Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Irisbus Citelis

972 posts, 349169 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48  ... 70
 
 

📖 Pagination options
Re: Irisbus Citelis 1689

Soferii fac ce li se spune...

 


Re: Irisbus Citelis micutzu

Cate din ele au primit AC?Toate 100?

 


Re: Irisbus Citelis RATBCFR FaN

Toate au AC montat. Chiar și epavele descompuse de ani de zile 5317,5318,5375 și 5384 au.

 


Re: Irisbus Citelis barbuandrei

Inca nu merge instalatia la toate troleibuzele. La Bujoreni sunt N cazuri de surse stricate din cauza instalației de AC. Dupa o discuție cu acei ingineri de la Craiova ce au montat aceste surse, am inteles de ce sa strica foarte des. In momentul in care STB a cerut surse noi, mai puternice, nu au mentionat ca aerul de la sofer, este diferit fata de cel din salon. Asadar, in momentul in care ai pornite ambele instalatii, sursa se strica. In momentul de fata, s-au schimbat unele surse cu altele mai puternice, in timp ce altele asteapta, dar cu toate astea, sunt masini ce inca nu au instalația buna, cum este exemplu lui 5323, 5326, 5341, 5383, 5387, ele urmand a fi remediate pe parcurs.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Irisbus Citelis ADK

Ca fapt-divers, de când s-a început montarea instalațiilor AC în salon? tot ca fapt-divers, mor de oftică că la licitații de genul (surse pentru troleibuze) nu se specifică unele lucruri, mai ales cu AC-ul care e o suprasarcină... mașina iese în traseu după imobilizare, pică sursa și tot ei se miră de ce s-a stricat. Am comandat un radiator pentru o mașină mică și m-au întrebat dacă are AC sau nu, evident că spuneam eu dacă nu mă întrebau ei, mi l-au adus în următoarea zi și l-au montat băieți pricepuți iar mașina e bine mersi de 2 ani. Țin minte cât a stat 5227 pe dreapta, cred că mai bine de 3 ani pentru o sursă (chopper cum zic ei), iar 5243 a circulat cu noua sursă doar vreo... 2 zile (doar că Ikarusurile nu au aer condiționat, aici nu știu de unde a fost problema). Sunt puștani care știu mai bine și ca mine unele chestii despre mașina pe care lucrez, și apreciez vreau să spun că eu nu le am cu electronica dar îmi sunt utile unele chestii. Așa și aici, dacă cineva le spune mai bine ce se poate comanda și pe bună dreptate, nu vor să ia în seamă, dau comandă de piese care nu se potrivesc din bani publici și nu sunt bune de nimic, sau țin foarte puțin pentru niște sume imense. Sunt copii care într-adevăr se pricep să umble cu calculatorul, și s-ar putea face chiar și voluntariat pentru persoanele care știu să-și dea cu adevărat interesul pentru aceste mașini. La fel țin minte că un șofer a înlocuit la cap de linie butonul de la ”bus stop”, dar a inversat firele cu cele de la martor (+ și -) cu cele de la contact (butoanele de Ikarus având în general 4 pini, dar sunt și cu 2 sau chiar cu 5) și evident că a făcut scurt când a apăsat pe el. Mi-am dat seama de ce a făcut, și i-am zis să le inverseze că trebuia să se uite atent când a pus firele. Nu a vrut să mă asculte și a circulat toată ziua cu mașina așa, fără să aibă bus stop la semafor sau în coloane. Nu că DAC-urile ar fi avut, dar nici traficul nu era ca cel de astăzi.

 


Re: Irisbus Citelis bobby

ADK wrote:
Ca fapt-divers, de când s-a început montarea instalațiilor AC în salon?


Anul trecut (2018)

 


Re: Irisbus Citelis barbuandrei

@ADK, sursa si chopper-ul sunt 2 piese diferite. Sursa statica este ca sursa ta de la calculator, in timp ce chopper-ul este ca un "calculator" al masinii.

 


Re: Irisbus Citelis shoppy

Pe tine te-au intrebat de AC din cauza restrictiilor de spatiu pentru ca radiatorul vine langa condensator, nu din cauza performantelor.
La o sursa conteaza 3 chestii: intrarea, iesirea si puterea, care putere se obtine prin insumarea consumatorilor, ca printre acei consumatori exista si un AC sau orice altceva nu il intereseaza pe producator.
Sursa "statica" este o banala sursa CC la CC, cu intrarea pe 750V si eisirea probabil pe 48V, ea alimenteaza tot ce este in vehicul(serviciile auxiliare) mai putin motoarele de tractiune(MET-urile), in unele cazuri s-a pastrat sursa originala si s-a mai montat inca una pentru AC, in altele s-a inlocuit sursa originala cu alta mai puternica ce poate duce si AC-ul(sursa de calculator este mai multe surse de CA la diferite CC si tine toti cosumatorii, si forta si logica).
Chopper-ul este un echipament electronic de forta care genereaza alimentarea pentru MET-urile de CC, practi se ia tensiunea de alimentare continua 750VCC si se transforma in impulsuri (se "chopeaza") astfel incat sa se obtina cuplul de tractiune cerut de sofer(ca se fac niste calcule pe acolo ca sa se calculeze fill rate-ul necesar da, dar altfel nu este deloc ca un calculator).

 


Re: Irisbus Citelis Filip Rares

Cate dintre Irisbusuri au bare galbene?

 


Re: Irisbus Citelis Gabi23

Primele 10 (#5301-#5310).

 


Re: Irisbus Citelis 1689

Tinind cont ca au deja peste 10 ani, nu ar fi timpul sa treaca prin RK (desi, la cit au stat descompletate, probabil multe din ele au putini km rulati...). ?

 


Re: Irisbus Citelis barbuandrei

Sunt masini cu aproximativ 700.000 km, exemplu lui 5386, care a stat pe dreapta doar cateva luni in acesti 10 ani, iar altele cu 300-400.000 km, exemple fiind 5324, 5362, 5384 etc.
Din pacate, la aceste troleibuze nu este indicat kilometrajul real pe bord, majoritatea avand "999999" sau "000000".

 


Re: Irisbus Citelis Dragos31

De luni bune, 5344 circula cu hartie A4 "montata" in locul afisajelor... :popa:

5344 - Linia 69 - Bd. Mihail Kogalniceanu - 26 August 2019



 


Re: Irisbus Citelis barbuandrei

Titularii stiu sa pornească firma. E o procedura mai complicata, deoarece Thoreb-ul se stinge dupa 2 minute.

 


Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48  ... 70
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433246 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use