Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 434213 views
📖 Pagination options
- ticker
-
Posted:
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Românii au aşa un stil al lor...
Cică "Astra duce o politică de supraviețuire". Ce altă politică poate să ducă dacă până ieri (vorba aia) nu aveau nicio comandă? Ce altă politică ar duce ORICE altă firmă în capitalism? Alstom nu are o politică de supraviețuire? Credeți că Alstom va lua decizii care nu le va aduce profit?
Noi vrem o lume perfectă, să avem tramvaie de top, dar să fie şi produse la noi. Dar nu am făcut nimic ca să merităm nici una, nici alta. Infrastructura e la pământ, iar Astra e luată la țintă pentru orice. Suntem de acord să luăm tramvaie Astra doar dacă sunt bune, dar nu au cum să fie bune pentru că nimeni nu a luat niciun tramvai Astra. Şi atenție, asta că tramvaiele Astra sunt submediocre sper că e bazată pe o inspecție amănunțită a tramvaiului, eventual şi un raport de specialitate. Adică cei care afirmă asta cred eu (că aşa e normal) că au petrecut multe ore în Imperio la Arad până să îşi formeze opinia.
După, tot românii sunt primii să plângă după marea industrie apusă, că de ce nu luăm autobuze româneşti, că au venit străinii să ne vândă țara, să ne taie tot ca să rămânem piață de desfacere. La fel şi la vot - în ziua votului sunt şmecheri, nu fac politică, n-au cu cine, şi în restul anului îi văd în piața Victoriei.
Este normal? Oare chiar suntem condamnați să repetăm greşelile trecutului?
Românii au aşa un stil al lor...
Cică "Astra duce o politică de supraviețuire". Ce altă politică poate să ducă dacă până ieri (vorba aia) nu aveau nicio comandă? Ce altă politică ar duce ORICE altă firmă în capitalism? Alstom nu are o politică de supraviețuire? Credeți că Alstom va lua decizii care nu le va aduce profit?
Noi vrem o lume perfectă, să avem tramvaie de top, dar să fie şi produse la noi. Dar nu am făcut nimic ca să merităm nici una, nici alta. Infrastructura e la pământ, iar Astra e luată la țintă pentru orice. Suntem de acord să luăm tramvaie Astra doar dacă sunt bune, dar nu au cum să fie bune pentru că nimeni nu a luat niciun tramvai Astra. Şi atenție, asta că tramvaiele Astra sunt submediocre sper că e bazată pe o inspecție amănunțită a tramvaiului, eventual şi un raport de specialitate. Adică cei care afirmă asta cred eu (că aşa e normal) că au petrecut multe ore în Imperio la Arad până să îşi formeze opinia.
După, tot românii sunt primii să plângă după marea industrie apusă, că de ce nu luăm autobuze româneşti, că au venit străinii să ne vândă țara, să ne taie tot ca să rămânem piață de desfacere. La fel şi la vot - în ziua votului sunt şmecheri, nu fac politică, n-au cu cine, şi în restul anului îi văd în piața Victoriei.
Este normal? Oare chiar suntem condamnați să repetăm greşelile trecutului?
- V2A
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
V2A
La fel ca în cazul licitației pentru troleibuze, a fost emis un aviz conform necondiționat, pe 1 noiembrie.
La fel ca în cazul licitației pentru troleibuze, a fost emis un aviz conform necondiționat, pe 1 noiembrie.
aviz conform neconditionat 01.11.2019.pdf
aviz conform neconditionat 01.11.2019.pdf (67.76 KB; downloaded 390 times)
- don_napoleon
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
don_napoleon
Pe 15 decembrie se termină, dar poate sa spuna mai devreme.
La trolebuze s-au miscat foarte repede,procedura de licitație a fost pornită dupa cea pentru tramvaie.
Pe 15 decembrie se termină, dar poate sa spuna mai devreme.
La trolebuze s-au miscat foarte repede,procedura de licitație a fost pornită dupa cea pentru tramvaie.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Toate licitatiile se puteau, cred eu, misca mult mai repede dar na, incurcate sunt caile lor.
@Wtfan
Ps1. Eu nu sunt dintre cei care deplang industria romaneasca de mijloace de transport public. Nu am motive. Produsele au fost mediocre si submediocre ca sa nu zic dea dreptul proaste (merg Tatre din 70 si GT-uri din 60 iar V56 si Timis sunt demult la fier vechi). Ce le-a salvat a fost simplitatea lor, epoca comenzilor obligatorii si faptul ca au putut circula asa carpite multi multi ani (unele inca o fac, majoritatea e demult la gunoi). Deplang in schimb disparitia multor unitati care puteau acum produce pentru altii si aduce locuri de munca (Roman, Rocar de ex). E o diferenta. In ziua de azi niciun produs nu e 100% dintr-o anumita tara (nici Imperio nu are la baza doar piese romanesti, nici pe departe, in schimb aduce bani economiei locale si locuri de munca).
Ps2. Dezbaterea pro si contra Astra va fi eterna cu argumente de ambele parti. Sunt de acord insa ca vom putea fi mult mai informati in ceea ce priveste fiabilitatea lor cand le vom vedea circuland in mai multe orase si intr-un numar mai mare. Tramvaie pentru Bucuresti sunt necesare in numar de mai multe sute. Va fi si Astra beneficiara unei sute in viitor, sunt convins. In orice caz, mai rau ca Urac n-are cum sa fie nu? (si aici nu ma refer doar la Astra).
Ps3. Cred ca esti de acord ca Astra ar mai putea lucra la marketing si la design nu? Macar. Sunt multe marci si tipuri care ii dau clasa. In plus i-a impiedicat cineva sa duca Imperio la Iasi si sa-l testeze pe pante din cele mai inclinate ca CTP sa-si faca o idee asupra capacitatilor tramvaiului asta? Nu. I-a impiedicat cineva sa-l duca la Innotrans cand Imperio circulau deja la vreo 5 ani la vremea aia (2018) si vorbim despre un targ bi-anual. Nu. Avem fabrica in tara. De ce nu au trimis tramvaiul lor peste tot? Ca sa vina apoi singuri la licitatii si sa castige? De ce sa nu vorbim si despre asta? Suntem anti-romani daca le recunoastem lipsurile, greselile? I-a impiedicat cineva sa investeasca 7 ani de zile in dezvoltarea Imperio?
Daca mai trec 7 dupa ce se inmultesc Imperio prin tara sunt curios ce explicatie vei mai da daca Astra va continua in stilul asta. Indiferent de performantele tramvaiului. Dar poate va intelege ca nu se bate cu Urac-ul ci cu alti producatori de pe-afara si daca vor o sansa acolo mai trebuie sa mizeze si pe aspect si prezentare.
Toate licitatiile se puteau, cred eu, misca mult mai repede dar na, incurcate sunt caile lor.
@Wtfan
Ps1. Eu nu sunt dintre cei care deplang industria romaneasca de mijloace de transport public. Nu am motive. Produsele au fost mediocre si submediocre ca sa nu zic dea dreptul proaste (merg Tatre din 70 si GT-uri din 60 iar V56 si Timis sunt demult la fier vechi). Ce le-a salvat a fost simplitatea lor, epoca comenzilor obligatorii si faptul ca au putut circula asa carpite multi multi ani (unele inca o fac, majoritatea e demult la gunoi). Deplang in schimb disparitia multor unitati care puteau acum produce pentru altii si aduce locuri de munca (Roman, Rocar de ex). E o diferenta. In ziua de azi niciun produs nu e 100% dintr-o anumita tara (nici Imperio nu are la baza doar piese romanesti, nici pe departe, in schimb aduce bani economiei locale si locuri de munca).
Ps2. Dezbaterea pro si contra Astra va fi eterna cu argumente de ambele parti. Sunt de acord insa ca vom putea fi mult mai informati in ceea ce priveste fiabilitatea lor cand le vom vedea circuland in mai multe orase si intr-un numar mai mare. Tramvaie pentru Bucuresti sunt necesare in numar de mai multe sute. Va fi si Astra beneficiara unei sute in viitor, sunt convins. In orice caz, mai rau ca Urac n-are cum sa fie nu? (si aici nu ma refer doar la Astra).
Ps3. Cred ca esti de acord ca Astra ar mai putea lucra la marketing si la design nu? Macar. Sunt multe marci si tipuri care ii dau clasa. In plus i-a impiedicat cineva sa duca Imperio la Iasi si sa-l testeze pe pante din cele mai inclinate ca CTP sa-si faca o idee asupra capacitatilor tramvaiului asta? Nu. I-a impiedicat cineva sa-l duca la Innotrans cand Imperio circulau deja la vreo 5 ani la vremea aia (2018) si vorbim despre un targ bi-anual. Nu. Avem fabrica in tara. De ce nu au trimis tramvaiul lor peste tot? Ca sa vina apoi singuri la licitatii si sa castige? De ce sa nu vorbim si despre asta? Suntem anti-romani daca le recunoastem lipsurile, greselile? I-a impiedicat cineva sa investeasca 7 ani de zile in dezvoltarea Imperio?
Daca mai trec 7 dupa ce se inmultesc Imperio prin tara sunt curios ce explicatie vei mai da daca Astra va continua in stilul asta. Indiferent de performantele tramvaiului. Dar poate va intelege ca nu se bate cu Urac-ul ci cu alti producatori de pe-afara si daca vor o sansa acolo mai trebuie sa mizeze si pe aspect si prezentare.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Cristy
https://clubferoviar.ro/tramvaie-turces ... curesti-2/
”Oferta declarată câștigătoare în urma aplicării criteriului de atribuire, cel mai bun raport calitate-preț și a algoritmului de calcul asociat așa cum a fost publicat în anunțul de participare, este oferta prezentată de DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S. care s-a clasat pe primul loc și a obținut un punctaj de 99,61 puncte”, se arată în documentul ”Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire <Achiziționarea a 100 de tramvaie>”, intrat în posesia noastră.
În ceea ce privește specificațiile tehnice, oferta Astra-CRRC propunea un tramvai cu lungimea de 36 de metri, iar al turcilor de la Durmazlar va măsura doar 32 de metri.
La capitolul ”calitate”, asocierea Astra Vagoane Călători – CRRC a primit din partea comisiei de licitație 35,90 puncte, iar Durmazlar – 39,61 puncte. La ”prețul ofertei”, punctajul a fost de 59,85 pentru Astra și de 60 pentru Durmazlar. În aceste condiții, turcii au avut un punctaj final de 99,61, iar românii de 95,75.
Conducerea Astra Vagoane Călători Arad va face contestație la decizia de atribuire a contractului.
https://clubferoviar.ro/tramvaie-turces ... curesti-2/
”Oferta declarată câștigătoare în urma aplicării criteriului de atribuire, cel mai bun raport calitate-preț și a algoritmului de calcul asociat așa cum a fost publicat în anunțul de participare, este oferta prezentată de DURMAZLAR MAKINE SANAYI VE TICARET A.S. care s-a clasat pe primul loc și a obținut un punctaj de 99,61 puncte”, se arată în documentul ”Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire <Achiziționarea a 100 de tramvaie>”, intrat în posesia noastră.
În ceea ce privește specificațiile tehnice, oferta Astra-CRRC propunea un tramvai cu lungimea de 36 de metri, iar al turcilor de la Durmazlar va măsura doar 32 de metri.
La capitolul ”calitate”, asocierea Astra Vagoane Călători – CRRC a primit din partea comisiei de licitație 35,90 puncte, iar Durmazlar – 39,61 puncte. La ”prețul ofertei”, punctajul a fost de 59,85 pentru Astra și de 60 pentru Durmazlar. În aceste condiții, turcii au avut un punctaj final de 99,61, iar românii de 95,75.
Conducerea Astra Vagoane Călători Arad va face contestație la decizia de atribuire a contractului.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
cris_m
Hi hi, care erau sansele sa nu se faca contestatie?
Hi hi, care erau sansele sa nu se faca contestatie?
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
micutzu
Cam mari diferentele de puncte la calitate.
Cam mari diferentele de puncte la calitate.
- Rarzet44
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Doooh. Astra contesta si ca ziua e zi si noaptea e noapte. Sunt ca aia care au strigat de prea multe ori "lupul!". Daca din cauza lor se pierde si contractul asta si mai stam 10 ani pana luam tramvaie noi ii bag undeva cu tot cu motivele lor (poate indreptatite).
@Rarzet, planul de livrare e in planul 2 acum. Momentan avem o contestatie si nu e nicio livrare, nicio semnare de contract. Nada.
Doooh. Astra contesta si ca ziua e zi si noaptea e noapte. Sunt ca aia care au strigat de prea multe ori "lupul!". Daca din cauza lor se pierde si contractul asta si mai stam 10 ani pana luam tramvaie noi ii bag undeva cu tot cu motivele lor (poate indreptatite).
@Rarzet, planul de livrare e in planul 2 acum. Momentan avem o contestatie si nu e nicio livrare, nicio semnare de contract. Nada.
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Cristy
Rarzet44 wrote:
Planul de livrare care este?
tram1.PNG (181.71 KB; downloaded 2108 times)
tram2.PNG (39.56 KB; downloaded 2110 times)
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
In caietul de sarcini scria "din gama de 36 m" iar 32 pare a fi inclus. Nu mai e de actualitate chestia asta? N-am urmarit toate misculatiile de-a lungul existentei acestei licitatii. Dar daca da, atunci contestatia nu e valida. Sper doar sa nu le ia 2 luni pana sa o rezolve. Nu de alta dar chiar am avea nevoie de tramvaie noi in Bucuresti iar frustrarile de genul asta nu ne fac bine. Are si Astra sansa ei in viitor cu siguranta. Iar tramvaiele vandute la Arad, Oradea si Cluj vor sta marturie celor care vor sti sa ramana obiectivi.
In caietul de sarcini scria "din gama de 36 m" iar 32 pare a fi inclus. Nu mai e de actualitate chestia asta? N-am urmarit toate misculatiile de-a lungul existentei acestei licitatii. Dar daca da, atunci contestatia nu e valida. Sper doar sa nu le ia 2 luni pana sa o rezolve. Nu de alta dar chiar am avea nevoie de tramvaie noi in Bucuresti iar frustrarile de genul asta nu ne fac bine. Are si Astra sansa ei in viitor cu siguranta. Iar tramvaiele vandute la Arad, Oradea si Cluj vor sta marturie celor care vor sti sa ramana obiectivi.
Screen Shot 2019-11-05 at 8.55.18 AM.png (55.46 KB; downloaded 2083 times)
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
micutzu
Poate explica cineva diferenta de 4 puncte la calitate, in favoarea turcilor? Eu ma asteptam sa fie doar o diferenta la mustață, de maxim 1 punct.
Poate explica cineva diferenta de 4 puncte la calitate, in favoarea turcilor? Eu ma asteptam sa fie doar o diferenta la mustață, de maxim 1 punct.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
cris_m
Simplu, licitatia a fost facuta cu dedicatie, acum trebuiau sa castige turcii. Ce e asa greu de inteles?
Simplu, licitatia a fost facuta cu dedicatie, acum trebuiau sa castige turcii. Ce e asa greu de inteles?
📖 Pagination options