Topic: Generalități despre parcări
389 posts, 94242 views
📖 Pagination options
- serbanandrei
-
Posted:
-
Re: Parcare subterana - Bd. Decebal
serbanandrei
Eu am vazut persona care era sa si rupa gatul pe aceste dale inierbate. Sunt mai frumoase si mai aspectoase ,dar au nevoie de o anume intretinere, ceeace la noi nu exista. Asa ca mai bine nu decat sa bifam ceva ce ce nu intretinem.
Eu am vazut persona care era sa si rupa gatul pe aceste dale inierbate. Sunt mai frumoase si mai aspectoase ,dar au nevoie de o anume intretinere, ceeace la noi nu exista. Asa ca mai bine nu decat sa bifam ceva ce ce nu intretinem.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Parcare subterana - Bd. Decebal
Puss in Boots
N-am zis ca-si rupe cineva gatul, ci isi poate suci glezna (dar daca pica pe jos, posibil si ce zici tu). Mie insumi mi s-au scufundat picioarele pe acele rahaturi de dale "inierbate" din care lipsea iarba plecata in vacanta. Iarna cu ghete.
N-am zis ca-si rupe cineva gatul, ci isi poate suci glezna (dar daca pica pe jos, posibil si ce zici tu). Mie insumi mi s-au scufundat picioarele pe acele rahaturi de dale "inierbate" din care lipsea iarba plecata in vacanta. Iarna cu ghete.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
misterr
Sistemul de parcări din Viena, bine pus la punct. Ce diferențe sunt față de București
Click pe imagine pentru video:
Cele mai mari orașe din vestul Europei au reușit să elibereze trotuarele de mașinile parcate. Viena, de pildă, are un sistem de parcări bine pus la punct.
În spatele acestei armonii stau, însă, reguli asumate, pe care nimeni nu le încalcă. Parcarea în oraș este limitată la 2-3 ore și este scumpă, dar șoferilor li se oferă numeroase locuri la intrare în oraș.
Colegii noștri Vitalie Cojocari și Dan Nițescu au testat sistemul de parcări din Viena.
Haosul din Bucureșți, unde mașinile sunt peste tot, pe trotuare, în refugii, blocând transportul în comun, este de neimaginat în capitala Austriei. În Viena, autoturismele stau la linie în zonele special amenajate, chiar dacă și aici este foarte greu să-ți parchezi mașina.
Vitalie Cojocari: „Parcatul în centrul Vienei este o corvoadă. Există locuri pe stradă cu plată, însă nu va puteți lasă mașina aici mai mult de două sau trei ore. Pentru asta există parcări subterane, însă acestea costă foarte mult: 5 euro ora”
Doar rezidenții își pot lasă vehiculele toată ziua pe locurile plătite la primărie: 120 de euro pe an.
Ceilalți șoferi trebuie să-și mute mașinile după 2-3 ore de parcare pe stradă. Amenda este de aproape 40 de euro.
Christian Gratzer, expert VCÖ-Kommunikation: „Parcarea nu trebuie să fie gratuită. Avem nevoie de spațiu pentru alți oameni, pentru companii care distribuie bunuri. Avem nevoie de mai multe zone pietonale, de zone fără mașini. Trebuie să încerci să găseșți mai mult spațiu pentru bicicliști.”
Trotuarele, de pildă, trebuie să aibă 1.5 metri, la fel de largi trebuie să fie și pistele pentru biciclete. Numai așa pot fi convinși oamenii să meargă pe jos sau cu bicicletele, spun experții.
Cei mai mulți șoferi vienezi aleg parcările uriașe de la intrările în oraș. Acestea sunt legate de toate mijloacele de transport în comun: tramvai, autobuz, metrou, chiar și gări de tren.
Vitalie Cojocari: „Zilnic câteva sute de mii de austrieci intră în Viena la muncă. Pentru ei au fost gândite astfel de parcări de tip Park and Ride. Prețul pentru o zi este de 4 euro. Dar există și parcări gratuite.”
De altfel, primăria Vienei nu a introdus taxe de acces în oraș. Nici măcar pentru poluare.
Klemens Himpele, șeful departamentului Economic, primăria Vienei: „Avem regulamente pentru taxiuri, dar nu pentru mașini personale. Dar nu ai voie să-ți parchezi mașina oriunde vrei.”
Dar aceste reguli pentru parcările din oraș au fost gândite de primărie doar după largi consultări cu populația și cu experții din domeniu. Reprezentanții Organizațiilor Non Guvernamentale spun că altfel, fără consultări, ar fi fost haos.
Christian Gratzer, expert VCÖ-Kommunikation: „Primăria ne întreabă ce este important și ce nu. Ai nevoie de priceperea oamenilor. Oamenii locuiesc în oraș, merg pe jos, cu bicicletă. Ei știu unde sunt problemele.”
Practic, spun autoritățile, toți vienezii au un loc de parcare, doar că trebuie să îl plătească. De altfel, abonamentele pentru parcările de la intrările din oraș oferă reduceri și la transportul în comun și, evident, pot fi plătite online.
Între timp, în Bucureșți, cinci șoferi se bat pentru un loc de parcare. Cu toate acestea, autoritățile noastre au construit o singură parcare de tip Park and Ride supraterană la intrarea în Capitală, care are acces la metrou, troleibuz și autobuz.
Însă mulți șoferi preferă să parcheze tot pe străzi. Iar cei care folosesc această parcare nu primesc reduceri la transportul în comun.
Situația este similară și în alte orașe mari din România- Iași, Sibiu, Constanța, Cluj - unde se bat de la trei până la 11 mașini pe un loc de parcare.
Sistemul de parcări din Viena, bine pus la punct. Ce diferențe sunt față de București
Click pe imagine pentru video:
Cele mai mari orașe din vestul Europei au reușit să elibereze trotuarele de mașinile parcate. Viena, de pildă, are un sistem de parcări bine pus la punct.
În spatele acestei armonii stau, însă, reguli asumate, pe care nimeni nu le încalcă. Parcarea în oraș este limitată la 2-3 ore și este scumpă, dar șoferilor li se oferă numeroase locuri la intrare în oraș.
Colegii noștri Vitalie Cojocari și Dan Nițescu au testat sistemul de parcări din Viena.
Haosul din Bucureșți, unde mașinile sunt peste tot, pe trotuare, în refugii, blocând transportul în comun, este de neimaginat în capitala Austriei. În Viena, autoturismele stau la linie în zonele special amenajate, chiar dacă și aici este foarte greu să-ți parchezi mașina.
Vitalie Cojocari: „Parcatul în centrul Vienei este o corvoadă. Există locuri pe stradă cu plată, însă nu va puteți lasă mașina aici mai mult de două sau trei ore. Pentru asta există parcări subterane, însă acestea costă foarte mult: 5 euro ora”
Doar rezidenții își pot lasă vehiculele toată ziua pe locurile plătite la primărie: 120 de euro pe an.
Ceilalți șoferi trebuie să-și mute mașinile după 2-3 ore de parcare pe stradă. Amenda este de aproape 40 de euro.
Christian Gratzer, expert VCÖ-Kommunikation: „Parcarea nu trebuie să fie gratuită. Avem nevoie de spațiu pentru alți oameni, pentru companii care distribuie bunuri. Avem nevoie de mai multe zone pietonale, de zone fără mașini. Trebuie să încerci să găseșți mai mult spațiu pentru bicicliști.”
Trotuarele, de pildă, trebuie să aibă 1.5 metri, la fel de largi trebuie să fie și pistele pentru biciclete. Numai așa pot fi convinși oamenii să meargă pe jos sau cu bicicletele, spun experții.
Cei mai mulți șoferi vienezi aleg parcările uriașe de la intrările în oraș. Acestea sunt legate de toate mijloacele de transport în comun: tramvai, autobuz, metrou, chiar și gări de tren.
Vitalie Cojocari: „Zilnic câteva sute de mii de austrieci intră în Viena la muncă. Pentru ei au fost gândite astfel de parcări de tip Park and Ride. Prețul pentru o zi este de 4 euro. Dar există și parcări gratuite.”
De altfel, primăria Vienei nu a introdus taxe de acces în oraș. Nici măcar pentru poluare.
Klemens Himpele, șeful departamentului Economic, primăria Vienei: „Avem regulamente pentru taxiuri, dar nu pentru mașini personale. Dar nu ai voie să-ți parchezi mașina oriunde vrei.”
Dar aceste reguli pentru parcările din oraș au fost gândite de primărie doar după largi consultări cu populația și cu experții din domeniu. Reprezentanții Organizațiilor Non Guvernamentale spun că altfel, fără consultări, ar fi fost haos.
Christian Gratzer, expert VCÖ-Kommunikation: „Primăria ne întreabă ce este important și ce nu. Ai nevoie de priceperea oamenilor. Oamenii locuiesc în oraș, merg pe jos, cu bicicletă. Ei știu unde sunt problemele.”
Practic, spun autoritățile, toți vienezii au un loc de parcare, doar că trebuie să îl plătească. De altfel, abonamentele pentru parcările de la intrările din oraș oferă reduceri și la transportul în comun și, evident, pot fi plătite online.
Între timp, în Bucureșți, cinci șoferi se bat pentru un loc de parcare. Cu toate acestea, autoritățile noastre au construit o singură parcare de tip Park and Ride supraterană la intrarea în Capitală, care are acces la metrou, troleibuz și autobuz.
Însă mulți șoferi preferă să parcheze tot pe străzi. Iar cei care folosesc această parcare nu primesc reduceri la transportul în comun.
Situația este similară și în alte orașe mari din România- Iași, Sibiu, Constanța, Cluj - unde se bat de la trei până la 11 mașini pe un loc de parcare.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Valentin
Vin cu o propunere pentru a se discuta, la nivel de concept si cam atat. E vorba de cum as vedea eu parcarile din jurul blocurilor.
Si acum explicatii:
- Vorbim de parcare subterana in locul celor supraterane din spatiile din spatele blocurilor - practic parcarea poate ajunge la 2,3 nivele subterane daca e nevoie - spatiul de la suprafata se converteste 98% in spatiu verde ( mai degraba un fel de parc de joaca ) - cu banci, leagane, gazon, etc. Restul de 2% raman niste alei pentru parc .
- Posibile probleme :
1. Deviere utilitati - aici d.p.m.d.v. e discutabil de la zona la zona, in sensul ca e probabil sa nu se poate devia peste tot (desi cred ca solutii tehnice exista). - pro: RADET-ul si alte companii pot cu ocazia asta sa-si schimbe si tevile sau ce mai au ei - contra: costuri in plus / durata de implementare mai mare.
2. Costuri de exploatare a parcarii mai mari(?) : acum depinde, d.p.m.d.v. o astfel de parcare cu 2 nivele, care sa asigure cate un loc de parcare/ apartament / bloc ar trebui taxata corespunzator de catre ADP/PS avand in vedere conditiile mai bune de "stocare" a masinilor. D.p.d.v. al costurilor ar fi CCTV, cred ca ar fi necesar si un sistem de detectie la incendiu (detectoare, etc. + sprinklere daca vrem sa facem ceva calumea), sistemul de acces care trebuie intretinut, la fel si in cazul sistemelor de evacuare a apelor si etc etc. Toate astea ar trebui incluse d.p.d.m.v. intr-un contract separat de mentenanta a tuturor parcarilor de acest tip . Cum am mai zis, preturile vor fi d.p. cu costul de implementare.
3. Incurajarea cumpararii de autovehicule(?): d.p.m.d.v. aspectul asta se poate inlatura usor daca se vor face parcari atat cat e nevoie (strict), nu mai mult! (1 loc de parcare / apartament / bloc). Pe langa asta, parcarea ar fi mai scumpa decat e acum la suprafata, probabil ca o parte nu o sa-si permita si asta inseamna ca ar trebui sa mai dispara niste masinii din trafic (probabil 1% sau ceva neglijabil oricum), dar as obliga parcarea in astfel de spatii (asta prin amenzi).
4. Atribuirea locurilor de parcare: Aici cred ca cel mai simplu mod ar fi ca la nivelul -1 sa aiba loc atribuit cei care stau cel mai departe de parcare (ma refer ca bloc) , iar la nivelul -2 cei care stau aproape, iar pe fiecare nivel se pot aranja locurile de parcare in functie de etaj (mai spre fundul parcarii au cei de la parter, etajul 1, iar spre intrare cei de la etajele superioare), bine, asta ca sa fim 1512512521% corecti.
- Avantaje:
1. Mai multe spatii verzi, de joaca, "parcuri" de colt de bloc pentru cetateni (deci sunt direct vizati)
2. Teoretic, o siguranta mai mare a masinilor (nu se pot fura, sau cel putin cu 0.x% sansa), o stocare mai buna (teoretic, daca s-ar face curat in parcari, desi ma indoiesc, ar trebui sa fie mai putin prafuite daca fiecare si-ar spala masina), nu stai sa o dezapezesti, etc.
3. Asigurarea unui loc de parcare/apartament/bloc - daca s-ar face astfel de parcari in majoritatea locurilor disponibile (fara probleme tehnice majore) eu zic ca s-ar rezolva o "parte" din problema parcarilor si ar trebui luate actiuni mai aspre asupra parcatului aiurea + montarea mai multor bolarzi si pe strazile laterale care ar trebui sa fie golite cu astfel de proiecte).
- Dezavantaje:
veniti cu argumente ca sa discutam ideea. Ar fi interesant de vazut care ar fi impedimentele pe care eu poate le-am omis.
Vin cu o propunere pentru a se discuta, la nivel de concept si cam atat. E vorba de cum as vedea eu parcarile din jurul blocurilor.
Si acum explicatii:
- Vorbim de parcare subterana in locul celor supraterane din spatiile din spatele blocurilor - practic parcarea poate ajunge la 2,3 nivele subterane daca e nevoie - spatiul de la suprafata se converteste 98% in spatiu verde ( mai degraba un fel de parc de joaca ) - cu banci, leagane, gazon, etc. Restul de 2% raman niste alei pentru parc .
- Posibile probleme :
1. Deviere utilitati - aici d.p.m.d.v. e discutabil de la zona la zona, in sensul ca e probabil sa nu se poate devia peste tot (desi cred ca solutii tehnice exista). - pro: RADET-ul si alte companii pot cu ocazia asta sa-si schimbe si tevile sau ce mai au ei - contra: costuri in plus / durata de implementare mai mare.
2. Costuri de exploatare a parcarii mai mari(?) : acum depinde, d.p.m.d.v. o astfel de parcare cu 2 nivele, care sa asigure cate un loc de parcare/ apartament / bloc ar trebui taxata corespunzator de catre ADP/PS avand in vedere conditiile mai bune de "stocare" a masinilor. D.p.d.v. al costurilor ar fi CCTV, cred ca ar fi necesar si un sistem de detectie la incendiu (detectoare, etc. + sprinklere daca vrem sa facem ceva calumea), sistemul de acces care trebuie intretinut, la fel si in cazul sistemelor de evacuare a apelor si etc etc. Toate astea ar trebui incluse d.p.d.m.v. intr-un contract separat de mentenanta a tuturor parcarilor de acest tip . Cum am mai zis, preturile vor fi d.p. cu costul de implementare.
3. Incurajarea cumpararii de autovehicule(?): d.p.m.d.v. aspectul asta se poate inlatura usor daca se vor face parcari atat cat e nevoie (strict), nu mai mult! (1 loc de parcare / apartament / bloc). Pe langa asta, parcarea ar fi mai scumpa decat e acum la suprafata, probabil ca o parte nu o sa-si permita si asta inseamna ca ar trebui sa mai dispara niste masinii din trafic (probabil 1% sau ceva neglijabil oricum), dar as obliga parcarea in astfel de spatii (asta prin amenzi).
4. Atribuirea locurilor de parcare: Aici cred ca cel mai simplu mod ar fi ca la nivelul -1 sa aiba loc atribuit cei care stau cel mai departe de parcare (ma refer ca bloc) , iar la nivelul -2 cei care stau aproape, iar pe fiecare nivel se pot aranja locurile de parcare in functie de etaj (mai spre fundul parcarii au cei de la parter, etajul 1, iar spre intrare cei de la etajele superioare), bine, asta ca sa fim 1512512521% corecti.
- Avantaje:
1. Mai multe spatii verzi, de joaca, "parcuri" de colt de bloc pentru cetateni (deci sunt direct vizati)
2. Teoretic, o siguranta mai mare a masinilor (nu se pot fura, sau cel putin cu 0.x% sansa), o stocare mai buna (teoretic, daca s-ar face curat in parcari, desi ma indoiesc, ar trebui sa fie mai putin prafuite daca fiecare si-ar spala masina), nu stai sa o dezapezesti, etc.
3. Asigurarea unui loc de parcare/apartament/bloc - daca s-ar face astfel de parcari in majoritatea locurilor disponibile (fara probleme tehnice majore) eu zic ca s-ar rezolva o "parte" din problema parcarilor si ar trebui luate actiuni mai aspre asupra parcatului aiurea + montarea mai multor bolarzi si pe strazile laterale care ar trebui sa fie golite cu astfel de proiecte).
- Dezavantaje:
veniti cu argumente ca sa discutam ideea. Ar fi interesant de vazut care ar fi impedimentele pe care eu poate le-am omis.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
Sunt total de acord. Pe câte nivele trebuie construită parcarea ? Acest lucru se calcuează, se pot face la nevoie mai mult de 2 nivele. Nu-și are sens pct. 4.
Toate noile stații de metrou de pe M 5 ar trebui prevăzute cu parcări.
Sunt total de acord. Pe câte nivele trebuie construită parcarea ? Acest lucru se calcuează, se pot face la nevoie mai mult de 2 nivele. Nu-și are sens pct. 4.
Toate noile stații de metrou de pe M 5 ar trebui prevăzute cu parcări.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Cristi N
Foarte bun inceputul de analiza.
Eu zic ca aproape tot calculul se invarte in jurul banilor: costul de investitie, costul de operare si rata de amortizare care e in stransa legatura cu tarifele percepute.
Legat de partea de investitie, din ce am vazut pana acum un loc de parcare in ultimele 2 parcari subterane construite: Universitate si Decebal se invarte in jurul a 30k E cost de constructie. Putem presupune ca acest cost este umflat artificial si un privat ar putea sa il scada daca face investitia cu banii lui. din pacate nu avem nici macar o estimare grosiera in sensul asta.
Legat de partea de operare iarasi suntem in ceata, nu stim care sunt costurile.
La partea de tarife situatia e ceva mai buna, avem destul de multe exemple astfel incat sa ne facem o idee. Un abonament e in jur de 100E pe luna si tarifele orare se invart in intervalul 2-5 lei pe ora.
Daca e sa fortam un calcul vedem ca doar pentru acoperirea costurilor de constructie din abonamente ar fi nevoie de ~25 de ani.
Foarte bun inceputul de analiza.
Eu zic ca aproape tot calculul se invarte in jurul banilor: costul de investitie, costul de operare si rata de amortizare care e in stransa legatura cu tarifele percepute.
Legat de partea de investitie, din ce am vazut pana acum un loc de parcare in ultimele 2 parcari subterane construite: Universitate si Decebal se invarte in jurul a 30k E cost de constructie. Putem presupune ca acest cost este umflat artificial si un privat ar putea sa il scada daca face investitia cu banii lui. din pacate nu avem nici macar o estimare grosiera in sensul asta.
Legat de partea de operare iarasi suntem in ceata, nu stim care sunt costurile.
La partea de tarife situatia e ceva mai buna, avem destul de multe exemple astfel incat sa ne facem o idee. Un abonament e in jur de 100E pe luna si tarifele orare se invart in intervalul 2-5 lei pe ora.
Daca e sa fortam un calcul vedem ca doar pentru acoperirea costurilor de constructie din abonamente ar fi nevoie de ~25 de ani.
- siciltir
-
Posted:
-
- Serba
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Serba
Eu am locul de la o vecina ce s-a mutat din zona, dar din ce am inteles, procedura de obtinere este standard, prin cerere la ADP S6, mentionandu-se ca se doreste loc in Smart Parking. Daca exista disponibil, se ofera pe loc. Pretul este de 115 lei/luna, un pret foarte ok avand in vedere avantajele. Sistemul este fiabil, are generator de curent in caz de avarie la retea. Acum aproximativ un an am avut parte de o revopsire a platformelor, avand in vedere ca incepusera sa rugineasca. In rest, se face intretinere periodica (nu stiu intervalul). Oricum, in 3 ani de cand parchez acolo n-a avut niciun fel de probleme tehnice.
In ceea ce priveste aspectul, nu am auzit pe absolut nimeni plangandu-se ca strica peisajul. Din contra, multi din cei cu care am vorbit spun ca si-ar dori mai multe si se intreaba de ce nu s-a continuat proiectul.
Ca o adaugire, modelul acesta de parking este doar pentru masini standard (sedan, hatchback etc.). Suv-urile nu incap din cauza inaltimii reduse a platformelor. Exista si un model mai inalt, dar nu cred ca exista in Sectorul 6 asa ceva.
Cristi N wrote:
Inteleg ca ai un loc inchiriat intr-una din parcarile astea, ai putea face un review al experientei?
Ma gandesc la chestii de genul: procedura de obtinere a locului, chirie lunara, intretinere/fiabilitate sistem, grad de satisfactie chiriasi, ce parere au vecinii avand in vedere ca totusi a aparut o constructie intre blocuri, etc.
Eu am locul de la o vecina ce s-a mutat din zona, dar din ce am inteles, procedura de obtinere este standard, prin cerere la ADP S6, mentionandu-se ca se doreste loc in Smart Parking. Daca exista disponibil, se ofera pe loc. Pretul este de 115 lei/luna, un pret foarte ok avand in vedere avantajele. Sistemul este fiabil, are generator de curent in caz de avarie la retea. Acum aproximativ un an am avut parte de o revopsire a platformelor, avand in vedere ca incepusera sa rugineasca. In rest, se face intretinere periodica (nu stiu intervalul). Oricum, in 3 ani de cand parchez acolo n-a avut niciun fel de probleme tehnice.
In ceea ce priveste aspectul, nu am auzit pe absolut nimeni plangandu-se ca strica peisajul. Din contra, multi din cei cu care am vorbit spun ca si-ar dori mai multe si se intreaba de ce nu s-a continuat proiectul.
Ca o adaugire, modelul acesta de parking este doar pentru masini standard (sedan, hatchback etc.). Suv-urile nu incap din cauza inaltimii reduse a platformelor. Exista si un model mai inalt, dar nu cred ca exista in Sectorul 6 asa ceva.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Cristi N
@siciltir: Eu ma gandeam ca operarea acopera tot: mentenanta, utiliati, salariii, etc. Pe de alta parte nu am luat in calcul inchirierile cu ora care sunt mult mai profitabile.
@Serba: Credeam ca sunt operate de InterParking nu de ADP S6. Multumesc mult.
@siciltir: Eu ma gandeam ca operarea acopera tot: mentenanta, utiliati, salariii, etc. Pe de alta parte nu am luat in calcul inchirierile cu ora care sunt mult mai profitabile.
@Serba: Credeam ca sunt operate de InterParking nu de ADP S6. Multumesc mult.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
1689
Autoturismele alimentate cu GPL nu pot fi parcate in locuri inchise.
Autoturismele alimentate cu GPL nu pot fi parcate in locuri inchise.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Nenea_titi
Normal ar trebui ca la parcările astea, dacă ai drum zilnice acolo (lucrezi), să se facă un abonament. Așa, 70lei/zi, păi într-o lună dă o poate jumătate de salariu la parcare. În zonele rezidențiale, parcările sunt puține, și alea ocupate de câte unul care vine și el din neant și parchează pe 2 locuri. De exemplu dacă ajungi noaptea acasă în Crângași, nu mai ai unde parca. Și peste 1/3 din mașini sunt de provincie.
Normal ar trebui ca la parcările astea, dacă ai drum zilnice acolo (lucrezi), să se facă un abonament. Așa, 70lei/zi, păi într-o lună dă o poate jumătate de salariu la parcare. În zonele rezidențiale, parcările sunt puține, și alea ocupate de câte unul care vine și el din neant și parchează pe 2 locuri. De exemplu dacă ajungi noaptea acasă în Crângași, nu mai ai unde parca. Și peste 1/3 din mașini sunt de provincie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
1/3 din mașini ( mi se pare mult numărul lor, sunt convins că e o exagerare ) nu sunt din provincie, ci sunt înmatriculate acolo. Șoferii stau în cartier, sunt bucureșteni sadea sau au închiriat apartamente în zonă.
Treaba cu ce caută mașini înmaticulate în țară în parcările din Crângași ai spus-o din pură răutate.
1/3 din mașini ( mi se pare mult numărul lor, sunt convins că e o exagerare ) nu sunt din provincie, ci sunt înmatriculate acolo. Șoferii stau în cartier, sunt bucureșteni sadea sau au închiriat apartamente în zonă.
Treaba cu ce caută mașini înmaticulate în țară în parcările din Crângași ai spus-o din pură răutate.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Cristi N
La oricare parcare privata iti poti face abonament, am scris mai sus si ar trebui sa fie cel mult in jur de 100E/luna.
Legat de procentul de 1/3 numere de provincie, probabil e mai mic in realitate dar nu cu mult si asta vine din cauza birocratiei. In RO e destul de greu sa iti schimbi domiciliul si nu exista nici vreun avantaj din asta sau metoda eficienta de constrangere in sensul asta.
Offtopic/ discutie aditionala: Eu unul as vedea fezabil pur si simplu renuntarea la actualul sistem de inmatriculare in functie de judetul de domiciliu. De exemplu nu se schimba formatul numerelor si la vanzarea vehiculului nu mai e obligatorie schimbarea numarului ci doar a propietarului din CI/CIV. Un pas in sensul asta va fi facut in 2021 cand se va renunta la scrierea in clar a adresei de domiciliu pe cartea de identitate.
La oricare parcare privata iti poti face abonament, am scris mai sus si ar trebui sa fie cel mult in jur de 100E/luna.
Legat de procentul de 1/3 numere de provincie, probabil e mai mic in realitate dar nu cu mult si asta vine din cauza birocratiei. In RO e destul de greu sa iti schimbi domiciliul si nu exista nici vreun avantaj din asta sau metoda eficienta de constrangere in sensul asta.
Offtopic/ discutie aditionala: Eu unul as vedea fezabil pur si simplu renuntarea la actualul sistem de inmatriculare in functie de judetul de domiciliu. De exemplu nu se schimba formatul numerelor si la vanzarea vehiculului nu mai e obligatorie schimbarea numarului ci doar a propietarului din CI/CIV. Un pas in sensul asta va fi facut in 2021 cand se va renunta la scrierea in clar a adresei de domiciliu pe cartea de identitate.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
cris_m
La placutele de inmatriculare se poate lua sistemul de la vecinii unguri, ei nu au judete. La ei formatul e AAA 1234, unde AAA sunt 3 litere aleatoare, respectiv 1234 un numar.
La placutele de inmatriculare se poate lua sistemul de la vecinii unguri, ei nu au judete. La ei formatul e AAA 1234, unde AAA sunt 3 litere aleatoare, respectiv 1234 un numar.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination