Topic: Știri și articole din presă
108 posts, 42258 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
George
Foarte interesant!
Bine zis măr otrăvit....
Acum înţeleg un pic mai bine ideea de a obţine altă semnalizare pe M5...pentru a scăpa de monopolul Bombardier!
Pe de altă parte, gândind ca la şah, în pasul 3, dacă şi când se va extinde M5, va exista aceeaşi problemă (sau una similară), respectiv sistemul de semnalizare pe tronsonul central va trebui să fie furnizat de Alstom sau să fie compatibil cu acesta, ceea ce probabil va necesita unele deschideri de la Alstom, exact ca cele pe care ei le cer acum bombardierilor.
Foarte interesant!
Bine zis măr otrăvit....
Acum înţeleg un pic mai bine ideea de a obţine altă semnalizare pe M5...pentru a scăpa de monopolul Bombardier!
Pe de altă parte, gândind ca la şah, în pasul 3, dacă şi când se va extinde M5, va exista aceeaşi problemă (sau una similară), respectiv sistemul de semnalizare pe tronsonul central va trebui să fie furnizat de Alstom sau să fie compatibil cu acesta, ceea ce probabil va necesita unele deschideri de la Alstom, exact ca cele pe care ei le cer acum bombardierilor.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
punmeister
subway guru wrote:
N-as putea nici confirma nici infirma astfel de dedesubturi de <inside>, spun doar ceea ce se vede si din satelit cu un ochi cat de cat profesionist.
As mai face o singura precizare, ramele sunt suedeze si interlockingul e italienesc, nu au cine stie ce miros de sirop de frunza de artar, tot asa cum dimetronicii sunt spanioli cu eticheta nemteasca.
Boghiu BM2/21
S7300504.jpg (236.38 KB; downloaded 4905 times)
Boghiu C20
Screenshot_20191212-173542_Chrome.jpg (483.91 KB; downloaded 4910 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
subway guru
@George
Acum intelegi mai bine <inclestarea> celor doi vajnici combatanti pentru M5!
Maine trecem la punctul 2. Dreptul de proprietate.
Dupa care incercam sa deslusim unde <bate> contestatia Alstom!
@George
Acum intelegi mai bine <inclestarea> celor doi vajnici combatanti pentru M5!
Maine trecem la punctul 2. Dreptul de proprietate.
Dupa care incercam sa deslusim unde <bate> contestatia Alstom!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
subway guru
Siguranta circulatiei are componente <hardware> imbarcate+fixe si <software>, softul fiind <cheia>.
Cum bine stim toti proprietatea intelectuala la software e <sacrosancta>...si depinde ce fel de licenta de utilizare platesti.
Daca e doar licenta de utilizare (ca la majoritatea sistemelor de operare pentru calculatoare comercializate) esti legat de maini si de picioare si la mila furnizorului (cum e in cazul cu Bombardier sau cu Dimetronic), ai doar codul masina, fara drept de multiplicare ori de modificare...
Teoretic ar fi metoda de <reverse engineering> dar legalmente e considerata piraterie si furt.
Revenind la Bombardier vestea proasta e ca firma intentioneaza sa se retraga de pe piata romaneasca si sa ne lase cu ochii in soare...adio modernizare M2 (ori M1+3) sau reconformari la E1 pentru acomodarea cu M5...nashpa rau de tot...
Siguranta circulatiei are componente <hardware> imbarcate+fixe si <software>, softul fiind <cheia>.
Cum bine stim toti proprietatea intelectuala la software e <sacrosancta>...si depinde ce fel de licenta de utilizare platesti.
Daca e doar licenta de utilizare (ca la majoritatea sistemelor de operare pentru calculatoare comercializate) esti legat de maini si de picioare si la mila furnizorului (cum e in cazul cu Bombardier sau cu Dimetronic), ai doar codul masina, fara drept de multiplicare ori de modificare...
Teoretic ar fi metoda de <reverse engineering> dar legalmente e considerata piraterie si furt.
Revenind la Bombardier vestea proasta e ca firma intentioneaza sa se retraga de pe piata romaneasca si sa ne lase cu ochii in soare...adio modernizare M2 (ori M1+3) sau reconformari la E1 pentru acomodarea cu M5...nashpa rau de tot...
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
Goldmund
Am mai spus-o, de prea multi specialisti si contracte sofisticate nu ducem lipsa.
(probabil)Noi
vrem sa vedem luminita la capatului tunelului(in sensul real, concret)
Am mai spus-o, de prea multi specialisti si contracte sofisticate nu ducem lipsa.
(probabil)Noi
vrem sa vedem luminita la capatului tunelului(in sensul real, concret)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului
subway guru
N-am inteles unde <bati>, m-a rugat un coleg sa explic niste aspecte mai incurcate, ce ai fi vrut? Daca donsoara Luminita e inca lipsa la apel sa aprindem niste lumanari? Am preferat totusi o lanterna de buzunar...
N-am inteles unde <bati>, m-a rugat un coleg sa explic niste aspecte mai incurcate, ce ai fi vrut? Daca donsoara Luminita e inca lipsa la apel sa aprindem niste lumanari? Am preferat totusi o lanterna de buzunar...
- George
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
George
Pe de altă parte, problemele semnalate de Alstom sunt reale - posibilitatea de a lucra doar în timpul nopţii (ar fi bine - dar de văzut şi în ce orar) şi adaptarea softurilor Bombardier, ca şi nebunia cu Windows XP.
Pe de altă parte, problemele semnalate de Alstom sunt reale - posibilitatea de a lucra doar în timpul nopţii (ar fi bine - dar de văzut şi în ce orar) şi adaptarea softurilor Bombardier, ca şi nebunia cu Windows XP.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Asa e, retragerea contestatiei e doar un semnal ca problemele raman si nu se rezolva nimic printr-o simpla contestatie.
Asa e, retragerea contestatiei e doar un semnal ca problemele raman si nu se rezolva nimic printr-o simpla contestatie.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
shoppy
Nu are treaba Windows XP, Transelectrica are servere pe XP in peste jumatate din statii, Muntenia Nord in toate, chiar si toate tramvaiele Ch si CA ale STB, un XP neconectat la internet, cu un Intel Atom Dual Core, fara piese in miscare(racire pasiva si fara hdd cu platane), cu un SDD de 2g pentru SO si inca unul pentru soft, cu un soft fara "scurgeri de memorie" si care isi sterge periodic logurile, este extrasuficient pentru un SCADA, si tinut intr-o camera cu temperatura controlata si peste 10 ani tot online o sa fie.
Nu are treaba Windows XP, Transelectrica are servere pe XP in peste jumatate din statii, Muntenia Nord in toate, chiar si toate tramvaiele Ch si CA ale STB, un XP neconectat la internet, cu un Intel Atom Dual Core, fara piese in miscare(racire pasiva si fara hdd cu platane), cu un SDD de 2g pentru SO si inca unul pentru soft, cu un soft fara "scurgeri de memorie" si care isi sterge periodic logurile, este extrasuficient pentru un SCADA, si tinut intr-o camera cu temperatura controlata si peste 10 ani tot online o sa fie.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
subway guru
Pe partea electrica la metrou serverele SCADA sunt pe UNIX.
Pe partea electrica la metrou serverele SCADA sunt pe UNIX.
📖 Pagination options