Topic: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Troleibuze
144 posts, 59533 views
📖 Pagination options
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
cris_m
Ca urmare a interesului manifestat recent în spațiul public referitor la acest subiect, asociația a transmis ieri un punct de vedere oficial către mass-media.
Ca urmare a interesului manifestat recent în spațiul public referitor la acest subiect, asociația a transmis ieri un punct de vedere oficial către mass-media.
Punct de vedere conversie autobuze in troleibuze.pdf
Punct de vedere conversie autobuze in troleibuze.pdf (691.27 KB; downloaded 1593 times)
Comparatie autobuz-troleibuz.jpg (1.11 MB; downloaded 6257 times)
- Robert
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Robert
La Cluj-Napoca s-au cumparat/modernizat troleibuzele la un pret de aproximativ 370.000 euro, din cate imi aduc aminte, deci cu vreo 100 de mii mai ieftin. Era criza si nu existau fonduri. Acum ne-am ales cu troleibuze scumpe fara AC ce mai trebuie sa le folosim vreo 10 ani.
Acum cand sunt fonduri nerambursabile ar fi pacat sa transofrmi autobuze vechi in troleibuze.
La Cluj-Napoca s-au cumparat/modernizat troleibuzele la un pret de aproximativ 370.000 euro, din cate imi aduc aminte, deci cu vreo 100 de mii mai ieftin. Era criza si nu existau fonduri. Acum ne-am ales cu troleibuze scumpe fara AC ce mai trebuie sa le folosim vreo 10 ani.
Acum cand sunt fonduri nerambursabile ar fi pacat sa transofrmi autobuze vechi in troleibuze.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Valentin
Ar fi pacat fiindca? Nu inteleg de ce se vede aceasta convertire ca fiind ceva "vechi", asta e senzatia mea. Mai exact, daca se face convertirea troleibuzul MB-Citaro NU mai are treaba cu autobuzul vechi E3. Dispar multe ansamble si subansamble mecanice specifice motoarelor termice, vin motoare electrice+ansamble/subansamble NOI pentru a se realiza tractiunea electrica. Inafara de caroserie + ansamblul rotilor si interiorul totul ar fi nou, deci de ce ar fi pacat? Ca nu arata "fancy"/"modern"? Eu nu vad aproape nicio diferenta intre E3 si Hibrid d.p.d.v. al aspectului. Pe langa asta, la numarul mare de autobuze care se pot convertii se pot obtine discount-uri cu siguranta pe partea electrica/mecanica, etc. Si mai ales ca pe baza a tot ce tine de motorul termic se pot castiga niste bani inapoi ( fie vandute ca piese de schimb, fie se poate incerca un acord cu MB de "reciclare" si poate obtinem niste discount-uri, etc.). Interiorul poate fi curatat profesionist sau chiar "modernizat" , bine ar fi fost daca aceasta convertire s-ar fi putut face intr-un parteneriat MB, Saerp, etc.
Un alt aspect e consumul de motorina, la momentul actual exista niste costuri, convertirea le reduce drastic (asta in cazul in care le lasam sa-si faca treaba in continuare si luam troleibuze noi pe langa astea 100 si posibil inca 100).
Deci din posibil 370.000 EUR cat castigam inapoi din vinderea motorului termic si cu tot ce are el ca piese specifice? Dar din consumul de motorina? Mai mult ca sigur se pot face rost de fonduri (EU sau M.Mediului) pentru asa ceva.
Ar fi pacat fiindca? Nu inteleg de ce se vede aceasta convertire ca fiind ceva "vechi", asta e senzatia mea. Mai exact, daca se face convertirea troleibuzul MB-Citaro NU mai are treaba cu autobuzul vechi E3. Dispar multe ansamble si subansamble mecanice specifice motoarelor termice, vin motoare electrice+ansamble/subansamble NOI pentru a se realiza tractiunea electrica. Inafara de caroserie + ansamblul rotilor si interiorul totul ar fi nou, deci de ce ar fi pacat? Ca nu arata "fancy"/"modern"? Eu nu vad aproape nicio diferenta intre E3 si Hibrid d.p.d.v. al aspectului. Pe langa asta, la numarul mare de autobuze care se pot convertii se pot obtine discount-uri cu siguranta pe partea electrica/mecanica, etc. Si mai ales ca pe baza a tot ce tine de motorul termic se pot castiga niste bani inapoi ( fie vandute ca piese de schimb, fie se poate incerca un acord cu MB de "reciclare" si poate obtinem niste discount-uri, etc.). Interiorul poate fi curatat profesionist sau chiar "modernizat" , bine ar fi fost daca aceasta convertire s-ar fi putut face intr-un parteneriat MB, Saerp, etc.
Un alt aspect e consumul de motorina, la momentul actual exista niste costuri, convertirea le reduce drastic (asta in cazul in care le lasam sa-si faca treaba in continuare si luam troleibuze noi pe langa astea 100 si posibil inca 100).
Deci din posibil 370.000 EUR cat castigam inapoi din vinderea motorului termic si cu tot ce are el ca piese specifice? Dar din consumul de motorina? Mai mult ca sigur se pot face rost de fonduri (EU sau M.Mediului) pentru asa ceva.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
punmeister
N-are cum sa fie 370.000 de euro transformarea, deja vorbim de un troleibuz nou de 12 metri fara IMC.
For reference, un Citaro euro 3 folosit pentru proiectul e-troFit a costat 300.000 de euro. Aici intra bateriile de 320kWh, 2 motoare ZF AVE 130, unitatea HVAC Valeo (fix modelul montat recent pe Citelis) si reconditionarea autobuzului.
N-are cum sa fie 370.000 de euro transformarea, deja vorbim de un troleibuz nou de 12 metri fara IMC.
For reference, un Citaro euro 3 folosit pentru proiectul e-troFit a costat 300.000 de euro. Aici intra bateriile de 320kWh, 2 motoare ZF AVE 130, unitatea HVAC Valeo (fix modelul montat recent pe Citelis) si reconditionarea autobuzului.
- Rarzet44
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Rarzet44
Ok, ne dam cu parerea, însă ultima oara in presa, zicea ca proiectul va fi dezbătut, însă de atunci nu se mai aude nimic, care e situatia?
Ok, ne dam cu parerea, însă ultima oara in presa, zicea ca proiectul va fi dezbătut, însă de atunci nu se mai aude nimic, care e situatia?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
ByOnu
Nu exista un asemenea proiect si nu va exista. A fost doar o declaratie care sa faca pe plac presei din partea directorului STB.
Nu exista un asemenea proiect si nu va exista. A fost doar o declaratie care sa faca pe plac presei din partea directorului STB.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
punmeister
Promisiunea cu convertirea continua, vor sa transforme 100 de Citaro Euro 3 cu fonduri de la AFM.
https://www.agerpres.ro/economic-intern ... if--443387
Promisiunea cu convertirea continua, vor sa transforme 100 de Citaro Euro 3 cu fonduri de la AFM.
Alte 100 de autobuze, tot Euro 3, vrem să le transformăm în troleibuze, tot cu bani din Fondul de Mediu. Clujul a făcut acest lucru acum câţiva ani, a cumpărat autobuze second-hand şi le-a transformat în troleibuze. Primăria este autoritatea care trebuie să aplice, iar proiectul de hotărâre este de a ne da nouă mandat să derulăm acest proiect.
https://www.agerpres.ro/economic-intern ... if--443387
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Linia 43
Si din acelasi articol,alte 100 autobuze E3 vor fi transformate in E6 GNC:
Si din acelasi articol,alte 100 autobuze E3 vor fi transformate in E6 GNC:
Mai avem un proiect pe ordinea de zi a Consiliului General care se poate realiza cu bani din Fondul de Mediu, în perspectiva ecologizării transportului public în comun. Este vorba de transformarea autobuzelor Euro 3, vechi de 15 ani, în autobuze Euro 6, pegaz natural comprimat (GNC), care vor avea consum mult mai mic şi noxe mult mai puţine. Va costa în jur de 150.000 de euro o astfel de transformare şi vrem să facem pentru început 100 de autobuze. În banii aceştia nu numai motorul va fi schimbat ci şi interiorul - scaunele, podelele, tavanul...
Mai trebuia să fie o licitaţie pentru autobuze GNC, dar nu s-a mai făcut, în schimb avem acest program de transformare despre care am vorbit deja, bun pentru toată lumea
- Albert
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Albert
Mi se pare interesanta abordarea lui Andrei Creci, mai ales ca se poate face prin fondul de mediu.
Mi se pare interesanta abordarea lui Andrei Creci, mai ales ca se poate face prin fondul de mediu.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
ByOnu
Asta este omul care promitea ca tramvaiul 5 revine pe traseu de anul trecut.
Asta este omul care promitea ca tramvaiul 5 revine pe traseu de anul trecut.
- 1689
-
Posted:
-
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
alexxd_31
Hai sa fim seriosi.
Mai bine le vinde undeva in lumea a-III-a si cu ce incaseaza de pe ele plus banii de conversie cumpara ceva nou.
Oricum sunt destul de vechi si sigur prin interior au urme de rugina, nu mai zic de jegul interior.
Si daca tot vor conversie sper sa o faca o firma consacrata ca daca se sace la URAC...
Hai sa fim seriosi.
Mai bine le vinde undeva in lumea a-III-a si cu ce incaseaza de pe ele plus banii de conversie cumpara ceva nou.
Oricum sunt destul de vechi si sigur prin interior au urme de rugina, nu mai zic de jegul interior.
Si daca tot vor conversie sper sa o faca o firma consacrata ca daca se sace la URAC...
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Nenea_titi
Asta zic și eu...la ce bun să te chinui să mai modifici niște ruginituri. Le dă pe la țară, pe alea în stare mai bună, transport copii la școală, etc. Și cu ce ia pe ele, vehicule noi moderne. Ne cramponam de niște table, care au aproape 15 ani (termen depășit oricum). Vor să repete metoda Saurer...cât despre cng...hai să fim serioși... Nu mai au pe ce cheltui bani. Mai bine de 150000 euro mai pun deoparte și repară din troleibuze, mai repară rețele. Nu investesc în cârpeli și țigănii. Le modifică, apoi stau pe dreapta, că nu sunt viabile și fiabile. Vorba aia, am tăiat de trei ori și tot scurtă a rămas.
Au fost bune la vremea lor, dar gata. Și Daf au fost nave spațiale la vremea lor. Chiar și De Simon într-un București afumat de DACuri. Dar sincer, gata. Apoi mai e și faza cu mașinile E3...mi se pare ipocrizie curată să interzici mașinile E3 în centru, dar să permiți autobuze E3, care nici E1 nu mai sunt...nu vreau texte că e vehicul de transport public, tot pute, tot bese în atmosferă. Nu că aș avea mașina E3, am E6, dar dacă e să fie dreptate, să fie pentru toată lumea. Poluează peste măsură, nu mai ia ITP și gata, sunt destule mașini diesel care fumega ca Rabele, și mașini pe benzină care put mai rău ca un generator în 2 timpi, deoarece consumă ulei în draci.
Asta zic și eu...la ce bun să te chinui să mai modifici niște ruginituri. Le dă pe la țară, pe alea în stare mai bună, transport copii la școală, etc. Și cu ce ia pe ele, vehicule noi moderne. Ne cramponam de niște table, care au aproape 15 ani (termen depășit oricum). Vor să repete metoda Saurer...cât despre cng...hai să fim serioși... Nu mai au pe ce cheltui bani. Mai bine de 150000 euro mai pun deoparte și repară din troleibuze, mai repară rețele. Nu investesc în cârpeli și țigănii. Le modifică, apoi stau pe dreapta, că nu sunt viabile și fiabile. Vorba aia, am tăiat de trei ori și tot scurtă a rămas.
Au fost bune la vremea lor, dar gata. Și Daf au fost nave spațiale la vremea lor. Chiar și De Simon într-un București afumat de DACuri. Dar sincer, gata. Apoi mai e și faza cu mașinile E3...mi se pare ipocrizie curată să interzici mașinile E3 în centru, dar să permiți autobuze E3, care nici E1 nu mai sunt...nu vreau texte că e vehicul de transport public, tot pute, tot bese în atmosferă. Nu că aș avea mașina E3, am E6, dar dacă e să fie dreptate, să fie pentru toată lumea. Poluează peste măsură, nu mai ia ITP și gata, sunt destule mașini diesel care fumega ca Rabele, și mașini pe benzină care put mai rău ca un generator în 2 timpi, deoarece consumă ulei în draci.
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
alexxd_31
Decat sa se strice niste autobuze Euro 3 functionale si sa se cheltuiasca niste bani aiurea doar sa se faca URAC-ul ca face ceva mai bine sa le plateasca salariile fara sa faca nimic.
Asta cu interzisul masinilor E3 e o prostie. Eu as face altfel. As impune un barem care daca e depasit se ridica talonul si placutele de inmatriculare si as infinta niste echipe mobile de control pe teren.
Aceste echipe trebuie sa tina de Ministerul Mediului astfel incat sa poata santiona si masinile (autobuze autocamioane, autovehicule) care tin de autoritatea locala sau alte ministere.
Sa vedeti cum se golesc strazile din Bucuresti.
Degeaba masina e Euro 5 dar filtrele si catalizatorul nu isi fac treaba.
Decat sa se strice niste autobuze Euro 3 functionale si sa se cheltuiasca niste bani aiurea doar sa se faca URAC-ul ca face ceva mai bine sa le plateasca salariile fara sa faca nimic.
Asta cu interzisul masinilor E3 e o prostie. Eu as face altfel. As impune un barem care daca e depasit se ridica talonul si placutele de inmatriculare si as infinta niste echipe mobile de control pe teren.
Aceste echipe trebuie sa tina de Ministerul Mediului astfel incat sa poata santiona si masinile (autobuze autocamioane, autovehicule) care tin de autoritatea locala sau alte ministere.
Sa vedeti cum se golesc strazile din Bucuresti.
Degeaba masina e Euro 5 dar filtrele si catalizatorul nu isi fac treaba.
📖 Pagination options