Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: Rocar Autodromo #98 (1998-2014)

302 posts, 128777 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22
 
 

📖 Pagination options
Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) Robert24

Chiar nu intelegeti ca acest autobuz e doar istorie? Nimeni intreg la cap  nu ar da bani acum dupa atatia ani sa il repare...
Daca era compania voastra, banii vostri va mai gandeati?....
Case closed!

 


Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) WT_fan06

Singurul motiv pentru care ar trebui reparat ar fi expunerea sa în muzeu. Dar acest concept nu există la București și prin urmare nici exponate pentru muzeu nu pot exista. Nu am mai rămas cu nimic.

 


Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) Nenea_titi

Nu cred că are STB timp de muzee. Abia de are câteva vehicule restaurate. Și astea costă. Nu mai merită reparat din simplul motiv că nu mai corespunde normelor de azi, afară ca e LF. Poluare, zgomot, costurile cu piesele și reparația sunt mari, probabil e destul de afectat. Nici în Italia nu mai circulă Autodromo, afară de troleibuze, sunt retrase autobuzele. Repararea și vânzarea... Glumă. Și reparat, dacă  reparația ar fi făcută de către URAC...nu mersi. Se spune că pe cine nu lași să moară nu te lasă să trăiești. Așa a fost și cu DAF. Mi-au plăcut mult, au fost chiar foarte fiabile, dar gata, vremea lor a apus. Și a lui Citaro va apune, și a Otokar, și a ceea ce va mai veni... Apune și vremea noastră.

@ADK:
Turcism de unică folosință... Bună glumă. Nu uita că trăim în societate de consum. Un autobuz are durata medie de viață cam 12 ani. Cam atât se ține un autobuz în afară...un troleibuz, cam 20-22 ani. Apoi casare, donare, tăiere,după caz. Nu mai e cazul să stai să dai jos tabla de pe autobuz, să schimbi tot an de an pe el cum se făcea odinioară la URAC... cu DAC. Atunci era vorba aia...îi dai o vopsea și e ca nou, repari la el deci e de muncă. Casarea lui înseamnă că s-a luat pâinea cârpacilor. Nic Mercedes nou nu va mai trăi cât bătrânele Cobra W123. Sau cât W124. Dar nici acestea W123 și W124 nu au performanțele celor noi.
Cât despre Autodromo, a fost  o evoluție supremă pentru Rocar, de la DAC 112.Era diferența cer - pământ. Azi e depășit, bătrân.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) Tom

Ca exponate statice se puteau păstra.

 


Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) punmeister

La vremea respectiva cand doftoru facea operatii pe creier (a se citi bugetul fostei RATB) #98 era ultima grija cand erau o gramada de Citaro defecte.

 


Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) shoppy

Daca se buseste si se stramba sasiul atunci este ireparabil pentru ca nu iti da nimeni garantie la indreptat sasiul cu ciocanul.
Daca se rupe cureaua de distributie sau se arde ECU atunci se repara prin inlocuirea cu unul nou, dar doar daca are sens economic.
Asa se explica si de ce apar la vanzare masini ce figureaza cu dauna totala, ca le repara cu ciocanul sau cu piese de la dezmembrari.

 


Re: Discuții diverse AlexTennis2005

S-ar putea sa fie off topic, dar voiam sa va intreb daca s-a ales praful de Rocar Autodromo sau daca mai este in Autobaza Militari?

 


Re: Discuții diverse Dragos31

Ultima data cand am trecut pe acolo, 98 inca "zacea" in spatele garajului ...

 


Re: Discuții diverse AlexTennis2005

Tot n-am sa inteleg de ce nu l-au reparat. Cred ca mai merita o sansa de un an sa circule si dupa sa il retraga sau sa il repare si sa il puna in muzeu cand se va deschide.

 


Re: Discuții diverse cris_m

Sa circule antichitatea aia cu calatori zi de zi?! Ia-ti gandul de la asa ceva! Ala direct la muzeu trebuie sa ajunga...

 


Re: Discuții diverse Nenea_titi

AlexTennis2005 wrote:
Tot n-am sa inteleg de ce nu l-au reparat. Cred ca mai merita o sansa de un an sa circule si dupa sa il retraga sau sa il repare si sa il puna in muzeu cand se va deschide.


Autodromo ca și fabrică, a dat și ea faliment, deci piese ciuciu. În plus este destul de vechi, plus că deja se pregătește și retragerea de Mercedes Citaro E3. Sunt destul de multe care sunt foarte descompletate și nu au șanse mari de a mai reveni. Și sunt destule  Mercedes defecte . Nu mai spun de 4661. Plus că Rocar e mort demult. În altă ordine de idei, sunt Mercedes care nu mai merită reparate, Mercedes ce ar putea fi reactivat, crezi că se vor osteni cu relicva aia? Crezi că ar merita? Mai e și unicat. Plus că ar genera costuri mari de rulare. Dacă nu ar fi fost accidentat, poate că își mai ducea bătrânețile pe vreo linie periferică scurtă gen 185, 162, 163 sau sau 222 sau curse interne (transport angajați) .Poluează. Mortul de la groapă nu se întoarce. Ne îndreptăm spre noi vehicule, hibride. Nici 7460 și nici 7459 (ăsta cu atât mai mult) nu vor mai reveni. Nu are sens să investești în astfel de unicate. E drept, a fost primul tip de vehicul lf făcut în România (cu licență), dar locul lui e cel mult la un muzeu...dacă se încumetă cineva să îl facă.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) Tom

Dacă s'ar gândi la un muzeu, l-ar putea repara și păstra măcar ca exemplar static. Dar n'au făcut asta nici măcar cu autobuze care se încadrau la categoria "istoricelor", cel puțin ca vechime. Iar părerea mea, care poate fi greșită, dar mi-o exprim liber, este că fiind de producție autohtonă, nu se dorește de către unii să se păstreze nici măcar amintirea lui, decât în cel mai rău caz prin poze și propagandă mixată cu amintirile de cele mai multe ori corecte ale "beneficiarilor" mentenanței de 2 lei făcută la ele, cum că nu ar fi fost bun de nimic. Iar aici, unii ca noi suntem cei care îi încurcă, pentru că stricăm megabiți de poze pe ele și nu le lăsăm să se ducă în uitare pentru că "istoria nu ne ține de foame", dar cine n'o cunoaște, e condamnat să o repete. Ca să revin, scuza că e greu de reparat nu ține. Niște tablă sau ce e boțit la el, se poate îndrepta, iar o întreținere cât să poată fi tractat într'o hală de muzeu, se poate face cu costuri reduse.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) ADK

Ce muzeu să mai facă când ei au tăiat aproape tot (rămănând doar 98, 276 și 870, cine știe cât și alea)? iar chestia cu ”istoria nu ne ține de foame”, iată că spre exemplu Budapesta câștigă bani frumoși din plimbarea turiștilor cu cel puțin un Ikarus 180 prin centrul capitalei. Așa putea și Bucureștiul, cu un DAC 117UD și un șofer nostalgic și-ar fi scos banii mult mai mult decât Volvo-urile închiriate. Dar unde nu-i cap vai de picioare. :roll:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Rocar Autodromo #98 (1998-2014) Tom

Chestia cu "istoria nu ne ține de foame" nu e ideea mea, ci a Țapului, idolul "tinerilor frumoși și liberi". Ideea mea, dar care nu-mi aparține ca și formulare, este că "aceia care nu-și cunosc istoria, sunt condamnați să o repete" și că "un popor care nu-și cunoaște istoria este ca un copil care nu-și cunoaște părinții". N'a spus'o Cârmaciul din iepoca de aur, ci CICERO. Dar cum DAC 117UD nu e nici german, nici francez, nici turcesc și nici măcar unguresc, atunci nu e nimic și nu a existat. Peste 50 de ani vom afla că fotografiile cu DAC-uri sunt propagandă rusească și că pe străzile Bucureștiului mergeau autobuze Skoda din 1950 toamna, până când Halaicu s'a îndurat și a adus DAF-uri după ceva Ikarus de dinainte. Autobuzul 98 e condamnat nu la pieire, ci la uitare.

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433645 posts in 5400 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use