Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 276423 views
📖 Pagination options
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Dacă nu se încheie procedura acum, pierd fondurile europene. Asta înseamnă ca abia prin programul 2020-2024 mai pot cumpara vehicule noi. Nu stiu dacă înseamnă și desființarea troleibuzului bucureștean, pot sa mai tragă de Citelis/Ikarus inca 3 ani. Depinde ce ne dorim. Bozankaya acum sau Solaris mai târziu. Incerc sa fiu cât de imparțial pot, dar mi se pare întemeiată contestația celor de la Solaris. Nu e vina lor ca primăria face caietele de sarcini cu picioarele, drept dovada in alte orașe au depus oferte fără probleme.
micutzu wrote:
Tu te auzi ce zici? Daca se anuleaza licitatia asta poti spune adio troleibuze noi in urmatorii 3 ani,ceea ce ar duce probabil la desfiintarea troleibuzului bucurestean.
Dacă nu se încheie procedura acum, pierd fondurile europene. Asta înseamnă ca abia prin programul 2020-2024 mai pot cumpara vehicule noi. Nu stiu dacă înseamnă și desființarea troleibuzului bucureștean, pot sa mai tragă de Citelis/Ikarus inca 3 ani. Depinde ce ne dorim. Bozankaya acum sau Solaris mai târziu. Incerc sa fiu cât de imparțial pot, dar mi se pare întemeiată contestația celor de la Solaris. Nu e vina lor ca primăria face caietele de sarcini cu picioarele, drept dovada in alte orașe au depus oferte fără probleme.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Am dezbatut acest subiect si aici! Contestatia e de bun simt! Fiecare dintre voi, inrolat intr-o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica, numai pe baza unor acte, si acelea subrede, ati fi facut fix la fel!! Chestiunea e cum i-a ”imbrobodit” Bozankaya pe membrii comisiei de evaluare? Cu ce documente, puse la dispozitie, au fost asa creduli? Daca e in regula, ceea ce noi am mai dezbatut pe aici, sa ne arate onor furnizorul ”troleul” de 12 m, omologat in UE si care a depasit stadiu de ”serie mica”! Revin, poate cu obstinatie, unde circula asa ceva in UE? Eu n-am gasit si...netul e capat fara sfarsit!
Am dezbatut acest subiect si aici! Contestatia e de bun simt! Fiecare dintre voi, inrolat intr-o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica, numai pe baza unor acte, si acelea subrede, ati fi facut fix la fel!! Chestiunea e cum i-a ”imbrobodit” Bozankaya pe membrii comisiei de evaluare? Cu ce documente, puse la dispozitie, au fost asa creduli? Daca e in regula, ceea ce noi am mai dezbatut pe aici, sa ne arate onor furnizorul ”troleul” de 12 m, omologat in UE si care a depasit stadiu de ”serie mica”! Revin, poate cu obstinatie, unde circula asa ceva in UE? Eu n-am gasit si...netul e capat fara sfarsit!
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
IK4
Spre deosebire de licitatia de tramvaie, unde Astra a participat cu oferta si are interesul ca prin toate mijloacele posibile (inclusiv scandaluri in presa) sa ajunga sa-si vanda marfa, aici vorbim strict de disperarea firmei Solaris de a bloca un contract care le-ar pune serios in pericol pozitia pe piata vehiculelor electrice in Europa. In special pentru troleibuze unde concurenta in zona era ca si inexistenta (AstraBus si Skoda deja nu mai produceau).
Solaris nici nu a depus oferta la aceasta licitatie dar arunca o contestatie in calitate de neica-nimeni direct la tribunal, poate-poate profita si ei de ventilatorul cu rahat pornit de Astra asupra licitatiei de tramvaie, cu usi lipsa, vagoane suspendate (Schwebebahn?) si metri care dau cu virgula in capul lor. Ni se servesc clisee de tip Durmazlar, Bozankaya...turcisme...pesches in timp ce noi ne tragem cu Ikarus si Tatra in 20-20 dar visam la Van Hool-uri si HESS-uri cu bugete de MAZ/LAZ/LiAZ.
Totusi nu e chiar asa de negru. Contractul se poate semna si maine, pentru ca vorbim de o contestatie depusa in afara procedurii de achizitie (nu e depusa la CNSC) si nu are ca efect suspendarea ei.
Sansele de reusita a anularii in instanta sunt minime. Reclamantul nu este parte implicata in procedura de achizitie, nu a suferit daune directe in urma atribuirii ei si nu obtine nici un fel de avantaj direct in urma unei eventuale anulari. Garantia reluarii licitatiei nu exista.
Mai mult, pentru orice instanta responsabila va prima interesul milioanelor de calatori afectati, in cazul in care legea a fost respectata si decizia de atribuire este bine justificata.
Singura autoritate in masura sa decida reevaluarea ofertelor (nu anularea directa) este CNSC, dar aici nu e cazul pentru ca Solaris a stat pe margine si s-a lamentat dar nu a depus o oferta. Nici macar nu a contestat caietul de sarcini inainte de licitatie, dar e vesnic nemultumit.
In cazul in care PMB va alege sa astepte semnarea contractului pana la solutionare iar decizia ii va fi favorabila, se va putea indrepta impotriva Solaris cu solicitari insemnate de daune pentru intarzierea contractului, pierderea de fonduri europene, prejudicii de imagine.
Spre deosebire de licitatia de tramvaie, unde Astra a participat cu oferta si are interesul ca prin toate mijloacele posibile (inclusiv scandaluri in presa) sa ajunga sa-si vanda marfa, aici vorbim strict de disperarea firmei Solaris de a bloca un contract care le-ar pune serios in pericol pozitia pe piata vehiculelor electrice in Europa. In special pentru troleibuze unde concurenta in zona era ca si inexistenta (AstraBus si Skoda deja nu mai produceau).
Solaris nici nu a depus oferta la aceasta licitatie dar arunca o contestatie in calitate de neica-nimeni direct la tribunal, poate-poate profita si ei de ventilatorul cu rahat pornit de Astra asupra licitatiei de tramvaie, cu usi lipsa, vagoane suspendate (Schwebebahn?) si metri care dau cu virgula in capul lor. Ni se servesc clisee de tip Durmazlar, Bozankaya...turcisme...pesches in timp ce noi ne tragem cu Ikarus si Tatra in 20-20 dar visam la Van Hool-uri si HESS-uri cu bugete de MAZ/LAZ/LiAZ.
Totusi nu e chiar asa de negru. Contractul se poate semna si maine, pentru ca vorbim de o contestatie depusa in afara procedurii de achizitie (nu e depusa la CNSC) si nu are ca efect suspendarea ei.
Sansele de reusita a anularii in instanta sunt minime. Reclamantul nu este parte implicata in procedura de achizitie, nu a suferit daune directe in urma atribuirii ei si nu obtine nici un fel de avantaj direct in urma unei eventuale anulari. Garantia reluarii licitatiei nu exista.
Mai mult, pentru orice instanta responsabila va prima interesul milioanelor de calatori afectati, in cazul in care legea a fost respectata si decizia de atribuire este bine justificata.
Singura autoritate in masura sa decida reevaluarea ofertelor (nu anularea directa) este CNSC, dar aici nu e cazul pentru ca Solaris a stat pe margine si s-a lamentat dar nu a depus o oferta. Nici macar nu a contestat caietul de sarcini inainte de licitatie, dar e vesnic nemultumit.
In cazul in care PMB va alege sa astepte semnarea contractului pana la solutionare iar decizia ii va fi favorabila, se va putea indrepta impotriva Solaris cu solicitari insemnate de daune pentru intarzierea contractului, pierderea de fonduri europene, prejudicii de imagine.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Corect!
Trebuia, fara putere de tagada, formulat acest demers de ”reclamant” pe parcursul derularii procedurii! Pana acum s-ar fi transat! Chestiunea e se invoca niste lucruri care le-am semanalat si noi pe aici, cu informatiile pe care le detinem sau le putem identifica, fara echivoc, fiecare dintre noi, care converg spre neconformitate! Nimeni nu poate opri acest demers al SOLARIS in instanta! Si tu puteai depune actiune in justitie pe acest subiect, cum ca ai sesizat ceva in neregula. Nu te-ar fi oprit nimeni! Cum s-ar fi soldat demersul e alta poveste (eventual, instanta, ar fi considerat ca este ”fara obiect”).
In subsidiar, de ce e necesar sa fim ”cobaii” Bozankaya, numai ca TREBIUE adjudecata licitatia?!
Corect!
Trebuia, fara putere de tagada, formulat acest demers de ”reclamant” pe parcursul derularii procedurii! Pana acum s-ar fi transat! Chestiunea e se invoca niste lucruri care le-am semanalat si noi pe aici, cu informatiile pe care le detinem sau le putem identifica, fara echivoc, fiecare dintre noi, care converg spre neconformitate! Nimeni nu poate opri acest demers al SOLARIS in instanta! Si tu puteai depune actiune in justitie pe acest subiect, cum ca ai sesizat ceva in neregula. Nu te-ar fi oprit nimeni! Cum s-ar fi soldat demersul e alta poveste (eventual, instanta, ar fi considerat ca este ”fara obiect”).
In subsidiar, de ce e necesar sa fim ”cobaii” Bozankaya, numai ca TREBIUE adjudecata licitatia?!
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
micutzu
Daca se anuleaza licitatia asta,se pierd si fondurile UE,deci toti vom avea de pierdut oricat de bune sau rele sunt troleibuzele de la Bozankaya (pur si simplu se vor pierde niste bani aiurea).Solutia optima in momentul de fata ar fi sa se finalizeze licitatia,ca sa putem beneficia de fondurile europene alocate pentru anul in curs , iar pe exercitiul financiar viitor sa se mai ia o transa de inca 100 de bucati.
Daca se anuleaza licitatia asta,se pierd si fondurile UE,deci toti vom avea de pierdut oricat de bune sau rele sunt troleibuzele de la Bozankaya (pur si simplu se vor pierde niste bani aiurea).Solutia optima in momentul de fata ar fi sa se finalizeze licitatia,ca sa putem beneficia de fondurile europene alocate pentru anul in curs , iar pe exercitiul financiar viitor sa se mai ia o transa de inca 100 de bucati.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Dacă banii se vor pierde, este numai vina PMB. Trebuia sa se gândească de la început ca pot apărea astfel de situații. De ce nu au facut un caiet de sarcini cu niște cerințe normale, cu niște termene normale și mai ales cu un buget corect?
Dacă banii se vor pierde, este numai vina PMB. Trebuia sa se gândească de la început ca pot apărea astfel de situații. De ce nu au facut un caiet de sarcini cu niște cerințe normale, cu niște termene normale și mai ales cu un buget corect?
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Troleibuzele sunt finantate din Fondul de mediu (nu are legatura cu fondurile EU si este multianual) si bugetul PMB.
micutzu wrote:
Daca se anuleaza licitatia asta,se pierd si fondurile UE,deci toti vom avea de pierdut oricat de bune sau rele sunt troleibuzele de la Bozankaya (pur si simplu se vor pierde niste bani aiurea).Solutia optima in momentul de fata ar fi sa se finalizeze licitatia,ca sa putem beneficia de fondurile europene alocate pentru anul in curs , iar pe exercitiul financiar viitor sa se mai ia o transa de inca 100 de bucati.
Troleibuzele sunt finantate din Fondul de mediu (nu are legatura cu fondurile EU si este multianual) si bugetul PMB.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Contestatia nu se poate depune pana cand nu a fost desemnat un castigator. Conform legislatiei actuale, contestatiile se pot depune la CNSC sau tibunal.
Exista o mare diferenta intre a fi inscris in procedura (Solaris a fost inscris) si nedepunerea unei oferte.
IK4 wrote:
Spre deosebire de licitatia de tramvaie, unde Astra a participat cu oferta si are interesul ca prin toate mijloacele posibile (inclusiv scandaluri in presa) sa ajunga sa-si vanda marfa, aici vorbim strict de disperarea firmei Solaris de a bloca un contract care le-ar pune serios in pericol pozitia pe piata vehiculelor electrice in Europa. In special pentru troleibuze unde concurenta in zona era ca si inexistenta (AstraBus si Skoda deja nu mai produceau).
Solaris nici nu a depus oferta la aceasta licitatie dar arunca o contestatie in calitate de neica-nimeni direct la tribunal, poate-poate profita si ei de ventilatorul cu rahat pornit de Astra asupra licitatiei de tramvaie, cu usi lipsa, vagoane suspendate (Schwebebahn?) si metri care dau cu virgula in capul lor. Ni se servesc clisee de tip Durmazlar, Bozankaya...turcisme...pesches in timp ce noi ne tragem cu Ikarus si Tatra in 20-20 dar visam la Van Hool-uri si HESS-uri cu bugete de MAZ/LAZ/LiAZ.
Totusi nu e chiar asa de negru. Contractul se poate semna si maine, pentru ca vorbim de o contestatie depusa in afara procedurii de achizitie (nu e depusa la CNSC) si nu are ca efect suspendarea ei.
Sansele de reusita a anularii in instanta sunt minime. Reclamantul nu este parte implicata in procedura de achizitie, nu a suferit daune directe in urma atribuirii ei si nu obtine nici un fel de avantaj direct in urma unei eventuale anulari. Garantia reluarii licitatiei nu exista.
Mai mult, pentru orice instanta responsabila va prima interesul milioanelor de calatori afectati, in cazul in care legea a fost respectata si decizia de atribuire este bine justificata.
Singura autoritate in masura sa decida reevaluarea ofertelor (nu anularea directa) este CNSC, dar aici nu e cazul pentru ca Solaris a stat pe margine si s-a lamentat dar nu a depus o oferta. Nici macar nu a contestat caietul de sarcini inainte de licitatie, dar e vesnic nemultumit.
In cazul in care PMB va alege sa astepte semnarea contractului pana la solutionare iar decizia ii va fi favorabila, se va putea indrepta impotriva Solaris cu solicitari insemnate de daune pentru intarzierea contractului, pierderea de fonduri europene, prejudicii de imagine.
Contestatia nu se poate depune pana cand nu a fost desemnat un castigator. Conform legislatiei actuale, contestatiile se pot depune la CNSC sau tibunal.
Exista o mare diferenta intre a fi inscris in procedura (Solaris a fost inscris) si nedepunerea unei oferte.
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
micutzu
@Solaris: Si tu ce propui?Sa mai stam inca 3 ani sa asteptam dupa Solaris sa se decida daca participa sau nu la o alta licitatie in caz ca se anuleaza asta?
Nu ma intelege gresit,si mie imi plac troleibuzele de la Solaris,dar in contextul actual parerea mea e ca nu au procedat corect.Orice intarziere va avea un impact negativ major in confortul calatorilor care utilizeaza zilnic reteaua de troleibuz bucuresteana.
@Solaris: Si tu ce propui?Sa mai stam inca 3 ani sa asteptam dupa Solaris sa se decida daca participa sau nu la o alta licitatie in caz ca se anuleaza asta?
Nu ma intelege gresit,si mie imi plac troleibuzele de la Solaris,dar in contextul actual parerea mea e ca nu au procedat corect.Orice intarziere va avea un impact negativ major in confortul calatorilor care utilizeaza zilnic reteaua de troleibuz bucuresteana.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
@micutzu, există nişte consecințe dacă faci caietele de sarcini în asemenea hal. Ce faci acum, te superi pe dreptul legal al unei firme de a contesta? Şi iartă-mă, Solaris contestă ce ştiam cu toții de luni bune. Troleibuzul Bozankaya nu ar fi trebuit să treacă de evaluarea tehnică.
Nu voi accepta orice doar pentru că e nou.
@micutzu, există nişte consecințe dacă faci caietele de sarcini în asemenea hal. Ce faci acum, te superi pe dreptul legal al unei firme de a contesta? Şi iartă-mă, Solaris contestă ce ştiam cu toții de luni bune. Troleibuzul Bozankaya nu ar fi trebuit să treacă de evaluarea tehnică.
Nu voi accepta orice doar pentru că e nou.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Eu propun sa ne dorim un caiet de sarcini clar, cu reguli clare si in urma caruia fiecare sa-si joace sansa. Solaris poate pierde, nu ar fi nici prima nici ultima oara. Dar pe teren nu in culise.
Sunt de acord cu tine de necesitatea urgenta a inoirii parcului. Dar cu orice pret? Chiar daca sunt semne de intrebare enorme vis a vis de aceasta licitatie? Chiar daca exista sansa sa circuli cu Solaris daca totul era corect si transparent facut?
Nu stiu daca contestatia va fi macar acceptata de instanta. Dar sa nu faci nimic la o asemenea desfasurare a licitatiei era ca si cum Solaris ar fi incuvintat tot ceea ce s-a intamplat.
Si asta nu se poate.
micutzu wrote:
@Solaris: Si tu ce propui?Sa mai stam inca 3 ani sa asteptam dupa Solaris sa se decida daca participa sau nu la o alta licitatie in caz ca se anuleaza asta?
Nu ma intelege gresit,si mie imi plac troleibuzele de la Solaris,dar in contextul actual parerea mea e ca nu au procedat corect.Orice intarziere va avea un impact negativ major in confortul calatorilor care utilizeaza zilnic reteaua de troleibuz bucuresteana.
Eu propun sa ne dorim un caiet de sarcini clar, cu reguli clare si in urma caruia fiecare sa-si joace sansa. Solaris poate pierde, nu ar fi nici prima nici ultima oara. Dar pe teren nu in culise.
Sunt de acord cu tine de necesitatea urgenta a inoirii parcului. Dar cu orice pret? Chiar daca sunt semne de intrebare enorme vis a vis de aceasta licitatie? Chiar daca exista sansa sa circuli cu Solaris daca totul era corect si transparent facut?
Nu stiu daca contestatia va fi macar acceptata de instanta. Dar sa nu faci nimic la o asemenea desfasurare a licitatiei era ca si cum Solaris ar fi incuvintat tot ceea ce s-a intamplat.
Si asta nu se poate.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Dar daca legea nu a fost respectata si decizia de atribuire nu este justificata?
IK4 wrote:
Mai mult, pentru orice instanta responsabila va prima interesul milioanelor de calatori afectati, in cazul in care legea a fost respectata si decizia de atribuire este bine justificata.
Dar daca legea nu a fost respectata si decizia de atribuire nu este justificata?
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Sa nu uitam ca si la Timisoara ,aceeasi firma Bozankaya "a castigat" o licitatie,la tramvaie de data aceasta, la care caietul de sarcini ceruse initial ,obligatoriu, o autonomie minima de 61 km autonomie doar pe baterii iar ,ca sa vezi, castigatorul se lauda cu o autonomie de mers, fără curent, de 63 de kilometri.
http://www.tion.ro/vom-avea-tramvaie-fa ... 21/2283481
A facut Robu calcule ca ii trebuie lui autonomie fix de peste 61 de km si ca pe aceasta trebuie pus accentul...
Sa nu uitam ca si la Timisoara ,aceeasi firma Bozankaya "a castigat" o licitatie,la tramvaie de data aceasta, la care caietul de sarcini ceruse initial ,obligatoriu, o autonomie minima de 61 km autonomie doar pe baterii iar ,ca sa vezi, castigatorul se lauda cu o autonomie de mers, fără curent, de 63 de kilometri.
Este o firmă turcească cu acționar german, am înțeles, dar pe noi nu ne interesează, am avut o licitație internațională. A câștigat oferta firmei din Turcia, care, pe lângă faptul că are prețul mai mic, oferă și o autonomie de mers, fără curent, de 63 de kilometri, ceea ce este remarcabil. Această autonomie folosește în situația în care sunt pene de curent, chiar ieri (luni – n.r.) am avut o situație. S-au dat puncte pentru tot ce a însemnat mai mult de 10 km cât era impus să fie autonomia minimal”, a explicat Robu.
http://www.tion.ro/vom-avea-tramvaie-fa ... 21/2283481
A facut Robu calcule ca ii trebuie lui autonomie fix de peste 61 de km si ca pe aceasta trebuie pus accentul...
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
Și care e problema? Vrei sa ți aduc aminte de licitația de hibride din București? Unde s-au cerut hibride pe supercondensatori? Fiind evident favorizat MB Citaro hibrid?
Și care e problema? Vrei sa ți aduc aminte de licitația de hibride din București? Unde s-au cerut hibride pe supercondensatori? Fiind evident favorizat MB Citaro hibrid?
📖 Pagination options