Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: SAT - Sistemul Automat de Taxare

299 posts, 123412 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

Prin implementarea Sistemului Automat de Taxare se are in vedere integrarea serviciilor de transport public la nivel de Capitala, urmarindu-se astfel asigurarea unei oferte tarifare flexibile care sa corespunda exigentelor actuale ale publicului calator.
Pentru inceput, integrarea se realizeaza la nivelul celor doi mari operatori de transport public, RATB si Metrorex, in viitor, preconizandu-se si integrarea altor 6 posibili operatori.
Odata cu trecerea la noul sistem, utilizatorii transportului public urban au posibilitatea de a utiliza primul card de transport care permite efectuarea de calatorii atat in reteaua RATB, cat si in reteaua METROREX.  

Avand in vedere complexitatea intregului sistem, din dorinta de a facilita acomodarea calatorilor cu acesta, RATB a optat pentru o implementare gradata.
In prima etapa, sistemul permite incarcarea pe card atat a abonamentelor RATB, cat si a combinatiilor de abonamente din Oferta RATB + METROREX. In plus, in paralel cu abonamentele, RATB pune la dispozitia publicului calator o optiune moderna si flexibila de plata a calatoriei prin intermediul Portofelului electronic.
A doua etapa reprezinta implementarea sistemului pentru restul titlurilor de calatorie oferite si eliminarea biletelor de hartie si a cartelelor magnetice. Aceasta etapa a inceput pe 15 decembrie 2009 si se va incheia in vara anului 2010.

Site oficial: http://www.card.ratb.ro/
Reincarcare online: https://online.ratb.ro/
Despre cardurile RATB: viewtopic.php?f=20&t=65
Validarea corecta: http://ratb.metrouusor.com/guide_118_Va ... Activ.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

Dupa cum ziceam incepand cu 15 decembrie a inceput utilizarea SAT pentru toate titlurile de calatorie pe liniile de troleibuz din zona Berceni. Astfel pe troleibuzele acestor linii mai exista maxim un compostor de bilete la usa 1, unde exista va fi demontat in scurt timp. In urmatoarele saptamani va incepe implementarea totala a sistemului pe mai multe linii de autobuz.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

1 €, două călătorii cu RATB-ul
Antoaneta Etves
Vineri, 15 Ianuarie 2010


Biletele se înlocuiesc cu un card, care se aruncă după folosire. De fiecare dată însă se achită şi acesta pe lângă preţul călătoriilor.
În scurt timp, bucureştenii, dar şi toţi cei care tranzitează Capitala vor plăti 4,2 lei - echivalentul unui euro - pentru două călătorii cu au tobuzul, troleibuzul sau tramvaiul.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) şi-a propus să le pună cruce biletelor de hârtie şi să le înlocuiască cu cartele de unică folosinţă, care pot fi încărcate cu minimum două şi maximum zece călătorii.
Operaţiunea a început deja pe liniile troleibuzelor 73, 74 şi 77, din cartierul Berceni, din sectorul 4. Pe aceste linii, cardul multiplu se foloseşte acum în paralel cu biletele clasice. De la 1 februarie, însă, cei care călătoresc cu mijloacele de transport din acest sector şi n-au portofel electronic (abonament) vor fi nevoiţi să-şi cumpere cardul multiplu, care se aruncă după folosire.

Concret, călătorul trebuie să plătească la centrele de vânzare cel puţin 4,2 lei: 2,6 lei - două călătorii urbane şi 1,6 lei - taxa de card, dacă vrea să circule o dată sau de două ori. Cine are de umblat mai mult, va scoate din buzunar 14,6 lei (contravaloarea a zece călătorii).

Nu funcţionează la metrou
Întrebaţi de ce elimină biletele şi introduc aceste carduri care se folosesc şi apoi se aruncă, mai marii RATB susţin că vor să elimine „un inconvenient”.
„Biletele de hârtie nu pot fi înregistrate în sistem, adică nu se ştie pe ce rute se folosesc, la ce ore. Or, unul dintre obiectivele noastre e să adaptăm necesarul de autovehicule la necesarul de transport”, arată purtătorul de cuvânt al Regiei, Mihai Vlădărău.

El este convins că scoaterea biletelor va elimina frauda, dar nu ştie să explice cum. Potrivit RATB, noul card este dedicat călătorilor ocazionali, bucureştenii fiind îndemnaţi să-şi ia portofel electronic, ce poate fi încărcat cu sume între 2,5 şi 50 de lei şi poate fi utilizat aproximativ patru ani. De altfel, acestea pot fi folosite şi la metrou. Ceea ce nu se poate spune însă şi despre noua găselniţă a Regiei, cardul multiplu.

TARIF
1,5 lei costă un bilet în majoritatea oraşelor ţării
•În ţara, costul unei călătorii pe mijloacele de transport în comun variază între 1,5 şi 1,6 lei. În Cluj, Iaşi, Constanţa, Sibiu, Craiova, Ploieşti şi Braşov, un bilet cu o călătorie costă 1,5 lei, iar cu două - 3 lei. Cât priveşte Craiova, dacă nu ai timp să-ţi cumperi bilet de la chioşc, îi plăteşti şoferului de autobuz 2 lei în loc de 1,5.
Conform programului de dezvoltare
al RATB, biletele de hârtie trebuiau să dispară din Capitală de la 1 ianuarie 2010. Dar planurile s-au schimbat. Acum, se testează dacă bucureştenii ştiu sau nu să folosească sistemul pe bază de cartele electronice, aşa încât scoaterea biletelor la nivelul întregului oraş se mai amână cu câteva luni. (Mara Popescu)


http://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... Capitalei/€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

Dupa reincarcarea online primiti imediat emailul care confirma plata cu titulul "Plata incheiata cu succes", ulterior dupa ce efecuati prima validare ziua urmatoare se confirma reincarcarea si primiti al doilea email "Reincarcare incheiata cu succes", ceea ce rezulta in cazul meu ca in jurul orei 21:20 vagonul 4007 al liniei 41 s-a retras si a comunicat in depou cu sistemul.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

De asemenea se actualizeaza si pe RATB Online situatia incarcarii, astfel apar 2 perioade valide, o sa incerc sa mai reincarc zilele astea sa vad daca poate sa duca si 4-5 perioade valide.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

De la 1 februarie desi biletele clasice inca se mai vand (vindeau) acestea nu mai sunt tiparite. La ora actuala deja o parte destul de mare din stocuri este terminata si la o parte din casele de bilete nu se mai dau decat carduri "Multiplu". Compostoarele mai stau pe vehicule 2-3 luni de la oprirea tiparirii (adica prin martie-aprilie 2010 vor fi date jos).

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Utilizator anonim

Dr2005 wrote:
Deci, după această dată, vom fi furaţi pe faţă prin plata a 1,6 RON pentru o bucată de carton care nu face mai mult de 20 bani? Să vedeţi după aia blaturi, scandaluri şi multe, multe maşini în plus în trafic.


Cartonul ala are un CIP in el in caz ca nu stiai, care costa. In plus si in alte tari se plateste la fel suportul.€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dr2005

Mda, îmi aduc aminte că cei din Viena, Salzburg, Innsbruck mi-au cerut bani şi pentru carton (glumesc, bineînţeles). Desigur, acolo puteai cumpăra biletul şi DE LA ŞOFER (un pic mai scump, ce-i drept, dar nu dublu ca preţ) şi din mii de automate, tutungerii şi alte magazine. În plus, cel puţin în Viena doar autobuzele Wiener Linien aveau validatoare, iar la restul şoferul făcea inimaginabilul efort de a spune bună ziua şi a valida manual (cu ştampila, nu cu perforatorul) biletele călătorilor sau de a le vinde acestora bilete. Desigur, şoferul lor nu stă în cabina bine izolată şi încălzită / ventilată, după caz (în timp ce, la noi, călătorii se coc vara la 55 de grade şi se congelează iarna la -10). Aaaa.... şi la ei ai taxare pe zone, nu ca la noi să îţi ia dublu pentru o staţie prin oraş că merge autobuzul în nu-ştiu-ce sat. Şi nu, nu eşti taxat pentru cartonul pe care e tipărit biletul, iar un abonament pe o zi costă cât 3 călătorii, nu cât 6, tocmai ca să se încurajeze utilizarea acestor titluri de călătorie (nu ca la noi, unde mai bine vinzi carton cu cip la preţ de foiţă de aur decât să ieftineşti abonamentul şi să montezi muuuuulte automate de bilete şi abonamente de o zi prin oraş).

Atunci de ce nu se apuca si Metrorex sa taxezi cu 1,6 RON cartelele de metrou, ca si banda aia magnetica valoreaza ceva.

Un asemenea card contactless de unică folosinţă nu face mai mult de 20 de bani, mai ales că RATB le cumpără cu camionul, nu cu bucata.

Altceva, ce să mai zic... tre' să mă apuc de învăţat germană ca să plec din ţara asta de

. Nu mai am cuvinte.€

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Chev Celios

Dragos cand la noi se va ajunge la nivelul civilizatiei din Austria,Elvetia,etc(ca ma ia somnu sa le insirui pe toate)ar merge sa nu mai existe cabine si soferul sa vanda bilete si tot ce mai spui tu acolo.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dr2005

Am uitat să precizez că în Graz, tramvaiele aveau cabină... şi un mic gemuleţ în uşa cabinei prin care se vindeau bilete. Mai mult, în Graz biletele şi abonamentele de 1 şi 2 zile se vindeau exclusiv la conducătorii vehiculelor. Şi nu se plângeau nici călătorii, nici vatmanii / şoferii.€

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Chev Celios

Chestia asta cu gemuletu a fost si la noi pe Ikarusuri dar sa renuntat repede.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Dr2005

Pai la noi a fost asa ca asta a fost dotarea standard a Ikarusurilor

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare Chev Celios

Da am mare dreptate asa au venit din standard.Insa tin minte ca o perioada buna cam pana la scoaterea pentru prima oara a periferilor(2005-2006) puteai gasi bilete si la sofer.Asta cel putin pe periferi.

 


Re: SAT - Sistemul Automat de Taxare shoppy

Da, si DAF-urile aveau acea masuta din drapta soferului care era defapt un sertar de casa de marcat cu locatii pentru hartii si monede. Tin minte ca pe 300 se tot urcau niste negrii de la Ciuperca(Averescu parca ii zice acum), si se duceau la sofer si-i dadeau cateva monede de 100lei, ziceau ei acolo un "Pour le billets" iar soferul dadea din cap si baga banii acolo, bineinteles ca nu dadea nici un bilet, oare ce se intampla daca venea controlul  :mrgreen: .

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2422 forum members have written 433629 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use