Topic: Achiziții de troleibuze de 12m în perioada 2017-2022
1049 posts, 271872 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Andrei98
Daca nici ei nu au înțeles ca transportul în comun are prioritate în orice oraș civilizat pentru o capacitate mai mare ce pretenții sa mai ai de la altii...
Daca nici ei nu au înțeles ca transportul în comun are prioritate în orice oraș civilizat pentru o capacitate mai mare ce pretenții sa mai ai de la altii...
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Suntem putin off-topic, dar daca e sa avem un exemplu de oras care demonstreaza ca se poate din plin cu articulate acela e Clujul, fara nicio indoiala. Brasovul are/va avea doar troleibuze articulate. Si putine, raportat la nr de vehicule. Conceptia asta romaneasca cum ca articulatele incurca traficul e o mare mare prostie. E alaturi de aceeasi conceptie legata de tramvaie in general, cele foarte lungi in special. Sper ca acele 30 de Otokare-18 sa mai schimbe din conceptia asta de 2 parale macar la nivelul STB.
Suntem putin off-topic, dar daca e sa avem un exemplu de oras care demonstreaza ca se poate din plin cu articulate acela e Clujul, fara nicio indoiala. Brasovul are/va avea doar troleibuze articulate. Si putine, raportat la nr de vehicule. Conceptia asta romaneasca cum ca articulatele incurca traficul e o mare mare prostie. E alaturi de aceeasi conceptie legata de tramvaie in general, cele foarte lungi in special. Sper ca acele 30 de Otokare-18 sa mai schimbe din conceptia asta de 2 parale macar la nivelul STB.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Pentru bucureșteni, singura referință de autobuz /troleibuz articulat este DAC 117. Nu există oraș din vest în care să nu fi văzut autobuze / troleibuze (acolo unde sunt) articulate. Așa este, DAC se manevra greu, era sport extrem pe străzi înguste. Deși în trecut, 105 a mers cu DAC 117 pe Clăbucet / Puțul lui Crăciun.
@1689: exista o infrastructură de autobuze (rocar)? Exista. Se putea moderniza/cumpăra? (de către Mercedes, Iveco, Man, etc) Se putea. Și în Cehia, dacă vw nu prelua skoda, era închisă și istorie demult. La fel și Dacia. Apropo, divizia KAROSA aparține lui IVECO. la fel se putea și la noi, retehnologizarea. Sau vânzarea către producători de prestigiu (ARO de exemplu cu Toyota - dau exemple, și producătorii vestici chiar căutau să investească în est. Era o piață bună. Noi am preferat să le dărâmăm și să le facem fabrici de pufuleți, puielnițe de aurolaci.
Eu sper să văd cât de curând noi troleibuze. Ikarus, cred că încă vreo 5 ani nu dispar de tot. Vor deservi linii gen 65 și 97, probabil alături de Irisbus și eventual noile troleibuze...dacă vor da pe linia cimitir 97.
Pentru bucureșteni, singura referință de autobuz /troleibuz articulat este DAC 117. Nu există oraș din vest în care să nu fi văzut autobuze / troleibuze (acolo unde sunt) articulate. Așa este, DAC se manevra greu, era sport extrem pe străzi înguste. Deși în trecut, 105 a mers cu DAC 117 pe Clăbucet / Puțul lui Crăciun.
@1689: exista o infrastructură de autobuze (rocar)? Exista. Se putea moderniza/cumpăra? (de către Mercedes, Iveco, Man, etc) Se putea. Și în Cehia, dacă vw nu prelua skoda, era închisă și istorie demult. La fel și Dacia. Apropo, divizia KAROSA aparține lui IVECO. la fel se putea și la noi, retehnologizarea. Sau vânzarea către producători de prestigiu (ARO de exemplu cu Toyota - dau exemple, și producătorii vestici chiar căutau să investească în est. Era o piață bună. Noi am preferat să le dărâmăm și să le facem fabrici de pufuleți, puielnițe de aurolaci.
Eu sper să văd cât de curând noi troleibuze. Ikarus, cred că încă vreo 5 ani nu dispar de tot. Vor deservi linii gen 65 și 97, probabil alături de Irisbus și eventual noile troleibuze...dacă vor da pe linia cimitir 97.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
S-a trecut la evaluare financiara. Vom avea Bozankaya.
S-a trecut la evaluare financiara. Vom avea Bozankaya.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Asta dacă nu sesizează cineva sau se constată că încalcă cerința prototipurilor. Altfel da, Sileo va fi. Însă dacă și troleibuzele acestea vor avea aceleași probleme ca autobuzele electrice Sileo din prima generație - că și troleibuzele vor fi prototipuri, prima generație -, din ce am citit la topicul dedicat, mai bine m-aș lipsi.
Asta dacă nu sesizează cineva sau se constată că încalcă cerința prototipurilor. Altfel da, Sileo va fi. Însă dacă și troleibuzele acestea vor avea aceleași probleme ca autobuzele electrice Sileo din prima generație - că și troleibuzele vor fi prototipuri, prima generație -, din ce am citit la topicul dedicat, mai bine m-aș lipsi.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Mai prost ca ROCAR 512E sau DAC nu are cum să fie. Din păcate STB /RATB are experiență cu prototipuri și unicate. Eu mă tem, având în vedere că are echipamente Kiepe să nu pățească așa cum au pățit cu 7460 și 7459
...
Mai prost ca ROCAR 512E sau DAC nu are cum să fie. Din păcate STB /RATB are experiență cu prototipuri și unicate. Eu mă tem, având în vedere că are echipamente Kiepe să nu pățească așa cum au pățit cu 7460 și 7459
...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Au service asigurat prin contract, deci nu vor fi probleme.
Au service asigurat prin contract, deci nu vor fi probleme.
- punmeister
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Costin
Am facut curat. Unele mesaje s-au dus la club. Altele au devenit subiect de sine statator la "vehicule..." Aici discutati doar despre achizitia de troleibuze, va rog.
Am facut curat. Unele mesaje s-au dus la club. Altele au devenit subiect de sine statator la "vehicule..." Aici discutati doar despre achizitia de troleibuze, va rog.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
cris_m
Bun si cine garanteaza ca prin acel contract de mentenanta vor rezolva posibilele probleme serioase ale acestor prototipuri? Una e sa repari chestii minore (siguranta arsa, bec ars, geam spart etc) si alta e sa modifici/schimbi/repari sa zicem instalatia electrica in profunzime... Mai ales daca nu dispui de un atelier ca la carte, muncitori calificati etc.
Bun si cine garanteaza ca prin acel contract de mentenanta vor rezolva posibilele probleme serioase ale acestor prototipuri? Una e sa repari chestii minore (siguranta arsa, bec ars, geam spart etc) si alta e sa modifici/schimbi/repari sa zicem instalatia electrica in profunzime... Mai ales daca nu dispui de un atelier ca la carte, muncitori calificati etc.
- Solaris
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Solaris
Sincer, nu stiu in ce masura poate duce Bozankaya acest contract dpdv financiar. Ei au ofertat si la eBus 100 buc si la MDRAP 40 troleibuze. Au castigat tramvaie la Timisoara.
Daca vor castiga si parte din aceste licitatii, capacitatea lor financiara si de productie pare subdimensionata.
Este in spiritul si traditia a multor compani din Turcia de a se arunca in cat mai multe afaceri dupa principiul ''vazand si facand''. Asa faceau cei de la BMC pe vremuri.
In alta ordine de idei, nici Solaris si nici Mercedes nu au vrut sa cumpere Rocar-ul. Mercedes a avut o intentie de colaborare in Romania la sfarsitul anilor '90. S-a intentionat implementarea unor modele ce le produceau in America de Sud (Brazilia mai exact) cu alinierea la normele Europene. Apoi s-a incercat (la inceput de secol) o varianta cu u producator mare din Egipt. Asa cum stiti nu a iesit nimc.
Solaris a incercat o colaborare cu PB si URAC pentru o asamblare/productie de tramvaie. Totul sa oprit la MOU care nu s-a mai semnat.
Sincer, nu stiu in ce masura poate duce Bozankaya acest contract dpdv financiar. Ei au ofertat si la eBus 100 buc si la MDRAP 40 troleibuze. Au castigat tramvaie la Timisoara.
Daca vor castiga si parte din aceste licitatii, capacitatea lor financiara si de productie pare subdimensionata.
Este in spiritul si traditia a multor compani din Turcia de a se arunca in cat mai multe afaceri dupa principiul ''vazand si facand''. Asa faceau cei de la BMC pe vremuri.
In alta ordine de idei, nici Solaris si nici Mercedes nu au vrut sa cumpere Rocar-ul. Mercedes a avut o intentie de colaborare in Romania la sfarsitul anilor '90. S-a intentionat implementarea unor modele ce le produceau in America de Sud (Brazilia mai exact) cu alinierea la normele Europene. Apoi s-a incercat (la inceput de secol) o varianta cu u producator mare din Egipt. Asa cum stiti nu a iesit nimc.
Solaris a incercat o colaborare cu PB si URAC pentru o asamblare/productie de tramvaie. Totul sa oprit la MOU care nu s-a mai semnat.
- Daddy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Daddy
Aici va fi intersant de vazut ce se va intampla, inaltimea trambus-ului Bozankaya (variantele de 18 si 24m) este de 3467mm. (Sileo S12 E-Bus are 3213mm)
Nici nu se pune problema sa dispara, acum avem cca. 180 vehicule care ies pe traseu iar cu modificarile de linii prevazute odata cu venirea noilor troleibuze vom mai adauga inca 30, in total undeva pe la 210 unitati.
Nu se mai aude nimic de cealalta licitatie pentru 100 neautonome, nu-i asa?
bercenicity wrote:1689 wrote:
De altfel, cred ca singurul traseu pe care se justifica vehicule cu autonomie e 73, dar si acolo trebuie sa asteptam sa vedem daca va merge prin pasaj sau nu.
S-ar putea sa nu fie tehnic posibil sa circule troleibuzele prin pasaj. Inaltimea maxima specificata e de 3600mm, iar inaltimea permisa in pasaj este 3,5m; in trecut pasajul avea o limita mai mare.
Aici va fi intersant de vazut ce se va intampla, inaltimea trambus-ului Bozankaya (variantele de 18 si 24m) este de 3467mm. (Sileo S12 E-Bus are 3213mm)
Nenea_titi wrote:
Ikarus, cred că încă vreo 5 ani nu dispar de tot.
Nici nu se pune problema sa dispara, acum avem cca. 180 vehicule care ies pe traseu iar cu modificarile de linii prevazute odata cu venirea noilor troleibuze vom mai adauga inca 30, in total undeva pe la 210 unitati.
Nu se mai aude nimic de cealalta licitatie pentru 100 neautonome, nu-i asa?
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Ce modificări de linii? Se mai trag fire noi sau se micșorează rețeaua?
Ce modificări de linii? Se mai trag fire noi sau se micșorează rețeaua?
- Cristy
-
Posted:
-
Re: Achizitii de troleibuze noi in perioada 2017-2020
Cristy
^
^
Screenshot_20190726-065217_Gallery.jpg (253.25 KB; downloaded 1571 times)
Screenshot_20190726-064939_Drive.jpg (517.1 KB; downloaded 1611 times)
📖 Pagination options