Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Bucla din zona Piața C. A. Rosetti (pentru liniile din Est)

38 posts, 23535 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Bucla din zona Piața C. A. Rosetti (pentru liniile din Est) bercenicity






 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est 3mil

Aceasta bucla nu este folosita in mod curent, ci numai in cazul unor devieri.
Am atasat mai jos o harta pe care am marcat traseul folosit pentru intoarcere (cu rosu).
Pana in urma cu cativa ani, pe acest traseu intorceau si liniile de troleibuz din vestul orasului ce au capat aici, numai ca ele ieseau inapoi in Bd. Regina Elisabeta pe traseul marcat cu galben pe harta. Astazi intorc in mijlocul Pietei Rosetti, inconjurand rondul.
Liniile estice nu au capat aici, cel mai apropiata bucla pentru acestea fiind cea de la Vasile Parvan.

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est) rosetti61

A fost capat pentru liniile 67 si 69 (1986-1989) apoi a devenit capat pentru liniile 63 (Fundeni), 64 (Baicului), 65 (Bd Muncii) si 68 (Stadionul 23 august), infiintate dupa modificarile din zona Eroilor (sept. 1989). Nu stiu daca a existat inca una care sa duca la Barajul Dunarii. Primele trei au disparut repede dupa 1990, ultima fiind 63 care a ramas pana prin 1995-96. Din 1997 este capat pentru 61 si 91, in 2007-2008 reteaua de pe Calderon pe care veneau troleibuzele a fost data jos, realizandu-se bucla in jurul scuarului. restul liniei a ramas la locul ei, ca bucla de serviciu pentru zona de est. Nu stiu daca reteaua se putea muta de pe Calderon paralel cu cea de pe Arghezi - motivul invocat pentru modificari era numarul mare de masini parcate care ingreuna circulatia troleibuzelor pe strazile inguste.

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est) Trole

Extraordinare filmuletele pentru ca surprind cateva fineturi aparte, din pacate mult prea caracteristice orasului si RATB-ului.
1. Abundenta de troleibuze dezorganizate pe trasee. Se vede cum un 79 e urmat de 70 (doua indicative pentru acelasi traseu fizic  :D ), mai lipsea si 92-ul, desi am vazut formula asta in cursul acelei zile, ba chiar se vad doua de 90 urmarindu-se (sa zicem ca o fi fost blocaj), desi in timpul saptamanii 90 apare destul de rar (noroc ca e suspendat 86 acum si circula mai bine). Presupun ca au lasat in circulatie acelasi numar de troleibuze ca intr-o duminica fara deviere, dar tot nu inteleg de ce trebuiau sa se urmareasca. De 66 nu mai zic nimic.
2. Lipsa statiilor. Poate nu a fost clar, dar singura statie de la Piata Rosetti era imediat dupa locul de unde incepe filmarea primelor cadre. Adica stimatii pasageri faceau tot ocolul pe strazile din jurul pietii ca sa fie debarcati abia dupa ce revedeau statuia si paraseau pentru a doua oara Piata Rosetti indreptandu-se inapoi spre Armeneasca. Bine, au existat soferi care mai deschideau usile pe strada Arghezi, inainte de areintra in piata, dar erau putini si oricum nu aveau acoperirea legala sa o faca.
3. Pe strazile inguste pot circula troleibuze... dar doar duminica. La intersectia strazilor Dianei cu Calderon (care apropo se pare ca se numeste Dimitrie Gerota mai nou - nu stiu de ce) se afla chiar Directia Generala a Finantelor Publice - Municipiul Bucuresti. Nu vreti sa stiti cate masini se parcheaza acolo in timpul saptamanii. Evident minunea se inscrie in buna traditie a institutiilor publice fara parcari. In secundar insa singurul lucru bun e ca s-a dovedit ca riveranii au inca suficient loc sa parcheze fara a stanjeni transportul in comun.
4. Schimbarile si marcajele aiuristice ale sensurilor de circulatie. Pana nu demult pe bucatica de Calderon/Gerota cuprinsa intre Arghezi si Dianei se instituise sens unic dinspre Arghezi. Deci practic troleibuzele au circulat (apoape) pe contrasens. Asta pentru ca intre timp s-a restabilit circulatia in dublu sens, marcata de indicatoare rutiere, dar si marcajul cu vopsea de pe strada Dianei. Daca priviti imaginile din filmul 2 observati ca troleibuzele vireaza stanga (de pe banda de obligatoriu dreapta, conditionate de gabarit si configuratia strazii) ca apoi sa se incadreze peste doua benzi ambele pictate cu cedeaza trecerea, insa evident pentru sensul opus de circulatie. La cat o costa o vopsea d-aia grunjoasa... In secundar se intelege ca masinile stationate pe acolo n-ar trebui sa existe deloc.
5. Santierele patriei. La intersectia Calderon/Gerota - Arghezi, lucrarile de refacere strazii inca nu sunt gata. Asa ca un viraj motocros nu strica. Tot legat de lucrarea asta, nu imi e clar rostul pastilei aparute la iesirea in Piata Rosetti. In loc sa amenajeje cateva locuri de parcare pentru riverani (care oricum tot acolo parcheaza) se pune in opera un bot de nu se stie ce  (trotuar/iarba - inca nu are nici beton, nici iarba) delimitat de borduri in mijlocul strazii.
6. Alte aspecte din trafic. Un Matiz blocheaza intersectia gratuit (desi are marcaj hasura), virajul troleibuzelor din bulevard pe Dianei e stanjenit de... o camioneta parcata, etc.

@ Rosetti61 - Probabil reteaua se putea muta pe Arghezi, dar ramanea problema virajului 'ANAF'. Oricum modificarile necsare erau ceva mai importante decat constructia buclei de langa statuie.

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est ByOnu

Pentru referință istorică: traseul acesta a fost utilizat în ziua de 12 Mai 2019.

În vederea desfăşurării evenimentului sportiv „Semimaratonul Internaţional Bucureşti”, în zilele de 11-12.05.2019, mijloacele de transport STB SA vor circula dupa un traseu modificat.

Ziua de 12.05.2019 între orele 06:30 - 16:00:

Linia 66 va funcţiona pe traseul de bază între Spitalul Fundeni şi Piaţa Rosetti, cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon, Str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, apoi traseul de ducere.

Linia 85 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Baicului şi Piaţa Rosetti cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon, Str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, apoi traseul de ducere.

Linia 90 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Arena Naţională şi Piaţa Rosetti, cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon, Str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, apoi traseul de ducere.

Liniile de troleibuz 69, 70, 79, 91 se suspendă.


Personal, mi se pare incredibil că au pictat și instalat o plăcuță de stație pentru nici măcar o zi de circulație, în vreme ce sunt zeci de stații cu plăcuțe lipsă sau foarte deteriorate. Nu neg, it is a very nice touch, dar ar fi mers și o foaie A4, cel mult plastifiată. :lol:
Piata Rosetti str. Dianei Calderon.jpg (367.54 KB; downloaded 6819 times)
byonu shita traseu ramura dianei calderon arghezi.jpg (799.03 KB; downloaded 5497 times)

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est SirVlady

Eu din ce am vazut pe teren, a fost si linia 86 pe la Rosetti. Nu inteleg nici eu care a fost faza sa duca si 86-le la Rosetti, probabil ca sa umple timpul de succedare al celorlalte sau? :roll:

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est Victor92

86 a circula la Rosetti in prima parte a zilei pana au fost ridicate restrictiile de pe Calea Victoriei.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est GPS

La fel au pictat plăcuțe și când 36 a întors ultima dată la Baicului.

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est ByOnu

rosetti61 wrote:
Nu stiu daca reteaua se putea muta de pe Calderon paralel cu cea de pe Arghezi


Trole wrote:
Probabil reteaua se putea muta pe Arghezi, dar ramanea problema virajului 'ANAF'.


Tot citesc si ma uit pe maps. Nu-mi dau seama despre ce vorbeati acum 9 ani. :lol: Ce retea sa mute pe Arghezi? Nu este deja?

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est rosetti61

Racord de pe Arghezi pe Carol spre Universitate, pe langa bloc unde e breteaua folosita ca si parcare, ca sa nu o mai ia pe la Teatrul foarte Mic.

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est ByOnu

Ah, ok ok! :mrgreen: Siiiiincer, nu vad neaparat rostul. Problema cu parcarea se poate rezolva si altfel. Mai precis prin reconfigurarea carosabilului: sa fie suficient de lat cat sa iti incapa lejer un/o autobuz/troleibuz/interventie, dar suficient de ingust incat sa nu se poate parca efectiv (ex. str. Ion Ghica).

Tocmai, ca pe la teatru mai "șutea" din trafic, pe cand daca ar face ca in propunerea ta/voastra n-ar rezolva nimic, ar fi doar un ocol fara mari castiguri. Una peste alta, solutia actuala este cea mai ok. Eventual poate facuta bucla de intoarcere la Izvorul Rece, daca si numai daca il fac si pe Carol I pe modelul Elisabetei: benzi pentru transportul public pe laterale.

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est mario antonio

La Izvorul Rece este deja retea pe tot "diametru" rondului, este mai degraba un ovoid. Nu exista macaze intre aceasta retea si reteaua curenta, folosita in mod nornal de liniile care trec pe acolo. Este folosita insa constant de catre troleibuzele care intra sau ies din cursa. Soferii coboara si muta captatoarele manual pentru a intoarce in rond. Ca atare, acolo ar fi doar nevoie de macaze, in rest nu sunt probleme. Si din punctul de vedere al benzilor dedicate, cum spuneam, operatiunea de intoarcere in acel rond se face si acum, cu tot timpul pierdut pentru mutarea manuala a captatoarelor, daca ar exista macaze nu ar mai fi nevoie de nimic altceva.

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est alexxd_31

In mai multe zone sunt astfel de retele pentru a permite accesul / retragerea catre depou. Una este prezenta la intersectia dintre Calea Mosilor si Stada Traian necesara liniei 66. Ar fi interesant sa facem o centalizare a acestor sectoare de retea. (nu in acest topic)

 


Re: Capatul de la Piata C.A. Rosetti (pentru liniile din est mario antonio

DA, tot pentru 66 este una si la intersectia Mosilor cu Carol I, in directia Universitate (este un viraj la dreapta). Si acesta este constant utilizat pentru accesul in serviciu al troleibuzelor din llinia 66.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433060 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use