Topic: Repartizarea tramvaielor
2139 posts, 551243 views
📖 Pagination options
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
ionescu63
Ma gandeam la CH-PPC prin redistribuiri de la Depoul Alexandria pe masura ce acesta primeste varianta CA si BucurLF.
Dominatrix wrote:
.......ionescu63 wrote:Cred ca acest lucru e foarte putin probabil. Seria CH-PPC s-a incheiat. Urmeaza vagoanele in CA.
Abia dupa modernizarea Dep. B.N. cred ca vom avea definitiv numai tramvaie de un tip pe 41 (CH-PPC).
Ma gandeam la CH-PPC prin redistribuiri de la Depoul Alexandria pe masura ce acesta primeste varianta CA si BucurLF.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
O alta problema cu cvasi-uniformizarea parcului pe linii este ca indirect acest lucru intra in contradictie cu normele europene in domeniu. Concret, se cere ca 25% din parcul circulant de pe fiecare linie sa fie dotat cu facilitati pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor. Despre restul de 75% nu se spune nimic. RATB are in prezent numai 51 de astfel de vagoane (46 CH-PPC, 4 V3A-93 si 1 Bucur LF, nu am mai socotit si vagonul 3004 ca nu are rost), deci evident prevederea nu poate fi respectata.
Dar nici macar nu se incearca acest lucru, preferandu-se in schimb "concentrarea" acestor vagoane pe 2 linii importante si pe restul mai scapa cate un vagon. In alte tari europene, chiar unele foste socialiste, in programele de circulatie afisate in statii si pe site-ul companiei de transport sunt indicate clar orarul curselor "low-floor", orar care e resepectat pe cat posibil.
In schimb la noi se pune accent pe tot felul de idei aberante cu "imaginea regiei" si a orasului. Aici evident nu e numai vina RATB'ului, ca doar am vazut ca lui Dr. Oetker are fantasme erotice cu tramvaie noi pe la Basarab si are oroare de Tatre desi in 2 ani si jumatate la primarie nu a miscat un deget pentru inlocuirea lor cu altele noi, sau macar modernizarea lor adevarata, cum se face prin alte parti.
Deci parerea mea e ca ar trebui fortata nota pe tema asta, poate baga cineva de sus normele europene la cap, si se renunta la falsele probleme de imagine, care sunt numai in mintea lor, desi culmea ei nu folosesc transportul public decat in fata presei cand mai inaugureaza ceva.
O alta problema cu cvasi-uniformizarea parcului pe linii este ca indirect acest lucru intra in contradictie cu normele europene in domeniu. Concret, se cere ca 25% din parcul circulant de pe fiecare linie sa fie dotat cu facilitati pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor. Despre restul de 75% nu se spune nimic. RATB are in prezent numai 51 de astfel de vagoane (46 CH-PPC, 4 V3A-93 si 1 Bucur LF, nu am mai socotit si vagonul 3004 ca nu are rost), deci evident prevederea nu poate fi respectata.
Dar nici macar nu se incearca acest lucru, preferandu-se in schimb "concentrarea" acestor vagoane pe 2 linii importante si pe restul mai scapa cate un vagon. In alte tari europene, chiar unele foste socialiste, in programele de circulatie afisate in statii si pe site-ul companiei de transport sunt indicate clar orarul curselor "low-floor", orar care e resepectat pe cat posibil.
In schimb la noi se pune accent pe tot felul de idei aberante cu "imaginea regiei" si a orasului. Aici evident nu e numai vina RATB'ului, ca doar am vazut ca lui Dr. Oetker are fantasme erotice cu tramvaie noi pe la Basarab si are oroare de Tatre desi in 2 ani si jumatate la primarie nu a miscat un deget pentru inlocuirea lor cu altele noi, sau macar modernizarea lor adevarata, cum se face prin alte parti.
Deci parerea mea e ca ar trebui fortata nota pe tema asta, poate baga cineva de sus normele europene la cap, si se renunta la falsele probleme de imagine, care sunt numai in mintea lor, desi culmea ei nu folosesc transportul public decat in fata presei cand mai inaugureaza ceva.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
GAC
Oroarea lui Oprescu de tatre poate fi in mica proportie justificata, avand in vedere ca ele arata destul de rau vopsite in alb cu dunga galbena, arata foarte monoton, naspa. Nici V3A-urile vopsite similar nu arata mai bine. Deci cred cu tarie ca problema aspectului tramvaielor se poate rezolva foarte simplu si relativ ieftin, la vopsitorie. Bineinteles, de acest proces mai bine s-ar ocupa niste specialisti, cum ar fi studentii-absolventii de la arte plastice care merg in somaj. Astfel s-ar rezolva problema, mai mult, din urateniile de tramvaie, ar putea sa renasca opere de arta, care sa incante privirea. Ce-i drept, eu cred ca botul rotunjit de tatra e mai reusit din punct de vedere artistic decat botul de V3A, care e colturos. Prin urmare, daca designul de tatra ar fi exploatat corespunzator din punct de vedere artistic, ar avea potential artistic chiar mai mare decat BucurLF, si astfel tatrele ar deveni vedetele RATB-ului.
Oroarea lui Oprescu de tatre poate fi in mica proportie justificata, avand in vedere ca ele arata destul de rau vopsite in alb cu dunga galbena, arata foarte monoton, naspa. Nici V3A-urile vopsite similar nu arata mai bine. Deci cred cu tarie ca problema aspectului tramvaielor se poate rezolva foarte simplu si relativ ieftin, la vopsitorie. Bineinteles, de acest proces mai bine s-ar ocupa niste specialisti, cum ar fi studentii-absolventii de la arte plastice care merg in somaj. Astfel s-ar rezolva problema, mai mult, din urateniile de tramvaie, ar putea sa renasca opere de arta, care sa incante privirea. Ce-i drept, eu cred ca botul rotunjit de tatra e mai reusit din punct de vedere artistic decat botul de V3A, care e colturos. Prin urmare, daca designul de tatra ar fi exploatat corespunzator din punct de vedere artistic, ar avea potential artistic chiar mai mare decat BucurLF, si astfel tatrele ar deveni vedetele RATB-ului.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Tom
Cred ca mai bine ar fi ca RATB sa dea drumul la arta urbana pe tramvaiele vechi, pe care nu vrea sa le mai faca sa arate frumos. Ar fi mai bine sa faca un concurs pentru vopsirea Tatrelor in stilul GraffITB
Poate vom vedea si o noua sigla RATB pe vagoanele Tatra.
Cred ca mai bine ar fi ca RATB sa dea drumul la arta urbana pe tramvaiele vechi, pe care nu vrea sa le mai faca sa arate frumos. Ar fi mai bine sa faca un concurs pentru vopsirea Tatrelor in stilul GraffITB
Poate vom vedea si o noua sigla RATB pe vagoanele Tatra.
ratb_2.gif (3.6 KB; downloaded 2625 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dr2005
NU, NU S-A SUPLIMENTAT 47. Noi nu merităm transport, lucru spus oarecum elegant de cienav care se semnează ca ,,Şef Serviciu Relaţii cu Publicul", aceeaşi persoană care ne îndrumă să mergem în Berceni cu 173, că e legătură directă.
NU, NU S-A SUPLIMENTAT 47. Noi nu merităm transport, lucru spus oarecum elegant de cienav care se semnează ca ,,Şef Serviciu Relaţii cu Publicul", aceeaşi persoană care ne îndrumă să mergem în Berceni cu 173, că e legătură directă.
- Axel
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Axel
Linia 47 este o linie care vine din 25 in 25 de minute si mereu cand vad tramvaiele liniei 47 in statia Drumul Sarii le vad goale deci in concluzie o suplimentare de vagoane in linia 47 ar fi pentru oamenii strazii.
Pentru legatura cu Ghencea de la intersectia Calea 13 Septembrie cu Sos.Progresului puteti folosi liniile 122,385 si 41 acces la Ghencea daca vatmanul/vatmanita efectueaza statii pe acces.
lucianho wrote:
Stie cineva daca s-a suplimentat linia 47 ramand singura in zona Ghencea -13 Septembrie odata cu scoaterea lui 11?Daca nu e asa cei de la RATB nu au vazut ca atunci cand a circulat 11-le aceasta linie era solicitata?Automat ramane tot acelasi public calator care a circulat cu 11-le numai ca acum nu-l mai au.Trebuie sa se asigure si pentru cei care tranziteaza aceea zona o linie decenta?....
Linia 47 este o linie care vine din 25 in 25 de minute si mereu cand vad tramvaiele liniei 47 in statia Drumul Sarii le vad goale deci in concluzie o suplimentare de vagoane in linia 47 ar fi pentru oamenii strazii.
Pentru legatura cu Ghencea de la intersectia Calea 13 Septembrie cu Sos.Progresului puteti folosi liniile 122,385 si 41 acces la Ghencea daca vatmanul/vatmanita efectueaza statii pe acces.
- Axel
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Axel
Am o idee cu o linie de tramvai pentru Ghencea.
Daca am avea vreo 10 tramvaie in plus am putea crea linia de tramvai exemplu 6(Piata Unirii - Ghencea) pe traseul
Bd.Regina Maria - Strada 11 Iunie - Autogara Filaret - Sos.Progresului - Calea 13 Septembrie - Bd.Ghencea - Ghencea.
Pe acest traseu ar merge maxim 5 tramvaie.
Am spus doar o idee atat.
Am o idee cu o linie de tramvai pentru Ghencea.
Daca am avea vreo 10 tramvaie in plus am putea crea linia de tramvai exemplu 6(Piata Unirii - Ghencea) pe traseul
Bd.Regina Maria - Strada 11 Iunie - Autogara Filaret - Sos.Progresului - Calea 13 Septembrie - Bd.Ghencea - Ghencea.
Pe acest traseu ar merge maxim 5 tramvaie.
Am spus doar o idee atat.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
Traseul indicat de tine a existat temporar in 2003, si se numea 33. Avea 60 de minute pe o cursa completa, pe linie nemodernizata si neseparata de trafic (ma refer la linia de pe Bd. Ghencea). Astazi probabil ca durata unei curse ar putea fi mai mica, cu putin efort. Linia 33 nu s-a pastrat, fiindca nu a vrut RATB'ul, desi era foarte utila. Idem cu toate traseele temporare care au ajuns in Ghencea din 2002 pana astazi. Foarte curios ca numai traseele temporare au fost folositoare calatorilor din aceasta zona.
Traseul indicat de tine a existat temporar in 2003, si se numea 33. Avea 60 de minute pe o cursa completa, pe linie nemodernizata si neseparata de trafic (ma refer la linia de pe Bd. Ghencea). Astazi probabil ca durata unei curse ar putea fi mai mica, cu putin efort. Linia 33 nu s-a pastrat, fiindca nu a vrut RATB'ul, desi era foarte utila. Idem cu toate traseele temporare care au ajuns in Ghencea din 2002 pana astazi. Foarte curios ca numai traseele temporare au fost folositoare calatorilor din aceasta zona.
- Axel
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Axel
O idee mai buna ar fi vechea linie 2 care mergea de la Depoul Alexandria pana in 16 Februarie in prezent linia 2 ar putea merge intre Depoul Alexandria si Ghencea.
Dominatrix wrote:
Traseul indicat de tine a existat temporar in 2003, si se numea 33. Avea 60 de minute pe o cursa completa, pe linie nemodernizata si neseparata de trafic (ma refer la linia de pe Bd. Ghencea). Astazi probabil ca durata unei curse ar putea fi mai mica, cu putin efort. Linia 33 nu s-a pastrat, fiindca nu a vrut RATB'ul, desi era foarte utila. Idem cu toate traseele temporare care au ajuns in Ghencea din 2002 pana astazi. Foarte curios ca numai traseele temporare au fost folositoare calatorilor din aceasta zona.
O idee mai buna ar fi vechea linie 2 care mergea de la Depoul Alexandria pana in 16 Februarie in prezent linia 2 ar putea merge intre Depoul Alexandria si Ghencea.
- Leo
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Leo
Sau alta idee ar fi modificarea lui 25 (sau 8...) ca la intersectia intre Progresului si 13 Septembrie sa o ia spre Ghencea cum a mai fost inainte. Oricum 25 si 8 de cand se intalnesc la Trafic Greu au acelasi traseu si intervalele de timp bune, deci n-ar afecta pe nimeni.
Nicu wrote:Dominatrix wrote:
Traseul indicat de tine a existat temporar in 2003, si se numea 33. Avea 60 de minute pe o cursa completa, pe linie nemodernizata si neseparata de trafic (ma refer la linia de pe Bd. Ghencea). Astazi probabil ca durata unei curse ar putea fi mai mica, cu putin efort. Linia 33 nu s-a pastrat, fiindca nu a vrut RATB'ul, desi era foarte utila. Idem cu toate traseele temporare care au ajuns in Ghencea din 2002 pana astazi. Foarte curios ca numai traseele temporare au fost folositoare calatorilor din aceasta zona.
O idee mai buna ar fi vechea linie 2 care mergea de la Depoul Alexandria pana in 16 Februarie in prezent linia 2 ar putea merge intre Depoul Alexandria si Ghencea.
Sau alta idee ar fi modificarea lui 25 (sau 8...) ca la intersectia intre Progresului si 13 Septembrie sa o ia spre Ghencea cum a mai fost inainte. Oricum 25 si 8 de cand se intalnesc la Trafic Greu au acelasi traseu si intervalele de timp bune, deci n-ar afecta pe nimeni.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
Leo wrote:Ba ar afecta, si chiar bine de tot, fiindca ar ramane 25 singur pe toata lungimea Bd. Timisoara (pe 47 nu l-am pus la socoteala, ca nu suntem masochisti).
Sau alta idee ar fi modificarea lui 25 (sau 8...) ca la intersectia intre Progresului si 13 Septembrie sa o ia spre Ghencea cum a mai fost inainte. Oricum 25 si 8 de cand se intalnesc la Trafic Greu au acelasi traseu si intervalele de timp bune, deci n-ar afecta pe nimeni.
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
ionescu63
25 ar putea sa o ia spre Ghencea (dinspre Giurgiului) dupa ce s-ar introduce 12 si 35 cu intoarcere la Gara Basarab.
Sau 27 sa fie directionat spre Ghencea.
25 ar putea sa o ia spre Ghencea (dinspre Giurgiului) dupa ce s-ar introduce 12 si 35 cu intoarcere la Gara Basarab.
Sau 27 sa fie directionat spre Ghencea.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
Dominatrix
Problema "fundamentala" e aceeasi: de unde tramvaie pentru toate propunerile astea?
Evident ca 25 e o varianta mult mai buna decat 12 si 35 la Basarab, sau mai rau la Parvan (pentru 35) unde linia aia se termina ca elefantul fara coada, dar ca orice lucru bun, si linia 25 va disparea.
De 27 s-a spus deja ca nu va fi dus in Ghencea, fiindca ar afecta calatorii care circula pana la Piata Unirii, parca asa a zis Dr2005. Evident, ca prea putini merg cu 27 intre Unirii si Budapesta, mai ales la orele de varf, cand ai toate sansele sa ajungi mai repede pe jos, dar asemenea fineturi sunt prea grele pentru "traditionalistii" care fac traseeele. Si tot lor se pare ca nu le-a trecut prin cap ca in eventualitatea modificarii lui 27 la Ghencea, cei care vor sa faca transbordarea 27-32, o pot face bine mersi la Stan Tabara in loc de 11 Iunie, iar cine are treaba in zona Cosbuc - Chirigiu poate merge in continuare cu 23 sau pot sa ia tramvaiul 32 spre Piata Unirii de la Stan Tabara.
Problema "fundamentala" e aceeasi: de unde tramvaie pentru toate propunerile astea?
Evident ca 25 e o varianta mult mai buna decat 12 si 35 la Basarab, sau mai rau la Parvan (pentru 35) unde linia aia se termina ca elefantul fara coada, dar ca orice lucru bun, si linia 25 va disparea.
De 27 s-a spus deja ca nu va fi dus in Ghencea, fiindca ar afecta calatorii care circula pana la Piata Unirii, parca asa a zis Dr2005. Evident, ca prea putini merg cu 27 intre Unirii si Budapesta, mai ales la orele de varf, cand ai toate sansele sa ajungi mai repede pe jos, dar asemenea fineturi sunt prea grele pentru "traditionalistii" care fac traseeele. Si tot lor se pare ca nu le-a trecut prin cap ca in eventualitatea modificarii lui 27 la Ghencea, cei care vor sa faca transbordarea 27-32, o pot face bine mersi la Stan Tabara in loc de 11 Iunie, iar cine are treaba in zona Cosbuc - Chirigiu poate merge in continuare cu 23 sau pot sa ia tramvaiul 32 spre Piata Unirii de la Stan Tabara.
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Repartizarea tramvaielor RATB
ionescu63
In concluzie, fara 50-100 tramvaie noi, in conditiile mentinerii parcului actual, la nivel de Bucuresti, nu prea mai avem ce vorbii...
In concluzie, fara 50-100 tramvaie noi, in conditiile mentinerii parcului actual, la nivel de Bucuresti, nu prea mai avem ce vorbii...
📖 Pagination options