Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP

65 posts, 25990 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Linia 43

Asa vor arata noile tramvaie pentru Iasi:

On the basis of 122 NAŁ-10 The tram, which was offered to the city of Iasi, is based on the best vehicle solutions 122 NAŁ-10 and has been modified and adapted to the needs of the Romanian client. A classic and proven in many years of operation, a 5-vehicle Swing vehicle with a length of up to 31,000 mm offers the customer a 100% low floor, a capacity of 240 passengers, including almost 60 seats and relatively low energy consumption confirmed by the SORT2 test.









http://infotram.pl/pesa-blisko-kolejneg ... cGoDPW7K3k

Deasemenea sunt interesati si de licitatia organizata de primarie.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP PTMZ

Foarte bine, dar una e să fie interesați și alta e să participe, așa și Durmazlar era interesat de Timișoara, dar nu a participat.
Bun, deci se pare că vin cu Swing. Conform publicației "Ziarul de Iași", prin septembrie ar putea semna contractul, iar în decembrie 2020 ar putea ajunge primul tramvai (15 luni după semnarea contractului), cu ultimul tramvai ajuns în iulie 2021. Iată articolul respectiv, de ieri:
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cum-vor-arata-tramvaiele-cu-aer-conditionat-care-vor-circula-prin-iasi--224953.html
Acesta este cel mai probabil scenariu, după cum decurge licitaţia de la Ministerul Dezvoltării, o achiziţie pe bani europeni la care Primăria Iaşi nu are nicio calitate. La Iaşi ar urma să ajungă 16 astfel de tramvaie, de 30 metri lungime, fiecare în valoare de aproape 2,5 milioane euro. Cine este producătorul şi unde mai circulă, în Europa, astfel de tramvaie?
Producătorul polonez PESA este singurul ofertant la licitaţia pentru înnoirea parcului de tramvaie a CTP Iaşi cu 16 bucăţi. Procedura a fost întârziată mai bine de trei luni în urma interesului manifestat de companii: peste 150 de clarificări a comunicat Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), autoritate ce organizează licitaţia, în numele municipiului Iaşi. Cu toate acestea, singura ofertă în termen a aparţinut PESA Bydgoszcz. Proiectul beneficiază de fonduri europene, iar valoarea estimată pentru achiziţia unui singur tramvai ajunge la 11,5 milioane lei (2,44 mil. euro), în total fiind vorba despre 184 milioane lei.

PESA a mai furnizat tramvaie în România, la Cluj, acum şase ani. Alte oraşe în care producătorul polonez a încheiat contracte sunt Kiev, Frankfurt, Warsaw, Poznan şi Sofia. PESA a mai participat recent şi la licitaţia pentru livrarea de tramvaie în Timişoara, dar autoritatea locală a atribuit contractul către producătorul turc Bozankaya. În schimb, licitaţiile recente de la Cluj, Oradea, Arad şi Galaţi au fost câştigate de producătorul român Astra Vagoane Călători. Cu toate că producătorul din Arad avea în plan participarea şi la licitaţia de la Iaşi, acest lucru nu s-a mai concretizat.

Ultimele tramvaie noi la Iaşi: 1977

Iaşul are un parc învechit de tramvaie, în condiţiile în care Primăria nu a făcut investiţii. În 2012, Clujul cumpăra tramvaie noi de la PESA cu bani dintr-un credit, în timp ce viziunea Iaşului se oprea doar la vehicule second-hand. Dacă oferta PESA va fi acceptată de MDRAP, în Iaşi vor circula tramvaie noi pentru prima dată după 42 de ani. Ultimele tramvaie noi au fost achiziţionate la Iaşi în 1977 din Cehoslovacia, vehiculele Tatra fiind scoase, între timp, din uz. În ultimii 20 ani, în capitala Moldovei au ajuns doar tramvaie second-hand în special din ţări precum Germania şi Elveţia.

În mod normal, MDRAP ar trebui să anunţe dacă acceptă oferta PESA în maximum 30 de zile, iar semnarea contractului ar putea avea loc în luna septembrie. Într-o astfel de situaţie, termenul maxim pentru livrarea primului tramvai este 15 luni de la semnare, respectiv decembrie 2020, iar celelalte 15 vehicule trebuie aduse la Iaşi cel târziu până în iulie 2021.

Toate tramvaiele, aer condiţionat

O mare problemă pentru cei care călătoresc cu tramvaiele actuale ale CTP este lipsa aerului condiţionat, asta pentru a nu mai pomeni de desele defecţiuni care apar la vehicule sau zgomotul produs de garnituri. Toate tramvaiele care ar urma să fie livrate de PESA trebuie să aibă obligatoriu aer condiţionat. De asemenea, vehiculele vor mai fi dotate cu instalaţie de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, sistem de numărare a călătorilor, sistem de supraveghere video interior şi exterior, echipament pentru anunţuri vocale exterioare în staţii pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere, instalaţie electrică a echipamentelor de ticketing şi o instalaţie de informare a călătorilor atât la interior, cât şi la exterior. În ceea ce priveşte sistemul de numărare a călătorilor, această facilitate va fi implementată cu senzori video inteligenţi 3D şi un analizor.



„Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minimum 230 de locuri, din care minimum 30 pe scaune fixe, nerabatabile. Producă­to­rul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile”, se arată în caietul de sarcini.


Potrivit docmentaţiei, scaunele pentru călători vor fi singulare, şi nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăţi antigraffiti, antivandalism cu tapiţeria rezistentă la uzură şi murdărie. Nu în ultimul rând, fiecare tramvai va trebui să aibă cel puţin un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii şi un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. De asemenea, cel puţin 4 locuri vor fi rezervate pentru persoanele cu mobilitate redusă, bătrâni, invalizi sau femei însărcinate, locuri ce trebuie realizate în apropierea uşilor duble.

„Tramvaiele vor fi prevăzute cu o rampă pentru facilitarea accesului persoanelor cu mobilitate redusă. Rampa pentru urcarea persoanelor cu mobilitate redusă trebuie să aibă un mecanism cu acţionare comandată, simplu şi fiabil, uşor şi rapid de manevrat”, se mai precizează în documentaţie.

Prin caietul de sarcini au fost stabilite şi traseele pe care vor circula tramvaiele noi: 1, 3, 7, 8 şi 13.

Polonezii de la PESA, interesaţi şi de cealaltă licitaţie a Iaşului


Surse din Primărie spun că PESA s-a interesat şi de cea de-a doua licitaţie pentru achiziţia altor 16 tramvaie noi, de data aceasta autoritatea contractantă fiind municipalitatea ieşeană. Diferenţa faţă de tramvaiele achiziţionate de către MDRAP constă în principal în lungimea vehiculelor: Primăria solicită o lungime de 26 m, în timp ce MDRAP a stabilit o lungime de 30 m. Astfel se explică şi diferenţa de preţ: 142 milioane lei în cazul Primăriei faţă de cei 184 milioane lei ai MDRAP. Ambele achiziţii sunt făcute cu fonduri europene. La prima licitaţie organizată de municipalitatea ieşeană nu s-au prezentat ofertanţi, dar procedura a fost relansată imediat, iar noul termen de depunere a ofertelor este 19 august.


Pe lângă achiziţia celor 32 de tramvaie, parcul auto al CTP Iaşi va fi modernizat şi cu 44 de autobuze electrice, proiect finanţat tot cu fonduri europene. Pentru autobuze, MDRAP a lansat două licitaţii distincte: 24 de vehicule în lungime de 10 metri (deschiderea ofertelor are loc astăzi) şi 20 de vehicule în lungime de 12 metri (deschiderea ofertelor are loc pe 29 iulie).

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Icsilviu

Nu știu de unde s-a informat gazetarul, dar lista clienților Pesa enumerată acolo este complet greșită. Pesa nu a livrat in nici unul din Frankfurturi (Main sau Oder) și de asemenea în Poznań (unde întotdeauna au fost favorizați producătorii locali: Solaris și mai nou Modertrans). Adevărata listă a clienților internaționali ai Pesa la tramvaie este următoarea: Moscova - 70 de bucăți, Kiev - 47, Sofia - 25, Seghed - 9, Cluj-Napoca - 4 și exclava rusească Kaliningrad - 1. Sper că restul informațiilor din articol sunt corecte, că nu am de unde să le verific.

Designul din randările grafice prezentate de Pesa seamana ca doua picaturi de apa cu cel al tramvaielor din acelasi model livrate în anii precedenți în Łódź în Polonia.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP punmeister

In Frankfurt am Main au livrat doar fosta Düwag, Bombardier Bautzen si in curand Alstom, iar Frankfurt (Oder) n-a mai cumparat de multi ani tramvaie inafara de cele 6 tramvaie ADtranz GT6M cumparate in anii 90.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP ticker

Asica astea https://www.google.com/search?q=lodz+pesa+swing&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjpoba2477jAhUBK1AKHSUiDA0QsAR6BAgHEAE&biw=1920&bih=969#imgrc=qNxzRj9wBe_gBM:?
Pesa Swing Lodz







Deci da, e sigur acelasi.

Sunt insa curios daca schema de culori ramane cea de mai jos pentru Iasi...





Poze la rezolutie ceva mai mare: http://infotram.pl/pesa-blisko-kolejnego-kontraktu-w-rumunii-iasi_more_116232.html?dokument=37&zmienna1=116232

Si daca mai sunt alte modificari (gen usi duble peste tot)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Puss in Boots

Gazetarul, ca mai toata presa ieseana uita de Timisuri (mandria economiei romanesti vs dat banii la straini bla bla), ultimele venite in 1982 (si daca e sa fim chiar corecti, de prototipul #350 V2A din 92 sau 93 care din ce stiu a fost un tramvai nou). Dar sa ramanem la 1982 ultimul an cu tramvaie noi. Nu e mare diferenta dar asa de dragul istoriei.

@ticker
Avand in vedere ca alea sunt culorile alese in ultimii ani (sa ma bata Dzeu daca inteleg de ce), atunci poate cu ceva modificari, asa va ramane.

Sa se valideze oferta si sa se semneze contractul si mai vorbim apoi. Inutil de zis ca inca 16 ar fi excelent pt Iasi.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Puss in Boots

Nici pana acum nu s-a semnat, nu stiu ce asteapta.... e unic ofertant.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP ticker

Au finantarea semnata?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Razvan021

Nu imi amintesc daca e semnat contractul si mi-e cam lene sa caut.Cel mai probabil inca nu e.Doar ca nu asta e problema.Sunt licitatii la MDRAP pentru autobuze aflate inca in evaluare tehnica desi s-au depus ofertele de aproape 6 luni si acolo au semnat pentru finantare.Nu am idee de ce se misca atat de incet.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Puss in Boots

Nu e semnat nimic. PESA e doar singurul ofertant dar atat.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP PTMZ

Termenul limită pentru evaluări tocmai a fost depășit.
Întrebare: de ce licitația nu se anulează în mod automat dacă e depășit acest termen?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP Razvan021

Puss in Boots wrote:
Nu e semnat nimic. PESA e doar singurul ofertant dar atat.


Era vorba de finantare, nu de contractul cu PESA.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP PTMZ

Și aici au prelungit astăzi termenul limită pentru evaluări cu mai bine de 1 an, tot până pe 31 decembrie 2020.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP micutzu

Mda,deci cu alte cuvinte asta inseamna adio tramvaie noi si pentru Iasi :popa:
Cele 16 Bozankaya,sau mai nou 12 nu vor face diferenta...

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433060 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use