Topic: Știri și articole din presă
500 posts, 196429 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Breaking news!
Maine pe ordinea de zi a guvernului HG de aprobare a amendamentului la acordul de imprumut cu JICA...ce dezleaga mare parte din problemele de finantare!
Tot maine Iohannis e in Japonia la incoronarea imparatului de la soare rasare, se intalneste mai intai cu Shinzo Abe in incercarea de a mai drege busuiocul pentru afrontul impardonabil suferit la Bucuresti...sper sa nu aiba parte de o vizita gratuita la muzeul taranului japonez...
Breaking news!
Maine pe ordinea de zi a guvernului HG de aprobare a amendamentului la acordul de imprumut cu JICA...ce dezleaga mare parte din problemele de finantare!
Tot maine Iohannis e in Japonia la incoronarea imparatului de la soare rasare, se intalneste mai intai cu Shinzo Abe in incercarea de a mai drege busuiocul pentru afrontul impardonabil suferit la Bucuresti...sper sa nu aiba parte de o vizita gratuita la muzeul taranului japonez...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Amendamentul la acord a trecut prin sedinta de guvern. Cand apare HG in monitor poate se gaseste un voluntar binevoitor sa-l urce pe forum ca sa stim exact despre ce e vorba in detaliu.
Amendamentul la acord a trecut prin sedinta de guvern. Cand apare HG in monitor poate se gaseste un voluntar binevoitor sa-l urce pe forum ca sa stim exact despre ce e vorba in detaliu.
- survola
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
survola
Avem această știre din 22 octombrie:
https://clubferoviar.ro/licitatia-pentr ... o-otopeni/
Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni, parte a Magistralei 6, 1 Mai – Aeroport Henri Coandă, va fi lansată în maximum două săptămâni, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Metrorex, Marin Aldea. Declarația vine la nici 24 de ore după ce Guvernul a aprobat un amendament la împrumutul cu japonezii.
Adrian Bărbulescu
Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni linia ferată de aeroport autorizația de construcție pentru trenul de Otopeni
”Vom lansa licitația în perioada imediat următoare. Mai mult de două săptămâni nu durează. Acum suntem în discuții cu consultantul, pentru revizuirea documentației. Au fost observații pe primul lot (1 Mai – Tokyo – n.red.) și vrem ca pe lotul 2 să nu mai avem astfel de probleme”, a spus Aldea.
Guvernul a aprobat în şedinţa de luni amendamentul convenit cu Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA) privind împumutul acordat pentru realizarea Magistralei 6 de metrou. “Se aprobă Amendamentul convenit între Guvernul României şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, prin scrisoarea semnată la Tokyo la 9 iulie 2019 și la București la 22 iulie 2019 la Acordul de împrumut pentru Proiectul privind realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni – Bucureşti dintre Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei şi România, semnat la Tokyo la 10 martie 2010, ratificat prin Legea nr. 228/2010”, a anunţat Palatul Victoria.
Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni, așteptată de nouă ani
Anunțul a fost făcut exact în perioada în care președintele Klaus Iohannis se află la Tokyo, unde a participat la încoronarea Împăratului Naruhito. Tot la Tokyo, dar în 2010, fusese semnat acordul inițial de împrumut cu JICA, în prezența președintelui de la acea vreme, Traian Băsescu.
Pentru pregătirea şi implementarea proiectului, în martie 2010 a fost semnat un acord de împrumut între Ministerul Finanţelor Publice din România şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde yeni (echivalentul a aproximativ 317 milioane de euro). Până de curând însă, statul român nu a făcut mai nimic pentru a cheltui acești bani.
Tronsonul 1 Mai-Tokyo a fost deja scos la licitație
Comisia Europeană a aprobat finanţare nerambursabilă pentru Magistrala 6 de metrou, însă doar pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo (stație ce se va afla lângă Băneasa Shopping City, mall-ul miliardarului fugar Puiu Popoviciu).
Metrorex a publicat pe 15 martie anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei (aproximativ 266 milioane de euro) iar lucrările de construcție sunt programate să dureze patru ani. Până la termenul limită din 25 iunie, Metrorex a primit 10 oferte la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Ofertele urmează să fie evaluate până pe 26 martie 2020.
Printre constructorii interesaţi se numără compania italiană Astaldi, cea austriacă Strabag, grecii de la Aktor, turcii de la Alsim Alarko, spaniolii de la FCC, dar şi câteva mari companii din China. Magistrala 6 va realiza extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai (de pe Magistrala 4) până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Noul tronson va permite realizarea unei legături directe între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.
Noua magistrală de metrou va avea un traseu de 14,2 km (integral în subteran) şi va 12 staţii: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Henri Coandă.
În paralel, se lucrează la construcția unei legături feroviare directe, supraterană, între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, pe care autoritățile s-au angajat s-o finalizeze înainte de meciurile de la Euro 2020 care se vor disputa la București.
__________
Au trecut cele 2 săptămâni, nu e așa?
Avem această știre din 22 octombrie:
https://clubferoviar.ro/licitatia-pentr ... o-otopeni/
Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni, parte a Magistralei 6, 1 Mai – Aeroport Henri Coandă, va fi lansată în maximum două săptămâni, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Metrorex, Marin Aldea. Declarația vine la nici 24 de ore după ce Guvernul a aprobat un amendament la împrumutul cu japonezii.
Adrian Bărbulescu
Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni linia ferată de aeroport autorizația de construcție pentru trenul de Otopeni
”Vom lansa licitația în perioada imediat următoare. Mai mult de două săptămâni nu durează. Acum suntem în discuții cu consultantul, pentru revizuirea documentației. Au fost observații pe primul lot (1 Mai – Tokyo – n.red.) și vrem ca pe lotul 2 să nu mai avem astfel de probleme”, a spus Aldea.
Guvernul a aprobat în şedinţa de luni amendamentul convenit cu Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA) privind împumutul acordat pentru realizarea Magistralei 6 de metrou. “Se aprobă Amendamentul convenit între Guvernul României şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei, prin scrisoarea semnată la Tokyo la 9 iulie 2019 și la București la 22 iulie 2019 la Acordul de împrumut pentru Proiectul privind realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni – Bucureşti dintre Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei şi România, semnat la Tokyo la 10 martie 2010, ratificat prin Legea nr. 228/2010”, a anunţat Palatul Victoria.
Licitația pentru metroul Tokyo-Otopeni, așteptată de nouă ani
Anunțul a fost făcut exact în perioada în care președintele Klaus Iohannis se află la Tokyo, unde a participat la încoronarea Împăratului Naruhito. Tot la Tokyo, dar în 2010, fusese semnat acordul inițial de împrumut cu JICA, în prezența președintelui de la acea vreme, Traian Băsescu.
Pentru pregătirea şi implementarea proiectului, în martie 2010 a fost semnat un acord de împrumut între Ministerul Finanţelor Publice din România şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde yeni (echivalentul a aproximativ 317 milioane de euro). Până de curând însă, statul român nu a făcut mai nimic pentru a cheltui acești bani.
Tronsonul 1 Mai-Tokyo a fost deja scos la licitație
Comisia Europeană a aprobat finanţare nerambursabilă pentru Magistrala 6 de metrou, însă doar pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo (stație ce se va afla lângă Băneasa Shopping City, mall-ul miliardarului fugar Puiu Popoviciu).
Metrorex a publicat pe 15 martie anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei (aproximativ 266 milioane de euro) iar lucrările de construcție sunt programate să dureze patru ani. Până la termenul limită din 25 iunie, Metrorex a primit 10 oferte la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Ofertele urmează să fie evaluate până pe 26 martie 2020.
Printre constructorii interesaţi se numără compania italiană Astaldi, cea austriacă Strabag, grecii de la Aktor, turcii de la Alsim Alarko, spaniolii de la FCC, dar şi câteva mari companii din China. Magistrala 6 va realiza extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai (de pe Magistrala 4) până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Noul tronson va permite realizarea unei legături directe între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.
Noua magistrală de metrou va avea un traseu de 14,2 km (integral în subteran) şi va 12 staţii: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Henri Coandă.
În paralel, se lucrează la construcția unei legături feroviare directe, supraterană, între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, pe care autoritățile s-au angajat s-o finalizeze înainte de meciurile de la Euro 2020 care se vor disputa la București.
__________
Au trecut cele 2 săptămâni, nu e așa?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Cred ca la M6.2 au probleme inca nemai intalnite, ca nu mai e pe proceduri UE ci pe ODA...
Cred ca la M6.2 au probleme inca nemai intalnite, ca nu mai e pe proceduri UE ci pe ODA...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
https://www.g4media.ro/cretu-in-2017-er ... liviu.html
Creţu: În 2017 eram cu ministrul Transporturilor în birou şi i-am spus să finanţăm studiul de fezabilitate pentru autostrada Iaşi-Tg. Mureş. Mi-a răspuns: ”Trebuie să vorbesc cu Liviu” / Şova: Ipocrizie şi nepricepere!
Europarlamentarul Corina Creţu a dezvăluit că în 2017, când era comisar european, i-a spus ministrului Transporturilor Lucian Şova că sunt bani europeni pentru studiul de fezabilitate la autostrada Iaşi-Târgu Mureş, însă ministrul i-a răspuns: “Trebuie să vorbesc cu Liviu“. În replică, Şova o acuză Creţu de ipocrizie şi nepricepere transmite News.ro.Corina Creţu a spus sâmbătă, la Iaşi, într-o conferinţă de presă, că PSD a făcut un rău imens ţării pe plan extern, iar acest lucru a dus la decredibilizarea României.
Europarlamentarul Pro România a povestit un episod petrecut în 2017, când, în calitate de comisar european, a discutat în biroul său de la Bruxelles cu ministrul de atunci al Transporturilor Lucian Şova pe tema autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.
“La mine în birou, am martori, i-am spus că anul viitor va fi Anul Centenar, hai să facem un gest simbolic. Avem încă cinci miliarde de euro la dispoziţie pentru infrastructura de transport. Nu putem finanţa totul, dar măcar să pornim studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. Hai să facem un gest şi apoi din 2021 să începem construcţia în exerciţiul financiar viitor. Toată lumea a rămas şocată de răspunsul ministrului, care a spus “Nu ştiu, trebuie să vorbesc cu Liviu (Liviu Dragnea – n.r.)“. Aşa mi s-a întâmplat cu toate lucrurile. Nimeni nu a avut curajul să ia o decizie“, a declarat europarlamentarul Corina Creţu.
Creţu a spus în conferinţă că ministrul era din Bacău, iar ulterior a precizat că este vorba despre Lucian Şova.
Ea a spus că în timpul mandatului de comisar nu a mai existat o astfel de abordare din partea vreunui ministru dintr-o ţară europeană.
“Încă mai erau bani atunci pentru studiul de fezabilitate la autostrada Moldovei. Îmi pare foarte rău că România nu s-a pregătit suficient. Investiţiile de infrastructură sunt complexe, pregătirea ia ani de zile din punct de vedere tehnic şi financiar. De aceea am plecat încă din 2014 cu ideea de a avea proiecte. Sper ca Moldova să crească, este printre cele mai sărace din Uniunea Europeană“, a spus Corina Creţu.
În 2017, Lucian Șova a fost însă ministrul Comunicațiilor în Guvernul Tudose, fiind numit ministru al Transporturilor în 2018, în Guvernul Dăncilă.
”Ipocrizie şi nepricepere! Te numeşti Corina Creţu. Atât cât am fost ministru al Transporturilor în 2017, tot atâta minte şi pricepere are doamna Creţu la fonduri europene şi altele”, a fost replica lui Lucian Şova.
El i-a cerut fostului comisar european să spună românilor de ce a rupt cu mâna ei proiectul metroului Bucureşti – Otopeni în două şi a aprobat finanţarea proiectului doar până la Mall Băneasa.
”De ce am fost nevoiţi, eu şi o întreagă delagaţie să ne certăm pe acest proiect cu funcţionarii doamnei Creţu, ea lăsându-ne singuri în birou pentru că a plecat la fumat. Iar eu am martori şi memorie că ea era comisar în 2018”, a subliniat el.
Fostul ministru social-democrat a mai ținut să spună că el nu face studii de fezabilitate ”pe vorbe şi ochi frumoşi”.
”Am făcut o analiză multicriterială, începută în mai 2018 şi terminată în decembrie 2018 cu BEI-Passa, validată de Jaspers, pe care am trimis-o la Bruxelles. Constat că dna. Creţu habar nu are de acest lucru. Am prins în proiectul de buget 2019 refacerea SF-ului pentru Iaşi – Tg. Mureş dar şi SF + PT pentru Bacău – Braşov, singura autostradă ce va putea fi realizată între Moldova şi Transilvania vreodată”, a conchis Şova.
https://www.g4media.ro/cretu-in-2017-er ... liviu.html
Creţu: În 2017 eram cu ministrul Transporturilor în birou şi i-am spus să finanţăm studiul de fezabilitate pentru autostrada Iaşi-Tg. Mureş. Mi-a răspuns: ”Trebuie să vorbesc cu Liviu” / Şova: Ipocrizie şi nepricepere!
Europarlamentarul Corina Creţu a dezvăluit că în 2017, când era comisar european, i-a spus ministrului Transporturilor Lucian Şova că sunt bani europeni pentru studiul de fezabilitate la autostrada Iaşi-Târgu Mureş, însă ministrul i-a răspuns: “Trebuie să vorbesc cu Liviu“. În replică, Şova o acuză Creţu de ipocrizie şi nepricepere transmite News.ro.Corina Creţu a spus sâmbătă, la Iaşi, într-o conferinţă de presă, că PSD a făcut un rău imens ţării pe plan extern, iar acest lucru a dus la decredibilizarea României.
Europarlamentarul Pro România a povestit un episod petrecut în 2017, când, în calitate de comisar european, a discutat în biroul său de la Bruxelles cu ministrul de atunci al Transporturilor Lucian Şova pe tema autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.
“La mine în birou, am martori, i-am spus că anul viitor va fi Anul Centenar, hai să facem un gest simbolic. Avem încă cinci miliarde de euro la dispoziţie pentru infrastructura de transport. Nu putem finanţa totul, dar măcar să pornim studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. Hai să facem un gest şi apoi din 2021 să începem construcţia în exerciţiul financiar viitor. Toată lumea a rămas şocată de răspunsul ministrului, care a spus “Nu ştiu, trebuie să vorbesc cu Liviu (Liviu Dragnea – n.r.)“. Aşa mi s-a întâmplat cu toate lucrurile. Nimeni nu a avut curajul să ia o decizie“, a declarat europarlamentarul Corina Creţu.
Creţu a spus în conferinţă că ministrul era din Bacău, iar ulterior a precizat că este vorba despre Lucian Şova.
Ea a spus că în timpul mandatului de comisar nu a mai existat o astfel de abordare din partea vreunui ministru dintr-o ţară europeană.
“Încă mai erau bani atunci pentru studiul de fezabilitate la autostrada Moldovei. Îmi pare foarte rău că România nu s-a pregătit suficient. Investiţiile de infrastructură sunt complexe, pregătirea ia ani de zile din punct de vedere tehnic şi financiar. De aceea am plecat încă din 2014 cu ideea de a avea proiecte. Sper ca Moldova să crească, este printre cele mai sărace din Uniunea Europeană“, a spus Corina Creţu.
În 2017, Lucian Șova a fost însă ministrul Comunicațiilor în Guvernul Tudose, fiind numit ministru al Transporturilor în 2018, în Guvernul Dăncilă.
”Ipocrizie şi nepricepere! Te numeşti Corina Creţu. Atât cât am fost ministru al Transporturilor în 2017, tot atâta minte şi pricepere are doamna Creţu la fonduri europene şi altele”, a fost replica lui Lucian Şova.
El i-a cerut fostului comisar european să spună românilor de ce a rupt cu mâna ei proiectul metroului Bucureşti – Otopeni în două şi a aprobat finanţarea proiectului doar până la Mall Băneasa.
”De ce am fost nevoiţi, eu şi o întreagă delagaţie să ne certăm pe acest proiect cu funcţionarii doamnei Creţu, ea lăsându-ne singuri în birou pentru că a plecat la fumat. Iar eu am martori şi memorie că ea era comisar în 2018”, a subliniat el.
Fostul ministru social-democrat a mai ținut să spună că el nu face studii de fezabilitate ”pe vorbe şi ochi frumoşi”.
”Am făcut o analiză multicriterială, începută în mai 2018 şi terminată în decembrie 2018 cu BEI-Passa, validată de Jaspers, pe care am trimis-o la Bruxelles. Constat că dna. Creţu habar nu are de acest lucru. Am prins în proiectul de buget 2019 refacerea SF-ului pentru Iaşi – Tg. Mureş dar şi SF + PT pentru Bacău – Braşov, singura autostradă ce va putea fi realizată între Moldova şi Transilvania vreodată”, a conchis Şova.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
misterr
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Da, balacareala continua:
https://www.g4media.ro/meciul-declarati ... teati.html
Meciul declarațiilor continuă între Corina Crețu și Lucian Șova: ”Nu sunteți singurul care la București îi ridicați osanale lui Dragnea, iar la Bruxelles îl denigrați cât puteați” / Șova: ”O discuție cu mine pe acest subiect nu ați avut”
Fostul comisar european, Corina Crețu, îl acuză pe fostul ministru PSD al Transporturilor, Lucian Șova, de faptul că, alături de alți demnitari social-democrați, îl denigrau ”cât puteau” pe Liviu Dragnea atunci când participau la reuniunile de la Bruxelles.
Acuzațiile Corinei Crețu vin pe fondul unui conflict izbucnit ieri cu Lucian Șova, pe care l-a acuzat că a refuzat o finanțare europeană pentru autostrada A8 pentru că voia mai întâi părerea lui Dragnea, în replică fostul ministru calificând-o drept ipocrită.
”O replică pentru dl Șova: -pe lângă lipsa de respect, mitocănia, grobianismul replicii Dvs- nu ați negat această discuție. Doar că am spus în loc de 2018, 2017. Vreți să vă spun ce cred eu: nici nu îl întrebaseți pe dl Dragnea ce crede despre autostrada Tg Mures- Iași- Ungheni, dar devenise pt toți psdiștii o modă la Bruxelles să dea vina pe Liviu Dragnea. Dvs, Negrescu, lista nesfârșită… Dacă e să spunem adevărul până la capăt, vă spun eu ce ați zis: nu că trebuie să îl întrebați pe Liviu, ci că nu vrea Liviu. Nu sunteți singurul care la București îi ridicați osanale dlui Dragnea, iar la Bruxelles îl denigrați cât puteați. Eu doar atât aș vrea sa întreb: cum de peste tot primesc aprecieri, doar din Romania cei din PSD continuă să mă jignească și să mă atace, în timp ce – în particular- își exprimă regretul că am plecat și îmi oferă mari funcții spunându-mi că aș fi o mare valoare pentru ei?”, a scris Corina Crețu pe Facebook.
Într-un drept la replică transmis redacției, Șova susține că nu a avut nicio discuție pe subiectul respectiv cu Corina Crețu.
”Dacă discuția ar fi avut loc în 2018, cum corectați acum, atunci aserțiunea cu privire la anul (viitor) centenar ar fi absurdă. Cum de fapt este toată susținerea dvs în legătură cu mine. Subliniez! O discuție cu mine pe acest subiect nu ați avut! O discuție cu Liviu Dragnea pe acest subiect nu am avut și nici nu mi-am propus vreodată să am. În rest, vă rog consultați-vă martorii pe care îi invocați”, a spus Șova..
Sâmbătă, europarlamentarul Pro România Corina Creţu a dezvăluit că în 2017, când era comisar european, i-a spus ministrului Transporturilor Lucian Şova că sunt bani europeni pentru studiul de fezabilitate la autostrada Iaşi-Târgu Mureş, însă ministrul i-a răspuns: “Trebuie să vorbesc cu Liviu“. În replică, Şova o acuză Creţu de ipocrizie şi nepricepere.
Corina Creţu a spus sâmbătă, la Iaşi, într-o conferinţă de presă, că PSD a făcut un rău imens ţării pe plan extern, iar acest lucru a dus la decredibilizarea României.
Europarlamentarul Pro România a povestit un episod petrecut în 2017, când, în calitate de comisar european, a discutat în biroul său de la Bruxelles cu ministrul de atunci al Transporturilor Lucian Şova pe tema autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.
“La mine în birou, am martori, i-am spus că anul viitor va fi Anul Centenar, hai să facem un gest simbolic. Avem încă cinci miliarde de euro la dispoziţie pentru infrastructura de transport. Nu putem finanţa totul, dar măcar să pornim studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. Hai să facem un gest şi apoi din 2021 să începem construcţia în exerciţiul financiar viitor. Toată lumea a rămas şocată de răspunsul ministrului, care a spus “Nu ştiu, trebuie să vorbesc cu Liviu (Liviu Dragnea – n.r.)“. Aşa mi s-a întâmplat cu toate lucrurile. Nimeni nu a avut curajul să ia o decizie“, a declarat europarlamentarul Corina Creţu.
”Ipocrizie şi nepricepere! Te numeşti Corina Creţu. Atât cât am fost ministru al Transporturilor în 2017, tot atâta minte şi pricepere are doamna Creţu la fonduri europene şi altele”, a fost replica lui Lucian Şova.
El i-a cerut fostului comisar european spună românilor de ce a rupt cu mâna ei proiectul metroului Bucureşti – Otopeni în două şi a aprobat finanţarea proiectului doar până la Mall Băneasa.
”De ce am fost nevoiţi, eu şi o întreagă delegaţie să ne certăm pe acest proiect cu funcţionarii doamnei Creţu, ea lăsându-ne singuri în birou pentru că a plecat la fumat. Iar eu am martori şi memorie că ea era comisar în 2018”, a subliniat el.
Da, balacareala continua:
https://www.g4media.ro/meciul-declarati ... teati.html
Meciul declarațiilor continuă între Corina Crețu și Lucian Șova: ”Nu sunteți singurul care la București îi ridicați osanale lui Dragnea, iar la Bruxelles îl denigrați cât puteați” / Șova: ”O discuție cu mine pe acest subiect nu ați avut”
Fostul comisar european, Corina Crețu, îl acuză pe fostul ministru PSD al Transporturilor, Lucian Șova, de faptul că, alături de alți demnitari social-democrați, îl denigrau ”cât puteau” pe Liviu Dragnea atunci când participau la reuniunile de la Bruxelles.
Acuzațiile Corinei Crețu vin pe fondul unui conflict izbucnit ieri cu Lucian Șova, pe care l-a acuzat că a refuzat o finanțare europeană pentru autostrada A8 pentru că voia mai întâi părerea lui Dragnea, în replică fostul ministru calificând-o drept ipocrită.
”O replică pentru dl Șova: -pe lângă lipsa de respect, mitocănia, grobianismul replicii Dvs- nu ați negat această discuție. Doar că am spus în loc de 2018, 2017. Vreți să vă spun ce cred eu: nici nu îl întrebaseți pe dl Dragnea ce crede despre autostrada Tg Mures- Iași- Ungheni, dar devenise pt toți psdiștii o modă la Bruxelles să dea vina pe Liviu Dragnea. Dvs, Negrescu, lista nesfârșită… Dacă e să spunem adevărul până la capăt, vă spun eu ce ați zis: nu că trebuie să îl întrebați pe Liviu, ci că nu vrea Liviu. Nu sunteți singurul care la București îi ridicați osanale dlui Dragnea, iar la Bruxelles îl denigrați cât puteați. Eu doar atât aș vrea sa întreb: cum de peste tot primesc aprecieri, doar din Romania cei din PSD continuă să mă jignească și să mă atace, în timp ce – în particular- își exprimă regretul că am plecat și îmi oferă mari funcții spunându-mi că aș fi o mare valoare pentru ei?”, a scris Corina Crețu pe Facebook.
Într-un drept la replică transmis redacției, Șova susține că nu a avut nicio discuție pe subiectul respectiv cu Corina Crețu.
”Dacă discuția ar fi avut loc în 2018, cum corectați acum, atunci aserțiunea cu privire la anul (viitor) centenar ar fi absurdă. Cum de fapt este toată susținerea dvs în legătură cu mine. Subliniez! O discuție cu mine pe acest subiect nu ați avut! O discuție cu Liviu Dragnea pe acest subiect nu am avut și nici nu mi-am propus vreodată să am. În rest, vă rog consultați-vă martorii pe care îi invocați”, a spus Șova..
Sâmbătă, europarlamentarul Pro România Corina Creţu a dezvăluit că în 2017, când era comisar european, i-a spus ministrului Transporturilor Lucian Şova că sunt bani europeni pentru studiul de fezabilitate la autostrada Iaşi-Târgu Mureş, însă ministrul i-a răspuns: “Trebuie să vorbesc cu Liviu“. În replică, Şova o acuză Creţu de ipocrizie şi nepricepere.
Corina Creţu a spus sâmbătă, la Iaşi, într-o conferinţă de presă, că PSD a făcut un rău imens ţării pe plan extern, iar acest lucru a dus la decredibilizarea României.
Europarlamentarul Pro România a povestit un episod petrecut în 2017, când, în calitate de comisar european, a discutat în biroul său de la Bruxelles cu ministrul de atunci al Transporturilor Lucian Şova pe tema autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.
“La mine în birou, am martori, i-am spus că anul viitor va fi Anul Centenar, hai să facem un gest simbolic. Avem încă cinci miliarde de euro la dispoziţie pentru infrastructura de transport. Nu putem finanţa totul, dar măcar să pornim studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. Hai să facem un gest şi apoi din 2021 să începem construcţia în exerciţiul financiar viitor. Toată lumea a rămas şocată de răspunsul ministrului, care a spus “Nu ştiu, trebuie să vorbesc cu Liviu (Liviu Dragnea – n.r.)“. Aşa mi s-a întâmplat cu toate lucrurile. Nimeni nu a avut curajul să ia o decizie“, a declarat europarlamentarul Corina Creţu.
”Ipocrizie şi nepricepere! Te numeşti Corina Creţu. Atât cât am fost ministru al Transporturilor în 2017, tot atâta minte şi pricepere are doamna Creţu la fonduri europene şi altele”, a fost replica lui Lucian Şova.
El i-a cerut fostului comisar european spună românilor de ce a rupt cu mâna ei proiectul metroului Bucureşti – Otopeni în două şi a aprobat finanţarea proiectului doar până la Mall Băneasa.
”De ce am fost nevoiţi, eu şi o întreagă delegaţie să ne certăm pe acest proiect cu funcţionarii doamnei Creţu, ea lăsându-ne singuri în birou pentru că a plecat la fumat. Iar eu am martori şi memorie că ea era comisar în 2018”, a subliniat el.
- survola
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
survola
Agenda publică a ministrului Lucian Bode - 21 ianuarie 2020:
[...]
18.00 – Întâlnire de lucru cu managementul Metrorex cu privire la stadiul M6
Agenda publică a ministrului Lucian Bode - 21 ianuarie 2020:
[...]
18.00 – Întâlnire de lucru cu managementul Metrorex cu privire la stadiul M6
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Si?...toate bune si la vara cald?
Cand lanseaza licitatia pentru M6.2 precum au promis?...ca la M6.1 inca se razboiesc prin instante...
Si?...toate bune si la vara cald?
Cand lanseaza licitatia pentru M6.2 precum au promis?...ca la M6.1 inca se razboiesc prin instante...
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Adrian Rosca
Am intrebat la Metrorex daca in 2019 s-au efectuat plati pentru M6 si am primit urmatorul raspuns:
Am intrebat la Metrorex daca in 2019 s-au efectuat plati pentru M6 si am primit urmatorul raspuns:
Urmare a adresei dumneavoastră, înregistrată cu numărul M.06/96/07.01.2020, vă comunicăm următoarele informații de interes public:
Lucrările din cadrul obiectivului de investiții Magistrala 6 de metrou “Legătura rețelei de metrou cu aeroportul Internațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni) nu au fost începute. Ca urmare, în anul 2019 nu au fost făcute plăți în cadrul proiectului.
Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,
Ec. Mariana MICLĂUȘ
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Cica BERD:
https://clubferoviar.ro/modernizarea-garii-de-nord-4/
Lucian Bode a discutat cu oficialii BERD despre modernizarea Gării de Nord și Magistrala 6 de metrou
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a discutat marți la București cu delegația Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare despre modernizarea Gării de Nord și construcția Magistralei 6 de metrou.
”Experiența și modul în care dezvoltă BERD proiectele pe care le gestionează sunt atuuri importante în procesul de identificare a soluțiilor de finanțare pentru infrastructură”, a declarat ministrul, după întâlnirea care a avut ca scop identificarea de noi surse de finanțare pentru infrastructură.
Discuțiile purtate, la care au participat și managementul CNAIR, CNAB și CFR SA (gestionarul infrastructurii feroviare din România), s-au concentrat pe prezentarea și analiza oportunităților de finanțare destinate realizării proiectelor majore de infrastructură precum și a modalităților de colaborare pe zonele de interes comun.
Modernizarea Gării de Nord s-ar putea face cu sprijinul BERD
”Mă bucur că ne revedem după întâlnirile avute anterior și putem să discutăm pe obiectivele ce vizează Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor. Vreau ca discuțiile noastre să aibă o abordare bazată pe proiecte concrete de infrastructură ce au în prim-plan modurile de transport precum: rutier, feroviar, aerian și naval. Astfel, pentru proiecte majore de infrastructură cum sunt secțiunea de autostradă Comarnic – Brașov, realizarea noului terminal de la Aeroportul Otopeni, modernizarea Gării de Nord, magistrala de metrou M6, dezvoltarea Portului Constanța, soluțiile BERD sunt printre cele mai bune și care se apropie de exigențele Guvernului. Aceste soluții se pot înscrie în seria colaborărilor comune precum cea prin care s-a realizat terminalul de barje din Portul Constanța”, a transmis ministrul Lucian Bode.
Cica BERD:
https://clubferoviar.ro/modernizarea-garii-de-nord-4/
Lucian Bode a discutat cu oficialii BERD despre modernizarea Gării de Nord și Magistrala 6 de metrou
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a discutat marți la București cu delegația Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare despre modernizarea Gării de Nord și construcția Magistralei 6 de metrou.
”Experiența și modul în care dezvoltă BERD proiectele pe care le gestionează sunt atuuri importante în procesul de identificare a soluțiilor de finanțare pentru infrastructură”, a declarat ministrul, după întâlnirea care a avut ca scop identificarea de noi surse de finanțare pentru infrastructură.
Discuțiile purtate, la care au participat și managementul CNAIR, CNAB și CFR SA (gestionarul infrastructurii feroviare din România), s-au concentrat pe prezentarea și analiza oportunităților de finanțare destinate realizării proiectelor majore de infrastructură precum și a modalităților de colaborare pe zonele de interes comun.
Modernizarea Gării de Nord s-ar putea face cu sprijinul BERD
”Mă bucur că ne revedem după întâlnirile avute anterior și putem să discutăm pe obiectivele ce vizează Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor. Vreau ca discuțiile noastre să aibă o abordare bazată pe proiecte concrete de infrastructură ce au în prim-plan modurile de transport precum: rutier, feroviar, aerian și naval. Astfel, pentru proiecte majore de infrastructură cum sunt secțiunea de autostradă Comarnic – Brașov, realizarea noului terminal de la Aeroportul Otopeni, modernizarea Gării de Nord, magistrala de metrou M6, dezvoltarea Portului Constanța, soluțiile BERD sunt printre cele mai bune și care se apropie de exigențele Guvernului. Aceste soluții se pot înscrie în seria colaborărilor comune precum cea prin care s-a realizat terminalul de barje din Portul Constanța”, a transmis ministrul Lucian Bode.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Guru, ai greșit linkul, în articol e vorba de autostrăzile din Transilvania !
Guru, ai greșit linkul, în articol e vorba de autostrăzile din Transilvania !
- subway guru
-
Posted:
-
📖 Pagination options