Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 271881 views
📖 Pagination options
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
Problema cu Solaris a fost fie din cauza timpului redus de depunere a ofertei, a bugetului, fie a CS restrictiv. Problema in general tine de mentalitatea colectiva si anume, toata lumea vrea ca ceea ce se cumpara cu banul public sa fie PERFECT ceea ce e o prostie. Cu alte cuvinte, cand lumea aude de Mercedes prima reactie e ca vai sunt masini bune si vai bine ca se iau, dar atunci cand aud de Otokar sau orice altceva decat ceva "consacrat" in capul lor gata se schimba foaia "aolo, da de ce nu luati MB" , "Sunt proaste", etc. De ce? Ipocrizie, lipsa de educatie (educatie financiara in mod special), cu alte cuvinte sunt genul ala de oameni care stau in chirie intr-o garsoniera da isi iau armani, gucci, nike, bmw, masserati ca vezi domne' trebuie sa-mi arat "maretia", mai degraba prostia . (am scris intentionat cu litere mici) Un om civilizat, inteligent, educat mai intai compara MB cu Otokar d.p.d.v. tehnic, rolul sau (a te duce din A in B), etc. Da' pana si la noi pe forum, am vazut discutii prostesti pe baza de nimicuri (cautat nod in papura) si ca sa dau un exemplu elocvent : ca stergatoarele la Otokar "e" mai "scurte" ca la MB .
Nu zic ca nu exista diferente, dar sa NU exageram INUTIL cu nimicuri. Asa si la licitatia de troleibuze sau electrice, nici nu mai conteaza.. peste tot unde nu participa firme consacrate, gata, e proasta licitatia, e prost CS, etc. Supra critica inutila, as intelege daca am mai fi avut inainte Bozankaya si am avut probleme, dar nu avem CUM sa criticam ceva ce NU avem. S-a intamplat un singur accident, a luat UN singur Bozankaya foc din mai multe livrate acum ceva ani, deci de ce din cauza asta brusc sunt "proaste"? Fiindca a avut loc un incident acum cativa ani? Daca vad pe strada un Mercedes din 2000 luand foc lumea zice "e proasta masina"? (cea din 2019) Ma indoiesc! Ce vreau sa zic e sa criticati constructiv pe baza unor exemple si argumente, nu ca ati auzit de la X-ulescu ca "e" proaste! Eu pana nu le vad pe strazi aici sau in Europa / sa pot sa urc in ele si sa vedem cum se comporta in timp ma abtin de la comentarii. Sa nu mai zic, de aia avem CS in care exista penalizari in cazul in care sunt proaste, toate se trimit inapoi la patria mama cu tot cu banii inapoi, deci care ar fi problema? Intr-un fel e ca si cum se deschide o firma noua care construieste masini si toata lumea zice categoric "sunt proaste", doar fiindca sunt noi pe piata!
Problema cu Solaris a fost fie din cauza timpului redus de depunere a ofertei, a bugetului, fie a CS restrictiv. Problema in general tine de mentalitatea colectiva si anume, toata lumea vrea ca ceea ce se cumpara cu banul public sa fie PERFECT ceea ce e o prostie. Cu alte cuvinte, cand lumea aude de Mercedes prima reactie e ca vai sunt masini bune si vai bine ca se iau, dar atunci cand aud de Otokar sau orice altceva decat ceva "consacrat" in capul lor gata se schimba foaia "aolo, da de ce nu luati MB" , "Sunt proaste", etc. De ce? Ipocrizie, lipsa de educatie (educatie financiara in mod special), cu alte cuvinte sunt genul ala de oameni care stau in chirie intr-o garsoniera da isi iau armani, gucci, nike, bmw, masserati ca vezi domne' trebuie sa-mi arat "maretia", mai degraba prostia . (am scris intentionat cu litere mici) Un om civilizat, inteligent, educat mai intai compara MB cu Otokar d.p.d.v. tehnic, rolul sau (a te duce din A in B), etc. Da' pana si la noi pe forum, am vazut discutii prostesti pe baza de nimicuri (cautat nod in papura) si ca sa dau un exemplu elocvent : ca stergatoarele la Otokar "e" mai "scurte" ca la MB .
Nu zic ca nu exista diferente, dar sa NU exageram INUTIL cu nimicuri. Asa si la licitatia de troleibuze sau electrice, nici nu mai conteaza.. peste tot unde nu participa firme consacrate, gata, e proasta licitatia, e prost CS, etc. Supra critica inutila, as intelege daca am mai fi avut inainte Bozankaya si am avut probleme, dar nu avem CUM sa criticam ceva ce NU avem. S-a intamplat un singur accident, a luat UN singur Bozankaya foc din mai multe livrate acum ceva ani, deci de ce din cauza asta brusc sunt "proaste"? Fiindca a avut loc un incident acum cativa ani? Daca vad pe strada un Mercedes din 2000 luand foc lumea zice "e proasta masina"? (cea din 2019) Ma indoiesc! Ce vreau sa zic e sa criticati constructiv pe baza unor exemple si argumente, nu ca ati auzit de la X-ulescu ca "e" proaste! Eu pana nu le vad pe strazi aici sau in Europa / sa pot sa urc in ele si sa vedem cum se comporta in timp ma abtin de la comentarii. Sa nu mai zic, de aia avem CS in care exista penalizari in cazul in care sunt proaste, toate se trimit inapoi la patria mama cu tot cu banii inapoi, deci care ar fi problema? Intr-un fel e ca si cum se deschide o firma noua care construieste masini si toata lumea zice categoric "sunt proaste", doar fiindca sunt noi pe piata!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
andrei11
Ai și n-ai dreptate. Nu vorbim de falsuri în continuare. Tu, ca persoană fizică, ce ai prefera să cumperi, becuri de la o firmă consacrată ( repet, nu vorbim de falsuri aici ) având prețul corect, sau becuri mai ieftine de la o firmă care n-ai auzit de ea ?
Ai și n-ai dreptate. Nu vorbim de falsuri în continuare. Tu, ca persoană fizică, ce ai prefera să cumperi, becuri de la o firmă consacrată ( repet, nu vorbim de falsuri aici ) având prețul corect, sau becuri mai ieftine de la o firmă care n-ai auzit de ea ?
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
Nu stiu cum sa zic, da' la becuri vorbim de o diferenta de cativa bani, nu de zeci sau sute de mii de euro. Diferenta intre becurile LED eu nu o vad, ma refer intre firme consacrate sau alta firma. Evident daca iau un bec de la o firma noname si isi dovedeste eficienta, nu vad de ce n-as lua alte becuri tot de acolo? Ce, Philips cum era inainte sa apara pe piata? Ma indoiesc ca atunci cand au aparut brusc toata lumea isi lua philips sau alt brand consacrat. Si ca sa-ti raspund la intrebare, te intreb altceva : Tu cand a trebuit sa cumperi un bec prima oara , facand abstractie de alte indicatii de la membrii familiei sau nu, ce ai luat? Ceea ce vreau sa spun e ca atunci cand nu stii exact ce sa cumperi iei orice si iti faci o idee despre produs. Daca a fost sa iei din prima Philips sau orice altceva si a fost bun, tot de acolo iti iei. Problema mea e asupra faptului ca se exagereaza cu "fiabilitatea" a orice e consacrat si brusc cand nu e consacrat "nu mai e fiabil", indiferent daca am avut sau nu acel ceva. Cand mergem la piata nu luam de la aproximativ aceeasi vanzatori? Bazat pe propria experienta cu produsul? Zic de piata pentru ca acolo nu exista brand-uri consacrate si aspectul fizic nu conteaza deloc, doar esenta.
Daca sunt bune (becurile sau troleibuzele) vom vedea dupa ce le testam fizic.
Nu stiu cum sa zic, da' la becuri vorbim de o diferenta de cativa bani, nu de zeci sau sute de mii de euro. Diferenta intre becurile LED eu nu o vad, ma refer intre firme consacrate sau alta firma. Evident daca iau un bec de la o firma noname si isi dovedeste eficienta, nu vad de ce n-as lua alte becuri tot de acolo? Ce, Philips cum era inainte sa apara pe piata? Ma indoiesc ca atunci cand au aparut brusc toata lumea isi lua philips sau alt brand consacrat. Si ca sa-ti raspund la intrebare, te intreb altceva : Tu cand a trebuit sa cumperi un bec prima oara , facand abstractie de alte indicatii de la membrii familiei sau nu, ce ai luat? Ceea ce vreau sa spun e ca atunci cand nu stii exact ce sa cumperi iei orice si iti faci o idee despre produs. Daca a fost sa iei din prima Philips sau orice altceva si a fost bun, tot de acolo iti iei. Problema mea e asupra faptului ca se exagereaza cu "fiabilitatea" a orice e consacrat si brusc cand nu e consacrat "nu mai e fiabil", indiferent daca am avut sau nu acel ceva. Cand mergem la piata nu luam de la aproximativ aceeasi vanzatori? Bazat pe propria experienta cu produsul? Zic de piata pentru ca acolo nu exista brand-uri consacrate si aspectul fizic nu conteaza deloc, doar esenta.
Daca sunt bune (becurile sau troleibuzele) vom vedea dupa ce le testam fizic.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
andrei11
Totuși îți asumi un risc cumpărând troleibuze de la o firmă neconsacrată. Mie așa mi se pare.
Totuși îți asumi un risc cumpărând troleibuze de la o firmă neconsacrată. Mie așa mi se pare.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
Asa mai vi de acasa! Asta e un argument, nu o supra critica inutila. Intr-adevar exista un risc, dar prezenta riscului nu inseamna ca nu sunt bune, fiabile. Ceea ce tot incerc sa zic de cateva posturi incoace e sa fim obiectivi, analisti, sa venim cu argumente logice, normale, nu critica absurda si prosteasca! Riscul e un argument bun, insa riscul n-ar trebui sa fie acoperit de CS? Adica daca sa zicem ca s-ar dovedi ca nu sunt bune, exista clauze in contract asupra faptului ca e obligatoriu ca 95%+ din troleibuze sa fie functionale si la traseu, iar daca ar fi un defect prezent la mai multe troleibuze se considera defect major si se trimit inapoi. Singurul lucru pierdut e timpul cu licitatia,contractul,constructia, inmatricularea, etc. Insa vom castiga experienta, mai exact, vom vedea cat de bune sunt sau nu aceste troleibuze.
Asa mai vi de acasa! Asta e un argument, nu o supra critica inutila. Intr-adevar exista un risc, dar prezenta riscului nu inseamna ca nu sunt bune, fiabile. Ceea ce tot incerc sa zic de cateva posturi incoace e sa fim obiectivi, analisti, sa venim cu argumente logice, normale, nu critica absurda si prosteasca! Riscul e un argument bun, insa riscul n-ar trebui sa fie acoperit de CS? Adica daca sa zicem ca s-ar dovedi ca nu sunt bune, exista clauze in contract asupra faptului ca e obligatoriu ca 95%+ din troleibuze sa fie functionale si la traseu, iar daca ar fi un defect prezent la mai multe troleibuze se considera defect major si se trimit inapoi. Singurul lucru pierdut e timpul cu licitatia,contractul,constructia, inmatricularea, etc. Insa vom castiga experienta, mai exact, vom vedea cat de bune sunt sau nu aceste troleibuze.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Vad ca discutam despre branduri consacrate vs neconsacrate. Bun, atunci propun sa discutam altfel. Câți dintre voi aveți mașini de la producatori de genul Diardi, Etox, Tofaș (mărci destul de cunoscute in Turcia) sau SsanYong ori Ashtong? Sunt disponibile si in România aceste mărci prin intermediul unor dealeri, iar SsangYong promite chiar si 7 ani garantie pentru modelul Rexton. Teoretic 7 ani n-ar trebui sa ai nicio problema, iar dacă ai e problema dealer-ului. Stiu ca ducem aceasta discuție in sfera vehiculeleor usoare, dar totuși, de ce nu se risca nimeni sa achiziționeze un astfel de model?
Vad ca discutam despre branduri consacrate vs neconsacrate. Bun, atunci propun sa discutam altfel. Câți dintre voi aveți mașini de la producatori de genul Diardi, Etox, Tofaș (mărci destul de cunoscute in Turcia) sau SsanYong ori Ashtong? Sunt disponibile si in România aceste mărci prin intermediul unor dealeri, iar SsangYong promite chiar si 7 ani garantie pentru modelul Rexton. Teoretic 7 ani n-ar trebui sa ai nicio problema, iar dacă ai e problema dealer-ului. Stiu ca ducem aceasta discuție in sfera vehiculeleor usoare, dar totuși, de ce nu se risca nimeni sa achiziționeze un astfel de model?
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
Ai fi surprins, am vazut deja prin Bucuresti cateva SSangYong, deci daca sunt bune vor creste. Problema aici e ca piata e plina, care unui producator nou ii este greu sa o acceseze, nu e vorba aici de constructie si livrare, ci de clientela. Daca ti-ai luat hyundai si ti-a placut mult, tot o hyundai o sa alegi sau eventual tot din sfera lor pe care o atinge. Abia avem o reprezentanta SSangYong la marginea orasului pe I.Maniu, culmea, am vazut azi in AFI Palace o masina a lor cu tot cu pliante, reprezentanti, etc. Plus, problema nu e numai de constructie, cat si de design, adica masinile sunt proiectate pentru piata coreeana, practic pentru europeni o sa para ciudate, diferite. Deci daca au aparut prin oras astfel de masini, au existat unii care s-au riscat, nu? In timp daca se dovedesc a fi bune o sa existe din ce in ce mai multi care "risca" pana cand devine "consacrata". Oricum, la masinile usoare discutia mai degraba este intre "premium" si "ieftin", care s-ar putea translata in domeniul autobuzelor/troleibuzelor in "consacrat" sau nu.
In schimb, cand e vorba de constructia de troleibuze/autobuze NU sunt intr-atat de multe firme constructoare pe piata si poti sa intri mult mai usor (ex: Otokar, BYD), iar aproate toate autobuzele/troleibuzele au aproximativ aceeasi constructie/proiectare, singura diferenta fiind pe partea de echipamente mecanice, electrice, informatice, etc. Cu alte cuvinte, vezi vreo diferenta intre Otokar si MB-Citaro E3,E4? nu e vorba aici de culori, podea, etc. ci strict de modul de constructie/ scheletul.
Ai fi surprins, am vazut deja prin Bucuresti cateva SSangYong, deci daca sunt bune vor creste. Problema aici e ca piata e plina, care unui producator nou ii este greu sa o acceseze, nu e vorba aici de constructie si livrare, ci de clientela. Daca ti-ai luat hyundai si ti-a placut mult, tot o hyundai o sa alegi sau eventual tot din sfera lor pe care o atinge. Abia avem o reprezentanta SSangYong la marginea orasului pe I.Maniu, culmea, am vazut azi in AFI Palace o masina a lor cu tot cu pliante, reprezentanti, etc. Plus, problema nu e numai de constructie, cat si de design, adica masinile sunt proiectate pentru piata coreeana, practic pentru europeni o sa para ciudate, diferite. Deci daca au aparut prin oras astfel de masini, au existat unii care s-au riscat, nu? In timp daca se dovedesc a fi bune o sa existe din ce in ce mai multi care "risca" pana cand devine "consacrata". Oricum, la masinile usoare discutia mai degraba este intre "premium" si "ieftin", care s-ar putea translata in domeniul autobuzelor/troleibuzelor in "consacrat" sau nu.
In schimb, cand e vorba de constructia de troleibuze/autobuze NU sunt intr-atat de multe firme constructoare pe piata si poti sa intri mult mai usor (ex: Otokar, BYD), iar aproate toate autobuzele/troleibuzele au aproximativ aceeasi constructie/proiectare, singura diferenta fiind pe partea de echipamente mecanice, electrice, informatice, etc. Cu alte cuvinte, vezi vreo diferenta intre Otokar si MB-Citaro E3,E4? nu e vorba aici de culori, podea, etc. ci strict de modul de constructie/ scheletul.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
Bine, cel putin, ca n-o sa trebuiasca sa pilim bordurile!
Sunt tare curios care a fost ratiunea achizitionarii a 100 de bucati troleibuze dotate cu autonomie de 20 km (data de grupul de baterii) daca doar pentru sase din cele 17 linii actuale de troleibuz vizate a fi extinse, se va folosi aceasta facilitate tehnica?
Bine, cel putin, ca n-o sa trebuiasca sa pilim bordurile!
Sunt tare curios care a fost ratiunea achizitionarii a 100 de bucati troleibuze dotate cu autonomie de 20 km (data de grupul de baterii) daca doar pentru sase din cele 17 linii actuale de troleibuz vizate a fi extinse, se va folosi aceasta facilitate tehnica?
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Valentin
Parerea mea este ca s-a ales ideea de autonomie in cazul unor accidente, nesimtiti parcati care blocheaza accesul troleibuzelor. De exemplu, pe I.Maniu acum cateva zile era un domn cu o masina rosie care in loc sa mearga 100 m mai incolo unde era un loc liber, a preferat sa bage pe avarii si sa plece de langa masina. Au inceput claxoane, troleibuzele pe avarii, calatorii suparati , etc. Intr-un astfel de caz, mai rar cei drept, un astfel de sistem ar insemna deblocarea situatiei.
Parerea mea este ca s-a ales ideea de autonomie in cazul unor accidente, nesimtiti parcati care blocheaza accesul troleibuzelor. De exemplu, pe I.Maniu acum cateva zile era un domn cu o masina rosie care in loc sa mearga 100 m mai incolo unde era un loc liber, a preferat sa bage pe avarii si sa plece de langa masina. Au inceput claxoane, troleibuzele pe avarii, calatorii suparati , etc. Intr-un astfel de caz, mai rar cei drept, un astfel de sistem ar insemna deblocarea situatiei.
- andrei11
-
Posted:
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Nu alegi autonomie de 20km pentru o maşină parcată aiurea. Baterii pentru deplasare 1km max ar trebui să aibă toate troleibuzele pentru astfel de situații.
Ne dăm seama de ce le-au luat cu baterii din ce vor să facă cu aceste troleibuze, şi anume să nu mai instaleze nici măcar un metru de rețea. A se vedea viitorul 97 pentru care e nevoie de autonomie ca să traverseze rondul de la Romană.
Acum luăm autobuze şi din alea şi din alea şi troleibuze cu autonomie ca să bifăm că suntem sustenabili şi în trend cu Europa. Dar nu le vom utiliza sustenabil şi în trend cu Europa.
Nu alegi autonomie de 20km pentru o maşină parcată aiurea. Baterii pentru deplasare 1km max ar trebui să aibă toate troleibuzele pentru astfel de situații.
Ne dăm seama de ce le-au luat cu baterii din ce vor să facă cu aceste troleibuze, şi anume să nu mai instaleze nici măcar un metru de rețea. A se vedea viitorul 97 pentru care e nevoie de autonomie ca să traverseze rondul de la Romană.
Acum luăm autobuze şi din alea şi din alea şi troleibuze cu autonomie ca să bifăm că suntem sustenabili şi în trend cu Europa. Dar nu le vom utiliza sustenabil şi în trend cu Europa.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Daca era vorba doar de accidente, le comandau cu supercondensatori cum a facut Cluj cu noile Solaris Trollino 18 IV, nu cu IMC.
N-ar fi de mirare ca 97 sa dispara de pe lista, la fel cum au disparut 205, 304 si 605 de pe lista cu hibride.
Valentin wrote:
Parerea mea este ca s-a ales ideea de autonomie in cazul unor accidente, nesimtiti parcati care blocheaza accesul troleibuzelor.
Daca era vorba doar de accidente, le comandau cu supercondensatori cum a facut Cluj cu noile Solaris Trollino 18 IV, nu cu IMC.
WT_Fan06 wrote:
Ne dăm seama de ce le-au luat cu baterii din ce vor să facă cu aceste troleibuze, şi anume să nu mai instaleze nici măcar un metru de rețea. A se vedea viitorul 97 pentru care e nevoie de autonomie ca să traverseze rondul de la Romană.
N-ar fi de mirare ca 97 sa dispara de pe lista, la fel cum au disparut 205, 304 si 605 de pe lista cu hibride.
Utilizator anonim wrote:
605, 304 si 205 nu mai sunt. Apare 601 in locul lui 605, nu inteleg cine a bagat o linie naveta la modernizare... , iar daca le permite proiectul de finantare se schimba 178 cu 336, plus suprlusul de ture, ca de cand a facut PMB lista aia, au mai fost suplimentate trasee. Si daca se poate aici, se poate si la tramvaie, unde e marea problema a listei facute cu „picioarele” de PMB... Oricum poate cu cele 130 reusim sa scapam de Euro 3 de pe urbane cel putin cu redistribuiri de Euro 4.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
In completarea a ceea ce spune punmeister.
@valentin
Trollino, si cred ca orice troleibuz de generatie noua, indeplineste conditia deplasarii minim 200 m fara curent in reteaua de contact, tocmai pentru a evita astfel de situatii si unele mai rele de a ramane fix blocat in intersectie in cazul unei pene de curent. Vezi CS achizitie troleibuze Cluj.
Si sa-l vezi tu pe ”domnu” daca numai i s-ar fi administrat 4/5 puncte amenda (580-725 RON) si 3 puncte de penalizare, pentru stationare neregluamentara, fara a i se ridica masina, daca l-ai mai fi vazut facand a doua oara asa ceva. Ma indoiesc!
In completarea a ceea ce spune punmeister.
@valentin
Trollino, si cred ca orice troleibuz de generatie noua, indeplineste conditia deplasarii minim 200 m fara curent in reteaua de contact, tocmai pentru a evita astfel de situatii si unele mai rele de a ramane fix blocat in intersectie in cazul unei pene de curent. Vezi CS achizitie troleibuze Cluj.
Si sa-l vezi tu pe ”domnu” daca numai i s-ar fi administrat 4/5 puncte amenda (580-725 RON) si 3 puncte de penalizare, pentru stationare neregluamentara, fara a i se ridica masina, daca l-ai mai fi vazut facand a doua oara asa ceva. Ma indoiesc!
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
@micutu
Daca ai fi citit postarile mele anterioare ai fi avut raspuns la toate intrebarile.
O licitatie de marimea acesteia este o munca enorma. Intai se evalueaza tehnic, legal, risc, buget etc. Tehnic era ok dar legal, risc si buget nu mai era. Evaluarea are rol de a convertii toate ''inadvertentele'' fata de zona de comfort in valori cuantificabile, adica bani.
Riscul de a intarzia si o zi un troleibus ducea la plata unor penalitati aplicate la valoarea intregului contract.
Ca sa acoperi un asemenea risc trebuie sa ai in pret un numar de zile de intaziere. Mentionez ca o intarziere poate aparea din vari motive: furnizor care intarzie, probleme de asamblare etc.
Legal, din nou cu probleme. Exista un dezechilibru major intre drepturi si obligatii vanzator versus cumparator. Din nou risc. Din nou provzion de risc.
Si asa mai departe.
Asa functioneaza orice evaluare a unei firme mari.
In final daca toate adunate dau cu minus, se ia decizia de no go.
Din cauza aceasta firmele mari sunt mai scumpe decat cele mici care pot opta mai usor un grad de risc ridicat.
Despre Otokar, din nou, nu ai citit ce am postat. Nu se compara cu Bozankaya.
micutzu wrote:
E usor sa critici pe altul cand nici macar nu te obosesti sa participi la licitatie.Cat de fiabile sunt ramane de vazut la momentul respectiv,e inutil sa ne dam cu parerea de pe acum.Asa s-a zis si despre Otokar cand au castigat licitatia si uite ca merg bine mersi deocamdata.
@micutu
Daca ai fi citit postarile mele anterioare ai fi avut raspuns la toate intrebarile.
O licitatie de marimea acesteia este o munca enorma. Intai se evalueaza tehnic, legal, risc, buget etc. Tehnic era ok dar legal, risc si buget nu mai era. Evaluarea are rol de a convertii toate ''inadvertentele'' fata de zona de comfort in valori cuantificabile, adica bani.
Riscul de a intarzia si o zi un troleibus ducea la plata unor penalitati aplicate la valoarea intregului contract.
Ca sa acoperi un asemenea risc trebuie sa ai in pret un numar de zile de intaziere. Mentionez ca o intarziere poate aparea din vari motive: furnizor care intarzie, probleme de asamblare etc.
Legal, din nou cu probleme. Exista un dezechilibru major intre drepturi si obligatii vanzator versus cumparator. Din nou risc. Din nou provzion de risc.
Si asa mai departe.
Asa functioneaza orice evaluare a unei firme mari.
In final daca toate adunate dau cu minus, se ia decizia de no go.
Din cauza aceasta firmele mari sunt mai scumpe decat cele mici care pot opta mai usor un grad de risc ridicat.
Despre Otokar, din nou, nu ai citit ce am postat. Nu se compara cu Bozankaya.
📖 Pagination options