Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 443897 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 CiprianTRB

Cred ca ati omis un lucru, Durmazlar face boghiuri, Caroserie si alte piese pentru Alstom, Bombardier si Hyundai Rotem, nu cred ca sunt chiar atât de proaste calitativ tramvaiele lor.  :roll:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

@Matei şi ceilalți. Hai să nu ne împiedicăm în termeni. Cred că tu acum combați termenul "numai" pe care l-am folosit cu scop de hiperbolizare. Ştiu şi eu că la Berlin se mai găsesc la fiecare câteva Citaro / Lion's City şi câte un Solaris şi Scania. Am fost acolo şi am văzut. Ne pierdem în detalii. La Hamburg flota este majoritar Citaro, toate generațiile, capacitățile şi layout-urile. Mai există şi Van Hool, în principal cele dublu articulate şi Volvo+Solaris electrice/hibride fiind printre primele oraşe in Germania ce a început să pompeze serios în propulsie alternativă, însă aceste vehicule încă sunt prețioase la vedere. Munchen la fel, majoritar Citaro şi Lion's City. Din observații personale.

În fond, dacă luăm fiecare oraş german la puricat vedem clar că flotele sunt MAJORITAR de proveniență germană. N-am zis 100%, am folosit doar o figură de stil şi hai să nu ne legăm de asta că evident înțelegi la ce m-am referit. Hai să nu facem acum sondajele flotelor, vorbim în linii mari. Dacă stau să iau la puricat fiecare tramvai din Germania de unde vine probabil voi găsi că acea firmă are o fabrică în Germania. Ghici, la fel penttu Franța, Elveția, Anglia, Olanda, etc.. Deci despre ce vorbim?...

Cât despre caietele de sarcini, chiar îmi pare rău, toate țările europene CARE PRODUC în această piață îşi încurajează propriile economii. Numeşte asta cum vrei tu, licitații cu dedicații, habar n-am. Eu doar observ ce am scris mai sus. Şi am o bănuială că Franța, Polonia, Elveția, Germania, Olanda, Anglia NU fac caiete de sarcini ilegale. Scuze. La o adică, există şi Citaro cu uşi pe stânga dar e o raritate în Anglia. ;)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 cris_m

Nu e o noutate ca la noi se fac caiete de sarcini la misto, cerandu-se pretul cel mai mic. Cat dai, atata face. Nu inteleg de ce lungiti atata discutia asta, nu mai spun ca e inutila comparatia ei versus noi. Mai avem multe de invatat.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Andrei98

Ideea e ca tarile acelea care achizitioneaza vehicule produse la ei au si producatori cu produse de calitate si multa experienta in domeniu  de unde sa aleaga. Noi ce avem? Si ce am avut? Tot ce a fost produs la noi mai mult stateai sa repari la ele, nu mai zic ca tehnologic mereu au fost depasite.  Acum ce mai avem? EBD-uri care 95% sunt Turcesti si o capacitate de productie de parca le-ar face intr-o debara? Astra care la viata ei a facut 6-7 tramvaie si acum cu 2-3 contracte deja au intarzieri, dar ei inca mai doreau contracte?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Teoretic și eu aș vrea tramvaie românești, concepute în România. Dar nu există...decât niște relicve și tentative. E clar că acest domeniu nu e punctul nostru forte. Astra nu e în stare să facă tramvaie pe bandă rulantă... URAC, e în pom, sincer oricât de naționalist aș fi, nu doresc Bucur LF, nici full lf. Nu de alta, dar calitatea e aia care este. Așa că mai bine acceptăm și turcismele. Oricum V3A deja e un cadavru ambulant. Și dacă nu vin tramvaie noi, cred că nu va mai exista tramvai. De ce? Tatrele se duc prin casare, iar V3A se duc de la sine, ce face URAC pe ele e ca reeșaparea la anvelope, adică ceva de avarie ca să se mai țină sistemul activ. Cât de cât. Altfel le dizolvă rugina. Am trecut zilele trecute pe lângă depoul Colentina, și m-am cam îngrozit. Ce se mai poate reactiva de acolo? Mai prezintă siguranță în caz de repunere pe linie? Nici Victoria, nici BN nici Titan nu stau bine. De fapt cu parcul de tramvaie stăm prost, dar unii critică faptul că vin tramvaie turcești. Ce alte opțiuni mai există? Afară de Astra, care orice comandă îi îngenunchează. Nu știu cum e în alte orașe cu tramvai din România, dar la București (având în vedere mărime rețelei) situația este critică.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Andrei98

Alte orase se descurca mai bine dintr-un motiv simplu, majoritatea au tramvaie SH fabricate mai la Vest care chiar daca sunt mai vechi decat V3A sunt de n ori mai bune.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

Ca sunt de n ori mai bune, da, ca se descurca mai bine nu stiu ce sa zic. Tramvaiele SH din Vest nu mai au parte de ingrijirea de acolo (si nici nu intineresc) asa ca tot peisajul asta contribuie la cretinismul ala "la ce ne trebuie tramvaie?".

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Robert

În primul rând Astra nu avea ce căuta la această licitație, iar primăria București a greșit când a pus doar criteriul de CA fiindcă aia e simpu de rezlolvat.

Pe mine mă enervează la culme Blidar care la propriu distruge uneori evoluția transportului. La Cluj a întârziat cu succes câțiva ani livrarea noilor tramvaie după licitația cu Pesa, iar acum o întârzie din nou, iar presa din nou preia gogoșile lui. Sunt curios de ce nici un jurnalist slugarnic plătit cu vreo 400 de lei să îi mai plimbe un articol prin presă despre ce bun e el și Astra lui nu l-a întrebat de unde o să apară peste noapte capacitatea de producție/livrare pentru contractul de la București. Da e bine că el depune contestație...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Linia 43

Chiar daca nu ar fi participat Astra , trebuie sa aruncam 180 de milioane euro pe Durmazlar ,chiar daca nu corespund ? La fel si la troleibuze ,care de fapt  sunt prototipuri . In ce oras mare din Europa (excluzand Turcia) s-au facut achizitii numai produse turcesti ? Restul Europei nu i-au descoperit pe turci si fraierii au luat marci nemtesti,elvetiene ,poloneze etc.

In alta ordine de idei,Durmazlar a dat un comunicat de presa ,legat de acuzatiile ce i se aduc in care nu spune nimic concret:
http://comunicate.mediafax.biz/Pages/Pu ... atId=13851
Versiunea tramvaielor Panorama care vor fi livrate în cadrul acestui contract va avea un nivel scăzut de zgomot, instalație de supraveghere video, echipament pentru validarea cardurilor, fiind dotat cu echipamente de aer condiționat concepute pentru a asigura atât aerul condiționat, cât și încălzirea pe timpul sezonului rece. De asemenea, vor beneficia de supraveghere video și Wi-Fi și sistem de comunicații online

Serioos? Cu asta isi lauda Durmazar tramvaiele ,ca au aer care vara raceste si iarna incalzeste? Si camere video cu sclipici ?  Nimic despre performante.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

Stricto sensu, cu acest contract, ”domniile lor”, vor fi fost asigurati ca productia totala va spori cu cca. 38,46%!! Un avant economic considerabil! :applause:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Nenea_titi

Bine că are nava amiral a STB wifi, A/C, și nivel scăzut de zgomot...da sunt silențioase, că sunt mai mult defecte, deci nu au ce zgomot să facă...
Sincer, eu zic să nu mai criticăm atâta, atâta timp cât nu oferim noi ceva mai bun. Apropo, am văzut autobuze turcești în Italia, Franța și...Luxemburg. Nu am văzut tramvaie turcești acolo, dar ăia au fabrici proprii. Și STB are fabrica proprie, dar nu mersi. Când o face URAC un tramvai super high end, gen CAF URBOS din Luxemburg, atunci să criticăm pe alții și să râdem de turci. Între timp noi nu facem nimic, decât ciocănim niște cazane pe boghiuri, le mai peticim , ca să mai circule acolo un pic. Casăm tramvaie vechi, dar fără a pune ceva în loc, în mod normal, întâi se achiziționează tramvaie noi, apoi se casează alea vechi. La noi, întâi au casat aproape toate Tatrele, au uitat câte V3A sunt moarte, și acum se merge în avarie. Deci hai să gândim logic un pic.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Rarzet44

Astra are doar 2 linii de productie. Iar CS cere cate 4 tramvaie pe luna. A facut pe victima ani de zile, iar cand are contracte câștigate isi bate joc de toată credibilitatea pe care a căpătat-o.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 orex

Lasa-i, ca daca se adevereste asta, se ”scufunda” singuri. Nu le trebuie ajutor!  ;)  
PS
Hai sa vedem de face onor don Blidar (pe minus sau pe plus, e o afacere) dar  chiar n-as vrea sa...incurajam ”producerea de foarfece cu pârghie și continuarea mașinii de forfecat și a preselor de îndoire hidraulice” transformate in material rulant, cand?...in 2013. Cinste lor! :think: !
Sper, sa putem sa ne ridicam...cel putin la aceasta ”inaltime”! Daca ne-au luat fata, e doar vina noastra, nu a altora! :oops:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 aztec

De ce ar investii in extindere daca nu poate  accesa la licitatii.
E un cerc vicios...nu se extinde, nu poate licita.
Nu castiga licitatii, nu se poate extinde.

 


Go to page:  1  ... 54 55 56 57 58 59 60  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2429 forum members have written 434783 posts in 5412 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use