întregii zile de astăzi. Aceasta înseamnă că peste 6600 de turiști se vor putea întoarce de la munte cu trenul în Capitală, față de 3600 într-o zi obișnuită.
Este cea mai mare suplimentare decisă de conducerea CFR Călători în ultimii ani.
“Am promis că vom pune călătorul în centrul deciziilor noastre, ne respectăm promisiunea încă din prima zi. Am promis mai multe trenuri, ne-am organizat. Vă așteptăm!” – Dan M. Costescu, Director General, CFR Călători.
CFR Călători a dublat capacitatea celor 10 trenuri care circulă astăzi, duminică, 26.01.2020, pe relația Brașov-București, în intervalul orar 11-24, având în vedere că multă lume a profitat de acest week-end prelungit pe Valea Prahovei.
Aceasta înseamnă că vor fi și trenuri la care nu se mai poate suplimenta numărul de vagoane deoarece maximul permis de rețea a fost deja atins !!
Spre exemplu, trenul IR 1746, care pleacă astăzi din Brașov spre București la ora 16.51 va avea în compunerea sa, 15 vagoane și 2 locomotive. Numărul de locuri este suplimentat la aproape 200% față de media zilnică. Capacitatea acestui tren va fi de 1022 de locuri, cu 500 în plus față de compunerea medie zilnică.
Sau trenul IR 1636 care pleacă din Brașov la ora 13.20 va circula cu un număr de 10 vagoane, față de 3, cu cât circula până acum și cu peste 500 de locuri în plus, adică o suplimentare de peste 370%.
Pentru cei care vor să se bucure de nocturnă pe pârtiile de ski, CFR Călători va dubla și capacitatea trenului care pleacă din Brașov la ora 20.15.
CFR Călători operează in intervalul orar vizat un număr de 10 trenuri pe relația Brașov-București, 6 trenuri în rang de Interregio și 4 în rang de tren Regio.
Capacitatea totală medie zilnică a acestor trenuri este de cca 3600 locuri. In zilele de duminică, această capacitate este suplimentată cu cca 25%, ceea ce în seamnă peste 900 locuri.
Pentru duminică 26.01.2020, pentru a prelua afluxul mare de călători care se întorc în București pe Valea Prahovei, capacitatea trenurilor a fost suplimentată, în premieră, cu 3000 de locuri față de media zilnică. CFR Călători are în plan suplimentarea garnitururilor și pe alte rute aglomerate
Compunerea trenurilor s-a făcut în funcție de volumul estimat de călători. In eventualitatea că această cerere va fi mai scăzută, vom adapta corespunzător și compunerea trenurilor.
Vă rugăm urmăriți situația pe site-ul CFR. Călători și pe contul de Facebook al companiei.
FB_IMG_1580026395024-800x339.jpg (61.92 KB; downloaded 7980 times)
https://mobilitate.eu/dan-costescu-capa ... -prahovei/
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
TibiV
https://stirileprotv.ro/divers/caz-revoltator-intr-un-tren-cfr-un-tanar-nevazator-acuza-ca-nu-ar-fi-fost-lasat-in-vagon.html
https://stirileprotv.ro/divers/caz-revoltator-intr-un-tren-cfr-un-tanar-nevazator-acuza-ca-nu-ar-fi-fost-lasat-in-vagon.html
Situație revoltătoare într-un tren CFR Călători. Un tânăr nevăzător se plânge că nu a fost lăsat de controlor să urce în vagonul unde avea bilet, pentru că era însoțit de câine care îi este ghid.
Bărbatul spune că a reușit să ajungă la cușetă abia după ce a sunat la 112 și a intervenit un polițist. Reprezentanții CFR au negat acuzațiile și au dat vina pe un alt pasager, care nu ar fi acceptat câinele în vagon.
Silviu Roşu şi labradorul Basil care îi este ghid au încercat să urce în Bucureşti în trenul ce urma să-i ducă la Cluj Napoca.
Silviu Roşu: „În momentul în care m-am apropiat de vagonul cuşeta împreună cu câinele ghid Basil, domnul controlor, într-un mod agresiv, mai ales verbal, mi-a zis că nu am voie cu un căţel.”
Silviu susţine că i-a explicat controlorului că, potrivit legii, câinele său trebuie acceptat în tren.
Silviu Roșu: „A continuat să ţipe la mine, mai erau 3 minute şi trenul pleca şi el mă ţinea de braţ să nu urc în tren. Am insistat şi într-un final am urcat. Am rămas la capătul culoarului şi a continuat să-mi spună şi să-mi arate vagonul de clasa a II-a, unde potrivit dansului aş fi avut voie. Am sunat la 112.”
În gara din Ploieşti a fost aşteptat de un echipaj de poliţie care a încercat să aplaneze conflictul. Abia atunci a putut merge spre cuşetă. Însă problemele nu s-au încheiat. Unul dintre călători a refuzat să împartă locul cu labradorul Basil aşa că Silviu a fost mutat în alta cuşetă. Acolo oamenii au fost mai înţelegători.
Reprezentanţii CFR Călători au însă altă variantă. Neagă faptul că tânărul nu a fost lăsat în tren şi spun că problema a apărut doar la cuşeta, din cauza pasagerului care nu l-a dorit pe Basil drept partener de călătorie.
CFR Călători susţine că tânărul ar fi trebuit să anunţe din timp că va călători cu un căţel şi i-ar fi rezervat o cuşetă. Silviu Roşu se plânge însă ca la casă, atunci când a luat biletul, i s-a spus că o asemenea cerere se rezolva abia în 2 săptămâni. Şi nu avea acest timp la dispoziţie.
Labradorul Basil este dresat de „Light into Europe”, o fundaţie care pune la dispoziţie câini pentru nevăzătorii din România. Sunt câini blânzi, extrem de inteligenţi, care nu crează niciun fel de probleme. Cu toate acestea iată că sunt călători care pot fi deranjaţi de prezenţa lor.
Iar CFR Călători susţine că în baza unui Regulament European, pasagerul cu probleme de vedere trebuie mutat în altă parte a trenului în această situaţie. Acolo unde călătorii nu sunt deranjaţi de câinele ghid. Ce înseamnă însă „deranj” depinde mult de la o țară la alta.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
misterr
Un tren care circulă în România, considerat printre cele mai bune din Europa de jurnaliștii britanici
Publicaţia The Guardian a realizat un clasament al celor mai bune trenuri de noapte din Europa. Printre acestea se află și unul care circulă între București și Budapesta.
Jurnaliștii britanici scriu că au realizat acest clasament deoarece trenurile de noapte au cunoscut o adevărată „renaștere” datorită investițiilor din partea operatorilor de căi ferate, ca măsură de reducere a numărului zborurilor din motive climatice și pentru a oferi activiștilor de mediu un nou mod de a călători.
„Gara Keleti din Budapesta, de unde pornește trenul, impresionează prin fațada grandioasă, tavanele înalte și senzația de spațiu și lumină. La celălat capăt al călătoriei, îți petreci dimineața privind Munții Carpați - trenul care pleacă seara de la Keleti, nu ajunge în Gara de Nord din București până la prânz. Vagoanele de dormit sunt standard și este posibil să nu aveți vagon restaurant până ajungeți în România”, scrie The Guardian, care precizează că un bilet pe această rută costă începând de la 54 de euro.
Printre cele mai bune 10 trenuri de noapte din Europa se mai numără unele de pe rutele Paris-Roma, Madrid-Lisabon ași Bruxelles-Viena.
Un tren care circulă în România, considerat printre cele mai bune din Europa de jurnaliștii britanici
Publicaţia The Guardian a realizat un clasament al celor mai bune trenuri de noapte din Europa. Printre acestea se află și unul care circulă între București și Budapesta.
Jurnaliștii britanici scriu că au realizat acest clasament deoarece trenurile de noapte au cunoscut o adevărată „renaștere” datorită investițiilor din partea operatorilor de căi ferate, ca măsură de reducere a numărului zborurilor din motive climatice și pentru a oferi activiștilor de mediu un nou mod de a călători.
„Gara Keleti din Budapesta, de unde pornește trenul, impresionează prin fațada grandioasă, tavanele înalte și senzația de spațiu și lumină. La celălat capăt al călătoriei, îți petreci dimineața privind Munții Carpați - trenul care pleacă seara de la Keleti, nu ajunge în Gara de Nord din București până la prânz. Vagoanele de dormit sunt standard și este posibil să nu aveți vagon restaurant până ajungeți în România”, scrie The Guardian, care precizează că un bilet pe această rută costă începând de la 54 de euro.
Printre cele mai bune 10 trenuri de noapte din Europa se mai numără unele de pe rutele Paris-Roma, Madrid-Lisabon ași Bruxelles-Viena.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
andrei11
Și de ce ai pus o poză cu Natasha / Ludmila / Katiusa ?
Probabil că au pus-o << ei >>, marii ziariști. Puneai și tu o poză cu niște vagoane de dormit standard !
Și de ce ai pus o poză cu Natasha / Ludmila / Katiusa ?
Probabil că au pus-o << ei >>, marii ziariști. Puneai și tu o poză cu niște vagoane de dormit standard !
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Andrei98
In articol nu exista acea poza si nici trenul Nisa-Moscova care a fost mentionat in el nu are acele vagoane in compunere. Si nici de cele mai bune conditii nu se aproprie.
In articol nu exista acea poza si nici trenul Nisa-Moscova care a fost mentionat in el nu are acele vagoane in compunere. Si nici de cele mai bune conditii nu se aproprie.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
misterr
Culmea, e chiar poza din articol, am verificat din nou acum!
Oricum, eu nu am dreptul să intervin asupra conținutului articolului (apropo că întreba #andrei11 de ce nu am pus altă poză).
Culmea, e chiar poza din articol, am verificat din nou acum!
Oricum, eu nu am dreptul să intervin asupra conținutului articolului (apropo că întreba #andrei11 de ce nu am pus altă poză).
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
TibiV
Articolul cu adevarat original, dar fara poze despre trenul nostru:
https://www.theguardian.com/travel/2020/feb/06/10-best-sleeper-trains-in-europe-night-trains
The Guardian mai are un articol interesant:
https://www.theguardian.com/travel/2020/jan/31/10-of-the-best-scenic-train-rail-journeys-in-europe-readers-tips
Articolul cu adevarat original, dar fara poze despre trenul nostru:
https://www.theguardian.com/travel/2020/feb/06/10-best-sleeper-trains-in-europe-night-trains
Budapest to Bucharest
Budapest’s Keleti station, where this sleeper originates, leaves the utilitarian terminus crowd behind with its grand facade, high ceilings and sense of space and light. At the other end of this journey, spend the morning gazing at the Carpathian Mountains – as the early evening departure from Keleti doesn’t arrive in Bucharest’s Gara de Nord until lunchtime. The sleeper arrangements are pretty standard and note there may be no restaurant car until you reach Romania.
• Berths from £45, mavcsoport.hu (use Bucuresti for timetable search)
The Guardian mai are un articol interesant:
https://www.theguardian.com/travel/2020/jan/31/10-of-the-best-scenic-train-rail-journeys-in-europe-readers-tips
Cluj-Napoca to Suceava, Romania
Moldovita monastery, Suceava. Photograph: Getty Images
Starting in Cluj in Transylvania, the train threads its way past village farms and traditional wooden churches not to mention spectacular mountain scenery. The 200-mile journey is slow travel to savour, as the train stops at numerous local stations and provides the chance to meet Romanian students and locals sharing the old-fashioned corridor-lined carriages. The border town of Suceava, with its Unesco-listed painted monastery, is the final stop from where it’s a short bus ride across the border into Ukraine. The six-hour journey costs just €14 via the Romanian rail website.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Gabi23
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/m ... e-urgenta/
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/m ... e-urgenta/
Măsuri pentru asigurarea protecției călătorilor pe perioada stării de urgență
22 martie 2020
În urma Ordonanței Militare numărul 2 din data de 21.03.2020, pentru combaterea răspândirii infecției cu coronavirus (Covid – 19) pe teritoriul țării noastre, în concordanţă cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri de noapte şi garniturile conexe acestora, în trafic intern, începând de mâine 23 martie până pe data de 17 aprilie, cu posibilitatea de prelungire.
Suspendare temporară circulație trenuri Regio şi Interregio în perioada 23 martie – 17 aprilie 2020
Nr. Tren Staţie plecare Staţie sosire
1757 Bucureşti Nord Suceava
1756 Suceava Bucureşti Nord
*1821 Bucureşti Nord Arad
1592 Craiova Bucureşti Nord
5581 Vereşti Botoşani
5584 Botoşani Vereşti
5481 Bacău Bicaz
5482 Bicaz Bacău
5566 Suceava Nord Botoşani
9301 Videle Roşiori Nord
9385 Roşiori Nord Craiova
9008 Craiova Bucureşti Nord
**9004 Roşiori Nord Bucureşti Nord
8397 Constanţa Mangalia
8380 Mangalia Constanţa
*Relația București – Arad – se menține prin trenul R 2603 (Timișoara – Arad) care preia vagoanele de la trenul IR 1695 (București – Timișoara)
**Trenul 9004 circulă doar în zilele de duminică.
Modificarea graficului de circulație este și va fi făcută în acord cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență şi a autorităților abilitate. Orice modificare va fi anunțată public.
Facem apel la pasageri să respecte atât setul de reguli emis de Ministerul Sănătăţii pentru a preveni răspândirea infecţiei pe teritoriul ţării noastre, cât și deciziile luate de Ministerul de Interne și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență.
Vă rugăm informați-vă doar din surse oficiale.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Gabi23
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/m ... urgenta-2/
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/m ... urgenta-2/
Măsuri pentru asigurarea protecției călătorilor pe perioada stării de urgență
24 martie 2020
În urma Ordonanței Militare numărul 3 din data de 24.03.2020, pentru combaterea răspândirii infecției cu coronavirus (Covid – 19) pe teritoriul țării noastre, în concordanţă cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri în trafic intern, începând de mâine 25 martie 2020.
Facem precizarea că se asigură atât circulaţia trenurilor de navetă pentru a facilita deplasarea cetăţenilor la/dinspre locul de muncă cât şi circulaţia trenurilor pe distanţe lungi care să asigure legăturile inter regionale.
Suspendare temporară circulație trenuri Regio şi Interregio începând din data de 25 martie 2020
Nr. Tren Staţie plecare Staţie sosire
74-1 Braşov Arad
75-2 Arad Braşov
12367 (366-1) Braşov Cluj Napoca
12366 (367-2) Cluj Napoca Braşov
1558 Buzău Bucureşti Nord
1559 Bucureşti Nord Buzău
1633 Bucureşti Nord Braşov
1657 Bucureşti Nord Bacău
1658 Bacău Bucureşti Nord
1662 Iaşi Mărăşeşti
1663 Bucureşti Nord Iaşi
1681 Bucureşti Nord Constanţa
1582 Constanţa Bucureşti Nord
1771 Bucureşti Nord Galaţi
1772 Galaţi Bucureşti Nord
1894 Craiova Bucureşti Nord
12538/12538-1 Braşov Bucureşti Nord
1825 Bucureşti Nord Târgu Jiu
1826 Târgu Jiu Bucureşti Nord
3006 Braşov Bucureşti Nord
8002 Constanţa Bucureşti Obor
8003 Bucureşti Obor Feteşti
3111 Arad Oradea
3114 Oradea Arad
2183 Margina Lugoj
2184 Lugoj Margina
2205 Arad Curtici
2208 Curtici Arad
2601 Timişoara Nord Arad
2605 Timişoara Nord Arad
2610 Arad Timişoara Nord
3728 Nădab Arad
9575 Caransebeş Timişoara Nord
9610 Buziaş Lugoj
9615/9615-2 Lugoj Timişoara Nord
Modificarea graficului de circulație este și va fi făcută în acord cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență şi a autorităților abilitate. Orice modificare va fi anunțată public.
Facem apel la pasageri să respecte atât setul de reguli emis de Ministerul Sănătăţii pentru a preveni răspândirea infecţiei pe teritoriul ţării noastre, cât și deciziile luate de Ministerul Afacerilor Interne și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență.
Vă rugăm informați-vă doar din surse oficiale.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
aztec
Nu înțeleg dacă poți face plati cu cardul...dar e un pas înainte.
https://m.hotnews.ro/stire/24328950
Călători renunţă la chitanţier şi va cumpăra 2.000 de terminale pentru vânzarea biletelor în tren
CFR Călători va investi aproape 10 milioane de lei pentru achiziţionarea unor terminale mobile pentru taxare, dotate cu imprimante, cu ajutorul cărora vor putea fi vândute bilete în tren, iar posesorii de card TrenPlus vor putea acumula kilometri parcurşi şi vor putea beneficia de bonusuri şi facilităţi, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al companiei, Dan Costescu.
Potrivit acestuia, este vorba despre achiziţionarea a peste 2000 de terminale, iar investiţia se va realiza din cei 130 de milioane de lei primiţi de companie la rectificarea bugetară.
"În acest an terminalele vor costa 2,8 milioane de lei şi se va continua în anul următor cu încă aproximativ 7 milioane de lei. Asta înseamnă o echipare a tuturor şefilor de tren - pentru că acest terminal va însemna gestiune personală şi va fi asociat cu numele deţinătorului, se vor ţine evidenţele contabile pe gestiunea individuală, cum este şi acum, doar că este pe hârtie - deci ne vom duce undeva la 2000 şi ceva de terminale în total. Se va renunţa la clasicul chitanţier şi pix şi se vor emite pe acest terminal bilete, se vede foarte precis locul liber, biletul se va tipări pe un suport tot de hârtie, dar cu o imprimantă mică, mobilă, care va fi în dotarea controlorului sau a însoţitorului de tren", a spus Costescu.
Şeful CFR Călători a precizat că preţul biletelor cumpărate în tren va fi acelaşi doar pentru călătorii care s-au urcat din staţii care nu au case de bilete.
"Preţul se măreşte doar pentru acei călători care s-au urcat din staţii cu case de bilete de unde puteau să îşi cumpere bilete. Avem şi staţii unde nu avem case de bilete, unde nu vinde nimeni bilete şi pentru aceste staţii este normal să oferim acelaşi preţ ca şi cum am fi avut case acolo", a menţionat el.
În ceea ce priveşte Cardul TrenPlus, şi acesta va suferi transformări, în sensul că nu va mai fi tipărit pe suport de hârtie, ci va fi gen portofel electronic.
"Deocamdată, Cardul TrenPlus va rămâne în vigoare aşa cum este, pentru că a fost o măsură bună, apreciată de foarte mulţi. Modul lui de implementare se va schimba şi lui i se vor putea adăuga o mulţime de alte bonusuri şi facilităţi pentru călători în momentul în care vom implementa terminalele mobile pentru taxare la toţi conductorii noştri. Atunci totul se va putea face mult mai frumos, se va face prin scanare, se vor putea contoriza călătoriile, se vor putea aduna kilometrii parcurşi cu CFR Călători, iar călătorii noştri fideli şi vor fi răsplătiţi pe măsură cu aceste bonusuri şi facilităţi care se vor adăuga pe Cardul TrenPlus. El însuşi va deveni, dintr-un card pe hârtie, un card gen portofel electronic, cu un cont care va încuraja şi mai mulţi călători să vină spre noi şi să circule cu noi acolo unde doresc", a susţinut directorul general al operatorului naţional de transport feroviar de călători.
Cardul va putea fi emis atât la case, cât şi în tren, prin intermediul terminalelor de taxare.
"Cardul va continua să se emită la case, dar vor putea şi controlorii să emită din server, pentru că acele terminale vor avea acces la serverul central. Astfel, la o călătorie, de exemplu un conductor dintr-un tren Bucureşti-Iaşi, care teoretic nu ştie cine a cumpărat deja bilet, va vedea în timp real pe terminalul lui care sunt locurile ocupate şi ce poate să vândă. Va fi o eficienţă foarte bună pentru călători şi va fi modul pe care l-am găsit noi pentru a evita suprapuneri de locuri care apar la toţi operatorii feroviari, dar care pot fi eliminate prin această modernizare. Este un obiectiv pe lista de investiţii pentru această rectificare de 130 de milioane pe care am primit-o anul acesta şi se va cumpăra o primă tranşă mare din aceste terminale mobile, se va proceda la instruirea controlorilor şi însoţitorilor de tren", a adăugat Dan Costescu.
Nu înțeleg dacă poți face plati cu cardul...dar e un pas înainte.
https://m.hotnews.ro/stire/24328950
Călători renunţă la chitanţier şi va cumpăra 2.000 de terminale pentru vânzarea biletelor în tren
CFR Călători va investi aproape 10 milioane de lei pentru achiziţionarea unor terminale mobile pentru taxare, dotate cu imprimante, cu ajutorul cărora vor putea fi vândute bilete în tren, iar posesorii de card TrenPlus vor putea acumula kilometri parcurşi şi vor putea beneficia de bonusuri şi facilităţi, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al companiei, Dan Costescu.
Potrivit acestuia, este vorba despre achiziţionarea a peste 2000 de terminale, iar investiţia se va realiza din cei 130 de milioane de lei primiţi de companie la rectificarea bugetară.
"În acest an terminalele vor costa 2,8 milioane de lei şi se va continua în anul următor cu încă aproximativ 7 milioane de lei. Asta înseamnă o echipare a tuturor şefilor de tren - pentru că acest terminal va însemna gestiune personală şi va fi asociat cu numele deţinătorului, se vor ţine evidenţele contabile pe gestiunea individuală, cum este şi acum, doar că este pe hârtie - deci ne vom duce undeva la 2000 şi ceva de terminale în total. Se va renunţa la clasicul chitanţier şi pix şi se vor emite pe acest terminal bilete, se vede foarte precis locul liber, biletul se va tipări pe un suport tot de hârtie, dar cu o imprimantă mică, mobilă, care va fi în dotarea controlorului sau a însoţitorului de tren", a spus Costescu.
Şeful CFR Călători a precizat că preţul biletelor cumpărate în tren va fi acelaşi doar pentru călătorii care s-au urcat din staţii care nu au case de bilete.
"Preţul se măreşte doar pentru acei călători care s-au urcat din staţii cu case de bilete de unde puteau să îşi cumpere bilete. Avem şi staţii unde nu avem case de bilete, unde nu vinde nimeni bilete şi pentru aceste staţii este normal să oferim acelaşi preţ ca şi cum am fi avut case acolo", a menţionat el.
În ceea ce priveşte Cardul TrenPlus, şi acesta va suferi transformări, în sensul că nu va mai fi tipărit pe suport de hârtie, ci va fi gen portofel electronic.
"Deocamdată, Cardul TrenPlus va rămâne în vigoare aşa cum este, pentru că a fost o măsură bună, apreciată de foarte mulţi. Modul lui de implementare se va schimba şi lui i se vor putea adăuga o mulţime de alte bonusuri şi facilităţi pentru călători în momentul în care vom implementa terminalele mobile pentru taxare la toţi conductorii noştri. Atunci totul se va putea face mult mai frumos, se va face prin scanare, se vor putea contoriza călătoriile, se vor putea aduna kilometrii parcurşi cu CFR Călători, iar călătorii noştri fideli şi vor fi răsplătiţi pe măsură cu aceste bonusuri şi facilităţi care se vor adăuga pe Cardul TrenPlus. El însuşi va deveni, dintr-un card pe hârtie, un card gen portofel electronic, cu un cont care va încuraja şi mai mulţi călători să vină spre noi şi să circule cu noi acolo unde doresc", a susţinut directorul general al operatorului naţional de transport feroviar de călători.
Cardul va putea fi emis atât la case, cât şi în tren, prin intermediul terminalelor de taxare.
"Cardul va continua să se emită la case, dar vor putea şi controlorii să emită din server, pentru că acele terminale vor avea acces la serverul central. Astfel, la o călătorie, de exemplu un conductor dintr-un tren Bucureşti-Iaşi, care teoretic nu ştie cine a cumpărat deja bilet, va vedea în timp real pe terminalul lui care sunt locurile ocupate şi ce poate să vândă. Va fi o eficienţă foarte bună pentru călători şi va fi modul pe care l-am găsit noi pentru a evita suprapuneri de locuri care apar la toţi operatorii feroviari, dar care pot fi eliminate prin această modernizare. Este un obiectiv pe lista de investiţii pentru această rectificare de 130 de milioane pe care am primit-o anul acesta şi se va cumpăra o primă tranşă mare din aceste terminale mobile, se va proceda la instruirea controlorilor şi însoţitorilor de tren", a adăugat Dan Costescu.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
În următoarea perioadă vor avea loc modificări temporare în circulația unor trenuri:
Sursa: CFR Călători
În următoarea perioadă vor avea loc modificări temporare în circulația unor trenuri:
Pentru efectuarea a unor lucrări la infrastructura feroviară de către CNCF CFR SA, în perioada următoare, vor interveni modificări temporare în circulația următoarelor trenuri ale CFR Călători:
1. Urmare efectuării de lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Săvârșin – Vărădia (pe secția Ilia- Radna):
• în perioada 04/05 – 09/10 decembrie 2020, trenul IR 346 București Nord – Brașov – Sighișoara – Coșlariu – Simeria – Conop – Arad – Curtici – Lokoshaza își modifică circulația astfel:
– se anulează pe distanța București Nord – Brașov – Sighișoara – Coșlariu – Simeria – Conop – Arad – Curtici și în locul lui circulă trenul IR 12346/346 pe rută deviată: București Nord (plecare 12.46) – Brașov – Sighișoara – Coșlariu –Simeria – Lugoj –– Timișoara Nord – Arad – Curtici (sosire 01.40);
– pe ruta Curtici – Lokoshaza circulă conform graficului din mersul de tren.
• în perioada 04 – 09 decembrie 2020, trenul IR 12539 (ramura de la trenul IR 346) se anulează pe ruta Coșlariu – Teiuș – Cluj Napoca și în locul lui circulă trenul IR 12537 Coșlariu (plecare 19.40) – Teiuș – Cluj Napoca (sosire 21.37).
• în perioada 05 decembrie – 10 decembrie 2020, trenul IR 347 Lokoshaza – Curtici – Arad – Conop – Simeria – Coșlariu – Sighișoara – Brașov – București Nord își modifică circulația astfel:
– se anulează pe distanța Curtici – Arad – Conop – Simeria – Coșlariu – Sighișoara – Brașov – București Nord și în locul lui circulă trenul IR 347/12347 pe ruta deviată: Curtici (plecare 04.19) – Arad – Timișoara Nord – Lugoj – Simeria – Coșlariu – Sighișoara – Brașov – București Nord (sosire 17.02);
– pe ruta Lokoshaza – Curtici circulă conform graficului din mersul de tren.
• în perioada 04/05 – 09/10 decembrie 2020, trenul IR 472 București Nord – Brașov – Arad – Curtici – Lokoshaza se anulează și în locul lui, în perioada 04 – 09 decembrie, circulă trenul IR 12643 pe distanța București Nord (plecare 17.45) – Ploiești Vest – Brașov (sosire 20.12).
• în perioada 04/05 – 09/10 decembrie 2020, trenul IR 473 Lokoshaza – Curtici – Arad – Brașov – București Nord se anulează.
• în perioada 03 – 09 decembrie 2020, trenul IR 75 Lokoshaza – Curtici – Arad – Simeria – Brașov se anulează pe distanța Arad – Brașov și circulă conform graficului din mersul de tren pe distanța Lokoshaza – Curtici – Arad.
• în perioada 04 – 10 decembrie 2020, trenul IR 74 Brașov – Simeria – Arad – Curtici – Lokoshaza se anulează pe distanța Brașov – Simeria – Arad și circulă conform graficului din mersul de tren pe distanța Arad – Curtici – Lokoshaza.
• în perioada 03/04 – 09/10 decembrie 2020, trenul IR 1765 Iași – Cluj Napoca – Timișoara se anulează pe distanța Cluj Napoca – Timișoara și circulă conform graficului din mersul de tren pe distanța Iași – Cluj Napoca.
• în perioada 04/05 – 10/11 decembrie 2020, trenul IR 1766 Timișoara Nord – Cluj Napoca – Iași se anulează pe distanța Timișoara Nord – Cluj Napoca și circulă conform graficului din mersul de tren pe distanța Cluj Napoca – Iași.
• în perioada 03/04 – 09/10 decembrie 2020, trenul IR 1821 București Nord – Simeria – Arad circulă conform graficului din mersul de tren pe distanța București Nord – Simeria, iar pe distanța Simeria – Arad se anulează și în locul lui, în perioada 04 – 10 decembrie, circulă trenul IR 12695 (ramură de la trenul IR 1695) pe ruta Timișoara Nord (plecare 07.50) – Arad (sosire 08.46).
• în perioada 04/05 – 10/11 decembrie 2020, trenul IR 1822 Arad – Simeria – București Nord, pe distanța Arad – Simeria se anulează și în locul lui circulă trenul IR 12696 (ramură pentru trenul IR 1696) pe ruta Arad (plecare 20.43) – Timișoara Nord (sosire 21.46), iar pe distanța Simeria – București Nord circulă conform graficului din mersul de tren.
• de asemenea, intervin modificări și în circulația trenurilor Regio din zona afectată de lucrări, modificări ce vor fi anunțate în stațiile de cale ferată.
2. Urmare efectuării de lucrări la infrastructura feroviară între statiile Coșlariu Grupa Podu Mureș – Teiuș și Teiuș – Coșlariu:
• în zilele de 02, 03, 07 si 08 decembrie 2020, trenul 12745 (cu circulație în locul trenului IR 1745) București Nord – Sighișoara – Copșa Mică – Coșlariu Gr Pod Mureș – Teiuș – Cluj Napoca – Baia Mare își modifică circulația astfel:
– circulă conform graficului din mersul de tren pe ruta București Nord – Sighișoara – Copșa Mică;
– pe distanța Copșa Mică – Coșlariu Gr Pod Mureș – Teiuș – Cluj Napoca – Baia Mare se anulează și în locul lui circulă trenul IR 12749 pe distanța Teiuș (plecare 13.47) – Cluj Napoca – Baia Mare (sosire 20.03).
– între stațiile Copșa Mică- Teiuș se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la trenul IR 12745 pentru tren IR 12749.
• în zilele de 02, 03, 07 si 08 decembrie 2020, trenul 12746 (cu circulație în locul trenului IR1746) Baia Mare – Cluj Napoca – Teiuș – Coșlariu – Coșlariu Gr Pod Mureș – Copșa Mică– București Nord își modifică circulația astfel:
– circulă conform graficului din mersul de tren pe ruta Baia Mare – Cluj Napoca – Teiuș;
– pe distanța Teiuș – Coșlariu – Coșlariu Gr Pod Mureș – Copșa Mică– București Nord se anulează și în locul lui circulă trenul IR 12744 pe distanța Copșa Mică plecare 13.22 – Blaj – Sighișoara – Brașov– București Nord (sosire 19.53).
• între stațiile Teiuș – Copșa Mică se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la trenul IR 12746, pentru trenul IR 12744.
3. Urmare efectuării de lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Titu – Nucet (pe secția Titu – Târgoviște):
• în perioada 05 -12 decembrie 2020, trenurile IR 1883, IR 1886, IR 1887 și IR 1882 se anulează pe ruta Titu – Târgoviște și retur, astfel că:
– IR 1783 București Nord – Titu – Pitești circulă pe distanța București Nord – Titu fără grupa de Titu- Târgoviște (IR 1883)
– IR 1788 Pitești – Titu – București Nord circulă pe distanța Titu – București Nord fără grupa de Târgoviște – Titu (IR 1886)
– IR 1789 București Nord – Titu – Pitești circulă pe distanța București Nord – Titu fără grupa de Titu- Târgoviște (IR 1887)
– IR 1782 Pitești – Titu – București Nord circulă pe distanța Titu – București Nord fără grupa de Târgoviște – Titu (IR 1882)
• între stațiile Titu și Târgoviște călătorii au în continuare variante de circulație cu celelalte trenuri ale CFR Călători din programul de mers de tren.
Sursa: CFR Călători
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Ne-am luat-o din nou peste bot!
In timp ce Calatori continua sa terfeleasca banul public pompandu-l in niste firme capusa fara renume, fara raspundere, fara indicatori de performanta si fara garantie, pentru asa zisa "modernizarea" a unor mastodonti ineficienti, super dimensionati si cu tehnologie veche de 50 de ani, deci nepotriviti traficului de calatori, BDZ PP(operatorul de stat din Bulgaria pentru traficul de calatori) inlocuieste EA-urile romanesti si a pus in circulatie, cu 3 luni mai devreme decat era planificat, 2 din cele 15 Siemens Smarton noi-noute.
(PS: schema de vopsire nu s-a ales dupa aerele vreunui pilos ajuns director de depou sau de firma capusa, ci printr-un concurs public.)
BRAVO Bulgaria!
(Ca tot avem un ministru al transportului care nu mai este de la PSD, poate asociatia ar trebui sa ii trimita o petitie in acest sens.)
https://railcolornews.com/2020/12/22/bg- ... -bdz-pp/
Ne-am luat-o din nou peste bot!
In timp ce Calatori continua sa terfeleasca banul public pompandu-l in niste firme capusa fara renume, fara raspundere, fara indicatori de performanta si fara garantie, pentru asa zisa "modernizarea" a unor mastodonti ineficienti, super dimensionati si cu tehnologie veche de 50 de ani, deci nepotriviti traficului de calatori, BDZ PP(operatorul de stat din Bulgaria pentru traficul de calatori) inlocuieste EA-urile romanesti si a pus in circulatie, cu 3 luni mai devreme decat era planificat, 2 din cele 15 Siemens Smarton noi-noute.
(PS: schema de vopsire nu s-a ales dupa aerele vreunui pilos ajuns director de depou sau de firma capusa, ci printr-un concurs public.)
BRAVO Bulgaria!
(Ca tot avem un ministru al transportului care nu mai este de la PSD, poate asociatia ar trebui sa ii trimita o petitie in acest sens.)
https://railcolornews.com/2020/12/22/bg- ... -bdz-pp/
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination