Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 280221 views
📖 Pagination options
- aztec
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
aztec
Ok..ne vand unele proaste, nu se asigura 95% si cam rau cu garantia..
Ce risca producatorul? Cat la suta din contract?
Ok..ne vand unele proaste, nu se asigura 95% si cam rau cu garantia..
Ce risca producatorul? Cat la suta din contract?
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
2247 de lei pe zi e foarte mult. Asta in condițiile in care un autobuz electric care are un defect mai mare nu se rapara chiar in câteva ore. Iar Bozankaya nu are o reputație foarte buna din punctul de vedere al fiabilității, au fost unele autobuze care au fost retrimise la Salzgitter și au stat luni de zile acolo.
E prototip clar și dacă nu e prototip oricum e serie mică. Ei au găsit un mod prin care au reusit sa treacă de aceasta cerința și au venit cu niște clarificări de genul: pe carcasa de 12m am vândut câteva sute de autobuze electrice. Nu fabricam troleibuze de 12m, dar facem troleibuze de 18m+, am mai vândut acest produs și avem experiența cu echipamentele lor. De aici rezulta ca, carcasa și componentele au mai fost utilizate de firma in trecut si nu se considera nici prototip, nici serie mică. Ei au zis ca doar armonizează cerintele cu ceea ce produc ei. Turci șmecheri...
2247 de lei pe zi e foarte mult. Asta in condițiile in care un autobuz electric care are un defect mai mare nu se rapara chiar in câteva ore. Iar Bozankaya nu are o reputație foarte buna din punctul de vedere al fiabilității, au fost unele autobuze care au fost retrimise la Salzgitter și au stat luni de zile acolo.
PTMZ wrote:
Păi bun, dar eu nu înțeleg o chestie: cu ce au venit? Bozankaya nu are troleibuze de 12m, deci nu văd cu ce ar putea veni în afară de un prototip. Și să nu-mi ziceți că au venit cu Sileo S12 cu echipamente de troleibuz, că tot prototip e această modificare!
E prototip clar și dacă nu e prototip oricum e serie mică. Ei au găsit un mod prin care au reusit sa treacă de aceasta cerința și au venit cu niște clarificări de genul: pe carcasa de 12m am vândut câteva sute de autobuze electrice. Nu fabricam troleibuze de 12m, dar facem troleibuze de 18m+, am mai vândut acest produs și avem experiența cu echipamentele lor. De aici rezulta ca, carcasa și componentele au mai fost utilizate de firma in trecut si nu se considera nici prototip, nici serie mică. Ei au zis ca doar armonizează cerintele cu ceea ce produc ei. Turci șmecheri...
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
GPS
Câteva poze, eventual câteva troleibuze diferite? Să ne facem și noi o idee.
punmeister wrote:
Da, din 2015.
Câteva poze, eventual câteva troleibuze diferite? Să ne facem și noi o idee.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Nu-i nimic, o sa se afle in presa de chestia asta cat de curand (daca nu afla ei, am eu personal grija, in nume propriu). Se pare ca nu ne lasam pana nu facem noi o mare CARPEALA romaneasca... si pe fonduri UE sau de care sunt
Cu toate astea, cum demonstreaza ei ca au mai avut fabricat troleibuz? Vin cu electricele deghizate in troleibuze, le pun o mantie, un joben si niste carti de joc la captatori sa le faca un truc alora din primarie sau dau un PESCHES ca sa se rezolve?!
Nu-i nimic, o sa se afle in presa de chestia asta cat de curand (daca nu afla ei, am eu personal grija, in nume propriu). Se pare ca nu ne lasam pana nu facem noi o mare CARPEALA romaneasca... si pe fonduri UE sau de care sunt
Cu toate astea, cum demonstreaza ei ca au mai avut fabricat troleibuz? Vin cu electricele deghizate in troleibuze, le pun o mantie, un joben si niste carti de joc la captatori sa le faca un truc alora din primarie sau dau un PESCHES ca sa se rezolve?!
Modificarea apartine lui Cristy
Conditie.PNG (71.87 KB; downloaded 1855 times)
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Pai cam așa e. Nu e nici prototip, nici serie mică, dar noi n-am mai fabricat niciodata așa ceva. Au reusit sa fenteze caietul de sarcini intr-un mod grosolan, ca altfel nu pot sa-i zic. E posibil sa vina cu carcasa veche de Sileo e-bus, au avut vânzări mai mari pe aia și cu cea noua e posibil sa nu se fi încadrat in condițiile de serie mică/prototip.
Astra nu s-a înscris la licitație cu modelul AstraTown-Urbanway tocmai din cauza acestei cerințe și tocmai au apărut acești turci cu troleibuze pe platforma de autobuze electrice și echipamentele de pe tram-bus-urile alea hidoase. Și inca o intrebare: cum este acest troleibuz omologat in UE dacă el nu exista???!
Pai cam așa e. Nu e nici prototip, nici serie mică, dar noi n-am mai fabricat niciodata așa ceva. Au reusit sa fenteze caietul de sarcini intr-un mod grosolan, ca altfel nu pot sa-i zic. E posibil sa vina cu carcasa veche de Sileo e-bus, au avut vânzări mai mari pe aia și cu cea noua e posibil sa nu se fi încadrat in condițiile de serie mică/prototip.
Astra nu s-a înscris la licitație cu modelul AstraTown-Urbanway tocmai din cauza acestei cerințe și tocmai au apărut acești turci cu troleibuze pe platforma de autobuze electrice și echipamentele de pe tram-bus-urile alea hidoase. Și inca o intrebare: cum este acest troleibuz omologat in UE dacă el nu exista???!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Chiar asa, cum e omologat, bine punctat. Un argument foarte bun pentru a demasca aceasta sarlatanie.
Chiar asa, cum e omologat, bine punctat. Un argument foarte bun pentru a demasca aceasta sarlatanie.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Astra cand a livrat in 2006 Irisbus Citelis nu era si ala prototip ? Ca Bucurestiul a fost primul client pentru aceste troleibuze, plus pentru primele troleibuze in CA 5399 si 5400.
In loc sa tipam ca vin astea in viitorul apropiat si ca in continuare avem aceeasi retea cu console, incrucisari si macazuri infecte si obsolete din anii 50, facem aici tambalau ca livreaza Bozankaya pentru prima data de 12 metri? Damn.
Daca acestea vor avea probleme mari, problema lor, sa dea faliment daca nu vor fi in stare sa livreze un produs cum trebuie. APTS de exemplu a dat faliment datorita problemelor mari pe care le-au avut autobuzele bi-articulate Phileas la Istanbul.
https://www.volkskrant.nl/economie/geav ... p~b7ac7494
Astra cand a livrat in 2006 Irisbus Citelis nu era si ala prototip ? Ca Bucurestiul a fost primul client pentru aceste troleibuze, plus pentru primele troleibuze in CA 5399 si 5400.
In loc sa tipam ca vin astea in viitorul apropiat si ca in continuare avem aceeasi retea cu console, incrucisari si macazuri infecte si obsolete din anii 50, facem aici tambalau ca livreaza Bozankaya pentru prima data de 12 metri? Damn.
iWKad22.jpg (89.7 KB; downloaded 1872 times)
Daca acestea vor avea probleme mari, problema lor, sa dea faliment daca nu vor fi in stare sa livreze un produs cum trebuie. APTS de exemplu a dat faliment datorita problemelor mari pe care le-au avut autobuzele bi-articulate Phileas la Istanbul.
https://www.volkskrant.nl/economie/geav ... p~b7ac7494
- GPS
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
GPS
În primul rând, atunci era alt CS, acum e altul. E greu de înțeles? Nu cred.
În al doilea rând, văd că e ușor să evităm întrebări care nu ne plac și să ne eschivăm. Poate dacă ai găsi niște argumente stabile, nu am mai fi împotriva acestor troleibuze. Momentan văd doar gargară.
În primul rând, atunci era alt CS, acum e altul. E greu de înțeles? Nu cred.
În al doilea rând, văd că e ușor să evităm întrebări care nu ne plac și să ne eschivăm. Poate dacă ai găsi niște argumente stabile, nu am mai fi împotriva acestor troleibuze. Momentan văd doar gargară.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
@punmeister, am mai multe lucruri de clarificat:
1. rețeaua oricum s-ar fi facut, indiferent de cine ar fi câștigat/ s-ar fi înscris. Nu e un bonus pentru faptul ca a câștigat Bozankaya.
2. nu țipăm deloc, efectiv e o cerința care din punctul meu de vedere și al altor colegi de aici nu s-a respectat. E ca și cum s-ar cere in CS troleibuze de 18m și ei aduc de 12. Noi ar trebui sa fim multumiți ca totusi se aduce ceva nou, nu?
3. cum a zis și GPS, in 2006 era alt caiet de sarcini. Dacă nu era aceasta cerința poate s-ar fi înscris și alții, de exemplu Astra cu UrbanWay. Nu înțeleg cum vine asta, ca producător te inscri la licitație si îți asumi ca nu ai prototipuri/serii mici, dar tu nu ai mai facut niciodata așa ceva și ai un avantaj pentru ca ai facut troleibuze de 18m+. Fără supărare, dar aici suna a dedicatie. Ii scoatem pe alții care nu îndeplinesc aceasta cerința, dar ne înscriem doar noi cu toate ca nici noi nu îndeplinim aceasta condiție, nu? Suntem băieți deștepți.
Dacă nu ne intereseaza aceasta cerința, atunci nu era mai bine dacă nu o mai puneam de la început?
4. Pana sa dea ei faliment, noi ne chinuim cu ele, firește, prin garanția asigurata de ei, dar tot ne chinuim. Și dacă aceste troleibuze se dovedesc a nu fi bune noi pierdem finanțarea și mai pierdem și timp/resurse ca sa facem alta licitație. Frumos, nu?
Vreau sa fac și niște precizări. Nu consider Bozankaya vinovat pentru nimic, singurul vinovat este PMB care nu este in stare sa facă un caiet de sarcini așa cum trebuie sau sa acorde un buget corespunzător astfel încât sa avem vehicule de top și fabricate in UE, așa cum ar trebui intr-o mare capitala europeană. Pe lângă asta, nu știe (sau nu vrea) sa facă nici evaluarea tehnica ca la carte.
De asemenea, as prefera sa nu aud nici faptul ca sunt bune, chiar dacă sunt turcisme, măcar au aer condiționat. Oameni buni, sunt banii noștri, chiar dacă din fonduri nerambursabile, și nu mi se pare normal sa ne mulțumim cu orice se cumpara. Trebuie sa primim un produs cât mai bun de banii aceștia.
@punmeister, am mai multe lucruri de clarificat:
1. rețeaua oricum s-ar fi facut, indiferent de cine ar fi câștigat/ s-ar fi înscris. Nu e un bonus pentru faptul ca a câștigat Bozankaya.
2. nu țipăm deloc, efectiv e o cerința care din punctul meu de vedere și al altor colegi de aici nu s-a respectat. E ca și cum s-ar cere in CS troleibuze de 18m și ei aduc de 12. Noi ar trebui sa fim multumiți ca totusi se aduce ceva nou, nu?
3. cum a zis și GPS, in 2006 era alt caiet de sarcini. Dacă nu era aceasta cerința poate s-ar fi înscris și alții, de exemplu Astra cu UrbanWay. Nu înțeleg cum vine asta, ca producător te inscri la licitație si îți asumi ca nu ai prototipuri/serii mici, dar tu nu ai mai facut niciodata așa ceva și ai un avantaj pentru ca ai facut troleibuze de 18m+. Fără supărare, dar aici suna a dedicatie. Ii scoatem pe alții care nu îndeplinesc aceasta cerința, dar ne înscriem doar noi cu toate ca nici noi nu îndeplinim aceasta condiție, nu? Suntem băieți deștepți.
Dacă nu ne intereseaza aceasta cerința, atunci nu era mai bine dacă nu o mai puneam de la început?
4. Pana sa dea ei faliment, noi ne chinuim cu ele, firește, prin garanția asigurata de ei, dar tot ne chinuim. Și dacă aceste troleibuze se dovedesc a nu fi bune noi pierdem finanțarea și mai pierdem și timp/resurse ca sa facem alta licitație. Frumos, nu?
Vreau sa fac și niște precizări. Nu consider Bozankaya vinovat pentru nimic, singurul vinovat este PMB care nu este in stare sa facă un caiet de sarcini așa cum trebuie sau sa acorde un buget corespunzător astfel încât sa avem vehicule de top și fabricate in UE, așa cum ar trebui intr-o mare capitala europeană. Pe lângă asta, nu știe (sau nu vrea) sa facă nici evaluarea tehnica ca la carte.
De asemenea, as prefera sa nu aud nici faptul ca sunt bune, chiar dacă sunt turcisme, măcar au aer condiționat. Oameni buni, sunt banii noștri, chiar dacă din fonduri nerambursabile, și nu mi se pare normal sa ne mulțumim cu orice se cumpara. Trebuie sa primim un produs cât mai bun de banii aceștia.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
punmeister
Daca nu faceau ca la carte evaluarea tehnica ANAP-ul i-ar fi tras de urechi, lucru care s-a intamplat recent la licitatia pentru 100 de tramvaie noi. Asta este si motivul pentru care au prelungit data limita pentru evaluarea tehnica pana pe 15 decembrie.
https://www.economica.net/tramvaie-turc ... 72358.html
Daca nu faceau ca la carte evaluarea tehnica ANAP-ul i-ar fi tras de urechi, lucru care s-a intamplat recent la licitatia pentru 100 de tramvaie noi. Asta este si motivul pentru care au prelungit data limita pentru evaluarea tehnica pana pe 15 decembrie.
Bogdan Puşcaş, preşedintele ANAP, a explicat că instituţia pe care o conduce a emis “patru avize conform condiţionate” pentru faza evaluării propunerilor tehnice. Avizul conform condiţionat se emite atunci când se constată că NU sunt îndeplinite condiţiile cu privire la aspectele de calitate şi/sau de regularitate. Dacă ar fi fost îndeplinite aceste condiţii, ANAP ar fi emis aviz conform necondiţionat.
https://www.economica.net/tramvaie-turc ... 72358.html
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Nu înțeleg unde mai încape tocmeală. Am citit caietul de sarcini sau ne prefacem? Scrie acolo negru pe alb că nu se admit prototipuri sau serii mici? Asta cu ”dacă vor fi proaste, atunci etc.” este irelevant. Haideți să nu ne mai facem că ne uităm la încrucișările vechi și să vorbim serios.
Nu înțeleg unde mai încape tocmeală. Am citit caietul de sarcini sau ne prefacem? Scrie acolo negru pe alb că nu se admit prototipuri sau serii mici? Asta cu ”dacă vor fi proaste, atunci etc.” este irelevant. Haideți să nu ne mai facem că ne uităm la încrucișările vechi și să vorbim serios.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Albert
Nu vreau sa insinuez nimic, dar nici cu ANAP nu îmi e rusine. Cine mai știe cine lucrează și pe acolo. Ca in tot sistemul bugetar de altfel, oameni care n-au nicio treaba cu eficienta, profesionalismul sau onestitatea.
Nu vreau sa insinuez nimic, dar nici cu ANAP nu îmi e rusine. Cine mai știe cine lucrează și pe acolo. Ca in tot sistemul bugetar de altfel, oameni care n-au nicio treaba cu eficienta, profesionalismul sau onestitatea.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Da, tipam pentru ca ne-am saturat sa avem vehicule noi la Sfantul Asteapta, iar cand in sfarsit se iveste ocazia sa avem si noi ceva mai actual si de Doamne ajuta, ne alegem cu ultimele improvizatii turcesti din cauza ca au gasit ei "portite". Nu, asa ceva nu e admisibil intr-o capitala europeana! Cand iei ceva nou, iei un produs de calitate care sa te tina cel putin 20 de ani (mai ales pe bani europeni!) si nu faci improvizatii doar ca se poate. Mie nu-mi plac astfel de compromisuri, mai ales cand sunt pe banii mei! Probabil ca si altora, dar nu sunt la fel de vocali ca mine. Iar cu reteaua, aia sa ne fie ultima grija, firele se pot schimba din mers (cum au facut pentru 66) si nu costa o avere asa cum e in cazul vehiculelor. Mai mult, calatorul nu o sa iti comenteze ca merge cu 10 kmh la macaz (btw el asta crede ca e normal!), o sa iti comenteze ca ramane troleul defect pe drum.
Bun, au probleme, dau faliment si scapa altii de tzepe similare. Ghici ce, tu nu scapi de belea, pentru ca ramai cu improvizatiile cu care o sa te chinui sa le tii in exploatare, ca doar nu, ai dat bani pe ele, iar mentenanta nu mai are cine sa-ti faca pentru ca firma producatoare a dat faliment. Surpriza! Ce te faci atunci? Si daca imi zici ca poti sa ii dai in judecata pentru inselaciune, iti dau scris ca nu o sa mai prinzi pe nimeni sa tragi la raspundere, astia o sa fuga ca potarnichile.
In final, ca sa fie clar pentru toata lumea, nu ma impotrivesc ideii de a avea vehicule noi. Nici vorba de asa ceva, nu sunt sabotor. Stiti bine cat de mult sustin achizitia de parc nou indiferent de firma, dar in momentul in care se fac scheme din astea de o complexitate uluitoare, nu pot sa accept una ca asta!
punmeister wrote:
In loc sa tipam ca vin astea in viitorul apropiat si ca in continuare avem aceeasi retea cu console, incrucisari si macazuri infecte si obsolete din anii 50, facem aici tambalau ca livreaza Bozankaya pentru prima data de 12 metri? Damn.
Da, tipam pentru ca ne-am saturat sa avem vehicule noi la Sfantul Asteapta, iar cand in sfarsit se iveste ocazia sa avem si noi ceva mai actual si de Doamne ajuta, ne alegem cu ultimele improvizatii turcesti din cauza ca au gasit ei "portite". Nu, asa ceva nu e admisibil intr-o capitala europeana! Cand iei ceva nou, iei un produs de calitate care sa te tina cel putin 20 de ani (mai ales pe bani europeni!) si nu faci improvizatii doar ca se poate. Mie nu-mi plac astfel de compromisuri, mai ales cand sunt pe banii mei! Probabil ca si altora, dar nu sunt la fel de vocali ca mine. Iar cu reteaua, aia sa ne fie ultima grija, firele se pot schimba din mers (cum au facut pentru 66) si nu costa o avere asa cum e in cazul vehiculelor. Mai mult, calatorul nu o sa iti comenteze ca merge cu 10 kmh la macaz (btw el asta crede ca e normal!), o sa iti comenteze ca ramane troleul defect pe drum.
punmeister wrote:
Daca acestea vor avea probleme mari, problema lor, sa dea faliment daca nu vor fi in stare sa livreze un produs cum trebuie. APTS de exemplu a dat faliment datorita problemelor mari pe care le-au avut autobuzele bi-articulate Phileas la Istanbul.
Bun, au probleme, dau faliment si scapa altii de tzepe similare. Ghici ce, tu nu scapi de belea, pentru ca ramai cu improvizatiile cu care o sa te chinui sa le tii in exploatare, ca doar nu, ai dat bani pe ele, iar mentenanta nu mai are cine sa-ti faca pentru ca firma producatoare a dat faliment. Surpriza! Ce te faci atunci? Si daca imi zici ca poti sa ii dai in judecata pentru inselaciune, iti dau scris ca nu o sa mai prinzi pe nimeni sa tragi la raspundere, astia o sa fuga ca potarnichile.
In final, ca sa fie clar pentru toata lumea, nu ma impotrivesc ideii de a avea vehicule noi. Nici vorba de asa ceva, nu sunt sabotor. Stiti bine cat de mult sustin achizitia de parc nou indiferent de firma, dar in momentul in care se fac scheme din astea de o complexitate uluitoare, nu pot sa accept una ca asta!
📖 Pagination options