Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
470 posts, 175621 views
📖 Pagination options
- aztec
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
aztec
Nu am un computer acum sa verific...in departare se vede un traseu de linii de curent...alea sigur au ramas pe loc, chiar daca telegraful si tramvaiul nu mai este.
Si par relativ paralele cu soseaua...
Ca indiciu, lasand sere si casele..
Acum cum se poate face o documentare.
Pai vedem unde e soseaua fata de tramvai si identificam sensul pozei...spre Buc sau in afara lui.
Pt ambele variante "suspecte".
Apoi avem reteaua LEA...
Incercam sa vedem daca e pe stanga, dreapta sau paralela sau tangenta.
Apoi poate identificam si de cat este ..110 sau 220...
Transpunem pe o harta istorica sau recenta cu LEA..avem cateva indicii, 2 stalpi mai inalti parca.. un link aici
http://www.mie.ro/_documente/dezvoltare ... anse/5.jpg
In poza parca este si un TATRA 138... Aparut in 1959...
Ajuta?
Nu am un computer acum sa verific...in departare se vede un traseu de linii de curent...alea sigur au ramas pe loc, chiar daca telegraful si tramvaiul nu mai este.
Si par relativ paralele cu soseaua...
Ca indiciu, lasand sere si casele..
Acum cum se poate face o documentare.
Pai vedem unde e soseaua fata de tramvai si identificam sensul pozei...spre Buc sau in afara lui.
Pt ambele variante "suspecte".
Apoi avem reteaua LEA...
Incercam sa vedem daca e pe stanga, dreapta sau paralela sau tangenta.
Apoi poate identificam si de cat este ..110 sau 220...
Transpunem pe o harta istorica sau recenta cu LEA..avem cateva indicii, 2 stalpi mai inalti parca.. un link aici
http://www.mie.ro/_documente/dezvoltare ... anse/5.jpg
In poza parca este si un TATRA 138... Aparut in 1959...
Ajuta?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
GPS
LEA există și astăzi, vine de la CET Sud Vitan prin Popești și cotește spre centură. Stâlpii din nou corespund, urmele liniilor electrice de pe stâlpi fiind vizibile mulți ani după.
Aici se pot observa fostele console ale rețelei: https://goo.gl/maps/dRHwN4CEwuUWbhsn7
LEA există și astăzi, vine de la CET Sud Vitan prin Popești și cotește spre centură. Stâlpii din nou corespund, urmele liniilor electrice de pe stâlpi fiind vizibile mulți ani după.
Aici se pot observa fostele console ale rețelei: https://goo.gl/maps/dRHwN4CEwuUWbhsn7
- aztec
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
aztec
Din ce am sapat eu..
Datele pozei sunt corecte.
Poza facuta undeva intre Metalurgiei si UMGB.
Vedem ca este si o statie.
Casele in 1966 se opreau cam in dreptul strazii Metalurgiei.
De fapt ultimul rand de case erau pe strada Sergent Ion Pechiu ?
As presupune ceva in genul asta, se mai poate sapa...si afla exact si statia, daca nu extrapola si presupune ca este chiar capatul liniei...asa ca ungiul s-ar pastra, doar ca trebuie suprapusa peste locul capatului, ce nu stiu unde era...
Din ce am sapat eu..
Datele pozei sunt corecte.
Poza facuta undeva intre Metalurgiei si UMGB.
Vedem ca este si o statie.
Casele in 1966 se opreau cam in dreptul strazii Metalurgiei.
De fapt ultimul rand de case erau pe strada Sergent Ion Pechiu ?
As presupune ceva in genul asta, se mai poate sapa...si afla exact si statia, daca nu extrapola si presupune ca este chiar capatul liniei...asa ca ungiul s-ar pastra, doar ca trebuie suprapusa peste locul capatului, ce nu stiu unde era...
test.jpg (415.69 KB; downloaded 5477 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
Este chiar la capatul de linie de la IMGB, pe ultimii stalpi nu mai sunt console duble, bucla este in afara pozei. fotograful sta cu spatele la intrarea in IMGB, poarta 2; pe camp avem metroul si dezmatul imobiliar din Popesti iar capatul era in dreptul statiei Berceni - pe o parte din fostul spatiu de intoarcere e o constructie.
Locul de unde a facut poza, unde e parcarea https://www.google.ro/maps/@44.3621869, ... 312!8i6656
Fostul capat https://www.google.ro/maps/@44.3621869, ... 312!8i6656
Este chiar la capatul de linie de la IMGB, pe ultimii stalpi nu mai sunt console duble, bucla este in afara pozei. fotograful sta cu spatele la intrarea in IMGB, poarta 2; pe camp avem metroul si dezmatul imobiliar din Popesti iar capatul era in dreptul statiei Berceni - pe o parte din fostul spatiu de intoarcere e o constructie.
Locul de unde a facut poza, unde e parcarea https://www.google.ro/maps/@44.3621869, ... 312!8i6656
Fostul capat https://www.google.ro/maps/@44.3621869, ... 312!8i6656
imgb69.JPG (42.19 KB; downloaded 5462 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
O fotografie mai puțin întânită !
O fotografie mai puțin întânită !
70249588_670955910049546_8357500634206830592_n.jpg (89.26 KB; downloaded 5340 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
La Piata Scanteii, unde era statia de incarcare cu gaz. Acolo mai exista si o bucla de troleibuz (se vede consola deasupra autobuzului) care la data pozei nu mai folosea la nimic - a fost in uz cand s-a construit terminalul in 1964 (reconfigurat in 2001-2002), doar un an, trecuta in conservare si reactivata apoi in perioada 1990-1993 dupa care desfiintata. Linia continua prin Bd. Expozitiei, Av. Popisteanu, Soveja pana in calea Grivitei. La Scanteii nu stiu sa fi fost legatura cu reteaua de pe Kiseleff, insa pentru cateva luni, in 1986 s-a montat retea pe bd Marasti pentru efemera si caricaturala linie speciala de troleibuze 683 Scanteii-Pajura.
La Piata Scanteii, unde era statia de incarcare cu gaz. Acolo mai exista si o bucla de troleibuz (se vede consola deasupra autobuzului) care la data pozei nu mai folosea la nimic - a fost in uz cand s-a construit terminalul in 1964 (reconfigurat in 2001-2002), doar un an, trecuta in conservare si reactivata apoi in perioada 1990-1993 dupa care desfiintata. Linia continua prin Bd. Expozitiei, Av. Popisteanu, Soveja pana in calea Grivitei. La Scanteii nu stiu sa fi fost legatura cu reteaua de pe Kiseleff, insa pentru cateva luni, in 1986 s-a montat retea pe bd Marasti pentru efemera si caricaturala linie speciala de troleibuze 683 Scanteii-Pajura.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
Linia de Cățelu
Și de Jilava
Linia de Cățelu
C.jpg (107.26 KB; downloaded 5254 times)
Linia 28.jpg (78.07 KB; downloaded 5240 times)
9-21-2019 12-31-31 PM.jpg (142.67 KB; downloaded 5252 times)
jil.jpg (180.18 KB; downloaded 5251 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
1689
Uitindu-ma la tipul de console folosite pe linia spre Jilava, cred ca - intr-adevar - poza despre care am discutat anterior nu era de aici.
Ramine, totusi, deschisa intrebarea ce padure se vede in fundal...
Sa fie liziera de linga Danubiana ?
Uitindu-ma la tipul de console folosite pe linia spre Jilava, cred ca - intr-adevar - poza despre care am discutat anterior nu era de aici.
Ramine, totusi, deschisa intrebarea ce padure se vede in fundal...
Sa fie liziera de linga Danubiana ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
andrei11
Vă place traseul ?
Vă place traseul ?
linia 2.jpg (62.25 KB; downloaded 5123 times)
9-22-2019 7-56-35 PM.jpg (19.12 KB; downloaded 5126 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
aztec
Cu privire la această fotografie
Cred ca iluzie optica oferita de ceva lanuri de porumb verde in prim plan si copaci razleti, iar in departare liziera de la centura...
Cu privire la această fotografie
Cred ca iluzie optica oferita de ceva lanuri de porumb verde in prim plan si copaci razleti, iar in departare liziera de la centura...
- GPS
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
GPS
Îmi place pantograful
andrei11 wrote:
Vă place traseul ?
Îmi place pantograful
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Vederi vechi din istoria transportului în București
Andrei Andraș
133 pozat în mai 2002 la capătul de linie de la Gara Basarab pe linia 41.
Foto: straszny (phototrans)
207 tot în mai 2002 pe linia 15 pe strada Liviu Rebreanu.
Foto: straszny (phototrans)
308 pe Șoseaua Progresului pe linia 15, an 2003.
Foto: straszny (phototrans)
133 pozat în mai 2002 la capătul de linie de la Gara Basarab pe linia 41.
Foto: straszny (phototrans)
273872.jpg (204.39 KB; downloaded 4953 times)
207 tot în mai 2002 pe linia 15 pe strada Liviu Rebreanu.
Foto: straszny (phototrans)
273868.jpg (240.68 KB; downloaded 4944 times)
308 pe Șoseaua Progresului pe linia 15, an 2003.
Foto: straszny (phototrans)
54942.jpg (200.38 KB; downloaded 4952 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
1689
Autocar Setra - Bucuresti, 1987
Maxi-taxi TV 14(?) - Bucuresti, 1987
Rocar 112 RDT - Bucuresti, 1987
IK 4 - Bucuresti, 1987
sursa: youtube
Autocar Setra - Bucuresti, 1987
Setra-Bucuresti-1987-Universitate.JPG (59.72 KB; downloaded 4677 times)
Maxi-taxi TV 14(?) - Bucuresti, 1987
maxi-taxi-TV14-Universitate-1987.JPG (56.86 KB; downloaded 4678 times)
Rocar 112 RDT - Bucuresti, 1987
Roman-112RDT-Bucuresti-BdMagheru-1987.JPG (38.54 KB; downloaded 4671 times)
IK 4 - Bucuresti, 1987
IK4-Arcul-de-Triumf-Bucuresti-1987.JPG (55.74 KB; downloaded 4689 times)
sursa: youtube
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
In vara anului 1987 tramvaiul era istorie la Sf. Vineri, se circula de la Timpuri Noi pe Nerva Traian si prelungirea Marasesti (bd Octavian Goga de astazi) pana la Posta Vitan; inainte de darea in folosinta se mai circula pe Nerva Traian pana la calea Dudesti, pana au demolat-o de tot, peste ea fiind frontul de blocuri de pe bd. Unirii. Ce mai venea pe Calea Calarasilor facea stanga spre sf. Ghoerghe (Piata 1848 pe atunci). Au umblat si la troleibuzele de pe Popa Nan si au zapacit de tot traseele autobuzelor din zona Nerva Traian (133, 135, 311) cu modificari repetate de traseu. Microbuzele incepeau sa faca lega in zona centrala, tot felul de linii de maxi-taxi modificate si ras-modificate pana se alegea praful de ele. Pentru ca existau liniile 529 si 530 care mergeau la aeroporturi, dispare linia consacrata 517 (reinfiintata pe alt traseu, care dubla autobuzul 139 insa intorcea la Resita).
1987 mai inseamna si 41 cu Tatre prin pasajul Lujerului, revenirea lui 25 si 35 dar pe Emil Bodnaras (tronsonul dintre Brasov si Milea s-a dat in circulatie mai tarziu, stie cineva mai exact cand? a fost circulat de ambele linii sau numai de una - parca 25 in 1990 mergea prin Ghencea?), liniile 5 si 50 pe Barbu Vacarescu spre Baneasa.
In vara anului 1987 tramvaiul era istorie la Sf. Vineri, se circula de la Timpuri Noi pe Nerva Traian si prelungirea Marasesti (bd Octavian Goga de astazi) pana la Posta Vitan; inainte de darea in folosinta se mai circula pe Nerva Traian pana la calea Dudesti, pana au demolat-o de tot, peste ea fiind frontul de blocuri de pe bd. Unirii. Ce mai venea pe Calea Calarasilor facea stanga spre sf. Ghoerghe (Piata 1848 pe atunci). Au umblat si la troleibuzele de pe Popa Nan si au zapacit de tot traseele autobuzelor din zona Nerva Traian (133, 135, 311) cu modificari repetate de traseu. Microbuzele incepeau sa faca lega in zona centrala, tot felul de linii de maxi-taxi modificate si ras-modificate pana se alegea praful de ele. Pentru ca existau liniile 529 si 530 care mergeau la aeroporturi, dispare linia consacrata 517 (reinfiintata pe alt traseu, care dubla autobuzul 139 insa intorcea la Resita).
1987 mai inseamna si 41 cu Tatre prin pasajul Lujerului, revenirea lui 25 si 35 dar pe Emil Bodnaras (tronsonul dintre Brasov si Milea s-a dat in circulatie mai tarziu, stie cineva mai exact cand? a fost circulat de ambele linii sau numai de una - parca 25 in 1990 mergea prin Ghencea?), liniile 5 si 50 pe Barbu Vacarescu spre Baneasa.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination