Topic: Otokar Kent C - 10
454 posts, 180347 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
andrei11
O fi în concediu titularul și conform unor colegi de aici când titularul nu e mașina stă...Să nu fi plecat chiar titularul cu oglinda, să fie sigur că mașina nu iese din garaj.
O fi în concediu titularul și conform unor colegi de aici când titularul nu e mașina stă...Să nu fi plecat chiar titularul cu oglinda, să fie sigur că mașina nu iese din garaj.
- adrian buda
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
Tom
Nu râdeți, că deși nu a plecat cu oglinda, e posibil să facă ceva ca să se asigure că mașina nu iese fără el. Cu ani în urmă am mers la Iași, unde de fiecare dată mă plimbam cu tramvaiul de epocă. Fiind zi lucrătoare, nu am dat decât de vatmanul care îl conducea, dar pe tramvaiul lui obișnuit și dacă tot ajungeam și la depou, am mers cu el. Când a ajuns la depou (cred că am mai mers o tură până să se retragă), a intrat cu vagonul până în capătul halei, l-a oprit, a oprit tot ce era de oprit la el, a coborât pantograful, după care a scos un lacat gros și a încuiat cabina. L-am întrebat de ce încuie așa și ce se întâmplă dacă au nevoie să-l mute de acolo. La partea a doua nu cred că mi-a răspuns, dar la prima parte, da și cam așa a spus-o: "Îl încui, că plec în concediu șî dacă-l las descuiat, mi-l ia altul și mi-l f....". Nu-l pot contrazice.
andrei11 wrote:
O fi în concediu titularul și conform unor colegi de aici când titularul nu e mașina stă...Să nu fi plecat chiar titularul cu oglinda, să fie sigur că mașina nu iese din garaj.
Nu râdeți, că deși nu a plecat cu oglinda, e posibil să facă ceva ca să se asigure că mașina nu iese fără el. Cu ani în urmă am mers la Iași, unde de fiecare dată mă plimbam cu tramvaiul de epocă. Fiind zi lucrătoare, nu am dat decât de vatmanul care îl conducea, dar pe tramvaiul lui obișnuit și dacă tot ajungeam și la depou, am mers cu el. Când a ajuns la depou (cred că am mai mers o tură până să se retragă), a intrat cu vagonul până în capătul halei, l-a oprit, a oprit tot ce era de oprit la el, a coborât pantograful, după care a scos un lacat gros și a încuiat cabina. L-am întrebat de ce încuie așa și ce se întâmplă dacă au nevoie să-l mute de acolo. La partea a doua nu cred că mi-a răspuns, dar la prima parte, da și cam așa a spus-o: "Îl încui, că plec în concediu șî dacă-l las descuiat, mi-l ia altul și mi-l f....". Nu-l pot contrazice.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
ADK
În chestiile asta le dau dreptate. Da, e adevărat că mașinile sunt ale statului dar tu ca titular te ocupi, neoficial, de mașină și cel mai important e că-ți câștigi traiul datorită ei. Nici mie nu mi-ar convenii, mașina pe care sunt titular să fie dată la toți colegii mai ”nepricepuți”, în ale meseriei, deoarece dacă nu am mașină practic nu pot muncii, nu-mi câștig pâinea. La fel și acum, muncesc pe o mașină care la fel mi-o încui. În trecut, la fel. Nu sunt autobuze, dar tot mașină e care îmi aduce pâinea pe masă și fără mașina aia nu-mi iau salariul. Ca fapt-divers, nu am fost de acord să lucrez la CFR pe o mașină care este condusă de vreo 4 șoferi și cu mine 5, chiar dacă mi se puneau multe sporuri de noapte, prefer bani mai puțini dar să-mi placă să mă duc la muncă.
În chestiile asta le dau dreptate. Da, e adevărat că mașinile sunt ale statului dar tu ca titular te ocupi, neoficial, de mașină și cel mai important e că-ți câștigi traiul datorită ei. Nici mie nu mi-ar convenii, mașina pe care sunt titular să fie dată la toți colegii mai ”nepricepuți”, în ale meseriei, deoarece dacă nu am mașină practic nu pot muncii, nu-mi câștig pâinea. La fel și acum, muncesc pe o mașină care la fel mi-o încui. În trecut, la fel. Nu sunt autobuze, dar tot mașină e care îmi aduce pâinea pe masă și fără mașina aia nu-mi iau salariul. Ca fapt-divers, nu am fost de acord să lucrez la CFR pe o mașină care este condusă de vreo 4 șoferi și cu mine 5, chiar dacă mi se puneau multe sporuri de noapte, prefer bani mai puțini dar să-mi placă să mă duc la muncă.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
anndrei
Eu nu dau dreptate! Daca era autobuzul/tramvaiul cumparat cu banii proprii atunci intelegeam dar asa nu se explica. Mai ales ca sunt autobuze noi, in garantie care ar trebui rulate cat mai mult si in toate conditiile.
Eu nu dau dreptate! Daca era autobuzul/tramvaiul cumparat cu banii proprii atunci intelegeam dar asa nu se explica. Mai ales ca sunt autobuze noi, in garantie care ar trebui rulate cat mai mult si in toate conditiile.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
Nenea_titi
Uite așa, ne alegem cu parc de mașini neamortizate, care au km mai puțini ca un taxi sau automobil personal la aceeași vârstă. Dacă se aplică ce zici tu, înseamnă că Daf și De Simon erau de asemena neamortizate ca și cheltuieli. Oricum mă aștept la STB ca și Tatrele să nu fie amortizate (cum spuneam, mă aștept la orice de la STB). Probabil nici IK415 nu sunt amortizate. Prea multe surprize cu acest STB...în alte țări, autobuzul lucrează 5-23. Când titularii sunt în concediu, acesta trece la rezervă, apoi când revin, pleacă alții în concediu și stă altul la rezervă ( atenție, rezervă de parc, nu de piese). Iar când titularii au liber, la fel, autobuzul e de rezervă. Oricum i se fac verificările zilnice, de aceea arată la 1.000.000 km mai bine decât ale noastre la nici 200.000. Aaa, era să uit că în alte țări, dacă șoferul își bate joc de mașină (includ aici tuning ul, acesta este concediat pe loc). Acolo după ce ai făcut școală și ai luat carnetul, te bagă în traseu direct... Evaluările la ei sunt dure. Apoi, dacă se strică mașina în traseu, șoferul pune doar avaria și afișajul pe DEFECT, și vehiculul e localizat prin GPS, vine un vehicul de remorcare și gata. Șoferul nu are nicio îndatorire să repare autobuzul. Nu mai spun că în unele țări, șoferii umblă la costum, iar vehiculul defect se tratează la garaj/depou, nu se repară în stradă (excepție tramvaiul, unde uneori ești nevoit).
Și revenind la aceste autobuze de 10 m, sunt totuși de părere că ar fi fost bine să mai aibă un rând de uși. Nu de alta, dar când sunt foarte aglomerate, mai ales la noi, mutarea e mai grea. Oricum, salutară achiziția unor autobuze mai mici, pentru linii cu trafic mai mic.
ADK wrote:
În chestiile asta le dau dreptate. Da, e adevărat că mașinile sunt ale statului dar tu ca titular te ocupi, neoficial, de mașină și cel mai important e că-ți câștigi traiul datorită ei....
Uite așa, ne alegem cu parc de mașini neamortizate, care au km mai puțini ca un taxi sau automobil personal la aceeași vârstă. Dacă se aplică ce zici tu, înseamnă că Daf și De Simon erau de asemena neamortizate ca și cheltuieli. Oricum mă aștept la STB ca și Tatrele să nu fie amortizate (cum spuneam, mă aștept la orice de la STB). Probabil nici IK415 nu sunt amortizate. Prea multe surprize cu acest STB...în alte țări, autobuzul lucrează 5-23. Când titularii sunt în concediu, acesta trece la rezervă, apoi când revin, pleacă alții în concediu și stă altul la rezervă ( atenție, rezervă de parc, nu de piese). Iar când titularii au liber, la fel, autobuzul e de rezervă. Oricum i se fac verificările zilnice, de aceea arată la 1.000.000 km mai bine decât ale noastre la nici 200.000. Aaa, era să uit că în alte țări, dacă șoferul își bate joc de mașină (includ aici tuning ul, acesta este concediat pe loc). Acolo după ce ai făcut școală și ai luat carnetul, te bagă în traseu direct... Evaluările la ei sunt dure. Apoi, dacă se strică mașina în traseu, șoferul pune doar avaria și afișajul pe DEFECT, și vehiculul e localizat prin GPS, vine un vehicul de remorcare și gata. Șoferul nu are nicio îndatorire să repare autobuzul. Nu mai spun că în unele țări, șoferii umblă la costum, iar vehiculul defect se tratează la garaj/depou, nu se repară în stradă (excepție tramvaiul, unde uneori ești nevoit).
Și revenind la aceste autobuze de 10 m, sunt totuși de părere că ar fi fost bine să mai aibă un rând de uși. Nu de alta, dar când sunt foarte aglomerate, mai ales la noi, mutarea e mai grea. Oricum, salutară achiziția unor autobuze mai mici, pentru linii cu trafic mai mic.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
anndrei
Ideea a fost foarte buna si pentru liniile care circula pe strazi mai inguste gen 106. Soferii se descurca la viraje mult mai bine fata de Citaro. Intr-adevar trebuia si in spate macar o usa simpla.
Ideea a fost foarte buna si pentru liniile care circula pe strazi mai inguste gen 106. Soferii se descurca la viraje mult mai bine fata de Citaro. Intr-adevar trebuia si in spate macar o usa simpla.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
Tom
Înainte de a se reveni la discuții despre mentalitățile care generează "fobia" față de lipsa ușii din spate, reamintesc că în perioada în care s'au adus Citaro, exista modelul Citaro K de 10(,..) metri, care avea și versiuni cu 3 uși normale (duble). Ar fi fost bine dacă Vid(eanu) ar fi adus măcar 20 din acelea, poate ar fi ajuns acum la vechimea acumulată, pe linii regionale cu încărcare mai redusă. Otokarul e prea nou să ajungă pe aceste linii (după filosofia STB-sa). Dar n'ar fi rău să se mai suplimenteze măcar cu 50 de autobuze de 10 metri, 20 articulate și poate vreo 30 din cele de 12 metri. Cred că atunci ar putea vorbi serios de înlocuirea temporară a unor linii de tramvai cu autobuze, modernizarea căii de rulare și achiziția de tramvaie noi, fără ca asta să afecteze călătorii în decursul acestui proces. Și așa, parcă văd că la anul mai crează niște linii regionale pentru electorat (nu comentez mai departe politică), în condițiile în care într'o lună sau două se încheie livrările de Otokar Șîkîdîm çok güzel otobuslar și nu știm ce va urma în structura parcului de Mercedes după această achiziție.
Important este că orice achiziție de acum încolo ar trebui să prevadă și autobuze mai mici ca acest model.
Înainte de a se reveni la discuții despre mentalitățile care generează "fobia" față de lipsa ușii din spate, reamintesc că în perioada în care s'au adus Citaro, exista modelul Citaro K de 10(,..) metri, care avea și versiuni cu 3 uși normale (duble). Ar fi fost bine dacă Vid(eanu) ar fi adus măcar 20 din acelea, poate ar fi ajuns acum la vechimea acumulată, pe linii regionale cu încărcare mai redusă. Otokarul e prea nou să ajungă pe aceste linii (după filosofia STB-sa). Dar n'ar fi rău să se mai suplimenteze măcar cu 50 de autobuze de 10 metri, 20 articulate și poate vreo 30 din cele de 12 metri. Cred că atunci ar putea vorbi serios de înlocuirea temporară a unor linii de tramvai cu autobuze, modernizarea căii de rulare și achiziția de tramvaie noi, fără ca asta să afecteze călătorii în decursul acestui proces. Și așa, parcă văd că la anul mai crează niște linii regionale pentru electorat (nu comentez mai departe politică), în condițiile în care într'o lună sau două se încheie livrările de Otokar Șîkîdîm çok güzel otobuslar și nu știm ce va urma în structura parcului de Mercedes după această achiziție.
Important este că orice achiziție de acum încolo ar trebui să prevadă și autobuze mai mici ca acest model.
- Dragos31
-
Posted:
-
- Mihai Mihalache
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
Mihai Mihalache
Azi m-am reîntâlnit cu 6310. La fel ca data trecută, în urmă cu vreo săptămână, pare să aibă urme de foc/fum la roata din față dreapta.
Vreo idee ce ar fi putut să ardă acolo?
Azi m-am reîntâlnit cu 6310. La fel ca data trecută, în urmă cu vreo săptămână, pare să aibă urme de foc/fum la roata din față dreapta.
Vreo idee ce ar fi putut să ardă acolo?
20190527_183131.jpeg (959.42 KB; downloaded 3724 times)
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
Cristi N
Cred ca e doar motorina care a adunat mult praf/mizerie. Deasupra e un capac si probabil sub el este busonul rezervorului.
Cred ca e doar motorina care a adunat mult praf/mizerie. Deasupra e un capac si probabil sub el este busonul rezervorului.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Otokar Kent C - 10
ADK
Deasupra e bușonul pentru alimentare, ca la MB Citaro. Nu a luat foc nimic, e doar motorina scursă aiurea care a adunat praf și mizerie.
Deasupra e bușonul pentru alimentare, ca la MB Citaro. Nu a luat foc nimic, e doar motorina scursă aiurea care a adunat praf și mizerie.
- anndrei
-
Posted:
-
📖 Pagination options