Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 443955 views
📖 Pagination options
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
In conditiile in care oferta de pe locul 2 nu este contestata ci doar cea de pe locul 1 si sa zicem ca oferta Durmazlar este declarata neconforma, ramane Astra ca si castigatoare . De ce s-ar anula licitatia?
In conditiile in care oferta de pe locul 2 nu este contestata ci doar cea de pe locul 1 si sa zicem ca oferta Durmazlar este declarata neconforma, ramane Astra ca si castigatoare . De ce s-ar anula licitatia?
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
alexxd_31
Ca sa nu isi asume nimeni decizia de a alege un castigator. Gasesc ei ceva si la locul 2 daca se straduiesc putin. Atat timp cat totul e politizat putem sa ne asteptam la orice.
Ca sa nu isi asume nimeni decizia de a alege un castigator. Gasesc ei ceva si la locul 2 daca se straduiesc putin. Atat timp cat totul e politizat putem sa ne asteptam la orice.
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
micutzu
Asta se intampla cand pui toti analfabetii functionali sa lucreze la ANAP.Eu zic sa desfiinteze tramvaiul si sa puna autobuze Diesel in locul lor,ca sa nu mai fie deranjati in trafic smecherasii de Bucuresti cu BMW X6 cand merg la club si la shopping.
Asta se intampla cand pui toti analfabetii functionali sa lucreze la ANAP.Eu zic sa desfiinteze tramvaiul si sa puna autobuze Diesel in locul lor,ca sa nu mai fie deranjati in trafic smecherasii de Bucuresti cu BMW X6 cand merg la club si la shopping.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
GPS
Fără tramvai nu ar mai fi culoare care să le permită trecerea, fără să stea în cozile interminabile.
Fără tramvai nu ar mai fi culoare care să le permită trecerea, fără să stea în cozile interminabile.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
orex
@linia 43
DA! Daca forul caruia i-a fost transmis demersul (contestatia), in speta CNSC, va hotari ca exista suficiente dovezi cum ca cei clasati pe locul 1 au fost ”impinsi” in fata! Daca exista, in continuare nemultumiri, Legea nr. 101/2016, reglementeaza ce si cum, inclusiv uzitarea caii de atac in instanta! Stiti cat a durat comicaria Siemens vs. Alstom de pe M5.1, nu?
PS
APPO. Dosarul inregistrat la CNSC are nr. 2442. Actualmente, adica astazi 04.12.2019, i s-a cerut PMB o completare a inscrisurilor. http://portal.cnsc.ro/istoricdosare.htm ... 25astra%25. merita de urmarit!
@linia 43
DA! Daca forul caruia i-a fost transmis demersul (contestatia), in speta CNSC, va hotari ca exista suficiente dovezi cum ca cei clasati pe locul 1 au fost ”impinsi” in fata! Daca exista, in continuare nemultumiri, Legea nr. 101/2016, reglementeaza ce si cum, inclusiv uzitarea caii de atac in instanta! Stiti cat a durat comicaria Siemens vs. Alstom de pe M5.1, nu?
PS
APPO. Dosarul inregistrat la CNSC are nr. 2442. Actualmente, adica astazi 04.12.2019, i s-a cerut PMB o completare a inscrisurilor. http://portal.cnsc.ro/istoricdosare.htm ... 25astra%25. merita de urmarit!
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Ok. Aștept ziua când pe lângă V.M.T.P.-urile curente vor fi și tramvaie noi. Dacă se anulează licitația, ce dacă? Mai cârpim V.M.T.P.-urile, le facem PPC, ultra-PPC și ce alte născociri mai face URAC. Mai merg vreo 30 ani...ce, la Roma nu merg tramvaie din 1948 ? Și nu sunt LF.
Ok. Aștept ziua când pe lângă V.M.T.P.-urile curente vor fi și tramvaie noi. Dacă se anulează licitația, ce dacă? Mai cârpim V.M.T.P.-urile, le facem PPC, ultra-PPC și ce alte născociri mai face URAC. Mai merg vreo 30 ani...ce, la Roma nu merg tramvaie din 1948 ? Și nu sunt LF.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Consilierii din partea ALDE îi solicită primăriței să reia procedura. Un articol pe această temă:
https://www.google.com/amp/s/m.gandul.info/amp/politica/consilierii-alde-ii-cer-gabrielei-firea-sa-reia-licitatia-de-180-de-milioane-de-euro-pentru-tramvaie-18657258
Consilierii din partea ALDE îi solicită primăriței să reia procedura. Un articol pe această temă:
https://www.google.com/amp/s/m.gandul.info/amp/politica/consilierii-alde-ii-cer-gabrielei-firea-sa-reia-licitatia-de-180-de-milioane-de-euro-pentru-tramvaie-18657258
Consilierii ALDE îi cer Gabrielei Firea să reia licitaţia de 180 de milioane de euro pentru tramvaie
Consilierii ALDE din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti îi cer Gabrielei Firea să reia procedurile de licitaţie pentru achiziţia tramvaielor din Capitală, considerând că licitaţia nu a fost transparentă şi ar putea ridica suspiciuni. Firea răspunde că intervenţia sa ar fi ilegală.
„Stimată doamnă Primar General, vă solicităm prin prezenta să reanalizaţi cu toată răspunderea care vă revine oportunitatea acordării către firma turcească Durmazlar a contractului de achiziţie pentru tramvaie în Bucureşti. Prezenta solicitare se bazează pe faptul că este pentru a doua oară când un contract important de achiziţie (după cel pentru autobuze) este acordat unei firme străine, în condiţiile în care firme româneşti au capacitatea tehnică şi financiară să îndeplinească cu succes condiţiile impuse de caietul de sarcini. Am luat act de problemele legate de licitaţia de achiziţie a 100 de tramvaie destinate transportului public din Municipiul Bucureşti. Din păcate, am luat act de aceste probleme ridicate atât de membri ai Consiliului General, cât şi de mass media, deşi considerăm că, atât noi, cât şi cetăţenii Capitalei, ar fi trebuit să fim informaţi în permanenţă de Primăria Generală cu privire la detaliile financiare şi tehnice ale unei proceduri care presupune cheltuirea a 176 de milioane de euro din banii bucureştenilor”, se arată în scrisoarea publicată pe Facebook şi semnată de consilierii ALDE Tomniţa Florescu, Claudiu Catană, Tudor Ionescu şi Valentin Voicu.
Potrivit consilierilor, lipsa de transparenţă manifestată în acest caz este de natură să încurajeze suspiciunile de favorizare a câştigătorului licitaţiei de achiziţie a celor 100 de tramvaie.
„Suntem susţinători necondiţionaţi ai transparenţei totale a administraţiei publice. Considerăm că semnele de întrebare ridicate atât de membrii Consiliului General cât şi de mass-media în acest caz trebuie să primească răspunsuri clare, detaliate şi urgente, absenţa lor având valoarea unei confirmări a suspiciunilor de favorizare a câştigătorului. Pe aceste temeiuri, cerem „desecretizarea” tuturor documentelor şi a informaţiilor privitoare la această licitaţie. (...) Atâta vreme cât municipalităţi din România precum Cluj, Galaţi, Oradea şi Arad au ales să doteze cu tramvaie ultramoderne produse în ţară suntem convinşi că va trebui şi noi să dăm dovadă că o astfel de alegere este esenţială pentru ca industria locală să îşi poată aduce toată contribuţia la creşterea economică de care orice ţară are nevoie”, se mai arată în scrisoarea celor de la ALDE.
Aceştia solicită reluarea procedurilor de licitaţie pentru achiziţia de tramvaie.
„Vă solicităm, de aceea, identificarea şi aplicarea mijloacelor legale de reluare a procedurilor de licitaţie în condiţii de transparenţă totală şi fără acte de natură să trezească suspiciuni de incorectitudine în defavoarea capitalului autohton”, se arată în scrisoare.
Şi filiala PNL Bucureşti a solicitat în noiembrie sesizarea Corpului de Control al Prefectului Capitalei pentru a efectua verificări cu privire la modalitatea de atribuire a licitaţiei privind achiziţionarea de tramvaie în Bucureşti, în valoare de aproape 180 de milioane de euro.
„Ca urmare a dezvăluirilor din presă cu privire la licitaţia pentru tramvaie iniţiată de administraţia Firea-PSD, PNL Bucureşti cere public sesizarea Corpului de Control al Prefectului Capitalei în vederea efectuării unui audit cu privire la modalitatea de atribuire a licitaţiei în valoare de 180 de milioane de euro. Mai mult, PNL Bucureşti cere ANAP – Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice publicarea raportul de supraveghere al acestei licitaţii”, transmite PNL Bucureşti, într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX.
Primarul general, Gabriela Firea, le-a răspuns, vineri, celor care i-au solicitat să reanalizeze atribuirea contractului de achiziţie pentru cele 100 de tramvaie noi. Acesta spune că procedura nu este finalizată şi că nu poate interveni asupra unei proceduri care se află în prezent în analiza CNSC.
„Sunt solicitată să intervin în rezultatul unei proceduri de achiziţie publică, ceea ce ar fi complet ilegal. Conform legislaţiei de specialitate în vigoare, în orice instituţie publică, evaluarea ofertelor o realizează comisia de licitaţie. Conducătorul instituţiei nu poate interveni în acest proces. Vorbim despre o procedura care se află, în prezent, în analiza CNSC. Nimeni nu poate susţine că ar fi constatat probleme în achiziţia celor 100 de tramvaie, câtă vreme instituţia abilitată să soluţioneze contestaţiile încă nu s-a pronunţat. Probabil se încearcă influenţarea completelor de soluţionare ale CNSC. În plus, mi se sugerează să favorizez o societate cu capital românesc, dar aceasta contravine legislaţiei europene: este vorba despre o achiziţie internaţională, derulată cu fonduri europene şi după reguli europene. Anunţul a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Nicio societate care se califică nu poate fi împiedicată să depună oferta, indiferent de ţara de unde aceasta provine. Respingerea pe acest criteriu ar fi ilegală”, a spus Firea.
Primăria Bucureşti demarat, în decembrie 2018, achiziţia a 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 183 de milioane de euro, din fonduri europene, prin Programul European Regional (POR) 2014-2020.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
orex
Pai sa va destainui din ”meandrele concretului”!
Stiti de ce face ”gat” stimabila?!
Cred ca nu, si de aceea, cu legea ”in mana” putem transa asta!
Art. 127, alin (2), din H.G. nr 395/2016 stipuleaza ca ”Rapoartele intermediare şi raportul procedurii de atribuire se înaintează de către preşedintele comisiei de evaluare conducătorului autorităţii contractante spre aprobare”, care coroborat cu alin (3) ce subliniaza clar ca... ”În cazul în care NU APROBA raportul procedurii, conducătorul autorităţii contractante va motiva în scris decizia sa şi poate, după caz:
a) returna raportul, o singură dată, comisiei de evaluare spre corectare sau reevaluare parţială;
b) solicita o reevaluare completă, caz în care o nouă comisie de evaluare va fi numită.”
DECI, ”duamna” E PARTE A DECIZIEI!!!
PS
Cum e valabil dictonul, si astazi,...semneaza ca ”primarul” si cand simte ca ”musca” e pe caciula...IA FOC!
Pai sa va destainui din ”meandrele concretului”!
Stiti de ce face ”gat” stimabila?!
Cred ca nu, si de aceea, cu legea ”in mana” putem transa asta!
Art. 127, alin (2), din H.G. nr 395/2016 stipuleaza ca ”Rapoartele intermediare şi raportul procedurii de atribuire se înaintează de către preşedintele comisiei de evaluare conducătorului autorităţii contractante spre aprobare”, care coroborat cu alin (3) ce subliniaza clar ca... ”În cazul în care NU APROBA raportul procedurii, conducătorul autorităţii contractante va motiva în scris decizia sa şi poate, după caz:
a) returna raportul, o singură dată, comisiei de evaluare spre corectare sau reevaluare parţială;
b) solicita o reevaluare completă, caz în care o nouă comisie de evaluare va fi numită.”
DECI, ”duamna” E PARTE A DECIZIEI!!!
PS
Cum e valabil dictonul, si astazi,...semneaza ca ”primarul” si cand simte ca ”musca” e pe caciula...IA FOC!
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
http://www.ziarulprofit.ro/index.php/ta ... lei-firea/
Într-un mesaj postat duminică pe Facebook, Tăriceanu spune că Firea trebuie să se asigure că procedura pentru achiziția tramveielor este transparentă, şi nu dirijată către compania turcească, și că în caietul de sarcini nu sunt incluse prevederi menite din start să elimine sau să defavorizeze compania românească
„Nu cred că întâmplător în doar 2 ani două firme turceşti au luat cele mai mari contracte de achiziţii autobuze şi tramvaie pentru Bucureşti...
„Cred că nu trebuie să se repeadă să aprobe un raport de licitaţie validat de doar 6 membri ai comisiei din totalul de 13! Legea îi permite să ceară reanalizarea ofertelor fără să fie acuzată că intervine în licitaţie! Îi reamintesc dnei primar general că tramvaiele fabricate la Arad circulă şi în Cluj-Napoca, Arad şi Oradea şi nu văd de ce ele nu ar fi bune şi pentru Bucureşti”, spune Tăriceanu.
http://www.ziarulprofit.ro/index.php/ta ... lei-firea/
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
Pe asta de unde a mai scos-o? În afara de Arad (unde sunt doar 6) pentru moment nu mai circula nicăieri în România Imperio sau Autentic...
Linia 43 wrote:Îi reamintesc dnei primar general că tramvaiele fabricate la Arad circulă şi în Cluj-Napoca, Arad şi Oradea şi nu văd de ce ele nu ar fi bune şi pentru Bucureşti”,
Pe asta de unde a mai scos-o? În afara de Arad (unde sunt doar 6) pentru moment nu mai circula nicăieri în România Imperio sau Autentic...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Costin
Numai despre tramvaie nu si-a mai dat Tariceanu cu parerea pana acum hai sa-i lasam pe profesionisti sa se pronunte, politicienii fac doar politica.
Numai despre tramvaie nu si-a mai dat Tariceanu cu parerea pana acum hai sa-i lasam pe profesionisti sa se pronunte, politicienii fac doar politica.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
orex
Ar fi bine sa lecturați contestația depusă de ”asociere”. Poate vă va parea plictisitoare, dar veți constata că are argumente pertinente. Sincer, nu stiu cum, onor comisia de evaluare, a putut trece peste (a se citi a închis ochii), ca să nu spun ca Vodă prin lobodă, peste niște cerințe care nu sunt îndeplinite de modelul fabricat de otomani.
PS
Ati vazut pe net, poate mie mi-a scapat, vreo rama Panorama cu 5(cinci) usi duble? E n-am dat de asta, fie vorba intre noi! Singurele usi duble sunt pe vagoanele suspendate si la 32,97 m nu pot fi mai mult de doua. Nu e singurul lucru care suscita controverse!!
PS
Appo!
Astazi, CNSC a cerut din nou completari PMB (http://portal.cnsc.ro/istoricdosare.htm ... 25astra%25.). Pana acum s-au facut 4(patru) astfel de demersuri! Inseamna ceva!
Ar fi bine sa lecturați contestația depusă de ”asociere”. Poate vă va parea plictisitoare, dar veți constata că are argumente pertinente. Sincer, nu stiu cum, onor comisia de evaluare, a putut trece peste (a se citi a închis ochii), ca să nu spun ca Vodă prin lobodă, peste niște cerințe care nu sunt îndeplinite de modelul fabricat de otomani.
PS
Ati vazut pe net, poate mie mi-a scapat, vreo rama Panorama cu 5(cinci) usi duble? E n-am dat de asta, fie vorba intre noi! Singurele usi duble sunt pe vagoanele suspendate si la 32,97 m nu pot fi mai mult de doua. Nu e singurul lucru care suscita controverse!!
PS
Appo!
Astazi, CNSC a cerut din nou completari PMB (http://portal.cnsc.ro/istoricdosare.htm ... 25astra%25.). Pana acum s-au facut 4(patru) astfel de demersuri! Inseamna ceva!
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
Fara suparare, dar vreun tramvai Astra de 36 m (sau 32-37), pe ecartament de 1435 mm, cu 5 usi duble si boghiuri real pivotante (nu cu montaj elastic), ati vazut sa circule pe undeva? Sau treaba asta e valabila numai pentru Durmazlar (si Bozankaya la troleibuze) in timp ce Astra trebuie sa fie calificata "by default" trecand peste toate principiile achizitiilor publice doar asa, ca "e de-ai nostri"?
Pe langa faptul ca nu exista un asemenea tramvai, Astra se mai si lauda cu el ca e omologat. Adica AFER a dat o omologare in alb unui tramvai care nu exista (si care ar diferi substantial de cele 6 de la Arad prin ecartament, lungime, latime, numar usi, numar calatori, greutate, etc). Lucru care nu ma mai mira tinand cont ca AFER le-a omologat si admis in circulatie in Romania celor de la Astra si ramele second-hand IC2 retrase definitiv si casate de statul danez pentru deficiente grave ce pun in pericol siguranta circulatiei. Cred ca aceste omologari in Romania se dau cum se vindeau pe vremuri "facturi" pe Dudesti.
Sunt convins ca in timp ce romanii fac clasicul scandal si se plang in toata presa cum au fost "abuzati" ei de "duamna", turcii asteapta civilizat un rezultat oficial al organelor abilitate, dupa care in cazul intoarcerii rezultatului, vor face plangere in justitie ca doar n-or fi prosti sa piarda asa contract in fata unora care de-abia s-au scremut sa faca 6 tramvaie.
LE: Citind in presa romaneasca am aflat ca de fapt Astra a fabricat toate tramvaiele din Europa (peste 800). Cred ca au uitat sa spuna si de alea din Australia. Si de ala din 1881 al lui Werner von Siemens
Fara suparare, dar vreun tramvai Astra de 36 m (sau 32-37), pe ecartament de 1435 mm, cu 5 usi duble si boghiuri real pivotante (nu cu montaj elastic), ati vazut sa circule pe undeva? Sau treaba asta e valabila numai pentru Durmazlar (si Bozankaya la troleibuze) in timp ce Astra trebuie sa fie calificata "by default" trecand peste toate principiile achizitiilor publice doar asa, ca "e de-ai nostri"?
Pe langa faptul ca nu exista un asemenea tramvai, Astra se mai si lauda cu el ca e omologat. Adica AFER a dat o omologare in alb unui tramvai care nu exista (si care ar diferi substantial de cele 6 de la Arad prin ecartament, lungime, latime, numar usi, numar calatori, greutate, etc). Lucru care nu ma mai mira tinand cont ca AFER le-a omologat si admis in circulatie in Romania celor de la Astra si ramele second-hand IC2 retrase definitiv si casate de statul danez pentru deficiente grave ce pun in pericol siguranta circulatiei. Cred ca aceste omologari in Romania se dau cum se vindeau pe vremuri "facturi" pe Dudesti.
Sunt convins ca in timp ce romanii fac clasicul scandal si se plang in toata presa cum au fost "abuzati" ei de "duamna", turcii asteapta civilizat un rezultat oficial al organelor abilitate, dupa care in cazul intoarcerii rezultatului, vor face plangere in justitie ca doar n-or fi prosti sa piarda asa contract in fata unora care de-abia s-au scremut sa faca 6 tramvaie.
LE: Citind in presa romaneasca am aflat ca de fapt Astra a fabricat toate tramvaiele din Europa (peste 800). Cred ca au uitat sa spuna si de alea din Australia. Si de ala din 1881 al lui Werner von Siemens
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Robert
IK4....în sfârșit cineva care pune punctul pe i. Astra a venit la toate licitațiile cu struțo-cămile și inveții peste noapte pentru a sifona bani publici. În colaborare cu Astra autobuze au fost cât pe ce să omologheze peste noapte și un autobuz electric pentru licitația de la Cluj-Napoca. Alte câteva produse ale Astra care nu există, dar au fost licitate ca să ne aducem aminte: metrou pentru București, tramvai pentru București, troleibuz inventat peste noapte pentru Cluj-Napoca din caroserie de Iveco, ramă electrică și mă aștept să îi văd și la licitația pentru rame diesel a CFR...
Astra să își vadă de nasul lor, că la Cluj-Napoca și Oradea au deja aproape 3 luni de întârziere în livrarea tramvaielor (și acestea sunt în premieră, că nu există - sunt din seria de 800 fabricate de ei ), iar până acum au refuzat categoric să livreze măcar o poză să vedem că ele există în diferite stadii.
Pentru București turcii sunt cea mai bună soluție în momentul de față, mult mai bună decât să se mai stea 5 ani după Astra sau o altă licitație.
IK4....în sfârșit cineva care pune punctul pe i. Astra a venit la toate licitațiile cu struțo-cămile și inveții peste noapte pentru a sifona bani publici. În colaborare cu Astra autobuze au fost cât pe ce să omologheze peste noapte și un autobuz electric pentru licitația de la Cluj-Napoca. Alte câteva produse ale Astra care nu există, dar au fost licitate ca să ne aducem aminte: metrou pentru București, tramvai pentru București, troleibuz inventat peste noapte pentru Cluj-Napoca din caroserie de Iveco, ramă electrică și mă aștept să îi văd și la licitația pentru rame diesel a CFR...
Astra să își vadă de nasul lor, că la Cluj-Napoca și Oradea au deja aproape 3 luni de întârziere în livrarea tramvaielor (și acestea sunt în premieră, că nu există - sunt din seria de 800 fabricate de ei ), iar până acum au refuzat categoric să livreze măcar o poză să vedem că ele există în diferite stadii.
Pentru București turcii sunt cea mai bună soluție în momentul de față, mult mai bună decât să se mai stea 5 ani după Astra sau o altă licitație.
📖 Pagination options