De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Cinematografie și Seriale

29 posts, 11738 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Cinematografie și Seriale ByOnu

Prieteni, vad ca avem un topic intitulat Filme-Documentare, dar nu as amesteca documentarele cu cinematografia. Plus ca vad ca acolo se discuta mai mult despre documentare legate de transporturi. :)

Va invit deci sa discutam aici despre filme, noi sau vechi, bune sau proaste, hollywoodiene sau buftesti. :lol:

Voi arunca eu bomba. Mai considera cineva ca Pulp Fiction este supraevaluat? N-am o problema cu Tarantino, Django este chiar in topurile mele de exemplu, dar pur si simplu nu pot sa inteleg de ce acest film este atat de laudat. Aici este partea in care unii dintre voi, desigur, vor spune ca nu am inteles filmul sau mai simplu, ca sunt hater. :lol: Asta mi se intampla mereu cand aduc in discutie acest film iar colegul de conversatie ramane fara argumente. Cred ca traim intr-o perioada cand trebuie sa luam lucrurile ca atare, trebuie sa-ti placa X pentru ca este trendy, o regula nescrisa general aprobata. Este ca si in cazul artei moderne.








Daca nu va place cu siguranta cineva va va spune ca nu intelegeti arta. :lol:

Asta-i doar asa de incalzire. :bere:

 


Re: Cinematografie (Filme, Lungmetraje) - Recomandari si Par Florinds

Este unul din filmele pe care le voi tine minte toata viata...
Mie mi-a placut, in primul rand datorita umorului, nu mai vorbesc de scenariu.
Il consider pe Tarantino un geniu... Iata doar o mostra din Inglorius Bastards:

https://www.youtube.com/watch?v=krtnt191Drg

Se vede si de ce a luat Christoph Waltz doua premii Oscar...
Dar atentie la cum pronunta in italiana, iar la inceputul filmului vorbeste in franceza intr-una din cele mai tensionate scene pe care le-am vazut vreodata:...

https://www.youtube.com/watch?v=EUZv6bn7Hwg

Sa nu uitam ca este actor austro-german si vorbeste perfect si engleza.
Am apasat C pe youtube si a aparut numele lui.

Sunt convins ca a pus umarul si Tarantino la succesul lui.

 


Re: Cinematografie (Filme, Lungmetraje) - Recomandari si Par ByOnu

What happened to Monday? a fost filmat cu precadere in Bucuresti si Constanta. Este foarte interesant de vazut cum au fost editate in post productie anumite peisaje autohtone. :lol:



 



Re: Cinematografie (Filme, Lungmetraje) - Recomandari si Par Cristi N

Cei de la HBO au lansat o mini-serie despre accidentul de la Cernobil.



 


Re: Cinematografie și Seriale ByOnu

Este extraordinar serialul! Imi pare rau pentru micile inadvertente realizate de dragul dramatizarii, dar una peste alta serialul este.. uau!

Colegi, merita vazut! :yes:

 


Re: Cinematografie și Seriale 1689

Una dintre cele mai cutremuratoare documentari (inceputa acum mai bine de 15 ani - cu mult inainte ca zona sa devina o atractie turistica pentru itesponsabili...) este disponibila pe site-ul Elenei Filatova.

Chiar daca la inceput sint - in majoritate - poze, merita vazut. Iar asta nu este regie, ci realitate.

Cind am vazut site-ul prima data in 2004 am avut un fior pe sira spinarii aducindu-mi aminte de dezinformarea care s-a practicat la vremea respectiva ...

 


Re: Cinematografie și Seriale aztec

Serial cotat peste ..
Este bun, insa, real, au fost altele mult mai bune..
Insa sunt extrem de multumit pt cota lui, pt ca poate insemna un nou trend in domeniu, mult mai aproape de si mai multumitor pt mine fata de seriale cu zombi si varcolaci, cu minstri si criminali in serie.
Ce ma surprinde, este atmosfera si cum te introducr in ea...
Poate nu inseamna prea mult pt cei ce nu au apucat.. insa imi aduc aminte de cozile de la pastila de iod....
Merita sa afkam adevarul, chiar si ecranizat asa cum se poate..

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Cinematografie și Seriale Tom

Cam "hollywoodian" serialul despre Cernobîl, se pare că acum vor și rușii să facă unul. N'am reusit să văd însă ultimul episod, deși sfârșitul e previzibil.  :popa:
Situl Elenei Filatova îl știam de mai multă vreme, însă nu acolo am văzut cele mai cutremurătoare imagini sau filme despre acest subiect.
Un alt documentar despre materialul rulant abandonat în stația Yanov de lângă Pripyat:



Un documentar Discovery despre viața animalelor din zona interzisă de lângă Cernobîl:



Și în final, un articol despre un grup de turiști care au reușit să aprindă luminile în orașul Pripyat după 30 de ani. Pe youtube sunt și filmări ale autorilor.
EDIT 18.06.2019 - Nu am mai postat alt mesaj după acesta. Pentru cine spunea de imagini cutremurătoare, putem da acesta un exemplu. Unul dintre locuitori a reușit să se întoarcă înapoi și să ia câteva lucruri din casă, dintre cele care se puteau lua, adică din cele care nu acumulau praf (în praf erau și sunt în continuare particulele radioactive).


 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Cinematografie și Seriale Utilizator anonim

Tom wrote:
Și în final, un articol despre un grup de turiști care au reușit să aprindă luminile în orașul Pripyat după 30 de ani.


Sa ii chemam si in Bucuresti in zona statiei Pasaj Basarab.  :yes:

 


Re: Cinematografie și Seriale ByOnu

https://www.cotidianul.ro/noul-agent-007-este-o-femeie/

Noul agent 007 este o femeie

Potrivit informaţiilor din Daily Mail, actriţa britanică de origine jamaicană Lashana Lynch este distribuită în rolul celebrului agent 007, în cel de al 25-lea film al celebrei saga, care va fi lansat în 2020. În ultima producţie James Bond, Spectre, Daniel Craig părăseşte MI6 şi, în consecinţă, îşi pierde matricola iconică celebră, 007.

În timp ce lungmetrajul este în curs de filmare în Italia şi în Marea Britanie, interpreta Mariei Rambeau din Captain Marvel, care a incendiat ecranul cu acest rol, va lua locul lui Daniel Craig. În mijlocul zvonurilor şi polemicilor pe acest subiect, noutatea a căzut ca o bombă, scenariştii uluind pe toată lumea cu alegerea lor.

Tot potrivit cotidianului englez, filmul va debuta în Jamaica, unde spionul preferat al fanilor petrece zile calme alături de Léa Seydoux. Dar odihna este întreruptă brusc, fiind rechemat de urgenţă la MI6 din cauza unei crize planetare.

Sosit la Cartierul general al agenţiei, este surprins să vadă intrând în biroul lui o femeie de culoare, care se prezintă „007”. James Bond va încerca de altfel s-o seducă, încercare neîncoronată de succes.

Bond este tot Bond, dar el a fost înlocuit de această femeie superbă”, scrie jurnalul britanic. Este desigur atras de nou venită, dar este uimit să constate că încercările lui obişnuite de seducţie n-au niciun rezultat. Oricum nu de la început. De asemenea, s-a anunţat că termenul James Bond Girls este de-acum interzis. În prezent, ele sunt numite James Bond Women”.

Această schimbare extraordinară i se datorează probabil lui Phoebe Waller-Bridge, unul dintre scenarişti, cea care semnează scenariile comediei Fleabag şi al thrillerului Killing Eve, chemată special de Daniel Craig care dorea să fie sigur că franciza, care are de-acum 57 de ani, evoluează odată cu timpul. După 57 de ani de lupte corp la corp cu eroii negativi din cele patru colţuri ale lumii şi altele cu bombe sexuale, producătorii estimează că formula Bond trebuie înnoită pentru a rămâne în top.

“S-a vorbit mult de succesul lui James Bond din cauza modului în care acesta tratează femeile”, a explicat scenarista. Filmul este, după spusele sale, “un James Bond al erei moderne, care va seduce noile generaţii, rămânând fidel aşteptărilor pe care le avem de la o producţie de acest calibru. Există secvenţe de urmărire şi lupte spectaculoase, Bond este în continuare Bond, dar el trebuie să evolueze în lumea #MeToo”.

Mai mult ca sigur, această schimbare în aventurile spionului riscă se divizeze fanii francizei. Noua super-spioană preia rolul ca urmare a unei schimbări narative, demne de cele mai bune seriale televizate. Ea va fi insensibilă la farmecele bărbatului cu papion, care n-avea nevoie până acum decât să-şi declame patronimul, Bond, James Bond, pentru a avea la picioarele lui întregul univers”.

Este o revoluţie pentru franciza care depăşeşte adesea un miliard de dolari la box office, şi o provocare pentru cei care văd în aceste schimbări declinul societăţii occidentale. În afara problemei narative şi a celei privind legitimitatea actriţei Lashana Lynch în acest rol, să amintim o altă ştire surprinzătoare: cu câteva săptămâni în urmă, Disney a anunţat că Mica Sirenă va fi şi ea de culoare. Aceste personaje fictive sunt embleme ale culturii populare şi trimit la o serie de simboluri şi de norme morale şi estetice.

Alegerea actriţei a suscitat comentarii rasiste şi sexiste pe reţelele sociale. Ea a venit după refuzul actorului de culoare Idris Elba de a interpreta rolul, în urma unei avalanşe de insulte rasiste la adresa sa. O schimbare care contrazice mitul eroului principal: un bărbat alb, scoţian, amator de femei şi de Martini Dry. O mică revoluţie în această franciză cult, care este însă şi o enormă lovitură de marketing a studiourilor în căutare de un public rentabil pentru sălile de cinema. Iar pentru actriţă, este un rol de cap de afiş.

De origine jamaicană, Lashana Lynch s-a născut în Hammersmith, un cartier din estul Londrei, în 1987. Şi-a început cariera în 2011 în filmul britanic Fast Girl, o peliculă despre cursa cu viteză, prezentată la Festivalul de la Cannes în anul următor, şi difuzată apoi prin trei seriale televizate: Silent Witness, Death in Paradise şi Crims, în 2015.

Dar actriţa s-a consacrat datorită rolului din filmul Captain Marvel, lansat în 2019. În această producţie ea este Maria « Photon » Rambeau, pilot al US Air Force, mama celibatară şi cea mea mai bună prietenă a personajului principal, Carol Danvers (Brie Larson).

“Distribuirea Lashanei Lynch în rolul 007 este un risc, dar foarte bine calculat. Pe de o parte, pentru că Bond 25 (numele provizoriu al filmului) beneficiază de o actriţă deja remarcată în Captain Marvel, unul dintre cele mai mari blockbusteruri ale anului: 1,128 miliarde de dolari. Pe de altă parte, ea este flancată de staruri obişnuite ale lui James Bond – Craig, dar şi Christopher Waltz, eroul negativ din filmul precedent, Spectre, şi de alţi actori foarte la modă astăzi, ca Rami Malek. Spectatorii vor rămâne astfel pe un teren cunoscut”, aprecia Nathalie Dupont, conferenţiar în civilizaţie americană la Universitatea Coastei de Fildeş.

Nu se pune deci problema, susţin comentatorii, de a pune în pericol una dintre francizele cele mai lucrative din cinema, ale cărei ultime două părţi au depăşit 1 miliard de dolari (Skyfall, 1,109 miliarde, şi Spectre).


Pareri? Nu inteleg acest trend de a transforma personaje masculine bine inradacinate in femei. Mi se pare ca nu transmite un semnal bun nici femeilor. Da, ok, Bond este un afemeiat, iar in filmele cu Sean Connery era clar si misogin, dar filmele respective sunt un produs al timpului, dar daca ascundem acest aspect, se rezolva ceva?

Avem numeroase personaje feminine de succes, de la cele din filmele bazate pe comics-uri, precum Wonder Woman (un real succes), Captain Marvel sau Harley Quinn (cel mai bun personaj din intreg filmul Suicide Squad), pana la Tomb Raider sau, de ce nu, filmele Alien. Mai citeam si de petitia ca Joker sa fie femeie in urmatorul film Batman. Why? Sa ne asteptam la Wonder Man?

OK, avem mai multi super-eroi tipi. De ce? Pentru ca baietii si barbatii mai atrasi de astfel de opere de fictiunie decat fetele si femeile. Nu stiu sa existe statistici, dar clar publicul masculin este mult mai maniac in ceea ce priveste filmele bazate pe benzi desenate si filmele de actiune in general, si, direct, contribuie financiar mult mai mult la profitabilitatea acestor productii. La fel cum Barbie target-eaza fetele.

 


Re: Cinematografie și Seriale aztec

Trendul de a modifica...
E political correctness.
Eventual unisex, negru...posibil gay sau lesbiana.
Asa se distruge totul pt bani...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Cinematografie și Seriale Tom

La personaje fictive contează mai puțin. 007 putea să fie același sau altul. Cum ai spune la RATB/STB-sa: "tramvaiul 001". Care din ele? E adevărat, cam toate sunt azi oale și ulcele, pardon, cazane și ceaoane.
Nu e o problemă că faci o selecție de agent special și apare un negru cu plete rastafariene și îți face o interpretare atât de bună de "ai chicat pi buși" ca să grăim moldovenește. Dar mare atenție să nu-l trimiți în Rusia, că pe acolo nu sunt asemenea afro-sovietici. Dar când începi să bagi negri sau asiatici în legende europene sau chiar în filme istorice, e cam de porc. Exista o discuție pe tema asta și despre M*A*S*H unde tot așa nu fuseseră negri în Coreea până la un moment dat.
Problema și mai mare e că și gayii de astăzi sunt o parodie a celor de ieri. Cum arătau gayii în filmul Cruising cu Al Pacino, cum arătau "pirațiii" dintr'un film cu Bud Spencer, cum aratau cei din Academia de Poliție? Și ce vedem astăzi, niște fluffy castrați mai ceva ca "bucuria" de la ASPA? De par'că masculinitatea aia de "barbați care preferă bărbați" s'a transformat într'o mixtură unisex, de roboței vii, dar asexuați, pardon, pasionați de alți roboței vii ca și ei.
Chiar și Star Wars pare tot mai mult să se dilueze în ciorba corectitudinii politice. Iarăși, într'un film despre o altă lume puteau selecta orice nație posibilă, dar nu să ia după niște proporții, obligatoriu atâția din ăia, atâția din ăialalați, nu de alta, dar "A long time ago in a galaxy far, far away", nu existau nici democrații neomarxiști de la Hollywood, nici troțkiștii europeni (vezi filmul olandez "Zomer")
Dar iată și un film de cinematograf care nu prea are cu ce să fie afectat de corectitudinea politică.


 


Re: Cinematografie și Seriale misterr

“Aici ați fi putut vedea Monștri. din 27 septembrie”, o campanie despre dispariția cinematografelor din România





Zece localități din România împart peste 70% din spectatorii de film, iar în majoritatea orașelor nu mai funcționează niciun cinematograf. Aceste cifre demonstrează că suntem țara europeană cu cele mai puține ecrane la numărul de locuitori.

În mod paradoxal, deși tot mai multe titluri autohtone sunt recompensate anual cu distincții importante în marile festivaluri internaționale, numărul cinematografelor din România se află într-o continuă scădere.

Dacă, în 1990, infrastructura cinematografică de artă din țară includea aproximativ 450 de cinematografe, doar 90 de unități mai funcționează astăzi, cele mai multe dintre sălile de proiecție fiind amplasate în centrele comerciale și aparținând sectorului privat.

Pentru a atrage atenția asupra numărului tot mai mic de cinematografe în care pot fi proiectate filmele românești, Transilvania Film și-a propus să marcheze spațiile bucureștene care, până nu demult, atrăgeau zilnic sute de cinefili.

“Aici ați fi putut vedea Monștri. din 27 septembrie” este mesajul adresat publicului, prin intermediul afișelor amplasate pe frontispiciile cinematografelor Corso și Studio. Prin această campanie de conștientizare, distribuitorul singurului titlu românesc selectat anul acesta la Festivalul de Film de la Berlin readuce în atenția publică situația dramatică a infrastructurii cinematografice din țară, rezultat al abandonării, degradării și dispariției sălilor de proiecție.

Despre cinematografele Studio și Corso

Într-o clădire ridicată în anul 1940 după planurile arhitectului Jean Monda, a funcționat în centrul capitalei, până la finalul anului 2015, Cinema Studio, numit în trecut și Magheru sau Carpați. Aici aveau loc proiecțiile Cinematecii, înființată în 1964.

În ultimii ani, cinematograful devenise gazda celor mai importante festivaluri de film din București, dar starea de degradare a clădirii a forțat închiderea lui, imediat după promulgarea legii care interzice activitatea în spațiile care prezintă risc seismic.





În 1934 se deschidea pe B-dul Regina Elisabeta 27 Cinematograful Corso, numit Victoria în perioada comunistă. Cu o capacitate de 273 de locuri, cinematograful a fost digitalizat în 2011, dar astăzi porțile lui sunt închise.

Pentru cele două cinematografe și pentru toate celelalte săli închise în ultimii 30 de ani, nu a existat o alternativă reală, iar șansele publicului a de urmări filme românești pe marele ecran au scăzut considerabil.

Monștri., în cinematografe din 27 septembrie

În cele mai multe dintre cinematografele care funcționează astăzi în România, cinefilii sunt invitați, din 27 septembrie, să descopere Monștri., singurul titlu românesc selectat anul acesta la Festivalul de Film de la Berlin, unde a fost prezentat în premieră în secțiunea Forum și unde a obținut Premiul publicului din partea publicației Tagesspiegel.

Primul lungmetraj al regizorului Marius Olteanu, Monștri. a fost laureat cu Marele Premiu la Festivalul Internațional de Film de la Sofia, Trofeul Golden Mimosa pentru cel mai bun scenariu la Filmski Festival Herceg Novi din Muntenegru și prezentat în avanpremieră românească la TIFF, unde a obținut Premiul Zilelor Filmului Românesc pentru Debut.





Filmul prezintă o zi, posibil ultima, din viaţa unui cuplu. Dana (Judith State) şi Arthur (Cristian Popa) se află în fața celei mai importante decizii. Ea caută confirmări. El caută companie. Împart același pat de ani buni, dar de ceva vreme nu par să mai meargă pe același drum. Care sunt șansele de supraviețuire ale unei relații alimentate de compromisuri și presiuni sociale? Lipsa de asumare și probleme de comunicare pot distruge căsnicii, dar iubirea nu naște monștri.

Monștri. este o producţie a Parada FilmRomania şi Wearebasca, fiind distribuit în România de Transilvania Film, începând cu 27 septembrie.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2419 forum members have written 433159 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use