Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 280262 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Andrei98
Tara asta a functionat foarte mult timp pe principiul "Sa luam acum, mult si ieftin, chiar daca e prost" si vad ca in continuare unii sustin sa se continue asa. Si dupa cum incearca ei sa ocoleasca cerinta sa nu fie prototipuri sau serii mici nu demonstreaza altceva decat faptul ca continua traditia turcilor de sute de ani de a face bisnita si a tepui.
Tara asta a functionat foarte mult timp pe principiul "Sa luam acum, mult si ieftin, chiar daca e prost" si vad ca in continuare unii sustin sa se continue asa. Si dupa cum incearca ei sa ocoleasca cerinta sa nu fie prototipuri sau serii mici nu demonstreaza altceva decat faptul ca continua traditia turcilor de sute de ani de a face bisnita si a tepui.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Albert, nu ma refeream la discutiile de acum 2 zile, ma refeream la modul general, pentru ca rasfoind topicul am vazut aceasta schimbare in mesaje. Eu unul prefer sa raman consecvent, chiar si atunci cand gresesc ceva. Prefer sa-mi asum dupa aceea o greseala comisa.
Ma rog, nu schimbarea in sine conteaza acum, ci informatia transmisa atunci, pentru ca inca este de actualitate. Troleibuzul propus este un prototip/serie mica, deci neconform cu CS, iar licitatia trebuia automat anulata.
Albert, nu ma refeream la discutiile de acum 2 zile, ma refeream la modul general, pentru ca rasfoind topicul am vazut aceasta schimbare in mesaje. Eu unul prefer sa raman consecvent, chiar si atunci cand gresesc ceva. Prefer sa-mi asum dupa aceea o greseala comisa.
Ma rog, nu schimbarea in sine conteaza acum, ci informatia transmisa atunci, pentru ca inca este de actualitate. Troleibuzul propus este un prototip/serie mica, deci neconform cu CS, iar licitatia trebuia automat anulata.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Și încă trebuie să fie anulată. Mai sunt șanse.
Și încă trebuie să fie anulată. Mai sunt șanse.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
Dar după ce va fi anulata, trebuie refăcut caietul de sarcini pentru a putea participa : Solaris, Iveco și poate alți producători de prestigiu, și obligatoriu reluata.
Sper ca acest proces sa nu dureze mai mult de 5-6 luni.
Dar după ce va fi anulata, trebuie refăcut caietul de sarcini pentru a putea participa : Solaris, Iveco și poate alți producători de prestigiu, și obligatoriu reluata.
Sper ca acest proces sa nu dureze mai mult de 5-6 luni.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Iveco nu face troleibuze, doar tram-bus de 21m in parteneriat cu Skoda. Astra ar putea sa vina cu modelul AstraTown UrbanWay cu echipamente SAERP. Deși Solaris ramane singurul producător care face troleibuze vândute în toată Europa și a căror fiabilitate se cunoaște foarte bine... Dar noi aici vorbim vorbe. Cel mai probabil licitatia nu se va anula, iar dacă ar face una noua trebuie sa modifice condițiile și sa mărească bugetul...
Iveco nu face troleibuze, doar tram-bus de 21m in parteneriat cu Skoda. Astra ar putea sa vina cu modelul AstraTown UrbanWay cu echipamente SAERP. Deși Solaris ramane singurul producător care face troleibuze vândute în toată Europa și a căror fiabilitate se cunoaște foarte bine... Dar noi aici vorbim vorbe. Cel mai probabil licitatia nu se va anula, iar dacă ar face una noua trebuie sa modifice condițiile și sa mărească bugetul...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Acum de ce nu a participat Solaris? Ca asa erau doi ofertanti, iar Solaris putea sa conteste si poate in final se anula sau castiga Solaris.
Acum de ce nu a participat Solaris? Ca asa erau doi ofertanti, iar Solaris putea sa conteste si poate in final se anula sau castiga Solaris.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
...
Solaris wrote:
Solaris nu a participat datorita:
- caietului de sarcini exacerbat in ceea ce priveste conditiile de participare. Toate drepturile sunt ale achizitorului si toate obligatiile ale ofertantului. Filozofia Solaris este de a stabili parteneriate cu parteneri egali in drepturi si obligatii. Un exemplu de disproportionalitate: daca se intarzie livrarea unui troleibuz, se plateste o penalitate zilnica aplicata la valoarea intregului contract si nu la valoarea troleibuzului intarziat. Asta in mare poate fi undeva la 18.000 Euro/zi. Daca autoritatea intarzie plata unui lot livrat, plateste penalitati aplicate doar valorii intarziate.
- bugetul alocat este prea mic fata de ce se doreste a fi cuprins in pret. Se cer 8 ani de asistenta integrala cu revizii si consumabile incluse. Trebuie detasati tehnicieni permanent in locatiile troleibuzelor etc. Trebuie sa aveti in vedere ca la Cluj si la Baia Mare pretentiile erau mult mai mici
- un grafic de livrare care era greu de respectat si asumat in conditiile de mai sus
Trebuie avut in vedere ca aceste probleme le-au avut si alti producatori (inclusiv la tramvaie) si asa se face ca PMB s-a trezit doar cu un ofertant si acela nu dintre cei de referinta.
In masura in care licitatia va fi anulata si se va reorganiza si in conditiile in care caietul de sarcini va fi modificat in sensul de a putea stabili o relatie de parteneriat cu autoritatea, Solaris cu certitudine va participa.
...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Si problema este ca desi in caietul de sarcini se spune de o anumita serie/non prototip, aceasta nu exista in sectiunea II.2.5) Criterii de atribuire de pe SEAP, daca va uitati cu atentie, deci nu este teoretic criteriu eliminatoriu, care sa influenteze punctajul.
Si problema este ca desi in caietul de sarcini se spune de o anumita serie/non prototip, aceasta nu exista in sectiunea II.2.5) Criterii de atribuire de pe SEAP, daca va uitati cu atentie, deci nu este teoretic criteriu eliminatoriu, care sa influenteze punctajul.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
CiprianTRB
Deci teoretic se permit prototipuri?
Deci teoretic se permit prototipuri?
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Nu influentează punctajul final, dar cerintele din caietul de sarcini trebuie respectate...
Nu influentează punctajul final, dar cerintele din caietul de sarcini trebuie respectate...
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Chiar daca este offtopic, va voi explica aici de ce nu se poate compara Otokar (cunosc bine compania) cu Bozankaya.
Otokar este o companie de productie a autovehiculelor militare (sunt unii dintre putinii din lume care fac tancuri de gen5). Fac parte din grupul Koç, cel mai mare grup industrial din Turcia. Doar ca fapt divers, grupul deruleaza cam 18-20% din PIB-ul Turciei. Resursele lor sunt impresionante.
Divizia de autobuze/autocare este ca un hobby in comparatie cu productia militara. Un grup de o asemenea putere financiara poate suporta fara sa clipeasca cererea de disponibilitate ceruta de contractul cu PMB. Ei chiar daca vor trebui sa piarda bani in urma angajamentelor luate, o vor face.
Bozankaya este o fabrica in Turcia (modernizata ce-i drept cu un credit BERD de 40 mil euro) care la acest moment nu are mari comenzi si are nevoie ca de aer de lucru. Puterea sa financiara este limitata si stiu ca a fost cel putin un caz de licitatie unde nu au putut sa scoata garantia de participare.
Sper ca am reusit sa lamuresc de ce nu se pot compara.
Chiar daca este offtopic, va voi explica aici de ce nu se poate compara Otokar (cunosc bine compania) cu Bozankaya.
Otokar este o companie de productie a autovehiculelor militare (sunt unii dintre putinii din lume care fac tancuri de gen5). Fac parte din grupul Koç, cel mai mare grup industrial din Turcia. Doar ca fapt divers, grupul deruleaza cam 18-20% din PIB-ul Turciei. Resursele lor sunt impresionante.
Divizia de autobuze/autocare este ca un hobby in comparatie cu productia militara. Un grup de o asemenea putere financiara poate suporta fara sa clipeasca cererea de disponibilitate ceruta de contractul cu PMB. Ei chiar daca vor trebui sa piarda bani in urma angajamentelor luate, o vor face.
Bozankaya este o fabrica in Turcia (modernizata ce-i drept cu un credit BERD de 40 mil euro) care la acest moment nu are mari comenzi si are nevoie ca de aer de lucru. Puterea sa financiara este limitata si stiu ca a fost cel putin un caz de licitatie unde nu au putut sa scoata garantia de participare.
Sper ca am reusit sa lamuresc de ce nu se pot compara.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
andrei11
E bună intervenția ta și nu e off topic.
E bună intervenția ta și nu e off topic.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
orex
@Ciprian TRB
S-a trecut de etapa asta! Cei care trebuiau sa-si dea girul, recte ”ANAP” prin prisma controlului ex-ante, au considerat, din punctul lor de vedere, ca totul...e snur!
Suntem in faimoasa etapa ”evaluare financiara”.
Totusi, persita intrebarea unde circula troleele ”Bozankaya de 12 m, in lume, si, revin cu obstinatie, cum e definita ”seria mica” de colectivul PMB care face parte din comisia de atribuire?! Nu de alta dar, revin, la deschiderea ofertelor (documentatiei postata in SICAP de ofertant) trebuiau sa existe CERTITUDINI despre acestea! Altfel, nu se putea ca sa treaca de evaluarea tehnica!
PS
In procedurile de atribuire nu conteaza doar datele de ”catalog” ci si documentele oficiale puse la dispozitia AC pentru a lua decizii CONFORME. M-am confruntat cu situatii similare, cand, ofertantul a pus un ”chinez” sa se ”jure” ca optiunea solicitata e valida la produsul licitat. S-a dovedit ca-i o cacialma, drept pentru care s-a reziliat contractul si s-au perceput daune interese!
@Ciprian TRB
S-a trecut de etapa asta! Cei care trebuiau sa-si dea girul, recte ”ANAP” prin prisma controlului ex-ante, au considerat, din punctul lor de vedere, ca totul...e snur!
Suntem in faimoasa etapa ”evaluare financiara”.
Totusi, persita intrebarea unde circula troleele ”Bozankaya de 12 m, in lume, si, revin cu obstinatie, cum e definita ”seria mica” de colectivul PMB care face parte din comisia de atribuire?! Nu de alta dar, revin, la deschiderea ofertelor (documentatiei postata in SICAP de ofertant) trebuiau sa existe CERTITUDINI despre acestea! Altfel, nu se putea ca sa treaca de evaluarea tehnica!
PS
In procedurile de atribuire nu conteaza doar datele de ”catalog” ci si documentele oficiale puse la dispozitia AC pentru a lua decizii CONFORME. M-am confruntat cu situatii similare, cand, ofertantul a pus un ”chinez” sa se ”jure” ca optiunea solicitata e valida la produsul licitat. S-a dovedit ca-i o cacialma, drept pentru care s-a reziliat contractul si s-au perceput daune interese!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
@ Solaris - Foarte bune precizarile!
Pai aici e nelamurirea, cum definesc cei care au facut CSul seria mica/prototip. Daca ei considera per totalul unui constructor sau per model, ca daca ei considera ca si alea de 18/25m intra in aceeasi afacere inseamna ca nu e nimic in neregula.
@ Solaris - Foarte bune precizarile!
Pai aici e nelamurirea, cum definesc cei care au facut CSul seria mica/prototip. Daca ei considera per totalul unui constructor sau per model, ca daca ei considera ca si alea de 18/25m intra in aceeasi afacere inseamna ca nu e nimic in neregula.
📖 Pagination options