Topic: URAC - Uzina de Reparații Atelierele Centrale
206 posts, 136542 views
📖 Pagination options
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
Nenea_titi
Ce zici tu acolo par a fi stopuri de Warszawa 223. Știu că au fost și cu stopuri de Dacia 1300, chiar au rezistat și până în 1990 la unele tramvaie (puține), erau și la Ep V3a. Lămpile menționate de Andrei nu le țin minte pe tramvaiele V3a, poate erau vreun tuning local. Având în vedere că la apariția V3A, dispăreau deja WARSZAWA 223 (mașini mari, cu consum mare și performanțe scăzute, deși foarte robuste).
Ce zici tu acolo par a fi stopuri de Warszawa 223. Știu că au fost și cu stopuri de Dacia 1300, chiar au rezistat și până în 1990 la unele tramvaie (puține), erau și la Ep V3a. Lămpile menționate de Andrei nu le țin minte pe tramvaiele V3a, poate erau vreun tuning local. Având în vedere că la apariția V3A, dispăreau deja WARSZAWA 223 (mașini mari, cu consum mare și performanțe scăzute, deși foarte robuste).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
andrei11
Niet, erau pe multe V3A - uri, citeam cu uimire că sunt Made in Poland, prin ziare precizându-se că produsul era românesc 100 %. Nu erau stopuri de Warszawa, erau cam de două ori mai mici. Și NU la un singur tramvai. Prima dată am descoperit aceste stopuri la un TIB ( expoziția din Octombrie ce se ținea an de an ) și unde a fost prezentat V 3 A - ul. Ăla al nostru, clonat, nu nemțescul. Pe vremea aceea mă pasionau semnalizatoarele de la mașini, autobuze, tramvaie, trolee. Țin foarte bine minte. Made in Poland. Chiar l-am întrebat pe bunicul meu ce-i cu treaba asta și mi-a spus ceva de ajutor frățesc din țările socialiste.
Niet, erau pe multe V3A - uri, citeam cu uimire că sunt Made in Poland, prin ziare precizându-se că produsul era românesc 100 %. Nu erau stopuri de Warszawa, erau cam de două ori mai mici. Și NU la un singur tramvai. Prima dată am descoperit aceste stopuri la un TIB ( expoziția din Octombrie ce se ținea an de an ) și unde a fost prezentat V 3 A - ul. Ăla al nostru, clonat, nu nemțescul. Pe vremea aceea mă pasionau semnalizatoarele de la mașini, autobuze, tramvaie, trolee. Țin foarte bine minte. Made in Poland. Chiar l-am întrebat pe bunicul meu ce-i cu treaba asta și mi-a spus ceva de ajutor frățesc din țările socialiste.
- punmeister
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
1689
Reportajul asta ar trebui pus intr-un topic separat.
Competente si tehnologii de virf - Sectia 4: placa turnanta pe care tramvaiul bucurestean se invirte intre trecut, prezent si viitor
D-aia n-or sa bata in veci Bombardieru’ sau Siemensu’ V3A-u’: inainte de a iesi in hala de productie ei nu-si pun halatul.
... nici basca.
Reportajul asta ar trebui pus intr-un topic separat.
Competente si tehnologii de virf - Sectia 4: placa turnanta pe care tramvaiul bucurestean se invirte intre trecut, prezent si viitor
D-aia n-or sa bata in veci Bombardieru’ sau Siemensu’ V3A-u’: inainte de a iesi in hala de productie ei nu-si pun halatul.
... nici basca.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
ByOnu
Ditai URAC-ul si de zeci de ani de zile n-au dat o mana de var pe peretii aia interiori ingalbeniti... Nu mai zic de porti si de usi ruginite. Nu este ca si cum ar duce lipsa de know-how...
Ditai URAC-ul si de zeci de ani de zile n-au dat o mana de var pe peretii aia interiori ingalbeniti... Nu mai zic de porti si de usi ruginite. Nu este ca si cum ar duce lipsa de know-how...
- 1689
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
1689
Modernizarea consta in inlocuirea tuturir profilelor care se gasesc ruginite sau necorespunzatoare facindu-se astfel o noua structura de caroserie care mai poate rezista 15-20 de ani in serviciu
Daca se mai intreba cineva care e viitorul tramvaiului in Bucuresti, sper ca acum va e clar ca - si in 2050 - o sa mai traim cu V3A.
Partea buna e ca va cistiga titlul de cel mai longeviv tramvai comercial.
Noroc ca nu mai are cine produce boghiuri noi, ca batea si suta de ani.
Modernizarea consta in inlocuirea tuturir profilelor care se gasesc ruginite sau necorespunzatoare facindu-se astfel o noua structura de caroserie care mai poate rezista 15-20 de ani in serviciu
Daca se mai intreba cineva care e viitorul tramvaiului in Bucuresti, sper ca acum va e clar ca - si in 2050 - o sa mai traim cu V3A.
Partea buna e ca va cistiga titlul de cel mai longeviv tramvai comercial.
Noroc ca nu mai are cine produce boghiuri noi, ca batea si suta de ani.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
PaulIP
041 n-a fost niciodata "siamez". Cele 15 vagoane reconstruite initial au fost 028-038, 236, 237, 245, 247. Ca o parte dintre ele au fost "reincarnate" ca V3A-93 simple e alta poveste.
In plus, eu nu stiu (sau poate n-am fost eu atent la poze) sa se fi montat stopuri incastrate la V3A (nici V3A-93 nu are asa ceva). Toate variantele pe care le stiu erau aplicate, fie ca erau de Dacie, fie de camion Roman modelul ingust, fie de TV20 (doar pe siameze din cate stiu), fie de DAC.
Daca au fost in stare sa incastreze farurile la V3A post-1984 si sa si ramana asa la V3A-93 (mai putin la abominatiile care ies din URAC de la o vreme...), nu vad de ce nu puteau sa faca la fel cu stopurile.
@andrei11: daca stopurile alea poloneze erau puse vertical, unde anume erau amplasate? Pe "paralelipipedul" ala de pe caroserie nu incapeau decat in pozitie orizontala (paralelipiped care era inspiratie evidenta de la LHB, deci nu cred ca ar fi vrut sa renunte la el doar ca sa mai scada din similitudinile cu tramvaiul nemtesc si apoi sa revina "ca prin magia geniului creator mioritic" la el...). Ati mai vazut V3A cu stopuri din astea in circulatie? Daca da, in ce perioada?
Nenea_titi wrote:
(...) V3A 2S (vezi 037, 245, mai era și 237 și 041).
041 n-a fost niciodata "siamez". Cele 15 vagoane reconstruite initial au fost 028-038, 236, 237, 245, 247. Ca o parte dintre ele au fost "reincarnate" ca V3A-93 simple e alta poveste.
In plus, eu nu stiu (sau poate n-am fost eu atent la poze) sa se fi montat stopuri incastrate la V3A (nici V3A-93 nu are asa ceva). Toate variantele pe care le stiu erau aplicate, fie ca erau de Dacie, fie de camion Roman modelul ingust, fie de TV20 (doar pe siameze din cate stiu), fie de DAC.
Daca au fost in stare sa incastreze farurile la V3A post-1984 si sa si ramana asa la V3A-93 (mai putin la abominatiile care ies din URAC de la o vreme...), nu vad de ce nu puteau sa faca la fel cu stopurile.
@andrei11: daca stopurile alea poloneze erau puse vertical, unde anume erau amplasate? Pe "paralelipipedul" ala de pe caroserie nu incapeau decat in pozitie orizontala (paralelipiped care era inspiratie evidenta de la LHB, deci nu cred ca ar fi vrut sa renunte la el doar ca sa mai scada din similitudinile cu tramvaiul nemtesc si apoi sa revina "ca prin magia geniului creator mioritic" la el...). Ati mai vazut V3A cu stopuri din astea in circulatie? Daca da, in ce perioada?
- messe
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
messe
Stopurile acelea poloneze erau dispuse orizontal, ai dreptate, poate si Andrei a vrut sa mentioneze acest lucru si ca au fost V3A si cu altfel de stopuri decat cele consacrate de Dacia 1300. Uite un link unde poti vedea un V3A cu acele stopuri poloneze, e un tramvai pe linia 30 fotografiat din spate ( e a doua fotografie aflata pe pagina) si cu toate ca fotografia este alb-negru se observa diferenta intre stopul de Dacia 1300 si cel polonez. Uite linkul cu stopurie: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=484 ... c&start=50. Iar la acest link: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=5082, vei observa vagoane V3A care au si altfel de model de faruri decat cele de Dacia 1300, respectiv in fotografia cu tramvaiul 5 la Piata Dorobanti, farurile rectangulare nu sunt de Dacie, seamana mai mult cu farul de Moskvich 412 si un alt vagon V3A in linia 30 cu 4 faruri rotunde(cred ca erau farurile care echipau tramvaiele EP originale dupa aspect) la Gara Basarab inainte de modernizarea Soselei Orhideelor intre Giulesti si Dinicu Golescu; si tot ca un reper istoric se vede si vechea pasarela Basarab dezafectata cu ocazia lucrarilor la noul Pasaj Basarab. Sunt cam off-topic, imi cer scuze, insa am vrut sa-i raspund lui @PaulIP. Daca vreun moderator/admin considera nepotrivit acest mesaj aici il rog sa-l mute in topicul adecvat.
Stopurile acelea poloneze erau dispuse orizontal, ai dreptate, poate si Andrei a vrut sa mentioneze acest lucru si ca au fost V3A si cu altfel de stopuri decat cele consacrate de Dacia 1300. Uite un link unde poti vedea un V3A cu acele stopuri poloneze, e un tramvai pe linia 30 fotografiat din spate ( e a doua fotografie aflata pe pagina) si cu toate ca fotografia este alb-negru se observa diferenta intre stopul de Dacia 1300 si cel polonez. Uite linkul cu stopurie: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=484 ... c&start=50. Iar la acest link: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=5082, vei observa vagoane V3A care au si altfel de model de faruri decat cele de Dacia 1300, respectiv in fotografia cu tramvaiul 5 la Piata Dorobanti, farurile rectangulare nu sunt de Dacie, seamana mai mult cu farul de Moskvich 412 si un alt vagon V3A in linia 30 cu 4 faruri rotunde(cred ca erau farurile care echipau tramvaiele EP originale dupa aspect) la Gara Basarab inainte de modernizarea Soselei Orhideelor intre Giulesti si Dinicu Golescu; si tot ca un reper istoric se vede si vechea pasarela Basarab dezafectata cu ocazia lucrarilor la noul Pasaj Basarab. Sunt cam off-topic, imi cer scuze, insa am vrut sa-i raspund lui @PaulIP. Daca vreun moderator/admin considera nepotrivit acest mesaj aici il rog sa-l mute in topicul adecvat.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
cris_m
Mesajele off-topic sunt permise in limita a 2-3 mesaje pentru lamurirea unei situatii, momentan e inca regulamentar. Daca considerati ca discutia trebuie continuata, cautati topicul de discutii care vi se pare cel mai potrivit si continuati acolo. Daca nu gasiti un topic, puteti sa creati unul nou, cu conditia sa nu fie duplicat cu unul existent.
Mesajele off-topic sunt permise in limita a 2-3 mesaje pentru lamurirea unei situatii, momentan e inca regulamentar. Daca considerati ca discutia trebuie continuata, cautati topicul de discutii care vi se pare cel mai potrivit si continuati acolo. Daca nu gasiti un topic, puteti sa creati unul nou, cu conditia sa nu fie duplicat cu unul existent.
- messe
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
messe
iti multumesc pentru intelegere si pentru sfat, asa cum ai scris, daca discutia va continua isi va avea locul, daca nu gresesc, exact aici: viewtopic.php?f=396&t=119; doar intra la versiunea V3A clasic.
iti multumesc pentru intelegere si pentru sfat, asa cum ai scris, daca discutia va continua isi va avea locul, daca nu gresesc, exact aici: viewtopic.php?f=396&t=119; doar intra la versiunea V3A clasic.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
cris_m
Povesti de adormit, nici macar nu intra in atributiile PS2...
Povesti de adormit, nici macar nu intra in atributiile PS2...
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
PTMZ
Un reportaj din arhiva TVR din 1972, în care sunt prezentate stadiul construcției noii hale de producție a V3A-urilor, dar și stadiul de producție a tramvaielor 002-006:
http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_74965DDDBB8D46289E93C97A1AF5DA13&fbclid=IwAR0eUoWe4z4PS3qWD-ssnpw7u9U1DI-2-sPVmqGKfsqZkuiPru-SW7yIPLY
Un reportaj din arhiva TVR din 1972, în care sunt prezentate stadiul construcției noii hale de producție a V3A-urilor, dar și stadiul de producție a tramvaielor 002-006:
http://euscreen.eu/item.html?id=EUS_74965DDDBB8D46289E93C97A1AF5DA13&fbclid=IwAR0eUoWe4z4PS3qWD-ssnpw7u9U1DI-2-sPVmqGKfsqZkuiPru-SW7yIPLY
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale
ByOnu
Puteti sa ma ajutati sa identific cladirea din fotografia istorica?
Sunt cumva aceste hale? Fatada nu seamana.
Puteti sa ma ajutati sa identific cladirea din fotografia istorica?
tramvai-electric-pe-linia-Gara-de-Nord-Obor.jpg (202.38 KB; downloaded 6811 times)
Sunt cumva aceste hale? Fatada nu seamana.
ignorati extensia din stanga, se vede ca este un apendice
hale urac.jpg (340.28 KB; downloaded 3698 times)
📖 Pagination options