Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti
251 posts, 90198 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Tom
În anii '80 mai existau troleibuze TV2 și TV20 pentru școală. Cel puțin până prin 1985, nu am văzut troleibuze de școală decât TV. Eu le numeam "troleibuze cu scară în spate". E posibil ca ITB să fi păstrat măcar un exemplar, până când au venit alți isteți din categoria Țapului, cel cu "istoria nu ne ține de foame". Dacă era cu fustă albastră, e posibil să fi fost TV-20 și chiar să nu fi fost de școală, ci dintre ultimele (47xx) care probabil se păstraseră ceva mai bine.
În anii '80 mai existau troleibuze TV2 și TV20 pentru școală. Cel puțin până prin 1985, nu am văzut troleibuze de școală decât TV. Eu le numeam "troleibuze cu scară în spate". E posibil ca ITB să fi păstrat măcar un exemplar, până când au venit alți isteți din categoria Țapului, cel cu "istoria nu ne ține de foame". Dacă era cu fustă albastră, e posibil să fi fost TV-20 și chiar să nu fi fost de școală, ci dintre ultimele (47xx) care probabil se păstraseră ceva mai bine.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Cred ca fie va lasa menmoria, fie n-ati trait timpurile DAC-urilor...
Sa pastram, totusi, o comparatie realista...
Nenea_titi wrote:
[...]Autobuze Mercedes în stare mai proastă decât unele DAC sau Ikarus înainte de casare. Nu faci diferența între un De Simon uitat prin garaje sau acele Citaro. Arată la fel de ponosite.
Cred ca fie va lasa menmoria, fie n-ati trait timpurile DAC-urilor...
Sa pastram, totusi, o comparatie realista...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Unele Citaro sunt in stare foarte proasta, mai bine pot fi comparate cu ultimii ani ai DAF/Rocar când multe erau epave. Cu DAC nu cred ca poti compara nimic, DACurile au fost epave de noi, iar in ultimii lor 10 ani de existenta erau niste mormane de rugina si tabla pe roti. Când mergeam cu 644 la liceu jucam X si 0 pe gheata de pe geamuri, in interior.
Unele Citaro sunt in stare foarte proasta, mai bine pot fi comparate cu ultimii ani ai DAF/Rocar când multe erau epave. Cu DAC nu cred ca poti compara nimic, DACurile au fost epave de noi, iar in ultimii lor 10 ani de existenta erau niste mormane de rugina si tabla pe roti. Când mergeam cu 644 la liceu jucam X si 0 pe gheata de pe geamuri, in interior.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Pe aia cu dac am zis-o așa, de mâhnire. Alea nu erau autobuze, ci barăci ambulante, tomberoane cu motor. Orice vehicul făcut inclusiv de Rocar /TV /Autobuzul a fost mai bun decât DAC
Pe aia cu dac am zis-o așa, de mâhnire. Alea nu erau autobuze, ci barăci ambulante, tomberoane cu motor. Orice vehicul făcut inclusiv de Rocar /TV /Autobuzul a fost mai bun decât DAC
- dany
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
dany
Din pacate nu.
Referitor la DAC sa ne aducem aminte si de autobuze bune de genul 2536, 2635, 2107, 2641, 2649, autobuze pe care le mai vedeam mergand pe periferie inca 3-4 ani de cand le-au retras din utilizare deoarece erau bune ca si masini
Alex wrote:dany wrote:
Mai jos aveti un link cu pozitia in oras a Kenturilor prin thoreb, asta daca nu il stiati deja
http://ro-ratb.thoreb.com/thoreb-alert- ... /?thalteke
Pozitia Mercedesurilor o ai?
Din pacate nu.
Referitor la DAC sa ne aducem aminte si de autobuze bune de genul 2536, 2635, 2107, 2641, 2649, autobuze pe care le mai vedeam mergand pe periferie inca 3-4 ani de cand le-au retras din utilizare deoarece erau bune ca si masini
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Pe lângă că DAC erau niște epave sinistre numite pompos autobuze și o umilință, o jignire adusă călătorului, pe lângă fiabilitatea caracteristică și altele, un mare defect al acestor autobuze, chiar dacă ar fi fost cele mai fiabile autobuze, a fost poluarea generată. Nu am văzut niciun autobuz din anii ăia, chiar și anii 70 sau 80, să îi pută eșapamentul în halul ăla, și putoarea să persiste și zeci de minute după trecere. Poluarea era groaznică. Am nimerit odată într-o stație unde era un DAC 112, prin 2005, așteptam 86 pe Grivița, și era perioada când au revenit DAC pe 105. E, după a plecat, putoarea a persistat vreo 10 minute în stație, și când a trecut altul pe contrasens, aceeași poveste
Pe lângă că DAC erau niște epave sinistre numite pompos autobuze și o umilință, o jignire adusă călătorului, pe lângă fiabilitatea caracteristică și altele, un mare defect al acestor autobuze, chiar dacă ar fi fost cele mai fiabile autobuze, a fost poluarea generată. Nu am văzut niciun autobuz din anii ăia, chiar și anii 70 sau 80, să îi pută eșapamentul în halul ăla, și putoarea să persiste și zeci de minute după trecere. Poluarea era groaznică. Am nimerit odată într-o stație unde era un DAC 112, prin 2005, așteptam 86 pe Grivița, și era perioada când au revenit DAC pe 105. E, după a plecat, putoarea a persistat vreo 10 minute în stație, și când a trecut altul pe contrasens, aceeași poveste
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Niste pesteri nenorocite, si flacara autogenului s-a jenat de cat de droage erau. In unele era fum, ca sa nu mai zic vara ca miroseai a motorina si ulei incins si aveau chederele alea curbate cu sant la geamuri, erau mereu pline de apa la cea mai mica ploaie sau umezeala. Si diferenta s-a vazut când au venit Ikarus 260 si chiar SHurile Saviem, alta viata.
Niste pesteri nenorocite, si flacara autogenului s-a jenat de cat de droage erau. In unele era fum, ca sa nu mai zic vara ca miroseai a motorina si ulei incins si aveau chederele alea curbate cu sant la geamuri, erau mereu pline de apa la cea mai mica ploaie sau umezeala. Si diferenta s-a vazut când au venit Ikarus 260 si chiar SHurile Saviem, alta viata.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Andrei98
Trebuia sa se bucure unul si altul ca aveam "autobuze romanesti", dupa mintea unora trebuia sa aibe si oamenii aia de lucru, nu conteaza ca lucrul care il faceau era vai de mama lui. Si acum sunt unii care vor numai autobuze romanesti, tot apar pe Facebook poze cu cate un Roman care este in fata lf si in spate urci ca in pod si se intreaba de ce nu se cumpara. Dar pe ei nu se intereseaza ca si alea putine care au fost erau vai de mama lor.
Trebuia sa se bucure unul si altul ca aveam "autobuze romanesti", dupa mintea unora trebuia sa aibe si oamenii aia de lucru, nu conteaza ca lucrul care il faceau era vai de mama lui. Si acum sunt unii care vor numai autobuze romanesti, tot apar pe Facebook poze cu cate un Roman care este in fata lf si in spate urci ca in pod si se intreaba de ce nu se cumpara. Dar pe ei nu se intereseaza ca si alea putine care au fost erau vai de mama lor.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Utilizator anonim
Pai da, uite, Rocar de Simon, produs romanesc care eu zic ca a fost mai mult decat decent, se continua cu Autodromo care putin „upgradat” pentru zilele noastre putea fi un produs competitiv, si putea creste...
DACurile au fost un produs heirupist comunist, ca sa nu se mai chinuie sa topeasca tabla la Galati au zis hai sa punem un motor, gaurim pentru niste geamuri si caram poporu. Dar industria comunista a adus si produse de calitate si durabile, inclusiv metrourile IVA, care rablagite cum au ajuns sunt peste plasticele de la spanioli, locomotivele electrice si diesel care inca populeaza 99% din calea ferata etc....
In DAC, suni la pompieri si daca mai ai timp spui o rugaciune...
Pai da, uite, Rocar de Simon, produs romanesc care eu zic ca a fost mai mult decat decent, se continua cu Autodromo care putin „upgradat” pentru zilele noastre putea fi un produs competitiv, si putea creste...
DACurile au fost un produs heirupist comunist, ca sa nu se mai chinuie sa topeasca tabla la Galati au zis hai sa punem un motor, gaurim pentru niste geamuri si caram poporu. Dar industria comunista a adus si produse de calitate si durabile, inclusiv metrourile IVA, care rablagite cum au ajuns sunt peste plasticele de la spanioli, locomotivele electrice si diesel care inca populeaza 99% din calea ferata etc....
In DAC, suni la pompieri si daca mai ai timp spui o rugaciune...
DSC09761.JPG (179.25 KB; downloaded 5906 times)
- dany
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
dany
Suntem noi rautaciosi insa acelea erau vremurile si ne-am bucurat de ele multi dintre noi, sunt niste amintiri pe care eu unul sunt fericit ca le am. Referitor la Autodromo, in 2008 in Modena am avut ocazia sa merg cu mai multe autobuze de acest tip si pot spune ca am ramas surprins de acestea, cu 98 nu am apucat sa merg deoarece era in capatul celalalt al orasului si nu ajungeam des.
Suntem noi rautaciosi insa acelea erau vremurile si ne-am bucurat de ele multi dintre noi, sunt niste amintiri pe care eu unul sunt fericit ca le am. Referitor la Autodromo, in 2008 in Modena am avut ocazia sa merg cu mai multe autobuze de acest tip si pot spune ca am ramas surprins de acestea, cu 98 nu am apucat sa merg deoarece era in capatul celalalt al orasului si nu ajungeam des.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Nenea_titi
Acum că nu mai facem nimic...păcat.
Rocar de Simon nu era românesc 100%. De Simon era un produs teoretic Românesc, practic avea piese de peste tot, excepție 412E și primele 412,care aveau punte AB și le auzeai de la 5 km. Oricum, ca finisaje și confort, erau ani lumină în fața DAC. Totuși aveau deficiențe destule, zgomotoase, vara se incingeau ca un furnal, vibrau în draci, interior amenajat cu furca. Am făcut în liceu practică în Rocar. Caroserii le se aduceau cu trenul și se popula cu diverse componente, Motoare MAN, Cutie de viteze cu convertizoare de cuplu Voith și ZF, punți spate Raba (cele fără reductor). Scaunele erau făcute în Ro, la fel și bordul. Practic era asamblat, laolaltă cu DACurile. Asta în 1997. RATB însă, tot avea reclamații la adresa lor, deoarece se defecta des, curgeau toate lichidele din ele, și oricum până să fie apte de traseu, erau destule operațiuni necesare asupra lor, ca să poată fi trimise pe traseu. În autobaza Militari atunci unul a spus: cum e posibil ca Daf să fie impecabile, iar Rocar, orice autobuz, numai probleme? Adevărat, față de DAC au fost un salt calitativ înainte, dar cu destule deficiențe, și era mai zgomotos ca un DAC. Plus problemele timpurii cu șasiul. Materiale slabe, exploatare proastă.
Autodromo, ar fi putut să fie un succes comercial pentru Rocar, dar prețul lui era mare, iar multe societăți de T. C. din țară o duceau prost, și preferau SH din afară decât Rocar. Tine minte, RATB era singura regie cu autobuze noi în anii 90, și anume Daf și De Simon. Restul, aveau fie SH din afară fie Rocar 312 sau DACuri noi, date ca datorie de Rocar. Abia spre sfârșitul anilor 1990 apăreau Prestij, Kobra, Isuzu. Revenind la Autodromo, situația lui Rocar în anii 1998-1999 era în degradare. Dar atât ca troleibuz cât și ca autobuz ar fi putut avea o șansă. Dar și BusOtto a dat faliment între timp.
DAC a fost doar o dezvoltare a lui Roman 112, dar o involuție. E drept, se trecea de la designul rotund la designul pătrat, dar produsul final, piesele de pe unul nu se potriveau la altul. Cât despre fumul din interior, no comment. Odată mă plimbam cu o tipă într-un DAC 112, stăteam pe scară deoarece urma să coboram, și a picat pe noi o picătură enormă de vaselina cu praf... Asta prin 2003 pe linia 102.
Tare aia cu icoana și numărul de la pompieri... Trebuia și de la ambulanță, dacă se intoxica vreunul cu fum. Sau dacă se accidenta căzând prin podea.
Acum că nu mai facem nimic...păcat.
Rocar de Simon nu era românesc 100%. De Simon era un produs teoretic Românesc, practic avea piese de peste tot, excepție 412E și primele 412,care aveau punte AB și le auzeai de la 5 km. Oricum, ca finisaje și confort, erau ani lumină în fața DAC. Totuși aveau deficiențe destule, zgomotoase, vara se incingeau ca un furnal, vibrau în draci, interior amenajat cu furca. Am făcut în liceu practică în Rocar. Caroserii le se aduceau cu trenul și se popula cu diverse componente, Motoare MAN, Cutie de viteze cu convertizoare de cuplu Voith și ZF, punți spate Raba (cele fără reductor). Scaunele erau făcute în Ro, la fel și bordul. Practic era asamblat, laolaltă cu DACurile. Asta în 1997. RATB însă, tot avea reclamații la adresa lor, deoarece se defecta des, curgeau toate lichidele din ele, și oricum până să fie apte de traseu, erau destule operațiuni necesare asupra lor, ca să poată fi trimise pe traseu. În autobaza Militari atunci unul a spus: cum e posibil ca Daf să fie impecabile, iar Rocar, orice autobuz, numai probleme? Adevărat, față de DAC au fost un salt calitativ înainte, dar cu destule deficiențe, și era mai zgomotos ca un DAC. Plus problemele timpurii cu șasiul. Materiale slabe, exploatare proastă.
Autodromo, ar fi putut să fie un succes comercial pentru Rocar, dar prețul lui era mare, iar multe societăți de T. C. din țară o duceau prost, și preferau SH din afară decât Rocar. Tine minte, RATB era singura regie cu autobuze noi în anii 90, și anume Daf și De Simon. Restul, aveau fie SH din afară fie Rocar 312 sau DACuri noi, date ca datorie de Rocar. Abia spre sfârșitul anilor 1990 apăreau Prestij, Kobra, Isuzu. Revenind la Autodromo, situația lui Rocar în anii 1998-1999 era în degradare. Dar atât ca troleibuz cât și ca autobuz ar fi putut avea o șansă. Dar și BusOtto a dat faliment între timp.
DAC a fost doar o dezvoltare a lui Roman 112, dar o involuție. E drept, se trecea de la designul rotund la designul pătrat, dar produsul final, piesele de pe unul nu se potriveau la altul. Cât despre fumul din interior, no comment. Odată mă plimbam cu o tipă într-un DAC 112, stăteam pe scară deoarece urma să coboram, și a picat pe noi o picătură enormă de vaselina cu praf... Asta prin 2003 pe linia 102.
Tare aia cu icoana și numărul de la pompieri... Trebuia și de la ambulanță, dacă se intoxica vreunul cu fum. Sau dacă se accidenta căzând prin podea.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
ADK
Offf... citesc câteodată forumurile astea și mă lasă cu gura căscată. De multe ori țin să cred că n-am de ce face parte dintr-un colectiv ca ăsta.
E adevărat că DAC-urile au fost cum au fost, nu prea reușite, dar cu ele am crescut cei mai mulți și șoferii câștigau o pâine. Asta era epoca aniilor '70 până prin 2000 și ceva. Eu unul mă bucur că am copilărit cu ele, în special cu Ikarus, care pentru mine au rămas cele mai tari mașini! Anul trecut când călătoream cu 2177 ploieștean, parcă eram altcineva, trăiam pur și simplu alte vremuri. Recunosc că le-a trecut timpul, erau depășite, dar cu sinceritate nu toate meritau casarea. Unora parcă le dai un cap când doar le pomenești... Mai comunic cu niște prieteni, care să fiu sincer nu știu să facă diferența între pasiune și obsesie, pasiunea înțelegi realitatea măcar. Alții nu știu cu ce se mănâncă astea, dar în fine. Vremurile se schimbă.
Offf... citesc câteodată forumurile astea și mă lasă cu gura căscată. De multe ori țin să cred că n-am de ce face parte dintr-un colectiv ca ăsta.
E adevărat că DAC-urile au fost cum au fost, nu prea reușite, dar cu ele am crescut cei mai mulți și șoferii câștigau o pâine. Asta era epoca aniilor '70 până prin 2000 și ceva. Eu unul mă bucur că am copilărit cu ele, în special cu Ikarus, care pentru mine au rămas cele mai tari mașini! Anul trecut când călătoream cu 2177 ploieștean, parcă eram altcineva, trăiam pur și simplu alte vremuri. Recunosc că le-a trecut timpul, erau depășite, dar cu sinceritate nu toate meritau casarea. Unora parcă le dai un cap când doar le pomenești... Mai comunic cu niște prieteni, care să fiu sincer nu știu să facă diferența între pasiune și obsesie, pasiunea înțelegi realitatea măcar. Alții nu știu cu ce se mănâncă astea, dar în fine. Vremurile se schimbă.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Tom
Iar la "metrăul" Bombardator, pardon, Bombardier, te murdărești de vaselină de la ușă, în timp ce JAF-urile spaniole fac zgomot mai mare ca IVA. Sau tot din cauză că sunt asamblate aici?
Iar la "metrăul" Bombardator, pardon, Bombardier, te murdărești de vaselină de la ușă, în timp ce JAF-urile spaniole fac zgomot mai mare ca IVA. Sau tot din cauză că sunt asamblate aici?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
punmeister
La CAF parca 12 au fost asamblate la Beasain si alte 12 la Grivita.
Iar la Bombardier doar 1001-2001 Dalia a fost asamblata la Kalmar, restul la Craiova.
La CAF parca 12 au fost asamblate la Beasain si alte 12 la Grivita.
Iar la Bombardier doar 1001-2001 Dalia a fost asamblata la Kalmar, restul la Craiova.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination