De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"

4373 posts, 985468 views
 
Go to page:  1  ... 231 232 233 234 235 236 237  ... 313
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuți diverse despre vehiculele de transport in comun Andrei98

La ei găsești Wi-Fi pentru ca mai întâi au rezolvat adevăratele probleme. Când o sa ajungă și la noi la un nivel decent atunci sa vii să îmi zici că trebuie pus și Wi-Fi. Dar mai bine s-ar investi în niște programe care sa ajute copiii cu rezultate deosebite la școală și nu prea au posibilități sa aibe acces la internet, nu sa îl ofere pe tavă blatiștilor din STB-uri.

 


Re: Discuți diverse despre vehiculele de transport in comun Puss in Boots

Bine. Daca tu crezi ca doar pentru ca nu avem una si alta trebuie sa ne oprim din a asigura populatiei si alte avantaje atunci foarte bine. Hai sa nu mai facem nimic in tot orasul pana nu avem scoli si spitale ca lumea, ce zici? ma da nimic, nu mai ridicam gunoiul, nu mai reparam strazile, nu mai facem nimic nimic. Nu mai luam nici tramvaie sau autobuze noi, banii aia europeni pot merge in alte proiecte, corect? Hai sa nu mai punem nici aer conditionat pe tramvaie si pe nimic, n-au geamuri doar?
Repet poate intelegi (daca nu acum, mai incolo cand te faci mai mare): exista bugete alocate pentru orice si proiectele trebuie sa acopere toate domeniile. De asta si in bugetul PMB si a oricarei primarii (sau de la UE) exista mai multe domenii de finantare si proiecte in toate ariile posibile. Mai bine te-ai preocupa -nu pe forum- sa vezi banii aia alocati catre scoli, spitale si mai stiu eu ce cheltuiti cu cap si nu furati de unii si altii prin licitatii paguboase si contracte dedicate. Daca banii s-ar duce acolo unde trebuie crede-ma ca am avea de toate sau in orice caz mai multe ca acum.
Ca sa-ti explic mai pe intelesul tau, e ca atunci cand primeai bani de la ai tai -poate primesti si acum, nu stiu- o suma fixa pe zi/saptamana. Hai sa zicem 2 lei/zi. Hai 5 ca poate esti mai avut. Ce faceai cu ei, era treaba ta, iti luai de baut, mancare, tigari, alcool, integrame. Daca sa zicem nu era paine in casa la masa de seara sau rosii la micul dejun nu trebuia tu cu banii aia sa acoperi nevoia de paine sau de rosii, erau alti bani alocati pentru asa ceva. Daca nu era paine in casa problema nu era in cei 2-5 lei primiti de tine si cheltuiti pe covrigi sau pe o inghetata (sau o bere) era la cei care administrau banii de paine. Asa e si in viata reala. Si mai era si varianta cu reducerea banilor de covrigi pentru a acoperi incapacitatea de administrare a banilor de paine, adica fix pe fix ceea ce se intampla in viata reala (adica nema investitii ca dam subventii la lipitori si acoperim cine stie ce alte gauri de la "baietii destepti" sau schimbam bordurile in tot orasul de 2 ori pe mandat -minimum). Si nici macar asta nu garanta existenta painii. Dar tu erai deja mai sarac si cu burta mai goala. Basca iti luau toti banii si se duceau la mare pe tine lasandu-te la bunici sa ari campul si sa mananci mamaliga. E doar un exemplu ca sa intelegi ca una-i una si alta-i alta.

Dar da, hai sa luptam impotriva wifi-ului doar ca nu avem de altele si atunci de ce sa avem wifi? Corect. In Vest nu mai au alte probleme si pe ce da banii si atunci dau si ei wifi de toti banii. Corect si asta, nu ma gandisem. Nu mai bine interzicem peste tot wifi si fortam respectivele institutii firme etc ca pana cand n-are nimeni nimic de comentat in legatura cu ele sa nu mai dea liber la net pentru prostime? Uite, de ex la McDonalds, pana nu baga mancare ca lumea nu junk sa nu mai dea wifi. Sa dea banii aia pe imbunatatirea mancarii.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Costin

Lol. Ridicarea gunoiului si reparatia strazilor sunt necesare, reprezinta nevoi ale orasului. Wifi-ul nu e necesar, nu e o nevoie. La fel ca si exemplul cu banii de buzunar (dragut exemplu, dar aplicat gresit), daca in familia respectiva nu mai sunt bani de paine, painea se poate lua foarte bine din banii copilului, care bani nu sunt o necesitate sau o nevoie de vreun fel, pe cand painea este. Tu sari in sus ca "e vina lui cutare", pai vina si vinovatii nu tin de foame, intai rezolvi problema si dai de mancare familiei, apoi vezi cine e de vina, chiar daca asta inseamna sa tai banii de buzunar al copilului. Care se va supara, nu va intelege, etc, aia e, e un risc asumat.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Goldmund

Ma bag si eu in aceasta discutie:Bugetul unui Guvern, sau local, unde sunt banii si promisiuni si perspective.
Daca nu avem un exemplu "cum fac altii", nu putem sti de unde sa incepem, stiind ca orice comparatie cu alte tari ramane ceva relativ, greu de "copiat".

Ex.Germania o tara cu peste 81 milioane loc.. Aceasta tara are in jur de 3.2 miloane de "bugetari"(2017), Romania in jur de 1.4 milioane de bugetari. Bugetarii germani sunt platiti cu 30-50% mai putin decat cei care lucreaza la "privat", in economia de piata acolo unde se creaza plus valoarea.(prima intrebare este "de ce s-ar duce cineva ca bugetar la stat? raspunsul e simplu: statul nu da afara, nu restructureaza, esti "unkündbar", nu poti fi dat afara decat in cazuri exceptionale si la stat "nu se speteste nimeni cu munca"; vrei sa ai un job sigur? du-te si lucreaza la stat! - in Germania )
In Grecia si Romania, tari unde bugetarii sunt mult mai multi decat necesarul real la nr. de locuitori, acestia sunt mult mai bine platiti decat cei din privat, adica cei care creaza si banii bugetarilor...Doar in aceasta situatie (a Greciei si Romaniei) se intampla ca statul sa nu aiba destui bani pentru serviciile pentru populatie: pentru investitii in spitale, scoli si pt. o politie eficienta si bine dotata, pentru infrastructura. Toate domeniile "de stat" sufera din aceasta cauza. Bani pentru un WiFI, sau alte "luxuri" in Grecia sau Romania suna ca o gluma proasta....din pacate. In Grecia tara condusa zeci de ani de doar doua partide..., cele doua partide sunt vinovate de starea din aceasta tara: ambele partide au tot marit nr. de bugetari la stat, i-au platit bine, i-au folosit ca "alegatori servili", i-a trimis la pensie la 55 de ani(!!), urmarea tara in faliment total din 2009!! - doar UE ajuta aceasta tara(pe langa toata dezvoltarea infrastructurii prin fondurile UE!) prin imprumuturi de sute miliarde euro - si-a revenit tara din criza? E aproape imposibil!.....
Viitorul? Nu e logic?! - cine se incumeta sa taie banii la bugetari, cine doreste precum Guvernul Boc sa restructureze "bugetarii" romani si sa-si taie creaca politica de sub picioare?? La 1.4 milioane de bugetari ar trebui sa fie intr-o tara cu cel putin 40 milioane de locuitori si nu in una cu 19 milioane. Intr-o tara reformata ar fi si bani pt. Wifi, dar si pt. investitii uriase de stat prin care s-ar intari si mediu privat, care ar dezvolta tara, puterea de cumparare "pe bune"....(firme "de stat" a la Gabriela F. nu exista nici macar in Grecia falimentara!)

PS
nici nu am mai amintit de o alta istorie:
acolo unde bugetarii de stat sunt mai multi decat ar trebui, se produce o mare anomalie:
birocratia, birocratia, birocratia care nu doar enerveaza, dar si sufoca mediul privat, persoanele private, sta in calea dezvotarii oricarui stat...
Birocratia se joaca cu timpul cetatenilor.
.Cumplit daca doresti ceva de la ghișeul dintr-o circa financiara..........Birocratia omoara, enerveaza, blocheaza.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" misterr

@TibiV:

(https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=24&t=2517&start=2226#p323807)

Intri în sectorul 4 și zici că ai ajuns pe Tatooine! Cred că de aici s-au inspirat, dar putea ieși ceva și mai complex:











 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" BodoMinea

După puțină ploaie și vânt... Bucureștiul se transformă într-un fel de Veneția cu obstacole mortale. Prima imagine: Lujerului, trecere de pietoni, a doua: Casa Radio, trotuar.
Screenshot_20190804-223845__01.jpg (448.58 KB; downloaded 2887 times)

Screenshot_20190804-224035__01.jpg (487.74 KB; downloaded 2899 times)

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" SirVlady

Inca nu am sa inteleg, care este rostul denigrarii CFR-ului in halul asta: locomotiva DHC sosita de la Constanta, cu toate vagoanele care au luminile stinse, si vad ca trenul nu apare intarziat deloc, fara locomotiva defecta.

Si cand ma gandesc ca asta este numit jurnalism...  :headbash:  :popa:

Aveti link la postare mai jos:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0544800390

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" bobby

Din primele secunde mi-am dat seama că acela e DHC-ul folosit la manevre. :popa:

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" alexxd_31

E genul de om bolnav care a fumat ceva sau a baut apa dupa caine. Din pacate tara e plina de asa ceva. Nu ii inteleg pe acei oameni care se opun unei idei (realizari) bune, doar datorita faptului ca a fost aplicata de adversarii politici (vezi gardurile de pe liniile 1/10 si 21)

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" SirVlady

Am observat ca a adaugat si un later edit, cica: cum sa bagi harbul asta de locomotiva cand i se incinge motorul dupa vreo 2 km (si cand ma gandesc ca asta a zis ca a venit de la Constanta) + ca el a batut campii ca a mers DHC-ul vreo 255 de km, si sub sarma sa fie treaba treaba.  :lol:  Foarte inteligent gandit, si cand o sa vada cate LDH-uri sunt in Grivita o sa faca ca spumele marii, ca: HAOLO CUM MAMA  :twisted:-ului MAI SUNT HARBURILE ASTEA FOLOSITE LA MANEVRA! :headbash:

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

subway guru wrote:
Ca fapt divers ora exacta e luata digital din sistemul GPS (ceea ce dupa umila mea parere e un pic riscant).
Asta era valabilă înainte.
Pînă în anul 2006, ora legală a României se prelua din diferite surse precum sistemul de poziționare globală GPS, semnale radio, etc.
Acum, ora exactă a României se calculează cu ajutorul unor etaloane atomice cu cesiu, și instalații auxiliare, aflate la Institutul Național de Metrologie.

subway guru wrote:
Ora exacta a Romaniei nu ai cum sa o obti digital, deci e ca si cum n-ar fi.
:headbash:
Ora exactă oficială pe teritoriul României este stabilită de Institutul Național de Metrologie și este afișată de ceasul instalat pe holul de la etajul 1 în clădirea Institutului (lîngă biroul directorului).
Este un afișaj digital, seamănă oarecum cu cele de la metrou. Îmi pare rău că nu i-am făcut o poză, că am tot mers pe la Institut.
Etalonul national de timp/frecventa, care reprezinta si etalonul scarii de timp a Romaniei, are un sistem de codificare/decodificare care se materializeaza pe un ceas cu precizia de ±1 secunda la 25.000 de ani.
Preluarea orei exacte de la etalonul national asigura o uniformitate din punct de vedere orar pe tot teritoriul Romaniei, cu importanta maxima pentru: sistemul energetic, telecomunicatii, transporturi feroviare, aeriene, terestre, armata, sistemul bancar-financiar, etc.
De exemplu, acele „bip”-uri pe care le dă Radio România cînd dă ora exactă (ultimele șase bip-uri înainte de fix - secundele 55, 56, 57, 58, 59, 00), sînt singurele preluate direct de la INMB.
Mai sînt și alte posturi de radio care dau bip-uri, dar sînt la mișto, sînt imitate / simulate în studio, nu sînt preluate de la INMB (pentru că nu au conexiune directă) și au decalaje mari.

subway guru wrote:
Ar fi extrem de amuzant un mers al trenurilor bazat pe ora <precisa> data de toate stifturile poreclite ceas de la mana mecanicilor, cati mecanici, atatea alte ore!
:bleah:
Dar ce te faci daca un mecanic are doua ceasuri???
:rofl:
Treaba asta a fost regulată de mult, de pe la 1900, după cum cetim în cronici:
CFR au reglementat problema masurarii timpului, a folosirii ceasurilor de catre lucratorii sai, printr-o serie de instructiuni care prevedeau urmatoarele:

„...orologiile statiunilor, ceasornicile de buzunar ale personalului [feroviar – n.a.] se vor indrepta dupa timpul de la București. Pentru ca toate orologiile sa aiba mers egal și exact, se vor regula toate zilnic la 12 ore ameaza dupa un semnal anume dat prin telegraf dupa cum prevede instructia serviciului de telegraf. Telegrafistul, impegatul de miscare si seful statiei sunt raspunzatori de regularea orologiilor statiunii. Urmatorul personal este obligat ca în serviciu sa poarte totdeauna cu sine un ceasornic bine regulat:

1. sefii si subsefii de statie;
2. impiegatii de miscare;
3. mecanicii;
4. sefii de tren, cond. franari;
5. sefii de manevra si acarii;
6. revizorii de vagoane;
7. picherii, sefii de echipa, cantonierii, pazitorii de poduri, pazitorii de ace din linii curente și revisorii de cale.

Fiecare sef local va îngriji ca la intrarea în serviciu sa fie în posesiunea unui ceasornic bine regulat. Inainte de plecarea din statia de îndrumare a trenurilor sau masinilor izolate, impiegatii de miscare vor cere a li se arata ceasornicele de buzunar ale sefului de tren si mecanicului, spre a se convinge ca arata timpul just si în caz de diferenta vor dispune regularea lor după orologiu lor propriu. In prima statie de oprire a unui tren în urma semnalului orologic, toate ceasornicele personalului de serviciu aflator in acel tren se vor regula dupa orologiul statiunei.”

("Tribuna ceferista", Iasi, an 1, nr. 2/1 noiembrie.1921)

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

subway guru wrote:
Ar fi extrem de amuzant un mers al trenurilor bazat pe ora <precisa> data de toate stifturile poreclite ceas de la mana mecanicilor, cati mecanici, atatea alte ore!
:bleah:
Dar ce te faci daca un mecanic are doua ceasuri???
:rofl:
Și tot din cronici:
Ca peste tot, Căile Ferate au avut grijă să-şi doteze lucrătorii cu ceasuri de buzunar, ulterior, în perioada interbelică, şi cu ceasuri de masă (deşteptătoare), facilitând astfel pătrunderea acestora în mediul rural.

În acelaşi timp, căile ferate au fost şi cel mai mare cumpărător pe piaţa ceasurilor, furnizorii pentru cele din gări fiind firmele Paul Garnier şi J.G Bayer, pentru funcţionarii superiori – ceasuri de buzunar Longines, iar pentru restul – marca Roskopf.

CFR a avut şi privilegiul de a comanda producătorului personalizarea ceasurilor prin inscripţionare: „C.F.R.”,  iar magazinele şi atelierele de ceasornicărie locală au dat şi ele comenzi pentru ceasuri care să conţină inscripţia „patent CFR” pentru a-şi convinge cumpărătorii de fiabilitatea acestora.

Legat de ceasurile gărilor produse de Garnier, anecdotica şi folclorul românesc au încercat să acrediteze ceasul gării Caracal ca fiind a opta minune a oraşului, pentru că ora 4 este indicată cu cifre romane astfel: IIII, în loc de IV. Cert este că în ţară sunt şi alte ceasuri similare [unele in functiune si astazi]





Ceasul gării, ceasul ţării!

„M.: Frate... o fi târziu?... că pe-al meu l-am dat să-l dreagă...
N.: Unu fără un sfert.
M.: Umbli regulat?
N.: După gară.
M.: ...Miţa acu trebuie să fie... Cât ai zis că e?
G.: Unu fără un sfert.
M.: ...între Ghergani şi Conţeşti... Am lăsat-o să plece cu şeful...”

  Scena aceasta din schiţa „CFR”, scrisă la 1899 de către I.L. Caragiale, descrie o realitate a vremii în care întreaga ţară îşi regla ceasurile după cele ale gărilor. Aşa se naşte zicala, astăzi, dispărută: „ceasul gării, ceasul ţării”. Era o formă de recunoaştere a rolului C.F.R în difuzia orei exacte la nivel naţional. Metaforic, se poate spune că dacă la Căile Ferate (o instituţie a statului) activitatea se desfăşura cu exactitate şi regulat, prin extensie, lucrurile mergeau bine în întreaga ţară.

  A contat enorm şi faptul că în primele trei decenii de existenţă la noi a căilor ferate majoritatea funcţionarilor erau germani, austrieci, oameni pentru care rigoarea, respectarea regulilor erau ceva de la sine înţeles, iar lucrătorii români, în majoritate veniţi din lumea rurală, au avut un model de urmat.

Ei, acum, după o sută de ani, nu mai sîntem în stare să sincronizăm ceasurile de la metrou...
Nu mai zic de cele din gări - a se vedea discuțiile de aici, pornite de #andrei11:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=167&t=874&start=14#p323029

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex shoppy

Eu unul nu am auzit niciodata de chestia asta cu ora Romaniei, ca fapt divers, pentru studierea fenomenelor de declansare a protectiilor pe liniile electrice(fenomen masurabil in milisecunde) Transelectrica si toate agentiile din energetica folosesc servere de timp GPS conectate in retelele ethernet din fiecare statie, este o cutiuta cu o antena GPS pe care o scoti pe geam si o mufa ethernet pentru conectare in retea, de la pornire dupa vreo 10min de calcule a pozitiei(aflarea orei exacte este o consecinta a aflarii pozitiei exacte) se obtine ora exacta cu o precizie de 20ms, dupa alte cateva ore de cer senin precizia va ajunge la 1ms(precizii mai scazute nu sunt interesante la acest nivel, oricum prin ethernet nu poti sa te sincronizezi cu o precizie de sub 1ms, pentru sub 1ms exista un standard special cu conectare prin cablu coaxial dar nestudiind nimeni segmente de milisecunda in energetica protocolul a fost abandonat).

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex misterr

A fost o mare chestie cînd s-a făcut etalonul național cu cesiu la INMB, tocmai ca să avem și noi ora României, mă mir că nu s-a auzit!
GPS-ul e un sistem de sateliți care au îmbarcat fiecare la bordul lor un ceas atomic cu cesiu / rubidiu, și toate sînt interconectate cu ceasul atomic al sistemului de referință GMT (Greenwich Mean Time), ce reprezintă timpul meridian al observatorului Greenwich, situat în apropierea Londrei (cu care e interconectat și ceasul atomic de la București). GPS-ul nu produce el timpul în sine (timpul e produs de ceasurile atomice), ci doar distribuie în toată lumea timpul UTC (Coordinated Universal Time - un timp estimat prin calcul de United States Naval Observatory), cu o exactitate de transfer de ~14ns. Atît are incertitudinea timpul care vine de la sateliții GPS, dar cu tot cu latența de procesare introdusă de receptoarele GPS se ajunge pe la ~100ns.
Ethernet-ul e o glumă, acolo sînt latențe de transfer a pachetelor (impredictibile) de ordinul milisecundelor. E ca și cum în loc să măsori micronul cu micrometrul, ai încerca să îl măsori cu metrul de croitorie.

 


Go to page:  1  ... 231 232 233 234 235 236 237  ... 313
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2408 forum members have written 432611 posts in 5384 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use