Topic: Dispecerizarea automată a transportului public
951 posts, 327819 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Costin
Atunci nu ar fi licitatia STBului ci a celorlalti.
Atunci nu ar fi licitatia STBului ci a celorlalti.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
ByOnu
Referitor la asta, vehiculele privatilor n-ar trebui sa primeasca niste numere de parc, de asemenea, care sa nu concureze cu cele ale STB, ci sa fie complementare?
Referitor la asta, vehiculele privatilor n-ar trebui sa primeasca niste numere de parc, de asemenea, care sa nu concureze cu cele ale STB, ci sa fie complementare?
- andrei11
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
GPS
Cele ale STV au numere de parc de forma 80xy.
ByOnu wrote:
Referitor la asta, vehiculele privatilor n-ar trebui sa primeasca niste numere de parc, de asemenea, care sa nu concureze cu cele ale STB, ci sa fie complementare?
Cele ale STV au numere de parc de forma 80xy.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Costin
Pentru ca numerele de parc sa fie unice la nivelul autoritatii, daca tot vrem dispecerizare integrata, de exemplu. Cam asa e peste tot unde exista mai mult de un operator.
Pentru ca numerele de parc sa fie unice la nivelul autoritatii, daca tot vrem dispecerizare integrata, de exemplu. Cam asa e peste tot unde exista mai mult de un operator.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
andrei11
Încurcături s -ar putea întâmpla la tramvaie - troleibuze, ori e greu de crezut că vom avea tramvaie / troleibuze în afară de București. Autobuzele se înmaticulează la poliție cu număr unic de înmatriculare. În cazuri de tamponări / accidente / amenzi / etc, la autobuze unicul număr valabil e cel de la poliție și nicidecum numărul dat de fiecare entitate în parte.
Cum armonizăm atunci numerele unice propuse de tine cu numerele metrourilor, sau metrourile sunt stat în stat, sunt aparte ?
Pe de altă parte și mie mi s-ar părea corect o numerotare unică, dar NU asta cum e acum, eventual cu 5 sau 6 cifre. Ce te faci dacă apar mai mult de 10 variante cu 4 cifre, unele numere vor fi cu 4, altele cu 5 ? Nu e logic.
Logic ar fi o numerotare cu 6 cifre de genul 654321 unde cifrele 65 sunt rezervate operatorului respectiv, de exemplu 01 - STB; 02 - Voluntari - 03 Buftea, etc, etc, 4321 subclaselor pentru operatorul respectiv.
Cum e acum nu e corect, nu e logic.
Încurcături s -ar putea întâmpla la tramvaie - troleibuze, ori e greu de crezut că vom avea tramvaie / troleibuze în afară de București. Autobuzele se înmaticulează la poliție cu număr unic de înmatriculare. În cazuri de tamponări / accidente / amenzi / etc, la autobuze unicul număr valabil e cel de la poliție și nicidecum numărul dat de fiecare entitate în parte.
Cum armonizăm atunci numerele unice propuse de tine cu numerele metrourilor, sau metrourile sunt stat în stat, sunt aparte ?
Pe de altă parte și mie mi s-ar părea corect o numerotare unică, dar NU asta cum e acum, eventual cu 5 sau 6 cifre. Ce te faci dacă apar mai mult de 10 variante cu 4 cifre, unele numere vor fi cu 4, altele cu 5 ? Nu e logic.
Logic ar fi o numerotare cu 6 cifre de genul 654321 unde cifrele 65 sunt rezervate operatorului respectiv, de exemplu 01 - STB; 02 - Voluntari - 03 Buftea, etc, etc, 4321 subclaselor pentru operatorul respectiv.
Cum e acum nu e corect, nu e logic.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Tom
Cu 6 cifre deja o dăm în telefonie sau ca la coduri poștale, de avem coduri poștale cât nu are America, cel puțin la București. STB-sa are numere mari pentru că are un parc divers construit peste o grămadă de generații de vehicule. Altfel au sub 2000 de autobuze, sub 200 de troleibuze și deja aproape că au scăzut sub 500 de tramvaie.
Câți operatori de transport sunt cu totul? Vreo 3-4, plus unii gen "611" care ar trebui forțați prin lege să "in" sau "out". Tot nu ar ajunge la 20. Câte mașini ar avea toți ceilalți fără STB?
Suficient ar fi 5 cifre, unde să zicem 1xxxx ar fi STB-auto, 2xxxx (STB+alții)-electric, 3yxxx-alti operatori, 4yxxx-tot așa. Ar fi bine să includă aici și licențele de taximetrie, încă 2-3 cifre inițiale folosite.
Metroul este un mijloc de transport feroviar, deja le-au codificat UIC, inclusiv în formatul nou de 11 cifre, oricum nu se intersectează la același nivel cu restul transportului public metropolitan.
RDG-iștii foloseau un sistem național de numerotare din 6 cifre + cifră de control, dar cu alt algoritm de calcul al acesteia (se găsește pe net pentru cei interesați). Nu știu dacă și-ar avea locul în București.
Dar utilitatea unui sistem unic de numerotare ar fi bună doar în cazul unei dispecerizări unice, ceea ce nu prea văd acum, măcar la transportul de suprafață. Metroul va face cu siguranță notă discordantă multă vreme de acum încolo.
Cu 6 cifre deja o dăm în telefonie sau ca la coduri poștale, de avem coduri poștale cât nu are America, cel puțin la București. STB-sa are numere mari pentru că are un parc divers construit peste o grămadă de generații de vehicule. Altfel au sub 2000 de autobuze, sub 200 de troleibuze și deja aproape că au scăzut sub 500 de tramvaie.
Câți operatori de transport sunt cu totul? Vreo 3-4, plus unii gen "611" care ar trebui forțați prin lege să "in" sau "out". Tot nu ar ajunge la 20. Câte mașini ar avea toți ceilalți fără STB?
Suficient ar fi 5 cifre, unde să zicem 1xxxx ar fi STB-auto, 2xxxx (STB+alții)-electric, 3yxxx-alti operatori, 4yxxx-tot așa. Ar fi bine să includă aici și licențele de taximetrie, încă 2-3 cifre inițiale folosite.
Metroul este un mijloc de transport feroviar, deja le-au codificat UIC, inclusiv în formatul nou de 11 cifre, oricum nu se intersectează la același nivel cu restul transportului public metropolitan.
RDG-iștii foloseau un sistem național de numerotare din 6 cifre + cifră de control, dar cu alt algoritm de calcul al acesteia (se găsește pe net pentru cei interesați). Nu știu dacă și-ar avea locul în București.
Dar utilitatea unui sistem unic de numerotare ar fi bună doar în cazul unei dispecerizări unice, ceea ce nu prea văd acum, măcar la transportul de suprafață. Metroul va face cu siguranță notă discordantă multă vreme de acum încolo.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Chev Celios
Nu stiu ce atata nebunie. Avem de la 1 pana la 7999 STB, restul incepand cu 8000 pana cred eu ca 8199 avem STV si probabil dupa 8200 restul.Eu zic ca este destul de ok asa.
Nu stiu ce atata nebunie. Avem de la 1 pana la 7999 STB, restul incepand cu 8000 pana cred eu ca 8199 avem STV si probabil dupa 8200 restul.Eu zic ca este destul de ok asa.
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
oc7avian
În noiembrie sau decembrie (nu mai știu data exactă) expiră contractul actual, însă aplicația nu e finalizată. Din păcate nu mai găsesc licitația veche.
Într-adevăr, și eu cred că se continuă implementarea de funcții noi, mai ales că pe forumul lor s-au dat indicii (de exemplu achiziționarea de bilete). Funcțiile existente deja ar trebui optimizate în baza garanției.
Cristy wrote:
Luna trecuta, STB a mai incheiat un contract cu Radcom pentru "Extindere aplicatie Info-STB", in valoare de 129.608 RON.
Din pacate nu putem accesa specificatia tehnica, deci nu putem afla deocamdata despre ce functionalitati noi este vorba.
În noiembrie sau decembrie (nu mai știu data exactă) expiră contractul actual, însă aplicația nu e finalizată. Din păcate nu mai găsesc licitația veche.
Într-adevăr, și eu cred că se continuă implementarea de funcții noi, mai ales că pe forumul lor s-au dat indicii (de exemplu achiziționarea de bilete). Funcțiile existente deja ar trebui optimizate în baza garanției.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
cris_m
La aceasta ora aplicatia afiseaza doar autobuzele Mercedes, toate Otokar au disparut in neant. Pe linii ca 335 si 336 se pot zari doar cateva autobuze, in vreme ce pe 104, 123, 783 este liniste... Curata conspiratie ar zice unii
La aceasta ora aplicatia afiseaza doar autobuzele Mercedes, toate Otokar au disparut in neant. Pe linii ca 335 si 336 se pot zari doar cateva autobuze, in vreme ce pe 104, 123, 783 este liniste... Curata conspiratie ar zice unii
Infostb defect pt Otokar.jpg (579.61 KB; downloaded 5317 times)
Infostb defect pt Otokar2.jpg (835.41 KB; downloaded 5311 times)
Infostb defect pt Otokar3.jpg (893.9 KB; downloaded 5311 times)
- dany
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
dany
Offtopic, pe vremea UDM in linia 102 a fost o zi in care au ramas 3-4 masini din cate erau si mergeau racheta, dar si injuraturi ce si-au luat, cam a asta aduce harta acum daca nu am cunoaste situatia
Offtopic, pe vremea UDM in linia 102 a fost o zi in care au ramas 3-4 masini din cate erau si mergeau racheta, dar si injuraturi ce si-au luat, cam a asta aduce harta acum daca nu am cunoaste situatia
- Vasile0171
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Vasile0171
Și eu așteptam 311 la Maior Coravu și pe aplicație îmi scria că vine în 15 minute, dar a venit un Otokar în 2 minute.
cris_m wrote:
La aceasta ora aplicatia afiseaza doar autobuzele Mercedes, toate Otokar au disparut in neant.
Și eu așteptam 311 la Maior Coravu și pe aplicație îmi scria că vine în 15 minute, dar a venit un Otokar în 2 minute.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
Dragos31
Iar în această după-amiază linia 336 avea un singur tur - 4881
Iar în această după-amiază linia 336 avea un singur tur - 4881
- bobby
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din Bucur
bobby
Ieri 335 abia avea 3, iar la tramvaie, liniște.
Ieri 335 abia avea 3, iar la tramvaie, liniște.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination