Topic: V3A versiunea clasică (1971-2007)
181 posts, 91055 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
Tom
Nu e nimic ciudat. E un bidirecțional care merge pe sensul normal, iar în capătul opus sunt doi angajați ai ITB/RATB care stau în cabină și teoretic să supraveghează ciudățenia aia de remorcă pe care probabil că vagonul o transportă la depoul unde stătea atunci vagonul. După direcția de deplasare, vagonul pare să fi venit de undeva dinspre Buzești (posibil de la URAC, pe linia încă existentă pe str. Sevastopol), a mers până la capăt la Vasile Pârvan (deși exista macaz direct acolo spre Dinicu Golescu) și de acolo să fi intrat pe Dinicu Golescu. După linia afișată pe vagon, acesta pare să fi fost atunci la Depoul Alexandria.
Deși pe atunci erau încă în funcțiune cel puțin 25 de măgari V56, nu era neobișnuit ca un vagon de călători să tragă câte un boghiu sau o remorcă din asta, mai ales dacă ajungea cu vreo treabă pe la URAC sau se întorcea de acolo.
Ce este însă interesant este că aceste vagoane V3A2S din acea perioadă aveau majoritatea lor acea casetă unde se făceau conexiunile când vagoanele circulau cuplate. Am văzut cel puțin odată două trenuri de 2xV3A2S cuplate. Unul dintre ele era 037+038 (038 a fost o perioadă bidirecțional, dar a fost refăcut ca vagon normal). Există fotografii și cu vagoane V2A2S circulând cuplate, însă la acestea unul dintre ele nu era în funcțiune și în mod sigur acestea nici nu aveau acele prize pentru cuplare.
Nu e nimic ciudat. E un bidirecțional care merge pe sensul normal, iar în capătul opus sunt doi angajați ai ITB/RATB care stau în cabină și teoretic să supraveghează ciudățenia aia de remorcă pe care probabil că vagonul o transportă la depoul unde stătea atunci vagonul. După direcția de deplasare, vagonul pare să fi venit de undeva dinspre Buzești (posibil de la URAC, pe linia încă existentă pe str. Sevastopol), a mers până la capăt la Vasile Pârvan (deși exista macaz direct acolo spre Dinicu Golescu) și de acolo să fi intrat pe Dinicu Golescu. După linia afișată pe vagon, acesta pare să fi fost atunci la Depoul Alexandria.
Deși pe atunci erau încă în funcțiune cel puțin 25 de măgari V56, nu era neobișnuit ca un vagon de călători să tragă câte un boghiu sau o remorcă din asta, mai ales dacă ajungea cu vreo treabă pe la URAC sau se întorcea de acolo.
Ce este însă interesant este că aceste vagoane V3A2S din acea perioadă aveau majoritatea lor acea casetă unde se făceau conexiunile când vagoanele circulau cuplate. Am văzut cel puțin odată două trenuri de 2xV3A2S cuplate. Unul dintre ele era 037+038 (038 a fost o perioadă bidirecțional, dar a fost refăcut ca vagon normal). Există fotografii și cu vagoane V2A2S circulând cuplate, însă la acestea unul dintre ele nu era în funcțiune și în mod sigur acestea nici nu aveau acele prize pentru cuplare.
- ADK
-
Posted:
-
- nokia2110
-
Posted:
-
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
rosetti61
Catenara de genul se afla pe sos Petricani pana la Pipera, pe fostul Ion Sulea. Nu e cu calatori ci in mars de prezentare undeva in cele doua locuri mentionate la inceput.
Catenara de genul se afla pe sos Petricani pana la Pipera, pe fostul Ion Sulea. Nu e cu calatori ci in mars de prezentare undeva in cele doua locuri mentionate la inceput.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
ByOnu
Sursa: grupul de Facebook Tramclub.
Cate au avut afisaj matriceal?
Sursa: grupul de Facebook Tramclub.
Cate au avut afisaj matriceal?
FB_IMG_1571082350491.jpg (100.5 KB; downloaded 5780 times)
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
V3A versiunea clasică (1971-2007)
Andrei Andraș
Fotografia a mai fost postată aici viewtopic.php?f=19&t=192&start=252#p333547, probabil pe minunatul Facebook a ajuns tot de aici.
Fotografia a mai fost postată aici viewtopic.php?f=19&t=192&start=252#p333547, probabil pe minunatul Facebook a ajuns tot de aici.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
ByOnu
Foarte corect. Multumesc frumos. Dar raspuns la intrebare?
Foarte corect. Multumesc frumos. Dar raspuns la intrebare?
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Ultimele V3A 70 (de fapt 80 - pentru ca se trecuse deja la parbriz panoramic si bord adaptat de IK 4) produse de URAC au fost seria 358-362 (?), undeva prin ‘88-‘89. Economia si rabatul la calitate cu care s-au produs si-au aratat rezultatele, fiind casate inaintea altora, teoretic mai vechi.
Seria 4*** de V2A (-S) a fost produsa dupa ‘85, dar nu stiu daca au fost construite de la zero sau s-au scurtat vechi V3A-uri produse in anii ‘70-‘80.
Nu stiu sa existe undeva o lista a productiei, pe an si numar de parc pentru VxA 70.
Nenea_titi wrote:
Ultimele V3A clasice au fost 131, 136, 172 și 264. Nu știu dacă erau numerele lor originale sau erau tramvaie făcute în prima parte a anilor 90 (maxim 1991), renumerotate ulterior cu numere de tramvaie ale anilor 70...[...]
Ultimele V3A 70 (de fapt 80 - pentru ca se trecuse deja la parbriz panoramic si bord adaptat de IK 4) produse de URAC au fost seria 358-362 (?), undeva prin ‘88-‘89. Economia si rabatul la calitate cu care s-au produs si-au aratat rezultatele, fiind casate inaintea altora, teoretic mai vechi.
Seria 4*** de V2A (-S) a fost produsa dupa ‘85, dar nu stiu daca au fost construite de la zero sau s-au scurtat vechi V3A-uri produse in anii ‘70-‘80.
Nu stiu sa existe undeva o lista a productiei, pe an si numar de parc pentru VxA 70.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
GPS
Acele vagoane sunt ultimele rămase, nu produse. Nu neapărat parbrizul panoramic era definitoriu, cât prezența ușii 5, și mutarea ușii corpului C la mijloc, la fel cum sunt astăzi la V3A-93. Acest concept a fost urmat după realizarea vagonului V3A-C (pentru orașul Constanța).
Acele vagoane sunt ultimele rămase, nu produse. Nu neapărat parbrizul panoramic era definitoriu, cât prezența ușii 5, și mutarea ușii corpului C la mijloc, la fel cum sunt astăzi la V3A-93. Acest concept a fost urmat după realizarea vagonului V3A-C (pentru orașul Constanța).
- bogdan71
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
bogdan71
Un document ”de largă circulație” indică următoarea evoluție pe ani a producției de vagoane V3A și V2A/2B, începând din 1971 și până în 1990. Am omis anii în care aparent nu s-a produs nimic - în fapt, producția URAC-ului a fost destinată altor orașe din țară.
1971 1 001
1972 5 002-006
1973 10 007-016
1974 21 017-037
1975 52 038-089
1976 54 090-143
1977 58 144-201
1978 52 202-253
1979 40 254-293
1980 44 294-337
1981 14 338-351 + 1 V2 4001
1982 43 V2 4002-4044
1986 1 352 + 4 V2 4045-4048
1987 9 353-361 + 1 V2 4049
1990 1 362
Se observă că lotul de 41 de vagoane ales pentru sacrificiu în 1991 cuprindea teoretic vagoane cu minimum 15 ani vechime (ultimul fiind #089). Practic, cred că s-au făcut renumerotări și unele vagoane - ca de exemplu #074 - au scăpat prin schimbarea numărului de parc. #074 a fost modernizat în 1986, circulând constant pe linia 27. Ce-i drept, nu bag mâna în foc pentru calitatea modernizării și materialelor folosite. Erau anii în care trebuia făcut din r#h#t bici. Cam toate vagoanele V3A produse în 1987 au fost printre primele la transformarea în V3A-93, excepție #353, #356 și #357.
Din ce știu, V2A-2S (aka V2B) au fost produse astfel de la bun început. V3A-2S au fost însă transformate pe parcurs, ele nefiind prevăzute inițial cu două posturi de comandă. Au fost 15 vagoane V3A-2S, din care au rămas cele 6 de astăzi.
1689 wrote:
Seria 4*** de V2A (-S) a fost produsa dupa ‘85, dar nu stiu daca au fost construite de la zero sau s-au scurtat vechi V3A-uri produse in anii ‘70-‘80.
Nu stiu sa existe undeva o lista a productiei, pe an si numar de parc pentru VxA 70.
Un document ”de largă circulație” indică următoarea evoluție pe ani a producției de vagoane V3A și V2A/2B, începând din 1971 și până în 1990. Am omis anii în care aparent nu s-a produs nimic - în fapt, producția URAC-ului a fost destinată altor orașe din țară.
1971 1 001
1972 5 002-006
1973 10 007-016
1974 21 017-037
1975 52 038-089
1976 54 090-143
1977 58 144-201
1978 52 202-253
1979 40 254-293
1980 44 294-337
1981 14 338-351 + 1 V2 4001
1982 43 V2 4002-4044
1986 1 352 + 4 V2 4045-4048
1987 9 353-361 + 1 V2 4049
1990 1 362
Se observă că lotul de 41 de vagoane ales pentru sacrificiu în 1991 cuprindea teoretic vagoane cu minimum 15 ani vechime (ultimul fiind #089). Practic, cred că s-au făcut renumerotări și unele vagoane - ca de exemplu #074 - au scăpat prin schimbarea numărului de parc. #074 a fost modernizat în 1986, circulând constant pe linia 27. Ce-i drept, nu bag mâna în foc pentru calitatea modernizării și materialelor folosite. Erau anii în care trebuia făcut din r#h#t bici. Cam toate vagoanele V3A produse în 1987 au fost printre primele la transformarea în V3A-93, excepție #353, #356 și #357.
Din ce știu, V2A-2S (aka V2B) au fost produse astfel de la bun început. V3A-2S au fost însă transformate pe parcurs, ele nefiind prevăzute inițial cu două posturi de comandă. Au fost 15 vagoane V3A-2S, din care au rămas cele 6 de astăzi.
- messe
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
messe
4001 cand a aparut as putea spune ca semana cu un V3A scurt tinand cont de caseta de linie identica cu V3A (cea frontala), iar usile erau identice cu cele ale vagoanelor V3A din seria 29x. As mai putea adauga si prezenta acelor placute negre cu inscrisul de culoare alba specificand " URCARE" respectiv "COBORIRE"(scrierea anilor '80 ) deasupra usilor.
1689 wrote:
Seria 4*** de V2A (-S) a fost produsa dupa ‘85, dar nu stiu daca au fost construite de la zero sau s-au scurtat vechi V3A-uri produse in anii ‘70-‘80.
4001 cand a aparut as putea spune ca semana cu un V3A scurt tinand cont de caseta de linie identica cu V3A (cea frontala), iar usile erau identice cu cele ale vagoanelor V3A din seria 29x. As mai putea adauga si prezenta acelor placute negre cu inscrisul de culoare alba specificand " URCARE" respectiv "COBORIRE"(scrierea anilor '80 ) deasupra usilor.
- 1689
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
1689
Imagine cu bordul prototipului V3A-70 (din filmul Autobiografia lui Nicolae Ceausescu de Andrei Ujica).
Imagine cu bordul prototipului V3A-70 (din filmul Autobiografia lui Nicolae Ceausescu de Andrei Ujica).
V3A-1970-autobiografia_lui_nicolae_ceausescu-4.JPG (73.85 KB; downloaded 6895 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
ADK
172 în URAC în vara anului 1998.
Autor: phototrans.eu/hinerkduetz
172 în URAC în vara anului 1998.
Autor: phototrans.eu/hinerkduetz
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: V3A versiunea clasică (1971-2007)
Gabi23
#172 a mai ”supraviețuit” încă 8 ani până prin 2006. În această perioadă i-a fost modificat parbrizul.
Are idee cineva mai documentat, când s-a luat măsura modificărilor parbrizelor și casetelor de afișaj? Și s-au mai făcut ”RK-uri” la V3A clasic și după anul 2000? În anul 1999 Bucureștiul avea modernizate cel puțin 100 V3A-93 la URAC, 41 vagoane V3A-FAUR, 15 EPC/Holec. În concluzie în aproximativ 5 ani de (re)construcție pe 3 ”fronturi” aveam peste 150 de vagoane. În prezent au ”modernizat” 15 vagoane în CA între 2012-2019 și 15 LF din 2011-2016
#172 a mai ”supraviețuit” încă 8 ani până prin 2006. În această perioadă i-a fost modificat parbrizul.
Are idee cineva mai documentat, când s-a luat măsura modificărilor parbrizelor și casetelor de afișaj? Și s-au mai făcut ”RK-uri” la V3A clasic și după anul 2000? În anul 1999 Bucureștiul avea modernizate cel puțin 100 V3A-93 la URAC, 41 vagoane V3A-FAUR, 15 EPC/Holec. În concluzie în aproximativ 5 ani de (re)construcție pe 3 ”fronturi” aveam peste 150 de vagoane. În prezent au ”modernizat” 15 vagoane în CA între 2012-2019 și 15 LF din 2011-2016
📖 Pagination options