Topic: Trenuri locale
9 posts, 2955 views- Costin
-
Posted:
-
Trenuri locale
Costin
Conceptul pe care il stim, din Germania, este de "S-Bahn". Vorbim de trenuri locale ce deservesc Oslo si localitati limitrofe. In norvegiana, "lokal tog".
De mentionat ca in perioada 10 iulie - 10 august aproape toata lumea din Norvegia isi ia concediu (perioada se si numeste "vacanta colectiva", desi nu este o obligatie a avea concediu neaparat in aceasta perioada, doar ca majoritatea oamenilor o fac). Astfel, in aceasta perioada, majoritatea "lokal tog" nu circula, deoarece Bane Nor (CFR Infra, daca vreti :D) efectueaza lucrari de mentenanta si imbunatatire a circulatiei. Exista autobuze inlocuitoare ("buss for tog"), dar impactul este minim avand in vedere ca majoritatea este in concediu.
Am facut aceasta paranteza pentru a va putea prezenta depoul din Oslo pentru toate trenurile locale (Depoul Bucuresti Calatori daca vreti, dar doar pentru automotoare), in imaginile ce urmeaza. Adica a se intelege de ce sunt atatea trenuri in depou. Se observa o multime de rame Stadler Flirt, Ansaldo Breda, dar si unele rame locale, mai vechi, produse la Strømmen Værksted sub licenta ABB (cum am mai zis in alt topic, un fel de Astra Arad locala).
Conceptul pe care il stim, din Germania, este de "S-Bahn". Vorbim de trenuri locale ce deservesc Oslo si localitati limitrofe. In norvegiana, "lokal tog".
De mentionat ca in perioada 10 iulie - 10 august aproape toata lumea din Norvegia isi ia concediu (perioada se si numeste "vacanta colectiva", desi nu este o obligatie a avea concediu neaparat in aceasta perioada, doar ca majoritatea oamenilor o fac). Astfel, in aceasta perioada, majoritatea "lokal tog" nu circula, deoarece Bane Nor (CFR Infra, daca vreti :D) efectueaza lucrari de mentenanta si imbunatatire a circulatiei. Exista autobuze inlocuitoare ("buss for tog"), dar impactul este minim avand in vedere ca majoritatea este in concediu.
Am facut aceasta paranteza pentru a va putea prezenta depoul din Oslo pentru toate trenurile locale (Depoul Bucuresti Calatori daca vreti, dar doar pentru automotoare), in imaginile ce urmeaza. Adica a se intelege de ce sunt atatea trenuri in depou. Se observa o multime de rame Stadler Flirt, Ansaldo Breda, dar si unele rame locale, mai vechi, produse la Strømmen Værksted sub licenta ABB (cum am mai zis in alt topic, un fel de Astra Arad locala).
20190713_125804-resize.jpg (1.11 MB; downloaded 2898 times)
20190713_125825-resize.jpg (1.04 MB; downloaded 2900 times)
20190713_130020-resize.jpg (1.11 MB; downloaded 2906 times)
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Oslo - Trenuri locale
Goldmund
M-ar interesa, te rog, o harta a trenurilor locale din Oslo, de ex. o harta a "lokal tog", numarul de pasageri/zi/an ("zi" cand nu este "concediul colectiv")
PS
Costin,
observ ca esti f. informat asupra transportului in comun din Oslo. Ce este cu tramvaiul acelea(care pare comod, dar destul de vechi - in stare perfecta...) care il vedem prin Oslo?
M-ar interesa, te rog, o harta a trenurilor locale din Oslo, de ex. o harta a "lokal tog", numarul de pasageri/zi/an ("zi" cand nu este "concediul colectiv")
PS
Costin,
observ ca esti f. informat asupra transportului in comun din Oslo. Ce este cu tramvaiul acelea(care pare comod, dar destul de vechi - in stare perfecta...) care il vedem prin Oslo?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Trenuri locale
Costin
Harta actuala a trenurilor locale din Oslo
(sau asa la rezolutie mai buna)
Ambele preluate de aici.
Numarul de pasageri e raportat cel mai recent in 2020 pentru 2019 (tot anul inclusiv vacanta de vara) si este de 41.446.590 de calatori anual (sursa).
Tramvaiele sunt prezentate aici, daca subiectul nu iti raspunde la intrebare, te rog re-posteaza acolo.
Harta actuala a trenurilor locale din Oslo
linjekart-osloregionen-780.jpg (230.3 KB; downloaded 2330 times)
(sau asa la rezolutie mai buna)
linjekart-osloregionen.pdf
linjekart-osloregionen.pdf (119.16 KB; downloaded 103 times)
Ambele preluate de aici.
Numarul de pasageri e raportat cel mai recent in 2020 pentru 2019 (tot anul inclusiv vacanta de vara) si este de 41.446.590 de calatori anual (sursa).
Tramvaiele sunt prezentate aici, daca subiectul nu iti raspunde la intrebare, te rog re-posteaza acolo.
- Goldmund
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Trenuri locale
Costin
Vechile automotoare clasa 69 construite acum aproape 40 de ani la Strømmen Værksted sub licenta ABB vor fi inlocuite de automotoare Alstom Coradia, incepand cu anul 2025. Articolul trateaza situatia la nivel national (mai exista asemenea automotoare in circulatie in sudul tarii, pe liniile Porsgrunn - Notodden si Arendal - Nelaug), insa achizitia va avea, totusi, impactul maxim in regiunea Oslo.
Norske Tog buys 30 commuter trains from Alstom
Norske Tog buys 30 commuter trains from Alstom, with the option to buy an additional 170 trains. The first 30 trains will run on the Østfold Line and will give passengers a more comfortable train journey. The trains are due to be delivered in 2025.
- The new commuter trains will give a long-awaited boost to train commuters in the Oslo region, with higher comfort, increased capacity and better coverage. Now we can finally replace the 40-year-old trains, says Øystein Risan, CEO of Norske Tog.
Norske Tog AS is run by the state and purchase and manages trains, and leases them out to train operators.
Articolul complet si mai multe randari aici: https://www.norsketog.no/en/news/2021/no ... m-alstom
Vechile automotoare clasa 69 construite acum aproape 40 de ani la Strømmen Værksted sub licenta ABB vor fi inlocuite de automotoare Alstom Coradia, incepand cu anul 2025. Articolul trateaza situatia la nivel national (mai exista asemenea automotoare in circulatie in sudul tarii, pe liniile Porsgrunn - Notodden si Arendal - Nelaug), insa achizitia va avea, totusi, impactul maxim in regiunea Oslo.
Norske Tog buys 30 commuter trains from Alstom
Sursa: https://www.norsketog.no/en/news/2021/no ... m-alstom
20211218_092217.png (1.55 MB; downloaded 2217 times)
Norske Tog buys 30 commuter trains from Alstom, with the option to buy an additional 170 trains. The first 30 trains will run on the Østfold Line and will give passengers a more comfortable train journey. The trains are due to be delivered in 2025.
- The new commuter trains will give a long-awaited boost to train commuters in the Oslo region, with higher comfort, increased capacity and better coverage. Now we can finally replace the 40-year-old trains, says Øystein Risan, CEO of Norske Tog.
Norske Tog AS is run by the state and purchase and manages trains, and leases them out to train operators.
Articolul complet si mai multe randari aici: https://www.norsketog.no/en/news/2021/no ... m-alstom
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Oslo - Trenuri locale
punmeister
Pare sa fie o varianta actualizata a variantei Coradia Nordic, cele care circula in Suedia sub clasele X60 (folosite de SL pentru reteaua de Pendeltag a Stockholm), X61 si X62.
Pare sa fie o varianta actualizata a variantei Coradia Nordic, cele care circula in Suedia sub clasele X60 (folosite de SL pentru reteaua de Pendeltag a Stockholm), X61 si X62.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Trenuri locale
Costin
In ultima perioada au avut loc cateva schimbari majore in domeniul feroviar norvegian, cu efecte si in privinta traficului local din Oslo si imprejurimi.
In primul rand, au fost introduse categoriile de trenuri "standard" din Europa - Norvegia avea propriile categorii, si cum nu este membra UE, nu a facut trecerea mai devreme, asa cum Romania a facut-o in 2011. In prezent, acestea sunt categoriile:
- L (Lokaltog - subiectul de fata, tren local tip S-Bahn)
- R (Regiontog / tren "regio")
- RE (Regionekspress / tren "regio express")
- F (Fjerntog / tren "inter-regio")
Apoi, a fost in sfarsit deschisa linia Follo (Follobanen, prin tunelul Blix), un proiect derulat pe o perioada de aproape 13 ani ce prevede un tunel direct in sud-estul Oslo, de la gara centrala din Oslo pana in localitatea Ski. Scopul tunelului e sa injumatateasca durata de calatorie intre Ski si Oslo, astfel incat trenurile R/RE/F sa circule cu pana la 200km/h. Povestea tunelului a fost relativ controversata: deschis cu fast in decembrie 2022, inchis dupa doar 9 zile din cauza unor infiltratii si a calitatii proaste a instalatiei electrice, redeschis in martie 2023 dupa refacerea instalatiilor electrice problematice si rezolvarea infiltratiilor.
Ca urmare a deschiderii noului tunel, trenurile locale circula, in continuare pe la suprafata dar la intervale injumatatite, iar traseele de mediu si lung parcurs au fost reorganizate si circula prin tunel.
Drept urmare, in prezent, aceasta este harta trenurilor locale si regionale din zona Oslo:
Sau la dimensiunea originala:
In ultima perioada au avut loc cateva schimbari majore in domeniul feroviar norvegian, cu efecte si in privinta traficului local din Oslo si imprejurimi.
In primul rand, au fost introduse categoriile de trenuri "standard" din Europa - Norvegia avea propriile categorii, si cum nu este membra UE, nu a facut trecerea mai devreme, asa cum Romania a facut-o in 2011. In prezent, acestea sunt categoriile:
- L (Lokaltog - subiectul de fata, tren local tip S-Bahn)
- R (Regiontog / tren "regio")
- RE (Regionekspress / tren "regio express")
- F (Fjerntog / tren "inter-regio")
Apoi, a fost in sfarsit deschisa linia Follo (Follobanen, prin tunelul Blix), un proiect derulat pe o perioada de aproape 13 ani ce prevede un tunel direct in sud-estul Oslo, de la gara centrala din Oslo pana in localitatea Ski. Scopul tunelului e sa injumatateasca durata de calatorie intre Ski si Oslo, astfel incat trenurile R/RE/F sa circule cu pana la 200km/h. Povestea tunelului a fost relativ controversata: deschis cu fast in decembrie 2022, inchis dupa doar 9 zile din cauza unor infiltratii si a calitatii proaste a instalatiei electrice, redeschis in martie 2023 dupa refacerea instalatiilor electrice problematice si rezolvarea infiltratiilor.
Ca urmare a deschiderii noului tunel, trenurile locale circula, in continuare pe la suprafata dar la intervale injumatatite, iar traseele de mediu si lung parcurs au fost reorganizate si circula prin tunel.
Drept urmare, in prezent, aceasta este harta trenurilor locale si regionale din zona Oslo:
Imagine extrasa din fisierul PDF
linjekart-osloregionen-2023.jpg (1.65 MB; downloaded 952 times)
Sau la dimensiunea originala:
linjekart-osloregionen-2023.pdf
Sursa: https://www.vy.no/trafikk-og-ruter/stasj ... injekart
linjekart-osloregionen-2023.pdf (113.94 KB; downloaded 222 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Oslo - Trenuri locale
Costin
Dupa o prima amanare de cateva luni, iata ca o a doua amanare a fost anuntata, astfel ca noile trenuri locale vor incepe sa circule la inceputul lui 2026. Sursa. Se prefigureaza o experienta similara cu cea a ramelor de metrou din Bucuresti...
Costin wrote here:
Norske Tog buys 30 commuter trains from Alstom
Dupa o prima amanare de cateva luni, iata ca o a doua amanare a fost anuntata, astfel ca noile trenuri locale vor incepe sa circule la inceputul lui 2026. Sursa. Se prefigureaza o experienta similara cu cea a ramelor de metrou din Bucuresti...
- punmeister
-
Posted:
-