Topic: Discuții diverse
4066 posts, 1013337 views
📖 Pagination options
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Dragos31
In ultima vreme, am sesizat o problema cat de cat persistenta la autobuzele Mercedes-Benz Citaro Euro 4, in sensul functionarii corespunzatoare a instalatiei de aer conditionat in salonul calatorilor, in marea majoritate a autobuzelor, "racirea" fiind insuficienta, daca imi permiteti sa ma exprim asa. Astfel incat, in ultimele doua-trei saptamani, am intalnit foarte multe autobuze ale caror instalatii fie bagau aer cald, fie nu raceau mai deloc, in ambele cazuri tot geamurile deschise salvandu-i pe calatori de la asfixiere.
La polul opus, insa, se situeaza autobuzele care sunt extrem de bine intretinute, iar in momentul in care afara sunt peste 30 de grade Celsius, chiar iti doresti si iti face o placere sa calatoresti cu ele, in unele fiind mai frig decat in noile autobuze achizitionate de catre Primaria Municipiului Bucuresti.
Astfel, de la Autobaza Militari, cu instalatiile in stare perfecta de functionare si pe care va puteti baza ca va vor racori intr-o zi caniculara de vara, se numara cel putin 6 autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4: 4754, 4755, 4881, 4939, 4996, 6201, etc.
4881 - Linia 236 - Bd. Iuliu Maniu - 17 Iulie 2019
6201 - Linia 163 - Calea Giulesti(Statia "Copsa Mica") - 18 Iulie 2019
In ultima vreme, am sesizat o problema cat de cat persistenta la autobuzele Mercedes-Benz Citaro Euro 4, in sensul functionarii corespunzatoare a instalatiei de aer conditionat in salonul calatorilor, in marea majoritate a autobuzelor, "racirea" fiind insuficienta, daca imi permiteti sa ma exprim asa. Astfel incat, in ultimele doua-trei saptamani, am intalnit foarte multe autobuze ale caror instalatii fie bagau aer cald, fie nu raceau mai deloc, in ambele cazuri tot geamurile deschise salvandu-i pe calatori de la asfixiere.
La polul opus, insa, se situeaza autobuzele care sunt extrem de bine intretinute, iar in momentul in care afara sunt peste 30 de grade Celsius, chiar iti doresti si iti face o placere sa calatoresti cu ele, in unele fiind mai frig decat in noile autobuze achizitionate de catre Primaria Municipiului Bucuresti.
Astfel, de la Autobaza Militari, cu instalatiile in stare perfecta de functionare si pe care va puteti baza ca va vor racori intr-o zi caniculara de vara, se numara cel putin 6 autobuze Mercedes-Benz Citaro Euro 4: 4754, 4755, 4881, 4939, 4996, 6201, etc.
4881 - Linia 236 - Bd. Iuliu Maniu - 17 Iulie 2019
6201 - Linia 163 - Calea Giulesti(Statia "Copsa Mica") - 18 Iulie 2019
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
cris_m
Da, la unele nu mai merge instalatia pe rece din cauza agentului de racire - R22. Ce este special la acest lichid? Ei bine, acesta a fost interzis de Uniunea Europeana destul de repede dupa livrarea ultimelor E4 la Bucuresti, deoarece avea efecte nocive asupra mediului (evident daca ajungea in afara instatiei) si nu se mai gaseste nicaieri pe piata europeana (cel putin).
Ca atare, pentru orice instalatia de AC mai veche de 7 ani (parca), trebuie schimbata TOATA instalatia (compresor, tot tacamul), aceasta nefiind compatibila cu noile tipuri de agent frigorific. Cu alte cuvinte, daca ti s-a stricat AC-ul vechi de acasa trebuie sa iti iei altul. La fel si la E4, numai ca asta inseamna nebunie curata. Ca atare, nu ne ramane decat sa ne bucuram de cele care inca mai au instalatia functioanala (datorita soferilor titulari, a mecanicilor din atelier etc) si sa speram ca vor fi luate mai multe vehicule noi cu instalatii agreate de UE(de preferat tramvaie si troleibuze ).
Asta este explicatia mai putin cunoscuta de publicul larg, sper sa ajunga sa fie cunoscuta si de cei care nu sunt in tema.
Da, la unele nu mai merge instalatia pe rece din cauza agentului de racire - R22. Ce este special la acest lichid? Ei bine, acesta a fost interzis de Uniunea Europeana destul de repede dupa livrarea ultimelor E4 la Bucuresti, deoarece avea efecte nocive asupra mediului (evident daca ajungea in afara instatiei) si nu se mai gaseste nicaieri pe piata europeana (cel putin).
Ca atare, pentru orice instalatia de AC mai veche de 7 ani (parca), trebuie schimbata TOATA instalatia (compresor, tot tacamul), aceasta nefiind compatibila cu noile tipuri de agent frigorific. Cu alte cuvinte, daca ti s-a stricat AC-ul vechi de acasa trebuie sa iti iei altul. La fel si la E4, numai ca asta inseamna nebunie curata. Ca atare, nu ne ramane decat sa ne bucuram de cele care inca mai au instalatia functioanala (datorita soferilor titulari, a mecanicilor din atelier etc) si sa speram ca vor fi luate mai multe vehicule noi cu instalatii agreate de UE(de preferat tramvaie si troleibuze ).
Asta este explicatia mai putin cunoscuta de publicul larg, sper sa ajunga sa fie cunoscuta si de cei care nu sunt in tema.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
punmeister
Tramvaiele, troleibuzele si autobuzele electrice vor veni standard cu instalatii HVAC, care vor asigura si caldura si ventilatie simpla fara freon, pe langa functia standard de aer conditionat.
Tramvaiele, troleibuzele si autobuzele electrice vor veni standard cu instalatii HVAC, care vor asigura si caldura si ventilatie simpla fara freon, pe langa functia standard de aer conditionat.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cristi N
Intr-adevar R22-ul a fost interzis dar de cativa ani exista pe piata agenti ecologici compatibili cu instalatiile vechi problema a fost prin 2008-2009 cand inca nu exista asa ceva. Daca e sa intram in detalii problema e de compatibilitate intre uleiuri, cel de la R22 nu era miscibil cu variantele mai noi.
Intr-adevar R22-ul a fost interzis dar de cativa ani exista pe piata agenti ecologici compatibili cu instalatiile vechi problema a fost prin 2008-2009 cand inca nu exista asa ceva. Daca e sa intram in detalii problema e de compatibilitate intre uleiuri, cel de la R22 nu era miscibil cu variantele mai noi.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Utilizator anonim
Da, dar acei agenti compatibili necesita si niste modificari in instalatie care costa destul de mult...
Da, dar acei agenti compatibili necesita si niste modificari in instalatie care costa destul de mult...
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cristi N
De exemplu R422 este compatibil fara nici o modificare la instalatie dar probabil si pretul este pe masura.
Sursa: Linde
Chiar la inceputul verii am apelat la un frigotehnist care mi-a incarcat AC-ul casnic si atunci m-am documentat. Aparatul a fost fabricat sa functioneze cu R22 si ei au completat cu R422 fara nici o alta modificare.
De exemplu R422 este compatibil fara nici o modificare la instalatie dar probabil si pretul este pe masura.
R422D, also known as ISCEON® MO29, is an HFC blend designed to be a simple "drop-in" retrofit replacement for R22 in many refrigeration and air conditioning applications, including low and medium temperature direct expansion (DX) refrigeration applications, commercial supermarket systems, stationary DX air conditioning applications and DX water chillers. R422D contains a small amount of hydrocarbon to help ensure oil return in systems containing MO or AB lubricants.
Sursa: Linde
Chiar la inceputul verii am apelat la un frigotehnist care mi-a incarcat AC-ul casnic si atunci m-am documentat. Aparatul a fost fabricat sa functioneze cu R22 si ei au completat cu R422 fara nici o alta modificare.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
cris_m
Totusi exista diferente intre instalatia de la cel casnic si de la cel al autovehiculelor. Nu cred ca se poate face modificare asa una-doua. Inclin sa cred ca modificarea instalatiei este cauza problemor. Sper sa nu fie doar "buna" administrare si nepasare a societatii de transport...
Totusi exista diferente intre instalatia de la cel casnic si de la cel al autovehiculelor. Nu cred ca se poate face modificare asa una-doua. Inclin sa cred ca modificarea instalatiei este cauza problemor. Sper sa nu fie doar "buna" administrare si nepasare a societatii de transport...
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Cristi N
Intram in sfera presupunerilor/subiectivismului dar eu sunt aproape convins ca e vorba de ultima varianta. Pe de-o parte vezi situatia in care se fac reparatiile vehiculelor si pe de alta daca ar fi asa greu de reumplut instalatiile cu R22 ar fi pline forumurile auto de soferi suparati ca nu isi pot repara AC-ul dar subiectul asta aproape ca nu exista.
Intram in sfera presupunerilor/subiectivismului dar eu sunt aproape convins ca e vorba de ultima varianta. Pe de-o parte vezi situatia in care se fac reparatiile vehiculelor si pe de alta daca ar fi asa greu de reumplut instalatiile cu R22 ar fi pline forumurile auto de soferi suparati ca nu isi pot repara AC-ul dar subiectul asta aproape ca nu exista.
- Alex21
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Alex21
Nu inteleg de ce ,4485, de la Autobaza Alexandria, nu a primit abtipild nou cu numar de parc si circula cu o foita pe care scrie 4485
4485-Valea Argesului-668-29 iunie 2019
Nu inteleg de ce ,4485, de la Autobaza Alexandria, nu a primit abtipild nou cu numar de parc si circula cu o foita pe care scrie 4485
4485-Valea Argesului-668-29 iunie 2019
20190629_105709-2064x1548.jpg (461.49 KB; downloaded 3411 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Utilizator anonim
Ce griji aveti si voi duminica la 8 dimineata... Cine stie, probabil l-au sarit sau nu au numere, recent la Militari de exemplu am vazut ca majoritatea au primit numere.
Ce griji aveti si voi duminica la 8 dimineata... Cine stie, probabil l-au sarit sau nu au numere, recent la Militari de exemplu am vazut ca majoritatea au primit numere.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nenea_titi
Lasă, că am văzut și nr de parca scris cu markerul direct e caroserie...
Lasă, că am văzut și nr de parca scris cu markerul direct e caroserie...
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Gabi23
4445 - 323 - 19.07.2019.JPG (161.85 KB; downloaded 2910 times)
4684 - 102 - 13.07.2019.JPG (204.67 KB; downloaded 2909 times)
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse
Nenea_titi
Era scris pe față numărul de parc cu markerul. Și îngroșat. Era scris oarecum tehnic...dar se vedea că e de mână și nu făcut nici măcar cu șablon. Altă dată am văzut cu cifre de ușă, lipite.
Și poza de sus e relevantă
Era scris pe față numărul de parc cu markerul. Și îngroșat. Era scris oarecum tehnic...dar se vedea că e de mână și nu făcut nici măcar cu șablon. Altă dată am văzut cu cifre de ușă, lipite.
Și poza de sus e relevantă
📖 Pagination options