Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 183332 views
📖 Pagination options
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
BGP2597
În articolul de pe Observator era un video în care se prezentau niște randări din care reieșea că peroanele vor fi acoperite cu o cupolă de sticlă. Probabil este acoperișul cu panouri fotovoltaice la care făcea referire articolul.
Legat de Piața Gării, ar fi frumos o pietonalizare a zonei de la fântâni. Ar regenera zona, atât estetic, cât și funcțional (pentru pietoni cel puțin).
În articolul de pe Observator era un video în care se prezentau niște randări din care reieșea că peroanele vor fi acoperite cu o cupolă de sticlă. Probabil este acoperișul cu panouri fotovoltaice la care făcea referire articolul.
Legat de Piața Gării, ar fi frumos o pietonalizare a zonei de la fântâni. Ar regenera zona, atât estetic, cât și funcțional (pentru pietoni cel puțin).
- punmeister
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
ByOnu
http://stiri.tvr.ro/gara-de-nord-intra- ... 46980.html
*plin de greseli, Andrei Marian ne-a confirmat deja ca in Iulie se lanseaza doar licitatia pentru studiul de fezabilitate. Sincer, prefer sa nu faca nimic mai mult decat o revizie generala. Acolo este nevoie de o transformare serioasa.
http://stiri.tvr.ro/gara-de-nord-intra- ... 46980.html
Gara de Nord intră în reparaţii capitale. Lucrările încep în iulie şi vor fi finanţate din bani europeni
Cea mai mare gară a României, Gara de Nord din București, va intra în reparații capitale de luna viitoare. Investiția, în valoare de peste 100 de milioane de euro, va fi asigurată din fonduri europene și presupune printre altele înlocuirea șinelor, construcția unei parcării moderne și montarea unei cupole gigant, cu panouri de electricitate. Pe durata lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate în gările Basarab și Herăstrău. Investiția ar urmă să fie gata în 2022, estimează conducerea CFR.
Gara de Nord din București a fost construită în anul 1872. De atunci a fost extinsă în mai multe etape, iar în anul 2004 a fost declarată monument istoric. În lipsa investițiilor, gara are acum mari probleme, mai ales din cauza infiltrațiilor care afectează corpul clădirii. Cea mai mare gara a României nu a mai fost supusă unor reparații capitale de 20 de ani. Din acest motiv, edificiul nu îndeplinește standardele unei gări demne de o capitală europeană. Pereții crăpați, acoperișurile peroanelor mâncate de rugină, prin care plouă, sunt doar câteva probleme care crează disconfort călătorilor. CFR Infrastructură va investi peste o sută de milioane de euro, bani europeni, în modernizarea gării. Pentru început, a fost comandat un studiu de fezabilitate care costă peste 3 milioane de euro. Primele lucrări vor începe în iulie. Va fi demolat un corp de beton și în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni, cu cea mai veche locomotivă funcțională din Europa. Angajații CFR sunt însă sceptici că lucrările vor fi gata din cauza schimbărilor repetate din Ministerul Transporturilor. În a două etapă, este în plan construcția unei parcări cu 400 de locuri. În timpul lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate spre alte gări, Basarab și Herăstrău. Conducerea CFR estimează că modernizarea va fi gata în 2022.
*plin de greseli, Andrei Marian ne-a confirmat deja ca in Iulie se lanseaza doar licitatia pentru studiul de fezabilitate. Sincer, prefer sa nu faca nimic mai mult decat o revizie generala. Acolo este nevoie de o transformare serioasa.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Va fi demolat un corp de beton și în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni...
Exprimare ce denotă o înaltă inteligență ! Dacă << nu se ia >> nicio linie din cele actuale, unde va fi <<corpul de beton>> care va fi demolat ?
În a două etapă, este în plan construcția unei parcări cu 400 de locuri.
Unde ? Sper că se cunoaște de prelungirea lui M 4 spre sud...Chiar sper, pentru că cuăștia ( din ministere ) te poți aștepta la orice !
În timpul lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate spre alte gări, Basarab și Herăstrău.
Unde [BIP] e gara asta ( funcțională !!!!! ) Herăstrău ?
Va fi demolat un corp de beton și în locul său va fi montată o linie pe care va sta cel mai vechi tren românesc, Călugăreni...
Exprimare ce denotă o înaltă inteligență ! Dacă << nu se ia >> nicio linie din cele actuale, unde va fi <<corpul de beton>> care va fi demolat ?
În a două etapă, este în plan construcția unei parcări cu 400 de locuri.
Unde ? Sper că se cunoaște de prelungirea lui M 4 spre sud...Chiar sper, pentru că cuăștia ( din ministere ) te poți aștepta la orice !
În timpul lucrărilor, unele trenuri vor fi deviate spre alte gări, Basarab și Herăstrău.
Unde [BIP] e gara asta ( funcțională !!!!! ) Herăstrău ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Istorice...
Istorice...
58ab6a33-b5e8-4402-ae88-41b0592b13d5.jpg (571.07 KB; downloaded 5945 times)
64788685_1000740430120046_8372360542446157824_n.jpg (264.33 KB; downloaded 5941 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Nedumeriri...
1) Unele trenuri sunt "Particulare" altele "Private". Care-i șpilul ?
2) La trenurile în tranzit, pe tabelele de la capătul peronului NU este trecută nici ora de sosire, nici cea de plecare...
3) În ultimele 7 - 8 zile am fost de 3 ori în gară cam la aceeași oră. ( Unii colegi știu și de ce ). Deși era tras la peron de fiecare dată ( la ora 16 :40 era sigur garat de fiecare dată, inclusiv locomotiva) din vreme, invariabil trenul a plecat de fiecare dată cu 20 minute întârziere. Iar întreb, care-i șpilul ?
Nedumeriri...
1) Unele trenuri sunt "Particulare" altele "Private". Care-i șpilul ?
1.jpg (148.62 KB; downloaded 5934 times)
2) La trenurile în tranzit, pe tabelele de la capătul peronului NU este trecută nici ora de sosire, nici cea de plecare...
2.jpg (64.67 KB; downloaded 5930 times)
3) În ultimele 7 - 8 zile am fost de 3 ori în gară cam la aceeași oră. ( Unii colegi știu și de ce ). Deși era tras la peron de fiecare dată ( la ora 16 :40 era sigur garat de fiecare dată, inclusiv locomotiva) din vreme, invariabil trenul a plecat de fiecare dată cu 20 minute întârziere. Iar întreb, care-i șpilul ?
3.jpg (59.03 KB; downloaded 5930 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
PTMZ
La punctul 3 pot să-ți răspund eu sigur, de fiecare dată când merg vara cu 1641, mi se întâmplă același lucru: așteaptă alt tren întârziat, în care sunt călători care au bilete la trenul respectiv. Probabil 1585 e folosit des ca variantă de transfer pentru a ajunge la Constanța. E un lucru bun această așteptare, pentru călătorii aceia ar însemna haos total ratarea legăturii, dar marea problemă e că majoritatea controlorilor din trenul care pleacă din gară cu întârziere nu anunță decât dacă întreabă unii călători.
La punctele 1 și 2 nu pot decât să-mi dau cu părerea față de ce am văzut pe Valea Prahovei de câteva ori, când am fost mai atent.
1) Din câte am observat eu la trenurile private ce tranzitau gările prin care am trecut, unde se menționa acest lucru, particular era doar RegioCălători. Restul private, cel puțin așa am observat la Softrans. Firește, asta a fost prin 2015, între timp poate s-a schimbat sistemul.
2) Pe Valea Prahovei, scria "la ora x plecare". Sosirea avea trecută doar "la ora x". Poate la fel e și aici, doar că fără sintagma "la ora": "x" este ora de sosire - cel puțin așa văd pe ceasul aflat în dreapta - "x plecare", firește, oră de plecare, asta deși la 1585, după câte văd, scrie doar ora și trenul, cu sintagma "pleacă la" explicitată.
La punctul 3 pot să-ți răspund eu sigur, de fiecare dată când merg vara cu 1641, mi se întâmplă același lucru: așteaptă alt tren întârziat, în care sunt călători care au bilete la trenul respectiv. Probabil 1585 e folosit des ca variantă de transfer pentru a ajunge la Constanța. E un lucru bun această așteptare, pentru călătorii aceia ar însemna haos total ratarea legăturii, dar marea problemă e că majoritatea controlorilor din trenul care pleacă din gară cu întârziere nu anunță decât dacă întreabă unii călători.
La punctele 1 și 2 nu pot decât să-mi dau cu părerea față de ce am văzut pe Valea Prahovei de câteva ori, când am fost mai atent.
1) Din câte am observat eu la trenurile private ce tranzitau gările prin care am trecut, unde se menționa acest lucru, particular era doar RegioCălători. Restul private, cel puțin așa am observat la Softrans. Firește, asta a fost prin 2015, între timp poate s-a schimbat sistemul.
2) Pe Valea Prahovei, scria "la ora x plecare". Sosirea avea trecută doar "la ora x". Poate la fel e și aici, doar că fără sintagma "la ora": "x" este ora de sosire - cel puțin așa văd pe ceasul aflat în dreapta - "x plecare", firește, oră de plecare, asta deși la 1585, după câte văd, scrie doar ora și trenul, cu sintagma "pleacă la" explicitată.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
TibiV
MT a publicat pentru dezbatere publica Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare
Asta este anexa 20, referitoare la Gara de Nord:
Noaptea mintii...
Voi visati la Gara Centrala...
MT a publicat pentru dezbatere publica Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare
Asta este anexa 20, referitoare la Gara de Nord:
2019 GdN Anexa 20 Strategie CFR (Buc Nord) v2.0.pdf
2019 GdN Anexa 20 Strategie CFR (Buc Nord) v2.0.pdf (3.16 MB; downloaded 374 times)
Noaptea mintii...
Voi visati la Gara Centrala...
Unul dintre meritele principale ale acestui proiect constă în identificarea unor oportunităţi de dezvoltare imobiliară pe terenurile administratorului infrastructurii feroviare care ar urma să fie eliberate prin relocarea facilităţilor feroviare existente (a se vedea Figura 7 de mai sus). Calculele preliminare efectuate în cadrul studiului arată că beneficiile potenţiale sunt suficient de consistente încât să susţină investiţia de modernizare a staţiei Bucureşti Nord.
Practica internaţională că o astfel de abordare ar fi posibilă prin înfiinţarea unei companii de tip joint venture pentru realizarea proiectului, care să reunească entităţi precum bănci, companii de dezvoltare imobiliară, administratorul infrastructurii feroviare şi alte entităţi interesate. CFR SA ar participa în această companie cu terenurile puse la dispoziţie pentru proiectele adiacente de dezvoltare imobiliară. Această companie ar putea să asigure finanţarea şi realizarea investiţiei de modernizare a staţiei Bucureşti Nord, împreună cu finanţarea şi realizarea proiectelor de dezvoltare imobiliară aferente. Compania ar urma să asigure în continuare exploatarea şi valorificarea proiectelor de dezvoltare imobiliară, în scopul de a realiza recuperarea investiţiei realizate.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Mă ocupam eu singur de tot ce scrie acolo, mai mult de doi ani nu-mi lua, făceam studiul și mai direct, cu tot cu desene. ( Care culmea, sunt realizate la calculator ). Și încasam și ceva EURO cu multe zerouri după 1. Așa se duc banii de aiurea pe studii fanteziste.
Prost NU e ăla care primește banii, prost e ăla care-i dă. Sau fac parte-n parte, mai știi. ? Pe unde o fi DNA - ul ?
Studiul ăsta prezentat nu e o reluare a unuia de acum ( ceva ) mulți ani ? Am senzația că l-am mai citit odată. Și nu de curând.
Pe unde pisici legi tu gările Nord / Obor / Progresu subteran, când nu ești în stare să faci M 5 pe sub Elisabeta ?
Razele de curbură la tren sunt mult mai mari decât la metrou, diametrul tunelului mai mare, tunelele acestea nu vor respecta trama stradală, pe sub ce clădiri vor trece și la ce adâncime ?
Oamenii ăștia țin cont și de viitorul traseu al lui M 4 ? Că doar sunt în același minister...
Mă ocupam eu singur de tot ce scrie acolo, mai mult de doi ani nu-mi lua, făceam studiul și mai direct, cu tot cu desene. ( Care culmea, sunt realizate la calculator ). Și încasam și ceva EURO cu multe zerouri după 1. Așa se duc banii de aiurea pe studii fanteziste.
Prost NU e ăla care primește banii, prost e ăla care-i dă. Sau fac parte-n parte, mai știi. ? Pe unde o fi DNA - ul ?
Studiul ăsta prezentat nu e o reluare a unuia de acum ( ceva ) mulți ani ? Am senzația că l-am mai citit odată. Și nu de curând.
Pe unde pisici legi tu gările Nord / Obor / Progresu subteran, când nu ești în stare să faci M 5 pe sub Elisabeta ?
Razele de curbură la tren sunt mult mai mari decât la metrou, diametrul tunelului mai mare, tunelele acestea nu vor respecta trama stradală, pe sub ce clădiri vor trece și la ce adâncime ?
Oamenii ăștia țin cont și de viitorul traseu al lui M 4 ? Că doar sunt în același minister...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Despre modernizare:
- probabil ca "blocul de beton" este undeva langa linia 14 si Muzeul CFR, sau poate langa linia 1
- parcarea de 400 de locuri probabil ca va fi in zona fostei parcari desfintate cu accesul din Grivita
Daca s-ar realiza Terminalele A si B + conexiunea subterana Nord - Obor si Nord - Progresu + ceva statii pe parcurs atunci ar fi ceva, raman intrebarile:
- unde muta Depoul de locomotive Bucuresti Calatori?
- unde muta Remiza de locomotive Bucuresti Basarab?
- unde muta Revizia de vagoane Grivita?
- unde muta Revizia de vagoane Basarab?
- la ce ne trebuie Ligt Rail pe Grvita pe deasupra lui M4?
Despre modernizare:
- probabil ca "blocul de beton" este undeva langa linia 14 si Muzeul CFR, sau poate langa linia 1
- parcarea de 400 de locuri probabil ca va fi in zona fostei parcari desfintate cu accesul din Grivita
Daca s-ar realiza Terminalele A si B + conexiunea subterana Nord - Obor si Nord - Progresu + ceva statii pe parcurs atunci ar fi ceva, raman intrebarile:
- unde muta Depoul de locomotive Bucuresti Calatori?
- unde muta Remiza de locomotive Bucuresti Basarab?
- unde muta Revizia de vagoane Grivita?
- unde muta Revizia de vagoane Basarab?
- la ce ne trebuie Ligt Rail pe Grvita pe deasupra lui M4?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Lăsând la o parte alte ( multe ) aspecte și independent de acestă modernizare, părerea mea este că nu mai e nevoie de două revizii, una ajunge. Și cred că nici de stația București Nord Gr. B ( aka Basarab ) nu mai e nevoie...
Lăsând la o parte alte ( multe ) aspecte și independent de acestă modernizare, părerea mea este că nu mai e nevoie de două revizii, una ajunge. Și cred că nici de stația București Nord Gr. B ( aka Basarab ) nu mai e nevoie...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
TibiV
Cred ca nici de stația București Nord Gr. A (popular cunoscuta drept Gara de Nord...) nu mai este nevoie...
Sa isi ia naibii toti masini si sa plece pe autostrada !...
GdN ar trebui mutata la Buftea. Sau mai bine la Ploiesti...
Cred ca nici de stația București Nord Gr. A (popular cunoscuta drept Gara de Nord...) nu mai este nevoie...
Sa isi ia naibii toti masini si sa plece pe autostrada !...
GdN ar trebui mutata la Buftea. Sau mai bine la Ploiesti...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Gara de Nord de dinaintea șantierului metroului. Poze făcute de pe vechiul Pod Basarab.
În prima poză se observă casele demolate cu ocazia construirii M 1.
Gara de Nord de dinaintea șantierului metroului. Poze făcute de pe vechiul Pod Basarab.
În prima poză se observă casele demolate cu ocazia construirii M 1.
T1.jpg (425.76 KB; downloaded 5606 times)
T2.jpg (370.91 KB; downloaded 5605 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Foto între WW1 și WW2. Mulțumesc Facebook / FOST !
Foto între WW1 și WW2. Mulțumesc Facebook / FOST !
62457494_359197518069460_2570875652819386368_o.jpg (534.36 KB; downloaded 5535 times)
📖 Pagination options