Topic: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Troleibuze
144 posts, 59529 views
📖 Pagination options
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Troleibuze
Andrei Andraș
Nu cunosc foarte bine rețeaua de troleibuz bucureșteană, dar, să zicem că s-ar transforma 100 de autobuze în troleibuze, Ikarus ar fi istorie, ar mai fi vreo 150 Irisbus + cele 200 de troleibuze noi, iar la final s-ar vedea că, prin absurd, STB ar avea mult prea multe troleibuze decât necesarul zilnic, s-ar putea recurge la extinderea rețelei de troleibuz, de preferabil pe linii cu un flux mai ridicat de călători.
Nu cunosc foarte bine rețeaua de troleibuz bucureșteană, dar, să zicem că s-ar transforma 100 de autobuze în troleibuze, Ikarus ar fi istorie, ar mai fi vreo 150 Irisbus + cele 200 de troleibuze noi, iar la final s-ar vedea că, prin absurd, STB ar avea mult prea multe troleibuze decât necesarul zilnic, s-ar putea recurge la extinderea rețelei de troleibuz, de preferabil pe linii cu un flux mai ridicat de călători.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Costin
Sunt 100 Irisbus. In rest, planuri de extindere deloc. Daca vin 200 de troleibuze noi, alea inlocuiesc pe cele Ikarus si cam aia e...
Sunt 100 Irisbus. In rest, planuri de extindere deloc. Daca vin 200 de troleibuze noi, alea inlocuiesc pe cele Ikarus si cam aia e...
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Nenea_titi
Cred că au uzură mult prea mare și în al doilea rând, nu este un vehicul care să fi fost conceput pentru a lucra și ca troleibuz. Saurer, exista în Elveția același model atât ca autobuz cât și ca troleibuz... Dar vezi tu, unele aveau punte spate de... Dac. Apoi, cât de fiabilă s-ar dovedi în timp? Știm ce calitate oferă URAC. Cine oferă garanție și cine plătește? Trăgând linie, s-ar putea să nu renteze, iar cheltuielile să fie mult prea mari. Plus că multe E3 sunt deja cocioabe. Părerea mea, ar trebui luate Irisbus Citelis SH din afară, și convertite. Aceste mașini sunt concepute a lucra și ca troleibuze, iar transformarea nu e deloc grea (vezi Cluj), în plus ar fi mai uniform parcul auto. Cele de la Szeged au fost niște experimente. Reușite, dar unicate. Dacă se apucă însă URAC de asemenea transformări, mă tem că vor sta pe dreapta o grămadă, și nici nu știu ce siguranță ar prezenta aceste improvizații. Plus cheltuieli inutile. Mai repede aș vedea E4 transformate în troleibuz, sunt ceva mai întregi. Și au și A/C. În plus, puteau să ia caroserii de Otokar fără motor termic și CV, și montau la Astra sau altundeva decât URAC echipamente de tracțiune. Oricum următoarele troleibuze înțeleg că tot turcești vor fi...și ceva șanse ca și tramvaiele. Ca off topic: am mers cu Isuzu cityport, și sincer nu mi s-a părut ceva ieșit din comun. Oricum atât Otokar cât și Isuzu sunt peste BMC calitativ, nu am văzut BMC chiar și nou să nu arate a căruță.
Revenind...Citaro E3 au deja uzură prea mare. Și odată cu venirea noilor hibride cred că vor fi retrase unele din ele (am mers zilele trecute cu un E3, și era... Mai rău că un DAC... Duhnea a motorină și gaz de eșapament, vibra din toate măruntaiele, zdrăngănea din toate articulațiile și se comporta ca o barcă pe valuri. Oricum, Mercedes Citaro e un autobuz renumit că ia foc din senin. Au fost destule cazuri în lume (la noi culmea, nu). La Luxemburg au avut aceste probleme cu ele chiar și cu EEV, pe care le-am pozat (identice cu ale noastre), motiv pentru care unele au fost scoase din uz de noi și returnate cele dintr-o serie . La Roma, au luat foc câteva Citaro (sunt mai vechi ca ale noastre) , dar și ăia au niște catarage de autobuze de te miri că mai merg. Oricum sunt multe autobuze mult mai bune ca Citaro (de pildă MAN, Irizar, VanHool (deși arăta că dracu, la fel și VDL), Volvo (deși ce am auzit despre ele la. Luxemburg nu m-a încântat, probleme destule cu electronica, dar au garanție), Hess), zic așa, Citaro e optim Calitate /preț. E peste Otokar, Isuzu, Irisbus Iveco, Solaris,
Deci : NU. Repararea plus transformarea plus echipamentele s-ar putea să coste prea mult, fiabilitatea prea mică (doar e URAC), și ne vom trezi cu un "361" al troleibuzelor. Vor sta 80% din timp pe dreapta. Dar pot să ia un E3 hârbuit, un Ik415 retras (dar cu partea de tracțiune bună) și să adapteze de la Ik415 pe Citaro așa de experiment...ține plafonul de la Citaro echipamentele plus troleele, (fie ele și din fibră) ?
Nu se face extindere că măcar 100 se vor cu autonomie. Deși nu știu dacă nu e mai ieftin să tragă sârme. Automat ikarus vor dispărea, deja multe abia se mai târăsc. Unele cred că au uzură 200%...au și 22 ani unele ce încă merg...dar la venirea primelor 100 troleibuze, cred că vor mai circula cam 50 ikarus (se va face o selecție a celor mai întregi) și asta pe linii ce nu ies în centru, (gen 65, 93, 96, 62, Vatra are mai multe linii pe centru decât Bujoreni). Din câte știu Ikarus e mortus. Iar cu piesele de Ik415 cred că deja sunt mari probleme .
Cred că au uzură mult prea mare și în al doilea rând, nu este un vehicul care să fi fost conceput pentru a lucra și ca troleibuz. Saurer, exista în Elveția același model atât ca autobuz cât și ca troleibuz... Dar vezi tu, unele aveau punte spate de... Dac. Apoi, cât de fiabilă s-ar dovedi în timp? Știm ce calitate oferă URAC. Cine oferă garanție și cine plătește? Trăgând linie, s-ar putea să nu renteze, iar cheltuielile să fie mult prea mari. Plus că multe E3 sunt deja cocioabe. Părerea mea, ar trebui luate Irisbus Citelis SH din afară, și convertite. Aceste mașini sunt concepute a lucra și ca troleibuze, iar transformarea nu e deloc grea (vezi Cluj), în plus ar fi mai uniform parcul auto. Cele de la Szeged au fost niște experimente. Reușite, dar unicate. Dacă se apucă însă URAC de asemenea transformări, mă tem că vor sta pe dreapta o grămadă, și nici nu știu ce siguranță ar prezenta aceste improvizații. Plus cheltuieli inutile. Mai repede aș vedea E4 transformate în troleibuz, sunt ceva mai întregi. Și au și A/C. În plus, puteau să ia caroserii de Otokar fără motor termic și CV, și montau la Astra sau altundeva decât URAC echipamente de tracțiune. Oricum următoarele troleibuze înțeleg că tot turcești vor fi...și ceva șanse ca și tramvaiele. Ca off topic: am mers cu Isuzu cityport, și sincer nu mi s-a părut ceva ieșit din comun. Oricum atât Otokar cât și Isuzu sunt peste BMC calitativ, nu am văzut BMC chiar și nou să nu arate a căruță.
Revenind...Citaro E3 au deja uzură prea mare. Și odată cu venirea noilor hibride cred că vor fi retrase unele din ele (am mers zilele trecute cu un E3, și era... Mai rău că un DAC... Duhnea a motorină și gaz de eșapament, vibra din toate măruntaiele, zdrăngănea din toate articulațiile și se comporta ca o barcă pe valuri. Oricum, Mercedes Citaro e un autobuz renumit că ia foc din senin. Au fost destule cazuri în lume (la noi culmea, nu). La Luxemburg au avut aceste probleme cu ele chiar și cu EEV, pe care le-am pozat (identice cu ale noastre), motiv pentru care unele au fost scoase din uz de noi și returnate cele dintr-o serie . La Roma, au luat foc câteva Citaro (sunt mai vechi ca ale noastre) , dar și ăia au niște catarage de autobuze de te miri că mai merg. Oricum sunt multe autobuze mult mai bune ca Citaro (de pildă MAN, Irizar, VanHool (deși arăta că dracu, la fel și VDL), Volvo (deși ce am auzit despre ele la. Luxemburg nu m-a încântat, probleme destule cu electronica, dar au garanție), Hess), zic așa, Citaro e optim Calitate /preț. E peste Otokar, Isuzu, Irisbus Iveco, Solaris,
Deci : NU. Repararea plus transformarea plus echipamentele s-ar putea să coste prea mult, fiabilitatea prea mică (doar e URAC), și ne vom trezi cu un "361" al troleibuzelor. Vor sta 80% din timp pe dreapta. Dar pot să ia un E3 hârbuit, un Ik415 retras (dar cu partea de tracțiune bună) și să adapteze de la Ik415 pe Citaro așa de experiment...ține plafonul de la Citaro echipamentele plus troleele, (fie ele și din fibră) ?
Costin wrote:
Sunt 100 Irisbus. In rest, planuri de extindere deloc. Daca vin 200 de troleibuze noi, alea inlocuiesc pe cele Ikarus si cam aia e...
Nu se face extindere că măcar 100 se vor cu autonomie. Deși nu știu dacă nu e mai ieftin să tragă sârme. Automat ikarus vor dispărea, deja multe abia se mai târăsc. Unele cred că au uzură 200%...au și 22 ani unele ce încă merg...dar la venirea primelor 100 troleibuze, cred că vor mai circula cam 50 ikarus (se va face o selecție a celor mai întregi) și asta pe linii ce nu ies în centru, (gen 65, 93, 96, 62, Vatra are mai multe linii pe centru decât Bujoreni). Din câte știu Ikarus e mortus. Iar cu piesele de Ik415 cred că deja sunt mari probleme .
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
WT_fan06
Deja s-a explicat că aceste modificări nu vor fi făcute de URAC, ci de firma care ar câștiga posibila licitație. Deci problemele cu "cine se va ocupa de ele, că vor sta defecte" pică din start dacă se face un contract temeinic. Iar asta cu "mai rău ca un DAC" scuze dar e o exagerare cam mare. La fel ca și luatul foc din senin. La 13 ani de la introducere nu cred că mai e un argument. Singurul impediment real ar fi coroziunea șasiului, parcă. Szeged a demonstrat că autobuzele convertite au fost mai fiabile decât troleibuzele vechi și doar cu câteva procente mai nefiabile ca niște troleibuze nou nouțe. Dar dacă stăm să cântărim impactul ecologic și economic (că totuși am da de lucru prin țară...) eu cred că Ikarusurile ar merita înlocuite cu Citaro.
Părerea mea este că se pot selecta 10-15 dintre cele mai bine păstrate autobuze E3 și convertite. Dacă proiectul este un succes, se poate continua cu un acord cadru pentru altele. Nu știu în ce măsură ar fi eligibil un astfel de proiect pentru fonduri nerambursabile.
Deja s-a explicat că aceste modificări nu vor fi făcute de URAC, ci de firma care ar câștiga posibila licitație. Deci problemele cu "cine se va ocupa de ele, că vor sta defecte" pică din start dacă se face un contract temeinic. Iar asta cu "mai rău ca un DAC" scuze dar e o exagerare cam mare. La fel ca și luatul foc din senin. La 13 ani de la introducere nu cred că mai e un argument. Singurul impediment real ar fi coroziunea șasiului, parcă. Szeged a demonstrat că autobuzele convertite au fost mai fiabile decât troleibuzele vechi și doar cu câteva procente mai nefiabile ca niște troleibuze nou nouțe. Dar dacă stăm să cântărim impactul ecologic și economic (că totuși am da de lucru prin țară...) eu cred că Ikarusurile ar merita înlocuite cu Citaro.
Părerea mea este că se pot selecta 10-15 dintre cele mai bine păstrate autobuze E3 și convertite. Dacă proiectul este un succes, se poate continua cu un acord cadru pentru altele. Nu știu în ce măsură ar fi eligibil un astfel de proiect pentru fonduri nerambursabile.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Daddy
Asemenea solutie cred ca ar putea fi luata in discutie numai daca s-ar obtine finantare europeana, ceea ce ma gandesc ca ar fi cam greu. Altfel, de ce sa transformi niste autobuze cu caroserie si sasiu vechi in troleibuze din fonduri locale cand poti sa mai cumperi din fonduri U.E./de mediu unele noi, cu garantie ?
Asemenea solutie cred ca ar putea fi luata in discutie numai daca s-ar obtine finantare europeana, ceea ce ma gandesc ca ar fi cam greu. Altfel, de ce sa transformi niste autobuze cu caroserie si sasiu vechi in troleibuze din fonduri locale cand poti sa mai cumperi din fonduri U.E./de mediu unele noi, cu garantie ?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
ByOnu
Daddy are cel mai echilibrat punct de vedere aici dpmdv.
E3 sa ramana asa pana la inlocuirea lor. Avand in vedere ca sunt inca in stare buna de functionare, ar putea fi donate in loturi mari catre Chisinau si orasele din Romania care au nevoie de ele macar cativa ani. Ori impartite primariilor din IF care vor sa-si deschida noi companii de transport, astfel incat STB sa scape de povara administrarii regionalelor.
Sunt impotriva casarii lor, ar fi o ineptie in vreme ce prin tara inca circula Ikarus 260, DAC, midibuze BMC si fel si fel de harburi SH cu podea inalta.
Avem disponibile fonduri nerambursabile pentru a achizitiona troleibuze noi cu garantie & all. Why bother?
Daddy are cel mai echilibrat punct de vedere aici dpmdv.
E3 sa ramana asa pana la inlocuirea lor. Avand in vedere ca sunt inca in stare buna de functionare, ar putea fi donate in loturi mari catre Chisinau si orasele din Romania care au nevoie de ele macar cativa ani. Ori impartite primariilor din IF care vor sa-si deschida noi companii de transport, astfel incat STB sa scape de povara administrarii regionalelor.
Sunt impotriva casarii lor, ar fi o ineptie in vreme ce prin tara inca circula Ikarus 260, DAC, midibuze BMC si fel si fel de harburi SH cu podea inalta.
Avem disponibile fonduri nerambursabile pentru a achizitiona troleibuze noi cu garantie & all. Why bother?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
punmeister
Pe POR axa 4 avem ZERO lei. Asta din cauza ca in 2014 RATB nu era eligibila de asa ceva.
Iar pe axa 3.2 toti banii au fost accesati pentru tramvaie, autobuze electrice si linia de pe Milea.
Deci bani pe axa 4 (si axa 3.2) vom avea abia in 2021.
http://2014-2020.adrbi.ro/axe/axa-prioritar%C4%83-4/
ByOnu wrote:
Avem disponibile fonduri nerambursabile pentru a achizitiona troleibuze noi cu garantie & all. Why bother?
Pe POR axa 4 avem ZERO lei. Asta din cauza ca in 2014 RATB nu era eligibila de asa ceva.
Iar pe axa 3.2 toti banii au fost accesati pentru tramvaie, autobuze electrice si linia de pe Milea.
Deci bani pe axa 4 (si axa 3.2) vom avea abia in 2021.
http://2014-2020.adrbi.ro/axe/axa-prioritar%C4%83-4/
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Valentin
Cat de repede credeti voi ca vor fi inlocuite autobuzele E3 in numar de ~500? Au fost aduse ~400 euro 6 + urmeaza 130 euro6+hibrid + 100 electrice care sa zicem ca le-ar inlocui, dar ce facem cu ele? Ar fi o prostie sa fie distruse, in schimb ar putea fi transformate in troleibuze si instalata retea noua (un exemplu rapid ar fi 336 care ar putea fi transformata in linie de troleibuz + modernizata structura si mutata mai spre centrul bulevardului pentru a nu mai exista probleme). Se poate comanda de la MB sasiu nou+instalatie de AC + partea electrica de la SAERP - mai mult ca sigur toate echipamentele au garantie si sasiu vechi+ motorul termic pot fi "reciclate" tot de MB + poate ceva beneficii la comandarea unor noi sasiuri (100-200 de autobuze e o comanda destul de mare cat sa prezinte interes, zic si eu..).
Se pot transforma autobuzele E3 aflate in cea mai buna stare , iar restul de 200,300, yyy pot fi vandute, si astfel se poate recupera o parte din suma investita -> troleibuze cu sasiu nou+ AC calumea + electronica buna care mai pot dainui cativa ani buni si partea cea mai importanta (emisii zero in oras).
Oricum, ce zic eu aici trebuie analizat calumea cu o comunicare oficiala PMB-MB, realizata o aproximare de pret si vazut daca e fezabil sau nu. In fine, discutii.. Ma indoiesc sa se intample ceva in acest sens.
Cat de repede credeti voi ca vor fi inlocuite autobuzele E3 in numar de ~500? Au fost aduse ~400 euro 6 + urmeaza 130 euro6+hibrid + 100 electrice care sa zicem ca le-ar inlocui, dar ce facem cu ele? Ar fi o prostie sa fie distruse, in schimb ar putea fi transformate in troleibuze si instalata retea noua (un exemplu rapid ar fi 336 care ar putea fi transformata in linie de troleibuz + modernizata structura si mutata mai spre centrul bulevardului pentru a nu mai exista probleme). Se poate comanda de la MB sasiu nou+instalatie de AC + partea electrica de la SAERP - mai mult ca sigur toate echipamentele au garantie si sasiu vechi+ motorul termic pot fi "reciclate" tot de MB + poate ceva beneficii la comandarea unor noi sasiuri (100-200 de autobuze e o comanda destul de mare cat sa prezinte interes, zic si eu..).
Se pot transforma autobuzele E3 aflate in cea mai buna stare , iar restul de 200,300, yyy pot fi vandute, si astfel se poate recupera o parte din suma investita -> troleibuze cu sasiu nou+ AC calumea + electronica buna care mai pot dainui cativa ani buni si partea cea mai importanta (emisii zero in oras).
Oricum, ce zic eu aici trebuie analizat calumea cu o comunicare oficiala PMB-MB, realizata o aproximare de pret si vazut daca e fezabil sau nu. In fine, discutii.. Ma indoiesc sa se intample ceva in acest sens.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Albert
E3-urile vor fi folosite pe regionale, nicidecum retrase. Poate vor retrage 100-150-maxim 200, cele care chiar sunt foarte uzate si nu se mai pot folosi. Bucureștiul are nevoie de 1400 de autobuze, deci 270 de E3-uri...
E3-urile vor fi folosite pe regionale, nicidecum retrase. Poate vor retrage 100-150-maxim 200, cele care chiar sunt foarte uzate si nu se mai pot folosi. Bucureștiul are nevoie de 1400 de autobuze, deci 270 de E3-uri...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Utilizator anonim
Sunt deja minim 150 Citaro scoase din turatie. Partea naspa e ca au scos si unele E4.
Sunt deja minim 150 Citaro scoase din turatie. Partea naspa e ca au scos si unele E4.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Daddy
In doi ani este perfect. Oricum, studiul acestei oportunitati de transformare a E3 plus hotararile, avizele, licitatia si executia ar dura la fel de mult, deci cu atat mai mult sustin ca nu e nevoie de aceasta transformare. Pana atunci, ar fi bine sa renunte la intentia prevazuta in Hotararea 394/2016 in care s-a aprobat achizitia a 100 troleibuze neautonome si sa aprobe achizitia tot de autonome, chiar si 5km autonomie este suficienta dar absolut necesara la traficul din Bucuresti.
punmeister wrote:
Deci bani pe axa 4 (si axa 3.2) vom avea abia in 2021.
http://2014-2020.adrbi.ro/axe/axa-prioritar%C4%83-4/
In doi ani este perfect. Oricum, studiul acestei oportunitati de transformare a E3 plus hotararile, avizele, licitatia si executia ar dura la fel de mult, deci cu atat mai mult sustin ca nu e nevoie de aceasta transformare. Pana atunci, ar fi bine sa renunte la intentia prevazuta in Hotararea 394/2016 in care s-a aprobat achizitia a 100 troleibuze neautonome si sa aprobe achizitia tot de autonome, chiar si 5km autonomie este suficienta dar absolut necesara la traficul din Bucuresti.
- Mihai2005
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Mihai2005
Există deja 61 care este exact ca și 336, doar că are un traseu puțin mai extins. (off-topic)
Valentin wrote:
un exemplu rapid ar fi 336 care ar putea fi transformata in linie de troleibuz + modernizata structura si mutata mai spre centrul bulevardului pentru a nu mai exista probleme.
Există deja 61 care este exact ca și 336, doar că are un traseu puțin mai extins. (off-topic)
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
Valentin
Cred ca nu m-am exprimat corect. Ce voiam sa spun e ca linia 336 are 90% din traseu dublat de reteaua de troleibuze a liniilor 61/62, deci de ce consumam carburant cand putem consuma 0 (+ emisii zero) pentru ~ 1,2 km de retea noua? Odata cu venirea noilor troleibuze, inlocuirea Ikarus-urilor vom avea o atractie mai mare spre troleibuze - evident ar trebui lucrat la retea pentru a nu se mai merge ca melcul la fiecare macaz si de a se muta linia mai spre centrul bulevardului pentru a se putea depasii masinile nesimtitilor de pe banda 1 (acum se poate depasi incet si greu -> timp irosit degeaba din cauza unor nesimtiti).
Cred ca nu m-am exprimat corect. Ce voiam sa spun e ca linia 336 are 90% din traseu dublat de reteaua de troleibuze a liniilor 61/62, deci de ce consumam carburant cand putem consuma 0 (+ emisii zero) pentru ~ 1,2 km de retea noua? Odata cu venirea noilor troleibuze, inlocuirea Ikarus-urilor vom avea o atractie mai mare spre troleibuze - evident ar trebui lucrat la retea pentru a nu se mai merge ca melcul la fiecare macaz si de a se muta linia mai spre centrul bulevardului pentru a se putea depasii masinile nesimtitilor de pe banda 1 (acum se poate depasi incet si greu -> timp irosit degeaba din cauza unor nesimtiti).
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei
ByOnu
336 este o ineptie... S-ar putea trage retea foarte usor pana la Apusului si aia e. Sa plimbi autobuze pe sub linia de contact pe +90% din traseu (o statie, atat) este stupid...
336 este o ineptie... S-ar putea trage retea foarte usor pana la Apusului si aia e. Sa plimbi autobuze pe sub linia de contact pe +90% din traseu (o statie, atat) este stupid...
📖 Pagination options