Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 421587 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 67 68 69 70 71 72 73  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

Asta sa fie offul! ”termoplanul” :lol:  :lol:  :lol: In rest, CS-ul se respecta?! :yes:
PS
Si daca era din ”fildes” care era schizma?!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 shoppy

Lasă că așa nu mai are motive să stea 6 luni după un geam  :lol:.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 subway guru

Lasati naibii termopanele, pe mine ma intereseaza doar care e capabilitatea si fiabilitatea motoarelor de tractiune, angrenajelor de tractiune, a boghiurilor, <ruginitatea> caroseriei, si alte <kestii> relevante, nu culori <tempera> ori impresii <artistice>...
In rest mi-e clar ca <duamna> nu va capitula si nu va da inapoi de la lirele turcesti, se va lupta in instanta si tribunalul nu va pregeta sa decida decat dupa alegerile locale, pe baza <votului popular liber exprimat>!
:rofl:

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 IK4

Linia 43 wrote:
Intr-un interviu dat  in Cotidanul, Blidar spune lucrurilor pe nume ,acuzand implicarea lui Firea in aranjarea licitatiei:

V.B. Șocant.

Rep. Aveți suspiciuni că licitația a fost aranjată?

Rep. La ce vă referiți?

V.B. În scurta noastră istorie posdecembrista, și mai ales după intrarea României în UE când Achizițiile Publice trebuie să se efectueze după reguli bine stabilite transparente, au aparut și anumite proceduri de viciere a licitațiilor, cea mai des întâlnită fiind cea de întocmire a Caietelor de Sarcini și orientarea către un anumit produs care, în cele din urmă, devenea câștigător. Acest procedeu a devenit cunoscut și a intrat în atenția organelor cu competențe în domeniu așa că a fost abandonat și înlocuit cu altul care constă în punctare cu un procent mare a termenelor de livrare. Sub motivația că achizitorul are nevoi urgente, acesta justifică procentul mare acordat deși scopul este altul, așa că după declararea câștigătorului, termenul de livrare, de regulă, nu poate fi respectat și, fie că se încheie un Act Adițional de prelungire, fie acesta achită penalități de întârziere, dar scopul a fost atins, adică câștigarea frauduloasă a unei licitații.

Rep. Credeți că la Licitația PMB s-a procedat la fel?

V.B. Da.



https://www.cotidianul.ro/interviu-cu-r ... -calatori/


Individul asta, Blidar, chiar nu are nici o jena in a acuza pe altii de niste ilegalitati pe care tocmai el le comite in acest moment impreuna cu autoritatile din Cluj si Oradea?
Atat la licitatia din Cluj cat si la Oradea au fost impuse prin caietele de sarcini termene de livrare nerealiste, astfel incat Astra sa participe ca unic ofertant cu buna stiinta de la inceput, din partea ambelor parti, ca aceste termene nu vor putea fi respectate si vor fi prelungite dupa atribuirea si semnarea contractului.
In acest fel s-a incalcat flagrant Legea achizitiilor publice 98/2016 Art. 2 a) si b), Art. 49 si Art. 50 privind nediscriminarea si tratamentul egal al operatorilor economici. Mai pe romaneste, toti ceilalti potentiali ofertanti au fost discriminati si inegal tratati, neputand depune oferte din cauza impunerii unui termen de livrare initial care nu putea fi respectat de niciun ofertant si prin urmare, ulterior licitatiei a si fost prelungit. Cu alte cuvinte, daca termenul de livrare prelungit ulterior cu cele 5 luni ar fi fost trecut de la inceput in caietul de sarcini, Astra nu ar mai fi fost singurul ofertant si am fi avut si altii (Pesa, Skoda, Alstom, Caf, etc) care nu se incadrau in termenul initial dar s-ar fi incadrat fara probleme in termenul prelungit (martie 2020).
Dupa anunturile privind prelungirea termenelor de livrare, existand riscul unor procese intentate de potentiali ofertanti carora le-a fost restrictionata participarea la licitatie din cauza termenului de livrare initial (vezi cazul Solaris la troleibuzele din Bucuresti), autoritatile de la Oradea au incercat sa se acopere inventand explicatia puerila cu autonomia in asa fel incat intarzierea livrarii sa fie pusa pe seama beneficiarului si nu a furnizorului. Astfel, Astra a fost scutita si de penalitati substantiale de intarziere, fiind prejudiciat atat bugetul local in care acestea trebuiau varsate cat si interesul public (tramvaiele nu au intrat in exploatare comerciala deci nu au generat venituri si calatorii nu au beneficiat de ele in termenele stabilite).
In concluzie, Astra a "beneficiat" de licitatii viciate si la Cluj si la Oradea, dar acolo incalcarea legii e scuzabila ca nu e Firea primar.

In loc sa zbiere tot ei "Hotii" ar trebui sa se faca mici si sa fie multumiti ca pana acum nu i-a dat nimeni in judecata si nu s-a sesizat nici o institutie a statului. Desi timpul nu e inca trecut.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

La toate licitatiile pe transport organizate in Romania ,termenul a fost foarte,foarte scurt .
Inclusiv pe tramvaie, unde Astra nu a participat ,la fel pe autobuze .etc.  

Da ,Astra a intarziat livrarea cateva luni . In toate domeniile ,in lume,inclusiv in tarile cu multa apa calda, inclusiv in cele mai performante domenii (cum ar fi aviatia sau arhitectura) exista intazieri. Se intampla.

Altceva este manareala Primariei Bucuresti  care puncteaza exagerat termenul de livrare si accepta ,dupa deschiderea plicurilor un termen de livrare suficient ca sa rastoarne rezultatul licitatiei,si sa castige "cine trebuie" ,cand in cazul oamenilor onorabili, les jeux sont faits rien ne va plus.
CNSC a fost ferm in rezolutie.

"Acest individ...fara jena" e unul din putinii patroni romani care au mentinut o fabrica romaneasca in functionare,au castigat licitatii internationale,au exportat si,care se lupta cu diversi "oameni de bine" din Romania si interesele personale si,mai ales, datoriile fata de partid ale acestora.

Prefer un Siemens facut in Romania unui tramvai proiectat in Turcia ,prototip,al unei fabrici care nu a exportat nici un tramvai pana acum ,ca sa avem un feed back real ,dar care a reusit sa faca cel mai urat tramvai la vremea aceea,Silkworm.

De fapt,chiar si in evaluarea"transparenta"a PMB,pe tehnic a castigat Astra , "gaselnita" cu timpul de livrare a reasezat in ordinea dorita lucrurile.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 don_napoleon

IK4 wrote:
In concluzie, Astra a "beneficiat" de licitatii viciate si la Cluj si la Oradea, dar acolo incalcarea legii e scuzabila ca nu e Firea primar.

In loc sa zbiere tot ei "Hotii" ar trebui sa se faca mici si sa fie multumiti ca pana acum nu i-a dat nimeni in judecata si nu s-a sesizat nici o institutie a statului. Desi timpul nu e inca trecut.


Trist, dar de asta nu mai zici nimic?

Abdullah Bocan a mai spus că Durmazlar se pregăteşte de doi ani pentru contractul cu municipalitatea din Bucureşti.


https://www.economica.net/turcii-de-la- ... 67789.html

Spre nefericirea unora Astra a livrat in penultima zi a anului un tramvai catre Arad.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Rarzet44

Sincer geamul este un fleac, dar desi un pic ma deranjează, în primul rând,  principala problemă pe care o vad e ca tramvaiul este pe o licență veche, in situatia in care Siemens a scos versiunea Avenio a familiei lor de tramvaie de ceva timp, iar cabina lui Imperio mi se pare mult depășită observandu-se o lipsă de displayuri, deasemenea consider că tramvaiul nu cred ca mai poate fi numit "cel mai economic din lume".
PS: Blidar se lauda cu licenta Siemens ca fiind o licență ultra modernă și actuala,  în situația în care e cam veche, si are pretenția că i se cuvine, în situația în care nu are nici macar vreun design ceva mai occidental. Ca de obicei luam un lucru bun, si in loc sa luam altul sau sa.l dezvoltăm pe cel existent, ne lăudăm cu el pana se invecheste.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 1689

Mi se pare ca toata aceasta discutie este intre tuse si junghi...

Modul in care a fost condusa aceasta licitatie a scos din cursa toti producatorii consacrati de tramvaie, lasindu-ne in situatia de alege intre Astra si Durmazlar - ambii producatori de calibru ca si nul.

Parerea mea e ca cel mai bine ar fi ca aceasta licitatie sa fie anulata si reluata dupa alegeri, cu un caiet de sarcini profesional (eventual initiata o colaborare cu primarii din alte orase care au trecut prin astfel de exercitii recent (Viena, Frankfurt, Praga). Nu trebuie sa reinventam noi roata in materie de cerinte (mai ales cind se vede ca roata noastra e - cel mai des - romboidala).

Varianta optima ar fi ca fondurile europene sa fie redistribuite intre achizitia de material rulant si refacerea infrastructurii.

Mai bine achizitionam mai putine tramvaie pe care sa le rulam pe linii integral reabilitate in loc sa cerem struto-camile care sa ruleze si pe OR si sa aiba si garantie extinsa si sa fie ieftine si... si... si...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ByOnu

Adevarul este ca nu prea mai avem timp, am pierde definitiv bugetarea din exercitiul bugetar european curent. Pe langa asta, s-ar amana toata procedura cu cel putin 2 ani...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Robert

Parerea mea este ca la Cluj-Napoca nu s-au batut altii datorita pretului mic de achizitie. Pesa si altii se puteau baga cu o livrare de 1,5 ani.

Intradevar ne alegem cu tramvaie noi, dar dupa un model invechit si depasit tehnic.

Faptul ca unul din useri declara ca spre supararea altora de aici Astra a livrat 1 tramvai anul acesta. A livrat unul din aproximativ 6, dar nimeni nu l-a vazut, fiindca s-a publicat o poza cu unul fabricat acum multi ani pentru Arad. Deci haideti sa nu le ridicam la cei de la Astra statuie.

Solaris a avut livrari exceptional la troleibuze si autobuze electrice la Cluj si au livrat inainte de termen. Deci si povestile astea cu se intampla la case mai marinu e reala. Se intampla, in mod exceptional. Astra are 3 contracte si toate sunt in intarziere!!!!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

La 1,9 milioane de euro bucata era OK pretul la Cluj, problema era lipsa conditiilor privind cifra de afaceri si experienta anterioara, ponderea grasa a pretului (80%) si faptul ca contractul era acord-cadru :popa:

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 IK4

Rasfoind siteul Astra in cautare de ceva noutati cu livrarile, mi-am dat seama de marea intoxicare de presa marca Astra legata de omologarea turcilor si anume ca omologarea Durmazlar nu e buna deoarece a fost data de RINA care emite omologari doar pentru nave, nu si pentru trenuri si tramvaie.

Ei bine, pe siteul Astra in meniul de certificari, primul certificat al lor este emis tot de... RINA! Si culmea, este chiar certificatul IRIS, cea mai importanta certificare in industria Feroviara (nu degeaba l-au postat primul).
https://www.astra-passengers.ro/certificari.html#!prettyPhoto

S-a apucat si Astra de vapoare, sau si-a luat omologare navala pentru inundatiile de pe Colentina?

Este pacat ca o firma din Romania incearca prin astfel de mijloace sa plaseze tocmai pe piata de acasa niste tramvaie demne de anii 90 cu cabina din termopane si bord exclusiv cu butoane de comanda ca la LHB-ul original, in loc sa vina cu ceea ce este mai modern, la nivelul lui 2020 atat la design cat si la dotari, asa cum face aceasta companie din Polonia pentru piata locala:
https://www.modertrans.pl/product/moderus-gamma/

Conceptul de glass cockpit care a devenit deja ceva standard si la vehicule pe sine moderne



este inca ceva SF la Astra :popa:


 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ByOnu

Desigur, ce naspa-i Astra. Bun. De turci n-ai nimic? Avem de ales intre a fi cobai pentru romani sau pentru turci, ambii venind cu niste ..prototipuri ceva sub standardul occidental actual.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 IK4

Turcii sunt "naspa" si ii doare undeva, ca vor sa-si plaseze marfa prin straini. Dar Astra sunt "naspa" si mai si mint si intarzie livrarile chiar la ei in tara, dovedind "seriozitate" maxima in eventualitatea unui viitor contract.
Sincer, as prefera sa fim cobaii Bombardier, Alstom sau Siemens cel adevarat. Daca e sa acceptam design si dotari de anii 90, sa le faca URAC pentru ca BLF CA arata foarte bine in categoria asta si e "Bucur"estean de-al nostru.

 


Go to page:  1  ... 67 68 69 70 71 72 73  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2363 forum members have written 428489 posts in 5314 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use