Topic: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
468 posts, 132991 views
📖 Pagination options
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
ionescu63
Probabil se va reabilita dupa inaugurarea pasajului Basarab...
Probabil se va reabilita dupa inaugurarea pasajului Basarab...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
andrei11
Exact, avand in vedere ca deficitul de tramvaie "standard" pentru Bucuresti ( V3A ) este de vreo 200, conform calculelor facute de Dominatrix si care par a fi corecte, "baietii" nu au ce sa puna sa circule pe pasaj, asa incat prin aprilie 2011 vor inchide pur si simplu linia de tramvai pentru mult timp pe motiv de reabilitare. 34 impreuna cu tramvaiele din Chitila / Damaroaia vor intoarce la gara prin noua linie. Mai punem la socoteala ca linia 20 se va suspenda in curand ( Bucurestii Noi ) pe motiv de M 4 si troleibuz.
Sau acest lucru se va petrece imediat dupa localele din 2012, pana atunci o vor petici din cand in cand.
Exact, avand in vedere ca deficitul de tramvaie "standard" pentru Bucuresti ( V3A ) este de vreo 200, conform calculelor facute de Dominatrix si care par a fi corecte, "baietii" nu au ce sa puna sa circule pe pasaj, asa incat prin aprilie 2011 vor inchide pur si simplu linia de tramvai pentru mult timp pe motiv de reabilitare. 34 impreuna cu tramvaiele din Chitila / Damaroaia vor intoarce la gara prin noua linie. Mai punem la socoteala ca linia 20 se va suspenda in curand ( Bucurestii Noi ) pe motiv de M 4 si troleibuz.
Sau acest lucru se va petrece imediat dupa localele din 2012, pana atunci o vor petici din cand in cand.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Dr2005
Probabil tot cu ocazia modernizării liniei de pe Bd. Vasile Milea va începe şi casarea Tatrelor, iar Ghencea va primi o linie de tramvai cu interes bun, dar linie provizorie, desigur.
Probabil tot cu ocazia modernizării liniei de pe Bd. Vasile Milea va începe şi casarea Tatrelor, iar Ghencea va primi o linie de tramvai cu interes bun, dar linie provizorie, desigur.
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
ionescu63
Ar mai fii o varianta cu siameze peste pasajul Basarab cu intoarcere provizorie pe V.Milea
andrei11 wrote:
Exact, avand in vedere ca deficitul de tramvaie "standard" pentru Bucuresti ( V3A ) este de vreo 200, conform calculelor facute de Dominatrix si care par a fi corecte, "baietii" nu au ce sa puna sa circule pe pasaj, asa incat prin aprilie 2011 vor inchide pur si simplu linia de tramvai pentru mult timp pe motiv de reabilitare. 34 impreuna cu tramvaiele din Chitila / Damaroaia vor intoarce la gara prin noua linie. Mai punem la socoteala ca linia 20 se va suspenda in curand ( Bucurestii Noi ) pe motiv de M 4 si troleibuz.
Sau acest lucru se va petrece imediat dupa localele din 2012, pana atunci o vor petici din cand in cand.
Ar mai fii o varianta cu siameze peste pasajul Basarab cu intoarcere provizorie pe V.Milea
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Dominatrix
Parerea mea, strict subiectiva, este ca pentru deservirea retelei actuale ar fi suficient parcul existent in anul 1999. Asta ar insemna cam 100 de V3A'uri mai mult decat parcul actual. Mai punem 58 pentru inlocuirea a 116 vagoane Tatra (58 de cupluri) si rezulta ca ne trebuie aprox. 160 de tramvaie noi de capacitatea unui V3A.
La 2,5 milioane euro pentru un tramvai de la un producator adevarat (estimare OPTIMISTA), e nevoie de un efort financiar de circa 2,5 * 160 = 400 de milioane euro MINIM. Cine naiba credeti ca o sa investeasca atat intr-un mijloc de transport pentru "amarasteni" care e mai profitabil pentru unii cand il desfiintezi!?
andrei11 wrote:Calculul acela este bazat pe statisiticile ITB/RATB si era pentru parcul total de tramvaie de acum 20 de ani. O parte destul de mare din el era inactiv la acel moment, si cu toate astea erau suficiente tramvaie pentru tot felul de trasee, unele chiar inutile. Deci in 1990, RATB avea excedent de tramvaie. "Problema" a fost rezolvata bine de tot, fiindca acum avem deficit. Sa nu uitam ca in perioada 1990 - 2010 si reteaua s-a restrans, prin desfiintarea unor segmente.
Exact, avand in vedere ca deficitul de tramvaie "standard" pentru Bucuresti ( V3A ) este de vreo 200, conform calculelor facute de Dominatrix si care par a fi corecte, "baietii" nu au ce sa puna sa circule pe pasaj, asa incat prin aprilie 2011 vor inchide pur si simplu linia de tramvai pentru mult timp pe motiv de reabilitare. 34 impreuna cu tramvaiele din Chitila / Damaroaia vor intoarce la gara prin noua linie. Mai punem la socoteala ca linia 20 se va suspenda in curand ( Bucurestii Noi ) pe motiv de M 4 si troleibuz.
Parerea mea, strict subiectiva, este ca pentru deservirea retelei actuale ar fi suficient parcul existent in anul 1999. Asta ar insemna cam 100 de V3A'uri mai mult decat parcul actual. Mai punem 58 pentru inlocuirea a 116 vagoane Tatra (58 de cupluri) si rezulta ca ne trebuie aprox. 160 de tramvaie noi de capacitatea unui V3A.
La 2,5 milioane euro pentru un tramvai de la un producator adevarat (estimare OPTIMISTA), e nevoie de un efort financiar de circa 2,5 * 160 = 400 de milioane euro MINIM. Cine naiba credeti ca o sa investeasca atat intr-un mijloc de transport pentru "amarasteni" care e mai profitabil pentru unii cand il desfiintezi!?
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
ionescu63
Eu am estimat 50-100 de tramvaie ca o masura urgenta si avand in vedere si mentinerea parcului actual si fara noi linii sau extinderea liniilor actuale (ex. Chitila, Hasdeu-Uranus, etc).
In plus pentru Tatre in continuare cred ca o solutie mai buna ar fi modernizarea lor, deci sa nu le "taiem" inca din statistica.
In plus daca URAC-ul cu eforturi ar construi 30-50 tramvaie in 3-4 ani, aceste ar putea acoperii extinderii/modernizari gen Basarab sau Uranus.
Eu am estimat 50-100 de tramvaie ca o masura urgenta si avand in vedere si mentinerea parcului actual si fara noi linii sau extinderea liniilor actuale (ex. Chitila, Hasdeu-Uranus, etc).
In plus pentru Tatre in continuare cred ca o solutie mai buna ar fi modernizarea lor, deci sa nu le "taiem" inca din statistica.
In plus daca URAC-ul cu eforturi ar construi 30-50 tramvaie in 3-4 ani, aceste ar putea acoperii extinderii/modernizari gen Basarab sau Uranus.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
andrei11
Avand in vedere ca discutia "deviaza" de la Basarab, un topic mai aproape de discutii ar fi acesta.. Acolo o sa gasiti si raspunsul meu.
Avand in vedere ca discutia "deviaza" de la Basarab, un topic mai aproape de discutii ar fi acesta.. Acolo o sa gasiti si raspunsul meu.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
shoppy
Intre OMV si Timisoara linia era buna, facuta de curand, si nu avea nevoie de modernizare(sau ma rog, orice dala cu sina OR ar trebuii scoasa indiferent daca arata bine dar nu cred ca se va intampla prea curand), cea mai nasoala bucata era intre Grozavesti si OMV si aia s-a modernizat.
Intre OMV si Timisoara linia era buna, facuta de curand, si nu avea nevoie de modernizare(sau ma rog, orice dala cu sina OR ar trebuii scoasa indiferent daca arata bine dar nu cred ca se va intampla prea curand), cea mai nasoala bucata era intre Grozavesti si OMV si aia s-a modernizat.
- Trole
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Trole
Putin off topic dar o sa incerc sa fiu scurt.
Am comentat dupa aparitia ideii trasului 34 circular ca una din problema ar putea aparea la traversarea intersectiei Razoare. In prima zi de circulatie a lui 11 am ajuns in zona si am cronometrat (in jurul orei 18) cateva cicluri de semaforizare (la Razoare). Pentru tramvai accesul e permis in intersectie o perioada de aproximativ 10 secunde, urmata de o perioada de interdictie de ~125 secunde. Nu stiu daca intervalele sunt fixe pe toata durata zilei. In orice caz, cat am cascat gura pe acolo, pe sensul spre Bd. Milea nu a putut intra decat cate un singur tramvai. Intersectia functiona aproape de blocare pe sensul spre Dr. Taberei. In acea directie traficul era dirijat si de politie. Pe sensul spre centru nu au existat blocaje totale care sa impiedice intrarea tramvaielor in intersectie. Insa cele 10 secunde sunt suficiente doar pentru demarajul si intrarea in intersectie a unui singur vagon.
In conditiile intervalelor precizate anterior a fost foarte simplu ca la prima sincopa de succedare a tramvaielor (ce au sosit intr-o ordinea aleatoare - de alfel anticipabila - 11, 25, 25 si apoi 11 - chiar 306) ultimul vagon sa astepte peste 6 minute pentru a putea patrunde in intersectie.
In paranteza spus, e pacat de partial coboratele astea pentru ca in anumite privinte mentenanta e jalnica. 306 era luminat feeric de n+1 tuburi fluorescente, unde n este numarul sectiunilor unui tramvai V3A. Si asta in timp ce multe din Tatrele din jur aveau iluminat fluorescent impecabil. Nu stiu daca simtiti ironia acestei stari de fapt - vagoanele noi, mandria RATB - ofera conditii dezolante in raport cu Tatrele - in viziunea unora niste harburi care nu mai au nici un viitor.
Putin off topic dar o sa incerc sa fiu scurt.
Am comentat dupa aparitia ideii trasului 34 circular ca una din problema ar putea aparea la traversarea intersectiei Razoare. In prima zi de circulatie a lui 11 am ajuns in zona si am cronometrat (in jurul orei 18) cateva cicluri de semaforizare (la Razoare). Pentru tramvai accesul e permis in intersectie o perioada de aproximativ 10 secunde, urmata de o perioada de interdictie de ~125 secunde. Nu stiu daca intervalele sunt fixe pe toata durata zilei. In orice caz, cat am cascat gura pe acolo, pe sensul spre Bd. Milea nu a putut intra decat cate un singur tramvai. Intersectia functiona aproape de blocare pe sensul spre Dr. Taberei. In acea directie traficul era dirijat si de politie. Pe sensul spre centru nu au existat blocaje totale care sa impiedice intrarea tramvaielor in intersectie. Insa cele 10 secunde sunt suficiente doar pentru demarajul si intrarea in intersectie a unui singur vagon.
In conditiile intervalelor precizate anterior a fost foarte simplu ca la prima sincopa de succedare a tramvaielor (ce au sosit intr-o ordinea aleatoare - de alfel anticipabila - 11, 25, 25 si apoi 11 - chiar 306) ultimul vagon sa astepte peste 6 minute pentru a putea patrunde in intersectie.
In paranteza spus, e pacat de partial coboratele astea pentru ca in anumite privinte mentenanta e jalnica. 306 era luminat feeric de n+1 tuburi fluorescente, unde n este numarul sectiunilor unui tramvai V3A. Si asta in timp ce multe din Tatrele din jur aveau iluminat fluorescent impecabil. Nu stiu daca simtiti ironia acestei stari de fapt - vagoanele noi, mandria RATB - ofera conditii dezolante in raport cu Tatrele - in viziunea unora niste harburi care nu mai au nici un viitor.
- Sava6115-6315
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Sava6115-6315
De ce in Cehia tatrele circula bine-mersi si sunt in numar foarte mare? Sunt frumos colorare si se incadreaza in peisajul urban.In Plzen am vazut multe tatre si merg foarte bine. Din 2000 in coace se tot caseaza... Urmeaza si tatrele? Tin minte ca pentru o perioada Depoul Bucurestii Noi a avut tatre pentru linia lui 20 si efectiv zburau aceste vagoane inclusiv pe cele mai proaste portiuni din traseu fara a afecta confortul calatoriei.
De ce in Cehia tatrele circula bine-mersi si sunt in numar foarte mare? Sunt frumos colorare si se incadreaza in peisajul urban.In Plzen am vazut multe tatre si merg foarte bine. Din 2000 in coace se tot caseaza... Urmeaza si tatrele? Tin minte ca pentru o perioada Depoul Bucurestii Noi a avut tatre pentru linia lui 20 si efectiv zburau aceste vagoane inclusiv pe cele mai proaste portiuni din traseu fara a afecta confortul calatoriei.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
Dominatrix
In fine, revenim la tramvaiele noastre, e de mentionat ca Tatrele, asa chinuite cum au fost, mai ales in anii '80 cand circulau in conditii de supra-aglomerare teribila cu intretinere minima, o duc asa de 35 de ani. Au fost cele mai rezistente vagoane moderne ale ITB/RATB. Si s-ar putea sa o mai duca mult si bine, daca ar prinde o modernizare (sau mai bine zis reconstructie) ca in Cehia, dar cine sa se ocupe de asta? Nu mai bine cumparam niste autobuze in locul lor?
Ar mai fi de mentionat ca la Praha, vagoanele Tatra T3 se considera ca au o durata de viata de 40 de ani Ramane de vazut daca noile vagoane Å koda, se vor ridica la standardul vagoanelor T3 (cel putin asa s-a declarat oficial acolo, ca tot ce se cumpara va fi comparat ca fiabilitate cu "batranele" T3), dar personal nu prea cred, ca vor apuca 40 de ani, avand in vedere cat de repede avanseaza "electronica" in zilele noastre.
Sava6115-6315 wrote:Pentru ca in Cehoslovacia inca mai exista un respect pentru calator. S-ar putea sa-mi atrag critici pe tema asta, dar daca toata Romania era sub nemti, asa cum au stat cehoslovacii sute de ani, poate altfel ar fi aratat aceasta tara. Pacat ca nu ne-a cucerit un Mare Imperiu, care sa ne civilizeze, si am trait in schimb sute de ani intr-o pseudo-independenta fortata. "Jugul strain" de care vorbeam ar fi fost poate o sansa pentru aceasta tara, asa cum a fost si pentru cehoslovaci, ca tot vorbim de ei.
De ce in Cehia tatrele circula bine-mersi si sunt in numar foarte mare? Sunt frumos colorare si se incadreaza in peisajul urban.In Plzen am vazut multe tatre si merg foarte bine. Din 2000 in coace se tot caseaza... Urmeaza si tatrele? Tin minte ca pentru o perioada Depoul Bucurestii Noi a avut tatre pentru linia lui 20 si efectiv zburau aceste vagoane inclusiv pe cele mai proaste portiuni din traseu fara a afecta confortul calatoriei.
In fine, revenim la tramvaiele noastre, e de mentionat ca Tatrele, asa chinuite cum au fost, mai ales in anii '80 cand circulau in conditii de supra-aglomerare teribila cu intretinere minima, o duc asa de 35 de ani. Au fost cele mai rezistente vagoane moderne ale ITB/RATB. Si s-ar putea sa o mai duca mult si bine, daca ar prinde o modernizare (sau mai bine zis reconstructie) ca in Cehia, dar cine sa se ocupe de asta? Nu mai bine cumparam niste autobuze in locul lor?
Ar mai fi de mentionat ca la Praha, vagoanele Tatra T3 se considera ca au o durata de viata de 40 de ani Ramane de vazut daca noile vagoane Å koda, se vor ridica la standardul vagoanelor T3 (cel putin asa s-a declarat oficial acolo, ca tot ce se cumpara va fi comparat ca fiabilitate cu "batranele" T3), dar personal nu prea cred, ca vor apuca 40 de ani, avand in vedere cat de repede avanseaza "electronica" in zilele noastre.
- burli
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
burli
observ ca mai trebuie un mijloc de transport in afara de linia 11 (exceptand 163,162 care sint de cartier) pe ruta giulesti -gara-centru (romana X sala palatului) un autobuz ceva , este prea putin un mijloc de transport care duce catre alta periferie , catre gara-centru nimic....
observ ca mai trebuie un mijloc de transport in afara de linia 11 (exceptand 163,162 care sint de cartier) pe ruta giulesti -gara-centru (romana X sala palatului) un autobuz ceva , este prea putin un mijloc de transport care duce catre alta periferie , catre gara-centru nimic....
- sloppy
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
sloppy
ar fi o idee foarte buna daca ar face o linie ,macar provizorie pana da drumu la tramvai 44 (daca mai da ) care sa faca legatura cu gara care este cea mai importanta , deoarece am vazut multa lume care alearga dupa 178 cand coboara din 11 sa il prinda pentru legatura cu gara chiar si in tramvai mai vorbeau oameni intre ei, ca 644 facea ajungea macar aproape legatura de gara la fluviului unde avea terminalul .Nu cred ca ar strica o asemenea linie poate din nou 644 sa imparta turele cu 635 pana la cismigiu sau mai departe o idee ar fi :
16 Feb.-Cal.Giulesti -Pod Grant -Grivita -Gara de Nord -Polizu
sau
16 Feb.-Cal.Giulesti -Pod Grant -Grivita -Gara de Nord-Buzesti -Piata Romana (retur)
scz dak e off-topic ultima parte
ar fi o idee foarte buna daca ar face o linie ,macar provizorie pana da drumu la tramvai 44 (daca mai da ) care sa faca legatura cu gara care este cea mai importanta , deoarece am vazut multa lume care alearga dupa 178 cand coboara din 11 sa il prinda pentru legatura cu gara chiar si in tramvai mai vorbeau oameni intre ei, ca 644 facea ajungea macar aproape legatura de gara la fluviului unde avea terminalul .Nu cred ca ar strica o asemenea linie poate din nou 644 sa imparta turele cu 635 pana la cismigiu sau mai departe o idee ar fi :
16 Feb.-Cal.Giulesti -Pod Grant -Grivita -Gara de Nord -Polizu
sau
16 Feb.-Cal.Giulesti -Pod Grant -Grivita -Gara de Nord-Buzesti -Piata Romana (retur)
scz dak e off-topic ultima parte
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Traseele RATB din zona Pasajului Basarab
andrei11
Si tu acum ! Putina rabdare, va apare in iunie un tramvai Giulesti / Gara Basarab si cand se va termina "Uranusul" Giulesti / Dinicu Golescu / Vasile Parvan colt cu Plevnei.Sau daca se razgandesc de la Dinicu Golescu o s-o coteasca pe Buzesti si o sa se opreasca in Damaroaia / Laminorului sau Chitila.
Si tu acum ! Putina rabdare, va apare in iunie un tramvai Giulesti / Gara Basarab si cand se va termina "Uranusul" Giulesti / Dinicu Golescu / Vasile Parvan colt cu Plevnei.Sau daca se razgandesc de la Dinicu Golescu o s-o coteasca pe Buzesti si o sa se opreasca in Damaroaia / Laminorului sau Chitila.
📖 Pagination options