Topic: Siguranța rutieră
680 posts, 224981 views
📖 Pagination options
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Cristi N
Sa postez "recolta" de azi dupa un drum Ploiesti - Bucuresti. Trebuie sa spun ca a fost o exceptie, de obicei am parte de maxim un berbec/drum, azi am batut recordul.
Intrarea pe A3 din Centura de Vest Ploiesti, parca e ceva ciudat acolo in fata.
Da, chiar e.
Doamna era cam derutata, dadea de zor din mana.
Berbecul nr. 2, de data asta la nodul Potigrafu/Gherghita. Cred ca voia de fapt sa mearga spre Ploiesti drept urmare dadea cu spatele pe banda de accelerare.
Si in ultim poza la iesirea de urgenta dinspre Gruiu era efectiv un sir continuu de masini care intrau spre Bucuresti.
Mersi Andrei de atentionare, am rezolvat. Initial postasem la benzinari si am dat copy paste la mesajul de acolo, ce nu observasem e ca dincolo mai apareau niste dimensiuni in codul de inserare al imaginilor, cod care nu e recunoscut aici.
Sa postez "recolta" de azi dupa un drum Ploiesti - Bucuresti. Trebuie sa spun ca a fost o exceptie, de obicei am parte de maxim un berbec/drum, azi am batut recordul.
Intrarea pe A3 din Centura de Vest Ploiesti, parca e ceva ciudat acolo in fata.
Da, chiar e.
Doamna era cam derutata, dadea de zor din mana.
Berbecul nr. 2, de data asta la nodul Potigrafu/Gherghita. Cred ca voia de fapt sa mearga spre Ploiesti drept urmare dadea cu spatele pe banda de accelerare.
Si in ultim poza la iesirea de urgenta dinspre Gruiu era efectiv un sir continuu de masini care intrau spre Bucuresti.
Mersi Andrei de atentionare, am rezolvat. Initial postasem la benzinari si am dat copy paste la mesajul de acolo, ce nu observasem e ca dincolo mai apareau niste dimensiuni in codul de inserare al imaginilor, cod care nu e recunoscut aici.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Proiect inedit la Galați. Cum sunt atenționați pietonii atunci când trec strada
Click pe imagine pentru video:
“Lasă telefonul!”, “Uită-te în stânga!”, “Ia-ți copilul de mână!” Sunt mesaje menite să atragă atenția pietonilor, care ar trebui să conștientizeze pericolul la care se expun atunci când traversează fără să se asigure.
Asemenea texte apar pe treceri de pietoni din Galați. Voluntarii care s-au ocupat de acest proiect speră ca astfel să scadă numărul accidentelor care au loc pe zebră.
Reporter: “Bună ziua. Aţi văzut mesajele astea scrise pe trecerea de pietoni? ”
Pieton: “N-am băgat de seamă”.
Reporter: Aţi traversat vorbind la telefon, doamnă!”
Acest obicei al pietonilor poate duce la tragedii, atrag atenţia autorităţile.
Paul Iona Voicu, voluntar “Prieteni pentru Galaţi”: “Nu este doar răspunderea şoferilor participarea la trafic. Pietonii trebuie să fie conştienţi că se pun singuri în pericol şi trebuie să conştientizeze că sunt momente când trebuie să fie atenţi.”
În speranţa că oamenii vor conştientiza pericolul la care se expun dacă traversează strada fără să se asigure, voluntarii unei organizaţii din Galaţi au pus mesaje pe trecerile de pietoni de pe unul dintre cele mai circulate bulevarde din oraş.
Pieton: “Cred că erau necesare astfel de mesaje.”
Andrei Alexandrov, voluntar “Prieteni pentru Galaţi”: “Foarte multă lume ne-a felicitat, inclusiv două echipaje de poliţie.”
Pentru a pune în practică ideea, voluntarii au avut nevoie de un aviz din partea unei comisii din cadrul primăriei.
Gabriela Costin, purtător de cuvânt IPJ Galaţi: “De la începutul anului, până în prezent, în municipiul Galaţi au fost înregistrate 20 de accidente rutiere petrecute pe trecerile de pietoni, opt dintre acestea fiind acidente rutiere grave.”
Principalele cauze care au dus la producerea acestor accidente au fost traversarea neregulamentară, neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi neacordarea de proritate pietonilor.
Proiect inedit la Galați. Cum sunt atenționați pietonii atunci când trec strada
Click pe imagine pentru video:
“Lasă telefonul!”, “Uită-te în stânga!”, “Ia-ți copilul de mână!” Sunt mesaje menite să atragă atenția pietonilor, care ar trebui să conștientizeze pericolul la care se expun atunci când traversează fără să se asigure.
Asemenea texte apar pe treceri de pietoni din Galați. Voluntarii care s-au ocupat de acest proiect speră ca astfel să scadă numărul accidentelor care au loc pe zebră.
Reporter: “Bună ziua. Aţi văzut mesajele astea scrise pe trecerea de pietoni? ”
Pieton: “N-am băgat de seamă”.
Reporter: Aţi traversat vorbind la telefon, doamnă!”
Acest obicei al pietonilor poate duce la tragedii, atrag atenţia autorităţile.
Paul Iona Voicu, voluntar “Prieteni pentru Galaţi”: “Nu este doar răspunderea şoferilor participarea la trafic. Pietonii trebuie să fie conştienţi că se pun singuri în pericol şi trebuie să conştientizeze că sunt momente când trebuie să fie atenţi.”
În speranţa că oamenii vor conştientiza pericolul la care se expun dacă traversează strada fără să se asigure, voluntarii unei organizaţii din Galaţi au pus mesaje pe trecerile de pietoni de pe unul dintre cele mai circulate bulevarde din oraş.
Pieton: “Cred că erau necesare astfel de mesaje.”
Andrei Alexandrov, voluntar “Prieteni pentru Galaţi”: “Foarte multă lume ne-a felicitat, inclusiv două echipaje de poliţie.”
Pentru a pune în practică ideea, voluntarii au avut nevoie de un aviz din partea unei comisii din cadrul primăriei.
Gabriela Costin, purtător de cuvânt IPJ Galaţi: “De la începutul anului, până în prezent, în municipiul Galaţi au fost înregistrate 20 de accidente rutiere petrecute pe trecerile de pietoni, opt dintre acestea fiind acidente rutiere grave.”
Principalele cauze care au dus la producerea acestor accidente au fost traversarea neregulamentară, neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi neacordarea de proritate pietonilor.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
cris_m
Apropo, am si eu o curiozitate, ca m-am certat acum cateva ore cu un asa-zis biciclist. Se da una bucata intersectie in cruce, omul vine dintr-o directie de pe strada si vrea sa faca stanga pe strada perpendiculara. Cum face aceasta manevra legal? Taie toate benzile de pe banda 1 de unde mergea si se incadreaza pe banda a 3-a a bulevardului de pe care vine, banda de stanga pentru masini? Sau merge pe banda 1 pana la trecerea de pietoni, traverseaza bulevardul de pe care vine si apoi traverseaza tot pe trecere pe bulevardul pe care vrea sa-si continue drumul, pentru a merge pe carosabil pe sensul potrivit?
Apropo, am si eu o curiozitate, ca m-am certat acum cateva ore cu un asa-zis biciclist. Se da una bucata intersectie in cruce, omul vine dintr-o directie de pe strada si vrea sa faca stanga pe strada perpendiculara. Cum face aceasta manevra legal? Taie toate benzile de pe banda 1 de unde mergea si se incadreaza pe banda a 3-a a bulevardului de pe care vine, banda de stanga pentru masini? Sau merge pe banda 1 pana la trecerea de pietoni, traverseaza bulevardul de pe care vine si apoi traverseaza tot pe trecere pe bulevardul pe care vrea sa-si continue drumul, pentru a merge pe carosabil pe sensul potrivit?
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Cristi N
Daca nu exista benzi de biciclete atunci ar trebui sa se incadreze din timp pe banda corespunzatoare virajului la stanga si sa faca virajul odata cu masinile. In varianta cu trecerile de pietoni ala nu mai e biciclist, devine pieton cand traverseaza. Avantajul ar fi ca e mai sigur dar pe de alta parte nu e cea mai comoda varianta si nu cred ca prea multi biciclisti procedeaza asa.
Daca nu exista benzi de biciclete atunci ar trebui sa se incadreze din timp pe banda corespunzatoare virajului la stanga si sa faca virajul odata cu masinile. In varianta cu trecerile de pietoni ala nu mai e biciclist, devine pieton cand traverseaza. Avantajul ar fi ca e mai sigur dar pe de alta parte nu e cea mai comoda varianta si nu cred ca prea multi biciclisti procedeaza asa.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Bicicleta este vehicul și circulă ca un vehicul (pe drumurile pe care îi este permis să circule). Deci pentru virajul la stînga se asigură, semnalizează, se încadrează pe banda de stînga și execută virajul la stînga ca orice vehicul.
Dacă vrea să fie pieton, se dă jos de pe bicicletă, circulă pe trotuar pe lîngă bicicletă iar la intersecție traversează pe la trecerea de pietoni.
Bicicleta este vehicul și circulă ca un vehicul (pe drumurile pe care îi este permis să circule). Deci pentru virajul la stînga se asigură, semnalizează, se încadrează pe banda de stînga și execută virajul la stînga ca orice vehicul.
Dacă vrea să fie pieton, se dă jos de pe bicicletă, circulă pe trotuar pe lîngă bicicletă iar la intersecție traversează pe la trecerea de pietoni.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Experiment Ştirile ProTV: cum ajung bicicliştii victime sigure în traficul din România
Click pe imagine pentru video:
Într-o ţară ca România, cu drumuri proaste şi pline de maşini, bicicliştii şi pietonii sunt victime sigure. Suntem pe primul loc în Europa la numărul celor care au murit în accidente cu biciclete.
Potrivit Eurostat, 10 biciclişti la fiecare milion de locuitori şi-au pierdut viaţa la noi, de trei ori mai mulţi faţă de media europeană.
Una dintre principalele cauze ale accidentelor este lipsa pistelor pentru biciclete - ceea ce îi impinge pe biciclişti pe şosea printre maşini, în trafic. Ca să vedem exact care sunt cele mai periculoase situaţii care pot apărea în trafic între şoferi şi biciclişti, am făcut un experiment într-un poligon.
Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “O situaţie frecventă este că sunt la semafor, vreau să fac dreapta, aştept să se pună lumina verde, mă asigur în prealabil dar nu văd foarte mult în spate, mai am şi altă maşină, între timp când să plec de pe loc, trece biciclistul care merge înainte, nu ţine cont că eu virez la dreapta.”
Este cazul clasic de accident cu bicicleta iar vina este de multe ori împărţită. Întotdeauna însă biciclistul este cel care are de suferit.
Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “O altă situaţie este că mergi pe partea dreaptă, normal, liniştit, cu o viteză normală şi la un moment dat biciclistul din faţă face stânga fără niciun motiv şi se duce nicăieri dar te surprinde pentru că nu semnalizează”.
Un alt accident des întâlnit, care face multe victime, este cel cu o maşină oprită pe marginea drumului.
Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “Dintr-un oarecare motiv oprim, când oprim, mai ales dacă e să coboare pasagerul din dreapta, pasagerul din dreapta e mai neatent şi pur şi simplu deschide portiera şi trece biciclistul care pur şi simplu se opreşte în portieră.”
Războiul dintre şoferi şi biciclişti
Neatenţia conduce de multe la ori la tragedii. Dacă adăugăm şi lipsa infrastructurii atunci avem explicaţia cifrelor care ne plasează pe primul loc în rândul europenilor. 10 biciclişti la milionul de locuitori şi-au pierdut viaţa în România în 2017, potrivit Eurostat, în timp ce media europeană este de 4. În Luxemburg sau Cipru, niciunul. Cifrele se menţin ridicate. Potrivit Poliţiei Române, în primele 7 luni ale acestui an, în întreaga ţară au fost 556 de accidente cu biciclete în care 93 de oameni şi-au pierdut viaţa iar 469 au fost răniţi.
Radu Mititean, preşedintele Asociaţiei de Cicloturism: „Există şi un sentiment de nesiguranţă, dar există şi agresivitate din partea unor şoferi care nu acordă prioritate, care trec razant pe lângă biciclişti şi este şi un deficit de infrastructură”
Nici pietonii nu o duc mai bine în România. 37 de pietoni la milionul de locuitori au murit, tot în 2017, în accidente rutiere, ceea ce ne plasează tot pe primul loc în Europa.
Câtă vreme nici şoferii şi nici bicicliştii nu sunt dispuşi să-şi arate respect pe şosea, războiul tacit dintre ei va continua să facă victime. Însă principalele arme în acest război ar fi educaţia rutieră şi conştientizarea pericolelor la care se expun toţi participanţii la trafic. În plus, biciclişti, nu uitaţi să purtaţi întotdeauna casca şi haine care să vă facă vizbili în trafic.
Experiment Ştirile ProTV: cum ajung bicicliştii victime sigure în traficul din România
Click pe imagine pentru video:
Într-o ţară ca România, cu drumuri proaste şi pline de maşini, bicicliştii şi pietonii sunt victime sigure. Suntem pe primul loc în Europa la numărul celor care au murit în accidente cu biciclete.
Potrivit Eurostat, 10 biciclişti la fiecare milion de locuitori şi-au pierdut viaţa la noi, de trei ori mai mulţi faţă de media europeană.
Una dintre principalele cauze ale accidentelor este lipsa pistelor pentru biciclete - ceea ce îi impinge pe biciclişti pe şosea printre maşini, în trafic. Ca să vedem exact care sunt cele mai periculoase situaţii care pot apărea în trafic între şoferi şi biciclişti, am făcut un experiment într-un poligon.
Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “O situaţie frecventă este că sunt la semafor, vreau să fac dreapta, aştept să se pună lumina verde, mă asigur în prealabil dar nu văd foarte mult în spate, mai am şi altă maşină, între timp când să plec de pe loc, trece biciclistul care merge înainte, nu ţine cont că eu virez la dreapta.”
Este cazul clasic de accident cu bicicleta iar vina este de multe ori împărţită. Întotdeauna însă biciclistul este cel care are de suferit.
Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “O altă situaţie este că mergi pe partea dreaptă, normal, liniştit, cu o viteză normală şi la un moment dat biciclistul din faţă face stânga fără niciun motiv şi se duce nicăieri dar te surprinde pentru că nu semnalizează”.
Un alt accident des întâlnit, care face multe victime, este cel cu o maşină oprită pe marginea drumului.
Titi Aur, pilot raliu şi instructor condus defensiv: “Dintr-un oarecare motiv oprim, când oprim, mai ales dacă e să coboare pasagerul din dreapta, pasagerul din dreapta e mai neatent şi pur şi simplu deschide portiera şi trece biciclistul care pur şi simplu se opreşte în portieră.”
Războiul dintre şoferi şi biciclişti
Neatenţia conduce de multe la ori la tragedii. Dacă adăugăm şi lipsa infrastructurii atunci avem explicaţia cifrelor care ne plasează pe primul loc în rândul europenilor. 10 biciclişti la milionul de locuitori şi-au pierdut viaţa în România în 2017, potrivit Eurostat, în timp ce media europeană este de 4. În Luxemburg sau Cipru, niciunul. Cifrele se menţin ridicate. Potrivit Poliţiei Române, în primele 7 luni ale acestui an, în întreaga ţară au fost 556 de accidente cu biciclete în care 93 de oameni şi-au pierdut viaţa iar 469 au fost răniţi.
Radu Mititean, preşedintele Asociaţiei de Cicloturism: „Există şi un sentiment de nesiguranţă, dar există şi agresivitate din partea unor şoferi care nu acordă prioritate, care trec razant pe lângă biciclişti şi este şi un deficit de infrastructură”
Nici pietonii nu o duc mai bine în România. 37 de pietoni la milionul de locuitori au murit, tot în 2017, în accidente rutiere, ceea ce ne plasează tot pe primul loc în Europa.
Câtă vreme nici şoferii şi nici bicicliştii nu sunt dispuşi să-şi arate respect pe şosea, războiul tacit dintre ei va continua să facă victime. Însă principalele arme în acest război ar fi educaţia rutieră şi conştientizarea pericolelor la care se expun toţi participanţii la trafic. În plus, biciclişti, nu uitaţi să purtaţi întotdeauna casca şi haine care să vă facă vizbili în trafic.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Cristi N
Mi se pare ca filmarea asta e reprezentativa pentru traficul din Romania: https://www.facebook.com/dragos.mariciuc.39/videos/473510533492471/
Mi se pare ca filmarea asta e reprezentativa pentru traficul din Romania: https://www.facebook.com/dragos.mariciuc.39/videos/473510533492471/
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Tot mai multe camere video pe maşini. Cum pot fi folosite imaginile la proces sau CASCO
Click pe imagine pentru video:
Din cauza traficului intens, dar mai ales periculos, tot mai mulți români își cumpără camere video pentru maşină. Vânzările au crescut substanțial în ultimii ani, potrivit magazinelor de retail.
Avocații și firmele de asigurări susțin că imaginile pot fi folosite și în instanță, atunci când șoferii vor să-și dovedească nevinovăția. România se află constant în topul țărilor europene cu cele mai multe accidente auto soldate cu victime.
O astfel de cameră de supraveghere video costă între 250 și 1.200 lei. Prețurile diferă în funcție de specificațiile tehnice. Cele mai scumpe modele au GPS încorporat, sisteme de asistență la parcare și părăsirea benzii și WiFi.
COSMIN DOBRANIȘ, REPREZENTATUL UNEI COMPANII PRODUCTOARE DE CAMERE: „Românii cumpără astfel de dispozitive din mai multe motive. Pentru simplu fapt că ar putea speria alți șoferi indisciplinați în trafic. Este foarte util să vii cu filmări atât la poliţie, cât şi la compania de asigurări. Unii o folosesc şi pentru a filma diverse evenimente cu familia, cu prietenii.”
Utilizarea în număr tot mai mare a camerelor video amplasate pe bord a generat însă o serie de probleme pentru Autoritatea Națională de Protecție a datelor cu caracter personal, însă acum există și soft-uri care permit acoperirea numerelor de înmatriculare.
Se vând tot mai multe camere auto pentru maşini
Potrivit celui mai mare retailer online din România, în anul 2017 au fost vândute 44.000 de astfel de camere video, iar în 2018 - 53.000. În timp ce anul acesta se estimează că vânzările vor ajunge la peste 65.000.
CLAUDIU RĂDEANU, AVOCAT: „Înregistrările video pot fi utilizate în instanţă. De exemplu, în cazul în care se săvârşeşte o contravenţie, iar tu, conducător auto, ai fost suprins de către poliţie depăşind viteza, tu poţi să aduci ca probă înregistrarea video, care poate fi expertizată, dar poate fi utilizată atât pe latură civilă, cât şi pe latură penală.”
În alte țări europene șoferi primesc și reduceri substanțiale la asigurările auto dacă au astfel de camere amplasate pe bord. În România, nu deocamdată.
MARIUS CONSTANTINESCU, BROKER ASIGURĂRI: „În schimb dacă am fost înregistrat greşit, dacă mi s-a stabilit vinovăţia pe numele meu, pot să probez asta în instanţă cu o cameră de înregistrare. Pot să dovedesc nevinovăţia mea, chiar şi intenţia şoferului vinovat. Asta pentru că intenţia nu se despăgubeşte nici pe o poliţă RCA nici pe o poliţă CASCO.”
Potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în România sunt înregistrate 6 milioane de autoturisme.
Tot mai multe camere video pe maşini. Cum pot fi folosite imaginile la proces sau CASCO
Click pe imagine pentru video:
Din cauza traficului intens, dar mai ales periculos, tot mai mulți români își cumpără camere video pentru maşină. Vânzările au crescut substanțial în ultimii ani, potrivit magazinelor de retail.
Avocații și firmele de asigurări susțin că imaginile pot fi folosite și în instanță, atunci când șoferii vor să-și dovedească nevinovăția. România se află constant în topul țărilor europene cu cele mai multe accidente auto soldate cu victime.
O astfel de cameră de supraveghere video costă între 250 și 1.200 lei. Prețurile diferă în funcție de specificațiile tehnice. Cele mai scumpe modele au GPS încorporat, sisteme de asistență la parcare și părăsirea benzii și WiFi.
COSMIN DOBRANIȘ, REPREZENTATUL UNEI COMPANII PRODUCTOARE DE CAMERE: „Românii cumpără astfel de dispozitive din mai multe motive. Pentru simplu fapt că ar putea speria alți șoferi indisciplinați în trafic. Este foarte util să vii cu filmări atât la poliţie, cât şi la compania de asigurări. Unii o folosesc şi pentru a filma diverse evenimente cu familia, cu prietenii.”
Utilizarea în număr tot mai mare a camerelor video amplasate pe bord a generat însă o serie de probleme pentru Autoritatea Națională de Protecție a datelor cu caracter personal, însă acum există și soft-uri care permit acoperirea numerelor de înmatriculare.
Se vând tot mai multe camere auto pentru maşini
Potrivit celui mai mare retailer online din România, în anul 2017 au fost vândute 44.000 de astfel de camere video, iar în 2018 - 53.000. În timp ce anul acesta se estimează că vânzările vor ajunge la peste 65.000.
CLAUDIU RĂDEANU, AVOCAT: „Înregistrările video pot fi utilizate în instanţă. De exemplu, în cazul în care se săvârşeşte o contravenţie, iar tu, conducător auto, ai fost suprins de către poliţie depăşind viteza, tu poţi să aduci ca probă înregistrarea video, care poate fi expertizată, dar poate fi utilizată atât pe latură civilă, cât şi pe latură penală.”
În alte țări europene șoferi primesc și reduceri substanțiale la asigurările auto dacă au astfel de camere amplasate pe bord. În România, nu deocamdată.
MARIUS CONSTANTINESCU, BROKER ASIGURĂRI: „În schimb dacă am fost înregistrat greşit, dacă mi s-a stabilit vinovăţia pe numele meu, pot să probez asta în instanţă cu o cameră de înregistrare. Pot să dovedesc nevinovăţia mea, chiar şi intenţia şoferului vinovat. Asta pentru că intenţia nu se despăgubeşte nici pe o poliţă RCA nici pe o poliţă CASCO.”
Potrivit Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în România sunt înregistrate 6 milioane de autoturisme.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Metodele prin care poliţia îi prinde pe şoferii care stau cu mâna pe telefon
Click pe imagine pentru video:
La mai bine de o săptămână, de când a intrat în vigoare legea care a dublat amenzile pentru cei care nu se dezlipesc de telefon nici la volan, poliţiştii fac un prim bilanţ.
Doar în Bucureşti au dat peste 250 de amenzi, iar 8 şoferi au rămas fără permis. Controalele sunt în continuare intense, iar cei mai de temut sunt agenţii pe motociclete, care se strecoară pe lângă maşini fără să fie observaţi.
În timp ce maşinile sunt în mers, motociclistul le depăşeşte uşor şi verifică din priviri fiecare şofer în parte. La ora prânzului, pe Bulevardul Unirii, în mai puţin de două minute a găsit un prim vinovat.
Este metoda cea mai usora pentru poliţiştii, care trebuie neapărat să suprinda şoferul greşind în timp ce este în mişcare. Reuşesc însă să dea amenzi şi poliţiştii aflaţi pe loc.
De la intrarea legii în vigoare, în Capitala au rămas fără permis opt şoferi, din această cauză. Pe lângă faptul că au fost prinşi că atingeau telefonul, cea mai frecventă greşeală depistat de poliţişti a fost neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers.”
Sunt greşeli care merg mână-n mână. Cum şoferul este cu privirea în telefon nu mai are cum să se asigure atunci când trece de pe o bandă pe alta. Mare atenţie, nu doar telefonul vă poate aduce probleme la volan, ci şi tabletele, ceasurile inteligente sau dispozitivele GPS.
Metodele prin care poliţia îi prinde pe şoferii care stau cu mâna pe telefon
Click pe imagine pentru video:
La mai bine de o săptămână, de când a intrat în vigoare legea care a dublat amenzile pentru cei care nu se dezlipesc de telefon nici la volan, poliţiştii fac un prim bilanţ.
Doar în Bucureşti au dat peste 250 de amenzi, iar 8 şoferi au rămas fără permis. Controalele sunt în continuare intense, iar cei mai de temut sunt agenţii pe motociclete, care se strecoară pe lângă maşini fără să fie observaţi.
În timp ce maşinile sunt în mers, motociclistul le depăşeşte uşor şi verifică din priviri fiecare şofer în parte. La ora prânzului, pe Bulevardul Unirii, în mai puţin de două minute a găsit un prim vinovat.
Este metoda cea mai usora pentru poliţiştii, care trebuie neapărat să suprinda şoferul greşind în timp ce este în mişcare. Reuşesc însă să dea amenzi şi poliţiştii aflaţi pe loc.
De la intrarea legii în vigoare, în Capitala au rămas fără permis opt şoferi, din această cauză. Pe lângă faptul că au fost prinşi că atingeau telefonul, cea mai frecventă greşeală depistat de poliţişti a fost neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers.”
Sunt greşeli care merg mână-n mână. Cum şoferul este cu privirea în telefon nu mai are cum să se asigure atunci când trece de pe o bandă pe alta. Mare atenţie, nu doar telefonul vă poate aduce probleme la volan, ci şi tabletele, ceasurile inteligente sau dispozitivele GPS.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum funcționează gardurile cu role care vor fi montate pe şosele
Click pe imagine pentru video:
Pe drumurile naționale vor fi instalate noi garduri de protecție pentru siguranța șoferilor, spun specialiștii.
Sunt prevăzute unele cu role care absorb din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil fără prea mari stricăciuni.
Deocamdată, proiectul este un pilot, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a montat noile sisteme pe două drumuri din apropierea Bucureștiului.
Primul parapet cu role speciale a apărut pe un pod la ieşirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti.
Este vorba despre DN7, unde gardul de protecţie se montează pe 500 de metri. Restul de până la 1000 de metri se instalează pe DN2, în imediata apropiere a localităţii Coșereni.
Zonele au fost alese din cauza numărului mare de accidente produse acolo. Gardurile de protecţie cedau uneori la impact iar şoferii erau în pericol.
Parapetele preiau energia unui accident și o dispersează cu ajutorul rolelor. Mașina nu rămâne blocată, nu iese de pe carosabil, ci este redirecționată pe calea de rulare. Sunt evitate astfel accidente grave.
De altfel, testele de impact arată cum au reacţionat autoturismele care au intrat în viteză în acest tip de parapet.
Sistemul poate rezista chiar şi atunci când în el intră un autobuz ori un TIR de 13 tone.
Rolele din cauciuc şi plastic sunt produse în Coreea de Sud şi au o garanţie de 3 ani, dacă nu sunt distruse în urma unor accidente grave.
Kilometrul instalat în România în urma unei licitaţii a costat peste 800.000 de euro.
Flavius Paval, şeful Direcţiei Siguranţă a CirculațieI: “Noi urmărim cât mai multe inovaţii tehnice şi încercăm să le implementăm. Preţul este mai mare pentru că este un proiect pilot.”
Preţul ar putea scădea, spun reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, dacă va fi comandată o cantitate mai mare. Analiza proiectului pilot va dura 1 an şi abia după aceea va fi luată o decizie.
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum funcționează gardurile cu role care vor fi montate pe şosele
Click pe imagine pentru video:
Pe drumurile naționale vor fi instalate noi garduri de protecție pentru siguranța șoferilor, spun specialiștii.
Sunt prevăzute unele cu role care absorb din șocul unui accident și ajută mașina să revină pe carosabil fără prea mari stricăciuni.
Deocamdată, proiectul este un pilot, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a montat noile sisteme pe două drumuri din apropierea Bucureștiului.
Primul parapet cu role speciale a apărut pe un pod la ieşirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti.
Este vorba despre DN7, unde gardul de protecţie se montează pe 500 de metri. Restul de până la 1000 de metri se instalează pe DN2, în imediata apropiere a localităţii Coșereni.
Zonele au fost alese din cauza numărului mare de accidente produse acolo. Gardurile de protecţie cedau uneori la impact iar şoferii erau în pericol.
Parapetele preiau energia unui accident și o dispersează cu ajutorul rolelor. Mașina nu rămâne blocată, nu iese de pe carosabil, ci este redirecționată pe calea de rulare. Sunt evitate astfel accidente grave.
De altfel, testele de impact arată cum au reacţionat autoturismele care au intrat în viteză în acest tip de parapet.
Sistemul poate rezista chiar şi atunci când în el intră un autobuz ori un TIR de 13 tone.
Rolele din cauciuc şi plastic sunt produse în Coreea de Sud şi au o garanţie de 3 ani, dacă nu sunt distruse în urma unor accidente grave.
Kilometrul instalat în România în urma unei licitaţii a costat peste 800.000 de euro.
Flavius Paval, şeful Direcţiei Siguranţă a CirculațieI: “Noi urmărim cât mai multe inovaţii tehnice şi încercăm să le implementăm. Preţul este mai mare pentru că este un proiect pilot.”
Preţul ar putea scădea, spun reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, dacă va fi comandată o cantitate mai mare. Analiza proiectului pilot va dura 1 an şi abia după aceea va fi luată o decizie.
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
Florinds
Doua hibe vad:
1. Pot sa trimita masina pe contrasens si sa fie un carambol cu mai multe victime decat unul care iese in decor. Vorbim de sensurile nedespartite, la autostrazi/drumuri express evident ca e mai bine, dar la cate avem...
2. Chiar am terminat cu marcajele, cu indicatoarele, repararea gropilor etc. ca sa ne apucam de asa ceva?...
Doua hibe vad:
1. Pot sa trimita masina pe contrasens si sa fie un carambol cu mai multe victime decat unul care iese in decor. Vorbim de sensurile nedespartite, la autostrazi/drumuri express evident ca e mai bine, dar la cate avem...
2. Chiar am terminat cu marcajele, cu indicatoarele, repararea gropilor etc. ca sa ne apucam de asa ceva?...
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
cris_m
Cu 1 total de acord si mie mi se pare la fel... Ramane de vazut daca se confirma aceasta ipoteza. Sper insa sa ma insel.
Si cu 2 partial de acord, nu numai infrastructura contribuie la accidente, ci cel mai mult soferii indisciplinati si inconstienti. Vezi doar cate accidente sunt produse de depasiri periculoase, adormiri la volan, neadpatarea vitezei la conditiile de drum...
Cu 1 total de acord si mie mi se pare la fel... Ramane de vazut daca se confirma aceasta ipoteza. Sper insa sa ma insel.
Si cu 2 partial de acord, nu numai infrastructura contribuie la accidente, ci cel mai mult soferii indisciplinati si inconstienti. Vezi doar cate accidente sunt produse de depasiri periculoase, adormiri la volan, neadpatarea vitezei la conditiile de drum...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
misterr
Dotările care vor fi obligatorii pentru mașinile noi. Costă, dar pot salva mii de vieţi
Click pe imagine pentru video:
Frânare de urgență, avertizare la depășirea vitezei legale sau detector de somnolență.
Sunt doar câteva dintre dotările pe care mașinile noi care vor fi vândute în Uniunea Europeană vor fi obligate să le aibă.
Normele au fost impuse de Comisia Europeană care vrea astfel să reducă numărul accidentelor rutiere. România este fruntașă la acest capitol, cu 95 de decese la un milion de locuitori.
Toate mașinile noi vor fi echipate obligatoriu cu aproape 30 de sisteme de siguranță, potrivit normelor stabilite de Comisia Europeană. Vorbim despre sisteme care avertizează șoferul atunci când depășește limita de viteză, detectează dacă acesta este obosit, ori s-a urcat băut la volan, frânează automat pentru a evita impactul cu o altă mașină sau un pieton și nu numai.
Mașinile vor trebui să aibă patru caracteristici de bază. Una dintre ele este sistemul de monitorizare al presiunii în pneuri. Se accesează din computerul de bord și apare pe display. Acesta îți spune dacă presiunea în anvelope este la nivelul minim de siguranță, astfel încât viața să nu-ți fie pusă în pericol. Mașinile vor fi obligate să aibă și senzori de menținere a benzii de circulație. De exemplu, la peste 70 de km/h, dacă schimbi banda de mers și nu semnalizezi, volanul tremură și se vede cum se rotește singur înapoi pe direcția inițială.
Constantin Lungu, consilier vânzări: „Pe parte de sistem de frânare de urgență, există un radar în față, care măsoară distanța până la mașina din față, iar în momentul în care mașina din față frânează de urgență, mașina va sesiza și va frâna în mod automat. Șansele de a avea accident vor fi reduse. Sistemul automat de reglare a vitezei menține distanța față de mașina din față.”
Bogdan Balanișcu, reprezentant service auto: „Mai este vorba de un sistem în care șoferul trebuie să dea un test de alcoolemie când se urcă la volan și încă unul ce se referă la gradul de oboseală sau atenție.”
Conform Comisiei Europene, din iulie 2022, toate modelele noi de autoturisme care vor fi introduse pe piața europeană, sunt obligate să aibă aceste caracteristici de siguranță avansată.
România este pe primul loc în Uniunea Europeană la numărul de decese în accidente rutiere. Avem 95 de morți la un milion de locuitori, potrivit datelor Comisie Europene. Noile reguli sunt menite să reducă accidentele.
Oana Baciu, Asociația Națională a Victimelor și Prevenirea Accidentelor Rutiere: „Numărul accidentelor crește alarmant de la an la an. Orice regulă care aduce siguranță este binevenită și noi avem nevoie de asta.”
Dotări similare există și în prezent, însă fiecare sistem în plus crește prețul mașinii.
Șofer: „Mașina aceasta are toate sistemele și sunt mulțumit. Chiar mă simt mai liniștit.”
Șofer: „Ar fi un aspect extrem de important. S-ar reduce numărul accidentelor și dacă avem un GPS în mașină tot ne avertizează și cred că e cel mai bine.”
Comisia Europeană estimează că aceste reguli vor reduce cu 30% numărul accidentelor rutiere, în primii 15 ani de la implementare.
Dotările care vor fi obligatorii pentru mașinile noi. Costă, dar pot salva mii de vieţi
Click pe imagine pentru video:
Frânare de urgență, avertizare la depășirea vitezei legale sau detector de somnolență.
Sunt doar câteva dintre dotările pe care mașinile noi care vor fi vândute în Uniunea Europeană vor fi obligate să le aibă.
Normele au fost impuse de Comisia Europeană care vrea astfel să reducă numărul accidentelor rutiere. România este fruntașă la acest capitol, cu 95 de decese la un milion de locuitori.
Toate mașinile noi vor fi echipate obligatoriu cu aproape 30 de sisteme de siguranță, potrivit normelor stabilite de Comisia Europeană. Vorbim despre sisteme care avertizează șoferul atunci când depășește limita de viteză, detectează dacă acesta este obosit, ori s-a urcat băut la volan, frânează automat pentru a evita impactul cu o altă mașină sau un pieton și nu numai.
Mașinile vor trebui să aibă patru caracteristici de bază. Una dintre ele este sistemul de monitorizare al presiunii în pneuri. Se accesează din computerul de bord și apare pe display. Acesta îți spune dacă presiunea în anvelope este la nivelul minim de siguranță, astfel încât viața să nu-ți fie pusă în pericol. Mașinile vor fi obligate să aibă și senzori de menținere a benzii de circulație. De exemplu, la peste 70 de km/h, dacă schimbi banda de mers și nu semnalizezi, volanul tremură și se vede cum se rotește singur înapoi pe direcția inițială.
Constantin Lungu, consilier vânzări: „Pe parte de sistem de frânare de urgență, există un radar în față, care măsoară distanța până la mașina din față, iar în momentul în care mașina din față frânează de urgență, mașina va sesiza și va frâna în mod automat. Șansele de a avea accident vor fi reduse. Sistemul automat de reglare a vitezei menține distanța față de mașina din față.”
Bogdan Balanișcu, reprezentant service auto: „Mai este vorba de un sistem în care șoferul trebuie să dea un test de alcoolemie când se urcă la volan și încă unul ce se referă la gradul de oboseală sau atenție.”
Conform Comisiei Europene, din iulie 2022, toate modelele noi de autoturisme care vor fi introduse pe piața europeană, sunt obligate să aibă aceste caracteristici de siguranță avansată.
România este pe primul loc în Uniunea Europeană la numărul de decese în accidente rutiere. Avem 95 de morți la un milion de locuitori, potrivit datelor Comisie Europene. Noile reguli sunt menite să reducă accidentele.
Oana Baciu, Asociația Națională a Victimelor și Prevenirea Accidentelor Rutiere: „Numărul accidentelor crește alarmant de la an la an. Orice regulă care aduce siguranță este binevenită și noi avem nevoie de asta.”
Dotări similare există și în prezent, însă fiecare sistem în plus crește prețul mașinii.
Șofer: „Mașina aceasta are toate sistemele și sunt mulțumit. Chiar mă simt mai liniștit.”
Șofer: „Ar fi un aspect extrem de important. S-ar reduce numărul accidentelor și dacă avem un GPS în mașină tot ne avertizează și cred că e cel mai bine.”
Comisia Europeană estimează că aceste reguli vor reduce cu 30% numărul accidentelor rutiere, în primii 15 ani de la implementare.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Siguranta rutiera
andrei11
Să te ții nene de buzunare și la cumpărare și la întreținere și când se defectează...
Să te ții nene de buzunare și la cumpărare și la întreținere și când se defectează...
📖 Pagination options