Topic: Transportul public din municipiul Huși
64 posts, 22717 views
📖 Pagination options
- fl82
-
Posted:
-
Transportul public din municipiul Huși
fl82
In anii 60 exista un microbuz « de oras », de tip « TV », pe traseul Centru (plecare din fata fostei « gradini de vara din centru », care era situata intre statuia lui Dimitrie Cantemir si parcul « Rodina »)- Cartier Corni, microbuz condus atunci de soferul Tomel Andrei .
Ca urmare a constructiei fabricilor din "zona industriala" a orasului Husi , in anii 1974-1980, apare necesitatea introducerii si in Husi a autobuzelor urbane de mare capacitate, echipate cu motoare diesel. Astfel, se introduc si in Husi autobuzele urbane de tipul "Roman-112-UD", pe doua linii urbane ("de oras"): Linia 1 Gara- Zona industriala si Linia 2 Cartier Corni- Zona industriala.
In anii 80 este realizat si un garaj pentru acestea, pe Soseaua Husi- Stanilesti nr. 2, garaj dotat cu: 5 garaje acoperite pentru autobuze, platou pentru parcarea acestora, atelier mecanic si cladire pentru birouri.
Pe linia 1 sunt oarecum amenajate statiile de autobuze urbane (cu acoperis, banci, alveole), insa pe linia 2 (datorita faptului ca aceasta strabate un cartier de case si casele au fost construite foarte aproape de trotuar) nu a fost loc in teren pentru amenajarea corespunzatoare a statiilor. Pana in 1990 transportul urban in comun din Husi era efectuat de catre IJTL Vaslui- Autocoloana Husi.
In 1990, ca urmare a disparitiei fostei IJTL Vaslui, se constituie societatea comerciala "SC Transloc SA Husi", cu capital de stat, unicul actionar fiind Consiliul Local Husi. Aceasta societate preia serviciul de transport urban in comun din Husi. In anii 1993- 1994 autobuzele "Roman-112-UD" sunt inlocuite cu: 4 autobuze DAC-112-UDM, doua autobuze IKARUS-260 si un autobuz Karosa.
Insa, ca urmare a mai multor factori (declinul si falimentul unor fabrici din "zona industriala" a Husului dupa anii 1994- 1997, managementul slab al conducerii "SC Transloc SA", dezinteresul autoritatilor locale din Husi de atunci- primar era Ioan Costin si secretara a Consiliului Local Husi era Maria Calestru, etc) situatia economico-financiara a SC Transloc SA Husi se inrautateste treptat.
Relevante in acest sens sunt doua articole din presa de la aceea vreme, articole pe care le redau mai jos:
Intr-un articol din “Ziarul de iasi”, din 9 octombrie 1999, se putea citi:
Iar intr-un articol din ziarul “Evenimentul Regional al Moldovei” din 8 ianuarie 2002 se putea citi:
Un timp SC Transloc SA Husi a efectuat si unele trasee interurbane (spre: Iasi, Vaslui, Barlad, Duda-COOP, Arsura) , desi nu aveea in parc autobuze interurbane (era oarecum comic sa vezi cum un autobuz DAC-112-UDM se chinuia sa urce dealul dintre satele Epureni si duda, pe un drum pietruit). Un timp societatea a avut si o "autogara" (era situate vis-à-vis de sediul Renel/Conel/Electrica/EON din cartierul Brosteni).
In noiembrie 2002 SC Transloc SA Husi intra in faliment si dispare. Singurele doua autobuze (tip DAC-112-UDM) care mai erau functionale sunt vandute: unul catre actualul "Colegiul National Dimitrie Cantemir Husi" (care l-a folosit un timp pentru transportul elevilor la practica agricola) si celalalt catre firma "SC Club T Srl Husi" (care l-a folosit pentru scurt timp, pana prin 2003). Garajul fostei SC Transloc SA Husi este vandut firmei "SC Ecoloc Srl Husi", de atunci Husul nemaiavand un garaj adecvat pentru transportul urban in comun.
In anii 60 exista un microbuz « de oras », de tip « TV », pe traseul Centru (plecare din fata fostei « gradini de vara din centru », care era situata intre statuia lui Dimitrie Cantemir si parcul « Rodina »)- Cartier Corni, microbuz condus atunci de soferul Tomel Andrei .
Ca urmare a constructiei fabricilor din "zona industriala" a orasului Husi , in anii 1974-1980, apare necesitatea introducerii si in Husi a autobuzelor urbane de mare capacitate, echipate cu motoare diesel. Astfel, se introduc si in Husi autobuzele urbane de tipul "Roman-112-UD", pe doua linii urbane ("de oras"): Linia 1 Gara- Zona industriala si Linia 2 Cartier Corni- Zona industriala.
In anii 80 este realizat si un garaj pentru acestea, pe Soseaua Husi- Stanilesti nr. 2, garaj dotat cu: 5 garaje acoperite pentru autobuze, platou pentru parcarea acestora, atelier mecanic si cladire pentru birouri.
Pe linia 1 sunt oarecum amenajate statiile de autobuze urbane (cu acoperis, banci, alveole), insa pe linia 2 (datorita faptului ca aceasta strabate un cartier de case si casele au fost construite foarte aproape de trotuar) nu a fost loc in teren pentru amenajarea corespunzatoare a statiilor. Pana in 1990 transportul urban in comun din Husi era efectuat de catre IJTL Vaslui- Autocoloana Husi.
In 1990, ca urmare a disparitiei fostei IJTL Vaslui, se constituie societatea comerciala "SC Transloc SA Husi", cu capital de stat, unicul actionar fiind Consiliul Local Husi. Aceasta societate preia serviciul de transport urban in comun din Husi. In anii 1993- 1994 autobuzele "Roman-112-UD" sunt inlocuite cu: 4 autobuze DAC-112-UDM, doua autobuze IKARUS-260 si un autobuz Karosa.
Insa, ca urmare a mai multor factori (declinul si falimentul unor fabrici din "zona industriala" a Husului dupa anii 1994- 1997, managementul slab al conducerii "SC Transloc SA", dezinteresul autoritatilor locale din Husi de atunci- primar era Ioan Costin si secretara a Consiliului Local Husi era Maria Calestru, etc) situatia economico-financiara a SC Transloc SA Husi se inrautateste treptat.
Relevante in acest sens sunt doua articole din presa de la aceea vreme, articole pe care le redau mai jos:
Intr-un articol din “Ziarul de iasi”, din 9 octombrie 1999, se putea citi:
"Mare parte dintre angajatii si actionarii de la SC Transloc Husi considera ca Alexandru Ganea, actualul presedinte al Consiliului de Administratie (CA) si director al societatii, nu are nici un drept de a mai "hotari" interesele lor. Unica societate din Husi care asigura transportul urban, "Transloc" dispune doar de doua autobuze pentru acest serviciu, la o populatie de peste 33.000 de locuitori. In parcul societatii mai sint doar 3 autobuze functionale pentru transportul in afara localitatii (Vaslui si Birlad). Restul de pina la 22 autobuze stau pe dreapta, unele fiind intr-o stare deplorabila. Societatea mai dispune de 3 autocamioane pentru transport marfa si de 2 autoturisme. "Treaba merge din ce in ce mai prost. Acest director nu-si mai are rostul in societate din moment ce nici angajatii si nici actionarii nu l-au ales. Nu stim cum de a fost ales presedinte al CA, pentru ca in momentul voturilor a fost al cincilea. Adica, s-au propus sa fie doar 3 membri in CA si, prin tertipurile lui, au fost nominalizati altii. Dar, pentru ca sintem unii dintre cei care au infiintat practic societatea, am vrut sa fie bine si sa facem tot ce ne sta in putinta sa functionam in continuare. L-am acceptat, cu toate ca s-a auto-ales. Dar, nu mai vrem sa mergem tot asa", ne-au declarat mai multe persoane, printre care Constantin Nedelcu, sef coloana si Virgil Cogalniceanu, inspector personal. Se pare ca revolta a izbucnit cind 25 de salariati au fost trecuti in somaj . Cu citeva zile in urma, peste 25 de salariati, din totalul de 72, au fost trecuti in somaj. Acest eveniment pare a fi principalul motiv al revoltei. "Daca nu exista acest director, poate ca reuseam sa scoatem societatea la lumina. Insa, prin modul lui de-a fi, societatea a ajuns in aceasta situatie dezastruoasa", a spus oamenii revoltati. In replica, Ganea ne-a spus: "Eu am tolerat aceasta, nevrind sa-i trec in somaj. Totusi, pentru a ajunge la o situatie cit de cit acceptabila in privinta redresarii unitatii, am recurs si la acest lucru. Trebuiua sa mearga in somaj, daca societatea nu da randament. Daca ei cred ca e bine s-o faca, n-au decit sa se revolte. Sa vina sedinta de pe 19 si dupa aceea vom vedea. Eu nu tin de scaun." (Gabrian BEJENARU) top Local news.
Iar intr-un articol din ziarul “Evenimentul Regional al Moldovei” din 8 ianuarie 2002 se putea citi:
Transloc SA, care asigura transportul de calatori si marfuri in localitate, are datorii de 3 miliarde lei la bugetul de stat. Doua miliarde reprezinta restante la plata TVA si un miliard, majorari de intirziere. Aceasta stare de lucruri, care treneaza de peste 2 ani, a determinat la inceputul lunii decembrie 2001 Administratia Financiara sa puna sub sechestru si sa scoata la vinzare, prin licitatie, activele societatii. Au fost sechestrate cladirea autogarii, atelierul mecanic, garajele, autobuzele si tehnica specifica transportului de marfuri. La prima licitatie, din decembrie, nu s-a prezentat nici un cumparator. Din ianuarie 2002, insa, se vor organiza alte licitatii, urmind sa fie vindute toate activele, in vederea recuperarii integrale a banilor, dupa cum ne-a spus Ioan Condurache, seful Administratiei Financiare.
Conducerea Transloc si-a asumat vina, dar este de parere ca si autoritatile locale au contribuit la aceasta situatie. Pretul biletelor nu acopera cheltuielile, iar unitatea nu a beneficiat de mai bine de 2 ani de nici o subventie. Ca atare, se pare ca nu peste mult timp Husiul va deveni singurul oras din tara fara transport local. (D.P.)
Un timp SC Transloc SA Husi a efectuat si unele trasee interurbane (spre: Iasi, Vaslui, Barlad, Duda-COOP, Arsura) , desi nu aveea in parc autobuze interurbane (era oarecum comic sa vezi cum un autobuz DAC-112-UDM se chinuia sa urce dealul dintre satele Epureni si duda, pe un drum pietruit). Un timp societatea a avut si o "autogara" (era situate vis-à-vis de sediul Renel/Conel/Electrica/EON din cartierul Brosteni).
In noiembrie 2002 SC Transloc SA Husi intra in faliment si dispare. Singurele doua autobuze (tip DAC-112-UDM) care mai erau functionale sunt vandute: unul catre actualul "Colegiul National Dimitrie Cantemir Husi" (care l-a folosit un timp pentru transportul elevilor la practica agricola) si celalalt catre firma "SC Club T Srl Husi" (care l-a folosit pentru scurt timp, pana prin 2003). Garajul fostei SC Transloc SA Husi este vandut firmei "SC Ecoloc Srl Husi", de atunci Husul nemaiavand un garaj adecvat pentru transportul urban in comun.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Dupa disparitia fostei SC Transloc SA Husi primaria Husi concesioneaza serviciul de transport urban in comun din Husi firmei private "SC Club-T-Srl Husi", care a utilizat pentru aceasta activitate microbuze vechi tip "Mercedes-O-309" si minibuze vechi tip "Robur".
In primavara anului 2005 serviciul de transport urban in comun din Husi este concesionat firmei private "SC Anta 95 Srl Husi", care adduce microbuze tip "Mercedes-Sprinter". Dupa 2005 aceasta firma prelungeste si traseele de transport urban in comun din Husi (de la fostul cap de linie "Zona industriala" pana la actualul cap de linie "statia meteo") si introduce un traseu nou Cartier Dobrina- Cartierul Nou (Caminul de batrani).
Recent, ca urmare a terminarii si darii in folosinta a blocurilor ANL din apropierea fostei halte CFR HM Podgoriile Husului , se introduce un nou traseu de microbuze urbane : Blocuri ANL- Cartierul Nou (Caminul de batrani).
In prezent transportul urban in comun in Husi este efectuat pe 4 linii urbane ("de oras"), cu microbuze:
- Gara- Statia Meteo (traseu operat de SC Anta 95 Srl Husi);
- Cartier Dobrina- Cartierul Nou (Caminul de batrani)(traseu operat de SC Anta 95 Srl Husi).
- Blocuri ANL- Cartierul Nou (Caminul de batrani)(traseu operat de SC Anta 95 Srl Husi).
- Sat Epureni- Cartier Corni- Statia Meteo (traseu operat de SC Izvorasul Srl)
Frecventa de circulatie a microbuzelor de oras (pe primele 3 linii) este de cca 30 de minute, iar parcarea acestora se realizeaza la asa-zisa "autogara" a firmei SC Anta 95 Srl, situata in spatele fostei statii CFR Husi.
In anul 2018, denumirea "SC Parcuri Verzi Srl Husi" (societate unde actionar majoritar este Consiliul Local Husi) este schimbata in "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl Husi", in idea ca primaria Husi sa preia din nou serviciul de transport urban in comun. In aceasta privinta exista un proiect (cu finantare europeana, in valoare de cca 7,5 milioane euro), depus de primaria Husi, prin care se doreste achizitionarea de vehicule electrice de transport urban in comun, realizarea unui garaj nou pentru acestea, realizarea de statii de incarcare electrica si amenajarea statiilor de transport urban in comun. Acest proiect este propus prin "Planul de mobilitate urbana", intocmit in 2017.
Dupa disparitia fostei SC Transloc SA Husi primaria Husi concesioneaza serviciul de transport urban in comun din Husi firmei private "SC Club-T-Srl Husi", care a utilizat pentru aceasta activitate microbuze vechi tip "Mercedes-O-309" si minibuze vechi tip "Robur".
In primavara anului 2005 serviciul de transport urban in comun din Husi este concesionat firmei private "SC Anta 95 Srl Husi", care adduce microbuze tip "Mercedes-Sprinter". Dupa 2005 aceasta firma prelungeste si traseele de transport urban in comun din Husi (de la fostul cap de linie "Zona industriala" pana la actualul cap de linie "statia meteo") si introduce un traseu nou Cartier Dobrina- Cartierul Nou (Caminul de batrani).
Recent, ca urmare a terminarii si darii in folosinta a blocurilor ANL din apropierea fostei halte CFR HM Podgoriile Husului , se introduce un nou traseu de microbuze urbane : Blocuri ANL- Cartierul Nou (Caminul de batrani).
In prezent transportul urban in comun in Husi este efectuat pe 4 linii urbane ("de oras"), cu microbuze:
- Gara- Statia Meteo (traseu operat de SC Anta 95 Srl Husi);
- Cartier Dobrina- Cartierul Nou (Caminul de batrani)(traseu operat de SC Anta 95 Srl Husi).
- Blocuri ANL- Cartierul Nou (Caminul de batrani)(traseu operat de SC Anta 95 Srl Husi).
- Sat Epureni- Cartier Corni- Statia Meteo (traseu operat de SC Izvorasul Srl)
Frecventa de circulatie a microbuzelor de oras (pe primele 3 linii) este de cca 30 de minute, iar parcarea acestora se realizeaza la asa-zisa "autogara" a firmei SC Anta 95 Srl, situata in spatele fostei statii CFR Husi.
In anul 2018, denumirea "SC Parcuri Verzi Srl Husi" (societate unde actionar majoritar este Consiliul Local Husi) este schimbata in "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl Husi", in idea ca primaria Husi sa preia din nou serviciul de transport urban in comun. In aceasta privinta exista un proiect (cu finantare europeana, in valoare de cca 7,5 milioane euro), depus de primaria Husi, prin care se doreste achizitionarea de vehicule electrice de transport urban in comun, realizarea unui garaj nou pentru acestea, realizarea de statii de incarcare electrica si amenajarea statiilor de transport urban in comun. Acest proiect este propus prin "Planul de mobilitate urbana", intocmit in 2017.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
In prezent strazile pe care se desfasoara transportul urban in comun din Husi (Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Aleea care duce spre fosta statie CFR Husi, Strada A I Cuza, Strada Florilor, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, Strada Episcop Grigorie Leu, Strada Stefan cel Mare si Strada Corni) au fost asfaltate si sunt intr-o stare destul de buna.
Pentru imbunatatirea serviciului de transport urban in comun din Husi, ar trebui adoptate cateva masuri:
- restructurarea traseelor de transport urban in comun din Husi, astfel incat sa existe 3 astfel de trasee (care ar fi suficiente pentru o localitate de dimensiunea Husului) astfel:
Traseul nr. 1 Gara- Parc Recea
Traseu tur: Aleea care duce spre statia CFR - Strada 1 Decembrie - Strada A I Cuza - Strada Meleti Istrati - Bdul. 1 Mai - Calea Basarabiei - Soseaua Husi-Albita - Drum Recea
Traseu retur: Drum Recea - Soseaua Husi-Albita - Calea Basarabiei - Bdul. 1 Mai - Strada General Gheorghe Teleman - Strada Florilor - Strada A I Cuza - Strada 1 Decembrie - Aleea care duce spre statia CFR.
Statii: Gara-1, Gara-2, Cina, Posta, Centru, Scoala nr-2, PECO, Fosta ITA, Fosta fabrica de conserve, Intersoc, Statia meteo, Parc Recea.
Traseul nr. 2 Camping Dobrina (numai sambata si duminica)- Cartier Dobrina (regulat)- Cartierul Nou
Traseu tur: Strada Dobrina, Soseaua Husi-Iasi, Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Stanilesti, Strada Episcop Grigorie Leu.
Traseu retur: Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua Husi-Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie, Strada Dobrina, Soseaua Husi-Iasi, Strada Dobrina.
Statii tur: Camping Dobrina (propusa), Soseaua Tatarani (propusa), Fosta fazanerie (propusa), Fosta halta CFR Dobrina hc (propusa), Cartier Dobrina, Fosta Scoala Dobrina (propusa), Soseaua Bunesti, Dobrina Noua, Fosta halta CFR HM Podgoriile Husului (Blocuri ANL), Dobrina Noua (propusa) , Soseaua Bunesti, Casa de apa (propusa), Autogara (propusa), Gara-2, Cina, Posta, Centru, Scoala nr-2, PECO, Fosta ICIL (propusa), Blocuri ANL Zona (propusa), Caminul de batrani (propusa), Statia de epurare (propusa), Soseaua Stanilesti (propusa), Cartierul Nou.
Statii retur: Cartierul Nou, Intersoc, Fosta fabrica de conserve, Fosta ITA, PECO, Scoala nr.2, Centru, Posta, Cina, Gara-2, Autogara (propusa), Casa de apa (propusa), Soseaua Bunesti, Dobrina Noua (propusa), Fosta halta CFR HM Podgoriile Husului (Blocuri ANL), Dobrina Noua (propusa), Soseaua Bunesti, Fosta Scoala Dobrina (propusa), Cartier Dobrina, Fosta halta CFR Dobrina hc (propusa), Fosta fazanerie (propusa), Soseaua Tatarani (propusa), Camping Dobrina (propusa).
Traseul nr. 3 Sat Epureni- Cartier Corni- Parc Recea
Traseu: DC Husi- Epureni- Duda, Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, Drum Recea
Statii: Sat Epureni, Cartier Corni, Cimitir Catolic (propusa), Fosta Scoala nr. 5, Deal Cotroceni, Dispensar Corni, Episcopie, Complex mestesugaresc (propusa), Scoala nr. 2, PECO, Fosta ITA, Fosta fabrica de conserve, Intersoc, Statia meteo, Parc Recea.
Aceste 3 linii, in configuratia si pe traseele arate mai sus, ar acoperi in mod optim municipiul Husi, realizand legatura dintre : cartierele de case Dobrina si Corni, cartierul de blocuri "Stadion", zona centrala si zona industriala.
- amenajarea corespunzatoare a unui numar de 38 statii de transport urban in comun, astfel: cu alveola cu latimea de 3 m si lungimea de 15 m, trotuar cu latimeade 1,5 m, statia propriu-zisa cu latimea de 2 m. Statiile ar trebui sa fie amenajate cu: acoperis din tamplarie PVC sau aluminiu, geamuri termopan, banci, cosuri de gunoi si indicator de statie, care sa contina cel putin urmatoarele informatii: liniile care deservesc aceea statie, traseele lor, denumirea statiei respective.
*Pentru amenajarea in acest fel a tuturor statiilor, ar fi necesara o suprafata de teren (pentru fiecare statie) adiacenta drumului de cca 10 m, lucru care ar impune expropieri de terenuri, mai ales in zona cartierelor Corni si Dobrina, unde casele au fost construite foarte aproape de trotuar.
- amenajarea unui numar de 6 capete de linii (Camping Dobrina, Cartier Dobrina, Gara, Parc Recea, Cartierul Nou, Sat Epureni) cu: rond asfaltat (dimensionat pentru intoarcerea unui autobuz urban de 12 m lungime), trotuar, cabina (cladire) cu toaleta pentru soferi si taxatori.
- constructia unui garaj complet nou, dimensionat si dotat cu toate utilajele noi necesare, pentru intretinerea, reparatia si verificarea corespunzatoare a 15 autobuze urbane noi.
In prezent strazile pe care se desfasoara transportul urban in comun din Husi (Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Aleea care duce spre fosta statie CFR Husi, Strada A I Cuza, Strada Florilor, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, Strada Episcop Grigorie Leu, Strada Stefan cel Mare si Strada Corni) au fost asfaltate si sunt intr-o stare destul de buna.
Pentru imbunatatirea serviciului de transport urban in comun din Husi, ar trebui adoptate cateva masuri:
- restructurarea traseelor de transport urban in comun din Husi, astfel incat sa existe 3 astfel de trasee (care ar fi suficiente pentru o localitate de dimensiunea Husului) astfel:
Traseul nr. 1 Gara- Parc Recea
Traseu tur: Aleea care duce spre statia CFR - Strada 1 Decembrie - Strada A I Cuza - Strada Meleti Istrati - Bdul. 1 Mai - Calea Basarabiei - Soseaua Husi-Albita - Drum Recea
Traseu retur: Drum Recea - Soseaua Husi-Albita - Calea Basarabiei - Bdul. 1 Mai - Strada General Gheorghe Teleman - Strada Florilor - Strada A I Cuza - Strada 1 Decembrie - Aleea care duce spre statia CFR.
Statii: Gara-1, Gara-2, Cina, Posta, Centru, Scoala nr-2, PECO, Fosta ITA, Fosta fabrica de conserve, Intersoc, Statia meteo, Parc Recea.
Traseul nr. 2 Camping Dobrina (numai sambata si duminica)- Cartier Dobrina (regulat)- Cartierul Nou
Traseu tur: Strada Dobrina, Soseaua Husi-Iasi, Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A I Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Stanilesti, Strada Episcop Grigorie Leu.
Traseu retur: Strada Episcop Grigorie Leu, Soseaua Husi-Albita, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A I Cuza, Strada 1 Decembrie, Strada Dobrina, Soseaua Husi-Iasi, Strada Dobrina.
Statii tur: Camping Dobrina (propusa), Soseaua Tatarani (propusa), Fosta fazanerie (propusa), Fosta halta CFR Dobrina hc (propusa), Cartier Dobrina, Fosta Scoala Dobrina (propusa), Soseaua Bunesti, Dobrina Noua, Fosta halta CFR HM Podgoriile Husului (Blocuri ANL), Dobrina Noua (propusa) , Soseaua Bunesti, Casa de apa (propusa), Autogara (propusa), Gara-2, Cina, Posta, Centru, Scoala nr-2, PECO, Fosta ICIL (propusa), Blocuri ANL Zona (propusa), Caminul de batrani (propusa), Statia de epurare (propusa), Soseaua Stanilesti (propusa), Cartierul Nou.
Statii retur: Cartierul Nou, Intersoc, Fosta fabrica de conserve, Fosta ITA, PECO, Scoala nr.2, Centru, Posta, Cina, Gara-2, Autogara (propusa), Casa de apa (propusa), Soseaua Bunesti, Dobrina Noua (propusa), Fosta halta CFR HM Podgoriile Husului (Blocuri ANL), Dobrina Noua (propusa), Soseaua Bunesti, Fosta Scoala Dobrina (propusa), Cartier Dobrina, Fosta halta CFR Dobrina hc (propusa), Fosta fazanerie (propusa), Soseaua Tatarani (propusa), Camping Dobrina (propusa).
Traseul nr. 3 Sat Epureni- Cartier Corni- Parc Recea
Traseu: DC Husi- Epureni- Duda, Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Soseaua Husi-Albita, Drum Recea
Statii: Sat Epureni, Cartier Corni, Cimitir Catolic (propusa), Fosta Scoala nr. 5, Deal Cotroceni, Dispensar Corni, Episcopie, Complex mestesugaresc (propusa), Scoala nr. 2, PECO, Fosta ITA, Fosta fabrica de conserve, Intersoc, Statia meteo, Parc Recea.
Aceste 3 linii, in configuratia si pe traseele arate mai sus, ar acoperi in mod optim municipiul Husi, realizand legatura dintre : cartierele de case Dobrina si Corni, cartierul de blocuri "Stadion", zona centrala si zona industriala.
- amenajarea corespunzatoare a unui numar de 38 statii de transport urban in comun, astfel: cu alveola cu latimea de 3 m si lungimea de 15 m, trotuar cu latimeade 1,5 m, statia propriu-zisa cu latimea de 2 m. Statiile ar trebui sa fie amenajate cu: acoperis din tamplarie PVC sau aluminiu, geamuri termopan, banci, cosuri de gunoi si indicator de statie, care sa contina cel putin urmatoarele informatii: liniile care deservesc aceea statie, traseele lor, denumirea statiei respective.
*Pentru amenajarea in acest fel a tuturor statiilor, ar fi necesara o suprafata de teren (pentru fiecare statie) adiacenta drumului de cca 10 m, lucru care ar impune expropieri de terenuri, mai ales in zona cartierelor Corni si Dobrina, unde casele au fost construite foarte aproape de trotuar.
- amenajarea unui numar de 6 capete de linii (Camping Dobrina, Cartier Dobrina, Gara, Parc Recea, Cartierul Nou, Sat Epureni) cu: rond asfaltat (dimensionat pentru intoarcerea unui autobuz urban de 12 m lungime), trotuar, cabina (cladire) cu toaleta pentru soferi si taxatori.
- constructia unui garaj complet nou, dimensionat si dotat cu toate utilajele noi necesare, pentru intretinerea, reparatia si verificarea corespunzatoare a 15 autobuze urbane noi.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Amenajarea statiilor si a capetelor de linie trebuie realizata de primarie, fiind vorba de domeniul public.
In privinta vehiculelor potrivite pentru transportul urban in comun intr-un oras mic precum Husul, ar fi de mentionat cateva aspecte:
- actualele mijloace de transport urban in comun utilizate in Husi- microbuze- sunt total nepotrivite pentru asigurararea unui transport urban in comun la nivel European, in conditii optime;
- pe de alta parte, utilizarea de autobuze urbane de mare capacitate (cu o lungime de 12 m si o capacitate de transport de 100 pasageri pe scaune si in picioare), asa cum erau pana in 2002 utilizate in Husi, astazi nu ar mai fi neaparat necesare, deoarece numarul de calatori este destul de redus.
- intentia primariei Husi, de a achizitiona vehicule electrice de transport urban in comun (ei spun "autobuze electrice", dar sa nu fie de fapt niste microbuze electrice turcesti sau chinezesti!) nu cred ca este cea mai potrivita. Din pacate si primaria Husi intra in categoria multor primarii din Romania, care vor sa achizitioneze vehicule electrice de transport urban in comun, fara a cunoaste marile dezavantaje ale unor astfel de vehicule: costul mare al bateriilor de acumulatori (cost care poate ajunge si la 50% din costul vehicului in sine), necesitatea inlocuirii bateriilor cu altele noi dupa cativa ani, intretinerea dificila, etc.
Asadar solutia optima pentru un oras mic precum Husul ar fi cred achizitionarea a 15 minibuze noi pentru transportul urban in comun, minibuze care sa indeplineasca urmatoarele conditii tehnice: echipate cu motor diesel adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze automata, sa aibe o lungime de 8 sau 10 m, o capacitate de transport de 60- 70 pasageri pe scaune si in picioare, sa fie dotate cu aer conditionat si afisaj electronic, sistem audio de anuntare a statiilor, sa fie produse sau ansamblate noi intr-o tara membra a UE.
Achizitionarea unor astfel de minibuze se poate face prin doua metode:
- fie prin mentionarea in contractul de concesiune incheiat intre primarie si firma care concesioneaza serviciul de transport urban in comun din Husi obligatia acestei firme de a aveea astfel de minibuze noi;
- fie prin achizitia de catre primarie a astfel de minibuze noi, din fonduri europene, daca se pot achizitiona minibuze noi echipate cu motoare diesel , din fonduri europene.
Cat priveste intentia primariei Husi de a prelua din nou serviciul de transport urban in comun, nu stiu si nu cred ca in prezent primaria Husi are resursele financiare necesare pentru sustinerea cheltuielilor generate de aceasta activitate: intretinerea unor vehicule noi de transport urban in comun (degeaba cumperi vehicule noi daca nu le si poti intretine corespunzator), plata cheltuielilor cu piese de schimb, constructia unui garaj nou, plata salariilor soferilor, taxatorilor, personalului de intretinere a vehiculelor, plata utilitatilor, etc.
Amenajarea statiilor si a capetelor de linie trebuie realizata de primarie, fiind vorba de domeniul public.
In privinta vehiculelor potrivite pentru transportul urban in comun intr-un oras mic precum Husul, ar fi de mentionat cateva aspecte:
- actualele mijloace de transport urban in comun utilizate in Husi- microbuze- sunt total nepotrivite pentru asigurararea unui transport urban in comun la nivel European, in conditii optime;
- pe de alta parte, utilizarea de autobuze urbane de mare capacitate (cu o lungime de 12 m si o capacitate de transport de 100 pasageri pe scaune si in picioare), asa cum erau pana in 2002 utilizate in Husi, astazi nu ar mai fi neaparat necesare, deoarece numarul de calatori este destul de redus.
- intentia primariei Husi, de a achizitiona vehicule electrice de transport urban in comun (ei spun "autobuze electrice", dar sa nu fie de fapt niste microbuze electrice turcesti sau chinezesti!) nu cred ca este cea mai potrivita. Din pacate si primaria Husi intra in categoria multor primarii din Romania, care vor sa achizitioneze vehicule electrice de transport urban in comun, fara a cunoaste marile dezavantaje ale unor astfel de vehicule: costul mare al bateriilor de acumulatori (cost care poate ajunge si la 50% din costul vehicului in sine), necesitatea inlocuirii bateriilor cu altele noi dupa cativa ani, intretinerea dificila, etc.
Asadar solutia optima pentru un oras mic precum Husul ar fi cred achizitionarea a 15 minibuze noi pentru transportul urban in comun, minibuze care sa indeplineasca urmatoarele conditii tehnice: echipate cu motor diesel adaptat normelor de poluare Euro-6, cutie de viteze automata, sa aibe o lungime de 8 sau 10 m, o capacitate de transport de 60- 70 pasageri pe scaune si in picioare, sa fie dotate cu aer conditionat si afisaj electronic, sistem audio de anuntare a statiilor, sa fie produse sau ansamblate noi intr-o tara membra a UE.
Achizitionarea unor astfel de minibuze se poate face prin doua metode:
- fie prin mentionarea in contractul de concesiune incheiat intre primarie si firma care concesioneaza serviciul de transport urban in comun din Husi obligatia acestei firme de a aveea astfel de minibuze noi;
- fie prin achizitia de catre primarie a astfel de minibuze noi, din fonduri europene, daca se pot achizitiona minibuze noi echipate cu motoare diesel , din fonduri europene.
Cat priveste intentia primariei Husi de a prelua din nou serviciul de transport urban in comun, nu stiu si nu cred ca in prezent primaria Husi are resursele financiare necesare pentru sustinerea cheltuielilor generate de aceasta activitate: intretinerea unor vehicule noi de transport urban in comun (degeaba cumperi vehicule noi daca nu le si poti intretine corespunzator), plata cheltuielilor cu piese de schimb, constructia unui garaj nou, plata salariilor soferilor, taxatorilor, personalului de intretinere a vehiculelor, plata utilitatilor, etc.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Dintr-un articol din 30 iunie 2019, publicat in ziarul "Vremea Noua de Vaslui":
PS- Se vorbeste de "autobuze electrice", dar sa nu ne trezim ca aceste vor fi de fapt microbuze electrice- turcisme precum "Karsan Jest Electric"!
Dintr-un articol din 30 iunie 2019, publicat in ziarul "Vremea Noua de Vaslui":
Primarului Ioan Ciupilan îi merge bine! În ultimele douã luni a fãcut vâlvã cu succesul sãu la fondurile europene, reusind sã atragã fonduri consistente, pentru câteva proiecte locale mult discutate. În ceea ce priveste proiectul cu autobuzele electrice, primarul a precizat, la sedinta de joi: “Trebuia sã semnãm contractul pânã astãzi, dar am depus noi, Primãria, o contestatie pentru scoaterea unei sume neeligibile. Eu sper cã vom avea câstig de cauzã. Oricum, indiferent de situatie, proiectul se va derula. Este vorba despre dotarea cu mijloace auto a transportului în comun, cu autobuze electrice, construirea statiei de încãrcare la capetele de traseu, asfaltarea a douã strãzi, care duc de la drumul european (DE 581) la statia de tratare si înapoi, modernizarea trotuarelor care sunt în zona statiilor de autobuz si tot ce cuprinde acest proiect. Singura problemã pe care o avem aici este cã, la statiile de autobuz, au considerat unii cã domeniul respectiv nu este public sau privat al municipiului Husi. Am depus contestatia cu toate documentele necesare si sper sã fie admisã. Dacã nu, proiectul oricum are 8,7 milioane de euro si vor începe anul acesta procedurile de achizitie cu certitudine. DE asemenea, am semnat ieri proiectul privind modernizarea Primãriei, reabilitarea termicã. Mai este proiectul cinematografului, despre care stiti deja cu totii. Cu alte cuvinte, cam tot ce ne-am propus, am realizat”, a spus primarul Ioan Ciupilan.
PS- Se vorbeste de "autobuze electrice", dar sa nu ne trezim ca aceste vor fi de fapt microbuze electrice- turcisme precum "Karsan Jest Electric"!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
cris_m
Bun venit pe forum, fl82! Incep prin a-ti multumi pentru informatiile detaliate si precise pe care le-ai oferit comunitatii despre orasul Husi. Cu aceasta ocazie, aflam lucruri noi despre acest oras. Ca o recomandare pe viitor, incearca sa folosesti mai putine "enter"-uri si functiile de formatare a textului (bold, italic, quote, size) pentru a face mai lizibile mesajele mai lungi. Nu e ceva grav, e doar o sugestie. Daca ai probleme in a le folosi, poti intreba oricand aici sau la sectiunea de dialog cu administratia, iti va raspunde cineva cat mai repede cu putinta. Numai bine!
Bun venit pe forum, fl82! Incep prin a-ti multumi pentru informatiile detaliate si precise pe care le-ai oferit comunitatii despre orasul Husi. Cu aceasta ocazie, aflam lucruri noi despre acest oras. Ca o recomandare pe viitor, incearca sa folosesti mai putine "enter"-uri si functiile de formatare a textului (bold, italic, quote, size) pentru a face mai lizibile mesajele mai lungi. Nu e ceva grav, e doar o sugestie. Daca ai probleme in a le folosi, poti intreba oricand aici sau la sectiunea de dialog cu administratia, iti va raspunde cineva cat mai repede cu putinta. Numai bine!
- fl82
-
Posted:
-
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Adresa firmei "SC Anta 95' Srl Husi" (microbuzele "de oras" sunt parcate la asa-zisa "autogara" a acestei firme, situata in spatele fostei statii CFR Husi):
Strada 1 Decembrie, nr. 56, telefon 0235.481270 si 0723.199347.
Adresa firmei "SC Anta 95' Srl Husi" (microbuzele "de oras" sunt parcate la asa-zisa "autogara" a acestei firme, situata in spatele fostei statii CFR Husi):
Strada 1 Decembrie, nr. 56, telefon 0235.481270 si 0723.199347.
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Ca minibuze noi, care se produc astazi in spatiul UE, si care ar fi potrivite pentru cele 3 trasee urbane din Husi (necesar 15 bucati) si pentru cele 3 trasee urbane secundare din Barlad (necesar 15 bucati) sunt:
-Minibuz Mercedes-Citaro-O-530-K
Produs (cu acest model de caroserie) incepand din 2012.
Lungime 10503 mm.
Capacitatea de transport: 27 pasageri pe scaune si 60 in picioare.
Ca minibuze noi, care se produc astazi in spatiul UE, si care ar fi potrivite pentru cele 3 trasee urbane din Husi (necesar 15 bucati) si pentru cele 3 trasee urbane secundare din Barlad (necesar 15 bucati) sunt:
-Minibuz Mercedes-Citaro-O-530-K
Produs (cu acest model de caroserie) incepand din 2012.
Lungime 10503 mm.
Capacitatea de transport: 27 pasageri pe scaune si 60 in picioare.
Mercedes-Citaro-K.jpg (71.1 KB; downloaded 7080 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
-Minibuz MAN Lyon's City-M
Produs cu acest tip de caroserie dupa 2004.
Lungime: 10500 mm.
Capacitatea de transport: 30 de pasageri pe scaune si 61 in picioare.
-Minibuz MAN Lyon's City-M
Produs cu acest tip de caroserie dupa 2004.
Lungime: 10500 mm.
Capacitatea de transport: 30 de pasageri pe scaune si 61 in picioare.
MAN Lyon's City-M.jpg (1.13 MB; downloaded 7083 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
-Minibuz Iveco-Urbanway-10
Produs incepand din 2013.
Lungimea: 10500 mm.
Capacitatea de transport: intre 70 si 81 pasageri.
-Minibuz Iveco-Urbanway-10
Produs incepand din 2013.
Lungimea: 10500 mm.
Capacitatea de transport: intre 70 si 81 pasageri.
Iveco Urbanway- 10.jpg (146.92 KB; downloaded 7097 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
-Solaris-Alpino 8.9 LE
Produs incepand din 2008.
Lungimea: 8950 mm.
Capacitatea de transport: 60 pasageri.
-Solaris-Alpino 8.9 LE
Produs incepand din 2008.
Lungimea: 8950 mm.
Capacitatea de transport: 60 pasageri.
Solaris Alpino 8.9 LE.jpg (71.25 KB; downloaded 7098 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
Asa-zisa "autogara" a SC Anta 95 Srl Husi, situate in spatele fostei statii CFR Husi.
Aici sunt parcate si microbuzele urbane ("de oras")
A fost construita dupa 2000. In 1989 in acest loc era un teren de volei pentru ceferisti.
Sursa fotografiei: Google Earth.
Asa-zisa "autogara" a SC Anta 95 Srl Husi, situate in spatele fostei statii CFR Husi.
Aici sunt parcate si microbuzele urbane ("de oras")
A fost construita dupa 2000. In 1989 in acest loc era un teren de volei pentru ceferisti.
Sursa fotografiei: Google Earth.
Autogara Anta 95.jpg (121.95 KB; downloaded 7097 times)
- fl82
-
Posted:
-
Re: Transportul in comun urban din municipiul Husi
fl82
In partea dreapta (cu acoperis rosu) se observa fosta magazie de bagaje-mesagerii (construita in 1980) a fostei statii CFR Husi.
In partea dreapta (cu acoperis rosu) se observa fosta magazie de bagaje-mesagerii (construita in 1980) a fostei statii CFR Husi.
📖 Pagination options