MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Mentenanța trenurilor de metrou asigurată de către Alstom

85 posts, 37290 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom subway guru

https://www.agerpres.ro/economic-intern ... me--422519
Alstom Transport România a semnat un contract de mentenanţă, cu o valoare de 70 de milioane de euro, pentru servicii de mentenanţă a flotei de trenuri aparţinând BDZ, operatorul naţional de transport feroviar de călători din Bulgaria, a declarat, miercuri după amiaza, Gabriel Stanciu, director general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Nu, dar le intareste capacitatea <combativa>.
Oricum trebuie sa cada la o pace si sa se semneze un act aditional de prelungire inainte de sfarsitul anului. Contractele de prestari de servicii pot fi prelungite doar atat timp cat prelungirea se face in perioada de valabilitate a contractului initial, odata expirate trebuie un contract nou in urma unei proceduri legale de achizitie.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom V2A

PRECIZARI

Urmare a informatiilor aparute in mediul online cu privire la contractul avand ca obiect asigurarea serviciilor de mentenanta a materialului rulant aferent transportului de calatori cu metroul, incheiat cu Alstom, Metrorex face urmatoarele precizari pentru informarea corecta a opiniei publice:  
Avand in vedere imposibilitatea obiectiva de organizare a unei proceduri competitive, la o data care sa permita derularea si finalizarea acesteia anterior datei de 31.12.2019, data la care expira contractul actual si in scopul de a asigura conditiile reglementate pentru operarea transportului de calatori cu metroul, la nivelul Metrorex a fost aprobata aplicarea unei proceduri de negociere fara invitatie la o procedura concurentiala de ofertare.
In sensul celor mai sus prezentate, Metrorex a publicat un anunt in SEAP si in JOUE prin care si-a exprimat in mod transparent intentia de a incheia cu prestatorul actual (Alstom Transport) un contract pentru asigurarea serviciilor de mentenanta a materialului rulant incepand cu data de 01.01.2020, pana la finalizarea unei proceduri competitive, respectiv pe o perioada estimata de maxim un an.
Totodata, Metrorex a transmis catre Alstom Transport S.A., invitatia pentru a depune o oferta in cadrul procedurii de atribuire a prestarii serviciilor de mentenanta a materialului rulant aferent transportului cu metroul, pe o perioada estimata de 1 an (incepand cu 01.01.2020 pana la finalizarea unei proceduri competitive). Alstom Transport S.A. a raspuns invitatiei si a depus oferta in termenul solicitat, iar la acest moment sunt in derulare negocieri pe marginea ofertei depuse in vederea stabilirii conditiilor pentru semnarea contractului.
Referitor la obligatiile de plata restante inregistrate de Metrorex catre Alstom Transport S.A. a serviciilor realizate, in total de 147.308.912 lei, acestea se confirma. Obiectivul principal al Metrorex este transportul calatorilor in conditii de siguranta, iar in acest sens, Metrorex face demersuri pentru identificarea solutiilor si rezolvarea acestei situatii. .

http://www.metrorex.ro/_read614-1

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom subway guru

Vom avea cel mai probabil un <breaking news> in ajun de Revelion, altfel e nashpa rau de tot.

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom aztec

Cum se pot acumula astfel de datorii?
Nu a primit banii Metrorexul de la buget?
Nu au fost prevazuti?
Au fost prevazuti si virati catre Metrorex dar au ajuns in alte cheltuieli?
Ca totusi nu e de capitolul Diverse...sunt peste 30 milioane euro...
Si inteleg ca e pe un an intreg...
Plateste cineva..?

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom subway guru

In astfel de situatii sunt doar doua variante, plateste contribuabilul sau plateste calatorul, cu alte cuvinte...platim NOI, nimeni altcineva... :no:
Cel mai rau ar fi daca nu cad la pace, atunci pagubele ar fi imense si haosul total!  :o
Dar cam asta e stilul peste tot la noi, pana nu ajungem pe marginea prapastiei nu ne trezim din <somnul cel de veci in care ne adanciram>

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom misterr

Metroul bucureștean ar putea să nu mai circule după 1 ianuarie 2020. Reacția Metrorex





Metrorex dă asigurări călătorilor că face demersuri pentru rezolvarea situaţiei în care se află în urma expirării actualului contract de mentenanţă şi care poate duce la oprirea metroului după data de 1 ianuarie.

Într-un comunicat, Metrorex confirmă că se află în negocieri cu Alstom Transport pentru stabilirea condiţiilor în vederea semnării unui nou contract de mentenanţă.

“Urmare a informaţiilor apărute în mediul online cu privire la contractul având ca obiect asigurarea serviciilor de mentenanţă a materialului rulant aferent transportului de călători cu metroul, încheiat cu Alstom, Metrorex face următoarele precizări pentru informarea corectă a opiniei publice: având în vedere imposibilitatea obiectivă de organizare a unei proceduri competitive, la o dată care să permită derularea şi finalizarea acesteia anterior datei de 31.12.2019, dată la care expiră contractul actual şi în scopul de a asigura condiţiile reglementate pentru operarea transportului de călători cu metroul, la nivelul Metrorex a fost aprobată aplicarea unei proceduri de negociere fără invitaţie la o procedură concurenţială de ofertare. În sensul celor mai sus prezentate, Metrorex a publicat un anunţ în SEAP şi în JOUE prin care şi-a exprimat în mod transparent intenţia de a încheia cu prestatorul actual (Alstom Transport) un contract pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a materialului rulant începând cu data de 01.01.2020, până la finalizarea unei proceduri competitive, respectiv pe o perioadă estimată de maxim un an. Totodată, Metrorex a transmis către Alstom Transport, invitaţia pentru a depune o ofertă în cadrul procedurii de atribuire a prestării serviciilor de mentenanţă a materialului rulant aferent transportului cu metroul, pe o perioadă estimată de 1 an (începând cu 1 ianuarie 2020 până la finalizarea unei proceduri competitive)”, se spune într-un comunicat al Metrorex, remis joi Agerpres.

Potrivit sursei citate, Alstom Transport a răspuns invitaţiei şi a depus oferta în termenul solicitat, iar la acest moment sunt în derulare negocieri pe marginea ofertei depuse în vederea stabilirii condiţiilor pentru semnarea contractului.

“Referitor la obligaţiile de plată restante înregistrate de Metrorex către Alstom Transport a serviciilor realizate, în total de 147.308.912 lei, acestea se confirmă. Obiectivul principal al Metrorex este transportul călătorilor în condiţii de siguranţă, iar în acest sens, Metrorex face demersuri pentru identificarea soluţiilor şi rezolvarea acestei situaţii”, se mai arat[ în comunicat.

Director Alstom Transport: Riscul ca metroul să nu mai circule după Revelion e unul major

Riscul ca metroul să nu mai circule după Revelion este unul major, deoarece contractul de mentenanţă expiră la 31 decembrie şi suntem în discuţii cu conducerea Metrorex pentru a găsi soluţiile aplicabile, singurul lucru blocant, din punctul meu de vedere, fiind plata restanţelor care datează de un an şi se ridică acum la 150 de milioane de lei, a declarat, miercuri după amiaza, directorul general Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, într-o întâlnire cu jurnaliştii.

“Prima noastră preocupare este ca serviciul public să nu fie afectat, motiv pentru care ne-am manifestat toată disponibilitatea pentru a găsi împreună cu Metrorex orice soluţie care să permită continuarea fără perturbări a traficului de metrou din Bucureşti. În acest sens, suntem în discuţii cu Metrorex pentru a identifica soluţii şi eu sper din toată inima că le vom şi găsi. Problema în discuţie este plata restanţelor, care ajung pe la vreo 150 de milioane de lei la ora la care vorbim. S-au strâns datorii pe un an de zile din servicii de mentenanţă”, a precizat Stanciu.

Gabriel Stanciu a precizat că Alstom Transport România a venit cu o propunere de prelungire cu trei luni a contractului de mentenanţă, însă nu a fost acceptată, şi a avertizat că lucrul se va opri, pentru că nu se poate munci la nesfârşit fără a se primi bani.

“Am făcut iniţial o propunere prin care am evocat posibilitatea prelungirii cu trei luni a contractului actual care, după părerea mea, era perfect legală, timp în care să fi rezolvat toate problemele aflate în curs: pe de o parte plata restanţelor, pe de altă parte o procedură de negociere pentru un an de contract în absenţa publicării licitaţiei pentru 15 ani, pe care înţeleg că o au în vedere, însă chestiunea respectivă nu a funcţionat. A fost refuzată propunerea, astfel încât ne-am văzut puşi în situaţia de a face ceva până la 31 decembrie. Pentru noi restanţele sunt un punct blocant major. Nu putem să lucrăm la infinit fără a fi plătiţi şi am spus lucrul ăsta de foarte multă vreme. Ne vom opri”, a arătat acesta.

Acesta a explicat că încă de acum doi ani a tot atras atenţia conducerii Metrorex că se încheie contractul şi trebuie luate măsuri, însă nu a fost publicată o nouă licitaţie pentru servicii de mentenanţă.

“Contractul nostru a fost actualizat cu inflaţia. Noi de doi ani spunem ‘Atenţie, că se termină contractul, trebuie să vă luaţi măsuri, fie să internalizaţi, fie să organizaţi o nouă licitaţie, în conformitate cu prevederile contractului până la 31 decembrie trebuie să faceţi un anumit număr de lucruri’. Din motive care nu mă privesc, o nouă licitaţie nu a fost publicată. Am înţeles că există nişte prevederi ale noului Cod administrativ care i-ar împiedica să pună la dispoziţia companiei care ar face prestaţia depourile şi că din motivul ăsta documentaţia de atribuire nu a fost publicată. Chiar şi aşa, ajungând la termenul scadent al contractului, am făcut o propunere în scris cu argumente juridice şi am spus aşa: ‘Înţelegem dorinţa dvs. de a continua pe un an de zile un contract, dar ca să facem asta trebuie un timp, iar noi putem prelungi contractul actual cu trei luni’ şi am propus să mergem până la 31 martie (...) Ca să nu ajungem în dezastru am propus această prelungire, timp în care făceam toate lucrurile astea: plata datoriilor, negocierea contractului pe un an, publicarea licitaţiei pe 15 ani, adică dăm un pic de timp timpului. Practic, le mai dădeam trei luni să rezolve cu plata. Răspunsul a fost că nu se poate să prelungim cu alea trei luni, încă nu am înţeles de ce, şi că o să publice anunţul de intenţie pentru contractul pe un an. Lucru pe care l-au şi făcut într-o vineri seara. Intenţia au publicat-o în octombrie, iar în 6 decembrie anunţul şi a trebuit să dăm ofertă până pe 12 decembrie la ora 10 dimineaţa, adică în trei zile lucrătoare. Este vorba despre un contract nou pe un an de zile”, a precizat şeful Alstom Transport România.

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom subway guru

@Cristi N
Chestia cu <stransul cu usa> e relativa, in realitate ambele parti contractante sunt stranse cu prpriile usi, legale, financiare si <de subordonare> fata de forurile lor futelare...
Crezi ca directorul general Alstom Romania isi permite sa semneze ceva fara sa aiba OK de la <centru>?...la fel si directorul general Metrorex...sau poate chiar mai rau...

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom Cristi N

Eu am expus problema intr-un mod foarte simplist, este evident ca si unii si ceilalti depind de alte etaje de mai sus, de altfel in interviu directorul Alstom chiar aminteste de treaba asta.

"Pentru noi sunt câteva blocaje. Semnăm pe un an cu condiţia expresă a plăţii datoriei scadente. Mandatul meu, pentru că am şi eu un Consiliu de Administraţie, este că nu pot să semnez un contract decât dacă datoria veche e securizată şi asta se poate face în două moduri: ori cash în cont, ori scrisoare de garanţie, acreditiv bancar irevocabil şi confirmat de o bancă de prim ordin. Dar îmi trebuie cash-ul, şi ăsta e un blocaj.


Dupa raspunsul oferit de Metrorex mi se confirma ca Alstom s-a purtat ca un gentleman. Aici e si avantajul lor pentru ca sunt ditamai compania si isi permit treaba asta, nu acelasi lucru ar fi valabil pentru o firma mica. Cate firme ar supravietui fara sa fie platite un an de zile?

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom subway guru

Mai niciuna daca nu are rezerve financiare serioase sau acces solid la creditare, dar si asa totul are o limita...in rest gentleman-gentleman dar branza e pe bani.
Teama Alstom e ca semneaza si presteaza inca un an de zile fara sa fie platiti, doar pe baza de promisiuni verbale...dar stii cum e, verba volant, scripta manent...

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom Cristi N

Exact si creditarea costa. Daca tu vrei sa iti prestez un serviciu vei primi un pret daca te angajezi sa faci plata maine, alt pret daca platesti peste 60 de zile si cu totul alt pret daca stiu ca de obicei tragi de timp si s-ar putea sa treaca un an pana vad banii. Nu mai spun ca cel mai probabil vor fi putini prestatori dornici sa se implice intr-un contract de genul ultimului.

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom subway guru

https://www.g4media.ro/metrorex-a-ajuns ... rorex.html
https://clubferoviar.ro/acord-alstom-metrorex/

Asa cum v-am anuntat deja, s-a parafat.

@Robert24
Locul acestui topic  despre mentenanta n-ar fi mai potrivit laolalta cu cel despre trenurile de metrou?

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom misterr

Alstom a confirmat că a încheiat un contract nou de mentenanţă cu Metrorex. "Bucureştenii vor continua astfel să circule în siguranţă cu metroul"





Bucureştenii vor continua să circule în siguranţă cu metroul, au declarat luni pentru News.ro reprezentanţii Alstom România, care confirmă că societatea a încheiat un contract nou de mentenanţă cu Metrorex, fără a preciza valoarea acestuia.

"Alstom confirmă încheierea, conform prevederilor legale, a unui contract nou cu o durată de 12 luni cu Metrorex, pentru mentenanţa completă a trenurilor de metrou începand cu 1 ianuarie 2020. Bucureştenii vor continua astfel să circule în siguranţă cu metroul, conform planificării normale. Menţionăm că Alstom a furnizat servicii complete de mentenanţă pentru trenurile de metrou în ultimii 15 ani la cele mai înalte standarde, ceea ce a dus la creşterea disponibilităţii flotei de la 60% în 2004 la 99,96% în prezent", au declarat luni pentru News.ro reprezentanţii Alstom.

Şeful Alstom România şi Bulgaria, Gabriel Stanciu, a anunţat luna aceasta că Metrorex a acumulat faţă de Alstom România restanţe din neplata serviciilor de mentenanţă în sumă de circa 150 milioane de lei şi, dacă aceşti bani nu vor fi plătiţi sau nu vor fi prezentate garanţii ferme că se vor achita, activitatea va înceta şi ramele de metrou vor rămâne în depouri după Revelion.

Ulterior, Metrorex a confirmat datoria de aproape 150 milioane de lei către Alstom.

”Având în vedere imposibilitatea obiectivă de organizare a unei proceduri competitive, la o dată care să permită derularea şi finalizarea acesteia anterior datei de 31 decembrie 2019, dată la care expiră contractul actual şi în scopul de a asigura condiţiile reglementate pentru operarea transportului de călători cu metroul, la nivelul Metrorex a fost aprobată aplicarea unei proceduri de negociere fără invitaţie la o procedură concurenţială de ofertare. În sensul celor mai sus prezentate, Metrorex a publicat un anunţ în SEAP şi în JOUE prin care şi-a exprimat în mod transparent intenţia de a încheia cu prestatorul actual (Alstom Transport) un contract pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a materialului rulant începând cu data de 1 ianuarie 2020, până la finalizarea unei proceduri competitive, respectiv pe o perioadă estimată de maxim un an”, a anunţat recent Metrorex.

Alstom a încheiat încă din anul 2004 contractul privind menţenanţa trenurilor de metrou, contract de circa 240 de milioane de euro, care urma să expire pe 31 decembrie 2019.

 


Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom URANUS

Daca au semnat pe un an oare au platit si datoria catre Alstom?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanta trenurilor de metrou asigurata de Alstom sab

Scrie in articolul g4media (link postat de guru mai sus) ca s-au platit 25mil din datorie.
Iar aici https://m.hotnews.ro/stire/23573232 scrie ca noul acord este conditionat de plata datoriei.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use