Topic: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
26 posts, 15134 views
📖 Pagination options
- fl82
-
Posted:
-
Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
B. In Melbourne („Yarra Trams”)
Intre 1884-1923- tramvai cu cai, intre 1885-1940- tramvai tractat de cablul, intre 1908-1909- tramvai cu aburi, si din 1906 tramvai electric.
Astazi reteaua de tramvaie numara 250 km retea cale-dubla (a doua ca lungime de pe Glob dupa cea din Sankt Petersburg, Rusia), cu 1763 de statii si 26 de trasee de tramvai. Sunt 8 depouri de tramvaie in Melbourne.
Ecartamentul este de 1435 mm.
In prezent, parcul de tramvaie din Melbourne este format din urmatoarele 8 tipuri de tramvaie (in ianuarie 2019 erau 450 de tramvaie in circulatie in Melbourne):
-Clasa „W”. Au fost construite in total 752 de astfel de tramvaie, intre anii 1923- 1956. Din acestea doar 12 bucati se mai afla astazi in exploatare. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, tensiunea de alimentare 600 Vcc. Construite de: „Holden Body Builders”, „Holden Street Workshope”, „James Moore & Sons” si „Preston Workshope”.
B. In Melbourne („Yarra Trams”)
Intre 1884-1923- tramvai cu cai, intre 1885-1940- tramvai tractat de cablul, intre 1908-1909- tramvai cu aburi, si din 1906 tramvai electric.
Astazi reteaua de tramvaie numara 250 km retea cale-dubla (a doua ca lungime de pe Glob dupa cea din Sankt Petersburg, Rusia), cu 1763 de statii si 26 de trasee de tramvai. Sunt 8 depouri de tramvaie in Melbourne.
Ecartamentul este de 1435 mm.
In prezent, parcul de tramvaie din Melbourne este format din urmatoarele 8 tipuri de tramvaie (in ianuarie 2019 erau 450 de tramvaie in circulatie in Melbourne):
-Clasa „W”. Au fost construite in total 752 de astfel de tramvaie, intre anii 1923- 1956. Din acestea doar 12 bucati se mai afla astazi in exploatare. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, tensiunea de alimentare 600 Vcc. Construite de: „Holden Body Builders”, „Holden Street Workshope”, „James Moore & Sons” si „Preston Workshope”.
800px-W6_Melbourne_tram,_Nicholson_Street.jpg (183.04 KB; downloaded 5101 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
-Clasa „Z” (Z3). Au fost construite in total 230 de astfel de tramvaie, intre anii 1975- 1983. Din acestea doar 111 bucati se mai aflau in exploatare in iulie 2019. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, lungimea 16 m, greutatea pana la 22 tone, tipul motoarelor electrice „ASEA-LJB-23”, cu o putere de 4*57 Kw , sau „AEG-ABS-3322”, cu o putere de 2*195 Kw, tensiunea de alimentare 600 Vcc, capacitatea de transport 70 pasageri. Construite de „Comeng Dandenong”.
-Clasa „Z” (Z3). Au fost construite in total 230 de astfel de tramvaie, intre anii 1975- 1983. Din acestea doar 111 bucati se mai aflau in exploatare in iulie 2019. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, lungimea 16 m, greutatea pana la 22 tone, tipul motoarelor electrice „ASEA-LJB-23”, cu o putere de 4*57 Kw , sau „AEG-ABS-3322”, cu o putere de 2*195 Kw, tensiunea de alimentare 600 Vcc, capacitatea de transport 70 pasageri. Construite de „Comeng Dandenong”.
Z3_139_(Melbourne_tram)_in_Swanston_St,_December_2013.JPG (208.49 KB; downloaded 5613 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
Interior
Interior
Z1-class_Melbourne_tram_interior,_2013.JPG (110.97 KB; downloaded 5094 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
- Clasa A (A1). Au fost construite in total 70 de astfel de tramvaie, intre anii 1983- 1987. Din acestea doar 69 bucati se mai afla astazi in exploatare. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, lungimea 16 m, greutatea pana la 22 tone, tipul motoarelor electrice „AEG-ABS-3322”, cu o putere de 2*195 Kw, tensiunea de alimentare 600 Vcc, capacitatea de transport 40+65 pasageri. Construite de „Comeng Dandenong”.
- Clasa A (A1). Au fost construite in total 70 de astfel de tramvaie, intre anii 1983- 1987. Din acestea doar 69 bucati se mai afla astazi in exploatare. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, lungimea 16 m, greutatea pana la 22 tone, tipul motoarelor electrice „AEG-ABS-3322”, cu o putere de 2*195 Kw, tensiunea de alimentare 600 Vcc, capacitatea de transport 40+65 pasageri. Construite de „Comeng Dandenong”.
800px-A2273_YarraTrams_New_Livery.jpg (112.73 KB; downloaded 5538 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
-Clasa B (B2). Au fost construite in total 132 de astfel de tramvaie, intre anii 1984- 1994. 131 se afla astazi in exploatare. Caracteristici tehnice: tramvai articulat pe 3 boghiuri, lungimea 23-24 m, greutatea pana la 32,5 sau 34 tone, tipul motoarelor electrice „AEG-ABS-3322”, cu o putere de 2*195 Kw, tensiunea de alimentare 600 Vcc, capacitatea de transport 76+40 sau 110+120 pasageri. Construite de „Comeng/ABB Dandenong”.
-Clasa B (B2). Au fost construite in total 132 de astfel de tramvaie, intre anii 1984- 1994. 131 se afla astazi in exploatare. Caracteristici tehnice: tramvai articulat pe 3 boghiuri, lungimea 23-24 m, greutatea pana la 32,5 sau 34 tone, tipul motoarelor electrice „AEG-ABS-3322”, cu o putere de 2*195 Kw, tensiunea de alimentare 600 Vcc, capacitatea de transport 76+40 sau 110+120 pasageri. Construite de „Comeng/ABB Dandenong”.
B_2086_PTV_livery_Sep_2014.JPG (135.18 KB; downloaded 5133 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
Interior
Interior
B2-class_Melbourne_tram_interior,_2013.JPG (136.28 KB; downloaded 5108 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
-Clasa C1 ("Alstom-Citadis-C1"). Tramvaie ultramoderne, achizitionate in anii 2001- 2002 din Franta, in numar de 36 bucati. Caracteristici tehnice: tramvai dublu-articulat cu doua boghiuri, compus din 3 sectiuni, lungimea 22,98 m, greutatea 28,6 tone, 4 motoare electrice de 115 Kw fiecare, 6 usi, capacitatea de transport 40+110 pasageri.
-Clasa C1 ("Alstom-Citadis-C1"). Tramvaie ultramoderne, achizitionate in anii 2001- 2002 din Franta, in numar de 36 bucati. Caracteristici tehnice: tramvai dublu-articulat cu doua boghiuri, compus din 3 sectiuni, lungimea 22,98 m, greutatea 28,6 tone, 4 motoare electrice de 115 Kw fiecare, 6 usi, capacitatea de transport 40+110 pasageri.
1280px-C_Class_Tram,_Melbourne_-_Jan_2008.jpg (227.46 KB; downloaded 4679 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
-Clasa C2 ("Alstom-Citadis-C2"). Tramvaie ultramoderne, achizitionate in 2008, in numar de 5 bucati. Tramvai compus din 5 sectiuni, lungimea 32,52 m, capacitatea de transport 54 pasageri pe scaune si 150 in picioare, 4 motoare electrice de tractiune care dezvolta 129 Kw fiecare.
-Clasa C2 ("Alstom-Citadis-C2"). Tramvaie ultramoderne, achizitionate in 2008, in numar de 5 bucati. Tramvai compus din 5 sectiuni, lungimea 32,52 m, capacitatea de transport 54 pasageri pe scaune si 150 in picioare, 4 motoare electrice de tractiune care dezvolta 129 Kw fiecare.
Melbourne-C2-class-tram-Mulhouse.jpg (145.93 KB; downloaded 4664 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
-Clasa D (Siemens-Combino). Tramvaie ultramoderne, achizitionate in 2002- 2004, in 59 de bucati. Au cate 3 sau 5 sectiuni, lungimea de 20,04 m (la cele cu 3 sectiuni) sau 29,85 m (la cele cu 5 sectiuni), capacitatea de transport 32 de pasageri pe scaune si 56 in picioare (la cele cu 3 sectiuni) sau 90 de pasageri pe scaune si 130 in picioare (la cele cu 5 sectiuni), 4 motoare electrice de tractiune care dezvolta 100 Kw fiecare.
Cu 3 sectiuni:
-Clasa D (Siemens-Combino). Tramvaie ultramoderne, achizitionate in 2002- 2004, in 59 de bucati. Au cate 3 sau 5 sectiuni, lungimea de 20,04 m (la cele cu 3 sectiuni) sau 29,85 m (la cele cu 5 sectiuni), capacitatea de transport 32 de pasageri pe scaune si 56 in picioare (la cele cu 3 sectiuni) sau 90 de pasageri pe scaune si 130 in picioare (la cele cu 5 sectiuni), 4 motoare electrice de tractiune care dezvolta 100 Kw fiecare.
Cu 3 sectiuni:
800px-D1_3536ArtsCentre.jpg (90.92 KB; downloaded 4668 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
Cu 5 sectiuni:
Cu 5 sectiuni:
D2_5001_(Melbourne_tram)_in_Elizabeth_St_on_route_19_to_City_in_PTV_livery,_December_2013.jpg (189.56 KB; downloaded 4666 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
-Interiorul
-Interiorul
D2-class_Melbourne_tram_interior,_2013.JPG (110.6 KB; downloaded 4667 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
-Clasa E. Tramvaie ultramoderne, produse de "Bombardier Dandenong", achizitionate incepand din 2013. In iunie 2019 se aflau in circulatie 77 astfel de tramvaie in Melbourne. Date tehnice: 3 sectiuni, lungimea 33,45 m, capacitatea de transport 64 pasageri pe scaune si 146 in picioare, greutatea 62 tone, viteza maxima 80 km/h.
-Clasa E. Tramvaie ultramoderne, produse de "Bombardier Dandenong", achizitionate incepand din 2013. In iunie 2019 se aflau in circulatie 77 astfel de tramvaie in Melbourne. Date tehnice: 3 sectiuni, lungimea 33,45 m, capacitatea de transport 64 pasageri pe scaune si 146 in picioare, greutatea 62 tone, viteza maxima 80 km/h.
800px-Melbourne_Tram_E-Class_6007.jpg (133.83 KB; downloaded 4671 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
Interior
Interior
E-class_Melbourne_tram_interior,_2013.JPG (163.43 KB; downloaded 4674 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Sisteme de tramvaie (inclusiv tip "light rail")
fl82
C. In Adelaide (sub forma de "Metro Light Rail")
O retea de tramvaie mai exista si la Adelaide. Aici au existat : tramvaie cu cai (1878-1914) si tramvaie electrice (1909-1958). In 1958 reteaua de tramvaie din Adelaide este desfiintata, cu exceptia unei singure linii- „Glenelg Tram”, in lungime de 15 km.
Depoul de tramvaie din Adelaide se afla la Glengowrie.
In anul 2005 linia de tramvaie (ramasa) in Adelaide este refacuta cu traverse din beton.
In anul 2006 linia ramase este modernizata, sub forma de „Metro Light Rail” .
In aprilie- 14 octombrie 2007 aceasta linie este extinsa cu inca 1,6 km, intre „Victoria Square” si „Morpheet Street”.
La 22 martie 2010 linia este extinsa cu inca 2,8 km, pana la „Entertainment Centre”.
Ecartamentul este cel normal, de 1435 mm.
Materialul rulant este compus din urmatoarele tipuri de tramvaie:
-Pana in ianuarie 2006 se utilizau in exclusivitate tramvaie vechi, de clasa „H”. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, construit intre anii 1929- ?, 4 motoare electrice de cate 48 Kw fiecare, greutatea 23 tone, capacitatea de transport 64 pasageri pe scaune. In 2006 mai erau 21 de astfel de tramvaie in exploatare, construite de „A. Pengelley & Sons” si „Edwardstown SA”.
C. In Adelaide (sub forma de "Metro Light Rail")
O retea de tramvaie mai exista si la Adelaide. Aici au existat : tramvaie cu cai (1878-1914) si tramvaie electrice (1909-1958). In 1958 reteaua de tramvaie din Adelaide este desfiintata, cu exceptia unei singure linii- „Glenelg Tram”, in lungime de 15 km.
Depoul de tramvaie din Adelaide se afla la Glengowrie.
In anul 2005 linia de tramvaie (ramasa) in Adelaide este refacuta cu traverse din beton.
In anul 2006 linia ramase este modernizata, sub forma de „Metro Light Rail” .
In aprilie- 14 octombrie 2007 aceasta linie este extinsa cu inca 1,6 km, intre „Victoria Square” si „Morpheet Street”.
La 22 martie 2010 linia este extinsa cu inca 2,8 km, pana la „Entertainment Centre”.
Ecartamentul este cel normal, de 1435 mm.
Materialul rulant este compus din urmatoarele tipuri de tramvaie:
-Pana in ianuarie 2006 se utilizau in exclusivitate tramvaie vechi, de clasa „H”. Caracteristici tehnice: tramvai solo pe boghiuri, construit intre anii 1929- ?, 4 motoare electrice de cate 48 Kw fiecare, greutatea 23 tone, capacitatea de transport 64 pasageri pe scaune. In 2006 mai erau 21 de astfel de tramvaie in exploatare, construite de „A. Pengelley & Sons” si „Edwardstown SA”.
800px-GlenelgTram_1.jpg (145.9 KB; downloaded 4674 times)
📖 Pagination options