Topic: DAC 112 UD / UDM (1979-2008)
220 posts, 93240 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
- dany
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
dany
Cu 2133 am apucat sa circul in ultima perioada de viata a acestuia de dinainte de casare fiind repartizat pe liniile preorasenesti ale autobazei Titan, fiind intr-o stare de uzura avansata cu gauri in podea prin care puteai sa vezi asfaltul
Cu 2133 am apucat sa circul in ultima perioada de viata a acestuia de dinainte de casare fiind repartizat pe liniile preorasenesti ale autobazei Titan, fiind intr-o stare de uzura avansata cu gauri in podea prin care puteai sa vezi asfaltul
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
PaulIP
@dany: era cumva vopsit in schema RATB (alb-galben-gri) si era inmatriculat B 19 ***? Tin minte un DAC din zona Titan cu gauri in podea si nu stiu de ce asociez asta cu numarul 19... Posibil sa fie piticii mei dilii pe creier.
N-am auzit de linia 358 pana acum. Ce era cu ea?
@dany: era cumva vopsit in schema RATB (alb-galben-gri) si era inmatriculat B 19 ***? Tin minte un DAC din zona Titan cu gauri in podea si nu stiu de ce asociez asta cu numarul 19... Posibil sa fie piticii mei dilii pe creier.
N-am auzit de linia 358 pana acum. Ce era cu ea?
- dany
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
dany
In ultima perioada de viata era tot alb-rosu insa doar cu partea de jos vopsita in rosu. Posibil cel de care spui tu sa fie 1916 sau 1918, nu mai il tin minte exact, o masina ce avea avertizoare de deschidere a usilor si avertizor la mersul cu spatele pentru participantii in trafic. Mai era 2129 care era intr-o stare destul de precara, 2291 la fel (aceasta masina avea caroseria stramba partea stanga fata mergea pe axul drumului si dreapta spate pe margine), 1843 care de asemenea era intr-o stare precara. Imi pare rau ca nu au fost imortalizate toate de-a lungul timpului desi eu cred ca in arhiva RATB e posibil sa existe poze
In ultima perioada de viata era tot alb-rosu insa doar cu partea de jos vopsita in rosu. Posibil cel de care spui tu sa fie 1916 sau 1918, nu mai il tin minte exact, o masina ce avea avertizoare de deschidere a usilor si avertizor la mersul cu spatele pentru participantii in trafic. Mai era 2129 care era intr-o stare destul de precara, 2291 la fel (aceasta masina avea caroseria stramba partea stanga fata mergea pe axul drumului si dreapta spate pe margine), 1843 care de asemenea era intr-o stare precara. Imi pare rau ca nu au fost imortalizate toate de-a lungul timpului desi eu cred ca in arhiva RATB e posibil sa existe poze
- Axel
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
Axel
@dany, dupa RK 1843 era una din masinile de baza pe liniile de la Oncologic apoi dupa 2003 a decazut
@dany, dupa RK 1843 era una din masinile de baza pe liniile de la Oncologic apoi dupa 2003 a decazut
- dany
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
dany
Eu o stiu din perioada pre RK, cand facea mult linia 410 Granitul-Balaceanca si era in stare jalnica. Masini bune la Titan erau 1772, 2535, 2635, 2633, 2626, 2123, 570, 2627samd. Mai imi aduc aminte de o masina cu 184x (sigur nu era 1843) de la Titan care a avut RK si in prima zi a fost trimisa pe 410 si mirosea totul in interior a proaspat vopsit, aceasta a circulat maxim 2 ani si au casat-o
Eu o stiu din perioada pre RK, cand facea mult linia 410 Granitul-Balaceanca si era in stare jalnica. Masini bune la Titan erau 1772, 2535, 2635, 2633, 2626, 2123, 570, 2627samd. Mai imi aduc aminte de o masina cu 184x (sigur nu era 1843) de la Titan care a avut RK si in prima zi a fost trimisa pe 410 si mirosea totul in interior a proaspat vopsit, aceasta a circulat maxim 2 ani si au casat-o
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
ADK
Inițial câte DAC-uri a avut RATB-ul, aproximativ? oricum se pare că... destule. Doar seriile 28-37, 400-500, 1700-2600 le știu eu, evident sărite (din modelul 112). Doar că din 1700-2600 erau amestecate și DAC 117 (ex. 1727), Ikarus 260 (ex. 2105), Ikarus 280 (ex. 2179), IK4 (ex. 2451) și Roman 112 (ex. 2539). O nelămurire ce o mai am e în privița câtorva DAC-uri 112 în 2 uși, chiar Ferentari am înțeles că a avut vreo 2 și aveau numere de genul 2900 (și ca o mică surpriză, zic mică că acum nu cred că mai există, o astfel de mașină ar fi fost vândută sau modificată după vânzare acum mulți ani). Cât despre RK-urile făcute autobuzelor și ulterior la puțin timp casate, n-am înțeles niciodată treaba asta. Nu are sens, adică s-au investit niște bani, muncă, etc și apoi? bătaie de joc! Sau rezultatul RK-ului era mai prost decât înainte? deși nu știu ce să zic, cel puțin după RK se vedea că nu se mai respecta mai nimic, nici măcar un semnal nu era pus cum trebuia... D-aia au ajuns și 7459 și 7460 să zacă la momentul de față. Ce să mai zic că 7459 i-au pus cine știe ce compresor obosit de DAC 117E, de tot cădea prin 2012-13. Dar mă rog. Măcar e singurul care a rămas în schema originală din fabrică. La tramvaie s-au tot făcut și refăcut RK-uri și n-au mai casat nimic...
Inițial câte DAC-uri a avut RATB-ul, aproximativ? oricum se pare că... destule. Doar seriile 28-37, 400-500, 1700-2600 le știu eu, evident sărite (din modelul 112). Doar că din 1700-2600 erau amestecate și DAC 117 (ex. 1727), Ikarus 260 (ex. 2105), Ikarus 280 (ex. 2179), IK4 (ex. 2451) și Roman 112 (ex. 2539). O nelămurire ce o mai am e în privița câtorva DAC-uri 112 în 2 uși, chiar Ferentari am înțeles că a avut vreo 2 și aveau numere de genul 2900 (și ca o mică surpriză, zic mică că acum nu cred că mai există, o astfel de mașină ar fi fost vândută sau modificată după vânzare acum mulți ani). Cât despre RK-urile făcute autobuzelor și ulterior la puțin timp casate, n-am înțeles niciodată treaba asta. Nu are sens, adică s-au investit niște bani, muncă, etc și apoi? bătaie de joc! Sau rezultatul RK-ului era mai prost decât înainte? deși nu știu ce să zic, cel puțin după RK se vedea că nu se mai respecta mai nimic, nici măcar un semnal nu era pus cum trebuia... D-aia au ajuns și 7459 și 7460 să zacă la momentul de față. Ce să mai zic că 7459 i-au pus cine știe ce compresor obosit de DAC 117E, de tot cădea prin 2012-13. Dar mă rog. Măcar e singurul care a rămas în schema originală din fabrică. La tramvaie s-au tot făcut și refăcut RK-uri și n-au mai casat nimic...
- dany
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
dany
2 usi avea si 2651, autobuz ce facea in permanenta linia periferica 429 Granitul-Belciugatele. De asemenea acest autobuz nu avea nici cabina la sofer, capatand aceasta dotare de abia dupa ce a fost transformat in urma RK in autobuz cu 3 usi. RK-urile la UDM, cel putin la anumite autobuze de la Titan, erau facute pe banii titularilor(din sursele bine cunoscute)
2 usi avea si 2651, autobuz ce facea in permanenta linia periferica 429 Granitul-Belciugatele. De asemenea acest autobuz nu avea nici cabina la sofer, capatand aceasta dotare de abia dupa ce a fost transformat in urma RK in autobuz cu 3 usi. RK-urile la UDM, cel putin la anumite autobuze de la Titan, erau facute pe banii titularilor(din sursele bine cunoscute)
- ADK
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
ADK
Acum mi-am adus aminte, într-adevăr din cele spuse chiar și de fostul titular (nu-mi zi că și tu-l știi pe... olteanu' ), 2651 a avut 2 uși la început. Într-adevăr făcea mult periferiile, dar mai intra și-n 102. Ar fi fost mare scandal și când i-a ”venit” timpul tăierii, și nu numai lui. Era altă viață înainte, nu știu dacă aveam măcar 5 ani prin 2003 când intram cu tatăl meu la fosta uzină a URAC-ului din autobaza Titan și îți dai seama ce era acolo... Dar azi mulți nu înțeleg când le povestești, șoferii investeau de la ei bani și-și scoteau de... numai umblau la salariu. Mai ales pe liniile expres.
Acum mi-am adus aminte, într-adevăr din cele spuse chiar și de fostul titular (nu-mi zi că și tu-l știi pe... olteanu' ), 2651 a avut 2 uși la început. Într-adevăr făcea mult periferiile, dar mai intra și-n 102. Ar fi fost mare scandal și când i-a ”venit” timpul tăierii, și nu numai lui. Era altă viață înainte, nu știu dacă aveam măcar 5 ani prin 2003 când intram cu tatăl meu la fosta uzină a URAC-ului din autobaza Titan și îți dai seama ce era acolo... Dar azi mulți nu înțeleg când le povestești, șoferii investeau de la ei bani și-și scoteau de... numai umblau la salariu. Mai ales pe liniile expres.
- dany
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
dany
Il cunosc pe olteanu, acum este la trolee si lucreaza pe 5229. Erau alte vremuri pe care multi nu le-au prins si nu vor mai fi asa vremuri. Pe cine mai stii din periferii de la Titan?
Il cunosc pe olteanu, acum este la trolee si lucreaza pe 5229. Erau alte vremuri pe care multi nu le-au prins si nu vor mai fi asa vremuri. Pe cine mai stii din periferii de la Titan?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
Gabi23
Dany & ADK nu mai bine vă conversati in privat despre care pe ce șofer cunoaște? E mai ok așa
Dany & ADK nu mai bine vă conversati in privat despre care pe ce șofer cunoaște? E mai ok așa
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
Tom
Este greu de răspuns în mod exact câte DAC-uri 112 a avut ITB/RATB.
DAC 112UD
3140(~1)..3179(~80) = 40
933..969 = 37
3262..3342 = 81 (min. 5 autobuze transferate în alte localități)
Total: 158
DAC 112UDM scurte
2200..2350 = 351
1757..1807 = 51 (1 autobuz trimis la Iași)
1817..1933 = 117 (1 autobuz trimis la Iași)
1935 = 1
1937..1974 = 38
177x',1883' = 2 (înlocuit autobuze trimise la Iași)
Total: 560
DAC 112UDM
452..503 = 52
504..515 = ??
516..593(1) = 76..78
2453..2538 = 86
2540..2653 = 114
Total: 328..330 + ??
Total general: 1046..1048 + ??, inclusiv două transferate la Iași și cel puțin 5 DAC 112UD transferate în alte localități în anii '80.
Ca informație "exactă": peste 1000
Două autobuze au avut două uși din fabrică: 2000 și 180x (nu cunosc exact numărul). Altele, inclusiv 2566 (posibil și 2651), au fost modificate ulterior. Nu au existat autobuze DAC 112UD(M) cu numere cu 29xx. A existat însă un autocar Roman 112UD cu numărul 2899.
Este greu de răspuns în mod exact câte DAC-uri 112 a avut ITB/RATB.
DAC 112UD
3140(~1)..3179(~80) = 40
933..969 = 37
3262..3342 = 81 (min. 5 autobuze transferate în alte localități)
Total: 158
DAC 112UDM scurte
2200..2350 = 351
1757..1807 = 51 (1 autobuz trimis la Iași)
1817..1933 = 117 (1 autobuz trimis la Iași)
1935 = 1
1937..1974 = 38
177x',1883' = 2 (înlocuit autobuze trimise la Iași)
Total: 560
DAC 112UDM
452..503 = 52
504..515 = ??
516..593(1) = 76..78
2453..2538 = 86
2540..2653 = 114
Total: 328..330 + ??
Total general: 1046..1048 + ??, inclusiv două transferate la Iași și cel puțin 5 DAC 112UD transferate în alte localități în anii '80.
Ca informație "exactă": peste 1000
Două autobuze au avut două uși din fabrică: 2000 și 180x (nu cunosc exact numărul). Altele, inclusiv 2566 (posibil și 2651), au fost modificate ulterior. Nu au existat autobuze DAC 112UD(M) cu numere cu 29xx. A existat însă un autocar Roman 112UD cu numărul 2899.
- 1689
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
1689
180x cu 2 usi a fost 1801 dar nu a fost livrat asa, ci modificat in garaj. La fel si 1879.
Ulterior (dupa plecarea soferilor titulari) au fost fie reconvertite la 3 usi fie numerele au fost realocate altor autobuze iar cele doua au fost vindute/casate.
180x cu 2 usi a fost 1801 dar nu a fost livrat asa, ci modificat in garaj. La fel si 1879.
Ulterior (dupa plecarea soferilor titulari) au fost fie reconvertite la 3 usi fie numerele au fost realocate altor autobuze iar cele doua au fost vindute/casate.
- macheta218
-
Posted:
-
Re: DAC 112 UDM (198x-2008)
macheta218
B 04 NBO de la autobaza Alexandria in excursie pe Valea Oltului in August 2003... doar 1,5 usi
B 04 NBO de la autobaza Alexandria in excursie pe Valea Oltului in August 2003... doar 1,5 usi
78924736_1610165815789123_1857275005616783360_o.jpg (67.9 KB; downloaded 4339 times)
📖 Pagination options