Topic: Vinieta de București și taxa de centru
376 posts, 101655 views
📖 Pagination options
- Albert
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
Albert
@aztec, eu sunt de acord cu aceasta vinieta. Pe mine unul nu ma afectează, am euro 6, dar dacă as fi fost primar as fi facut aceasta lege mult mai drastică. As fi cerut vinieta si pentru mașinile înmatriculate in B-If. In forma actuala mi se pare discriminare si nici nu prea rezolva problema. Majoritatea mașinilor poluante din centru sunt înmatriculate pe Bucuresti...
@aztec, eu sunt de acord cu aceasta vinieta. Pe mine unul nu ma afectează, am euro 6, dar dacă as fi fost primar as fi facut aceasta lege mult mai drastică. As fi cerut vinieta si pentru mașinile înmatriculate in B-If. In forma actuala mi se pare discriminare si nici nu prea rezolva problema. Majoritatea mașinilor poluante din centru sunt înmatriculate pe Bucuresti...
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
Valentin
Nu mi se pare o taxa mare pe zi, avand in vedere ca in alte capitale sunt mult mai scumpe. Plus, n-am auzit, dar urmeaza sa caut sa ma informez - daca masinile electrice/hibride nu platesc aceasta taxa (cum ar fi normal, bine asta in cazul masinilor hibrid calumea care nu polueaza). Ar trebui aduse cat mai multe avantaje in cazul masinilor hibrid/electrice, concomitent cu dezvoltarea infrastructurii (parcare gratis, taxe 0, etc. in asa fel incat sa merite efortul financiar). Parerea mea.
Nu mi se pare o taxa mare pe zi, avand in vedere ca in alte capitale sunt mult mai scumpe. Plus, n-am auzit, dar urmeaza sa caut sa ma informez - daca masinile electrice/hibride nu platesc aceasta taxa (cum ar fi normal, bine asta in cazul masinilor hibrid calumea care nu polueaza). Ar trebui aduse cat mai multe avantaje in cazul masinilor hibrid/electrice, concomitent cu dezvoltarea infrastructurii (parcare gratis, taxe 0, etc. in asa fel incat sa merite efortul financiar). Parerea mea.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
andrei11
Atenţie, nicio maşină cu normă de poluare de la non-euro până la Euro 2 nu va primi acces în centrul Capitalei! Primăria îi îndeamnă pe rezidenţii din zonele centrale cu astfel de maşini să şi le schimbe sau să le vândă.
Yess ! Am scăpat de duamna la localele de anul viitor !
Atenţie, nicio maşină cu normă de poluare de la non-euro până la Euro 2 nu va primi acces în centrul Capitalei! Primăria îi îndeamnă pe rezidenţii din zonele centrale cu astfel de maşini să şi le schimbe sau să le vândă.
Yess ! Am scăpat de duamna la localele de anul viitor !
- aztec
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
aztec
Personal nici eu nu sunt afectat.
Dar asta nu am seamna ca nu incerc sa vad ambele parti ale monedei si sa ma deranjeze de exemplu supraaglomerarea cauzata insasi de primarie, apoi se arunca pisica moarta pe populatie.
Reducerea poluarii se poate face pe mai multe paliere.
Daca interzici auto inainte de a oferi alternativa reala e pacalirea populatiei. De ex zona de nord. Unde e tramvaiul 5 si 16 ...decent....Intr-o zona unde metroul e la un pas de colaps?
Daca decimezi fiecare mp de spatiu verde si autorizezi constructii fara bun urbanistic, e iarasi pacalirea populatiei.
Pana la urma ...poluarea o sa fie constanta...se reduce doar teoretic, pt ca ne scoata ndesim si o sa fie si mai multe masini..
Personal nici eu nu sunt afectat.
Dar asta nu am seamna ca nu incerc sa vad ambele parti ale monedei si sa ma deranjeze de exemplu supraaglomerarea cauzata insasi de primarie, apoi se arunca pisica moarta pe populatie.
Reducerea poluarii se poate face pe mai multe paliere.
Daca interzici auto inainte de a oferi alternativa reala e pacalirea populatiei. De ex zona de nord. Unde e tramvaiul 5 si 16 ...decent....Intr-o zona unde metroul e la un pas de colaps?
Daca decimezi fiecare mp de spatiu verde si autorizezi constructii fara bun urbanistic, e iarasi pacalirea populatiei.
Pana la urma ...poluarea o sa fie constanta...se reduce doar teoretic, pt ca ne scoata ndesim si o sa fie si mai multe masini..
- Albert
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
Albert
Pai de ce ar plăti? Nicio masina care este peste euro 4 nu plătește.
1. Mașinile electrice nu elimina CO2 (adică nu se încadrează pe normele euro), deci nu poluează absolut deloc orașul. Poluează producerea bateriilor și a energiei electrice, dar asta e alta discuție...
2. Cam toate hibridele sunt peste euro 4, deci nu au de ce sa plătească. Eu nu prea stiu mașini hibride euro 3, dar și dacă ar fi, sunt foarte foarte putine... De ordinul zecilor de exemplare pe toată România...
Valentin wrote:
Plus, n-am auzit, dar urmeaza sa caut sa ma informez - daca masinile electrice/hibride nu platesc aceasta taxa (cum ar fi normal, bine asta in cazul masinilor hibrid calumea care nu polueaza).
Pai de ce ar plăti? Nicio masina care este peste euro 4 nu plătește.
1. Mașinile electrice nu elimina CO2 (adică nu se încadrează pe normele euro), deci nu poluează absolut deloc orașul. Poluează producerea bateriilor și a energiei electrice, dar asta e alta discuție...
2. Cam toate hibridele sunt peste euro 4, deci nu au de ce sa plătească. Eu nu prea stiu mașini hibride euro 3, dar și dacă ar fi, sunt foarte foarte putine... De ordinul zecilor de exemplare pe toată România...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
andrei11
Până la urmă ce ai vrut să spui aici, că eu n-am înțeles...
<<Pana la urma ...poluarea o sa fie constanta...se reduce doar teoretic, pt ca ne scoata ndesim si o sa fie si mai multe masini..,>>
Până la urmă ce ai vrut să spui aici, că eu n-am înțeles...
<<Pana la urma ...poluarea o sa fie constanta...se reduce doar teoretic, pt ca ne scoata ndesim si o sa fie si mai multe masini..,>>
- misterr
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
misterr
• NOx (oxizi de azot, popular: „NOx-e”)
• THC (hidrocarburi totale)
• NMHC (hidrocarburi non-metan)
• HC+NOx (hidrocarburi + NOx-e)
• CO (monoxid de carbon)
• PM (particule)
• PN (număr de particule/km)
Albert wrote:Faci o confuzie, normele Euro nu au absolut nici o legătură cu emisiile de CO2, reglementează cu totul altceva:
Mașinile electrice nu elimina CO2 (adică nu se încadrează pe normele euro).
• NOx (oxizi de azot, popular: „NOx-e”)
• THC (hidrocarburi totale)
• NMHC (hidrocarburi non-metan)
• HC+NOx (hidrocarburi + NOx-e)
• CO (monoxid de carbon)
• PM (particule)
• PN (număr de particule/km)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
aztec
Teoretic se reduc numarul de masini, sar daca se tot fac minicartiere foarte aglomerate, ne indesim si mai mult si numarul de masini si aglomeratia vor creste...plus ca dispar si spatile verzi, ..suprabetonam tot...
Teoretic se reduc numarul de masini, sar daca se tot fac minicartiere foarte aglomerate, ne indesim si mai mult si numarul de masini si aglomeratia vor creste...plus ca dispar si spatile verzi, ..suprabetonam tot...
- Albert
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
Albert
Da, stiu despre ce e vorba, dar nu m-am exprimat întocmai cum trebuie, neștiind toate aceste denumiri pe dinafara. Ideea e ca nu e cazul de asa ceva la mașinile electrice...
misterr wrote:
[Faci o confuzie, normele Euro nu au absolut nici o legătură cu emisiile de CO2, reglementează cu totul altceva:
• NOx (oxizi de azot, popular: „NOx-e”)
• THC (hidrocarburi totale)
• NMHC (hidrocarburi non-metan)
• HC+NOx (hidrocarburi + NOx-e)
• CO (monoxid de carbon)
• PM (particule)
• PN (număr de particule/km)
Da, stiu despre ce e vorba, dar nu m-am exprimat întocmai cum trebuie, neștiind toate aceste denumiri pe dinafara. Ideea e ca nu e cazul de asa ceva la mașinile electrice...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
ByOnu
Scuze, ce treaba are zona Pipera cu centrul definit de PMB?
aztec wrote:
Daca interzici auto inainte de a oferi alternativa reala e pacalirea populatiei. De ex zona de nord. Unde e tramvaiul 5 si 16 ...decent....Intr-o zona unde metroul e la un pas de colaps?
Scuze, ce treaba are zona Pipera cu centrul definit de PMB?
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
cris_m
Pai are pentru ca unii sunt nevoiti sa-l traverseze, iar inelul principal nu e o alternativa viabila care sa preia TOT traficul din centru. Pentru a limita accesul in centru ar trebui sa avem o centura pe care sa se circule (mult-promisul A0 nu mizeria de acum!) fara a avea nevoie de rovinieta pentru centura (asa cum este in Cehia), sa avem inele in oras si, nu in ultimul rand, sa avem benzi separate pentru toate liniile de autobuz si troleibuz prin taierea numarului de benzi pentru masini. Atunci se poate trece la restrictionarea accesului cu masina in centrul orasului pentru TOATE masinile, indiferent de norma de poluare. Ceea ce se face acum e frectie la picior de lemn, romanul fudul va plati oricat pentru a ajunge cu cazanul luat la mana a enspea din Germania acolo unde are nevoie. De ce? Pentru ca vrea sa fie vazut si sa se vada buna-starea materiala. Asadar minunea de vinieta nu va rezolva mare lucru din problema poluarii.
Pai are pentru ca unii sunt nevoiti sa-l traverseze, iar inelul principal nu e o alternativa viabila care sa preia TOT traficul din centru. Pentru a limita accesul in centru ar trebui sa avem o centura pe care sa se circule (mult-promisul A0 nu mizeria de acum!) fara a avea nevoie de rovinieta pentru centura (asa cum este in Cehia), sa avem inele in oras si, nu in ultimul rand, sa avem benzi separate pentru toate liniile de autobuz si troleibuz prin taierea numarului de benzi pentru masini. Atunci se poate trece la restrictionarea accesului cu masina in centrul orasului pentru TOATE masinile, indiferent de norma de poluare. Ceea ce se face acum e frectie la picior de lemn, romanul fudul va plati oricat pentru a ajunge cu cazanul luat la mana a enspea din Germania acolo unde are nevoie. De ce? Pentru ca vrea sa fie vazut si sa se vada buna-starea materiala. Asadar minunea de vinieta nu va rezolva mare lucru din problema poluarii.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
ByOnu
Ok, si cati dintre aia sunt fuduli? Un 5%? Un 10%? Pentru multi chiar nu va renta. Gandeste-te cati oameni mai fac inca blatul la STB pentru 1.3 LEEEEI.
Din nou, aduci in discutie benzi STB, centura, A0. Aloo?! Alea vor dura! Noi suntem poluati AZI.
cris_m wrote:
romanul fudul va plati oricat pentru a ajunge ... acolo unde are nevoie. De ce? Pentru ca vrea sa fie vazut si sa se vada buna-starea materiala.
Ok, si cati dintre aia sunt fuduli? Un 5%? Un 10%? Pentru multi chiar nu va renta. Gandeste-te cati oameni mai fac inca blatul la STB pentru 1.3 LEEEEI.
Din nou, aduci in discutie benzi STB, centura, A0. Aloo?! Alea vor dura! Noi suntem poluati AZI.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
punmeister
Culoare unice BUS poate da, dar DNCB si A0 sunt in curtea mizeriilor de la CNAIR
Culoare unice BUS poate da, dar DNCB si A0 sunt in curtea mizeriilor de la CNAIR
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru.
andrei11
Eu nu înțeleg de ce toți cu mașini cu euro 0 sau mic au cazane și sunt cocalari cu mașini aduse din Germania. Eu nu mă consider cocalar dar nici așa de avut ca să-mi cumpăr mașină nouă. Să fim serioși, foarte probabil că o mașină la mâna a II a Euro 6 dacă o verifici pe bune la RAR / un Service ITP care face verificările ca la carte s-ar putea să nu treacă norma de poluare...Avem o grămadă de Service-uri care dau ITP - ul la poluare din burtă, șiți și voi asta....
Onu, chiar nu înțeleg care e legătura între poluare și blatul la STB...Cei care fac blatul la STB nu-și permit un abonament. Datorită faptului că nu ai nevoie de mașină / nu ai mașină ai un raționament care se vede de la distanță că nu e obiectiv...Printre altele mie în Otokare pur și simplu mi se face rău de la aerul condiționat. Am spus printre altele. Înțelegi ? Tușesc îngozitor tot drumul, se ferește lumea din jurul meu, spune că am TBC. Soluții ? Să-mi cumpăr o mașină nouă sau o trotinetă electrică ? Da, știu, din spatele tastaturii altfel e perspectiva. Și nu uita că fac 40 - 70 km / zi cu mașina. Recunosc, nu numai în interiorul inelului.
Eu nu înțeleg de ce toți cu mașini cu euro 0 sau mic au cazane și sunt cocalari cu mașini aduse din Germania. Eu nu mă consider cocalar dar nici așa de avut ca să-mi cumpăr mașină nouă. Să fim serioși, foarte probabil că o mașină la mâna a II a Euro 6 dacă o verifici pe bune la RAR / un Service ITP care face verificările ca la carte s-ar putea să nu treacă norma de poluare...Avem o grămadă de Service-uri care dau ITP - ul la poluare din burtă, șiți și voi asta....
Onu, chiar nu înțeleg care e legătura între poluare și blatul la STB...Cei care fac blatul la STB nu-și permit un abonament. Datorită faptului că nu ai nevoie de mașină / nu ai mașină ai un raționament care se vede de la distanță că nu e obiectiv...Printre altele mie în Otokare pur și simplu mi se face rău de la aerul condiționat. Am spus printre altele. Înțelegi ? Tușesc îngozitor tot drumul, se ferește lumea din jurul meu, spune că am TBC. Soluții ? Să-mi cumpăr o mașină nouă sau o trotinetă electrică ? Da, știu, din spatele tastaturii altfel e perspectiva. Și nu uita că fac 40 - 70 km / zi cu mașina. Recunosc, nu numai în interiorul inelului.
📖 Pagination options