Topic: Știri și articole din presă
490 posts, 171155 views
📖 Pagination options
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
mindmasster
Pasajul Basarab şi "Lia Manoliu", gata în 2011
Două mari proiecte urmează să se finalizeze anul acesta: pasajul Basarab, dotat cu lifturi şi trotuar rulant, şi Stadionul Naţional, unde se va organiza finala Europa League de anul viitor. Municipalitatea nu a anunţat, însă, începerea niciunui alt proiect de anvergură, ci doar continuarea continuarea lucrărilor la Bulevardul Uranus, al cărui prim tronson ar trebui să fie gata anul acesta.
Pe 1 martie, bucureştenii ar trebui să poată circula pe pasajul ultramodern, cu o lungime de 1.900 de metri, dotat cu lifturi şi trotuar rulant. Pasajul Basarab va face legătura rutieră între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea şi Şoseaua Grozăveşti.
Un trotuar rulant va lega peronul Gării de Nord de staţia pe tramvai situată pe pasaj. Lucrările la acest pasaj au început în luna noiembrie 2006 şi iniţial trebuiau încheiate în luna martie a anului 2009.
Stadionul va fi inaugurat în august
În luna august, pe Stadionul Naţional Lia Manoliu, ar trebui să se joace meciul România – Argentina, iar edilul-şef Sorin Oprescu a dat asigurări că acest lucru se va întâmpla. „În martie se poate pune gazonul, ca la începutul lui august să poată să aibă loc inaugurarea oficială la meciul România-Argentina“, a declarat Sorin Oprescu la mijlocul lunii trecute, în urma unei inspecţii la stadion.
Lucrările la arenă au început în 2007. Unul dintre elementele de unicitate ale construcţiei este faptul că accesul suporterilor la meciuri se va face simultan prin 94 de căi de acces, astfel încât spectatorii se vor putea prezenta cu cel mult 20 de minute înainte de începerea partidelor.
Parcare pentru navetişti
Un alt proiect care se află pe lista obiectivelor municipalităţii este finalizarea, în această vară, a lucrărilor din Centrul Istoric. Începute în 2008, lucrările au fost întârziate atât de vestigiile descoperite în zonă, care au necesitat conservarea lor, cât şi de neînţelegerile dintre primarul Sorin Oprescu şi firma care s-a ocupat de lucrări, Sedesa. Primarul a reziliat contractul cu această firmă, nemulţumit de lentoarea cu care se desfăşurau reabilitările, apoi s-a răzgândit şi a prelungit contractul cu această firmă, pentru ca în final să anunţe rezilierea şi scoaterea străzilor nereabilitate încă la licitaţie.
Anul acesta, bucureştenii vor putea circula şi pe primul tronson al Bulevardului Uranus, cuprins între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan. Cu o lungime de 1.750 de metri, acest prim tronson costă municipalitatea peste 38 de milioane de euro.
De asemenea, va fi terminată şi prima parcare de tip park&ride din Capitală, cea de la Băneasa. Parcarea de 400 de locuri, contruită la capătul liniei de tramvai 5 va fi destinată navetiştilor, iar accesul şoferilor se va face pe baza abonamentelor RATB sau Metrorex.
Şosele lărgite
În ceea ce priveşte lucrările care vor începe în acest an, trebuie menţionatPasajul subteran de la Piaţa Presei Libere, care va avea câte două benzi pe fiecare sens şi o lungime de 740 de metri. Intrarea în pasaj se va face dinspre Fântâna Mioriţa şi se va putea ieşi fie spre Bulevardul Kiseleff, fie spre Mărăşeşti.
De asemenea, în planuri există şi supralărgirea la patru benzi a Şoselei Fabrica de Glucoză, dar şi amenajarea şoselei Doamna Ghica şi legarea acesteia de Bulevardul Chişinău printr-un pasaj peste calea ferată.
Şcolile BEI, finalizate în acest an
Primarul Sorin Oprescu a declarat că lucrările de reabilitare la toate şcolile şi grădiniţele incluse în programul BEI vor fi gata până la finele acestui an. În programul BEI sunt incluse 102 instituţii de învăţământ preuniversitar din Capitală. Până în prezent 33 de şcoli au fost finalizate integral. Valoarea totală a proiectului este de 228,2 milioane de euro, dintre care 112,2 milioane euro reprezintă un împrumut acordat de BEI, 116 milioane de euro fiind din bugetul local
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...59990.html
Pasajul Basarab şi "Lia Manoliu", gata în 2011
Două mari proiecte urmează să se finalizeze anul acesta: pasajul Basarab, dotat cu lifturi şi trotuar rulant, şi Stadionul Naţional, unde se va organiza finala Europa League de anul viitor. Municipalitatea nu a anunţat, însă, începerea niciunui alt proiect de anvergură, ci doar continuarea continuarea lucrărilor la Bulevardul Uranus, al cărui prim tronson ar trebui să fie gata anul acesta.
Pe 1 martie, bucureştenii ar trebui să poată circula pe pasajul ultramodern, cu o lungime de 1.900 de metri, dotat cu lifturi şi trotuar rulant. Pasajul Basarab va face legătura rutieră între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea şi Şoseaua Grozăveşti.
Un trotuar rulant va lega peronul Gării de Nord de staţia pe tramvai situată pe pasaj. Lucrările la acest pasaj au început în luna noiembrie 2006 şi iniţial trebuiau încheiate în luna martie a anului 2009.
Stadionul va fi inaugurat în august
În luna august, pe Stadionul Naţional Lia Manoliu, ar trebui să se joace meciul România – Argentina, iar edilul-şef Sorin Oprescu a dat asigurări că acest lucru se va întâmpla. „În martie se poate pune gazonul, ca la începutul lui august să poată să aibă loc inaugurarea oficială la meciul România-Argentina“, a declarat Sorin Oprescu la mijlocul lunii trecute, în urma unei inspecţii la stadion.
Lucrările la arenă au început în 2007. Unul dintre elementele de unicitate ale construcţiei este faptul că accesul suporterilor la meciuri se va face simultan prin 94 de căi de acces, astfel încât spectatorii se vor putea prezenta cu cel mult 20 de minute înainte de începerea partidelor.
Parcare pentru navetişti
Un alt proiect care se află pe lista obiectivelor municipalităţii este finalizarea, în această vară, a lucrărilor din Centrul Istoric. Începute în 2008, lucrările au fost întârziate atât de vestigiile descoperite în zonă, care au necesitat conservarea lor, cât şi de neînţelegerile dintre primarul Sorin Oprescu şi firma care s-a ocupat de lucrări, Sedesa. Primarul a reziliat contractul cu această firmă, nemulţumit de lentoarea cu care se desfăşurau reabilitările, apoi s-a răzgândit şi a prelungit contractul cu această firmă, pentru ca în final să anunţe rezilierea şi scoaterea străzilor nereabilitate încă la licitaţie.
Anul acesta, bucureştenii vor putea circula şi pe primul tronson al Bulevardului Uranus, cuprins între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan. Cu o lungime de 1.750 de metri, acest prim tronson costă municipalitatea peste 38 de milioane de euro.
De asemenea, va fi terminată şi prima parcare de tip park&ride din Capitală, cea de la Băneasa. Parcarea de 400 de locuri, contruită la capătul liniei de tramvai 5 va fi destinată navetiştilor, iar accesul şoferilor se va face pe baza abonamentelor RATB sau Metrorex.
Şosele lărgite
În ceea ce priveşte lucrările care vor începe în acest an, trebuie menţionatPasajul subteran de la Piaţa Presei Libere, care va avea câte două benzi pe fiecare sens şi o lungime de 740 de metri. Intrarea în pasaj se va face dinspre Fântâna Mioriţa şi se va putea ieşi fie spre Bulevardul Kiseleff, fie spre Mărăşeşti.
De asemenea, în planuri există şi supralărgirea la patru benzi a Şoselei Fabrica de Glucoză, dar şi amenajarea şoselei Doamna Ghica şi legarea acesteia de Bulevardul Chişinău printr-un pasaj peste calea ferată.
Şcolile BEI, finalizate în acest an
Primarul Sorin Oprescu a declarat că lucrările de reabilitare la toate şcolile şi grădiniţele incluse în programul BEI vor fi gata până la finele acestui an. În programul BEI sunt incluse 102 instituţii de învăţământ preuniversitar din Capitală. Până în prezent 33 de şcoli au fost finalizate integral. Valoarea totală a proiectului este de 228,2 milioane de euro, dintre care 112,2 milioane euro reprezintă un împrumut acordat de BEI, 116 milioane de euro fiind din bugetul local
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...59990.html
- bekxy
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
bekxy
Mai crede cineva că se va circula pe pasajul Basarab la 1 martie? Adică peste 54 de zile? De... iarnă?
Mai crede cineva că se va circula pe pasajul Basarab la 1 martie? Adică peste 54 de zile? De... iarnă?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- horex
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
horex
http://b365.realitatea.net/news/arhitectul-sef-al-capitalei-gata-cu-excesul-de-pasaje-supraterane-pasajul-basarb-a-fost-o-greseala/
Este asa usor sa critici si sa pui frane. Asta s-a facut in Bucuresti 20 de ani. Asta nu o facem ca nu sunt bani, asta nu o facem ca sunt interese, asta nu o facem ca ies asociatiile in strada... asa ca mai bine nu facem nimic.
http://b365.realitatea.net/news/arhitectul-sef-al-capitalei-gata-cu-excesul-de-pasaje-supraterane-pasajul-basarb-a-fost-o-greseala/
Este asa usor sa critici si sa pui frane. Asta s-a facut in Bucuresti 20 de ani. Asta nu o facem ca nu sunt bani, asta nu o facem ca sunt interese, asta nu o facem ca ies asociatiile in strada... asa ca mai bine nu facem nimic.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
andrei11
S-a gasit omul sa vorbeasca. Cand se va bloca toata circulatia in Bucuresti se va redeschide constructia de pasaje supraterane. Respect toate punctele de vedere, dar eu unul nu am nimic impotriva podurilor din Bucuresti.
S-a gasit omul sa vorbeasca. Cand se va bloca toata circulatia in Bucuresti se va redeschide constructia de pasaje supraterane. Respect toate punctele de vedere, dar eu unul nu am nimic impotriva podurilor din Bucuresti.
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
DanCld
Ca principiu de arhitectura, la nivel de 2011 pasajele supraterane nu prea au ce cauta intr-un spatiu urban - asta din motive strict estetice. Periferiile urbane nu intra insa nicaieri in aceasta paradigma dintr-un motiv foarte simplu: acolo se intersecteaza tot felul de drumuri interurbane cu artere de tip centura, penetratii, artere de tranzit etc etc. Intr-un Bucuresti planificat altfel nu am fi avut nevoie de pasajul Basarab; acum ca il avem hai sa "make the best of it"!
Ca principiu de arhitectura, la nivel de 2011 pasajele supraterane nu prea au ce cauta intr-un spatiu urban - asta din motive strict estetice. Periferiile urbane nu intra insa nicaieri in aceasta paradigma dintr-un motiv foarte simplu: acolo se intersecteaza tot felul de drumuri interurbane cu artere de tip centura, penetratii, artere de tranzit etc etc. Intr-un Bucuresti planificat altfel nu am fi avut nevoie de pasajul Basarab; acum ca il avem hai sa "make the best of it"!
- gabriels
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
gabriels
Oprescu: Podul Basarab se deschide circulației rutiere la sfârșitul lunii martie
Circulaţia rutieră pe podul Basarab se va deschide la sfârşitul lunii martie, a declarat, astăzi, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, în timpul verificărilor la Pasajul Basarab.
Lucrările la Pasajul Basarab sunt finalizate în proporție de 98%Sursa: Theodor Pană
''Mai este de betonat jumătate de pod, după care începe amenajarea căii rutiere. Nu este simplă această operaţiune, care va fi continuată de încercările de tensionare a hobanelor'', a precizat Oprescu, citat de Agerpres.
Primarul general a spus că imediat după ce se va da drumul la circulaţia rutieră pe pod vor demara lucrările de montare a căii de rulare a tramvaielor.
Potrivit primarului Sorin Oprescu, circulaţia rutieră în zona Pasajului Basarab se desfăşoară deja în condiţii optime pe părţile laterale ale pasajului. ''Încep să fie făcute amenajările pe Cuza, Titulescu şi Banu Manta. Pe sub pod se circulă deja şi este o adevărată plăcere. Este singurul loc din Bucureşti unde traficul rutier e foarte bun'', a spus Oprescu. El s-a arătat convins că şi pe Calea Plevnei, pe str. Orhideelor, se va circula la fel de bine.
Potrivit informaţiilor furnizate de Primăria Municipiului Bucureşti, din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrările la Pasajul Basarab sunt finalizate în proporţie de 98%.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. Nicolae Titulescu - Şos. Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bd. Vasile Milea, respectiv Şos. Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principalul de circulaţie al municipiului Bucureşti în partea de nord-vest.
Valoarea totală a contractului este de 160.738.329 euro, cu TVA inclus. contractul a fost semnat la data de 10 iulie 2006, având durata de execuţie de 45 de luni şi cu o perioadă de garanţie de 120 de luni.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/oprescu-podul-basarab-se-deschide-circulatiei-rutiere-la-sfarsitul-lunii-martie-922486.html
Oprescu: Podul Basarab se deschide circulației rutiere la sfârșitul lunii martie
Circulaţia rutieră pe podul Basarab se va deschide la sfârşitul lunii martie, a declarat, astăzi, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, în timpul verificărilor la Pasajul Basarab.
Lucrările la Pasajul Basarab sunt finalizate în proporție de 98%Sursa: Theodor Pană
''Mai este de betonat jumătate de pod, după care începe amenajarea căii rutiere. Nu este simplă această operaţiune, care va fi continuată de încercările de tensionare a hobanelor'', a precizat Oprescu, citat de Agerpres.
Primarul general a spus că imediat după ce se va da drumul la circulaţia rutieră pe pod vor demara lucrările de montare a căii de rulare a tramvaielor.
Potrivit primarului Sorin Oprescu, circulaţia rutieră în zona Pasajului Basarab se desfăşoară deja în condiţii optime pe părţile laterale ale pasajului. ''Încep să fie făcute amenajările pe Cuza, Titulescu şi Banu Manta. Pe sub pod se circulă deja şi este o adevărată plăcere. Este singurul loc din Bucureşti unde traficul rutier e foarte bun'', a spus Oprescu. El s-a arătat convins că şi pe Calea Plevnei, pe str. Orhideelor, se va circula la fel de bine.
Potrivit informaţiilor furnizate de Primăria Municipiului Bucureşti, din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrările la Pasajul Basarab sunt finalizate în proporţie de 98%.
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. Nicolae Titulescu - Şos. Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bd. Vasile Milea, respectiv Şos. Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principalul de circulaţie al municipiului Bucureşti în partea de nord-vest.
Valoarea totală a contractului este de 160.738.329 euro, cu TVA inclus. contractul a fost semnat la data de 10 iulie 2006, având durata de execuţie de 45 de luni şi cu o perioadă de garanţie de 120 de luni.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/oprescu-podul-basarab-se-deschide-circulatiei-rutiere-la-sfarsitul-lunii-martie-922486.html
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
shoppy
Incercarile ca incercarile dar succesurile pe cand?
domn doctor primar wrote:
... va fi continuată de încercările de tensionare a hobanelor''
Incercarile ca incercarile dar succesurile pe cand?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
De fapt hobanele sunt tensionate, mai ramane de facut operatiunea de tensionare finala - verificare a tensionarii daca corespunde cu cea impusa de proiectare.
De fapt hobanele sunt tensionate, mai ramane de facut operatiunea de tensionare finala - verificare a tensionarii daca corespunde cu cea impusa de proiectare.
- Techno
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Techno
Pasajul Basarab, gata în aprilie doar dacă vremea ţine cu constructorii
http://www.zf.ro/constructii-imobiliare...ii-8025769
Pasajul Basarab, gata în aprilie doar dacă vremea ţine cu constructorii
http://www.zf.ro/constructii-imobiliare...ii-8025769
- SniperGuy
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
SniperGuy
Pasajul Basarab s-a scumpit cu 17,2 milioane euro, pe ultima sută de metri
În ultimele zile ale anului trecut, nota de plată a Primăriei Capitalei pentru Pasajul Basarab s-a mai încărcat cu 17,2 milioane de euro, în urma semnării unui nou act adițional la contractul inițial. Bucureștenii vor putea circula pe pasaj începând cu sfârșitul acestei luni, a anunțat sâmbătă Sorin Oprescu.
Reprezentanții Primăriei au adăugat pe 30 decembrie 2010 al șaselea act adițional la contractul inițial pentru construcția Pasajului Basarab. În urma semnării acestui act, Asocierea ASTALDI S.p.A si FCC CONSTRUCCION SA va primi încă 73 milioane lei cu TVA (aproximativ 17,2 milioane de euro) pentru finalizarea lucrării.
Actul adițional se referă la lucrări ce nu au fost cuprinse în contractul inițial. Este vorba de lucrări la rețelele edilitare, iluminat public, managementul traficului, amenajarea zonei Gara de Nord, cu trotuarele rulante, iluminatul arhitectural și racordul la linia de tramvai de pe Giulești, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei.
Cu câteva luni înainte, pe 10 septembrie, a fost semnat un alt act adițional care a mai adăugat la costul lucrării încă 10 milioane de euro. Acel act adițional a cuprins lucrări ce vizau rețelele edilitare, structura de pod, creșterea coeficientului de risc seismic și asigurarea unei rezistențe mai ridicate, a mai precizat Ion Dedu.
În acest moment, lucrările sunt finalizate în proporţie de 98%, iar la sfârșitul lunii martie, şoferii bucureşteni vor putea circula pe pasaj, potrivit primarului general.
Pasajul denivelat Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. Nicolae Titulescu Şos. Orhideelor Podul Grozăveşti Bd. Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şos. Grozăveşti. Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri, din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa şi 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. Bretelele de acces la pasaj au 1126 metri lungime, iar rampele de acces 1250 metri.
În zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare care vor face legătura între nivelul peroanelor staţiilor şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
Contractul pentru construcţia Pasajului Basarab a fost semnat la data de 10.07.2006, cu o durată a execuţiei de 45 de luni şi o perioadă de garanţie de 120 de luni.
Sursa: http://b365.ro/news/pasajul...-de-metri/
Pasajul Basarab s-a scumpit cu 17,2 milioane euro, pe ultima sută de metri
În ultimele zile ale anului trecut, nota de plată a Primăriei Capitalei pentru Pasajul Basarab s-a mai încărcat cu 17,2 milioane de euro, în urma semnării unui nou act adițional la contractul inițial. Bucureștenii vor putea circula pe pasaj începând cu sfârșitul acestei luni, a anunțat sâmbătă Sorin Oprescu.
Reprezentanții Primăriei au adăugat pe 30 decembrie 2010 al șaselea act adițional la contractul inițial pentru construcția Pasajului Basarab. În urma semnării acestui act, Asocierea ASTALDI S.p.A si FCC CONSTRUCCION SA va primi încă 73 milioane lei cu TVA (aproximativ 17,2 milioane de euro) pentru finalizarea lucrării.
Actul adițional se referă la lucrări ce nu au fost cuprinse în contractul inițial. Este vorba de lucrări la rețelele edilitare, iluminat public, managementul traficului, amenajarea zonei Gara de Nord, cu trotuarele rulante, iluminatul arhitectural și racordul la linia de tramvai de pe Giulești, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei.
Cu câteva luni înainte, pe 10 septembrie, a fost semnat un alt act adițional care a mai adăugat la costul lucrării încă 10 milioane de euro. Acel act adițional a cuprins lucrări ce vizau rețelele edilitare, structura de pod, creșterea coeficientului de risc seismic și asigurarea unei rezistențe mai ridicate, a mai precizat Ion Dedu.
În acest moment, lucrările sunt finalizate în proporţie de 98%, iar la sfârșitul lunii martie, şoferii bucureşteni vor putea circula pe pasaj, potrivit primarului general.
Pasajul denivelat Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. Nicolae Titulescu Şos. Orhideelor Podul Grozăveşti Bd. Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor), respectiv Şos. Grozăveşti. Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1450 de metri, din care 117 metri Podul pe Arce peste râul Dâmboviţa şi 340 de metri Podul Hobanat peste zona Gării de Nord. Bretelele de acces la pasaj au 1126 metri lungime, iar rampele de acces 1250 metri.
În zona Podului Hobanat va fi realizată staţia de tramvai dotată cu scări fixe, lifturi şi escalatoare care vor face legătura între nivelul peroanelor staţiilor şi nivelul solului, precum şi cu staţia de metrou Basarab.
Contractul pentru construcţia Pasajului Basarab a fost semnat la data de 10.07.2006, cu o durată a execuţiei de 45 de luni şi o perioadă de garanţie de 120 de luni.
Sursa: http://b365.ro/news/pasajul...-de-metri/
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
telvanni
Iar avem "perle" de la jurnalistii nostri atotstiutori:
"Singurul element la care se va lucra şi după inaugurarea pasajului este linia de tramvai, care nu este încă finalizată pe podul hobanat (în formă de arc), pe o lungime de 360 de metri"
Iar avem "perle" de la jurnalistii nostri atotstiutori:
"Singurul element la care se va lucra şi după inaugurarea pasajului este linia de tramvai, care nu este încă finalizată pe podul hobanat (în formă de arc), pe o lungime de 360 de metri"
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
Utilizator anonim
Pasajul Basarab va fi gata în aprilie doar dacă vremea va fi bună
Pasajul Basarab poate fi gata în aprilie doar dacă vremea este bună, spun constructorii acestuia, italienii de la Astaldi şi spaniolii de le FCC Construccio. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu anunţa sâmbătă că pasajul va fi deschis circulaţiei în luna martie.
Proiectul, care va lega zona de sud-vest a Capitalei de nordul oraşului peste Dâmboviţa şi linia de cale ferată, are o importanţă strategică pentru infrastructura rutieră a oraşului, dar vremea rece nu permite în prezent turnarea betoanelor - una dintre ultimele etape ale construcţiei, potrivit Mediafax.
"Se lucrează în continuare, chiar dacă nu la betonare, pentru că vremea nu permite, însă se fac diferite montaje sau legături. Activitatea nu s-a oprit, însă inaugurarea pasajului peste o lună este condiţionată de vreme, dar şi de rezultatele verificărilor la hobane (cabluri pentru partea suspendată a pasajului - n.red.) după tensionarea finală, care urmează după betonarea dalei podului hobanat (pod suspendat cu arcuri tip harpă - n.red.)", au declarat pentru Ziarul Financiar reprezentanţii asocierii Astaldi - FCC Construccion.
"Se fac probe şi la iluminatul arhitectural, care într-o săptămână - zece zile va fi gata", au mai spus reprezentanţii celor două companii.
Singurul element la care se va lucra şi după inaugurarea pasajului este linia de tramvai, care nu este încă finalizată pe podul hobanat (în formă de arc), pe o lungime de 360 de metri. Termenul contractual pentru finalizarea liniei de tramvai este luna iulie a acestui an. De altfel, linia dublă de tramvai este unul dintre elementele de interes ale pasajului, urmând să existe şi o staţie intermodală pe pod, care va fi legată de Gara de Nord printr-un trotuar rulant.
"Există deja resursa financiară pentru acest trotuar, care va fi paralel cu peronul 1 al Gării de Nord", au mai spus reprezentanţii Astaldi - FCC Construccion.
http://www.realitatea.net/pasajul-basar...09927.html
Pasajul Basarab va fi gata în aprilie doar dacă vremea va fi bună
Pasajul Basarab poate fi gata în aprilie doar dacă vremea este bună, spun constructorii acestuia, italienii de la Astaldi şi spaniolii de le FCC Construccio. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu anunţa sâmbătă că pasajul va fi deschis circulaţiei în luna martie.
Proiectul, care va lega zona de sud-vest a Capitalei de nordul oraşului peste Dâmboviţa şi linia de cale ferată, are o importanţă strategică pentru infrastructura rutieră a oraşului, dar vremea rece nu permite în prezent turnarea betoanelor - una dintre ultimele etape ale construcţiei, potrivit Mediafax.
"Se lucrează în continuare, chiar dacă nu la betonare, pentru că vremea nu permite, însă se fac diferite montaje sau legături. Activitatea nu s-a oprit, însă inaugurarea pasajului peste o lună este condiţionată de vreme, dar şi de rezultatele verificărilor la hobane (cabluri pentru partea suspendată a pasajului - n.red.) după tensionarea finală, care urmează după betonarea dalei podului hobanat (pod suspendat cu arcuri tip harpă - n.red.)", au declarat pentru Ziarul Financiar reprezentanţii asocierii Astaldi - FCC Construccion.
"Se fac probe şi la iluminatul arhitectural, care într-o săptămână - zece zile va fi gata", au mai spus reprezentanţii celor două companii.
Singurul element la care se va lucra şi după inaugurarea pasajului este linia de tramvai, care nu este încă finalizată pe podul hobanat (în formă de arc), pe o lungime de 360 de metri. Termenul contractual pentru finalizarea liniei de tramvai este luna iulie a acestui an. De altfel, linia dublă de tramvai este unul dintre elementele de interes ale pasajului, urmând să existe şi o staţie intermodală pe pod, care va fi legată de Gara de Nord printr-un trotuar rulant.
"Există deja resursa financiară pentru acest trotuar, care va fi paralel cu peronul 1 al Gării de Nord", au mai spus reprezentanţii Astaldi - FCC Construccion.
http://www.realitatea.net/pasajul-basar...09927.html
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Presa despre Pasajul Basarab
DanCld
sursa
Sistemul de scurgere, prima hibă a Pasajului Basarab
Scurgerea de pe podul Basarab se face rudimentar, prin nişte ţevi, direct în capul pietonilor. Foto: Mircea Păun
Apele pluviale de pe pod se scurg prin nişte ţevi de jumătate de metru direct în capul oamenilor care trec pe sub pod. Reprezentanţii Primăriei Capitalei spun că ştiu de această problemă care provine încă din faza de proiect a pasajului şi că s-au apucat deja să o remedieze.
Nici nu s-a inaugurat Pasajul Basarab, că au şi apărut primele probleme. Apa care se strânge pe pod se scurge prin nişte ţevi de aproximativ jumătate de metru, fixate pe marginea pasajului, direct pe pietoni şi pe maşinile din trafic.
Oamenii care trec zilnic prin această zonă se plâng de faptul că unele dintre aceste scurgeri sunt situate chiar deasupra intersecţiilor sau în dreptul trecerilor de pietoni. „Apa care se strânge pe pod, aşa mizerabilă şi plină de tot felul de gunoaie, ajunge prin acele ţevi scurte direct pe pamânt formând adevarate cratere, împroşcând totul în jur pe o rază de câţiva metri sau pe carosabil. În unele locuri apa cade de-a dreptul pe autovehiculele care trec sau staţionează la semafor sub pod“, a explicat, într-o sesizare postată online, Laurenţiu Napotean, unul dintre bucureştenii care trec des prin zonă.
Carosabilul, făcut ţăndări
Reprezentanţii Primăriei Generale spun că ştiu despre această problemă şi că lucrează deja la remedierea ei. „Am discutat despre acest aspect într-una din şedinţele de acum două săptămâni. Iniţial, aşa au fost proiectate scurgerile, dar vom face câteva modificări. În zonele în care apa ajunge pe carosabil sau pe pietoni, vom amenaja scurgeri care să ajungă pâna la canalizare, dar nu vom face asta pentru toate, pentru că presupune o investiţie suplimentară“, a declarat Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei, din cadrul Primăria Municipiului Bucureşti.
El a adăugat că investiţia suplimentară constă în faptul că din ţevile de scurgere mai lungi trebuie să beneficieze de încălzire pe timpul iernii ca să nu îngheţe, iar un astfel de sistem este destul de costisitor.
Inaugurarea, la sfârşitul lunii
„Maşinile ar trebui să înceapă să circule pe pod de la sfârşitul acestei luni, dacă timpul va ţine cu noi. Circulaţia tramvaielor va fi posibilă mai târziu, însă“, a mai zis Dedu.
Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, anunţa şi el la sfârşitul lunii februarie că lucrările la Pasajul Basarab vor fi finalizate până la sfârşitul acestei luni, în prezent lucrările fiind finalizate în proporţie de aproximatv 98%.
Potrivit machetei iniţiale din 2006, podul pleacă din Bulevardul Titulescu, traversează Calea Griviţei, liniile de cale ferată, Bulevardul Dinicu Golescu, Şoseaua Orhideelor, intersecţia Plevnei-Orhideelor-Giuleşti, ajunge la Podul Grozăveşti şi revine la sol pe Şoseaua Grozăveşti.
sursa
📖 Pagination options