Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasaj suprateran Doamna Ghica (parte din inelul median) (FINALIZAT 2023, NERECEPŢIONAT)

 

Topic: Știri și articole din presă

132 posts, 52763 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă Chev Celios

danutzu_2910 wrote:
^^
N-ai cum sa ajungo la 120 pe un pasaj scurt...


La cum ar arata BD. Doamna Ghica cu acel pasaj iti zic eu ca daca ai sange in instalatie treci si cu 150. :rofl:  :rofl: Tu intri pe pasaj cu 50-60. Daca stii cum sa iti folosesti masina ajungi la 120 lejer.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă V2A

Încep lucrări la Pasajul Doamna Ghica şi Podul Constanţa. Ce se întâmplă cu circulaţia în zonă

Lucrări de execuţie foraje geotehnice în zona Pasajului Doamna Ghica se vor desfăşura în perioada 9 iulie - 6 octombrie.

Lucrarea va fi realizată fără închiderea circulaţiei autovehiculelor sau pietonilor, în etape succesive, astfel:

* prin asigurarea unei benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,5 m pe Strada Doamna Ghica, sensul de mers către Şos. Colentina, iar în intersecţie două benzi destinate direcţiei înainte, înainte şi la dreapta;

* prin asigurarea unei benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,5 m pe relaţia virajului dreapta de pe Şos. Colentina pe Strada Doamna Ghica, sensul de mers către Str. Petricani;

* prin asigurarea a două benzi de circulaţie cu lăţimea de minim 3 m în intersecţia Str. Doamna Ghica - Şos. Colentina, sensul către Şos. Pantelimon;

* prin asigurarea unei benzi de circulaţie cu lăţimea de minim 3,5 m pe Str. Petricani, după intersecţia cu Şos. Colentina, în zona organizării de şantier, sensul către Şos. Pantelimon.

Totodată, în perioada 4 iulie - 15 noiembrie au loc lucrări de reparaţii şi consolidare la Podul Constanţa.

Lucrarea va fi realizată fără închiderea circulaţiei autovehiculelor sau pietonilor, în etape succesive, cu asigurarea în permanenţă pe Calea Griviţei a unei benzi de circulaţie cu lăţimea de minim 2,5 m pe sensul efectuat de lucrări.

În etapa în care lucrarea va implica restricţii pe ambele sensuri ale liniei de tramvai, circulaţia autovehiculelor se va desfăşura pe câte o bandă de circulaţie, cu lăţimea de minim 2,5 m pe fiecare sens. Se vor aplica restricţii de circulaţie, zilnic, între orele 22,00 - 05,00, precizează Brigada Rutieră.

Poliţiştii solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.

http://www.b365.ro/incep-lucrari-la-pas ... 102.html#n

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

"Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii în administrarea Consiliului General al Municipiului București a imobilului – teren ocupat de spații verzi aflate pe amplasamentul obiectivului de investiții ”Pasaj Doamna Ghica” Inițiator – Primarul General al Municipiului București Comisii: - Comisia Patrimoniu - Comisia Juridică şi de Disciplină"
38_20190731.pdf
38_20190731.pdf (239.62 KB; downloaded 374 times)

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

In sedinta de azi a CGMB, oficialii din Primarie au declarat faptul ca proiectul va fi modificat pentru a include si linie de tramvai. :shock: :applause: Cu mentiunea ca ce-i in mana, nu-i minciuna. Luati cu sare.

 


Re: Știri și articole din presă Cristi N

Nu am urmarit sedinta, a fost aprobat proiectul de HCGMB pentru transferul terenului?

 


Re: Știri și articole din presă sigusro

https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... n-zona.htm

"Pasajul va avea două benzi de circulație pe sens, cu spațiu rezervat pentru linie de tramvai, în cazul în care va fi nevoie."

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Deci separat de carosabil?

 


Re: Știri și articole din presă ByOnu

Eu #NUCRED! Eu #NUCREDPEBUNE! Nimic, dar nimic, din declaratiile citate NU indica asta. Cred sincer ca ziaristii au inteles gresit.

Zice asa:
”Pasajul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi...


Iar ei au dedus ca este vorba despre pasajul in sine care ar urma sa aiba 6 benzi (deci doua reconfigurabile in viitor).

 


Re: Știri și articole din presă TibiV

https://www.mediafax.ro/social/un-nou-santier-in-bucuresti-a-fost-eliberata-autorizatia-de-construire-a-pasajului-doamna-ghica-cat-dureaza-lucrarile-18409724

Un nou şantier în Bucureşti. A fost eliberată autorizaţia de construire a pasajului Doamna Ghica. Cât durează lucrările

Gabriela Firea anunţă că a fost semnată autorizaţia de construire a pasajului suprateran din zona Doamna Ghica, lucrările urmând a fi finalizate în 12 luni. Valoarea totală a pasajului, care va avea două benzi de circulaţie pe sens, este de 28 de milioane euro şi vizează fluidizarea circulaţiei.


„Lucrările la Pasajul suprateran Doamna Ghica intră în linie dreaptă Am semnat autorizaţia de construire. Urmează devierea şi modernizarea tuturor reţelelor edilitare din zona - apă, canalizare, gaze naturale, termoficare, electrice, iluminat public, telecomunicaţii şi sistematizare drumuri, conform proiectului”, a scris pe Facebook primarul Capitalei.

Potrivit Gabrielei Firea, la începutul anului au fost aprobaţi în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti indicatorii tehnico-economici: „În primăvară am semnat contractul pentru proiectare şi execuţie cu Trustul de Clădiri Metropolitane iar acum am semnat autorizaţia de construire”.

Proiectarea a durat trei luni şi, conform contractului, lucrările se vor finaliza în 12 luni. Costul estimat al lucrărilor este de 28 de milioane de euro, mai spune Firea.

„Proiectul vizează realizarea unui pasaj suprateran la intersecţia străzilor Doamna Ghica cu Şoseaua Colentina şi are în vedere o îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie şi transport din zonă, asigurând o mai mare siguranţă şi o fluidizare a circulaţiei în zona de nord est a Capitalei. Pasajul superior va avea o parte carosabilă alcătuită din 2 benzi de circulaţie pe sens”, a mai explicat primarul în aceeaşi postare.

 


Re: Știri și articole din presă danielghro

https://www.zf.ro/eveniment/un-nou-sant ... a-18409746

"Pasajul superior va avea o parte carosabilă alcătuită din 2 benzi de circulaţie pe sens”"

 


Re: Știri și articole din presă misterr

Încep lucrările la Pasajul Doamna Ghica. Cât vor costa și când ar urma să fie gata

Click pe imagine pentru video:





Primăria Capitalei începe prima sa lucrare majoră de infrastructură din București, proiectată și construită cu forțe proprii: un pasaj într-una din cele mai aglomerate zone din oraș, rondul de la Doamna Ghica.

Luni a fost semnată autorizația de construcție, iar oficialii promit că podul va fi gata într-un an. Rămâne de văzut dacă așa va fi, având în vedere că alte lucrări de infrastructură din Capitală nu sunt gata, deși termenul de finalizare a fost depășit demult.

Şoseaua Colentina este una dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. Aici ajung cei care intră în Capitală dinspre Moldova, dar şi cei care vin dinspre Pipera sau autostrada București-Ploiești.

Proiectul construcţiei unui pasaj peste rondul de la Doamna Ghica există de zeci de ani. Cu ajutorul lui, toate maşinile care vin dinspre Pipera şi autostradă ar putea trece peste sensul giratoriu şi vor avea acces lejer spre zona Pantelimon.

Pasajul Doamna Ghica va avea o lungime totală de un kilometru, însă podul propriu-zis, care se va înălţa peste sensul giratoriu, va avea o lungime de 210 de metri. De altfel, lăţimea podului va fi de 16 metri, adică va avea patru benzi în total. Constructorul spune că Primăria ar putea decide să se monteze și linii de tramvai.

Asta înseamnă că una din benzi ar putea să dispară pentru a face loc tramvaiului. Luni a fost semnată autorizaţia de construcţie, semn că lucrările pot începe. De asta se va ocupa Trustul de clădiri metropolitane, care face parte din Holdingul pe care Primăria l-a înfiinţat recent. Este prima lucrarare gândită şi executată de Holding, spune directorul companiei, care susţine că are suficienţi angajaţi şi utilaje. Are la dispoziţie 28 de milioane de euro.

Mihai Corbu, directorul Companiei Municipale Clădiri: „Sigur vom termina, nu se poate! Nu vom deranja circulaţia”.

Asta pentru că se va lucra inclusiv noaptea, promite directorul Companiei Municipale. În acelaşi timp, trebuie finalizată însă şi lărgirea Prelungirii Ghencea.

Alte lucrări de infrastructură din Bucureşti, efectuate de firme de construcţie care au câştigat licitaţiile, sunt în întârziere.

Lărgirea străzii Fabrica de Glucoză urma să fie terminată în august anul acesta, conform promisiunilor Primăriei, chiar dacă iniţial termenul de finalizare era ianuarie-februarie 2020. Nici pasajul Ciurel nu este gata, deşi proiectul a fost iniţiat în urmă cu 12 ani. Iar locuitorii din Drumul Taberei încă aşteaptă metroul promis de autorităţi.

 


Re: Știri și articole din presă Costin

Cum va arăta pasajul care va traversa intersecţia din Doamna Ghica, una dintre cele mai aglomerate intersecţii din Bucureşti

După ce iniţial Primăria Capitalei refuzase să includă şi o linie de tramvai pe pasajul suprateran Doamna Ghica administraţia locală a revenit asupra deciziei şi a ajuns la un compromis cu organizaţiile din societatea civilă – două dintre cele patru benzi ale pasajului vor avea utilitate mixtă.

Planurile de construire a unui pasaj suprateren în intersecţia străzii Doamna Ghica cu şoseaua Colentina datează din 2007, fiind o promisiune recurentă a diferitelor administraţii locale, notează ziare.com. Primul studiu de fezabilitatea al proiectului a rămas suficient de mult timp în sertarele primăriei încât să-şi piardă valabilitatea. Revizuirea respectivului studiu de către Compania Muncipală de Dezvoltare Durabilă SA, însă, a primit luni autorizaţia necesară din partea primăriei.

Noua variantă a proiectului prevede ridicare unui pod peste intersecţie, cu acces de pe strada Doamna Ghica. Pasajul ar urmă să aibă o lungime de 1 kilometru şi o lăţime 16,5 metri, care permite construirea a unui total de patru benzi. Costul estimate al lucrărilor este de 28 de milioane de euro, iar contractul de construcţie prevedere un termen de 12 luni.

Un proiect controversat
Gabriela Firea a susţinut, într-o postare pe Facebook, că proiectul este crucial pentru îmbunătăţirea traficului din Bucureşti. Cu toate că nimeni nu contestă nevoia unui proiect de fluidizarea a traficului în una dintre cele mai aglomerate intersecţii din Bucureşti, există mai multe voci care contestă faptul că un pasaj suprateran ar fi cea mai bună variantă.

Într-o postare pe Facebook, Ciprian Ciucu, consilier din partea PNL, a anunţat că proiectul autorizat de Firea i se pare „o idée oribilă”. „Vă imaginaţi cum măgăoaia asta de pod trece prin spaţiul îngust dintre blocurile din dna. Ghica? Am cerut în Comisia de transport şi infrastructură a CGMB mai multe soluţii (pasaj subteran, altă poziţionare etc., ca să putem alege în funcţie de a avantaje/dezavantaje etc.) dar nu a venit. Mă uit la această imagine şi mi se pare cam... creepy. Dar ceea ce nu înţeleg este de ce şantierul a fost deschis cu două luni în urma dacă primăriţa, cea care trece zilnic pe la intersecţia de la Dna. Ghica, a semnat autorizaţia de construire abia azi”, şi-a explicat Ciucu poziţia.

Asociaţia Metrou Uşor a semnalat şi alte neajunsuri ale proiectului. Cel mai important dintre acestea este lipsă unei linii de tramvai, mai ales în condiţiile în care intersecţia străzilor Doamna Ghica şi Colentina face parte Inelul Median al Bucureştiului, „un proiect ce are dintotdeauna prevăzută şi linie de tramvai”.

Consilierul pe problem de infrastructură al Gabrielei Firea, Marius Coaje, a explicat pentru ziare.com raţiunile din spatele deciziei de a se construi un pasaj suprateran.

„În ambele variante ale studiului de fezabilitate s-a decis ca pasajul trebuie sa fie suprateran. De ce? Motive sunt mai multe. Pe de o parte, un pasaj subteran ar fi fost si de 3 ori mai scump. Apoi, pasaj subteran ar fi însemnat să închizi intersecţia ţi să sapi acolo o groapă imensă. Blocurile din jur ar fi trebuit consolidate, ca să n-o ia la vale. Erau lucrari de cu totul alte proporţii, iar disconfortul oamenilor din zona ar fi fost mult mai mare. In ceea ce priveşte faptul ca podul peste intersecţie riscă sa fie prea voluminos si ca va ajunge aproape de geamurile oamenilor ... Vă pot spune urmatoarele lucruri. Podul de la Aurel Vlaicu e cu 3 metri mai aproape de blocurile din zona decat va fi cel care va traversa intersectia de la Doamna Ghica. Si la Aurel Vlaicu nu sunt probleme.In plus, din datele noastre reiese ca poluarea va scadea de zece ori, dupa ce traficul in zona se va fluidiza, prin constructia pasajului, comparativ cu momentul actual, cand masinile stau mult timp in intersectie”, a declarat acesta.

În privinţa criticilor venite de la Asociaţia Metrou Uşor, Coaje a explicat că s-a ajuns la o formulă de compromis. Cum studiul de fezabilitatea un prevede o linie de tramvai, soluţia la care s-a ajuns a fost introducerea unei linii mixte pe fiecare sens de mers.

„Am discutat cu cei de la Metrou Uşor si cu consilieri generali ai USR despre proiectul pasajului. Dumnealor ne-au spus ca ar trebui sa existe, pe pod, linie de tramvai. Un lucru e cert: in SF-ul nostru nu este prevazut asa ceva. Dar am zis sa incercam totusi sa gasim o solutie, de vreme ce o astfel de linie le-ar putea asigura oamenilor o calatorie cu tramvaiul din Pipera (de pe Soseaua Petricani) pana pe Bulevardul Chisinau (in Pantelimon).Inca o banda destinata tramvaiului nu putem construi, din cauza ca ar iesi un pod prea lat, care ar ajunge pana la blocurile din zona. Asa ca am decis ca - din cele 4 benzi pe care le va avea calea de rulare (cate doua pe sens) - cele din mijloc sa aiba utilitate mixta. Adica pe ele se vor monta traverse pentru tramvai, dar vor putea fi folosite si de masini. Am cerut deja proiectantului sa vina cu soluţia. Iar executia n-ar trebui sa ridice probleme.”, a explicat acesta.

Următorii paşi din proiect şi cum va fi afectat traficul

În zilele următoare va începe primul stadiu al construirii pasajului prin devierea reţelelor de utilităţii (apă, gaz, electricitate) din calea viitorului şantier. Primăria Municipiul Bucureşti a anunţat că închiderea traficului în intersecţia străzilor Colentina cu Doamna Ghica nu va avea loc în perioada următoare. „Vor incepe, mai intai, lucrarile de relocare a retelelor de utilitati si modernizarea lor. Avem acolo magistrale ale RADET cu diametrul de 800 si 900 de centimetri. Avem cabluri de energie electrica de mari dimensiuni. Avem retea de iluminat public si retea STB. Se va lucra acolo cateva luni la relocare si modernizare. Doamna primar i-a cerut constructorului sa nu se blocheze nicio banda. Iar daca, totusi, se impun lucrari care necesita blocare, acestea ar urma sa fie facute noaptea, în weekend”, a explicat Coaje. Cu toate acestea, diferite restricţii temporare ale traficului au fost deja impuse de ieri, pe bulevardul Lacul Tei spre Doamna Ghica circulându-se pe o singură bandă.

Sursa: https://adev.ro/pydopl

 


Re: Știri și articole din presă Costin

Si pentru ca am fost foarte mirati sa aflam ca am vorbit cu dl Coaje, iata raspunsul nostru :)

Asociația "Metrou Uşor" doreşte să clarifice unele aspecte ale discursului apărut recent în presă al domnului consilier Marius Coaje (https://bit.ly/2lDKrD9):

În primul rând, afirmația că am fost consultați de către autorități este falsă. Nicio autoritate locală nu a luat legătura cu Asociația în vederea îmbunătățirii proiectului.

În al doilea rând, soluția aleasă pentru construirea tramvaiului este o improvizație ce va faulta profund şi pe termen lung mobilitatea urbană din zona Doamna Ghica din următoarele motive:

1) tramvaiul NU este prevăzut în SF (conform declaratiilor dlui Coaje) iar la momentul actual nu se ştie dacă este tehnic posibil ca tramvaiul să urce şi să coboare pantele ce au fost prevăzute exclusiv pentru maşini. Nu se ştie nici dacă pasajul aşa cum este proiectat acum poate suporta greutatea în plus a infrastructurii de tramvai (şine+rețea de contact)

2) În cazul în care tramvaiul poate fi realizat, acesta va trebui să împartă banda cu traficul auto, conform ultimelor declarații. Cu alte cuvinte, cadența tramvaiului va fi puternic influențată de valorile de trafic. În aceste condiții este imposibil să se atingă frecvența, viteza şi eficacitatea unei linii de metrou uşor, tramvaiele fiind blocate în trafic pe pasaj. Este important de precizat faptul că intersecțiile din jurul viitorului pasaj Doamna Ghica vor face ca ambuteiajul din actualul rond să se mute pe pasaj.

3) În loc să vină cu un proiect pentru integrarea într-un mod multimodal care să asigure o transbordare cât mai uşoară între tramvaiul 21, viitorul tramvai şi viitoarea magistrală de metrou M7, proiectul propus de primărie prevede realizarea a două stații amplasate înainte şi după pasaj. De aici vor rezulta distanțe de zeci de metri ce trebuie parcurse pentru transbordare, într-o intersecție extrem de aglomerată şi neprietenoasă pentru pietoni.

Din motivele enunțate mai sus, Asociația "Metrou Uşor" îşi păstrează opinia că, în forma propusă, pasajul Doamna Ghica este un proiect incoerent, ce nu va rezolva problemele mobilității urbane din zonă pe termen lung, fiind o improvizație în totală contradicție cu PMUD şi cu trendurile europene ce pun mijloacele de transport public pe primul loc pentru a reduce poluarea.

https://www.facebook.com/MetrouUsor/pho ... =1&theater

 


Re: Știri și articole din presă andrei11

Dacă nu rezolvă și intersecția de la Lacul Tei o să fie o problemă. Pasajul trebuia să aibă << bătaie >> și acolo.
Plus să se definitiveze Inelul Median  pe Ramura Nord.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaj suprateran Doamna Ghica (parte din inelul median) (FINALIZAT 2023, NERECEPŢIONAT)  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433417 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use