Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 445877 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PTMZ
CRRC e doar pentru criteriul financiar și pentru aer condiționat. Scrie chiar în articol:
CRRC e doar pentru criteriul financiar și pentru aer condiționat. Scrie chiar în articol:
Astra, care a participat cu un tramvai cu licență de la Siemens, produs la Arad, i-a cooptat pe chinezi, potrivit propriilor declarații, ”pentru a îndeplini baremul financiar foarte ridicat, dar chinezii vor aduce doar aerul condiționat din vagoane, tot restul fiind fabricat în România”.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Citiți şi voi articole, presa locală, interviuri...
1) Astra a pierdut categoric la capitolul "tehnic", nu la preț
2) Cum a permis PMB şi comisia o ofertă secretizată integral ÎN PRIMUL RÂND? Asta trezeşte multe suspiciuni.
3) Astra a venit cu IMPERIO, 36m, cu 4 metri mai mult decât Panorama şi cu o capacitate în plus de 40 de călători conform lui Blidar. Tot conform lui, Panorama 32m nu are cum să aibă 5 uşi duble. Dacă cineva poate dovedi contrariul aştept dovezi.
4) Astra în acest moment nu poate contesta din cauză că habar n-are CE să conteste. Totul e secretizat.
5) Franța e numai Alstom şi Iveco/Heuliez. Germania e numai MAN, Mercedes, Siemens. Praga e numai Skoda, Tatra şi cândva Karosa. Anglia este 99% ADL, Wright şi Optare. Haideți să ne pese un pic şi de câteva locuri de muncă bine calificate la noi în România. Acest contract era de interes național. Economia noastră avea nevoie de el.
Nu sunt naționalist. Dar nu pot fi nici ipocrit.
Citiți şi voi articole, presa locală, interviuri...
1) Astra a pierdut categoric la capitolul "tehnic", nu la preț
2) Cum a permis PMB şi comisia o ofertă secretizată integral ÎN PRIMUL RÂND? Asta trezeşte multe suspiciuni.
3) Astra a venit cu IMPERIO, 36m, cu 4 metri mai mult decât Panorama şi cu o capacitate în plus de 40 de călători conform lui Blidar. Tot conform lui, Panorama 32m nu are cum să aibă 5 uşi duble. Dacă cineva poate dovedi contrariul aştept dovezi.
4) Astra în acest moment nu poate contesta din cauză că habar n-are CE să conteste. Totul e secretizat.
5) Franța e numai Alstom şi Iveco/Heuliez. Germania e numai MAN, Mercedes, Siemens. Praga e numai Skoda, Tatra şi cândva Karosa. Anglia este 99% ADL, Wright şi Optare. Haideți să ne pese un pic şi de câteva locuri de muncă bine calificate la noi în România. Acest contract era de interes național. Economia noastră avea nevoie de el.
Nu sunt naționalist. Dar nu pot fi nici ipocrit.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Nu este vorba de un scaun de WC care face 200 de lei si il cumoperi cu tu primarie cu 2000 de lei .
Este vorba de 180 milioane euro ! Orice partid trebuie sa fie interesat ce se intampla cu banii. Nu poti sa-i arunci pe contracte manarite si pe caiete de sarcini care alunga companiile mari. Nu poti sa interzici aflarea numarului de usi sau a dimensiunilor unor vehicule pe care tu, primarie dai 180 milioane euro.
Si sa nu plangem atata dupa Dumlazar ca nici naiba,inainte de licitatie ,nu stia ca fac astia tramvaie in fundul Turciei.Sau ce calitate or avea acestea. Credeti ca daca participa Siemens sau alta fabrica adevarata de tramvaie venea cu manarii gen secretizarea pana la absurd a ofertei?
La fel si cu licitatia de troleibuze ,intamplator tot o afacere cu turcii, mirosind la fel de urat cum a reusit Bozankaya sa faca sa accepte comisia un troleibuz pe 12 m pe care nu l-au fabricat niciodata, ca nefiind un prototip.
IK4 wrote:
E clar un joc politic in care interesele calatorului din Bucuresti nu prea conteaza.
Ce treaba are un partid politic intr-o licitatie, cand statul are organe abilitate conform legii pentru verificarea achizitiilor si solutionarea contestatiilor? Oare au rezolvat partidele toate problemele din tara si au ajuns sa se preocupe de tramvaie...
Nu este vorba de un scaun de WC care face 200 de lei si il cumoperi cu tu primarie cu 2000 de lei .
Este vorba de 180 milioane euro ! Orice partid trebuie sa fie interesat ce se intampla cu banii. Nu poti sa-i arunci pe contracte manarite si pe caiete de sarcini care alunga companiile mari. Nu poti sa interzici aflarea numarului de usi sau a dimensiunilor unor vehicule pe care tu, primarie dai 180 milioane euro.
Si sa nu plangem atata dupa Dumlazar ca nici naiba,inainte de licitatie ,nu stia ca fac astia tramvaie in fundul Turciei.Sau ce calitate or avea acestea. Credeti ca daca participa Siemens sau alta fabrica adevarata de tramvaie venea cu manarii gen secretizarea pana la absurd a ofertei?
La fel si cu licitatia de troleibuze ,intamplator tot o afacere cu turcii, mirosind la fel de urat cum a reusit Bozankaya sa faca sa accepte comisia un troleibuz pe 12 m pe care nu l-au fabricat niciodata, ca nefiind un prototip.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Daddy
Eu remarc acest punctaj la evaluarea tehnica pentru turci - 39.61 puncte din 40. Cred ca nici Alstom, Siemens, CAF sau alti producatori de renume nu reusesc mereu sa aiba acest punctaj la licitatiile la care participa. Spunea primaria intr-un comunicat de acum cateva saptamani ca licitatia nu putea fi trucata - suntem insa in tara in care DNA este plina de cazuri in care se ancheteaza caiete de sarcini cu dedicatie.
Pe acest forum sunt in general oameni tineri care nu au prins ororile comunismului. Eu care am prins si-si , mi-e greu sa inteleg cum unii pot accepta aceasta situatie doar pe motiv ca avem tramvaie rablagite. Cum au fost parintii nostri care au acceptat anii '80 pentru ca imperialistii sau anii '90 pentru ca ne vindem tara. Treziti-va, oameni buni, e vorba de bani nostri chiar daca sunt fonduri U.E. Avem dreptul sa stim ce se face cu impozitele noastre, trebuie sa ne zbatem, altfel suntem inca o generatie care isi pleaca capul!
Eu remarc acest punctaj la evaluarea tehnica pentru turci - 39.61 puncte din 40. Cred ca nici Alstom, Siemens, CAF sau alti producatori de renume nu reusesc mereu sa aiba acest punctaj la licitatiile la care participa. Spunea primaria intr-un comunicat de acum cateva saptamani ca licitatia nu putea fi trucata - suntem insa in tara in care DNA este plina de cazuri in care se ancheteaza caiete de sarcini cu dedicatie.
Pe acest forum sunt in general oameni tineri care nu au prins ororile comunismului. Eu care am prins si-si , mi-e greu sa inteleg cum unii pot accepta aceasta situatie doar pe motiv ca avem tramvaie rablagite. Cum au fost parintii nostri care au acceptat anii '80 pentru ca imperialistii sau anii '90 pentru ca ne vindem tara. Treziti-va, oameni buni, e vorba de bani nostri chiar daca sunt fonduri U.E. Avem dreptul sa stim ce se face cu impozitele noastre, trebuie sa ne zbatem, altfel suntem inca o generatie care isi pleaca capul!
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
La Panorama, pe site-ul producătorului sunt doar 4 usi duble iar tramvaiul are 32 de metri. Cel vandut la polonezi, este de aceeasi forma si nu a fost încă livrat.
Atata timp cat nu se face referire la proprietate intelectuală in oferta de ce ar fi nevoie sa secretizezi oferta. De exemplu, dimensiunile tramvaielor nu sunt proprietate intelectuală.
Nu am nimic cu producătorul turc dar sunt prea multe nereguli în abordare pentru o licitație la care s-a pregătit timp de 2 ani.
La Panorama, pe site-ul producătorului sunt doar 4 usi duble iar tramvaiul are 32 de metri. Cel vandut la polonezi, este de aceeasi forma si nu a fost încă livrat.
Atata timp cat nu se face referire la proprietate intelectuală in oferta de ce ar fi nevoie sa secretizezi oferta. De exemplu, dimensiunile tramvaielor nu sunt proprietate intelectuală.
Nu am nimic cu producătorul turc dar sunt prea multe nereguli în abordare pentru o licitație la care s-a pregătit timp de 2 ani.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Din luna aprilie:
https://www.economica.net/turcii-de-la- ... 67824.html
Din luna aprilie:
La întâlnirea cu o delegaţie de jurnalişti din România, Abdullah Bocan a prezentat modelul Panorama, compus din patru module, cinci uşi duble şi o capacitate de 346 pasageri, care ar putea să ruleze şi în Bucureşti.
https://www.economica.net/turcii-de-la- ... 67824.html
- Linia 43
-
Posted:
-
- Razvan021
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Razvan021
Eu nu va inteleg starea nervoasa, deja v-ati infierbantat prea tare.Zici ca e bataie intre Alstom si Skoda, nu intre Astra si Durmazlar.
Astra poate face contestatie la CNSC privind raportul de atribuire.Nu are importanta ca date din oferta sunt confidentiale, asta e si ideea, contesti si ceri dosarul cu oferta Durmazlar, si 99% vei primi acces la el sa cauti ce vrei tu, restul de 1% sanse tin de o intocmire gresita a contestatiei.Daca nu fac asta, atunci e doar circ.
Eu nu va inteleg starea nervoasa, deja v-ati infierbantat prea tare.Zici ca e bataie intre Alstom si Skoda, nu intre Astra si Durmazlar.
Astra poate face contestatie la CNSC privind raportul de atribuire.Nu are importanta ca date din oferta sunt confidentiale, asta e si ideea, contesti si ceri dosarul cu oferta Durmazlar, si 99% vei primi acces la el sa cauti ce vrei tu, restul de 1% sanse tin de o intocmire gresita a contestatiei.Daca nu fac asta, atunci e doar circ.
- Rarzet44
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Rarzet44
Cat timp prețul a fost sub bugetul propus, din partea turcilor turci, iar specificațiile clar au fost respectate la ce nota au luat, întârzierea atribuirii contractului e in dezavantajul nostru. Si in ceea ce priveste numarul de uși, BLF ARE 4 uși duble, la 25m. Eu zic ca un tramvaie de 32m poate avea cu ușurință 5 uși duble, mai ales în situația în care se speculează ofertarea cu un nou model.
Linia 43 wrote:IK4 wrote:
E clar un joc politic in care interesele calatorului din Bucuresti nu prea conteaza.
Ce treaba are un partid politic intr-o licitatie, cand statul are organe abilitate conform legii pentru verificarea achizitiilor si solutionarea contestatiilor? Oare au rezolvat partidele toate problemele din tara si au ajuns sa se preocupe de tramvaie...
Nu este vorba de un scaun de WC care face 200 de lei si il cumoperi cu tu primarie cu 2000 de lei .
Este vorba de 180 milioane euro ! Orice partid trebuie sa fie interesat ce se intampla cu banii. Nu poti sa-i arunci pe contracte manarite si pe caiete de sarcini care alunga companiile mari. Nu poti sa interzici aflarea numarului de usi sau a dimensiunilor unor vehicule pe care tu, primarie dai 180 milioane euro.
Si sa nu plangem atata dupa Dumlazar ca nici naiba,inainte de licitatie ,nu stia ca fac astia tramvaie in fundul Turciei.Sau ce calitate or avea acestea. Credeti ca daca participa Siemens sau alta fabrica adevarata de tramvaie venea cu manarii gen secretizarea pana la absurd a ofertei?
La fel si cu licitatia de troleibuze ,intamplator tot o afacere cu turcii, mirosind la fel de urat cum a reusit Bozankaya sa faca sa accepte comisia un troleibuz pe 12 m pe care nu l-au fabricat niciodata, ca nefiind un prototip.
Cat timp prețul a fost sub bugetul propus, din partea turcilor turci, iar specificațiile clar au fost respectate la ce nota au luat, întârzierea atribuirii contractului e in dezavantajul nostru. Si in ceea ce priveste numarul de uși, BLF ARE 4 uși duble, la 25m. Eu zic ca un tramvaie de 32m poate avea cu ușurință 5 uși duble, mai ales în situația în care se speculează ofertarea cu un nou model.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Cristi N
Avand in vedere ca au secretizat absolut totul s-ar putea sa descoperim la o eventuala ancheta ca nu au respectat toate criteriile tehnice sau punctajul tehnic nu a fost cel mai corect.
Avand in vedere ca au secretizat absolut totul s-ar putea sa descoperim la o eventuala ancheta ca nu au respectat toate criteriile tehnice sau punctajul tehnic nu a fost cel mai corect.
- George
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
George
Eu cred că se discută discuţii pentru că nu înţelegeţi nişte principii ale licitaţiilor publice. Documentaţia tehnică nu este şi nici nu are cum să fie secretă pentru comisia de licitaţie, care prin ipoteză a verificat-o şi a considerat-o conformă.
Etapa doi, când şi dacă Astra va contesta, va avea acces la documentaţie.
Restul sunt poveşti de adormit copii. Nu mai luaţi plasă cu toată publicitatea emoţională plasată de Astra peste tot. Suntem în Uniunea Europeană, nu putem alege produse pe criterii de provenienţă, ci numai de preţ/performanţă.
Eu cred că se discută discuţii pentru că nu înţelegeţi nişte principii ale licitaţiilor publice. Documentaţia tehnică nu este şi nici nu are cum să fie secretă pentru comisia de licitaţie, care prin ipoteză a verificat-o şi a considerat-o conformă.
Etapa doi, când şi dacă Astra va contesta, va avea acces la documentaţie.
Restul sunt poveşti de adormit copii. Nu mai luaţi plasă cu toată publicitatea emoţională plasată de Astra peste tot. Suntem în Uniunea Europeană, nu putem alege produse pe criterii de provenienţă, ci numai de preţ/performanţă.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
E la mintea cocosului ca documentatia nu a fost secreta pentru comisie .
De fapt asta este tot topicul scandalului : modul in care comisia a apreciat oferta turcilor care oferta e...ascunsa de restul lumii ,inclusiv pentru competitori! De ce ?
Pai a avut acces, De fapt... la o carte de colorat...in negru. Ce sa contesti? Vor cere desecretizarea la CNSC apoi,dupa ce/daca se aproba ,daca ramane timp, faci contestatie pe cifre concrete. Si asta in 10 zile.
De buna ce e performata marelui constructor de tramvaie Durmazlar ...a fost secretizata. Cu siguranta era impresionanta si primaria s-a gandit sa nu produca vreun soc marilor constructori.
Faptul cu secretizarea la depunere arata ca toata actiunea a fost premeditata si ca exista, undeva, cel putin o slabiciune majora in oferta asa-zis castigatoare.
Si apoi ne miram ca la licitatii ,inclusiv pentru un numar mare de vehicule, nu se mai obosesc numele mari din industrie sa piarda timp si nervi depunand oferte...
E la mintea cocosului ca documentatia nu a fost secreta pentru comisie .
De fapt asta este tot topicul scandalului : modul in care comisia a apreciat oferta turcilor care oferta e...ascunsa de restul lumii ,inclusiv pentru competitori! De ce ?
Etapa doi, când şi dacă Astra va contesta, va avea acces la documentaţie
Pai a avut acces, De fapt... la o carte de colorat...in negru. Ce sa contesti? Vor cere desecretizarea la CNSC apoi,dupa ce/daca se aproba ,daca ramane timp, faci contestatie pe cifre concrete. Si asta in 10 zile.
nu putem alege produse pe criterii de provenienţă, ci numai de preţ/performanţă
De buna ce e performata marelui constructor de tramvaie Durmazlar ...a fost secretizata. Cu siguranta era impresionanta si primaria s-a gandit sa nu produca vreun soc marilor constructori.
Faptul cu secretizarea la depunere arata ca toata actiunea a fost premeditata si ca exista, undeva, cel putin o slabiciune majora in oferta asa-zis castigatoare.
Si apoi ne miram ca la licitatii ,inclusiv pentru un numar mare de vehicule, nu se mai obosesc numele mari din industrie sa piarda timp si nervi depunand oferte...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Dacă polonezii au reuşit să se umple de Solaris, nemții de Mercedes şi MAN, francezii de Alstom, elvețienii de HESS, englezii de ADL, cehii de Skoda, olandezii de VDL, cu siguranță reglementările europene îți permit să aplici legal şi criterii de proveniență. Totul depinde de cum faci caietul de sarcini. Dacă faci un caiet de sarcini competent atragi producătorii consacrați şi pregăteşti terenul pentru o luptă cinstită care, deşi durează mult, asigură că cel mai potrivit produs va câştiga. Dacă nu, ne trezim cu 1-2 firme şi iată surprize! Nu ştim nici câte uşi vor avea tramvaiele de 180 de milioane de euro.
Dacă polonezii au reuşit să se umple de Solaris, nemții de Mercedes şi MAN, francezii de Alstom, elvețienii de HESS, englezii de ADL, cehii de Skoda, olandezii de VDL, cu siguranță reglementările europene îți permit să aplici legal şi criterii de proveniență. Totul depinde de cum faci caietul de sarcini. Dacă faci un caiet de sarcini competent atragi producătorii consacrați şi pregăteşti terenul pentru o luptă cinstită care, deşi durează mult, asigură că cel mai potrivit produs va câştiga. Dacă nu, ne trezim cu 1-2 firme şi iată surprize! Nu ştim nici câte uşi vor avea tramvaiele de 180 de milioane de euro.
- Razvan021
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Razvan021
NU asa functioneaza.Au 10 zile sa conteste cerand acces la oferta.Apoi, din momentul in care primesc acces, numaratoarea nu mai continua.Se pot apuca sa caute ceva hibe in oferta turcilor.
Pai a avut acces, De fapt... la o carte de colorat...in negru. Ce sa contesti? Vor cere desecretizarea la CNSC apoi,dupa ce/daca se aproba ,daca ramane timp, faci contestatie pe cifre concrete. Si asta in 10 zile.
NU asa functioneaza.Au 10 zile sa conteste cerand acces la oferta.Apoi, din momentul in care primesc acces, numaratoarea nu mai continua.Se pot apuca sa caute ceva hibe in oferta turcilor.
📖 Pagination options