Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 446645 views
📖 Pagination options
- IK4
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
IK4
@andrei11,
Liniile modernizate din Bucuresti s-au distrus asteptand 20 de ani sa se cumpere tramvaie noi. Au plimbat pe ele fier vechi cu rotile patrate, nu tramvaie. Dar chiar si asa, exista infrastructura modernizata care cu mici lucrari de intretinere ar putea sa acomodeze si 200 nu 100 de tramvaie noi.
Componentele pe care le-ai enumerat sunt importante din punct de vedere al fiabilitatii, indiferent cine le-ar face, dar lucrul cel mai important e cine face tramvaiul. Poti sa iei ultimul racnet de motoare, invertoare, usi, pantografe, rulmenti, electronica si altele, daca le pui in curte la URAC tot V3A le iese. Ghici de ce?
Pentru ca marii producatori (chiar si din Turcia desi pare incredibil) investesc sume enorme in cercetare, proiectare si dezvoltare pentru a ajunge la niste produse sigure, fiabile si confortabile pentru calatori. Si chiar si asa tot mai dau rateuri cateodata.
Cand esti mai mult un atelier de carpit vagoane second-hand decat o fabrica si nu dai doi bani pe proiectare (ca e scumpa) ce te astepti sa-ti iasa decat niste "Armonii" care s-au facut armonica la Timisoara dupa cateva zile de circulatie. Acelasi stil de lucru de pe vremuri ca la "Autobuzul" cand se facea proiectul dupa ce era masina gata. Ce proiect, lasa ca face nea Gigel cu nea Costel tramvaiu' cu ochii inchisi. Cum bate tachetii?
Cel mai probabil asta e motivul pentru care Siemens a fugit cu mare viteza si de la URAC si de la Arad. Amatorismul.
Eu n-am pretins acum ca le stiu pe toate, pentru ca omul la orice varsta tot mai invata cate ceva, insa sunt niste constatari la ceea ce vad ca se intampla in tara de multa vreme.
M-am saturat sa tot astept de zeci de ani un tramvai modern in Bucuresti, timp in care altii au facut avioane care zboara cu calatori 20 de ore non-stop. Iar acum cand lucrurile pareau sa mearga cat de cat bine, s-a trezit Astra sa depuna contestatie aiurea in tramvai ca de obicei, desi a fost tinuta de toti in brate si nici pe alea de la Cluj nu cred ca le va putea livra la timp. Pe principiul daca nu luati de la noi, macar sa nu luati deloc.
In fine, sper ca CNSC-ul sa transeze cat mai repede problema in interesul calatorilor din Bucuresti si nu al firmei x sau y. Mai ales ca vorbim de o achizitie din fonduri UE care probabil are niste termene stricte iar altfel banii se vor pierde iar noi tot cu Tatrele vom merge.
@andrei11,
Liniile modernizate din Bucuresti s-au distrus asteptand 20 de ani sa se cumpere tramvaie noi. Au plimbat pe ele fier vechi cu rotile patrate, nu tramvaie. Dar chiar si asa, exista infrastructura modernizata care cu mici lucrari de intretinere ar putea sa acomodeze si 200 nu 100 de tramvaie noi.
Componentele pe care le-ai enumerat sunt importante din punct de vedere al fiabilitatii, indiferent cine le-ar face, dar lucrul cel mai important e cine face tramvaiul. Poti sa iei ultimul racnet de motoare, invertoare, usi, pantografe, rulmenti, electronica si altele, daca le pui in curte la URAC tot V3A le iese. Ghici de ce?
Pentru ca marii producatori (chiar si din Turcia desi pare incredibil) investesc sume enorme in cercetare, proiectare si dezvoltare pentru a ajunge la niste produse sigure, fiabile si confortabile pentru calatori. Si chiar si asa tot mai dau rateuri cateodata.
Cand esti mai mult un atelier de carpit vagoane second-hand decat o fabrica si nu dai doi bani pe proiectare (ca e scumpa) ce te astepti sa-ti iasa decat niste "Armonii" care s-au facut armonica la Timisoara dupa cateva zile de circulatie. Acelasi stil de lucru de pe vremuri ca la "Autobuzul" cand se facea proiectul dupa ce era masina gata. Ce proiect, lasa ca face nea Gigel cu nea Costel tramvaiu' cu ochii inchisi. Cum bate tachetii?
Cel mai probabil asta e motivul pentru care Siemens a fugit cu mare viteza si de la URAC si de la Arad. Amatorismul.
Eu n-am pretins acum ca le stiu pe toate, pentru ca omul la orice varsta tot mai invata cate ceva, insa sunt niste constatari la ceea ce vad ca se intampla in tara de multa vreme.
M-am saturat sa tot astept de zeci de ani un tramvai modern in Bucuresti, timp in care altii au facut avioane care zboara cu calatori 20 de ore non-stop. Iar acum cand lucrurile pareau sa mearga cat de cat bine, s-a trezit Astra sa depuna contestatie aiurea in tramvai ca de obicei, desi a fost tinuta de toti in brate si nici pe alea de la Cluj nu cred ca le va putea livra la timp. Pe principiul daca nu luati de la noi, macar sa nu luati deloc.
In fine, sper ca CNSC-ul sa transeze cat mai repede problema in interesul calatorilor din Bucuresti si nu al firmei x sau y. Mai ales ca vorbim de o achizitie din fonduri UE care probabil are niste termene stricte iar altfel banii se vor pierde iar noi tot cu Tatrele vom merge.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Rotile patrate au fost mai degraba ca urmare a exploatarii pe liniile proaste, nu invers. Sau poate n-am inteles eu bine fraza a doua. Evident ca problema majora sunt liniile. Sper ca pe exercitiul urmator sa se reabiliteze TOATE liniile praf din Bucuresti si de ce nu sa se construiasca altele sau macar acolo niste segmente de legatura de cateva sute de metri ici si colo pentru flexibilizare. Tramvaie ar fi suficiente pentru exploatarea celor ramase. Mai ales daca vin si 100+40+60 tramvaie noi. Incet incet se rezolva partial si problema cu parcul rulant. Unde am si eu o problema este la nivelul de mentenanta asigurat de URAC sau de cei din depouri (expertiza, pricepere, piese, dezinteres uneori, spagi, dorinta dar nu putinta etc).
Rotile patrate au fost mai degraba ca urmare a exploatarii pe liniile proaste, nu invers. Sau poate n-am inteles eu bine fraza a doua. Evident ca problema majora sunt liniile. Sper ca pe exercitiul urmator sa se reabiliteze TOATE liniile praf din Bucuresti si de ce nu sa se construiasca altele sau macar acolo niste segmente de legatura de cateva sute de metri ici si colo pentru flexibilizare. Tramvaie ar fi suficiente pentru exploatarea celor ramase. Mai ales daca vin si 100+40+60 tramvaie noi. Incet incet se rezolva partial si problema cu parcul rulant. Unde am si eu o problema este la nivelul de mentenanta asigurat de URAC sau de cei din depouri (expertiza, pricepere, piese, dezinteres uneori, spagi, dorinta dar nu putinta etc).
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Uite ce zic turcii,spre deosebire de noi ,care investim in industria altora :
https://en.rayhaber.com/2019/10/domesti ... t-produce/
Uite ce zic turcii,spre deosebire de noi ,care investim in industria altora :
For this, we should develop our domestic and national industry more and increase the number of national brand production even more. This is an important opportunity for us to invest more in domestic and national industries in these embargoes. ASELSAN, TEI, ROKETSAN BAYKAR MACHINE, Fnss, HAVELSAN, STM, BMC, Vestel, OTOKAR ARÇELİK TÜMOSAN, DURMAZLAR, BOZANKA A, AKIN SOFT ... and we have to get more hundreds of local and national companies from all over Turkey like. We should turn every penny that we will go abroad into national industry by investing in the country and we must protect and develop all our industrialists who produce domestic and national brands by giving hands as state and nation.
https://en.rayhaber.com/2019/10/domesti ... t-produce/
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
andrei11
IK4, chiar să comparăm URAC - ul cu Astra Arad cred că nu se prea potrivește...
IK4, chiar să comparăm URAC - ul cu Astra Arad cred că nu se prea potrivește...
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Și ce dacă sunt turcești? Kakaia Problema?
Este URAC în stare să fabrice multe tramvaie de calitate?
Răspuns : nu. Și iar nu. Nu calitate, nu capacitate de producție. Nu avem bani de pâine dar ne plângem că e cozonacul prea dulce.
Este ASTRA Arad în stare? Nu prea. Și așa au de onorat la Oradea, Cluj, mai nou Galați. Cred că dacă dă comandă la ei și STB, mai avem noi tramvaie moderne abia în 2050. Așa că dacă nu vin cu ceva concret, să își țină gura. Pe scurt au capacitate prea mică.
Eu zic să nu ne mai lamentăm atâta, că sunt turcești. Și ce dacă? Trebuie Astra să strice bunul mers al lucrurilor? Dacă nu sunt de la ei, să nu fie deloc? Ei comedie. Sper ca măcar la sfârșitul lui 2020 să vină primele tramvaie noi. Deja Tatrele abia mai țin iar V3A se curăță de la sine. Nu mai zic de PPC și BLF, alea sunt cantitate neglijabilă. Calitatea o știm cu toții.
Și ce dacă sunt turcești? Kakaia Problema?
Este URAC în stare să fabrice multe tramvaie de calitate?
Răspuns : nu. Și iar nu. Nu calitate, nu capacitate de producție. Nu avem bani de pâine dar ne plângem că e cozonacul prea dulce.
Este ASTRA Arad în stare? Nu prea. Și așa au de onorat la Oradea, Cluj, mai nou Galați. Cred că dacă dă comandă la ei și STB, mai avem noi tramvaie moderne abia în 2050. Așa că dacă nu vin cu ceva concret, să își țină gura. Pe scurt au capacitate prea mică.
Eu zic să nu ne mai lamentăm atâta, că sunt turcești. Și ce dacă? Trebuie Astra să strice bunul mers al lucrurilor? Dacă nu sunt de la ei, să nu fie deloc? Ei comedie. Sper ca măcar la sfârșitul lui 2020 să vină primele tramvaie noi. Deja Tatrele abia mai țin iar V3A se curăță de la sine. Nu mai zic de PPC și BLF, alea sunt cantitate neglijabilă. Calitatea o știm cu toții.
- Rarzet44
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Rarzet44
Sunt de acord. Deși ca orice român susțin industria locală, la Urac nu ne desprindem de V3A, iar Astra nu a mai schimbat nimic in ceea ce priveste designul si desi la Imperio nu e chiar atat de grav, Autentic are cel puțin in opinia mea cel mai urat design exterior de pe un tramvai LF.
Sunt de acord. Deși ca orice român susțin industria locală, la Urac nu ne desprindem de V3A, iar Astra nu a mai schimbat nimic in ceea ce priveste designul si desi la Imperio nu e chiar atat de grav, Autentic are cel puțin in opinia mea cel mai urat design exterior de pe un tramvai LF.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
orex
Hai sa vedem ce are de spus...in contestatie ASTRA! Daca numai asa, ca oricare, alt perdant al unei proceduri de atribuire isi oblojeste meteahna... e caraghiostlac!
Hai sa vedem ce are de spus...in contestatie ASTRA! Daca numai asa, ca oricare, alt perdant al unei proceduri de atribuire isi oblojeste meteahna... e caraghiostlac!
- Robert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Robert
Astra a atins apogeul prostiei acum câțiva ani când primăria a mai încercat o licitație de tramvaie la care din start Astra a depus contestație la CS și după aceia nici nu a mai depus o ofertă măcar. PESA a plecat singură, dar licitația a fost anulată ca neconformă...probabil s-au prins că le pot lua pe fonduri, nu pe credit. Dar în schimb Pesa nu a mai venit la a 3-a licitație și ne-am ales acum cu ceva tramvaie care trebuiau să vină și încă nimic...
Astra a atins apogeul prostiei acum câțiva ani când primăria a mai încercat o licitație de tramvaie la care din start Astra a depus contestație la CS și după aceia nici nu a mai depus o ofertă măcar. PESA a plecat singură, dar licitația a fost anulată ca neconformă...probabil s-au prins că le pot lua pe fonduri, nu pe credit. Dar în schimb Pesa nu a mai venit la a 3-a licitație și ne-am ales acum cu ceva tramvaie care trebuiau să vină și încă nimic...
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
orex
E o marota sa fie depusa contestatie in perioada de depunere a ofertelor. Permite legislatia si, culmea, nu costa nimic... decat timp! Vezi Thales la sistemul de automatizare M5.1!
E o marota sa fie depusa contestatie in perioada de depunere a ofertelor. Permite legislatia si, culmea, nu costa nimic... decat timp! Vezi Thales la sistemul de automatizare M5.1!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Un articol de pe Libertatea pe marginea acestui subiect, despre cum Astra ar fi cerut să vadă oferta celor de la Durmazlar, însă majoritatea informațiilor erau secretizate.
A, și aparent, Astra s-ar fi plâns că tramvaiul Panorama e prea lat:
https://www.libertatea.ro/stiri/firea-secretizeaza-achizitia-publica-de-180-de-milioane-de-euro-pentru-tramvaie-2793396?utm_source=libertatea&utm_medium=referral&utm_campaign=citeste-si
Un articol de pe Libertatea pe marginea acestui subiect, despre cum Astra ar fi cerut să vadă oferta celor de la Durmazlar, însă majoritatea informațiilor erau secretizate.
A, și aparent, Astra s-ar fi plâns că tramvaiul Panorama e prea lat:
https://www.libertatea.ro/stiri/firea-secretizeaza-achizitia-publica-de-180-de-milioane-de-euro-pentru-tramvaie-2793396?utm_source=libertatea&utm_medium=referral&utm_campaign=citeste-si
Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar!
Cu trei zile înainte de alegeri, primarul PSD dă o lovitură în inima ofertei electorale a Vioricăi Dăncilă, nelăsând fabrica românească Astra Vagoane nici măcar să vadă cum au câștigat turcii contractul pentru cele 100 de tramvaie noi din București.
Achiziția publică a 100 de tramvaie pentru București a început cu anunțul CN1007214 pe 11 decembrie 2018 ca un proces transparent și a ajuns ieri, 5 noiembrie 2019, la faza în care pierzătorii au primit un caiet cu toate rândurile înnegrite, atunci când au cerut să vadă cum a decurs punctarea ofertelor. La licitație au participat:
• Astra Vagoane Călători (lider de asociere) – CRRC Qingdao Sifang Co, Ltd (China)
• Durmazlar Makine Sanayi ve Ticaret (Turcia)
Astra, care a participat cu un tramvai cu licență de la Siemens, produs la Arad, i-a cooptat pe chinezi, potrivit propriilor declarații, ”pentru a îndeplini baremul financiar foarte ridicat, dar chinezii vor aduce doar aerul condiționat din vagoane, tot restul fiind fabricat în România”. Contractul pentru 100 de tramvaie va fi doar primul dintr-un set mai amplu, de alte sute de tramvaie pe care Bucureștiul a decis să le cumpere.
Anunțul câștigătorului a fost făcut chiar în timpul votării guvernului Orban, pe 4 noiembrie, doar către cei doi participanți. Primăria a comunicat foarte puțin și, întrebată la TVR în aceeași seară, Gabriela Firea a spus că procesul nu s-a încheiat. În realitate, participanții au primit deja informările oficiale. Ambii competitori au fost foarte aproape la preț, Durmazlar oferind cu câteva sute de euro mai puțin pe fiecare garnitură în valoare de 1,8 milioane de euro.
Una dintre observațiile arădenilor a fost aceea că modelul de tramvai Panorama, cu care firma din Turcia a participat la achiziție, are lățimea de 2,65 metri și nu respectă caietul de sarcini, unde lățimea se încadra între 2,40 și 2,45
Pentru tramvaie, respectarea lățimii din caietul de sarcini e vitală, pentru că altfel ele nu pot trece unul pe lângă altul în orașe. Iar modificarea lățimii în producție înseamnă alte calcule de echilibru și o altă omologare.
A doua zi, pe 5 noiembrie, arădenii au depus o cerere ca să vadă punctajul primit de câștigători și cum l-au atins aceștia pe diverse cerințe ale caietului de sarcini. Comisia de atribuire a fost condusă de Eugen Davidoiu, fost director la Tarom, acum directorul general al Achizițiilor Publice din PMB. Pierzătorii au 10 zile la dispoziție ca să depună o contestație. Ieri, pe 6 noiembrie, arădenii au fost primiți în Primărie, dar dosarul care le-a fost dat are toate rubricile tehnice înnegrite.
Reproduse azi pentru public, paginile cu zone înnegrite arată mai degrabă precum imaginile din rapoartele unor servicii secrete, decât ca un dosar de achiziții publice în valoare de 180 de milioane de euro, din care orice fază și orice element, în afara celor din brevetul industrial, ar trebui să fie cunoscute cetățenilor care plătesc, de fapt, tramvaiele.
Au secretizat nivelul de zgomot, consumul de energie electrică, puterea tramvaielor, practic, totul.
De pildă, la pagina 21 este rubrica legată de nivelul de zgomot măsurat în afara și în interiorul vagoanelor, care cântărește 2% în evaluare. Numai că Primăria a secretizat care au fost performanțele concrete atinse de câștigători, adică ce valori s-au constat la măsurarea nivelului de zgomot.
Citeşte întreaga ştire: Firea secretizează achiziția publică de 180 de milioane de euro pentru tramvaie pe care au câștigat-o turcii de la Durmazlar!
La fel s-a procedat la fiecare rubrică, de la puterea specifică instalată pentru tracțiune și până la consumul specific de energie electrică.
În plus, primăria a secretizat numele membrilor comisiei, o altă informație publică, și nu a urcat pe SICAP, sistemul de achiziții publice, mai multe documente obținute de la participanți de-a lungul procesului. Libertatea a solicitat, încă de acum câteva zile, la Primăria Capitalei detalii despre această licitație, însă reprezentanții instituției nu au confirmat câștigarea acesteia de către firma turcească, susținând că procedura nu a fost finalizată încă. „Nu putem comunica oficial nimic. Urmează zece zile în care pot fi depuse contestațiile”, au spus reprezentanții Primăriei Municipiului București.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Astia au luat cu copy-paste specificatiile de pe siteul turcilor?
Una dintre observațiile arădenilor a fost aceea că modelul de tramvai Panorama, cu care firma din Turcia a participat la achiziție, are lățimea de 2,65 metri și nu respectă caietul de sarcini, unde lățimea se încadra între 2,40 și 2,45
Astia au luat cu copy-paste specificatiile de pe siteul turcilor?
- GPS
-
Posted:
-
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Este legal sa secretizezi datele licitatiei? Banuiesc ca nu.
Este legal sa secretizezi datele licitatiei? Banuiesc ca nu.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
In video-ul din aceasta pagina avem si puctul de vedere al lui Blidar:
https://www.libertatea.ro/stiri/firea-s ... ie-2793691
In video-ul din aceasta pagina avem si puctul de vedere al lui Blidar:
https://www.libertatea.ro/stiri/firea-s ... ie-2793691
📖 Pagination options