Topic: Rathgeber M / m (1994-2007)
154 posts, 68865 views
📖 Pagination options
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
bercenicity
Zgomotul ala îmi da imperesia de tehnologie veche, neoptima - caracteristic transmisiilor cu roti dințate cu dinți drepti.
Nu prinsesem decât vagoane cu boghiuri de V3A și Tatra și am avut o părere proasta despre partea lor de tracțiune.
Zgomotul ala îmi da imperesia de tehnologie veche, neoptima - caracteristic transmisiilor cu roti dințate cu dinți drepti.
Nu prinsesem decât vagoane cu boghiuri de V3A și Tatra și am avut o părere proasta despre partea lor de tracțiune.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
ADK
Avantajul acestor tramvaie era și viteza pe care o aveau față de V3A.
Avantajul acestor tramvaie era și viteza pe care o aveau față de V3A.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
WT_fan06
Se pare că au circulat compoziții M5+m4 și în orașul lor natal, München. În acest videoclip apare un astfel de cuplu (motor M5 #2616 + remorcă m4 neidentificată) de mai multe ori. Videoclipul de arhivă surprinde activitatea de pe linia 16 din München, iar nostalgicii pot vedea cât de sprintene erau tramvaiele Rathgeber pe liniile întreținute, dar și sunetul lor caracteristic (până la trecerea pe boghiuri V3A) care se distinge foarte bine, mai ales când tramvaiele merg cu viteză.
Garnitura M5 #2616 se află astăzi în muzeul de transport public al MVG, alături de M5 #2668, m5 #3539, m5 #3545, M4 #2412, M4 #2462, M4 #2924 (vagon istoric de școală), m4 #3390, m4 #3407, m4 #3463 și tramvaiul Rathgeber dublu articulat de tip P 1.65 #102.
https://www.youtube.com/watch?v=ObdJdKwKdoY
Tot pentru nostalgici, aruncați o privire pe canalele de youtube Railroad Pacific și FMTM e.V. (Freunde des Münchner Trambahnmuseums), unde veți găsi o sumedenie de videoclipuri cu aceste tramvaie.
Se pare că au circulat compoziții M5+m4 și în orașul lor natal, München. În acest videoclip apare un astfel de cuplu (motor M5 #2616 + remorcă m4 neidentificată) de mai multe ori. Videoclipul de arhivă surprinde activitatea de pe linia 16 din München, iar nostalgicii pot vedea cât de sprintene erau tramvaiele Rathgeber pe liniile întreținute, dar și sunetul lor caracteristic (până la trecerea pe boghiuri V3A) care se distinge foarte bine, mai ales când tramvaiele merg cu viteză.
Garnitura M5 #2616 se află astăzi în muzeul de transport public al MVG, alături de M5 #2668, m5 #3539, m5 #3545, M4 #2412, M4 #2462, M4 #2924 (vagon istoric de școală), m4 #3390, m4 #3407, m4 #3463 și tramvaiul Rathgeber dublu articulat de tip P 1.65 #102.
https://www.youtube.com/watch?v=ObdJdKwKdoY
Tot pentru nostalgici, aruncați o privire pe canalele de youtube Railroad Pacific și FMTM e.V. (Freunde des Münchner Trambahnmuseums), unde veți găsi o sumedenie de videoclipuri cu aceste tramvaie.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
PaulIP
2 cupluri M5+m5 si 3 cupluri M4+m4... Iar noua ne e teama ca va fi casat ultimul M4+m4, dupa ce am ramas oricum fara vreo remorca m5...
2 cupluri M5+m5 si 3 cupluri M4+m4... Iar noua ne e teama ca va fi casat ultimul M4+m4, dupa ce am ramas oricum fara vreo remorca m5...
- PaulIP
-
Posted:
-
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
nokia2110
Producere tramvaie "Ratgebgeber" (nu ştiu dacă erau 4.65 sau model mai vechi):
Producere tramvaie "Ratgebgeber" (nu ştiu dacă erau 4.65 sau model mai vechi):
- WT_fan06
-
Posted:
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
WT_fan06
O imagine de colecție cu o garnitură Rathgeber M5.65 + m4.65. Este vorba despre cuplul #2509+3491 surprins în anul 1998 de Peter Hautzinger la Piața Râmnicu Sărat.
Se observă starea excelentă în care sunt vagoanele ce abia fuseseră livrate la București în martie 1998.
#2509 a avut o istorie mai îndelungată. Este fabricat în anul 1963 pentru MVG München, unde primește numărul de inventar #983. În anul 1970 este renumerotat în #2509. Este retras din ciruculație la München și trimis la București în 1998. Va circula până în anul 2007, fiind unul dintre ultimele vagoane Rathgeber ce au circulat. Inițial a fost cuplat cu remorca m4.65 #3491 (ajunsă și ea la București tot în martie 1998), însă spre final va ajunge să circule cuplat cu remorca m5.65 #3533.
Dacă poate cineva să completeze acest istoric cu anul casării lui #2509, este binevenit.
Foto: Peter Hautzinger (1998) - http://irths.com/fotos/foto_6756.php
Sursa: IRTHS.com - http://irths.com/bildersets/bilderset_124.php
O imagine de colecție cu o garnitură Rathgeber M5.65 + m4.65. Este vorba despre cuplul #2509+3491 surprins în anul 1998 de Peter Hautzinger la Piața Râmnicu Sărat.
Se observă starea excelentă în care sunt vagoanele ce abia fuseseră livrate la București în martie 1998.
#2509 a avut o istorie mai îndelungată. Este fabricat în anul 1963 pentru MVG München, unde primește numărul de inventar #983. În anul 1970 este renumerotat în #2509. Este retras din ciruculație la München și trimis la București în 1998. Va circula până în anul 2007, fiind unul dintre ultimele vagoane Rathgeber ce au circulat. Inițial a fost cuplat cu remorca m4.65 #3491 (ajunsă și ea la București tot în martie 1998), însă spre final va ajunge să circule cuplat cu remorca m5.65 #3533.
Dacă poate cineva să completeze acest istoric cu anul casării lui #2509, este binevenit.
Foto: Peter Hautzinger (1998) - http://irths.com/fotos/foto_6756.php
Sursa: IRTHS.com - http://irths.com/bildersets/bilderset_124.php
6756_terhautz.jpg (298.75 KB; downloaded 4384 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
cris_m
Din colectia domnului Andrei Barsan, postate pe blogul personal www.abujie.ro
2526 - linia 40 - Bulevardul 1 Decembrie 1918
2518 - linia 40 - Piata Sfantul Gheorghe
Din colectia domnului Andrei Barsan, postate pe blogul personal www.abujie.ro
2526 - linia 40 - Bulevardul 1 Decembrie 1918
ct-143-4380_IMG-1024x767-980x480.jpg (257.23 KB; downloaded 4177 times)
2518 - linia 40 - Piata Sfantul Gheorghe
tt133-3369_IMG-980x480.jpg (289.56 KB; downloaded 4172 times)
- Bogdan Ciorascu
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
cris_m
Nu cred ca este Pallady pentru ca e mai inalta cladirea din dreapta, pare sa fie o hala de la Faur. Mai mult, pe fundal pare ca bulevardul o ia spre dreapta, singurul pe unde circula 40 fiind chiar 1 Decembrie.
Nu cred ca este Pallady pentru ca e mai inalta cladirea din dreapta, pare sa fie o hala de la Faur. Mai mult, pe fundal pare ca bulevardul o ia spre dreapta, singurul pe unde circula 40 fiind chiar 1 Decembrie.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
bercenicity
Pallady la devierea din zona statiei Policolor; halele din dreapta sunt ale Chimoparului inca ne-demloat.
Pallady la devierea din zona statiei Policolor; halele din dreapta sunt ale Chimoparului inca ne-demloat.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
PaulIP
Habar n-aveam ca Pallady avea doar o banda+linia de tramvai
Habar n-aveam ca Pallady avea doar o banda+linia de tramvai
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber (1994-2007)
andrei11
Pallady a avut tot timpul 3 benzi / sens, linie de tramvai și 2 scuaruri de verdeață între liniile de tramvai și benzile auto ! Acolo evident e B-dul 1 Decembrie 1918 !
Pallady a avut tot timpul 3 benzi / sens, linie de tramvai și 2 scuaruri de verdeață între liniile de tramvai și benzile auto ! Acolo evident e B-dul 1 Decembrie 1918 !
1 Dec 1918.jpg (435.54 KB; downloaded 4030 times)
📖 Pagination options