Topic: Despre biciclete și infrastructura velo
551 posts, 162781 views
📖 Pagination options
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
zapacitu
Ar trebui sa existe obligativitatea permisului pentru deplasare pe drumuri si trotuare publice cu astfel de "vehicule".
La ce mi-a fost dat sa vad recent, tind sa cred ca si pentru bicilete ar trebui sa exista obligativitatea permisului AM.
Nu ai permis? Nu mergi cu nimic pe roti.
Ar trebui sa existe obligativitatea permisului pentru deplasare pe drumuri si trotuare publice cu astfel de "vehicule".
La ce mi-a fost dat sa vad recent, tind sa cred ca si pentru bicilete ar trebui sa exista obligativitatea permisului AM.
Nu ai permis? Nu mergi cu nimic pe roti.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Valentin
Si copii? Ce fac? Cum invata sa meargă pe bicicleta sau pe orice altceva si unde? Asta in cazul in care aplicam ideea ta de permis. Ideea e bună pentru cei peste 18 ani, dar după cum ii diferențiezi? Sa zicem ca un copil de 10 vs 18 mai e cum mai e, dar intre unul de 17 cu unul de 18? Sau unul de 16 cu barbă de arată ca unul de 20? Ma indoiesc ca poliția o sa faca verificari in acest sens si, deci, multi o sa meargă pe principiul că nu se verifica de poliție acest aspect, deci pot sa meargă fără permis.. Asa ca n - am făcut nimic..
Si copii? Ce fac? Cum invata sa meargă pe bicicleta sau pe orice altceva si unde? Asta in cazul in care aplicam ideea ta de permis. Ideea e bună pentru cei peste 18 ani, dar după cum ii diferențiezi? Sa zicem ca un copil de 10 vs 18 mai e cum mai e, dar intre unul de 17 cu unul de 18? Sau unul de 16 cu barbă de arată ca unul de 20? Ma indoiesc ca poliția o sa faca verificari in acest sens si, deci, multi o sa meargă pe principiul că nu se verifica de poliție acest aspect, deci pot sa meargă fără permis.. Asa ca n - am făcut nimic..
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
TibiV
OK, da' poti sa iti lasi copilul sa se dea cu tricicleta (cu roti) prin casa?...
Sarim si hopul asta...
Dar ajunge la 12-14-16 ani... Ii cumperi role (ca toti copii de pe strada au, nu vrei sa il faci pe al tau sa para mai prost/mai sarantoc...)
De unde luam permis pentru role?!...
NEXT STEP:
Permis pentru iesit din casa/curte/bloc....
Permis pentru mers in pozitia bipeda de unde naiba luam?!?!... Sau mai bine ne urcam la loc in copaci?....
By te way... Permis ca sa respiram?...
EDIT
Recunosc, am exagerat... Nu mergi cu tricicleta pe strada, si nici cu rolele pe autostrada...
Dar propunerile astea cam acolo duc...
zapacitu wrote:
tind sa cred ca si pentru bicilete ar trebui sa exista obligativitatea permisului AM.
Nu ai permis? Nu mergi cu nimic pe roti.
OK, da' poti sa iti lasi copilul sa se dea cu tricicleta (cu roti) prin casa?...
Sarim si hopul asta...
Dar ajunge la 12-14-16 ani... Ii cumperi role (ca toti copii de pe strada au, nu vrei sa il faci pe al tau sa para mai prost/mai sarantoc...)
De unde luam permis pentru role?!...
NEXT STEP:
Permis pentru iesit din casa/curte/bloc....
Permis pentru mers in pozitia bipeda de unde naiba luam?!?!... Sau mai bine ne urcam la loc in copaci?....
By te way... Permis ca sa respiram?...
EDIT
Recunosc, am exagerat... Nu mergi cu tricicleta pe strada, si nici cu rolele pe autostrada...
Dar propunerile astea cam acolo duc...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
Problema este următoarea :
Teoretic, un biciclist care merge pe șosea merge de capul lui sau trebuie să cunoască regulile de deplasare care-l privesc ? Că poate spune domne, semaforul e pentru pietoni / mașini, eu nu-l iau în considerare că nu știu, sau poate să meargă pe contrasens, sau să facă stânga tăind toate benzile și neasigurându-se, dai cu mașina peste el și tot tu ești de vină, avocatul biciclistului poate spune că el, biciclistul nu e obligat să cunoască regulile de circulație.
De unde știm noi că biciclistul cunoaște regulile de deplasare cu bicicleta pe drumurile publice sau pe trotuar ?
Mie numi-e clar acest aspect.
__________
Oricum 99 % din bicicliști trec pe roșu și nu acordă prioritate pietonilor care traversează pe trecere.
Problema este următoarea :
Teoretic, un biciclist care merge pe șosea merge de capul lui sau trebuie să cunoască regulile de deplasare care-l privesc ? Că poate spune domne, semaforul e pentru pietoni / mașini, eu nu-l iau în considerare că nu știu, sau poate să meargă pe contrasens, sau să facă stânga tăind toate benzile și neasigurându-se, dai cu mașina peste el și tot tu ești de vină, avocatul biciclistului poate spune că el, biciclistul nu e obligat să cunoască regulile de circulație.
De unde știm noi că biciclistul cunoaște regulile de deplasare cu bicicleta pe drumurile publice sau pe trotuar ?
Mie numi-e clar acest aspect.
__________
Oricum 99 % din bicicliști trec pe roșu și nu acordă prioritate pietonilor care traversează pe trecere.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
cris_m
Cel mai bine ar fi sa se faca ore de legislatie rutiera la gradinita si la scoala primara.Un pieton atent si care respecta un minim de reguli va fi si un biciclist atent si disciplinat, ca mai apoi sa fie si un sofer atent si disciplinat in trafic.
Nici nu e greu de implementat o astfel de masura, la gradinita se pot rupe 10-20 de minute, la primara se pot scoate niste materii absolut inutile si sa se puna o ora de legislatie (nici nu trebuie mai mult!). Pregatire nu trebuie sa ai doctorat ca sa explici unor copii cum trebuie sa circule cum trebuie.
Cel mai bine ar fi sa se faca ore de legislatie rutiera la gradinita si la scoala primara.Un pieton atent si care respecta un minim de reguli va fi si un biciclist atent si disciplinat, ca mai apoi sa fie si un sofer atent si disciplinat in trafic.
Nici nu e greu de implementat o astfel de masura, la gradinita se pot rupe 10-20 de minute, la primara se pot scoate niste materii absolut inutile si sa se puna o ora de legislatie (nici nu trebuie mai mult!). Pregatire nu trebuie sa ai doctorat ca sa explici unor copii cum trebuie sa circule cum trebuie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
Pe vremea mea ( acum vreo 50 de ani ) erau niște ore de dirigenție. ( parcă una la 2 săptămâni ). În afară de sex și religie se discuta cam orice, inclusiv cum să traversăm strada. Orele erau din cls a V - a până în a XII - a. Orele erau strict de dirigenție, deci nu era o oră în plus la materia la care era titular dirigintele.
Pe vremea mea ( acum vreo 50 de ani ) erau niște ore de dirigenție. ( parcă una la 2 săptămâni ). În afară de sex și religie se discuta cam orice, inclusiv cum să traversăm strada. Orele erau din cls a V - a până în a XII - a. Orele erau strict de dirigenție, deci nu era o oră în plus la materia la care era titular dirigintele.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
zapacitu
Copiii nu au ce cauta pe drumuri publice cu bicicleta sau cu trotineta! Tu ti-ai lasa pustanii sa faca slalom printre bizoni!? Serios acuma...
De la 16 ani fara trei luni se pot sustine cursurile pentru AM. Permisul se poate obtine al 16 ani. Si de atunci e responsabil baiatu pe unde merge, iar daca face nazbatii nu are decat sa ramana fara permis si sa vina acasa cu amenda, ca ramane si fara "vehicul" si nici permisul nu il mai vede de la mine!
Eu sunt PRO transport alternativ, dar cu reguli, nu ca-n jungla cum e acum. De ce sa nu ii opreasca politia? De ce sa incerce sa FUGA de politie? Poate sunt teroristi daca fug... deci se impun masuri drastice. Dar divagam. Ideea e ca trebuie sa avem reguli: fara responsabilitate, toti sunt zmei si isi bat joc de lege. Adica ca uita ca orice libertate vine la pachet cu responsabilitate. Ia sa aiba ce pierde, ia sa aplice politia litera legii si apoi sa vezi ce frumos se va circula si la noi.
...crezi ca la nemti se conduce elegant doar pentru ca sunt ei civilizati? Pa naiba, se conduce elegant pentru ca altfel se iau amenzi usturatoare - cu japca i-au educat, nu cu vorbe-n vant!
Pe vremuri eu am prins niste ore de dirigentie la care a venit un tovaras militian care ne-a explicat ce si cum. Era tinerel, se vedea ca nu le are cu vorba, dar iti explica si intelegeai. Exact ce ziceam: reguli. Si vorbeam de deplasari ca pieton, daramite ca biciclist unde trebuie sa fii de doua ori mai atent?
Valentin wrote:
Si copii? Ce fac? Cum invata sa meargă pe bicicleta sau pe orice altceva si unde? Asta in cazul in care aplicam ideea ta de permis. Ideea e bună pentru cei peste 18 ani, dar după cum ii diferențiezi? Sa zicem ca un copil de 10 vs 18 mai e cum mai e, dar intre unul de 17 cu unul de 18? Sau unul de 16 cu barbă de arată ca unul de 20? Ma indoiesc ca poliția o sa faca verificari in acest sens si, deci, multi o sa meargă pe principiul că nu se verifica de poliție acest aspect, deci pot sa meargă fără permis.. Asa ca n - am făcut nimic..
Copiii nu au ce cauta pe drumuri publice cu bicicleta sau cu trotineta! Tu ti-ai lasa pustanii sa faca slalom printre bizoni!? Serios acuma...
De la 16 ani fara trei luni se pot sustine cursurile pentru AM. Permisul se poate obtine al 16 ani. Si de atunci e responsabil baiatu pe unde merge, iar daca face nazbatii nu are decat sa ramana fara permis si sa vina acasa cu amenda, ca ramane si fara "vehicul" si nici permisul nu il mai vede de la mine!
Eu sunt PRO transport alternativ, dar cu reguli, nu ca-n jungla cum e acum. De ce sa nu ii opreasca politia? De ce sa incerce sa FUGA de politie? Poate sunt teroristi daca fug... deci se impun masuri drastice. Dar divagam. Ideea e ca trebuie sa avem reguli: fara responsabilitate, toti sunt zmei si isi bat joc de lege. Adica ca uita ca orice libertate vine la pachet cu responsabilitate. Ia sa aiba ce pierde, ia sa aplice politia litera legii si apoi sa vezi ce frumos se va circula si la noi.
...crezi ca la nemti se conduce elegant doar pentru ca sunt ei civilizati? Pa naiba, se conduce elegant pentru ca altfel se iau amenzi usturatoare - cu japca i-au educat, nu cu vorbe-n vant!
Pe vremuri eu am prins niste ore de dirigentie la care a venit un tovaras militian care ne-a explicat ce si cum. Era tinerel, se vedea ca nu le are cu vorba, dar iti explica si intelegeai. Exact ce ziceam: reguli. Si vorbeam de deplasari ca pieton, daramite ca biciclist unde trebuie sa fii de doua ori mai atent?
- adila
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
adila
Eu zic sa nu incercam sa inventam noi apa calda, nu de alta dar se pare ca aici in RO nu prea ne iese. Solutia este pista pentru biciclete. In Olanda, desi trebuie sa recunosc ca mie nu-mi place modul lor de organizare in din punctul asta de vedere, pistele pentru biciclete sunt sunt utilizate si de catre cei motorizati (biciclete electrice, trotinete si chiar scutere).
Eu zic sa nu incercam sa inventam noi apa calda, nu de alta dar se pare ca aici in RO nu prea ne iese. Solutia este pista pentru biciclete. In Olanda, desi trebuie sa recunosc ca mie nu-mi place modul lor de organizare in din punctul asta de vedere, pistele pentru biciclete sunt sunt utilizate si de catre cei motorizati (biciclete electrice, trotinete si chiar scutere).
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Valentin
Zapacitu, eu nu ziceam de copii pe carosabil. Tu ai spus asta "obligativitatea permisului pentru deplasare pe drumuri si trotuare publice cu astfel de "vehicule"." Eu ma refeream strict la faptul ca in cazul tău, copii nu mai au voie sa meargă pe trotuar, ca doar nu au permis..
Eu ziceam de problemele reale cu care s- ar confrunta autoritățile, nu cu ce sunt sau nu de acord. Ca fapt divers, da sunt de acord, trebuie sa existe reguli, dar doar pentru mersul pe carosabil si pentru cei peste ~18 ani.
Zapacitu, eu nu ziceam de copii pe carosabil. Tu ai spus asta "obligativitatea permisului pentru deplasare pe drumuri si trotuare publice cu astfel de "vehicule"." Eu ma refeream strict la faptul ca in cazul tău, copii nu mai au voie sa meargă pe trotuar, ca doar nu au permis..
Eu ziceam de problemele reale cu care s- ar confrunta autoritățile, nu cu ce sunt sau nu de acord. Ca fapt divers, da sunt de acord, trebuie sa existe reguli, dar doar pentru mersul pe carosabil si pentru cei peste ~18 ani.
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
Hawkuletz
Una sunt regulile, alta e permisul. Principala problema cu regulile e ca avem pe zi ce trece tot mai multe si respectam tot mai putine. Nu ar fi totusi mai simplu de inceput prin a respecta ce exista?
Ex: Ai trecut pe rosu? Amenda indiferent ca esti pieton, biciclist sau sofer.
Despre biciclisti, mie unul nu mi se pare ca ar fi mai haiduci decat restul participantilor la trafic. Mai intalnesc si eu cate unul care insista sa mearga pe sensul nepotrivit al drumului (si ma enerveaza de fiecare data) dar in general nu prea am mai vazut trecand pe rosu sau facand alte bazaconii. E mai interesant chiar cand vezi tot poporul pietonal trecand pe rosu si cate un biciclist stingher asteptand verdele.
Nota: scrierile lui Kafka nu trebuiesc considerate instructiuni de pus in practica. Permisul pentru automobil "da" si pentru bicicleta "nu" are o ratiune simpla, motivul principal pentru care iti trebuie permis de conducere al automobilului este ca totusi vorbim de o masa de aproape o tona si in general capabila de viteze 72km/h (20m/s), ceea ce se traduce in energie cinetica mare, pericol mare. Bicicletele in general au 10-15kg, vitezele sunt in jurul a 20-30km/h, nu inofensive dar totusi in cu totul alta categorie. Pana la urma daca un om de 80kg da peste cineva in timp ce alearga (sa zicem) dupa tramvai e aproape acelasi lucru. Treaba asta cu comparatul bicicletei cu masina mi se pare trasa rau de par. A, si ce faci cu dracoveniile alea pe doua roti, gen Segway, E-Go & the like? Trebuie permis si pentru ele? Dar cu trotinetele?
In sfarsit eu sunt de parere ca da, trebuiesc piste de biciclete dar trebuiesc naibii si mai pe la periferia orasului! Pentru ca e fain-frumos ca exista pista de biciclete pe Calea Victoriei, dar pe cetateanul care locuieste in Drumul Taberei, Militari sau Berceni nu il prea ajuta sa ajunga la serviciu. In treacat fie spus, eu prefer sa cred ca picturile alea de pe trotuar pe Valea Oltului si Valea Argesului sunt in continuare pieton+bicicleta sau chiar doar bicicleta (V. Argesului), chiar daca spun unii ca nu dom'le aia e ilegala. Daca e ilegala, atunci primaria care a desenat-o sa vina si sa o stearga. E absurd sa ai niste semne care exista si despre care sa "stie lumea" daca sunt sau nu legale. Ca si cand ai pune un indicator de prioritate pe ambele drumuri care intra intr-o intersectia, dar unul "stim noi" ca e ilegal, deci "nu se pune".
Una sunt regulile, alta e permisul. Principala problema cu regulile e ca avem pe zi ce trece tot mai multe si respectam tot mai putine. Nu ar fi totusi mai simplu de inceput prin a respecta ce exista?
Ex: Ai trecut pe rosu? Amenda indiferent ca esti pieton, biciclist sau sofer.
Despre biciclisti, mie unul nu mi se pare ca ar fi mai haiduci decat restul participantilor la trafic. Mai intalnesc si eu cate unul care insista sa mearga pe sensul nepotrivit al drumului (si ma enerveaza de fiecare data) dar in general nu prea am mai vazut trecand pe rosu sau facand alte bazaconii. E mai interesant chiar cand vezi tot poporul pietonal trecand pe rosu si cate un biciclist stingher asteptand verdele.
Nota: scrierile lui Kafka nu trebuiesc considerate instructiuni de pus in practica. Permisul pentru automobil "da" si pentru bicicleta "nu" are o ratiune simpla, motivul principal pentru care iti trebuie permis de conducere al automobilului este ca totusi vorbim de o masa de aproape o tona si in general capabila de viteze 72km/h (20m/s), ceea ce se traduce in energie cinetica mare, pericol mare. Bicicletele in general au 10-15kg, vitezele sunt in jurul a 20-30km/h, nu inofensive dar totusi in cu totul alta categorie. Pana la urma daca un om de 80kg da peste cineva in timp ce alearga (sa zicem) dupa tramvai e aproape acelasi lucru. Treaba asta cu comparatul bicicletei cu masina mi se pare trasa rau de par. A, si ce faci cu dracoveniile alea pe doua roti, gen Segway, E-Go & the like? Trebuie permis si pentru ele? Dar cu trotinetele?
In sfarsit eu sunt de parere ca da, trebuiesc piste de biciclete dar trebuiesc naibii si mai pe la periferia orasului! Pentru ca e fain-frumos ca exista pista de biciclete pe Calea Victoriei, dar pe cetateanul care locuieste in Drumul Taberei, Militari sau Berceni nu il prea ajuta sa ajunga la serviciu. In treacat fie spus, eu prefer sa cred ca picturile alea de pe trotuar pe Valea Oltului si Valea Argesului sunt in continuare pieton+bicicleta sau chiar doar bicicleta (V. Argesului), chiar daca spun unii ca nu dom'le aia e ilegala. Daca e ilegala, atunci primaria care a desenat-o sa vina si sa o stearga. E absurd sa ai niste semne care exista si despre care sa "stie lumea" daca sunt sau nu legale. Ca si cand ai pune un indicator de prioritate pe ambele drumuri care intra intr-o intersectia, dar unul "stim noi" ca e ilegal, deci "nu se pune".
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
Pistele de pe trotuare la început au fost legale, dar s-au ilegalizat pe parcurs.
Pistele de pe trotuare la început au fost legale, dar s-au ilegalizat pe parcurs.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
ByOnu
andrei11 wrote:
Oricum 99 % din bicicliști trec pe roșu și nu acordă prioritate pietonilor care traversează pe trecere.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
misterr
Flow, sistemul de trotinete electrice. Când se va lansa în București
Click pe imagine pentru video:
Mii de trotinete vor zburda libere pe toate drumurile Capitalei în perioada următoare şi asta pentru că au apărut noi servicii de închirieri pentru astfel de vehicule electrice.
Serviciul Flow, prezent în Capitală, va ajunge şi în Cluj, Timişoara, Constanța urmând să fie francizat şi în alte oraşe mari.
Trotinetele electrice pot fi închiriate chiar de pe stradă, urmând modelul americanilor.
Mai multe detalii în VIDEO
Flow, sistemul de trotinete electrice. Când se va lansa în București
Click pe imagine pentru video:
Mii de trotinete vor zburda libere pe toate drumurile Capitalei în perioada următoare şi asta pentru că au apărut noi servicii de închirieri pentru astfel de vehicule electrice.
Serviciul Flow, prezent în Capitală, va ajunge şi în Cluj, Timişoara, Constanța urmând să fie francizat şi în alte oraşe mari.
Trotinetele electrice pot fi închiriate chiar de pe stradă, urmând modelul americanilor.
Mai multe detalii în VIDEO
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Despre biciclete
andrei11
Pentru adila, dedicație specială din partea mea !
Pentru adila, dedicație specială din partea mea !
4-23-2019 9-14-55 PM.jpg (53.86 KB; downloaded 4269 times)
📖 Pagination options