Topic: V2A-2S (1982-2010)
79 posts, 27218 views
📖 Pagination options
- FabiM
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
FabiM
Cu ocazia Paradei Tramvaielor de Epoca a anului acesta, am reușit “să mă strecor” in Depoul Victoria și sa vad in ce stare se mai afla 4042, singurul exemplar V2A-2S rămas in urma modernizarii lor.
In ciuda felului in care arata, am vorbit cu un lucrător de la depou care mi-a spus ca mai păstrează tramvaiul pentru ca ar urma sa ajungă și el tramvai de muzeu dar au nevoie de piese.
P.S.: Farurile nu i-au fost luate, sunt in interior, aruncate.
Cu ocazia Paradei Tramvaielor de Epoca a anului acesta, am reușit “să mă strecor” in Depoul Victoria și sa vad in ce stare se mai afla 4042, singurul exemplar V2A-2S rămas in urma modernizarii lor.
In ciuda felului in care arata, am vorbit cu un lucrător de la depou care mi-a spus ca mai păstrează tramvaiul pentru ca ar urma sa ajungă și el tramvai de muzeu dar au nevoie de piese.
P.S.: Farurile nu i-au fost luate, sunt in interior, aruncate.
BD88A42E-B465-454F-80E1-2F33EE6F5AA0.jpeg (107.74 KB; downloaded 6522 times)
325AAAB8-3D63-4A85-9337-D8D1954A2A43.jpeg (273.8 KB; downloaded 6527 times)
08B42199-16AF-48DA-8EB1-2F95C64491A9.jpeg (95.35 KB; downloaded 6520 times)
4486B1EA-502D-4B0A-B5B2-93F9477A21DF.jpeg (88.25 KB; downloaded 6525 times)
199535E2-6748-4A40-8E69-6E6AD22891D7.jpeg (87.92 KB; downloaded 6521 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
ADK
Păcat, în 2013 când l-am văzut prima dată mai avea un pic să-l pună la punct și putea fi manevrat. Acum, nu mai pot spune același lucru... Dar gândind optimist, abia aștept să-l văd recondiționat, va fi pe lângă EP și alte 2-3 tramvaie românești, un simbol important, nu 2008, 6502...
Păcat, în 2013 când l-am văzut prima dată mai avea un pic să-l pună la punct și putea fi manevrat. Acum, nu mai pot spune același lucru... Dar gândind optimist, abia aștept să-l văd recondiționat, va fi pe lângă EP și alte 2-3 tramvaie românești, un simbol important, nu 2008, 6502...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
rosetti61
Tramvaiele V2A-bidirectionale au fost proiectate si construite in 1982, urmand a fi folosite pe linii fara bucle de intoarcere la capete sau pentru linii temporare cu un capat in rebrusment. Au intrat in serviciu in 1983 pe proaspata linie 41 Piata Scanteii - sos. Crangasi (despre 41 am auzit ca ar fi circulat de fapt de la sfarsitul lui 1982 doar pana la baza podului Grant, la Turda - sa fi fost doar teste?). Culoarea distinctiva a fost albastru si au inaugurat noua identitate vizuala a ITB - la fiecare usa aveau grupaje de pictograme cu atentionari si interdictii, simboluri pentru sensurile de acces in si din tramvai atat in interior (pe caseta mecanismului usii) cat si la exterior. Signalistica, dimensiunea siglei si aspectul general au suferit modificari ulterioare dupa RK-uri: pictogramele au fost inlaturate, logo ITB mai mic caruia i s-a atasat si numarul de parc, usi cu partea de jos plina, culoare de fond rosu cu usi albe sau vopsite in culoarea de baza.
In 1986 este introdusa varianta V3A bidirectionala, cu aspect clasic dar in schema de culoare a V2A bidirectionale.
Vagoanele 351 si 4001 au usi pliante din cauza ca s-a cautat o rezolvare a defectelor survenite in functionarea usilor pe design original LHB - dupa ce au scos cateva V3A cu usi pliante s-a revenit la usile LHB.
Usile din seria V2A incepand cu 4002 erau identice ca design insa diferea modul de rulare pe ghidajele din interior si motorizarea mai brusca ce a dus in timp (ca la V3A si Ep/V3A) la deteriorarea usilor in timpul functionarii, acestea fiind pline de suduri in urma cedarii articulatiilor sau a imbinarilor cu diverse elemente (o alta cauza era si fortarea usilor, impiedicate sa se inchida in momentele de aglomeratie si care duceau la deformari structurale).
Tramvaiele V2A-bidirectionale au fost proiectate si construite in 1982, urmand a fi folosite pe linii fara bucle de intoarcere la capete sau pentru linii temporare cu un capat in rebrusment. Au intrat in serviciu in 1983 pe proaspata linie 41 Piata Scanteii - sos. Crangasi (despre 41 am auzit ca ar fi circulat de fapt de la sfarsitul lui 1982 doar pana la baza podului Grant, la Turda - sa fi fost doar teste?). Culoarea distinctiva a fost albastru si au inaugurat noua identitate vizuala a ITB - la fiecare usa aveau grupaje de pictograme cu atentionari si interdictii, simboluri pentru sensurile de acces in si din tramvai atat in interior (pe caseta mecanismului usii) cat si la exterior. Signalistica, dimensiunea siglei si aspectul general au suferit modificari ulterioare dupa RK-uri: pictogramele au fost inlaturate, logo ITB mai mic caruia i s-a atasat si numarul de parc, usi cu partea de jos plina, culoare de fond rosu cu usi albe sau vopsite in culoarea de baza.
In 1986 este introdusa varianta V3A bidirectionala, cu aspect clasic dar in schema de culoare a V2A bidirectionale.
Vagoanele 351 si 4001 au usi pliante din cauza ca s-a cautat o rezolvare a defectelor survenite in functionarea usilor pe design original LHB - dupa ce au scos cateva V3A cu usi pliante s-a revenit la usile LHB.
Usile din seria V2A incepand cu 4002 erau identice ca design insa diferea modul de rulare pe ghidajele din interior si motorizarea mai brusca ce a dus in timp (ca la V3A si Ep/V3A) la deteriorarea usilor in timpul functionarii, acestea fiind pline de suduri in urma cedarii articulatiilor sau a imbinarilor cu diverse elemente (o alta cauza era si fortarea usilor, impiedicate sa se inchida in momentele de aglomeratie si care duceau la deformari structurale).
- ADK
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
ADK
4037 în anul 1996 la uzinele URAC.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu
4037 în anul 1996 la uzinele URAC.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010)
Gabi23
Amintiri din urmă cu aproape un deceniu...
4042 și 4039
În Depoul Giulești:
În Depoul Victoria:
Amintiri din urmă cu aproape un deceniu...
4042 și 4039
În Depoul Giulești:
În Depoul Victoria:
4042 ?i 4039 - Depoul Giule?ti - 23.04.2010.JPG (210.02 KB; downloaded 6325 times)
4042 ?i 4039 - Depoul Victoria - 24.11.2010.JPG (233.9 KB; downloaded 6325 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
V2A-2S (1982-2010)
ByOnu
În toamna anului 1982, va fi construit prototipul tramvaiului bidirecțional V2A-2S, cu posturi de conducere la ambele capete și uși de acces pe ambele laturi. Va avea o schemă de culoare inedită cu care nu va ieși pe poarta URAC. Va fi revopsit, la ieșirea pe traseu va avea schema de culoare pe care o știm cu toții. Va avea numărul de parc ITB 4037, număr de fabricație 388/1982. Va fi echipat cu aceleași boghiuri monomotoare construite la IRA Grivița.
Fotografiile si textul sunt primite si postate ca atare de la Dl. Ing. Mihai Cristian Bucșan, cale prin care îi mulțumim pentru munca depusă și dedicarea colectării și împărtășirii acestor date tehnico-istorice.
Pentru început, scheme si o fotografie cu prototipul:
În toamna anului 1982, va fi construit prototipul tramvaiului bidirecțional V2A-2S, cu posturi de conducere la ambele capete și uși de acces pe ambele laturi. Va avea o schemă de culoare inedită cu care nu va ieși pe poarta URAC. Va fi revopsit, la ieșirea pe traseu va avea schema de culoare pe care o știm cu toții. Va avea numărul de parc ITB 4037, număr de fabricație 388/1982. Va fi echipat cu aceleași boghiuri monomotoare construite la IRA Grivița.
Fotografiile si textul sunt primite si postate ca atare de la Dl. Ing. Mihai Cristian Bucșan, cale prin care îi mulțumim pentru munca depusă și dedicarea colectării și împărtășirii acestor date tehnico-istorice.
Pentru început, scheme si o fotografie cu prototipul:
062-6.1982_Prototip V-2A-2S-ITB_4037_a.JPG (216.89 KB; downloaded 6210 times)
062-6.1982_Prototip V-2A-2S-ITB_4037_b.jpg (231.73 KB; downloaded 6215 times)
062-7.1982_Prototip (2) V-2A-2S-ITB_4037_a.jpg (231.03 KB; downloaded 6216 times)
062-7.1982_Prototip (2) V-2A-2S-ITB_4037_b.jpg (248.12 KB; downloaded 6220 times)
062-7.1982_Prototip (2) V-2A-2S-ITB_4037_d.jpg (249.66 KB; downloaded 6218 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
ByOnu
Imediat vor fi construite următoarele 3 tramvaie, cu numerele de parc de la 4038 la 4040, numerele de fabricație de la 389/1982 la 391/1982. În interior, scaunele vor fi montate în lungul tramvaiului.
Imediat vor fi construite următoarele 3 tramvaie, cu numerele de parc de la 4038 la 4040, numerele de fabricație de la 389/1982 la 391/1982. În interior, scaunele vor fi montate în lungul tramvaiului.
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_a.jpg (230.68 KB; downloaded 6207 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_b.jpg (297.34 KB; downloaded 6212 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_c.jpg (134.3 KB; downloaded 6206 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_d.jpg (98.09 KB; downloaded 6203 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_e.jpg (296.09 KB; downloaded 6205 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
ByOnu
În continuare vor fi construite încă 4 tramvaie, cu numerele de parc de la 4041 la 4044, numerele de fabricație de la 392/1982 la 395/1982. În interior, scaunele vor fi montate în grupuri de câte două, spate în spate.
În continuare vor fi construite încă 4 tramvaie, cu numerele de parc de la 4041 la 4044, numerele de fabricație de la 392/1982 la 395/1982. În interior, scaunele vor fi montate în grupuri de câte două, spate în spate.
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_a.jpg (249.71 KB; downloaded 6229 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_b.jpg (313.62 KB; downloaded 6219 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_c.jpg (95.4 KB; downloaded 6214 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_d.jpg (91.82 KB; downloaded 6216 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_e.JPG (313.94 KB; downloaded 6211 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_f.jpg (296.91 KB; downloaded 6213 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
Utilizator anonim
Pana in 2006 au circulat 8 vagoane V2A-2S (4037-4044).
______________
La ora actuala (10 Mar 2010) nu mai circula decat ocazional V2A-2S #4042 de la Depoul Giulesti.
Pana in 2006 au circulat 8 vagoane V2A-2S (4037-4044).
______________
La ora actuala (10 Mar 2010) nu mai circula decat ocazional V2A-2S #4042 de la Depoul Giulesti.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
Gabi23
La ora actuala (14 Apr 2010 ) ultimul V2A-2S care mai circula in Bucuresti este #4042, urmand ca in luna mai-iunie cel tarziu, sa fie si el casat. N-ar fi aratat rau ca si acest V2A sa fie pastrat pentru muzeu sa avem ambele variante de V2A.
#4039 a fost retras din circulatie de la 1 iulie 2010. Povestea lui s-a incheiat, deocamdata este in depou ajuntand la manevre, dar nu mai iese in traseu. Nu -a mai fost reinnoită asigurarea.
Astazi ( 10 Iulie 2010 )inca exista fizic, chiar se misca cu niste boghiuri prin depou.
____________________
4042 a prins si luna august 2010 in traseu, ca de obicei tur mic, iar 4039 inca muta boghiuri prin Dep. Giulesti. Cred ca vor disparea impreuna cand va fi sa nu mai existe in actuala varianta...
Un detaliu interesant este ca pe unul din pantografele lui 4042, este inscriptionat "Depoul Dudesti" de pe vremea cand V2A-urile siameze "domiciliau" acolo, cu ani in urma.
La ora actuala (14 Apr 2010 ) ultimul V2A-2S care mai circula in Bucuresti este #4042, urmand ca in luna mai-iunie cel tarziu, sa fie si el casat. N-ar fi aratat rau ca si acest V2A sa fie pastrat pentru muzeu sa avem ambele variante de V2A.
#4039 a fost retras din circulatie de la 1 iulie 2010. Povestea lui s-a incheiat, deocamdata este in depou ajuntand la manevre, dar nu mai iese in traseu. Nu -a mai fost reinnoită asigurarea.
Astazi ( 10 Iulie 2010 )inca exista fizic, chiar se misca cu niste boghiuri prin depou.
____________________
4042 a prins si luna august 2010 in traseu, ca de obicei tur mic, iar 4039 inca muta boghiuri prin Dep. Giulesti. Cred ca vor disparea impreuna cand va fi sa nu mai existe in actuala varianta...
Un detaliu interesant este ca pe unul din pantografele lui 4042, este inscriptionat "Depoul Dudesti" de pe vremea cand V2A-urile siameze "domiciliau" acolo, cu ani in urma.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
cris_m
Amintiri din 2008 - Joshua Parker, http://www.tramway.com
Amintiri din 2008 - Joshua Parker, http://www.tramway.com
4037 linia 44.jpg (593.83 KB; downloaded 5873 times)
4042 linia 44.jpg (471.16 KB; downloaded 5869 times)
- LucaTB
-
Posted:
-
Re: V2A-2S (1982-2010)
LucaTB
4038 în Depoul Dudești în anul 2004.
Sursa: Arhiva RATB.
4038 în Depoul Dudești în anul 2004.
Sursa: Arhiva RATB.
Dudesti (1).JPG (1.4 MB; downloaded 4015 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
📖 Pagination options